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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Dash panelの意味・解説 > Dash panelに関連した英語例文

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Dash panelの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 459



例文

The motor section 3 is disposed ahead of a dash panel 35 constituting a front wall of a vehicle interior R so that the output shaft thereof extends upward and downward.例文帳に追加

モータ部3は、車室R前壁を構成するダッシュパネル35の前方で、その出力軸が上下方向に延びるように配設されている。 - 特許庁

Therefore, the dash silencer 16 can be mounted on a floor panel 10 in a more stable condition.例文帳に追加

これにより、さらに安定した状態でダッシュサイレンサ16をフロアパネル10に取り付けることができる。 - 特許庁

A retreating allowing space 1a is provided between the power unit 2 and a dash panel 10 on a horizontal rear side of the power unit 2.例文帳に追加

パワーユニット2の水平後方におけるダッシュパネル10との間に、後退許容空間1aが設けられる。 - 特許庁

To suppress generation of road noise based on vibration of a dash panel in a cabin, during traveling of a vehicle.例文帳に追加

車両の走行時、ダッシュパネルの振動に基づくロードノイズの車室における発生を抑制する。 - 特許庁

例文

The other end of the supporting member 20 is connected and fixed to a dash panel as a vehicle body strengthening member of the automobile.例文帳に追加

この支持部材20の他端は、自動車の車体強度部材としてのダッシュパネルに連結固定されている。 - 特許庁


例文

To enhance a moisture separation function of an outside air introducing device for introducing the outside air taken from an outside air intake port to an aperture on a dash panel.例文帳に追加

外気取入口から取り入れた外気をダッシュパネルに設けた開口に導く外気導入装置の水分離機能を高くする。 - 特許庁

A bending angle θ of a bending part 24 of the reinforcement 23 is acute and a bending part 25 is provided on the dash side panel 21 so as to match the bending angle θ.例文帳に追加

リーンフォース23の折曲部24の曲げ角θを鋭角とし、曲げ角θに合わせてダッシュサイドパネル21に折曲部25を設ける。 - 特許庁

As a result, a clearance 14B between the dash panel 20 and the sound absorbing material 14 is eliminated in this part and they are held in an adhered state.例文帳に追加

これにより当該部分において、ダッシュパネル20と吸音材14との間の隙間14Bがなくなり、密着した状態で保持される。 - 特許庁

To provide a module structure of a dash panel capable of securing a sufficient stiffness when installing as well as when the vehicle is cornering.例文帳に追加

組付時及び車両旋回走行時のいずれにおいても充分な剛性を確保することができるダッシュパネルのモジュール構造を得る。 - 特許庁

例文

The body 2 of the packing 1 is provided with a second claw section 5 to be locked to the rod insertion hole 6a of the dash-panel 6.例文帳に追加

また、パッキン本体2にダッシュパネル6のロッド挿通穴6aに掛止する第2の爪部5を設ける。 - 特許庁

例文

This slide operation device 1 is covered with a case body 11 indicated by alternating long and short dash lines, and mounted on the rear surface of a panel 2.例文帳に追加

スライド操作装置1は、一点鎖線で示されるケース体11に覆われており、パネル2の裏面に取り付けられる。 - 特許庁

To provide a vehicle front part structure capable of suppressing load transmission to a dash panel in a head-on collision of a vehicle.例文帳に追加

車両の前面衝突時におけるダッシュパネルへの荷重伝達を抑制することを目的とする。 - 特許庁

To suppress defective sealing and improve degrees of design freedom of a dash panel and other platelike members.例文帳に追加

シール不良を抑制するとともにダッシュパネルその他の板状部材の設計自由度を向上させる。 - 特許庁

To improve rigidity and strength of the back surface side of a dash panel by adding an inner front cross member which is a simply shaped part.例文帳に追加

インナフロントクロスメンバという比較的簡単な形状の部品の追加で、ダッシュパネル背面側の剛性及び強度を向上する。 - 特許庁

Since the vibration of the dash panel 1 is damped by the foaming material layer, generation of the noise due to the vibration is prevented.例文帳に追加

ダッシュパネルの振動は発泡体層によって制振されるので、振動による騒音の発生が防止される。 - 特許庁

A vehicle interior side connection port 17 of the connection joint 12 is arranged toward the dash panel 6 extending direction.例文帳に追加

接続ジョイント12の車室側接続口17は、ダッシュパネル6の延在方向に向けて配設されている。 - 特許庁

The steering support structure includes a column shaft 2 and a connecting means 3 for linking and supporting the column shaft 2 to and by a dash panel 1 of a vehicle.例文帳に追加

コラムシャフト2と、このコラムシャフト2を車両のダッシュパネル1に連係支持する連結手段3とを備える。 - 特許庁

This connection structure of the cabin front of the automobile comprises a dash panel 1, front pillars 2, side members 3, a cross member 4, and reinforcement members 5.例文帳に追加

自動車の車室前部の結合構造は、ダッシュパネル1とフロントピラー2とサイドメンバ3とクロスメンバ4と補強部材5を備える。 - 特許庁

To simplify the structure of an electrical junction box mounted on a partition wall, such as a dash panel, and connecting and mounting work.例文帳に追加

ダッシュパネル等の隔壁に設ける電気接続箱の構造や接続及び取付作業の簡素化等を図る。 - 特許庁

The side members 3 are connected to the dash panel 1 on the lateral inside of the front pillars and on the outside of the cabin.例文帳に追加

サイドメンバ3は、フロントピラー2よりも幅方向に内側のダッシュパネル1の車室外側に接合される。 - 特許庁

The fuel cell 11 is arranged in the space 5 in front of the dash panel 3 provided at the front end of the vehicle room 1.例文帳に追加

車室1の前端に設けたダッシュパネル3の前方の空間5に、燃料電池11を配置する。 - 特許庁

To provide a radiation system capable of reducing the number of opening portions in penetrating a heat transporting portion through a dash panel.例文帳に追加

熱輸送部をダッシュパネルに貫通させるに際して開口部の数を減らすことが可能な放熱システムを得る。 - 特許庁

The car body side connector 9 is mounted on a dash side panel inner 5 on the inside of a front part of a car compartment.例文帳に追加

車室前部の内側のダッシュサイドパネルインナ5に車体側コネクタ9が取り付けられる。 - 特許庁

The reinforcement members 5 connect the cabin inside of the portion 14 of the dash panel 1 to which the side members 3 are fitted to the front pillars 2.例文帳に追加

補強部材5は、ダッシュパネル1のサイドメンバ3が取付けられた部分14の車室内側とフロントピラー2とを連結する。 - 特許庁

To improve joint strength between a front pillar and a dash panel and prevent a welding quality from suffering an effect of fitting accuracy of the front pillar.例文帳に追加

フロントピラーとダッシュパネルとの結合強度を向上し且つ溶接品質がフロントピラーの立て付け精度の影響を受け難くする。 - 特許庁

Moreover, a second cowl box 8 constituting a closed cross section is arranged on a rear face side in an upper end part of the dash lower panel 3.例文帳に追加

また、ダッシュロアパネル3の上端部後面側に閉断面を構成する第2のカウルボックス8を配置する。 - 特許庁

When the dash panel 1 is bent near the stepped part 4a by an external force, the level portion 16 is pressed by the dash panel 1 to remove the footrest 5 from the mounting bracket 4 against the locking force of the locking nails 18, 19.例文帳に追加

ダッシュパネル1が外力により段差部4a近傍で屈曲した時に、てこ部16がダッシュパネル1に押圧され、係止爪18,19の係止力に抗してフットレスト5を取付ブラケット4から離脱するように構成した。 - 特許庁

If the dash panel 14 is deformed inward of a cabin 11 by the collision of the vehicle, the dash panel 14 is pulled toward the original position by a hook 26 attached to a wire 25 to expand a space in the cabin 11 to rescue an occupant inside the cabin 11.例文帳に追加

車両の衝突によりダッシュパネル14がキャビン11の内側に向けて変形したとき、キャビン11内の乗員を救出すべく、ダッシュパネル14をワイヤー25に取り付けたフック26で原位置に向けて牽引してキャビン11の空間を広げる。 - 特許庁

Moreover, since unevenness of a position of the air conditioning case 21 in the direction parallel with the dash panel 10 can be absorbed by the connection part 33, it is unnecessary to design large through hole part 12 as in a conventional case, and a degree of design freedom of the dash panel 10 is improved.例文帳に追加

また、ダッシュパネル10に対して平行な方向における空調ケース21の位置のバラツキを連結部33により吸収できるので、貫通穴部12を従来のように大きく設計する必要が無く、ダッシュパネル10の設計自由度を向上できる。 - 特許庁

In the front structure 10 of the vehicle body, a cowl 28 supports deformation of a dash panel 12 when a front side member 26 transmits the load from a front side of the car body to the dash panel 12, the force to turn and deform a longitudinal wall 14 and to bend and deform the cowl 28 is applied.例文帳に追加

車体前部構造10では、フロントサイドメンバ26が車体前方からの荷重をダッシュパネル12に伝達した際にカウル28がダッシュパネル12の変形を支持するため、縦壁14が回動変形されると共にカウル28が曲げ変形される力が作用する。 - 特許庁

The fender lining 1 comprises a side wall 10 extending toward a dash panel 6 formed on the body inner side edge and a flange part 11 provided on the side edge of the side wall 10, and the fender lining 1 is set so that the flange part 11 abuts on the side surface of the dash panel 6.例文帳に追加

フェンダーライニング1の車体内側の側縁に、ダッシュパネル6に向けて延出した側壁10を形成すると共に該側壁10の側縁にフランジ部11を設け、フランジ部11をダッシュパネル6の側面に当接するようにして、フェンダーライニング1を設置した。 - 特許庁

A radiator 50 is disposed on the car body front side of the front wall part 48A of the dash panel 48, so that the cooling air W passed through the radiator 50 flows along the front wall part 48A of the dash panel 48 toward the in-wheel motor 36 and the brake 37.例文帳に追加

ダッシュパネル48の前壁部48Aの車体前方側にはラジエータ50が配設されており、ラジエータ50を通過した冷却風Wは、ダッシュパネル48の前壁部48Aに沿って、ホイールインモータ36とブレーキ37の方向に流れるようになっている。 - 特許庁

There is provided an upper portion of a filler pipe 3 extending from a fuel tank 2 toward the vehicle front side of a dash panel 4 inside vertical space 12 between a front deck 10 extending to a vehicle width direction and a strut house 8 placed on a side portion of the vehicle body on the vehicle front side of the dash panel 4.例文帳に追加

車幅方向に延びるフロントデッキ10と、ダッシュパネル4の車両前方側で車体側部に配置されたストラットハウス8との上下空間12内に、燃料タンク2からダッシュパネル4の車両前方側へ延び出したフィラーパイプ3の上部が配置されている。 - 特許庁

By opening a vicinity of a dash panel 20 which is a vibrating portion (sound generation portion) of longitudinal primary resonance in the cabin 14, that is, a tube portion 110 of a glove box (resonator) 100 in a space 40, longitudinal primary resonance due to vibration in the vehicle longitudinal direction of the dash panel is effectively suppressed.例文帳に追加

車室14内の前後一次共鳴の振動部位(発音部位)であるダッシュパネル20の近傍、すなわち、空間40にグローブボックス(レゾネーター)100の管部110を開口させることで、ダッシュパネルの車両前後方向の振動による前後一次共鳴が効果的に低減する。 - 特許庁

The hole cover 10 includes an outer cover 11 attached to the dash panel 21; and a center cover 12 which is disposed between the outer cover 11 and the steering shaft 31, and closes, together with the outer cover 11, the through-hole 21a of the dash panel 21.例文帳に追加

ホールカバー10は、ダッシュパネル21に組付けられるアウターカバー11と、このアウターカバー11とステアリングシャフト31間に設けられてアウターカバー11とによってダッシュパネル21の貫通孔21aを塞ぐセンターカバー12を備えている。 - 特許庁

By such a structure, formation of a clearance between the dash panel 6 and the fender lining 1 is prevented, so that the muddy water splashed by the tire can be prevented from intruding through the clearance between the dash panel 6 and the fender lining 1.例文帳に追加

このように構成することで、ダッシュパネル6とフェンダーライニング1との間に隙間が生じるのを防止して、タイヤが跳ね上げた泥水がダッシュパネル6とフェンダーライニング1との間から侵入するのを防ぐことができる。 - 特許庁

A recessed component 10 is formed on a dash panel 4 of the vehicle in a manner to open forward of the vehicle and extend substantially upward and a filler pipe 3 extending from a fuel tank 2 toward the vehicle front side of the dash panel 4 is contained inside the recessed component 10.例文帳に追加

車両のダッシュパネル4に車両前方へ開口して略上方に延びる凹部10が形成され、燃料タンク2からダッシュパネル4の車両前方側へ延び出したフィラーパイプ3が凹部10内に収容されている。 - 特許庁

A reinforcing member 3 is arranged on a lower part of a dash panel 2, a lower end part of the pedal bracket 7 to support the pedal 6 free to oscillate is connected to a portion reinforced by the reinforcing member 3 and an upper part of the pedal bracket 7 is connected to an upper part of the dash panel 2.例文帳に追加

ダッシュパネル2の下部に補強部材3を配設し、ペダル6を揺動自在に支持するペダルブラケット7の下端部を補強部材3にて補強された部位に結合し、ペダルブラケット7の上部をダッシュパネル2の上部に結合した。 - 特許庁

When the dash side panel 5 is deformed by the action of an impact load acting from the body front (the left side in Fig. 1) to retreat the dash side outer member 14, the tip 16c of the crank-like part 16b abuts on the body of the side outer panel 3 to transmit the load.例文帳に追加

車体前方(図1中左方)から衝撃荷重が作用し、ダッシュサイドパネル5が変形してダッシュサイドアウタメンバ14が後退したとき、クランク状部分16b の先端部16c がサイドアウタパネル3の本体に当接して荷重を伝達する。 - 特許庁

A cover member 17 comprising a coated part 171 and a vertical flange part 172 is mounted to a dash panel 2 in a manner to cover a lower part of a through hole 13 formed on the dash panel 2 demarcating a vehicle front part and a vehicle cabin R, through which a part of a steering device S penetrates.例文帳に追加

ステアリング装置Sの一部が貫通するよう車両前部と車室Rとを区画するダッシュパネル2に形成された貫通孔13の下方を覆うよう、被覆部171及び縦フランジ部172とからなるカバー部材17をダッシュパネル2に取り付ける。 - 特許庁

A dash panel 48 is projected so that the center side in the cross direction is swollen toward the front of the car body, and both end parts 48B in the cross direction of a front wall part 48A of the dash panel 48 are extended toward an in-wheel motor 36 and a brake 37 disposed inside a rim of the wheel 38.例文帳に追加

ダッシュパネル48は車幅方向の中央側が車体前方に膨出した凸形状となっており、ダッシュパネル48の前壁部48Aの車幅方向両端部48Bは車輪38のホイール内に配設されたホイールインモータ36とブレーキ37に向かって延設されている。 - 特許庁

The pedal arm 8 arranged in a rear adjacent to the dash panel 4 extending in the metrical direction and pivotally supported by the dash panel 4 at a upper end part thereof to allow a lower end part side to freely turn in front and rear directions A, B is provided and the brake pedal 17 is supported at the lower end part of the pedal arm 8.例文帳に追加

ダッシュパネル4の後方近傍に配置され上下方向に延びてその下端部側が前後に回動A,B自在となるようその上端部がダッシュパネル4に枢支されるペダルアーム8を設けると共に、このペダルアーム8の下端部にブレーキペダル17を支持させる。 - 特許庁

The footrest 14 molded by a resin material is arranged on both ends lower parts of the car width direction of a dash panel 12 and front/ rear two cylindrical installation parts 16, 18 from the upper wall 14C of a footrest 14 toward the dash panel 12 are installed erectingly.例文帳に追加

ダッシュパネル12の車幅方向両端下部12Aには、樹脂材で成形されたフットレスト14が配設されており、フットレスト14の上壁部14Cからは、ダッシュパネル12へ向けて前後2本の筒状の取付部16、18が立設されている。 - 特許庁

The large current wire harness 13 comprising a group of large current wires is laid down along the engine room side dash panel 17, and extracted to the interior 18 side through a second through part 29 formed in the dash panel 17.例文帳に追加

大電流用ワイヤハーネス13は、大電流用電線群からなり、エンジンルーム側のダッシュパネル17に沿って配索され、且つダッシュパネル17に形成した第二貫通部29を貫通して室内18側に引き出されるものとする。 - 特許庁

In the operation pedal bracket attachment structure 10 where an operation pedal bracket 20 is screwed on the coach compartment inside of a dash panel 11, a bead 8 projected to the engine room side and surrounding a through hole of a screw is formed on a planar part of the dash panel 11.例文帳に追加

ダッシュパネル11の車室内側に操作ペダルブラケット20をねじ止めする操作ペダルブラケット取り付け構造10において、ダッシュパネル11の平坦部に、エンジルーム側に凸であって、ねじの貫通孔を囲むビード8を有する、ことを特徴とする。 - 特許庁

A mounting bracket 4 for the footrest 5 is attached to the dash panel 1 of a vehicle body, and a stepped part 4a, which is projected from the dash panel 1 in a stepped manner, is formed on the rear end of the mounting bracket 4, to which the footrest 5 is mounted with locking nails 18, 19.例文帳に追加

フットレスト5の取付ブラケット4を車体のダッシュパネル1に設け、取付ブラケット4の後端部にダッシュパネル1から段状に突出させる段差部4aを形成し、取付ブラケット4にフットレスト5を係止爪18,19によって取付けている。 - 特許庁

An insulator dash 10 mounted on the interior face side of a dash panel 20 has interposed an intermediate sound absorbing layer 13 in between an interior side sound absorbing layer 11 having a porous sound absorbing function, and a panel side sound absorbing layer 12, with the quantity of air flow set less than the sound absorbing layers 11 and 12.例文帳に追加

ダッシュパネル20の室内面側に取り付けられるインシュレータダッシュ10は、多孔質吸音機能を有する室内側吸音層11、パネル側吸音層12の間に上記吸音層11,12よりも通気量を小さく設定した中間吸音層13を介装する。 - 特許庁

An air conditioner unit 4 is fixed to the dash panel by inserting a stud bolt fitted to the dash panel into through holes 72 and 72 of fitting members 71 and 71 which extend upward from a casing 30, and screwing a nut around the stud bolt.例文帳に追加

空調ユニット4は、ケーシング30から上方へ延出した取付部材71,71の貫通孔72,72に、ダッシュパネルに取り付けられたスタッドボルトを挿入し、該スタッドボルトにナットを螺合することにより、ダッシュパネルに固定される。 - 特許庁

The clutch master back 6 of a clutch mechanism part is connected and fixed to a dash panel side through a bendable clutch pedal bracket 1, its striker 4 is extended forward in the longitudinal direction of a vehicle, and guided in a guide hole to allow its forward end 4a to be projected from the dash panel.例文帳に追加

クラッチ機構部24のクラッチマスタバック6は屈曲可能のクラッチペダルブラケット1を介してダッシュパネル側に連結固定され、そのストライカ4は車両の前後方向に向かって前方に伸延し、ガイド孔に案内されその前端4aをダッシュパネルから突出させる。 - 特許庁

例文

A vehicle body front part structure 10 is provided with a dash panel 18 wherein connection parts with a pillar part 24 and a floor tunnel 22 exhibiting rigidity higher than other parts respectively are separated in a vehicle width direction, and a front side member bracket 16 for connecting a front side member 12 to the dash panel 18.例文帳に追加

車体前部構造10は、それぞれ他の部分よりも高剛性であるピラー部24とフロアトンネル22との連結部が車幅方向離間しているダッシュパネル18と、フロントサイドメンバ12をダッシュパネル18に結合するためのフロントサイドメンバブラケット16とを備える。 - 特許庁

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