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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > valve rocker armの意味・解説 > valve rocker armに関連した英語例文

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valve rocker armの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 338



例文

This variable valve gear is formed by connecting mutual end parts 37a and 37a of a plurality of rocker arm parts 37 extending toward the intake valves 13a and 13b among the valve driving rockers 35 combined with cam-follower cams 60 and 70 via switching parts 69 and 79.例文帳に追加

本発明の可変動弁装置は、カム追従カム60,70と切換部69,79を介して組み合うバルブ駆動ロッカ35のうち、吸気バルブ13a,13bへ向って延びる複数のロッカアーム部37の端部37a,37a間を連結した。 - 特許庁

To provide a valve clearance adjustment device for an internal combustion engine and a method therefor which can adjust the clearance between a rocker arm and valve stem head by a simple device constitution while restraining the increase of the installation space of the device.例文帳に追加

装置の設置スペースの増大を抑制しつつ簡単な装置構成でロッカアームとバルブステム頭部との間のクリアランスを調整することができる内燃機関のバルブクリアランス調整装置及びその方法を提供する。 - 特許庁

To form a body by press working, which is impossible by conventional technique, with respect to a rocker arm having such a constitution that a receiving wall of the body is enlarged to form valve receiving parts on plural parts of the receiving wall for receiving upper end parts of plural intake valves or plural exhaust valve mounted at a cylinder head side.例文帳に追加

シリンダヘッド側に設けた複数個の吸気バルブあるいは複数個の排気バルブの上端部を受けるために、胴体の受け壁を拡幅してその複数箇所にバルブ受け部を形成する構成のロッカアームでは、胴体を、プレス加工によって形成する技術はない。 - 特許庁

A rocker arm mechanism 19 mounted to each of banks 108a, 108b to open/close an intake valve 5 driven by a cam 15 of a camshaft 10 is constituted to change the phase of the intake valve 5 while displacing a position driven by the cam 15, in the circumferential direction of the camshaft 10.例文帳に追加

本発明は、各バンク108a,108bに搭載される、カムシャフト10のカム15によって駆動される吸気バルブ5を開閉するロッカアーム機構19には、カム15により駆動される位置をカムシャフト10の周方向に変位させながら吸気バルブ5の位相を変更する構成を用いる。 - 特許庁

例文

This valve gear includes a drive shaft 11 which rotates in linking with a crankshaft 114 of an internal combustion engine 100, and converts rotary motion of the drive shaft 11 to oscillating motion through a first link 14, a first rocker arm 16, and a second link 17 to open or close an intake valve 125.例文帳に追加

内燃機関100のクランク軸114に連動して回転する駆動軸11を備え、駆動軸11の回転運動を第1リンク14及び第1ロッカアーム16、第2リンク17を介して揺動運動に変換して吸気弁125を開閉する。 - 特許庁


例文

A variable valve gear 1 is provided with a rotary cam 13 on a camshaft 4, the displacement cam 5 displacing with engaging with the rotary cam 13, a rocker arm 6 driving the valve 12 with following the displacement cam 5, and a variable device 23 changing displacement of the displacement cam 5 according to an operation state of an internal combustion engine.例文帳に追加

可変動弁機構1は、カムシャフト4上の回転カム13と、回転カム13に係合して変位する変位カム5と、変位カム5に追従してバルブ12を駆動するロッカアーム6と、変位カム5の変位量を内燃機関の運転状態に応じて変更する可変装置23とを備えている。 - 特許庁

To give a valve element a sufficiently large amount of lift, and to surely prevent lifting-up of a bearing part of a rocker arm from a lash adjuster (HLA), in a valve train provided with a lash adjuster (HLA).例文帳に追加

この発明は、ラッシュアジャスタ(HLA)を備える動弁機構に関し、十分に大きなリフト量を弁体に与えると同時に、ロッカーアームの軸受け部がラッシュアジャスタのピボットから浮き上がるのを確実に防止することを目的とする。 - 特許庁

Push down period of a rocker arm 7 by the rotation cam 4 is changed to change open period of the valve 3 by shifting the positions of cam lobes of the fixed cam 4a and the movable cam 4b in the rotation direction during valve lift.例文帳に追加

バルブリフト時において、固定カム4aおよび可動カム4bの各々のカム山の位置を回転方向にずらすことにより回転カム4によるロッカーアーム7の押し下げ期間を変えてバルブ3の開弁期間を変えるようにした。 - 特許庁

The plunger 50 operated by the decompression device 40 is provided with a pushing part 51a abutting on a rocker arm 25, and is moved in the plunger holes 61 and 62 between a decompression position pushing and opening an exhaust valve and a decompression release position not opening the exhaust valve.例文帳に追加

デコンプ軸40により操作されるプランジャ50は、ロッカアーム25に当接する押圧部51aを有し、排気弁を押圧して開弁させるデコンプ位置と、排気弁を開弁させないデコンプ解除位置との間において、プランジャ孔61,62内で移動する。 - 特許庁

例文

The device is provided with a bias mechanism which exerts force against one side torque working on a control shaft from the valve spring 10 through the rocker arm and a control cam by pressing a projecting part 41 with force of spring of a valve spring 45 through a plunger 44.例文帳に追加

バルブスプリングからロッカアーム,制御カムを介して制御軸に掛かる一方の回転力に対抗する力を、プランジャ44を介してバルブスプリング45のばね力により突出部41を押圧して付与するバイアス機構40を設けた。 - 特許庁

例文

This adjusting method is applied to an internal combustion engine 1 having a body 31 and a lash adjuster 22 with a plunger 36 movable relative to each other and a rocker arm 21 supported by the lash adjuster 22 and pushed by the variable valve gear mechanism 14 to lift an intake valve 9.例文帳に追加

この調整方法は、互いに相対移動するボディ31及びプランジャ36を有するラッシュアジャスタ22と、ラッシュアジャスタ22によって支持されるとともに可変動弁機構14に押されて吸気バルブ9をリフトさせるロッカアーム21とを備える内燃機関1に適用される。 - 特許庁

The exhaust valve standstill mechanism is provided with a plunger retainer 51 reciprocatively moving in the valve opening and closing direction by being pushed by the pressure member in response to rocking of the rocker arm, and a standstill selective plunger 55 arranged in the plunger retainer so as to be movable in the lateral direction and moving between an operation position and standstill position.例文帳に追加

排気バルブ休止機構は、ロッカーアームの揺動に応じて押圧部材に押圧されてバルブ開閉方向に往復移動されるプランジャ保持体51と、プランジャ保持体内に横方向に移動可能に設けられ、作動位置と休止位置とに移動可能な休止選択プランジャ55とから構成される。 - 特許庁

A plurality of kinds of stem caps 24 having parts positioned between the intake valve 9 and the rocker arm 21 and having different thickness are prepared to select a specific one stem cap among the plurality of kinds of stem caps 24 when assembling the valve gear.例文帳に追加

吸気バルブ9とロッカアーム21との間に位置する部分の厚さが異なる複数種のステムキャップ24を用意し、動弁装置の組み付けに際して、それら複数種のステムキャップ24のうちから特定の一つを選択する。 - 特許庁

In this rocker arm for an engine journalled to a rocker shaft 36 disposed in a cylinder head to freely rock, and having a slipper 35 brought into sliding contact with a cam face 29a of the valve gear cam 29 at one end thereof, an oil hole 58 is provided to penetrate the slipper 35 from the inside surface 35b of the slipper 35 to be opened to the sliding contact surface 35a.例文帳に追加

シリンダヘッドに配設されたロッカーシャフト36に揺動自在に軸支され、その一端側に動弁カム29のカム面29aと摺接するスリッパ35を有してなるエンジン用ロッカーアームにおいて、スリッパ35の内側面35bからスリッパ35を貫通し摺接面35aに開口する油孔58を設ける。 - 特許庁

This engine valve system comprises a camshaft 27 for driving the intake valve 21 to be opened/closed via an intake rocker arm 30 and the holding rod 74 connected to the armature 73 of the electromagnetic actuator mechanism 62 for thrusting a stem end 21a of the intake valve 21 to hold the intake valve 21 in the opened condition.例文帳に追加

エンジンの動弁装置は、カムシャフト27により吸気ロッカーアーム30を介して吸気弁21を開閉駆動するとともに、電磁アクチュエータ機構62のアマチュア73に接続された保持ロッド74で吸気弁21のステムエンド21aを押圧して該吸気弁21を開弁状態に保持する。 - 特許庁

To easily prevent deviation of the maximum lift from a design value and also improve control accuracy of an internal combustion engine by an engine valve, in a variable valve gear for the internal combustion engine with the maximum lift of the engine valve changed by changing the abutting position of a rocker arm on the cam surface of a sub cam driven by a valve cam.例文帳に追加

動弁カムが駆動するサブカムのカム面におけるロッカアームの当接位置が変更されて機関弁の最大リフト量が変更される内燃機関の可変動弁装置において、最大リフト量の設計値からのズレの発生を容易に防止できると共に、機関弁による内燃機関の制御精度の向上を図る。 - 特許庁

With the control cam 33 fixed to a control shaft 29 supported on an exhaust side cam bearing 40, the lifting quantity of an engine valve is controlled variably by varying the sliding position in relation to the valve lifter 20 of the rock cam 17 by controlling the rocking fulcrum of the rocker arm 27 according to the turning position of the control cam 33 through a control arm 34.例文帳に追加

また、排気側カム軸受40に軸支された制御軸29に制御カム33が固定されて、制御アーム34を介して制御カムの回動位置に応じてロッカアームの揺動支点を制御することによって揺動カムのバルブリフター20に対する摺接位置を変化させて、該機関弁のリフト量を可変制御する。 - 特許庁

In the rocker arm 6 attached to a cylinder head 1 so as to be swung, a guide groove 73b formed on its end is fitted to an upper end of a valve stem 41, and a roller 8 attached to a roller housing part 72 of an arm body part 7 is abutted to a cam 31 and swung, and thereby, a valve 4 is operated.例文帳に追加

シリンダヘッド1に揺動可能に取り付けられたロッカアーム6は、その端部に形成されたガイド溝73bがバルブステム41の上端部に係合するとともに、アーム本体部7のローラ収容部72に取り付けられたローラ8が、カム31と当接して揺動することにより、バルブ4を作動させている。 - 特許庁

To provide a variable valve mechanism capable of simplifying the whole construction by forming a hydraulic passage to drive a coupling pin in a rocker arm and of reducing the cost through the use of a conventional lash adjuster having a hemispherical tip.例文帳に追加

ロッカアームの内部に連結ピンを駆動するための油圧経路を有することで、全体の構造が簡素化でき、かつ、先端部が半球状の従来のラッシュアジャスタを使用することで、コストの低減が図れる可変動弁機構を提供する。 - 特許庁

To improve work efficiency of attaching an assembly to an engine body and to improve productivity of an internal combustion engine by reducing working hours for attachment and detachment of a temporary fixing member limiting rocking of a rocker arm rockably supported by a holder provided in the assembly of a valve gear for the internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の動弁装置の組立体が備えるホルダに揺動可能に支持されたロッカアームの揺動を制限する仮止め部材の着脱の作業時間を短縮することにより、機関本体への組立体の組付の作業性の向上、内燃機関の生産性の向上を図る。 - 特許庁

With this arrangement, the control arm 17 is inhibited from being bent and deformed by the load applied directly to it or through the rocker arms 22 or the sub-cams 21 and the control accuracy and control responsibility of valve lift can be improved.例文帳に追加

これにより、コントロールアーム17がそれに直接に、あるいはロッカーアーム22やサブカム21を介して加えられる荷重で撓み変形するのを抑制し、機関弁のバルブリフトの制御精度および制御応答性の向上を図ることができる。 - 特許庁

A shaft fit-in hole 45 to admit the penetration of the rocker arm shaft 16 is formed in the upper part of each vertical plate parts 44, and in the lower part thereof a stopper part 47 is provided confronting the left-right position of the front and the rear end face 46 of the journal part 37 of a valve system camshaft 35.例文帳に追加

上記縦板部(44)の上部にロッカアーム軸(16)が貫通する軸嵌合孔(45)を設けてあるとともに、縦板部(44)の下部に動弁カム軸(35)のジャーナル部(37)の前後端面(46)での左右位置に対面するストッパー部(47)を設けてある。 - 特許庁

This cam comprises a drive shaft drivingly rotated by a crankshaft and having a drive cam formed on its outer periphery and the rocking cam 17 to which a rocking force is transmitted from the drive cam through a rocker arm and opening and closing an intake valve by the rocking force.例文帳に追加

クランクシャフトによって回転駆動され、外周に駆動カムが設けられた駆動軸と、前記駆動カムからロッカアームを介して揺動力が伝達され、この揺動力によって吸気弁を開閉作動させる揺動カム17とを備えている。 - 特許庁

A rock cam 17 for opening an intake valve 12 and an eccentric cam 22 are supported rockably on and fixed to an intake side cam shaft 14 respectively, and a rocker arm 27, wherein one end 27a is engaged with the rock cam 17 continuously through a link rod 28, is supported on the external periphery of the eccentric cam 17 rockably.例文帳に追加

吸気側カムシャフト14には、吸気弁12を開作動させる揺動カム17が揺動自在に支持されていると共に、偏心カム22が固定され、この偏心カムの外周には、一端部27aがリンクロッド28を介して揺動カムに連係したロッカアーム27が揺動自在に支持されている。 - 特許庁

Since an intermediative driving mechanism 120 is slidably supported by a supporting pipe 130 as a shaft which is different from an intake cam shaft 45, an intake valve 12a can be driven through a slidable cam 126 and a rocker arm 13 when an intake cam 45a is driven by being brought into contact with an input part 122.例文帳に追加

仲介駆動機構120は吸気カムシャフト45とは異なる軸である支持パイプ130にて揺動可能に支持されているので、吸気カム45aが入力部122に接触して駆動すれば、そのまま揺動カム126とロッカーアーム13とを介して、吸気バルブ12aを駆動できる。 - 特許庁

To provide a tool which can easily and quickly distinguish parts such as a valve rocker arm to be attached to a cylinder head of an automotive engine, whose shapes can not be distinguished with eyes, and prevent erroneous selection of the parts.例文帳に追加

自動車エンジンのシリンダヘッドに取り付けられるバルブロッカーアームのように、形状の違いを目視で判別できない部品について、その種別を簡単かつ迅速に判別でき、誤選択を防止することのできる治具を提供する。 - 特許庁

A linkage portion 27 of the intake valve 7 and a driving force transmitting point 28 from the piston 18 to the interlocking arm part 21 are opposed to each other in a direction orthogonal to an axial line of an intake rocker shaft 2, thereby preventing an occurrence of unnecessary component force due to the driving force.例文帳に追加

吸気弁7の連係箇所27とピストン18から連動アーム部21への駆動力伝達点28とを吸気ロッカシャフト2の軸線と直交する方向において対向させて、駆動力による無駄な分力の発生を防止する。 - 特許庁

In the breather device for an engine, a check valve 34 for a breather passage 28 to intercommunicate a crank chamber 27 and a rocker arm chamber 31 for an engine is provided at a head gasket 35 situated between a cylinder 6 and a cylinder head 7.例文帳に追加

このエンジンのブリーザ装置では、エンジンのクランク室27とロッカアーム室31を連通するブリーザ通路28の逆止弁34が、シリンダ6とシリンダヘッド7との間に介在するヘッドガスケット35に設けられている。 - 特許庁

This cam structure comprises a drive shaft 13 rotatingly driven by a crankshaft and having a drive cam 15 on its outer periphery and a rocking cam 17 to which a rocking force is transmitted from the drive cam through a rocker arm 23 and opening and closing an intake valve 2 by the rocking force.例文帳に追加

クランクシャフトによって回転駆動され、外周に駆動カム15が設けられた駆動軸13と、前記駆動カムからロッカアーム23を介して揺動力が伝達され、この揺動力によって吸気弁2を開閉作動させる揺動カム17とを備えている。 - 特許庁

Opening/closing characteristics of an intake valve 9 is adjusted based on selecting specific one from a plurality of types of adapters having different forming position of fitting parts 34 in a longitudinal direction of the rocker arm 21 namely a longitudinal direction of an adapter.例文帳に追加

本発明においては、嵌合部34の形成位置がロッカアーム21の長手方向、すなわちアダプタの長手方向について異なる複数種のアダプタのうちから特定の一つを選択することに基づいて吸気弁9の弁開閉特性の調整を行うようにしている。 - 特許庁

In the internal combustion engine 1, having at least one valve 17 constituted of two or more poppet valves of intake/exhaust valves 16 and 17, a rocker arm 30, is formed into a branched shape to stride over a spark plug 38 on the one valve side having two or more poppet valves and the other valve 16 is directly opened, closed and driven from a cam shaft 21.例文帳に追加

吸排気弁16,17の内、少なくとも一方の弁17が2個以上のポペット弁よりなる内燃機関1において、前記2個以上のポペット弁17を有する一方の弁側にてロッカーアーム30が点火栓38を跨ぐ分岐された形状に形成され、他方の弁16はカムシャフト21から直接開閉駆動されるものである。 - 特許庁

This variable valve gear 20 includes a valve characteristic variable mechanism C composed of a holder 30 rocked by being driven by the control cam 22c of a control mechanism and the sub cam 40 rockably supported by the holder 30 and rocked by being driven by an intake cam 21a, and the rocker arm 25 driven by the sub cam 40 and opening/closing an intake valve 8.例文帳に追加

可変動弁装置20は、制御機構の制御カム22cにより駆動されて揺動するホルダ30と、ホルダ30に揺動可能に支持されると共に吸気カム21aにより駆動されて揺動するサブカム40とから構成される弁特性可変機構Cと、サブカム40により駆動されて吸気弁8を開閉するロッカアーム25とを備える。 - 特許庁

To provide a valve system facilitating the lift amount adjustment of a valve even in the case of forming a cylinder part for performing preliminary opening/closing of a valve, at a rocker arm and causing no defect such as the leakage of oil pressure from the cylinder part even if operated for a long time.例文帳に追加

本発明は、ロッカアームにバルブの予備的な開閉を行わせるシリンダ部を形成した場合であっても、バルブのリフト量の調整が容易であり、かつ長時間運転しても上記シリンダ部から油圧がリークする等の不具合の生じないバルブシステムを提供することを主目的とするものである。 - 特許庁

To provide a valve system of an internal combustion engine having a supply oil passage for reducing a pressure loss even if lubricating oil infiltrating into the supply oil passage arranged in the valve system of the internal combustion engine having a roller for rollingly contacting with a valve system cam increases according to high rotation of an engine, improving a lubricatating property to a roller part and lengthening the service life of a rocker arm.例文帳に追加

動弁カムにころがり接触するローラーを有する内燃機関の動弁装置に設ける供給油路に浸入する潤滑油が、エンジンの高回転に伴い増量しても圧力損失が小さく、ローラー部等への潤滑性が向上し、ロッカーアームの高寿命化が図れる供給油路を具備する内燃機関の動弁装置を提供する。 - 特許庁

The variable valve train 9 comprises a rocker arm 20 including an input member 21 having an input roller 23 rotatably abutting on a rotary cam 10 and an output member 26 abutting on a valve 8, and a change-over mechanism 40 for mutually connecting the input member 21 and the output member 26 in a relatively non-rockable manner and for canceling their connection.例文帳に追加

可変動弁機構9は、回転カム10に回転可能に当接する入力ローラ23を備えた入力部材21とバルブ8に当接する出力部材26とを含むロッカアーム20と、入力部材21と出力部材26とを相互に相対変位不能に連結し、及びその解除を行う切換機構40とを含み構成されている。 - 特許庁

In this rocker arm 1 of an offset structure provided with a cylindrical expanding part 13 as a attaching part of a valve adjust screw 6 so as to be offset with respect to a center in a width direction of a body 5 made or sheet metal, an escape part (opening window 20) for avoiding an abutment with the cylindrical expanding part 13 is provided on one side wall 8 of the body 5.例文帳に追加

板金製の胴体5の幅方向中心に対してバルブアジャストスクリュー6の取付部となる筒形膨出部13をずらして設けるオフセット構造のロッカアーム1を前提とするものであり、胴体5の一方側壁8に筒形膨出部13との当接を避ける逃げ部(開口窓20)を設けている。 - 特許庁

In this valve mechanism, the cylinder part having a cylinder and a piston enclosed in the cylinder is formed at the other end lower face of the rocker arm, and the piston and a bowl part formed on the lower side of the piston have a distance adjusting means for adjusting a distance from the piston to the bottom face of the bowl part.例文帳に追加

上記目的を達成するために、本発明は、上記ロッカアームの他端部下面には、シリンダと上記シリンダ内に収納されたピストンとを有するシリンダ部を形成し、上記ピストンおよびピストンの下側に形成されたボール部は、上記ピストンから上記ボール部底面までの距離を調整する距離調整手段を有することを特徴とするバルブメカニズムを提供する。 - 特許庁

例文

Since a load acting on the rocker arm 22 is not supported by the jig 63 and not transmitted to the hydraulic tappet 31 during the adjustment of the lift amount of the intake valve 12, the hydraulic tappet 31 can be protected from damage without special reinforcement, which contributes to the miniaturization and improvement of the durability of the hydraulic tappet 31.例文帳に追加

しかも吸気弁12のリフト量の調整時にロッカーアーム22に加わる荷重は、治具63により支持されて油圧タペット31に伝達されないので、油圧タペット31を特別に補強しなくても損傷から保護することができ、油圧タペット31の小型化および耐久性の向上に寄与することができる。 - 特許庁

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