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舵取の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1016



例文

スパイラルケースを固定紐6などによりホールカバー5にり付けずに、車両用伝達比可変操装置の小型化を図りつつ、部品点数及び付工数を増加させることのない車両用伝達比可変操装置を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission ratio variable steering device for a vehicle not increasing the number of parts and mounting man-hours while realizing miniaturization of the transmission ratio variable steering device for the vehicle without mounting a spiral case to a hole cover 5 by a fixing string 6 or the like. - 特許庁

16は、軸22を介して船体12に対し回動可能にり付けられていると共に、一対の第1部分24の間に位置するように配置された状態で、軸部材28を介して第2部分26に対し回動可能にり付けられている。例文帳に追加

The rudder 16 is turnably mounted to the hull 12 through a rudder shaft 22 and is turnably mounted to a second portion 26 through a shaft member 28 in such a state that it is arranged so as to be positioned between the pair of first portions 24. - 特許庁

電動モータの回転を減速ギヤ機構を介して舵取り機構に伝える電動式動力舵取装置では、ギヤハウジングが電動モータのモータハウジングを支持する部分の剛性が弱いと、共振等を起こし、車室内に騒音を伝搬し易い。例文帳に追加

To strengthen rigidity in a supporting part of a gear housing for a motor housing of an electric motor in order to suppress resonance and prevent noises from being propagated to a car interior, in an electric power steering device in which revolution of the electric motor is transmitted to a steering mechanism via a reduction gear mechanism. - 特許庁

ユニット19は、スイングアーム23の先端に、駆動用モータ25によって回転駆動される操輪24を設けるとともに、押付用アクチュエータ26によってスイングアーム23を垂直面に沿って回動自在に構成し、それらを操輪フレーム22にり付けるとともに、該フレーム22を旋回用モータ21によって水平方向に回動自在に構成する。例文帳に追加

The steering units 19 are so constructed that a dirigible wheel 24 rotatively driven by a driving motor 25 is mounted on the tip ends of a swing arm 23, which is turnable along a vertical plane by a pressing actuator 26, and that they are mounted on a dirigible wheel frame 22, which is horizontally turnable by a revolving motor 21. - 特許庁

例文

トルクセンサSは、剛性軸であるステアリングシャフト29の表面にり付けられた磁歪材37と、ステアリングシャフト29の歪みに基づく磁歪材37の透磁率の変化を検出するコイル38とを備えており、操トルクによるステアリングシャフト29の僅かな歪みを捉えて操トルクを高精度で検出する。例文帳に追加

The steering torque sensor S has a magnetostrictive material 38 mounted on the surface of the steering shaft 29, which is a rigid shaft, and a coil 38 for detecting the change in magnetic permeability of the magnetostrictive material 37 based on distortion of the steering shaft 29, and detects steering torque with high accuracy by finding a slight distortion of the steering shaft 29 caused by the steering torque. - 特許庁


例文

本車両用操装置としての電動パワーステアリング装置1は、操力を発生するためのアクチュエータとしての第1および第2の電動モータ161,162、アクチュエータに接続された第1の減速機構17と、第1の減速機構17に接続された第2の減速機構18と、第2の減速機構18に接続された舵取り機構Aと、を有する。例文帳に追加

The electric power steering device 1 as this steering device includes first and second electric motors 161 and 162 as actuators for generating steering force, a first speed reduction mechanism 17 connected to the actuators, a second speed reduction mechanism 18 connected to the first speed reduction mechanism 17, and a steering mechanism A connected to the second speed reduction mechanism 18. - 特許庁

捩れ要素を介して連結された第1軸及び第2軸に加わる回転トルクを高精度に検出することができるコンパクトなトルク検出装置及びこのトルク検出装置を操トルクの検出手段として備える舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide a compact torque detecting device capable of accurately detecting a rotating torque applied to a first shaft and a second shaft connected to each other through a torsional element, and to provide a steering device which employs the torque detecting device as a means for detecting the torque for steering. - 特許庁

トルク検出部により検出された操トルクTが、0付近の従来の不感帯域にある場合、所定の駆動電流をモータに与え、モータを駆動させることにより、伝動機構及び舵取機構に存在するバックラッシュを吸収することができる。例文帳に追加

In the case that steering torque T detected by a torque detection part is placed in the conventional dead band in the vicinity of 0, by giving a prescribed drive current to a motor to drive it, backlash existing in a transmitting mechanism and a steering mechanism can be absorbed. - 特許庁

車両姿勢が不安定になる状況下での車両の加速時あるいは発進時において、簡素な構成で適切な操補助力を付加でき、ハンドルられなどの発生しない車両の安定性向上を図れる操力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering force control device capable of adding proper steering auxiliary force with a simple constitution and improving stability of a vehicle without generating an uncontrollable steering wheel during acceleration time or starting time of the vehicle when vehicle attitude becomes unstable. - 特許庁

例文

以後は、各時点における船舶の船首方位α2と船舶の位置β2を随時込みS3,S7、設定航路δと設定方位γとの方位偏差ε3を計算しS10、これに基づきを制御するための命令角ωを算出するS11。例文帳に追加

After that, it takes-in, at all times, the bow azimuth α2 of the marine vessel and the position β2 of the marine vessel at the respective times (S3, S7), calculates azimuth deviation ε3 of the set route δ and the set azimuth γ (S10), and calculates a command steering angle ω for controlling a rudder based on this (S11). - 特許庁

例文

ラジエタ装置100において操装置14とエンジンユニット15の間にラジエタ本体101を配設し、操装置14の近傍に略上下方向に延設されたフレーム材21にラジエタカバー102をり付け、ラジエタカバー102によりラジエタ本体101の前方を覆う。例文帳に追加

A radiator body 101 is arranged between the steering device 14 and the engine unit 15 in the radiator device 100, and a radiator cover 102 is fixed on a frame material 21 extended approximately in the vertical direction near the steering wheel 14 and covers a front part of the radiator body 101. - 特許庁

本発明は、電動機などの回転機器や油圧機器を必要とせずに軸を電磁力により回転駆動できるようにして、振動や騒音の発生を防止し、また油漏れの防止も図れるようにした電磁制御舵取機を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide an electromagnetically controlled steering engine for preventing generation of vibration or noise, and preventing oil leak by rotation- driving a steering shaft by electromagnetic force without requiring a rotary device such as a motor or a hydraulic device. - 特許庁

機体重量,抗力,及びヒンジモーメントの増加等を伴う機体ハードウェアの変更なしに、エレベータの最大角を大きくることができる面制御方法及びその実施に使用する装置、並びに当該装置を搭載した航空機を提供する。例文帳に追加

To provide a method of controlling a rudder surface that can take a maximum rudder angle of an elevator without changing aircraft hardware accompanying increase in the weight of an airframe, drag and hinge moment, and to provide a device used for the implementation of the method, and an aircraft equipped with the device. - 特許庁

このカプセル7を用いて、車体側部材の表面に緩衝部材8が当接するように、操補助装置10を車体側部材にり付けることによって、操補助装置10で発生する振動および音が車体側に伝わるのを防止する。例文帳に追加

By using the capsule 7 and by mounting the steering assist device 10 in a car body side member so as to make the buffer member 8 abut to a surface of the car body side member, vibration and sound generated in the steering assist device 10 are prevented from being transmitted to a car body side. - 特許庁

側プーリ26の第1および第2のプーリ33,34は、対応する第1および第2の一方向クラッチ35,36を介して操部材に連動回転可能に連結され、上記一方向クラッチ35,36の回転規制に伴って対応するインナーケーブル41,43を巻きり可能である。例文帳に追加

The first and second pulleys 33, 34 of the steering side pulley 26 are rotatably connected to the steering member through the corresponding first and second one-way clutches 35, 36, respectively, and can wind up the corresponding inner cables 41, 43 when the rotation of the one-way clutches 35, 36 is restricted. - 特許庁

μスプリット路面上における急制動が検出されると、舵取り制御部50は、クラッチ30を解除状態とするとともに、ヨーレートセンサ38によって検出される実ヨーレートを目標ヨーレートに保持すべく、操モータ40を駆動制御する。例文帳に追加

When quick braking on a μ-split road surface is sensed, the steering control part 50 puts the clutch in disengaged condition and makes drive control of the steering motor 40 for holding the actual yaw rate sensed by a yaw rate sensor 38 to the target value. - 特許庁

また、ローラ支持装置15に設けた左,右のローラ駆動装置25,26によって前転圧ローラ16を回転駆動すると共に、車体2と旋回装置27との間に設けた舵取り装置31によって前転圧ローラ16を操する。例文帳に追加

The front rolling roller 16 is rotatingly driven by left-right roller driving devices 25 and 26 arranged in the roller support device 15, and the front rolling roller 16 is steered by a steering device 31 arranged between the car body 2 and the revolving device 27, to thereby constitute a tire roller 1 of front wheel driving and front wheel steering. - 特許庁

また、前輪操用のステアリングバー41をピボット軸25よりも後方に設け、車両側面視でステアリングバー41のり付け部と前輪28の車軸42とを結ぶ直線Nよりも下方にサスペンション機構37と操機構54を配置した。例文帳に追加

A steering bar 41 for steering the front wheel is provided behind the pivot shaft 25, and the suspension mechanism 37 and a steering mechanism 54 are arranged below the line N to connect a mounting part of the steering bar 41 to an axle 42 of the front wheel 28 in side view of a motorcycle. - 特許庁

そして、舵取操作により入力軸部7に加わる回転力をトルクセンサ17によって検出し、電動モータ22によりウォームホイール27、出力軸部12等を介して車輪側のラック18に操力を伝える。例文帳に追加

The rotating force to be applied to an input shaft part 7 by the steering operation is detected by a torque sensor 17, and the steering force is transmitted to a wheel side rack 18 through a worm wheel 27 and an output shaft part or the like by a electric motor 22. - 特許庁

に応じて駆動される電動モータの回転を舵取機構に伝えるウォームギヤ減速機のウォーム及びウォームホイールのバックラッシの経時的な増大を吸収して、長期に亘って適正なバックラッシを保ち得るようにする。例文帳に追加

To absorb an increase in backlash with the lapse of time, in a worm and a worm wheel of a worm gear type reduction gear for transmitting rotation of an electric motor driven in response to steering to a steering mechanism, so as to keep the proper backlash over a long period. - 特許庁

VSAの挙動安定化制御動作や角センサから急転情報をトリガーとして利用し、ベルトによる乗員の拘束力が最適になるようにベルト巻り量を制御し、乗員に違和感や不快感を生じさせることがない車両のシートベルト装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular seat belt device which uses the behavior stabilization control operation of a VSA (Vehicle Stability Assist) and abrupt turning information from a steering angle sensor as a trigger, controls a belt retraction amount so that the restrictive force of an occupant by a belt becomes optimum, and prevents any sense of incongruity or feeling of the discomfort of an occupant. - 特許庁

伝達系Aの入力軸3と出力軸5との間の減速比を可変とする電動式動力舵取装置において、車輪Wからの逆入力の影響で生じたステアリングホイール2の振動の収まりが悪い。例文帳に追加

To provide an electrically driven power steering device that makes a reduction ratio between an input shaft 3 and an output shaft 5 of a steering transfer system A, wherein the vibration of a steering wheel 2 caused by an effect of a reverse-input from a wheel W is suppressed. - 特許庁

部材に連結された入力軸2と、入力軸2と連結され、舵取機構と連結された出力軸3とをケーシング内に備え、入力軸2と出力軸3とを相対回転させてパワーアシスト用のアクチュエータを動作させる。例文帳に追加

This power steering system is furnished with an input shaft 2 connected to a steering member and an output shaft 3 connected to the input shaft 2 and connected to a steering mechanism in the inside of casing and actuates an actuator for power assist by relatively rotating the input shaft 2 and the output shaft 3. - 特許庁

ハンドルの端当て状態やステアリング機構のロック状態の継続時の保力を高め、舵取り車輪の据え切り状態が維持しやすく、かつ、端当てやロック状態でのモータ等の発熱を抑え、消費電力も低減可能な電動パワーステアリング制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an electric power steering control device capable of enhancing steering-holding force at the continuation of the end pressing state of a steering wheel and the locking state of a steering mechanism, easily maintaining the operation-off state of the steering wheel, suppressing the heat generation of a motor or the like in the end pressing state and the locking state and also reducing power consumption. - 特許庁

ハンドル1と舵取機構5とが機械的に非連結なステアバイワイヤシステムにおいて、コントローラ14は、路面摩擦係数が所定値以下のとき、ハンドル1の角度に応じてハンドル角度を中立方向へ戻す操反力を発生させるように反力モータ2を補償制御する。例文帳に追加

In a steer by wire system where a steering wheel 1 is not mechanically connected to a steering mechanism 5, a controller 14 compensates and controls a reaction force motor 2 so that a steering reaction force for returning the steering wheel angle to the neutral direction is generated according to the angle of the steering wheel 1 when the road surface friction coefficient is a predetermined value or lower. - 特許庁

車両の目標軌跡や実軌跡を求めるための車外情報の得を要することなく、できるだけ車両を目標軌跡に沿って走行させつつ、運転者が操操作の際に操伝達比の変化に起因して覚える違和感を低減する。例文帳に追加

To reduce uncomfortable feeling felt by a driver caused by the change of the steering transmitting ratio when the driver steers while running the vehicle along the targeted orbit as much as possible without needing to acquire the information outside of the vehicle for acquiring the targeted orbit and a practical orbit of the vehicle. - 特許庁

補助操力が、電動モータの回転軸に連結されたウォーム4aから操機構の出力軸3に付けられたウォームホイール4bを介して該出力軸3に伝達されるようになされており、前記出力軸3は、軸受3a,3bによりハウジングHbに対して回転自在に支持されている。例文帳に追加

The assisting steering force is transmitted from a worm 4a connected to a rotary shaft of an electric motor to an output shaft 3 via a worm wheel 4b attached to the output shaft 3 of a steering mechanism, and the output shaft 3 is supported rotatably to a housing Hb by bearings 3a, 3b. - 特許庁

補助用の電動モータの出力回転を小歯車およびこの小歯車に噛み合う大歯車を介して舵取り機構に伝達する電動パワーステアリング装置において、小歯車を大歯車側に弾性的に付勢できると共に装置を小型化でき、さらには耐久性を向上すること。例文帳に追加

To provide an electric power steering device for transmitting output rotation of a steering auxiliary electric motor to a steering mechanism through a small gear and a large gear meshed with the small gear whereby the small gear can be elastically energized to the large gear side, the device can be miniaturized, and durability can be improved. - 特許庁

GPS受信機よりの自船位置、移動方向、移動速度のみを自動航路保持を行なうためのセンサデータとして用い、舵取装置に直接指令角信号を出力することにより、高価なジャイロコンパスやオートパイロットとの連接が不要である自動航路保持装置とした。例文帳に追加

In this automatic sea route retention device, only the own ship position, the traveling direction and the traveling speed from a GPS receiver are used as sensor data for executing automatic sea route retention, and a direct command rudder angle signal is outputted to a steering device, to thereby dispense with linkage to an expensive gyro compass or an autopilot. - 特許庁

角度センサによってステアリングの操角度が得されると、レーザ光を一括して照射し該レーザ光の反射光を受光した受光信号に基づいて、測距部20が検知実行範囲に存在している検知対象物との距離を表す距離データを測距ユニット毎に求める。例文帳に追加

When a steering angle of the steering is acquired by a steering angle sensor, a range-finding section 20 obtains distance data which show the distance with a detection object existing in a detection execution area for every range-finding unit on the basis of a light reception signal of which a reflectance light of the laser beam emitted en-bloc is received. - 特許庁

簡素な構成でありながら、常に良好な操作フィーリングを得ることができると共に、ステアリングホイール付近のレイアウトの自由度を増加させ、既存の操装置を電子ステアリング機構に変更する場合であっても、容易にり付けることができるようにした船外機の操装置を提供する例文帳に追加

To provide a steering device of an outboard motor, always obtaining favorable operating feeling in spite of simple constitution, increasing the degree of freedom in layout near a steering wheel, and easily fitting the device even if the existing steering device is changed to an electric steering mechanism. - 特許庁

コーナリング中に操輪が回転力を失ってアンダーステア状態が発生したときに、ハンドルを戻して操輪の回転力をり戻しアンダーステア状態から回復する運転技術を、運転者の高度な技術がなくとも自動的に行えるようにする。例文帳に追加

To automatically provide a driving technique for making recovery from an under-steering state by returning a steering wheel to recover the rotating force of a steered wheel when the steered wheel loses its rotating force to cause the under-steering state during cornering. - 特許庁

補助用の電動モータMの出力を減速して舵取機構に伝える減速機50のウォーム軸11とウォームホイール12とを、潤滑剤と、緩衝材としてのカーボンナノチューブとを含む潤滑剤組成物によって潤滑する。例文帳に追加

A worm shaft 11 and a worm wheel 12 of the reduction gear 50 transmitting output of an electric motor M for assisting steering to a steering mechanism by reducing a speed, are lubricated by the lubricant composition including a lubricant and a carbon nano-tube as the shock absorbing material. - 特許庁

フィーリングを向上させることができるとともに、ラック軸に生じた振動やラック軸の表面状況などによる悪影響を受けることを防止できるラック軸、ラックピニオン式舵取装置及び電動式パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide a rack shaft improved in a steering feeling and prevented from receiving adverse influence due to vibration generated on the rack shaft or a surface situation of the rack shaft, a rack-pinion type steering device, and an electric power steering device. - 特許庁

角度得手段23が、車両コンピュータ13からハンドルの操角を得するとともに、ジャイロセンサ21により車両の回転角を得する。例文帳に追加

An angle acquisition means 23 acquires a steering angle of a steering wheel from a vehicle computer 13, and acquires a vehicle rotation angle by a gyroscopic sensor 21. - 特許庁

この操装置12は、付板11に固定されており、この付板11は、飛翔体2のケーシング3内に付可能な固定体23に固定されるようになっている。例文帳に追加

The steering device 12 is fixed to the mounting plate 11, and the mounting plate 11 is fixed to a fixation body 23 which can be mounted to inside of a casing 3 of the missile 2. - 特許庁

電動式舵取装置のボールナット付構造において、その付用ロックナットのための簡単でかつ確実な緩み止めが達成されるカシメ構造を提供する。例文帳に追加

To provide a caulking structure by which a simple and sure slack prevention for a mounting lock nut is achieved in a ball nut mounting structure of a motor-driven steering device. - 特許庁

車両の後方、側方またはその両方を撮像する撮像手段と、少なくも操角及び車速を得可能な車両情報得手段と、前記車両情報得手段により得した前記操角に応じて前記撮像手段の撮像範囲または撮像方向を変更する制御手段と、を備える後側方撮像装置である。例文帳に追加

A rear side imaging apparatus includes: imaging means for imaging rear side, lateral side, or both of a vehicle; vehicle information acquisition means for acquiring at least a steering angle and a vehicle speed; and control means for changing an imaging range or an imaging direction of the imaging means in accordance with the steering angle acquired by the vehicle information acquisition means. - 特許庁

ブーツが伸縮動作する場合であっても、ブーツの付部のうちリップを有する部分が往復移動しないようにすることにより、シール性を向上させることができるブーツを備えた動力舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power steering apparatus having boots for improving sealing properties by preventing a part having a lip in parts for mounting the boots from reciprocating even if the boots stretch. - 特許庁

作動油タンク33には、ゴムシート39を介してコントローラブラケット38が付けられ、このコントローラブラケット38に操用コントローラ34が付けられている。例文帳に追加

A controller bracket is mounted on the hydraulic oil tank 33 via a rubber sheet 39 and a steering controller 34 is mounted on the controller bracket. - 特許庁

面10の両側にケーブル17a、20aの一端が固定され、ケーブル17a、20aが滑車17b、20bを介して、それぞれケーブル巻プーリ17、20に巻きられる。例文帳に追加

One end of each of cables 17a and 20a is fixed to both sides of the rudder surface 10, and the cables 17a and 20a are wound around cable winding pulleys 17 and 20 via blocks 17b and 20b. - 特許庁

舵取装置のマウント構造において、シリンダチューブとマウントブラケットの軽量化を図りながら、マウントブラケットの付性を向上すること。例文帳に追加

To reduce weight of a cylinder tube and mount bracket in a mount structure of a steering device and to improve mounting property of the mount bracket. - 特許庁

ハウジングへのり付け時の磁気センサの向きのずれを防止することのできる回転角度検出装置、トルク検出装置及び舵取装置を提供する。例文帳に追加

To provide a rotation angle detector, a torque detector, and a steering device capable of preventing deflection of a magnetic sensor direction in installation to a housing. - 特許庁

シフト及び舵取り制御組立体は、入口ハウジング18が船体にり付けられる前に、入口ハウジングに設置されたモジュラーレバー及び軸サブ組立体を有する。例文帳に追加

A shift and steering control assembly comprises a modular lever and shaft sub-assmbly installed on an inlet housing 18 before the inlet housing 18 is installed on a hull. - 特許庁

四輪操自動車で低速走行時にハンドルられが生じた場合でも、車体の進行方向がハンドルがられた方向へ助長されるのを抑制する。例文帳に追加

To suppress encouragement of an advancing direction of a vehicle body in an uncontrollable steering wheel direction, even when uncontrollable steering wheel is generated during low speed traveling by a four-wheel steering automobile. - 特許庁

船体に着脱可能に付けられる付部材と、チルト軸52と、ピボットブラケット53と、ピボットブラケット53に360°回動可能となるように操自在に支持された推進装置4とを備える。例文帳に追加

This outboard motor is furnished with a mounting member mounted on a hull free to connect and disconnect to and from it, a tilt shaft 52, a pivot bracket 53 and a propulsion device 4 supported on the pivot bracket 53 free to steer so as to freely revolve by 360°. - 特許庁

車体12の前方へ延びる左右一対のリーチレッグ18の前端部に従動タイヤ20をり付けるとともに、車体12の後方下部に操タイヤ26をり付ける。例文帳に追加

A driven tire 20 is mounted at the front end of each of a left and right pair of reach legs 14 extending forward of a forklift body 12, and a steering tire 26 is mounted on the rear bottom of the forklift body 12. - 特許庁

前輪26をフロントフォーク25に付け、このフロントフォーク25を機体フレーム11のヘッドパイプ21に回転可能に付けることで、前輪26を操可能にした。例文帳に追加

The front wheel 26 is mounted on a front fork 25 which is rotatably mounted on a head pipe 21 of the machine body frame 11. - 特許庁

回転位置監視装置の監視制御部28は、回転位置得部24を介して操角センサ20からステアリングホイール10の回転位置を得する。例文帳に追加

A monitor control unit 28 of a monitor for the rotational position acquires the rotational position of a steering wheel 10 from a steering angle sensor 20 via a rotational position acquisition unit 24. - 特許庁

例文

サスペンション挙動評価システムにおいて、解析条件得部は、車両本体に対する鉛直方向への車輪の変位、および車輪の転角度を得する。例文帳に追加

There is provided a suspension behavior evaluation system in which an analysis condition getting part gets information about displacement of a wheel in a vertical direction in respect to a vehicle body and information about a wheel steering angle. - 特許庁

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