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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > BRAKING FORCE DISTRIBUTIONの意味・解説 > BRAKING FORCE DISTRIBUTIONに関連した英語例文

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BRAKING FORCE DISTRIBUTIONの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 157



例文

Since the front and rear braking force distribution control can be started on the basis of only the wheel acceleration and deceleration dVWRR and dVWRL changing rapidly following rise of W/C pressure, responsiveness delay can be minimized without impairing braking force.例文帳に追加

このようにすれば、W/C圧の上昇に伴って早急に変化する車輪加減速度dVWRR、dVWRLのみに基づいて前後制動力配分制御を開始することができるため、制動力を損なうこと無く応答性遅れを極力なくすことができる。 - 特許庁

Next, while the longitudinal distribution of the vehicular roll moment is maintained to the rear wheels 1RL, 1RR side, braking force is generated on turning inner wheel of the rear wheels 1RL, 1RR or the braking force generated on the turning inner wheel of the rear wheels 1RL, 1RR is increased.例文帳に追加

次に、車両ロールモーメントの前後配分を後輪1RL、1RR側寄りに変更した状態を維持したまま、後輪1RL、1RRの旋回内輪に制動力を発生若しくは当該旋回内輪に発生している制動力を増大する。 - 特許庁

To improve the energy efficiency of a vehicle by mounting a system to independently adjust the driving forces of two or more driving wheels such as in a right-and-left driving-force distributing system, and executing distribution control of regenerative braking force, in a vehicle capable of regenerative braking.例文帳に追加

回生制動が可能な車両に於いて、左右駆動力配分システムの如き複数の駆動輪の駆動力を各々独立に調節可能なシステムを搭載し、回生制動力の配分制御を実行して、車両のエネルギー効率を向上すること。 - 特許庁

Braking force/driving force distribution applied on each wheel is set on the basis of the operation amount (stroke amount) of the brake pedal when the driver steps the brake pedal 2 and pressure values detected by the pressure sensors 25 to 28.例文帳に追加

運転者がブレーキペダル2を踏み込んだ際の、ブレーキペダル2の操作量(ストローク量)と、圧力センサ25〜28で検出した圧力値を基にして各車輪に付与する制動力/駆動力配分を設定する。 - 特許庁

例文

The vehicle travel control device 1 controls the vehicle with giving the drive force distribution ratio control means 13a priority over the braking and driving force control means 13c.例文帳に追加

車両走行制御装置1では、駆動力配分制御手段13aによる制御を制駆動力制御手段13cによる制御より優先して車両に作用させることを特徴とする。 - 特許庁


例文

Then, a distribution of a control amount by a steering system control device 17 and a control amount by a running system control device 25 is determined in response to the lateral force margin ΔFx and the braking force margin ΔFy.例文帳に追加

そして、横力余裕量ΔFxおよび制動力余裕量ΔFyに基づいて、ステアリング系制御装置17による制御量と走行系制御装置25による制御量との配分が決定される。 - 特許庁

To prevent a delay in a start of ABS control as well as unstable vehicle behavior by erroneous control both during vehicle braking when braking systems that effect ABS control to prevent vehicle wheels from locking by braking and electronic braking force distribution (EBD) control to balance out the brakeage of the front and rear wheels are applied to front-drive vehicles, by coordinating both ABS and EBD controls.例文帳に追加

車両の各車輪のブレーキロックを防止するためのABS制御と前後輪のブレーキバランスを適正化するためのEBD制御とを行うようにした制動装置Aを前輪駆動式車両に適用する場合に、ABS制御とEBD制御とを協調させて、車両の制動時にABS制御の開始が遅れることや誤制御による車両の挙動の不安定化を防止する。 - 特許庁

During braking, the braking force in which an increment of the creep torque is added to the rear wheels RL, RR can be generated, the braking force distribution between the driving wheel and the driven wheel can be made appropriate, so that the driven wheel side can be prevented from easily having a locking tendency on the lowroad surface.例文帳に追加

また、制動中であれば、後輪RL、RRに対してクリープトルクの増加分を加算した制動力を発生させることが可能となり、駆動輪と従動輪との制動力配分が適切なものとなるようにすることができ、低μ路面等において従動輪側が簡単にロック傾向に陥ってしまうことを防止できる。 - 特許庁

To prevent a driver from receiving unfamiliar feeling caused by generation of large auxiliary steering torque in a region of a small driving force/ braking force distribution amount, in a cooperative control device for a vehicle for cooperatively controlling a driving force/braking force distributor and an electric power steering gear to reduce a torque steering phenomenon.例文帳に追加

駆動力・制動力配分装置および電動パワーステアリング装置を協調制御してトルクステア現象を軽減する車両の協調制御装置において、駆動力・制動力配分量が小さい領域で大きな操舵補助トルクが発生してドライバーが違和感を受けるのを防止する。 - 特許庁

例文

According to distribution between wheels of wheel driving force or wheel braking force, an active wheel suspension or the active suspension and an active stabilizer are controlled by feed-forward control or combination of the feed-forward control and a feed-back control, thereby carrying out distribution between wheels of a wheel vertical load.例文帳に追加

車輪制動力または車輪制動力の車輪間配分に応じて能動車輪サスペンションまたは能動車輪サスペンションと能動スタビライザとをフィードフォワード制御またはそれとフィードバック制御の組合せにより制御して車輪接地荷重の車輪間配分を行う。 - 特許庁

例文

A function capable of discriminating a plurality of trouble modes and detecting trouble is provided on an electronic control unit, and a state that execution of both the antilock brake control and the braking force distribution control is inhibited together and another state that execution of the antilock brake control is inhibited but the execution of the braking force distribution control is continued are changed over with the electronic control unit in response to detected trouble mode.例文帳に追加

複数の故障モードの識別を可能として故障を検知する機能を電子制御ユニットに備えさせるとともに、アンチロックブレーキ制御および制動力配分制御の実行をともに禁止する状態と、アンチロックブレーキ制御の実行を禁止するが制動力配分制御の実行を継続する状態とを、検知した故障モードに応じて電子制御ユニットで切換える。 - 特許庁

During deceleration downshift control, a hybrid control module 100 provides distribution control of the regenerative torque of the motor 11 and the braking torque of the brake 15 so that the total braking force of the vehicle during gear shifting matches a target value.例文帳に追加

ハイブリッドコントロールモジュール100は、減速時におけるシフトダウン変速制御において、変速中の車両制動力の合計が、目標値となるように、モータ11の回生トルクとブレーキ15のブレーキトルクを配分制御する。 - 特許庁

To provide a braking force distribution controller against vehicle collision capable of achieving prevention of a braking distance extension and an abrupt torque change in a motor generator, and the interruption of an intense electric circuit by a relay without welding failure at the same time.例文帳に追加

車両が衝突した際、制動距離の伸び防止と、モータジェネレータのトルク急変の防止と、溶着故障することのないリレーによる強電回路の遮断と、を併せて達成することができる車両の衝突時ブレーキ配分制御装置を提供すること。 - 特許庁

The front and rear wheels are braked by ideal braking force distribution by respectively and independently actuating wheel cylinders 15, 16 of the front and rear wheels by braking hydraulic pressure generated by motor cylinders 19F, 19R of the front and rear wheels in a state of closing a step-on-power cutoff valve 18 in a normal state.例文帳に追加

正常時には、踏力遮断弁18を閉弁した状態で、前後輪のモータシリンダ19F,19Rが発生するブレーキ液圧で前後輪のホイールシリンダ15,16をそれぞれ独立に作動させ、前後輪を理想制動力配分で制動する。 - 特許庁

At this time, a starting condition of the braking force distribution control is decided based on a comparison result of time changes of slip ratios of the front wheels 11FR and 11FL and the time changes of slip ratios of the rear wheels 11RR and 11RL when braking the vehicle.例文帳に追加

このとき、車両制動時における前輪11FR、11FLのスリップ率の時間変化と後輪11RR、11RLのスリップ率の時間変化との比較結果に基づいて、制動力配分制御の開始条件が判定される。 - 特許庁

To utilize the tire force of all four wheels at a maximum by properly controlling a front/rear driving force distribution control means and a braking force control means, to improve the limited performance while maintaining vehicle stability near a tire limit.例文帳に追加

前後駆動力配分制御手段および制動力制御手段を適切に制御することで前後左右全4輪のタイヤ力を最大限活用し、タイヤ限界付近における車両安定性を維持しつつ限界性能を向上させる。 - 特許庁

To provide a technology capable of considerably enhancing the operability of an operational force distribution lever in a front-and-rear interlocking braking device of a motorcycle.例文帳に追加

本発明は、自動二輪車の前後連動ブレーキ装置において、操作力分配レバーの操作性を大幅に高める技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a vehicle motion control system capable of performing a suitable vehicle motion control by improving controllability of a braking force distribution control.例文帳に追加

制動力配分制御の制御性を向上させることにより車両運動制御を好適に行い得る車両運動制御システムを提供すること。 - 特許庁

At that time, a target yaw moment DYM_abs materializing target hysteresis is obtained, and braking/driving force distribution to right and left wheels WL, WR achieving the target yaw moment DYM_abs is calculated.例文帳に追加

このとき、目標ヒステリシスを実現する目標ヨーモーメントDYM_absを求め、この目標ヨーモーメントDYM_absを達成する左右輪WL,WRに対する制駆動力配分を算出する - 特許庁

As a result, moment around a king pin shaft corresponding to each wheel varies in response to the distribution of the braking force, and the turning to a specific direction is facilitated or blocked.例文帳に追加

この結果、制動力の配分に応じて各車輪に対応するキングピン軸周りのモーメントが変化し、特定の方向への旋回が促される、或いは特定の方向への旋回が阻害される。 - 特許庁

To provide a brake control device for a vehicle and its method capable of obtaining good travel stability for the vehicle by performing a suitable braking force distribution control according to characteristic of the vehicle.例文帳に追加

車両の特性に応じた好適な制動力配分制御を行うことにより、その車両における走行の安定性を良好に図ることができる車両の制動制御装置及び車両の制動制御方法を提供する。 - 特許庁

Deviation from the optimum distribution of the braking force in the longitudinal direction of the vehicle is reduced, the brake noise is reduced and suppressed, and a driver hardly has any sense of incompatibility.例文帳に追加

これにより、車両前後の制動力の最適配分からのずれを少なくしてブレーキ鳴きを低減、抑制でき、運転者に違和感を感じさせない。 - 特許庁

In the front and rear braking force distribution control, brake fluid pressure of rear wheels is restrained with respect to fluid pressure of a pressure device although brake fluid pressure of front wheels is brought to a level same to the fluid pressure of the pressure device.例文帳に追加

前後制動力配分制御においては、前輪のブレーキ液圧が加圧装置の液圧と同じに高さにされるのに対して、後輪のブレーキ液圧は加圧装置の液圧に対して抑制される。 - 特許庁

Since the fluid pressure of the rear wheel is restrained with respect to the fluid pressure of the pressure device, the relation between the brake operation amount by the driver and the decelerations is changed before and after the front and rear braking force distribution control is started.例文帳に追加

このように、後輪のブレーキ液圧が加圧装置の液圧に対して抑制されるため、前後制動力配分制御の開始前後において運転者によるブレーキ操作量と減速度との関係が変化する。 - 特許庁

Further, while the braking force is maintained, the longitudinal distribution of the vehicular roll moment changed to the rear wheels 1RL, 1RR side is changed again to front wheels side.例文帳に追加

更に、上記制動状態を維持したまま、上記後輪1RL、1RR側寄りに変更した車両ロールモーメントの前後配分を前輪側寄りに再変更する。 - 特許庁

To provide a system and a method for controlling extension of a distance-to-empty by powering regenerative distribution, for improving efficiency of a motor-driven vehicle by controlling a braking force of each of motors so that the total efficiency of all the motors becomes maximum.例文帳に追加

全てのモータの総合効率が最大となるように各モータの制駆動力制御を行い、モータ駆動車の効率を改善する力行回生配分による航続距離延長制御システム及び方法を提供すること。 - 特許庁

When an abnormality is detected in at least one sensor of these sensors 41-46 or the like, control is made to back up the braking force distribution according to the traveling condition of the vehicle detected by the rest of the normal sensors or the like.例文帳に追加

これらセンサ等41〜46の少なくとも1つの異常が検出された場合には、残りの正常なセンサ等により検出された車両の走行状態に応じて制動力配分をバックアップ制御する。 - 特許庁

To conduct optimum braking force distribution control while taking into account not only a wheel load but also a frictional condition (road surface μ) between a road surface and a tire.例文帳に追加

車輪の荷重のみならず路面とタイヤとの摩擦状態(路面μ)をも考慮して最適な制動力配分制御を行うことができる制動力配分制御装置を提供する。 - 特許庁

When braking force distribution to the rear wheel is smaller during the stopping, the supply current to the linear valve device on the rear wheel side is smaller, and heat load on the linear valve device on the rear wheel side can be smaller.例文帳に追加

それに対して、停止中に、後輪の制動力配分が小さくされるようにすれば、後輪側のリニアバルブ装置への供給電流量が小さくされ、後輪のリニアバルブ装置における熱負荷を小さくすることができる。 - 特許庁

To prevent a driven wheel side from easily having a locking tendency on a lowroad surface or the like by making a braking force distribution between a driving wheel and the driven wheel appropriate.例文帳に追加

駆動輪と従動輪との制動力配分が適切なものとなるようにすることで、低μ路面等において従動輪側が簡単にロック傾向に陥ってしまうことを防止する。 - 特許庁

A determination means 102 determines whether the distribution of a braking force between the front wheels and rear wheels of the vehicle is corrected or not according to the position of the obstacle detected by the obstacle detection means 101.例文帳に追加

判断手段102は、障害物検出手段101が検出した障害物の位置に応じて、車両の前輪と後輪との制動力の配分を補正するか否かを判断する。 - 特許庁

Where at least one abnormality is detected in the sensors, etc., 41-46, a braking force distribution is backup controlled according to the traveling state of the vehicle detected by the residual normal sensors.例文帳に追加

これらセンサ等41〜46の少なくとも1つの異常が検出された場合には、残りの正常なセンサ等により検出された車両の走行状態に応じて制動力配分をバックアップ制御する。 - 特許庁

The control unit finishes the braking force distribution control in response to a lapse of a predetermined time after the wheel speed or an estimated car body speed decreases to a predetermined speed just before the stop of the car body.例文帳に追加

制御ユニットは、車輪速度または推定車体速度が車体停止直前の所定速度以下に低下してから所定時間が経過するのに応じて制動力配分制御を終了する。 - 特許庁

To restrain change of a relation between a brake operation amount by a drivewr and decelerations before and after front and rear braking force distribution control is started, so as to reduce unfamiliar feeling for the driver.例文帳に追加

前後制動力配分制御の開始前後における運転者によるブレーキ操作量と減速度との関係の変化を抑制し、運転者の違和感を軽減する。 - 特許庁

To provide a method of ending braking force distribution control enabling reduction of feelings of wrongness in brake pedal operation such as a feeling that a brake pedal is pulled in.例文帳に追加

ブレーキペダルが引き込まれる等のブレーキペダル操作の違和感を低減することができる制動力配分制御の終了方法を提供する。 - 特許庁

Master cylinder hydraulic pressure Pm is compared with specified threshold hydraulic pressure P, and when the master cylinder hydraulic pressure is larger than the threshold hydraulic pressure, front-rear braking force distribution control by a hydraulic control device is started.例文帳に追加

マスタシリンダ液圧Pmを所定のしきい液圧Pと比較し、マスタシリンダ液圧がしきい液圧より大であるときに、液圧制御装置による前後制動力配分制御を開始する。 - 特許庁

This optimum longitudinal braking force distribution prevents the driven wheel side from being easily locked on a lowroad surface or the like.例文帳に追加

そして、このように最適な前後制動力配分を達成することが可能になることで、低μ路面等において従動輪側が簡単にロック傾向に陥ってしまうことを防止できる。 - 特許庁

The braking force distribution control device 10 is provided with pressure sensors 35-38 for detecting internal pressure P(n) of a tire and wheel speed sensors 31-34 for detecting angular velocity ωn of a wheel.例文帳に追加

制動力配分制御装置10は、タイヤの内部圧力P(n)を検出する圧力センサ35〜38及び車輪の角速度ωnを検出する車輪速センサ31〜34を備える。 - 特許庁

As to this point, the fluid pressure of the pressure device is increased in accompaniment to the start of the front and rear braking force distribution control to reduce the unfamiliar feeling for the driver before and after the control.例文帳に追加

それに対して、前後制動力配分制御の開始に伴って加圧装置の液圧が増大させられれば、制御の前後における運転者の違和感を軽減することができる。 - 特許庁

To enhance sensory quality as compared with conventional ones, through a decrease in the frequency of occurrence of vibration and noise generated accompanying the operation of a control valves, but without significantly sacrificing performance in front and rear wheel distribution control of braking force.例文帳に追加

制動力の前後輪配分制御の性能を大きく犠牲にすることなく、制御弁の作動に伴って振動や騒音が発生する頻度を低減し、従来に比して官能品質を向上させる。 - 特許庁

When the brake operation by a driver is detected during the vehicle stabilization control, control distribution of the vehicle stabilization control with the braking force control means and the vehicle stabilization control with the engine output control means is adjusted and controlled so that the latter control distribution becomes large, for example.例文帳に追加

車両安定化制御中に運転者によるブレーキ操作を検出したときには、制動力制御手段による車両安定化制御と機関出力制御手段による車両安定化制御との制御配分を調整し、例えば後者の制御配分を大とする。 - 特許庁

To lessen kinds of components of a rear wheel brake fluid pressure controller controlling the fluid pressure of the rear wheel and facilitate the imposing so as to bring the distribution ratio of a brake force of the front and rear wheels near the ideal distribution ratio, when braking the both front and rear wheels of the motorcycle.例文帳に追加

自動二輪車の前後両輪を制動する際に前後両輪のブレーキ力の分配比率を理想的な分配比率に近づけるために、後輪ブレーキの液圧を制御する後輪ブレーキ液圧制御装置の構成部品の種類を少なくし、組付けも容易とする。 - 特許庁

When a distribution operator 23 detects that the relative distance is the threshold Th or shorter, and in the control range, the control distribution of a steering angle and a braking force is operated so that a vehicular motion state quantity is matched with an optimum control input operated by the optimum control input operator 22.例文帳に追加

配分演算器23は、相対距離が閾値Th以下になって制御範囲に入ったことを検出すると、車両運動状態量が最適制御入力演算器22で演算された最適制御入力に一致するように、操舵角及び制動力の制御配分を演算する。 - 特許庁

The braking force holding means 51 comprises an operator fixing means 67 for fixing an interlocking brake operator at the operational position, and a distribution lever pushing means capable of setting a second front wheel brake cable 23 to be in a non-operational position and setting a rear wheel brake cable 32 to be in an operational position by pressing one end of an operational force distribution lever 48 for distributing the brake operational force.例文帳に追加

ブレーキ力保持手段51は、連動ブレーキ操作子を作動位置で固定する操作子固定手段67と、ブレーキ操作力を分配する操作力分配レバー48の一端を押圧することによって、第2前輪ブレーキケーブル23を非作動位置にし、後輪ブレーキケーブル32を作動位置にする分配レバー押込手段とを備えている。 - 特許庁

The creep speed is maintained to be the target value not only for a level road and an uphill road, but also for a downhill road on which the propulsion force is generated on the basis of the gravity to the vehicle, and the optimum longitudinal braking force distribution is achieved.例文帳に追加

これにより、平坦路や登坂路のみならず、車両に対して重力に基づく推進力が発生する降坂路についても、クリープ速度が目標速度となるように保ち、かつ、最適な前後制動力配分を達成することが可能となる。 - 特許庁

In this way, distribution of braking force in a rear wheel side relating to a front wheel side is reduced, side force of a rear wheel is ensured by changing a running characteristic of the vehicle in a direction making a lock difficult of the rear wheel, to prevent a phenomenon of the rear wheel side right/left deflecting with the front wheel side serving as the center at deceleration time.例文帳に追加

これにより前輪側に対する後輪側の制動力配分を減少させて、車両の走行特性を後輪ロックし難い方向に変化させて後輪のサイドフォースを確保し、減速時に前輪側を中心として後輪側が左右に振れる現象を防止する。 - 特許庁

To ensure the running stability in a vehicle, and use a regenerative braking at the maximum even if a distribution of a brake force between front and rear wheels is deviated to a backward distribution and contrary to preferable forward distribution when a power source apparatus is regeneratively operated and the wheels are regeneratively braked in a four-wheel drive vehicle having a center differential.例文帳に追加

センターディファレンシャルによる4輪駆動車では、動力源装置を回生作動させて車輪を回生制動するとき、制動力の前後輪間配分が後寄りになり、制動力の前後輪間配分として好ましい前寄り配分に反するという状況の下で、車輌の走行安定性を確保しつつ回生制動を最大限に生かした制動を行う。 - 特許庁

Further, vehicle body deceleration DVso is compared with specified threshold deceleration G, and front-rear braking force distribution control may be started when the master cylinder hydraulic pressure is larger than the threshold hydraulic pressure and the vehicle body deceleration is larger than the specified threshold deceleration.例文帳に追加

更に、車体減速度DVsoを所定のしきい減速度Gと比較し、マスタシリンダ液圧がしきい液圧より大であって、且つ車体減速度が所定のしきい減速度より大と判定したときに、前後制動力配分制御を開始することとしてもよい。 - 特許庁

Meanwhile, when a battery 24 to be a power source of the EPS 200 is in a heavy load state, if the vehicle 10 is braked, the ECU 100 determines a distribution of breaking force for each wheel so as to produce the similar effect as when the torque Tc is applied, and controls braking actuator 23.例文帳に追加

一方、EPS200の電源となるバッテリ24が高負荷状態である場合、車両10が制動期間中であれば、ECU100は、収束操舵トルクTcが付与されたのと同様の効果が得られるように各車輪に対する制動力の配分を決定し、ブレーキアクチュエータ23を制御する。 - 特許庁

例文

The height of the center of gravity is detected, a suitable control map is automatically selected, and the distribution of the braking force is performed according to the control map.例文帳に追加

重心が高い場合のコーナリング時には、内輪と外輪とで荷重の差が大きくなり、それに伴い、制動力の配分も大きく異なるが、重心高さを検出して自動的に適正な制御マップを選択し、この制御マップにしたがって制動力配分を行う。 - 特許庁

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