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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Dash panelの意味・解説 > Dash panelに関連した英語例文

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Dash panelの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 459



例文

This vehicle body front part structure 1 is provided with the cowl panel 2 and the dash panel 3 connected to the cowl panel 2 and extended to a lower part of the cowl panel 2.例文帳に追加

車体前部構造1は、カウルパネル2と、このカウルパネル2に結合され、カウルパネル2の下方に延びるダッシュパネル3とを備えている。 - 特許庁

In the fixing structure of a harness that a harness clip 40 fixed at a harness 30 disposed on the surface of an insulator dash is securely inserted in the stud bolt 11 of a dash panel 10, by arranging the installation spot of the harness clip 40 in the recessed part surface of an insulator dash surface and the corner part of the harness 30, violent movement of the harness 30 is prevented from occurring.例文帳に追加

インシュレータダッシュ20の表面に配設されるハーネス30に固定したハーネスクリップ40をダッシュパネル10のスタッドボルト11に差込み固定するハーネスの固定構造において、ハーネスクリップ40の設置箇所をインシュレータダッシュ20表面の凹部面20a並びにハーネス30のコーナー部31に設置することにより、ハーネス30の暴れを防止する。 - 特許庁

Then, a case through hole 6 of the cooler unit case 4 is arranged by opposing to the dash through hole 2, the cooler unit case 4 comes close to the dash panel 1, and a boot part 14 is compressed to seal the surroundings of the case through hole 6 airtightly by a seal plate 16 and foaming packing 17 due to its restoration force, thereby completing sealing of the dash through hole 6.例文帳に追加

すると、クーラーユニットケース4のケース貫通穴6がダッシュ貫通穴2に対向配置するとともに、クーラーユニットケース4がダッシュパネル1に近づいて、ブーツ部14が圧縮され、その復元力によって、シールプレート16および気泡パッキング17がケース貫通穴6の周囲を気密にシールし、ダッシュ貫通穴6のシールが完了する。 - 特許庁

The cover member 20 blocks the gap between an instrument panel installed to face a compartment and a dash panel 12 installed oppositely to the instrument panel.例文帳に追加

カバー部材20は、乗員室に臨ませて設置されるインストルメントパネルとこのインストルメントパネルに対向して設置されるダッシュパネル12との間の隙間を塞いでいる。 - 特許庁

例文

This column hole cover 1 has a panel installing part 20 arranged on one end side of a body part 10 and installed in a panel inner edge part 4 so as to cover an installation hole 3 penetratingly arranged in the dash panel 2 of a car body.例文帳に追加

コラムホールカバー1は、本体部10の一端側に設けられ、車体のダッシュパネル2に貫設された取付孔3を覆うようにパネル内縁部4に取り付けられるパネル取付部20を有している。 - 特許庁


例文

A front cowl 7 includes: a bottom panel 9a connected to a dash panel 11; a front panel 9b which extends frontward and upward from the bottom panel 9a, and whose extension end is made to serve as a free end; and a rear panel 9c extending upward from the bottom panel 9a.例文帳に追加

フロントカウル7が、ダッシュパネル11と結合される底部パネル9aと、底部パネル9aから前上方に延出し、延出端部が自由端とされる前部パネル9bと、底部パネル9aから上方に延出する後部パネル9cとを有する。 - 特許庁

A joined part of an aluminum-made front part 7 of an extension member 6 with a steel-made rear part 8 is offset backward of a connection part of an aluminum-made dash panel 1 to a steel-made floor panel 2, and a joint part of the dash panel 1 with the floor panel 2 is reinforced by an extension part 7B of the front part 7 to ensure the floor rigidity.例文帳に追加

エクステンションメンバ6のアルミ製のフロント部7とスチール製のリヤ部8との接合部が、アルミ製のダッシュパネル1とスチール製のフロアパネル2との接続部よりも後方にオフセットしているため、前記フロント部7の延設部7Bでダッシュパネル1とフロアパネル2との継目部分を補剛してフロア剛性を確保できる。 - 特許庁

In the vehicle body front part structure 11, a dash board upper 16 is arranged on a dash panel 22 partitioning a cabin 13 and an engine room 21, and left and right damper housings 25 and 26 for attaching the shock absorbers 23 are formed.例文帳に追加

車体前部構造11は、車室13とエンジンルーム21を仕切るダッシュパネル22の上部にダッシュボードアッパ16が配置され、ショックアブソーバー23,23を取付ける左右のダンパハウジング25,26が形成されている。 - 特許庁

A reinforcement panel 72 connecting damper bases 71A on both sides to each other to be stored within a dash upper panel 7 in the horizontal direction is joined to the dash upper panel 7 where the damper bases 71A are provided on both sides in the cross direction of the vehicle, whereby the buckling rigidity of the vehicle body can be improved substantially without any influence upon the space in the engine room ER.例文帳に追加

車幅方向の両側にダンパベース71Aが設けられたダッシュアッパパネル7に、水平方向においてダッシュアッパパネル7の範囲内に収まるように両側のダンパベース71A同士を結ぶ補強パネル72を接合することで、実質的にエンジンルームER内のスペースに影響を与えることなく車体の捻り剛性を向上させる。 - 特許庁

例文

To provide dash panel part structure improving vehicle quality which does not cause deterioration of rigidity and generation of noise even if an upper end of a dash panel extending to the height direction of the vehicle is jointed so as to partition an engine room and a cabin on a window panel support part disposed above the engine room of the vehicle.例文帳に追加

車両のエンジンルームの上方に配設されたウィンドウパネル支持部にエンジンルームと車室とを区画すべく車両の高さ方向に延在するダッシュパネルの上端を接合しても剛性の低下、騒音の誘発を招くことのない、車両品質の向上したダッシュパネル部構造を提供する。 - 特許庁

例文

To prevent a decrease in cooling effect of a radiator and to increase reinforcing function of a floor frame and a cross member in a cab-over-engine vehicle where the floor frame is secured to a lower side surface of a floor panel, a dash panel is secured to a front end part of the floor frame, and the cross member is secured to a front face of the dash panel.例文帳に追加

フロアパネルの下側面にフロアフレームが固着され、そのフロアフレームの前端部にダッシュパネルが固着されていると共に、ダッシュパネルの前面にクロスメンバが固着されたキャブオーバ型車両の車体において、ラジエータの冷却効果の低下を阻止し、かつフロアフレームとクロスメンバの補強機能を高める。 - 特許庁

To provide a vehicle body floor structure capable of connecting an aluminum-made dash panel to a steel-made floor panel straight in the vehicle width direction without degrading the floor rigidity.例文帳に追加

アルミ製のダッシュパネルとスチール製のフロアパネルとを、フロア剛性の低下を伴うことなく車幅方向に直線状態に接続できる車体フロア構造の提供を図る。 - 特許庁

A fastening flange 21 of the cowl grille 20 is fastened to a horizontal flange 12 of a cowl front panel 10 extending from the upper end of a dash panel 3.例文帳に追加

ダッシュパネル3の上端部から伸びるカウルフロントパネル10の水平フランジ部12に対して、カウルグリル20の締結フランジ部21が締結される。 - 特許庁

The cross member 14 and the cowl panel 4 are connected through a vertical reinforcement member 12, and the vertical reinforcement member 12 is secured to the front face of the dash panel 11.例文帳に追加

クロスメンバ14とカウルパネル4を縦補強部材12を介して結合し、その縦補強部材12をダッシュパネル11の前面にも固着する。 - 特許庁

The undercover is mounted from the bottom to cover a steering column 11 piercing the dash panel 9 of a vehicle provided in a vehicle width direction and crossing an instrument panel 10.例文帳に追加

車両用アンダーカバーは、車幅方向に設けられた車両のダッシュパネル9を貫通してインストルメントパネル10に交差するステアリングコラム11を下方から覆うように取付ける。 - 特許庁

To provide a retreating displacement suppressing mechanism capable of positively detaching a pedal bracket by operating a detaching mechanism even when a cowl top panel and dash panel retreat together.例文帳に追加

カウルトップパネルとダッシュパネルとが一緒に後退する場合であっても、離脱機構を作用させてペダルブラケットを確実に外せる後退変位抑制機構を提案する。 - 特許庁

The front end side of the pedal bracket 26 is fixed to a dash panel 16, and the rear end side thereof is detachably attached to a slide plate 50 fixed to an instrument panel reinforcement 50.例文帳に追加

ペダルブラケット26の前端側はダッシュパネル16に固定されており、後端側はインパネリインフォース50に固着されたスライドプレート50に離脱可能に取り付けられている。 - 特許庁

To improve the degree of molding freedom, to improve workability for mounting on a dashboard panel and to reduce cost of an insulator dash mounted on the interior side of the dashboard panel.例文帳に追加

ダッシュパネルの室内側に装着されるインシュレータダッシュにおいて、造形自由度を高め、かつダッシュパネルへの取付作業性を向上させるとともに、コスト低減を図ること。 - 特許庁

Next, an assembly part is previously formed out of a front cowl, a cowl lower panel 2, and a cowl reinforcement 1, and the assembly part is joined with the upper flange of a dash lower panel 5.例文帳に追加

次に、フロントカウル、カウルロアー2、並びにカウルレイン1によりアッセンブリ部品を予め形成し、そのアッセンブリ部品を、ダッシュロアパネル5の上部フランジに接合する。 - 特許庁

This protector 16 is arranged between a casing 2 of an air-conditioner 3 arranged inside the instrument panel and an insulator 4 affixed to a dash panel D, and held by the casing 2 and the insulator 4.例文帳に追加

このプロテクタ16をインストルメントパネルの内部に配設された空調装置3のケーシング2と、ダッシュパネルDに貼り付けられたインシュレータ4との間に配置し、これらケーシング2とインシュレータ4とで挟持する。 - 特許庁

To provide a vehicle body front structure for improving the working efficiency of welding work in the connection of a dash panel to a cowl upper panel and for improving the rigidity to load acting on the connecting surface.例文帳に追加

ダッシュパネルとカウルアッパパネルとの接合に際して溶接作業の作業能率の向上を図り、かつ接合面に作用する荷重に対する剛性の向上を図る車体前部構造を提供する。 - 特許庁

A flange 28A installed at the tail of the cowl outer panel 28 in such a way as extending toward the rear over of the vehicle body is welded to a flange 24E of the dash upper panel 24.例文帳に追加

ダッシュアッパパネル24のフランジ24Eには、カウルアウタパネル28の後端部に車体後方上側に向かって延設されたフランジ28Aが溶着されている。 - 特許庁

As a result, bending load in a left/right direction applied to the occupant's ankle can be suppressed by deformation of the dash panel 12 or the floor panel 10.例文帳に追加

この結果、ダッシュパネル12又はフロアパネル10の変形によって乗員足首に作用する左右方向の曲げ荷重を抑制できるようになっている。 - 特許庁

On each side of a vehicle, a side member 1, a hood ridge 6, a dash panel 2, and a cowl top panel 7 are integrally joined to a strut housing 20 formed as a single part.例文帳に追加

車幅方向両側で、サイドメンバ1、フードリッジ6、ダッシュパネル2、およびカウルトップパネル7を、単一部品として形成されたストラットハウジング20に結合して一体化した。 - 特許庁

In a cowl upper panel 42, its rear end side is connected to a dash panel 22, and a range including a glass support 42G reinforced than other parts extends in a vehicle width direction as a cowl reinforcement 44.例文帳に追加

カウルアッパパネル42は、後端部側がダッシュパネル部22に結合されると共に、ガラス支持部42Gを含む範囲が他の部位に比べて補強されたカウル補強部44とされて車幅方向に延在している。 - 特許庁

An outer peripheral side covering part 17a for covering an outer peripheral edge of the noise absorption material 15 in a closely contact manner with the dash panel 13 from the cabin 12 side is provided on the outer peripheral edge of the noise insulation panel 16.例文帳に追加

遮音パネル16の外周縁には、ダッシュパネル13に密接して吸音材15の外周縁を車室12側から覆う外周側覆い部17aが設けられている。 - 特許庁

A front cross member 14 is provided on a back surface of a dash panel forming a front wall of a vehicular cabin, and on a lower surface of a floor panel so as to extend in a vehicular width direction.例文帳に追加

フロントクロスメンバ14が車室の前壁を形成するダッシュパネルの背面であって、かつフロアパネルの下面に車幅方向の延びて設けられる。 - 特許庁

In installation work, a base part 21 of the panel installing part 20 formed in the pre-installation shape is pushed against the dash panel 1 from the outside of the car body, and the thick head part 22 is pushed in by a pushing-in part 13 of the body part 10.例文帳に追加

取付作業時には、組付前形状とされたパネル取付部20の基部21を車体の外側からダッシュパネル1に押し当て、本体部10の押し込み部13で厚肉頭部22を押し込むこと。 - 特許庁

The inner front cross member 14 is the back surface of the dash panel 12 forming the front wall of the cabin and mounted with the parts, and on is provided the lower surface of the floor panel 13 so as to extend in a vehicle width direction.例文帳に追加

インナフロントクロスメンバ14は、車室の前壁を形成しかつ部品が取付けられるダッシュパネル12の背面であって、しかもフロアパネル13の下面に車幅方向に延びて設けられる。 - 特許庁

The structure of a body floor part 10 is configured so that the front end 16A of a floor panel 16 is joined onto the tail 12A of a dash panel 12 to form a joining part 15 stretching along the vehicle width direction.例文帳に追加

車体フロア部10の構造は、ダッシュパネル12の後端12Aの上にフロアパネル16の前端16Aが接合されて車幅方向に沿う接合部15が形成されている。 - 特許庁

The dash panel 16 has a vertical wall part 23 extending to the height direction of the vehicle 10 and a bent wall part 24 smoothly connecting the vertical wall part and a window panel support part 17.例文帳に追加

ダッシュパネル16は、車両10の高さ方向に延在する縦壁部23と、該縦壁部とウィンドウパネル支持部17とを滑らかに接続する湾曲壁部24とを有する。 - 特許庁

A flange 20 is installed around the middle-part of outer periphery of the inserted housing 3, and the circular ring sealing member 21 for a panel to be abutted on a dash panel 1 is mounted on this flange 20.例文帳に追加

挿込ハウジング3の中間部外周にはフランジ20が周設されており、このフランジ20にダッシュパネル1に当接させる円環状のパネル用シール部材21が装着されている。 - 特許庁

A seal member 30 formed of a case side seal component member 31 and a panel side seal component member 32 is disposed between the opening 24 peripheral edge of the dash panel P and the lower side seal surface part 23.例文帳に追加

ダッシュパネルPの開口部24周縁と下側シール面部23との間に、ケース側シール構成部材31とパネル側シール構成部材32とからなるシール部材30を配設する。 - 特許庁

The cover input projections 6, 6 are protrudently disposed at a back face position of the back cover 2, with the top end faces 6a, 6a opposing to a panel face 16a of a dash panel 16 in a front-rear direction of the vehicle.例文帳に追加

カバー入力突起6,6は、背面カバー2の背面位置に突設され、先端面6a,6aがダッシュパネル16のパネル面16aに対し車両前後方向に対向する。 - 特許庁

The dash panel 10 is formed approximately in a frame shape, and a panel module part 12 is fixed by a bolt 32 and nut 34 in such a way as blocking a cavity 14.例文帳に追加

ダッシュパネル10は略枠状に形成されており、空洞部14を塞ぐようにダッシュパネルモジュール部12がボルト32及びナット34で固定されるようになっている。 - 特許庁

A flange 36C formed at the tail of the base part 36A of the energy absorbing panel 36 is welded to the lower part of the front wall part 24D of a dash upper panel 24.例文帳に追加

エネルギ吸収パネル36の基部36Aの後端部に形成したフランジ36Cがダッシュアッパパネル24の前壁部24Dの下部に溶着されている。 - 特許庁

An ECU 37 and a car speed sensor 39 are installed between a dash panel 33 and an instrument panel 35, and a detection signal of the car speed sensor 39 is transmitted to the ECU 37.例文帳に追加

ダッシュパネル33とインスツルメントパネル35との間には、ECU37と車速センサ39とが設置され、車速センサ39の検出信号がECU37に伝達される。 - 特許庁

A front side member reinforcement 8 of recessed section is fitted to a rear half portion 3 of a front side member 1 joined with a bottom side of a floor panel 5 and a front side of a dash panel 6.例文帳に追加

フロアパネル5の底面およびダッシュパネル6の前面に接合されたフロントサイドメンバー1の後半部3に、断面凹形状のフロントサイドメンバーリインフォースメント8を嵌め込む。 - 特許庁

An L-shaped reinforcement 23 is attached to a back of an attaching part of the hood hinge 4 of the cowl top panel 16, and a dash side panel 21 is coupled to the reinforcement 23 by spot welding.例文帳に追加

カウルトップパネル16のフードヒンジ4の取付部に略L字形のリーンフォース23を裏当てし、リーンフォース23にダッシュサイドパネル21をスポット溶接によって結合する。 - 特許庁

A transmitter 16 is connected to a power supply, and a waveguide 22 is composed of a closed space defined by a dash panel 18 and an instrument panel 20.例文帳に追加

電源には送電器16が接続されており、ダッシュパネル部18とインストルメントパネル20とで構成される閉空間が導波路22と成っている。 - 特許庁

The front pillar structure comprises a dash side panel 7 arranged at the forward of the vehicle of a front pillar 2, the dash side members 11, 12 arranged at the compartment inside and a compartment outside of the panel 7, a front pillar brace 15 arranged in the pillar 2, so that a closed space S is formed of the brace 15 and the inner wall of the pillar 2.例文帳に追加

本発明は、フロントピラー2の車両前方にダッシュサイドパネル7を配設し、ダッシュサイドパネル7の車室内側と車室外側のそれぞれにダッシュサイドメンバ11,12を配設すると共に、フロントピラー2内にフロントピラーブレース15を配設し、ブレース15とフロントピラー2の内壁とで閉空間Sを形成している。 - 特許庁

Piping 10 can be contracted in a position relation that an insertion end part 12a of the piping 10 does not reach the dash panel 5 under a condition that the air-conditioning unit 7 is positioned at a designated position of the dash panel 5, the air-conditioning unit 7 can be positioned under a condition that the piping 10 is contracted beforehand.例文帳に追加

これにより、空調ユニット7がダッシュパネル5の所定位置に位置決めされた状態において、配管10の挿入端部12aがダッシュパネル5に届かない位置関係となるように、配管10を縮めることができ、このように配管10を予め縮めた状態で空調ユニット7を位置決めすることができる。 - 特許庁

To provide a steering member support structure for, while increasing a supporting rigidity of a steering column by coupling a dash panel and the steering column in a normal state, releasing the coupling by high operational responsiveness in vehicle frontal collision, and reliably releasing the coupling even when the dash panel is rapidly deformed.例文帳に追加

通常は、ダッシュパネルとステアイングコラムとを結合させてステアリングコラムの支持剛性を高めることができながら、車両前面衝突時には、高い作動応答性で結合解除可能であり、かつ、ダッシュパネルの変形速度が速い場合でも、確実に結合解除を実行可能なステアリングメンバ支持構造を提供すること。 - 特許庁

To make a pedal bracket possible to be firmly mounted on a dash panel with the relatively small number of bolts without using a pedestal and to make a general purpose (common with each kind of vehicle) return spring usable when a pedal shaft such as an acceleration pedal, etc., are arranged at a remote place froma the dash panel.例文帳に追加

アクセルペダル等のペダルシャフトをダッシュパネルに対して遠い位置に配置する場合に、台座を使用することなくペダルブラケットを相対的に少数のボルトにてダッシュパネルに堅固に取付けることができ、しかも汎用(各車種に共通)のリターンスプリングを用いることが可能となるようにする。 - 特許庁

The brake liquid pressure generator 3 is attached to the mounting member 4, which is detachably attached to the dash panel 2 from a cabin C side so that the substantially rear half part of the negative pressure type assistor 31 is positioned to backward of the dash panel 2 and the brake liquid pressure generator 3 is positioned so as to overlap its outside diameter shape on the damper housing 1 when viewed in the front.例文帳に追加

取付部材4にブレーキ液圧発生装置3を取り付けるとともに、取付部材4をダッシュパネル2にキャビンC側から着脱可能に取り付けることで、負圧式倍力装置31の略後半分をダッシュパネル2よりも車両後方に位置させ、ブレーキ液圧発生装置3を、その外径形状が前面視においてダンパハウジング1と重なるように位置させる。 - 特許庁

An insulator dash (insulator for the vehicle) 20 mounted on the indoor surface side of a dash panel (car body panel) 10 is formed of a stacking structure of a porous sound absorbing layer 30 including a fiber molded body as a base and a coating layer 40 formed of a soft foam layer 41 having a skin layer 42 on a surface stacked on the front surface side.例文帳に追加

ダッシュパネル(車体パネル)10の室内面側に取り付けられるインシュレータダッシュ(車両用インシュレータ)20は、繊維質成形体をベースとした多孔質吸音層30と、その表面側に積層される表面にスキン層42を有する軟質発泡体層41とから構成される表皮層40との積層構造体からなる。 - 特許庁

When the plurality of parts 6 Y-shaped in section are pressed into contact with a front window 10 and the window shield 12 by sealing members and the jog part 18 of the upper end of a dash board panel 16 by the plurality of hook parts 2, the cowl top 1 is positioned in the dash board panel 16, the front window 10 and the window shield 12.例文帳に追加

複数の断面Y字形部6をシール部材を介してフロントウインド10及びウインドシールド12に圧着させ、複数のフック部2でダッシュボードパネル16の上端のジョグ部18を挟み込むと、カウルトップ1はダッシュボードパネル16、フロントウインド10及びウインドシールド12に位置決めされる。 - 特許庁

To reduce production cost by securely fixing a mounting leg to a dash panel without enlarging the size of a nut screwed to a stud bolt while maintaining good mounting workability of an air conditioner by absorbing a manufacturing error of each member when the stud bolt of the dash panel crosses the moving direction of the air conditioner at the time of mounting.例文帳に追加

ダッシュパネルのスタッドボルトが空調装置の搭載時の移動方向と交差する場合に、各部材の製造誤差を吸収して空調装置の搭載作業性を良好にしながら、スタッドボルトに螺合するナットを大型化することなく取付脚をダッシュパネルにしっかりと固定できるようにして製造コストを低く抑える。 - 特許庁

To prevent large deformation of a dash panel 2 by this by suppressing a master cylinder 1 arranged at an engine room side of the dash panel 2 from being retreated at collision of an automobile and to reduce possibility of ignition to a leaked fuel as much as possible by leaving an electric equipment such as a battery 8 from an engine E utilizing the master cylinder 1.例文帳に追加

ダッシュパネル2のエンジンルーム側に配設されたマスターシリンダー1が、自動車の衝突時に後退することを抑制して、これによるダッシュパネル2の大変形を防止するとともに、そのマスターシリンダー1を利用してバッテリ8などの電装品をエンジンEから遠ざけ、漏れた燃料への引火の可能性を可及的に低下させる。 - 特許庁

例文

In this front body structure wherein a front end part of a pedal bracket 8 for supporting the operation pedal 7 is attached to a dash panel 3, and wherein an upper end part is attached to a cowl part 6 via a pedal huger bracket 14, a lower side tip part of the pedal hunger bracket 14 is sandwichedly joined between an upper end flange part 3a of the dash panel 3 and the cowl part 6.例文帳に追加

本発明は、操作用ペダル7を支持するペダルブラケット8の前端部をダッシュパネル3に取付け、かつ上端部をペダルハンガーブラケット14を介してカウル部6に取り付けるようにした前部車体構造において、上記ペダルハンガーブラケット14の下側先端部を、上記ダッシュパネル3の上端フランジ部3aと、カウル部6との間に挟持させて接合したこと。 - 特許庁

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