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英和・和英辞典で「braking force coefficient」に一致する見出し語は見つかりませんでしたが、
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「braking force coefficient」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 41



例文

To prevent insufficient increase of the braking force by a wheel brake on a road surface side of the high friction coefficient when reaching a friction coefficient split state.例文帳に追加

摩擦係数スプリット状態となったときに高摩擦係数の路面側の車輪ブレーキによるブレーキ力増加不足が生じないようにする。 - 特許庁

For example, the braking force against the wheel is controlled on the basis of the target slip ratio on a low friction coefficient road surface, and the braking force against the wheel is controlled on the basis of with the target hydraulic pressure on a high friction coefficient road surface.例文帳に追加

例えば、低摩擦係数路面では目標スリップ率に基づき当該車輪に対する制動力を制御し、高摩擦係数路面では目標液圧に基づき当該車輪に対する制動力を制御する。 - 特許庁

Further, the steering control ECU calculates a correction value by [(braking force)×(turning ratio)×(coefficient)] when the braking force is generated (step S3→Yes), and it calculate a correction force by [(drive force)×(turning ratio)×(coefficient)] when the drive force is generated (step S5→Yes).例文帳に追加

さらに、操舵制御ECUは、制動力が発生しているとき(ステップS3→Yes)は、補正値を「制動力×転舵比×係数」で算出し、駆動力が発生しているとき(ステップS5→Yes)は、補正値を「駆動力×転舵比×係数」で算出する。 - 特許庁

To detect an actual braking force with high accuracy for controlling a braking force more appropriately despite of a change in friction coefficient of a friction member.例文帳に追加

実際の制動力を高い精度で検出して、摩擦部材の摩擦係数の変化に拘らず制動力制御などをより適切に行うことができるようにする。 - 特許庁

A friction estimation part 66 of an ECU 200 estimates a friction coefficient between the disc rotor and the friction material based on hydraulic pressure (pressing force) supplied to generate deceleration and a braking force in braking.例文帳に追加

ECU200の摩擦推定部66は、制動時の減速度と制動力を発生させるために供給した液圧(押圧力)とに基づきディスクロータと摩擦材との間の摩擦係数を推定する。 - 特許庁

A μmax predicting part 25 obtains the maximum road surface frictional coefficient μmax by substituting the maximum braking force Fmax obtained in the maximum braking force predicting part 24 and a wheel load W.例文帳に追加

μmax推定部25は、最大制動力推定部24で求められた最大制動力F_maxと輪荷重Wを代入することにより、最大路面摩擦係数μ_maxを求める。 - 特許庁

To reduce the possibility of worsening the running stability of a vehicle during turning, caused by braking force granted for estimating a friction coefficient.例文帳に追加

摩擦係数推定のための制動力の付与に起因して車輌の旋回時に於ける走行安定性が低下する虞れを低減する。 - 特許庁

To solve the problem of reducing braking force, since a friction coefficient of a sliding surface reduces, when moisture sticks between a brake pad and the disc rotor sliding surface.例文帳に追加

ブレーキパッドとディスクロータ摺動面との間に水分が付着していると、摺動面の摩擦係数が低下するため制動力が低下する。 - 特許庁

To reduce the possibility of abruptly worsening the running stability of a vehicle caused by braking force granted for estimating a friction coefficient.例文帳に追加

摩擦係数推定のための制動力の付与に起因して車輌の走行安定性が急激に悪化する虞れを低減する。 - 特許庁

To provide a friction material suppressing friction coefficient decrease caused by a gas generated in the fade phenomenon, and exerting sufficient braking force.例文帳に追加

フェード現象時に発生するガスによる摩擦係数の低下を抑制し、且つ、十分な制動力を発揮する摩擦材を提供することを課題とする。 - 特許庁

To freely adjust braking force or deceleration in response to the speed dependence of the coefficient of friction between a wedge and a guide rail on speed, and ensure smooth braking operation.例文帳に追加

くさびとガイドレールとの間の摩擦係数の速度依存性に応じて、制動力や減速度を自在に調整できるようにし、円滑な制動動作を確保する。 - 特許庁

Thus, in the pneumatic tire 10, an extreme ground pressure increase at braking time of the inside area of the tread 12 can be restrained, and braking force can be efficiently generated by restraining reduction in a friction coefficient.例文帳に追加

したがって、空気入りタイヤ10において、トレッド12の内側領域の制動時の極端な接地圧上昇を抑制することができ、摩擦係数の低下を抑制して制動力を効率良く発生することができる。 - 特許庁

The presumption result is divided into a plurality of stages in correspondence with a degree of the friction coefficient and output, and the braking force or the braking deceleration is divided into a plurality of stages in correspondence with the presumption result divided into a plurality of the stages and reduced.例文帳に追加

推定結果は、摩擦係数の程度に応じて複数の段階に分けられて出力され、当該複数の段階に分けられた推定結果に応じて制動力または制動減速度を複数の段階に分けて低減させる。 - 特許庁

The controller 10 specifies the friction coefficient on the basis of an image taken with a camera 20, and estimates the maximum braking force on the basis of the friction coefficient.例文帳に追加

制御装置10は、カメラ20の撮像した画像に基づいて摩擦係数を特定し、その摩擦係数に基づいて、最大制駆動力を推定する。 - 特許庁

Thus, the vehicle is decelerated at the maximum deceleration according to a road surface coefficient of friction at that time, and the vehicle is effectively braked at an emergency or the like especially when the service brake fails, because the vehicle deceleration GRF when it is judged there is the possibility for the locking corresponds to the maximum braking force which could be generated at the road surface coefficient of friction.例文帳に追加

なぜならば、ロックの可能性があると判断されたときの車体減速度GRFは、その路面摩擦係数において発生可能な最大限の制動力に対応しているからである。 - 特許庁

By dividing the driving force of the motor in this manner, fluctuations in the force for moving the primary shoe 2 can be reduced by an amount equivalent to divided force, in relation to the fluctuations of the driving force of the motor, and the fluctuations of braking force with the fluctuations in the coefficient of friction can be reduced.例文帳に追加

このように、モータ駆動力を分散させることによって、分散された分、モータ駆動力の変動に対してプライマリシュー2を移動させる力の変動が小さくなるようにでき、摩擦係数の変動に応じたブレーキ力の変動を小さくすることができる。 - 特許庁

The brake system estimates the friction coefficient of the trailing shoe from the obtained friction coefficient (170), and estimates the braking torque by the trailing shoe based on the estimated friction coefficient and the driving force of the pressing mechanism added to the trailing shoe (172).例文帳に追加

その取得した摩擦係数からトレーリングシューの摩擦係数を推定し(170)、その推定した摩擦係数と、トレーリングシューに加えられる押付機構の駆動力とに基づいてトレーリングシューによる制動トルクを推定する(172)。 - 特許庁

The coefficient of friction can be estimated with high accuracy by calculating the coefficient μ of friction by using the longitudinal force and the separately measured vertical load, and the accuracy of ABS can be improved by controlling the braking hydraulic pressure so that the time differential of this coefficient of friction is a predetermined value.例文帳に追加

また、上記前後力及び別に計測した垂直荷重を用いて摩擦係数μを算出することにより摩擦係数を精度良く推定でき、この摩擦係数の時間微分が所定値となるように、ブレーキ油圧を制御することによりABSの精度を向上できる。 - 特許庁

The gradient resistance is calculated on the basis of the driving force F, acceleration resistance Rα, pneumatic/rolling resistance R_R/L, and the braking force FBhos corrected with the correction coefficient FBk.例文帳に追加

そして、駆動力F,加速抵抗Rα,空気・転がり抵抗R_R/L及び前記補正係数FBkで補正した制動力FBhosに基づいて勾配抵抗を算出する。 - 特許庁

To provide an evaluation method of an adhesion coefficient measurement value between a rail and a wheel quantitatively setting accelerating force or braking force of a vehicle by computing skidding probability of a measuring object vehicle by using the adhesion coefficient measurement value and a speed at that time.例文帳に追加

粘着係数測定値とその時の速度を用いて測定対象車両の滑走確率を計算することにより、車両の加速力または制動力の定量的な設定を可能にすることができるレールと車輪間の粘着係数測定値の評価方法を提供する。 - 特許庁

When a friction coefficient estimated by a friction coefficient estimating means FE is greater than a predetermined reference value, braking forces are applied to the rear wheels RR, RL on both sides, and when the friction coefficient estimated is not greater than the reference value, the braking force is applied only to the rear wheel located inward of a turn.例文帳に追加

このアンダーステア抑制制御時に、摩擦係数推定手段FEにて推定した推定摩擦係数が所定の基準値より大であるときには両側の後輪RR,RLに対し制動力を付与し、推定摩擦係数が基準値以下であるときには旋回内側の後輪のみに対し制動力を付与する。 - 特許庁

To provide a non-asbestos brake lining material for an automobile having such a characteristic that a coefficient of friction is lowered in relation to speed (that a coefficient of friction rises with the lapse of time during braking) to increase braking force more than expectation in response to the brake operating force and capable of giving safety feeling to a driver and capable of preventing the generation of noise and judder.例文帳に追加

速度に対して摩擦係数が低下するような(制動中に時間が経過するにつれて摩擦係数が上昇する)特性を有し、ブレーキ踏力に対し期待以上に制動力を増加させ、ドライバーに安心感を得させ、異音や鳴きが発生し難い自動車用非石綿ブレーキライニング材を提供する。 - 特許庁

Judgement is passed that whether the vehicle is to be decelerated on the basis of the entered information (S106), and braking is applied when the judgement is "to decelerate", and the braking force at this time is set a certain rate smaller than the presumed maximum braking force obtained on the basis of the road surface friction coefficient (S110).例文帳に追加

入力される情報に基づいて車両を減速するべきであるかどうかを判断し(S106)、減速するべきであると判断した場合に制動を行うとともに、この時の制動力を、路面摩擦係数に基いて推定される推定最大制動力よりも所定割合だけ小さく設定する(S110)。 - 特許庁

In the braking control system 200 for independently controlling the braking force to be given to each of a plurality of wheels 14 for each wheel 14 when a brake pedal is operated, a road surface state estimation unit calculates the friction coefficient between the wheel 14 and the road surface.例文帳に追加

ブレーキペダルが操作されたときに複数の車輪14の各々に与える制動力を車輪14毎に独立して制御する制動制御システム200において、路面状態推定部は、車輪14と路面との間の摩擦係数を算出する。 - 特許庁

To provide a friction pad for a disk brake capable of lessening drop of frictional coefficient (μ) of a friction material as much as possible and reducing the braking sound to the possible minimum even if the friction surfaces get a high temperature resulting from repetitive operations to exert the braking force by a friction material containing organic substances.例文帳に追加

有機物が配合された摩擦材の制動力を発揮させる操作を繰り返して摩擦面が高温となっても、摩擦材の呈する摩擦係数(μ)の低下を可及的に少なくでき、且つブレーキ音を可及的に減少し得るディスクブレーキ用摩擦パッドを提供する。 - 特許庁

Slip of a driving wheel in accelerator operation is detected, acceleration of the driving wheel at the time of detecting the slip is detected, the state of the friction coefficient between the road surface and the tire is presumed in accordance with the detected acceleration, and braking force or braking deceleration is adjusted in accordance with a presumption result.例文帳に追加

アクセル操作時における駆動輪の空転を検出し、空転を検出したときの駆動輪の加速度を検出し、検出した加速度に基づき路面とタイヤとの間の摩擦係数の状態を推定し、推定結果に基づいて制動力または制動減速度を調整する。 - 特許庁

In the air frame bottom side structure 1, the friction coefficient of a braking part 10 provided on the body 2 of an air frame to the ground is increased as the ground run of the air frame is increased, and the friction coefficient is relatively decreased in the initial take-off run condition with the ground run of the air frame shortened, reducing the dynamic friction force.例文帳に追加

本発明に係る機体底面構造1では、機体の本体部2に設けられた制動部10は、機体の滑走距離が長くなるほど地面に対する摩擦係数が増大するため、機体の滑走距離が短い滑走初期時にはこの摩擦係数は比較的小さくなって動摩擦力が小さくなる。 - 特許庁

To prevent a braking force provided by an applicable pad (pad with abnormally increased coefficient of friction) from being excessively increased in a disk brake device with a servo mechanism.例文帳に追加

サーボ機構を備えたディスクブレーキ装置にて、該当するパッド(摩擦係数が異常に高くなるパッド)にて得られるブレーキ力が過度に増大することを防止する。 - 特許庁

The steering reaction force increased by turning the turning wheel is reduced so that the yaw moment generated in a vehicle is reduced during the braking on the right-to-left different friction coefficient road surface.例文帳に追加

左右異摩擦係数路面上での制動時に、車両に発生するヨーモーメントを低減するように転舵輪を転舵することにより増加する操舵反力を低減するようにした。 - 特許庁

To provide a brake device, a clutch device and a braking device heightening a frictional coefficient without increasing a pressing pressure and a contact force of the brake and the clutch.例文帳に追加

ブレーキ、クラッチの押付圧、接触力を大きくすること無く摩擦係数を高めることができるブレーキ装置、クラッチ装置及び制動装置に関する。 - 特許庁

To provide a motion control device of a vehicle, capable of performing preferred braking force control according to a road condition without using a friction coefficient of a road surface in emergency steering for a driver so as to avoid obstacles or the like.例文帳に追加

運転者が障害物等を回避する緊急操舵において、路面の摩擦係数を用いることなく、路面状態に応じた好適な制動力制御を実行できる車両の運動制御装置を提供する。 - 特許庁

To prevent frequently repeating braking/driving force control when the coefficient of friction of a road surface is low and to perform appropriate vehicle speed control corresponding to the road surface state.例文帳に追加

路面の摩擦係数が低い状況で車速制御を行う場合に、制駆動力制御が頻繁に繰り返されることを防止し、路面状況に応じた適切な車速制御を行う。 - 特許庁

When the braking/driving force control is performed during traveling on the slippery road surface with a low coefficient of friction while the vehicle speed control is performed, it is estimated that the setup speed is too high for the road surface state and the setup speed is changed.例文帳に追加

路面摩擦係数が低く滑りやすい路面などを車速制御しながら走行中に、制駆動力制御が実行された場合には、路面状況などに対して設定速度が高すぎると推測し、設定速度を変更する。 - 特許庁

The slip amount Nslip is calculated as the difference between the maximum rotating speed Nmax and the minimum rotating speed Nmin among the four wheels, and in accordance with the slip amount Nslip, the correction coefficient FBk for correcting the braking force FB is set.例文帳に追加

また、4輪中の最大回転速度Nmaxと最小回転速度Nminとの差として、スリップ量Nslipを算出し、該スリップ量Nslipに応じて前記制動力FBを補正するための補正係数FBkを設定する。 - 特許庁

Creep compensation coefficient Kcr which is set to the more small value, the more a brake stepping force is large from the time when a vehicle speed V becomes a value 0 and a vehicle stops when braking until a predetermined time elapses is guarded by a lower limit guard value A (S106 to S114).例文帳に追加

制動時に車速Vが値0となって停車してから所定時間経過するまでブレーキ踏力が大きいほど小さく設定されるクリープ補正係数Kcrを下限ガード値Aで下限ガードする(S106〜S114)。 - 特許庁

A brake system for a vehicle obtains a driving force added by a pressing mechanism to a brake shoe functioning as a leading shoe when the vehicle moves forward, a braking torque by the leading shoe based on an anchor reaction force added to the leading shoe by an anchor, and a friction coefficient of the leading shoe (168).例文帳に追加

車両前進時にリーディングシューとして機能するブレーキシューに押付機構により加えられる駆動力と、アンカからリーディングシューに加えられるアンカ反力とに基づいてリーディングシューによる制動トルクと(168)、リーディングシューの摩擦係数とを取得する。 - 特許庁

Since a coating film 52 made of an organic material is applied beforehand to an inner surface 48 of a rotary member 42, a friction coefficient between brake shoes 14 and 16 increases due to the coating film 52, and a sufficient braking force is generated even when a sliding area is relatively small.例文帳に追加

回転部材42の内周面48に有機材料から成る塗膜52が予め設けられていることから、その塗膜52によってブレーキシュー14,16との間の摩擦係数が高められるので、それらの摺動面積が比較的小さい間においても十分な制動力が発生する。 - 特許庁

In the operation controlling device of the vehicle, a control parameter (for example, a control start sensitivity) is adjusted according to the estimated road surface friction coefficient, so as to control a braking force in a manner to correct the yaw moment of the vehicle to a stable side.例文帳に追加

更に、車両の運動制御装置においては、上記のように推定した路面摩擦係数に応じて制御パラメータ(例えば制御開始感度)を調整し、車両のヨーモーメントを安定側に修正するように制動力を制御する。 - 特許庁

例文

To provide a load surface conditions detector for a vehicle capable of directly and accurately detecting a road surface on which the vehicle is running based on the coefficient of friction of the road surface reflecting the conditions of the road surface and the behavior of the vehicle at that time by providing a specified driving force or a braking force to each wheel according to the running conditions of the vehicle.例文帳に追加

車両の走行状態に応じて各車輪に一定の駆動力若しくは制動力を付与し、その時の路面状況や車両の挙動を反映した路面摩擦係数に基づいて、車両が走行中の路面を直接的且つ高精度に検出する車両用路面状態検知装置を提供する。 - 特許庁

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braking /ˈbrekɪŋ/
brakeの現在分詞。ブレーキ, 歯止め, 制動機
force /fˈɔɚs/
(物理的な)力, 強さ
coefficient /ˌkəʊˈɪ.fɪʃn̩t/
係数

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