例文 (83件) |
status characterの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 83件
The portable telephone set 1a receives the new character status information and the corresponding character image and updates character status information and a character image.例文帳に追加
携帯電話機1aは、これを受信してキャラクタステータス情報及びキャラクタ画像を更新する。 - 特許庁
to be compatible with somebody with regard to social status and character 例文帳に追加
(身分や性質などが)互いにふさわしく釣合がとれる - EDR日英対訳辞書
When a character compilation menu is selected, and a character compilation status is set, character input processing is called.例文帳に追加
文字編集メニューを選択し文字編集状態になると、文字入力処理が呼び出される。 - 特許庁
A status specification part 19 is configured to specify the medical practice status associated with the extracted character string on the status/character string storage part 15.例文帳に追加
ステータス特定部19は、抽出された文字列にステータス/文字列記憶部15上で関連付けられた診療ステータスを特定する。 - 特許庁
A status/character string storage part 15 is configured to store a character string expressing a medical practice status in association with each of a plurality of medical practice statuses.例文帳に追加
ステータス/文字列記憶部15は、複数の診療ステータスの各々に診療ステータスを表現する文字列を関連付けて記憶する。 - 特許庁
When the main character wins in this combat, the inherent status held by the opponent character is accumulated as the booty status of the main character (ST111), and a special status is given to the main character when the accumulation of the booty status meets prescribed conditions.例文帳に追加
この戦闘で主キャラクタが勝った場合、敵キャラクタの有する個別ステータスを主キャラクタの戦利ステータスとして蓄積し(ST111)、戦利ステータスの蓄積が所定の条件を満たしたときに、主キャラクタに特別ステータスを付与する。 - 特許庁
A character extraction part 17 is configured to extract the character string stored in the status/character string storage part 15 from inspection information relating to object inspection.例文帳に追加
文字抽出部17は、対象検査に関する検査情報からステータス/文字列記憶部15に記憶されている文字列を抽出する。 - 特許庁
Status may contain the same directives as in the window messages, but the directive escape character is '^E' (octal 005) instead of '%'. 例文帳に追加
statusにはウィンドウメッセージの場合と同様の指定機能が利用できるが、このエスケープ文字は '%' ではなく '^E' (8 進値で 005) である。 - JM
In the game, a status recognition range R in which the status of an action of a batter character 80 can be recognized is set on a lower liquid crystal monitor.例文帳に追加
本ゲームでは、打者キャラクタ80の動作の状態を認識可能な状態認識範囲Rが、下部液晶モニタに設定される。 - 特許庁
Specifies what character(s) should follow a GIN report or status report.The possibilities are ``none,'' which sends no terminating characters, ``CRonly,''which sends CR, and ``CREOT,'' which sends both CR and EOT. 例文帳に追加
選択肢は、終端文字列が無いことを示す ``none''、CR を送る ``CRonly''、CR と EOT の両方を送る ``CR&EOT'' である。 - XFree86
A game management section 204 manages a game situation including the status of a character in a game.例文帳に追加
ゲーム管理部204は、ゲームにおけるキャラクタのステータスを含むゲーム状況を管理する。 - 特許庁
In accordance with the position of the pointer 91, the status of an action of the batter character 80 is set.例文帳に追加
すると、ポインタ91の位置に応じて、打者キャラクタ80の動作の状態が設定される。 - 特許庁
In addition, short range radio communication is performed between the portable telephone sets 1a and 1b to exchange character status information and character images.例文帳に追加
また、携帯電話機1a、1b間で近距離無線通信を行って、キャラクタステータス情報及びキャラクタ画像の交換を行う。 - 特許庁
To provide a system for entering a character common to various game programs and informing the character status.例文帳に追加
様々なゲームプログラムに共通のキャラクタを登場させ、かつキャラクタ状況等の通知を可能とするシステムを提供する。 - 特許庁
When the monitor contact position moves out of the status recognition range R, in the set status of an action of the batter character 80, the batter character 80 is made to act.例文帳に追加
そして、モニタ接触位置が状態認識範囲Rの範囲内から範囲外に移動すると、設定された打者キャラクタ80の動作の状態で、打者キャラクタ80が動作させられる。 - 特許庁
According to this service providing system 100, when a portable telephone set 1a transmits a user ID and character status information to a store terminal server 2, the store terminal server 2 determines new character status information in accordance with a store use history of the holder of the portable telephone set 1a and transmits the new character status information and a corresponding character image to the portable telephone set 1a.例文帳に追加
本発明に係るサービス提供システム100によれば、携帯電話機1aから店舗端末サーバ2へユーザID及びキャラクタステータス情報が送信されると、店舗端末サーバ2は、携帯電話機1aの所有者の店舗利用履歴に応じて新しいキャラクタステータス情報を決定し、新キャラクタステータス情報及び対応するキャラクタ画像を携帯電話機1aへ送信する。 - 特許庁
The system includes a special display status determining part 112 for determining whether or not the status where a player character and a second character overlap on a game screen occurs, and a special display processing part 132 for conducting the processing of making a special display of another character that overlaps the player character when the above status is determined to occur.例文帳に追加
ゲーム画面上でプレーヤキャラクタと他のキャラクタが重なる状況が発生するか否か判断する特別表示状況判断部112と、前記状況が発生すると判断された場合にプレーヤキャラクタと重なる他のキャラクタを特別表示するための処理を行う特別表示処理部132とを含む。 - 特許庁
The CPU 12 adds ink remaining quantity status character information showing a content expressed by the graph image 83 or the like to the status window information (S43 and S48), and performs voice output based on the ink remaining quantity status character information or the like (S15, S45, and S50).例文帳に追加
CPU12は、インク残量グラフ画像83が表現する内容を示すインク残量ステータス文字情報等をステータスウィンドウ情報に追加し(S43、S48)、インク残量ステータス文字情報等に基づく音声出力を行う(S15、S45、S50)。 - 特許庁
Based on the input status information stored in association with the user identification information corresponding to the message character string, an output state determining part 43 determines the output state of the particular character string portion contained in the message character string.例文帳に追加
出力態様決定部43は、メッセージ文字列に含まれる特定文字列部分の出力態様を、メッセージ文字列に対応するユーザ識別情報に対応づけて記憶される入力状況情報に基づいて決定する。 - 特許庁
A magic attack status belonging to an opponent character is stored as given to a player character under a prescribed condition, for example, that the player character corresponding to the input operation by a player defeats the opponent character.例文帳に追加
プレイヤの操作による操作入力に応じたプレイヤキャラクタが、例えば相手の敵キャラクタを倒すなど、所定の条件において、敵キャラクタに属する魔法攻撃ステータスを、このプレイヤキャラクタに付与されたものとして記憶する。 - 特許庁
Omitting the parametertoggles the setting. If vbell is switched on, but your terminal does not support a visual bell, a `vbell-message' is displayed in the status line when the bell character (^G) is received. 例文帳に追加
可視ベルが on で、使っている端末が可視ベルをサポートしていない場合には、ベル文字 (^G) を受信した際に `vbell-message' がステータス行に表示される。 - JM
In the late Meiji period, the main character Ushimatsu SEGAWA, born into a buraku community, grew up under his father's commandment to keep his birth and social status concealed all his life. 例文帳に追加
明治後期、被差別部落に生まれた主人公・瀬川丑松は、その生い立ちと身分を隠して生きよ、と父より戒めを受けて育った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Bojutsu has been practiced widely without regard for status and class because of its character, and a lot of schools have appeared in various places of Japan. 例文帳に追加
棒術はその特性上、身分、階層を問わず広く修練されており、日本各地に多くの流派が存在した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
At least one out of data of a figure, a character, statistics, the metrics and the status is collected in parallel using a network database 7340.例文帳に追加
図表、文字、統計、計量およびステータスのデータの少なくとも1つは、ネットワークデータベース7340を使って並行して集められる。 - 特許庁
Accordingly, the degree of the technical intervention of the player is diversified when the main character is in the "abnormal status".例文帳に追加
このため、主キャラクタに「ステータス異常」が発生すると、プレイヤの技術介入性の度合も変化に富んだものとなる。 - 特許庁
Still furthermore, the net resultant-force vector may transmit the status of the player's character by way of one or more colors.例文帳に追加
さらに、正味の合力ベクトルは、1以上の色を介して、プレーヤのキャラクタ状態の進行情報を伝達してもよい。 - 特許庁
The synchronization is executed by the character display section 53 using a position and a status acquired by a callback function from the moving picture reproduction section 52.例文帳に追加
この同期は、文字表示部53に動画再生部52からコールバック関数で取得したポジションとステイタスを用いて行われる。 - 特許庁
At battle finish time, a determination is made on whether or not status abnormality of the preselected player character is caused (Step S304).例文帳に追加
戦闘終了時であるならば、予め選択されているプレイヤキャラクタのステータス異常が発生したか否かを判断する(ステップS304)。 - 特許庁
The printer 102 can respond to a status and a structural request of a character string to be structured into a language desired by a user.例文帳に追加
プリンタはステータス、およびユーザの望む言語へと構成する文字列の構成要求に応答することができる。 - 特許庁
The printer 20 having no font data can print a status using the character string image data sets for status printing generated in a font of the language used in the PC 10.例文帳に追加
プリンタ20はフォントデータを持たなくても、PC10において使用言語のフォントにより生成されたステータス印刷用の文字列イメージデータセットを用いてステータス印刷が可能である。 - 特許庁
A status updating section 210 updates the status of the character based on the stored ghost play history at the request of the player authenticated in detail.例文帳に追加
ステータス更新部210は、詳細に認証されたプレイヤの要求により、記憶されたゴーストプレイ履歴に基づいてキャラクタのステータスを更新する。 - 特許庁
Based on the result of determination by the determining part 36, an input status information updating part 38 updates input status information stored in an input status information storage part 46 in association with user identification information corresponding to the message character string.例文帳に追加
入力状況情報更新部38は、判定部36による判定結果に応じて、メッセージ文字列に対応するユーザ識別情報に対応づけて入力状況情報記憶部46に記憶される入力状況情報を更新する。 - 特許庁
When the magic attack is selected by the input operation, another character is attacked based on the stored magic attack status on the player character.例文帳に追加
そして、操作入力によって魔法攻撃が選択された場合には、プレイヤキャラクタについて記憶された魔法攻撃ステータスに基づいて、他のキャラクタを攻撃する。 - 特許庁
In this case, the game execution conditions are the status of a player character or the like and the setting of the succeeding game is the decision of an appearing enemy character or the like.例文帳に追加
ここにゲーム実施状況としてはプレイヤキャラクタのステータス等であり、また以降のゲームの設定としては出現する敵キャラクタの決定等である。 - 特許庁
A screen indicating a status that the virtual space in which both the player character object executing the first action and the player character object executing the second action are arranged is viewed by a virtual camera is displayed at a display means.例文帳に追加
第1動作を行うプレイヤキャラクタオブジェクトと第2動作を行うプレイヤキャラクタオブジェクトとの両方が配置された仮想空間を仮想カメラから見た様子を表す画面が表示手段に表示される。 - 特許庁
To provide a portable terminal having character input/conversion function, a character input/conversion method and its program capable of reducing the number of times of key operations according to the actual use status of Japanese.例文帳に追加
日本語の使用実態に合わせ、キー操作の回数を削減できる、文字の入力・変換機能を有する携帯端末、文字の入力・変換方法及びそのためのプログラムを提供する。 - 特許庁
In the case that the next performance of the other character becomes possible in the middle of the performance of the character, an interruption operation is performed or when physical strength status becomes low, the game time is stopped.例文帳に追加
キャラクタの動作途中で、他のキャラクタの次の動作が可能になったり、割り込み操作が行われたり、体力ステータスが少なくなった場合にゲーム時間を停止する。 - 特許庁
The character string and the structural character string of the printer status can be displayed by various languages in setting of a multi-lingual office, and provide meaningful advantages.例文帳に追加
プリンタステータスの文字列および構成文字列は、マルチリンガルな事務所の設定において様々な言語で表示可能となり、有意義な利点を与える。 - 特許庁
The game server 10 provides the game in which status information is imparted to respective characters operated by players and the plurality of players can simultaneously participate, inputs a control instruction to the character to operate the character, and outputs the game area where the character appears and the status information.例文帳に追加
ゲームサーバ10は、プレイヤが操作するキャラクタの夫々にステータス情報が付与されるとともに複数のプレイヤが同時に参加することができるゲームを提供し、キャラクタに対する制御命令を入力してキャラクタを操作し、キャラクタが登場するゲーム領域とステータス情報とを出力する。 - 特許庁
Then, when the same character string as the file name of the image is scroll-displayed in the mail text display area 1b, the character string is put in a focus status, and the image file with the character string as the file name is displayed in the image display area 1a.例文帳に追加
そして、メール本文表示領域1bに、画像のファイル名と同一の文字列がスクロール表示されると、その文字列をフォーカス状態とするとともに、文字列をファイル名とする画像ファイルを画像表示領域1aに表示する。 - 特許庁
Even when the number of character symbols does not reach 10, the appearing character symbols including all of the character symbols A, B, and C, bring about notification of the continuation of the concealed winning probability oscillation mode (or controlled winning probability oscillation status) even after the end of the 10-time symbol variation display.例文帳に追加
もっとも、キャラクタ図柄の数が10個に到達しなかった場合でも、出現したキャラクタ図柄のうちにAとBとCの全てが含まれていれば、当該10回分の変動表示が終了した後も確変潜伏モードが継続すること(或いは、確率変動状態に制御されていること)が予告される。 - 特許庁
This game device sets a status indicating the state of a character or a party which is an aggregate of a plurality of characters and displays the virtual shop where the virtual items can be traded or exchanged based on the status on a screen 16 to progress the game.例文帳に追加
ゲーム装置は、キャラクタ又は複数のキャラクタの集合体であるパーティーの状態を表すステータスを設定し、ステータスに基づいた仮想アイテムの売買又は交換が行える仮想店舗を画面16上に表示してゲームを進行させる。 - 特許庁
The key code generation part 313 generates a status change key code which changes a status, in which the character or symbol of the depressed input key 201 is outputted, as well as the key code of the input key code 201 depressed according to the determination by the depression level determination part 312.例文帳に追加
キーコード生成部313は、押下レベル判定部312の判定結果から、押下された入力キー201のキーコードとともに、押下された入力キー201の文字または記号の出力状態を変化させる状態変化キーコードを生成する。 - 特許庁
The separate body part 50 modifies the status data such as character and experience stored by a memory 66 on the basis of the information input by a microphone 52, a camera 53, operation buttons 55 to 57 or the like and outputs the voice according to the input information and the status data from a microphone 54.例文帳に追加
また、分体部50は、マイク52、カメラ53、操作ボタン55〜57等で入力された情報に基づいてメモリ66が記憶した性格・経験等の状態データを改変すると共に、入力情報及び状態データに応じた音声をマイク54から出力する。 - 特許庁
The range of timing areas 102-104 determined by a step ST91, a predetermined rotation speed of a rotary bar 101, and the size of a judgement ring 100 are corrected in a step ST92 according to the types of causes of an "abnormal status" when a main character is in the "abnormal status" because of the attack of an opponent character, etc.例文帳に追加
主キャラクタが敵キャラクタの攻撃等によって「異常ステータス」に陥っている場合には、ST91で決定されたタイミングエリア102〜104の範囲及び予め定められた回転バー101の回転速度及び回転数及びジャッジメントリング100のサイズは、「異常ステータス」に陥った原因の種類に応じて、ST92で補正される。 - 特許庁
In addition, the timing for any round in a jackpot game status is selectable as the timing for performing the accessory promotion presentation and any jackpot game status progress times is selectable as a promotion timing of the character promotion presentation regardless of the round in the jackpot game status.例文帳に追加
また、役物昇格演出の実行タイミングとして、大当り遊技状態中のいずれかのラウンドを契機としたタイミングを選択可能であり、キャラクタ昇格演出の昇格タイミングとして、大当り遊技状態中のラウンドにかかわらず大当り遊技状態の経過時間のいずれかを選択可能である。 - 特許庁
In music source data bases 201, 301, the system accumulates the music sources to play in a manner of making the sources correspond to user-status adapting data reflecting the user status including at least any of the character, mental conditions, and the physical conditions of the user, and searches the music source corresponding to the present user status obtained in the vehicle.例文帳に追加
音楽ソースデータベース201,301にて、再生すべき音楽ソースを、ユーザーの性格、精神状態及び体調状態の少なくともいずれかを含むユーザー状態を反映した適合ユーザー状態データと対応付けた形で蓄積しておき、車内で取得された現在のユーザー状態に対応する音楽ソースを検索する。 - 特許庁
A decision is made if receiving call content capturing control parts 1-12 are performed in an e-mail editing status, if performed so, any given block of the character string information stored in the receiving call is fed to an e-mail editing screen from character information storage parts 1-5.例文帳に追加
メール編集状態で、受話内容取込制御部1−12が機能したか否かを判断し、機能した場合は文字情報記憶部1−5から、受話中に記憶した任意ブロックの文字列情報をメール編集画面に取り込む。 - 特許庁
Using this chain of events, the author describes the background in which the main character gradually, and without regret, gave up his existence in the real world, and transformed himself into having an existence in the spiritual world by relinquishing all that he was going to obtain: women, social status, his future and his friends. 例文帳に追加
この一連の流れは、女性、社会的地位、未来、友をすべて失うことで、現実世界における自己に未練をなくし精神世界の存在に転化させ行くことになる背景が描かれている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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