例文 (236件) |
車側間隔の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 236件
そのために車両において尾部側に、間隔センサ6が配置されており、この間隔センサは、障害物までの間隔を電子制御装置に伝送する。例文帳に追加
A space sensor 6 is therefore disposed on the tail side of the vehicle, and the space sensor 6 transmits a space between the obstruction to an electronic control device 10. - 特許庁
工事区間の道路側方に車両通行方向に所定の間隔をあけて誘導機(10,20) を配列する。例文帳に追加
Guiding apparatuses 10 and 20 are arranged on the road side of a construction zone with predetermined intervals in a vehicle passing direction. - 特許庁
車両の車軸の両端近くの主車輪3・4の内側に約15センチの間隔5・6をあけて安全車輪1・2をつけ、また主車輪3・4と排障器9・10の間に間隔11・12をあける。例文帳に追加
The safety wheels 1/2 are attached to inner sides of main wheels 3/4 near both ends of the axle of the vehicle with clearances 5/6 of approximately 15 cm and further, clearances 11/12 are provided between the main wheels 3/4 and rail guards 9/10. - 特許庁
電動車椅子10の車体フレーム11の後側に、下側支持部31と上側支持部37とを上下に所定間隔を開けて設ける。例文帳に追加
On the rear side of a body frame 11 of an electrically operated wheelchair 10, a lower supporting section 31 and an upper supporting section 37 are vertically provided with a specified interval. - 特許庁
車軸側と接するディスク2の当接面5には、車軸側の連結用ボルトが挿通されるボルト孔6が所定の間隔で穿設されている。例文帳に追加
Bolt holes 6 for inserting wheel shaft side connecting bolts are bored at a prescribed interval in an abutting surface 5 of a disc 2 for contacting with the wheel shaft side. - 特許庁
複数個の発光体10が車幅方向外側端部から車幅方向内側端部に向かってハウジング本体3に間隔を開けて設ける。例文帳に追加
A plurality of light emitting devices 10 is provided on the housing body 3 from the vehicular width direction outside end portion toward the vehicular width direction inside end portion at intervals. - 特許庁
自動車の後部側と自動車の後方配置対象物との間隔の決定装置、連結車の安定化装置および方法例文帳に追加
DEVICE FOR DECIDING SPACE BETWEEN REAR SIDE OF AUTOMOBILE AND OBJECT LOCATED BEHIND AUTOMOBILE, AND DEVICE AND METHOD FOR STABILIZING COMBINATION VEHICLES - 特許庁
自動車の側方部分に補強パイプを設け、該補強パイプには反射器が結合されており、前記少なくとも1つのセンサは間隔距離センサとして構成され、反射器までの間隔距離を検出し、前記制御器は、この間隔距離に依存して側面衝突を識別するように構成する。例文帳に追加
A reinforcing pipe is provided to the side part of an automobile and a reflector is coupled with the reinforcing pipe; and at least one sensor is constituted as the interval distance sensor and detects the interval distance to the reflector and a controller discriminates a flank collision depending upon the interval distance. - 特許庁
左右一対の縦壁部の後端側の間隔に対してルーフ側フック部材26のフック部26Aの先端幅が狭くなっており、左右一対の縦壁部の間隔は車体後方から前方へ向けて狭くなっている。例文帳に追加
The width of the tip of the hook part 26A of the roof-side hook member 26 is narrower than the interval in the rear end side of the pair of left/right vertical walls and the interval between the pair of left/right vertical walls is gradually narrowed from the car body rearward to the frontward. - 特許庁
車輪3と車軸4との間に、左右両側一対の深溝玉軸受6を相互間隔をおいて挿入する。例文帳に追加
A pair of deep groove ball bearings 6 on both right and left sides is inserted with a mutual space between a wheel 3 and an axle 4. - 特許庁
内壁37は、コンソール本体3の内側に側壁7内面と車幅方向に間隔をあけて一体に垂設される。例文帳に追加
The inner wall 37 is integrally and vertically provided on an inner side of the console body 3 with a spacing from inner surfaces of the side walls 7 in the vehicle width direction. - 特許庁
拍車44の一部の突出端48が、内側案内板36と外側案内板38との間隔の略中央に位置している。例文帳に追加
A part of projected ends 48 of the spur 44 is positioned at about the center of the distance between an inside guide plate 36 and an outside guide plate 38. - 特許庁
線路側には列車防護スイッチが、本線上には250m間隔、ホーム上には50m間隔で設置され、これを押すことでATC回路を停止信号にすることができる。例文帳に追加
On the railway side, a train protection switch is provided at 250 m intervals on the main railways and at 50 m intervals on platforms, and pushing this switch enables the ATC circuit to stop operating. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
自転車用ハンドル固定装置1のハンドル側引っ掛け部材20はハンドルパイプ110の互いに間隔をあけた位置に取り付けられる。例文帳に追加
The handle bar side hooking member 20 of this handle bar fixing device 1 for bicycles is attached to a handle pipe 110 at positions apart from each other. - 特許庁
羽根車ハブの下流側に周方向に間隔をおいて配置された複数の案内羽根3を有する案内羽根ハブ4を配置している。例文帳に追加
A guide blade hub 4 including a plurality of guide blades 3 arranged with keeping interval in a circumference direction is arranged at a downstream side of the impeller hub. - 特許庁
演算ユニット21は、車体側送受信機24を介して計測ユニット22に対して一定の時間間隔で同期信号を送信する。例文帳に追加
An arithmetic unit 21 transmits a synchronizing signal to a measuring unit 22 through a vehicle body side transmitter/receiver 24 at certain time intervals. - 特許庁
インパクトビーム22の車両幅方向内側には、インパクトビーム22と所定の間隔をおいて昇降モジュール26が配設されている。例文帳に追加
A lifting module 26 is arranged at a predetermined interval to the impact beam 22 inside the vehicle width direction of the impact beam 22. - 特許庁
台車の上側に、水平面方向に適当な間隔を置いて遊端部が昇降するように支持させた4本の昇降レバー21を設ける。例文帳に追加
Four elevating levers 21 supported so as to allow a free end of each lever 21 to elevate by spacing it out in a horizontal direction is provided on the upper side of the carriage. - 特許庁
ロアレール5に沿って延在する車体側係止部9には、複数の係止孔90が長手方向に所定間隔で形成されている。例文帳に追加
According to the structure of the stopper mechanism, a plurality of engaging holes 90 are formed in a chassis-side engaging portion 9 extending along a lower rail 5 at predetermined intervals in a longitudinal direction. - 特許庁
また、リヤウインド本体2の車内側面2bには、複数(本実施の形態では8本)のデフォッガ線14がほぼ等間隔に配置されている。例文帳に追加
On a vehicle inside face 2b of the rear window body 2, a plurality of defogger wires 14 (8 wires in the form of this embodiment) are arranged at substantially equal intervals. - 特許庁
円環状のラック11と接するように、風車本体2の側面の周方向に間隔を置いて複数のピニオン12が取り付けられている。例文帳に追加
A plurality of pinions 12 are fitted to the side surface of a windmill body 2 at intervals in the circumferential direction so as to come in contact with an annular rack 11. - 特許庁
車体側面の、サイドミラーのある前後区間では、一時的に一定の間隔で断続的に押付力の増減を繰り返すように制御する。例文帳に追加
In a fore-and-aft section wherein a rear view mirror exists on the vehicle body side surface, it is controlled to temporary and intermittently repeat increasing/decreasing pressing force at fixed intervals. - 特許庁
羽根車600は、ハブ板609と、このハブ板の一方の表面側に周方向に間隔をおいて配置した複数の羽根607とを有する。例文帳に追加
The impeller 600 includes: a hub plate 609; and a plurality of blades 607 arranged on one surface side of the hub plate in a circumferential direction with a spacing. - 特許庁
左右の第1シール部は、ラジエータから車体前方側に所定間隔S1離間させて配置されている。例文帳に追加
The right and left first seal parts are arranged to be spaced from the radiator to a vehicle body front side with a predetermined interval S1. - 特許庁
延長車軸21,22の他端側に、車輪25,26のハブ27,28を嵌挿してピン孔に連結ピン29,30を装着することにより、車輪25,26の上端を外側に傾けて、車輪25,26の接地部の間隔を狭くする。例文帳に追加
By inserting hubs 27, 28 of wheels 25, 26 in the other end side of the extension axles 21, 22, and attaching connection pins 29, 30 to pin holes, upper ends of the wheels 25, 26 are inclined outward, and a space of ground-contact parts of the wheels 25, 26 is reduced. - 特許庁
車体4は、4つの直交する側面に夫々2つずつ車輪5を備え、また、車体4の下面側に、各側面に沿って3個ずつ等間隔に並んだ転球7を備える。例文帳に追加
The body 4 has respectively the wheels 5 by two pieces on four orthogonal side surfaces, and rolling balls 7 respectively juxtaposed at equal intervals by three pieces along the respective side surfaces are provided on the under surface side of the body 4. - 特許庁
基準線の横位置D3を算出し、補助線が基準線に設定された場合は、補助線と車線境界線との間隔(線間隔)D2だけ、基準線の横位置D3を車線境界線側にシフトさせる補正をした位置D2+D3を境界パラメータとして設定する。例文帳に追加
The lane boundary detection apparatus 10 calculates a lateral position D3 of the reference line and sets a position D2+D3, as a lane boundary parameter, obtained by shifting the lateral position D3 of the reference line to the lane boundary line side by the D2 which is a space (line spacing) between the lane boundary line and the auxiliary line, when the auxiliary line is set as the reference line. - 特許庁
パワーユニットの停止状態において、ストッパー部11aと前進側被当接部10aとの間隔X1が、ストッパー部11aと後進側被当接部10bとの間隔X2よりも大きく設定されている車両のパワーユニット支持構造。例文帳に追加
In the vehicle power unit supporting structure, a clearance X1 between a stopper portion 11a and a forward movement side abutment portion 10a is set to be greater than a clearance X2 between the stopper portion 11a and a backward movement side abutment portion 10b in the condition of stopping a power unit. - 特許庁
窓ガラス取付け用の窓4を設けたドア本体1と、前記窓4に一定の間隔をおいて取り付けた車内側と車外側の2枚の窓ガラス6a,6bとよりなる引戸形式の電車用ドアにおいて、前記車内側の窓ガラス6aの車内側表面と前記ドア本体1の車内側表面を同一面とし、前記車外側の窓ガラス6bの車外側表面と前記ドア本体1の車外側表面を同一面とした。例文帳に追加
The outer surface of the windowpane 6b at the vehicle outside shares the same plane with the outer surface of the door body 1. - 特許庁
一方、駐車スペースの手前(自車両)側にある各検出点と奥側にある各検出点の間隔からを駐車スペースの奥行きと認識する。例文帳に追加
The interval between a detection point in the front (the own vehicle) side and a detection point of the parking space is recognized as the depth of the parking space. - 特許庁
アッパリンク5の両端取付け部を結ぶ軸線Luとタイロッドの軸線とは、平面視で、車幅方向内側よりも車幅方向外側で車両前後方向の間隔が広がるような角度で配される。例文帳に追加
An axis Lu to intercouple the two end mounting parts of the upper ring 5 and the axis of a tie rod are arranged at an angle at which a distance in the longitudinal direction of a vehicle is further lengthened at the outside in the direction of the width of a vehicle than at the inside in the direction of a vehicle width. - 特許庁
車道と歩道とを隣接して設け、車道側から歩道側に突出した突出車道部を一定距離間隔を有するように設け、隣接する突出車道部の間には、歩道側から車道側に突出した突出歩道部を設けた。例文帳に追加
The roadway and the sidewalk are provided adjacently to each other; protruding roadway sections protruding to a sidewalk side from a roadway side are installed at predetermined spacings; and a protruding sidewalk section protruding to the roadway side from the sidewalk side is installed between the protruding roadway sections adjacent to each other. - 特許庁
車体フレームは、車体側ブラケットの両側に間隔を有して配置した左右一対の補助ブラケット151,151を有し、これらの補助ブラケットで左右のエンジン側ブラケットを挟み込んだ。例文帳に追加
The vehicle body side bracket has a pair of right and left auxiliary brackets 151, 151 disposed on both sides of the vehicle body side bracket with an interval, and the right and left engine side brackets are held with these auxiliary brackets. - 特許庁
一方、乗降時以外では所定の位置に待避し、ホーム側端部と通過列車の車体側面との間に間隔の広いホーム側端部間隙3を形成する。例文帳に追加
In the meantime, the platform movable part retreats to a specified position except for the time for getting-on-and-off, and a platform side end part clearance 3 wide in interval is formed between the platform side end part and the car body side surface of the passing train. - 特許庁
ロードセルを配設する位置を、車体フレームの下ではなく、車体フレーム37の外側に配設することによって、ロードセル37と車輪38の車軸との間隔を大きくする。例文帳に追加
A position where a load cell is arranged is not arranged under a vehicle-body frame but outside the vehicle-body frame 37, thereby increasing an interval between the load cell 35 and an axle of a wheel 38. - 特許庁
車両後部のフロアパネル1下面側に、還元剤タンク21と排気管17とを車幅方向に所定間隔を隔てて配設する車両の下部車体構造である。例文帳に追加
In the lower vehicle body structure of the vehicle, a reducing agent tank 21 and an exhaust pipe 17 are arranged on a lower surface side of a floor panel 1 of a vehicle rear part with the predetermined spacing therebetween in the vehicle width direction. - 特許庁
自転車用チェーン22は、外側リンク30と内側リンク31と、連結ピン32と、ローラ33を有し、外側リンクは、互いに間隔を隔てて対向して配置された1対の外側プレート35を有する。例文帳に追加
The chain 22 for a bicycle consists of outer links 30, inner links 31, coupling pins 32, and rollers 33, wherein each outer link has a pair of outer plates 35 arranged confronting each other at a certain spacing in between. - 特許庁
さらに、基台1は、前方側車輪7を有する前端部材1aと、後方側車輪8を有する後端部材1bとから構成されており、後端部材1bが前端部材1aに対してスライドすることにより、前方側車輪7と後方側車輪8との間隔が伸縮自在とされている。例文帳に追加
Further, the base stand 1 is constituted of a front end member 1a having front wheels 7 and a rear member 1b having rear wheels 8, and the interval between the front and rear wheels 7 and 8 are freely made wide and narrow by sliding the rear member 1b with respect to the front end member 1a. - 特許庁
列車11に2つの応答器12、13を間隔を設けて取付け、地上側に1つの質問器を設け、応答器12,13の間隔を、一方が質問器の通信範囲を抜けた時に他方が通信範囲に進入するように設定する。例文帳に追加
The train is fitted with two transponders 12 and 13 at an interval and one interrogator is provided on the ground side; and the interval between the transponders 12 and 13 is so that when one transponder has passed through the communication range of the interrogator, the other enters the communication range. - 特許庁
把持部221の中心線Rと第1アーム部211の中心軸線Pとの間隔Lを適宜設定することにより、第1アーム部211および第2アーム部212と台車Dの側壁D1との間の間隔を大きく設定することができる。例文帳に追加
By properly setting the interval L between a center line R of the clamping part 221 and the central axis line P of the first arm part 211, the intervals between the first arm part 211 and a second arm part 212, and the sidewall D1 of the carriage D can be set large. - 特許庁
また、周壁20のうち、自動車の前方側に位置付けられる端部B,Cにおける内壁21と外壁22との間隔K1,K2は、他の部分における内壁21と外壁22との間隔K3,K4,K5よりも広く形成されている。例文帳に追加
Of the peripheral wall 20, the intervals K1, K2 between the inner wall 21 and the outer wall 22 at ends B, C located on the front side of the automobile are formed to be wider than intervals K3, K4, K5 between the inner wall 21 and the outer wall 22 at other portions. - 特許庁
この車両用エアヒータ1において、軸線X方向基端側から数えて5個目から7個目までの隣り合う延伸部105〜106同士の間隔は、他の隣り合う延伸部101〜105、107〜111同士の間隔より広くされている。例文帳に追加
In this vehicle air heater 1, the interval between the fifth to seventh adjoining extension parts 105-106 counting from the base end side in the axial direction X is formed wider than the interval between the other adjoining extension parts 101-105 and 107-111. - 特許庁
伝動ケース15に近い側に通常車輪2を配置し、伝動ケース15から遠い側の偏倚車輪3の装着向きを左右反転させ、隣り合うタイヤ24,34間の左右間隔を広狭調節する。例文帳に追加
A usual wheel 2 is arranged at a side close to the transmission case 15 and an attachment direction of the eccentric wheel 3 at a side far from the transmission case 15 is inversed to right and left sides to width-adjusting right/left clearance between the adjacent tires 24, 34. - 特許庁
ドアの下端位置と車体側開口部下辺の位置との間隔を狭めることを可能として、車体側開口部下辺の位置を下げることを可能とし、荷物の出し入れなどの使い勝手を向上させること。例文帳に追加
To narrow a space between a lower end position of a door and a position of a lower side in a body side opening part, to lower the position of the lower side in the body side opening part and to enhance using convenience for putting-in and -out a cargo or the like thereby. - 特許庁
例えば、路面からの入力により、左前輪において車輪側部材17と車体側部材18との間隔が小さくされると、ショックアブソーバ10の液圧室24の液圧が低くなる。例文帳に追加
For example, when an interval between a wheel side member 17 and a car body side member 18 is reduced in the left front wheel by input from a road surface, hydraulic pressure of a hydraulic pressure chamber 24 of the shock absorber 10 reduces. - 特許庁
車両側ユニットは、携帯機200に対して所定時間毎にWAKEを送信し、このWAKEに応答して携帯機200からACKを受信すると、予め設定された車両側ユニットに固有な送信間隔でChallengeを送信する。例文帳に追加
A vehicle-side unit transmits WAKE to a portable machine 200 at an every prescribed time interval, and transmits Challenge at a preset transmission interval inherent to the vehicle-side unit when ACK is received from the portable machine 200 in response to the WAKE. - 特許庁
なお、内側突出部材12,12同士の間隔は、大径の車輪WLが搭載された場合に、両内側突出部材12,12がこの車輪WLに接する程度に、設定されている。例文帳に追加
A space between the mutual internal projecting members 12 and 12 is set in an extent that both internal projecting members 12 and 12 are brought into contact with the wheel WL when the wheel WL having a large diameter is loaded. - 特許庁
歯車体40の歯車42,43は、ハウジング1の長手方向の中心軸を挟んで一方側と他方側に位置すると共に、ピニオン31の径と同程度の間隔を置いて一体化されている。例文帳に追加
The gears 42 and 43 of the gear body 40 are positioned at one side and the other side by holding the longitudinal direction center axis of a housing 1 and integrated at interval being nearly the same as the diameter of the pinion 31. - 特許庁
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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。 |
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