1016万例文収録!

「せんたくらっち」に関連した英語例文の一覧と使い方(5ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > せんたくらっちに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

せんたくらっちの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2501



例文

歩行型作業機の旋回操作をより容易にするとともに、クラッチの構成を簡略にすること。例文帳に追加

To facilitate the turning operation of a walking type working machine, and to simplify the configuration of a clutch. - 特許庁

炭素繊維強化プラスチック積層板のマトリックスクラック検出方法例文帳に追加

METHOD FOR DETECTING MATRIX CRACK IN CARBON FIBER REINFORCED PLASTIC LAMINATED PLATE - 特許庁

オーガ用クラッチの接続・切断の状態を検出するオーガ用センサ72を備える。例文帳に追加

The snow blower is equipped with an auger sensor 72 for detecting a state of the connection/disconnection of an auger clutch. - 特許庁

電磁クラッチの励磁コイルやハーネスの断線故障や短絡故障を的確に判定する。例文帳に追加

To properly decide a disconnection trouble and a short circuit trouble of the excitation coil and the harness of an electromagnetic clutch. - 特許庁

例文

入力シャフトは選択的に係合可能なクラッチを介して原動機によって駆動される。例文帳に追加

An input shaft is driven by a prime mover, via a clutch capable of selective engagement. - 特許庁


例文

ECU51は、クラッチペダル31の動きを伝達機構を介してクラッチ用アクチュエータ28に伝達することなく、ストロークセンサ41によって検出されたペダルストロークに基づきクラッチ用アクチュエータ28を制御する。例文帳に追加

The ECU 51 controls the actuator 28 for the clutch based on the pedal stroke detected by the stroke sensor 41, without transmitting motion of the clutch pedal 31 through a transmission mechanism to the actuator 28 for the clutch. - 特許庁

自動車の動力伝達経路に配置される動力断続用カップリングの電磁クラッチであって、動力断続用カップリングの耐久テスト時に巻線とリード線の結線部が損傷しない電磁クラッチを提供する。例文帳に追加

To provide an electromagnetic clutch of a coupling for connecting and disconnecting power provided in a power transmission route of an automobile, which is hardly damaged to the connection part between the winding and lead wire of the coupling during the endurance test thereof. - 特許庁

クラッチアセンブリーの全長縮少のために、クラッチパックの内部にリターンスプリングを配置したオーバーラップタイプの自動変速機のクラッチアセンブリーにおいて、クラッチプレートの縁部に形成されたスプリング溝と、前記スプリング溝に組立てられるように、ストッパープレートとピストンとの間に介在設置されるリターンスプリングとを含んで構成する。例文帳に追加

This overlapped type clutch assembly for an automatic transmission having the return spring arranged in the clutch pack for reducing the total length of the clutch assembly comprises a spring groove formed in the edge of a clutch plate and the return spring laid between a stopper plate and a piston so as to be assembled in the spring groove. - 特許庁

クラッチハブ12と、その一側となる変速軸11に回転自在に支持した変速ギヤ13,14の間にシンクロナイザリング21,22を設け、クラッチハブの外周にスプライン係合したスリーブ17により、クラッチハブと変速ギヤを選択的に係合させる。例文帳に追加

Synchronizer rings 21 and 22 are arranged between the clutch hub 12 and shift gears 13 and 14 rotatably supported by a shift shaft 11 being its one side, and the clutch hub and the shift gears are selectively engaged with each other by the sleeve 17 spline-engaged with the outer periphery of the clutch hub. - 特許庁

例文

また、懸架具(15)は、スクラップボーラ方向にスリット解放部を設けた管体(16)、又はスクラップボーラ方向に開いた爪体を含み、トリーマ屑(2)の先端を前記懸架具(15)に案内するための、スクラップボーラ方角が解放された案内ガイド(19)を含む。例文帳に追加

The suspension tool (15) includes a tubular member (16) provided with a slit opening portion in the direction of the scrap borer or a pawl body opened in the scrap borer direction and a directions guide (19) whose angle of the scrap borer is opened in order to guide the leading end of the trimmer wastes (2) to the suspension tool (15). - 特許庁

例文

ステアリング操作具が右旋回位置(左旋回位置)に操作されると、左(右)のサイドクラッチ26が伝動状態に操作され、右(左)のサイドクラッチ26が遮断状態に操作されて、伝動クラッチ42が半伝動状態に操作される。例文帳に追加

When the steering tool is operated to the right turn position (left turn position), the left (right) side clutch 26 is operated to the coupled state, the right (left) side clutch 26 is operated to the uncoupled state, and the transmission clutch 42 is operated in a semi-coupled state. - 特許庁

PTOクラッチレバー60がクラッチ入り位置にあるとPTOモード選択機構を切換えるPTOモード選択レバー58の操作を牽制阻止し、PTOクラッチレバー60がクラッチ切り位置にあるとPTOモード選択レバー58の切換え操作を許容する牽制機構64を備えてある。例文帳に追加

This operation structure is provided with a restraining mechanism 64 for restraining and preventing the operation of a PTO mode selecting lever 58 for switching the PTO mode selecting mechanism when a PTO clutch lever 60 is located at a clutch-on position, and allowing a switching operation of the PTO mode selecting lever 58 when the PTO clutch lever 60 is located at a clutch-off position. - 特許庁

ソフトクラッチを切換えて緩旋回と急旋回とを切換える際、サイド油圧クラッチは、比例弁の略々最大値に基づく完全な係合状態にあり、クラッチブレーキが同時係合を生じた場合、ミッション内に瞬間的なロック状態を発生する。例文帳に追加

To solve the problem wherein a side hydraulic clutch is in a complete engaging state based on the almost maximum value of a proportional valve, and the clutch brake generates simultaneous engagement when switching between gentle turning and steep turning by switching a soft clutch, instantaneous locking state occurs in a transmission, and shock occurs to become causes of failure and shortening life of the transmission. - 特許庁

クラッチ部20は、変位素子部に設けた噛み合い部11とクラッチ部20に設けた噛み合い部21を対峙する位置にするか否かで、駆動源30で発生した動力を変位素子部10に伝達する選択を行う。例文帳に追加

The clutch part 20 selects the transmission of the power generated by the drive source 30 to the displacement element part 10 depending upon whether an engagement part 11 provided in the displacement element part and an engagement part 21 provided in the clutch part 20 are positioned confronting or not. - 特許庁

サーボ/一軸選択手段124によって一軸操作方式が選択されると、制御回路36はクラッチ切替駆動回路136を制御してクラッチ部34を一軸側につなぐ。例文帳に追加

When a uniaxial operation system is selected by a servo/uniaxial selection means 124, a control circuit 36 controls a clutch switching driving circuit 136 to connect a clutch part 34 to a uniaxial side. - 特許庁

モータ36から一方のセンタピン23への回転伝達経路中に電磁クラッチ57を設け、特に仕上げ研削時に、この電磁クラッチ57により一方のセンタピン23に対する回転伝達を遮断する。例文帳に追加

An electromagnetic clutch 57 is mounted on a rotation transmitting passage from the motor 36 to one of the center pins 23, so that the transmission of rotation to one of the center pins 23 is cut off by the electromagnetic clutch 57 particularly in final grinding for finishing. - 特許庁

トルク・カップリング装置は、差動装置ケースおよび出力軸の1つと選択的に摩擦的に係合し、かつ係脱させるための摩擦クラッチ・アセンブリ、および摩擦クラッチ・アセンブリに選択的に摩擦的に荷重を掛けるための、選択的に制御可能なクラッチ・アクチュエータ・アセンブリとを備え。例文帳に追加

The torque coupling device is provided with a friction clutch assembly selectively and frictionally engaged with the differential device case and one of the output shafts and engaged/disengaged with them; and a selectively controllable clutch actuator assembly for selectively and frictionally applying the load to the friction clutch assembly. - 特許庁

クラッシュボックス14の稜線18Jにはクラッシュビード24が形成されており、インナパネル18の稜線18Lの前端部には切欠28が形成されている。例文帳に追加

A crush bead 24 is formed on a ridge line 18J of the crush box 14 and a notch 28 is formed on a front end of a ridge line 18L of an inner panel 18. - 特許庁

前輪6に対する駆動トルクの伝達と遮断を切換えて二輪駆動と四輪駆動を選択できる回転伝達装置10をツーウェイクラッチ11と、そのツーウェイクラッチ11の係合を制御する電磁クラッチ12とで構成する。例文帳に追加

A rotation transmission device 10 capable of selecting a 2WD mode and a 4WD mode by switching the transmission and the cutting-off of drive torque for the front wheels 6 comprises a two-way clutch 11 and an electronic clutch 12 for controlling the engagement of the two-way clutch 11. - 特許庁

クラッシュボックス16の下稜線16Aは、フロントサイドフレーム12の下稜線12Aより下方に位置している。例文帳に追加

A lower ridgeline 16A of the crash box 16 is positioned under a lower ridgeline 12A of the front side frame 12. - 特許庁

変速制御装置は、変速指示の入力に応じてクラッチアクチュエータを作動させ、変速機に設けられた複数のギアがドッグクラッチによって選択的に係合する前に、接続状態と切断状態との間の中間状態にクラッチを設定する。例文帳に追加

The shift control device sets a clutch into an intermediate condition between a connected condition and a disconnected condition before operating the clutch actuator in response to the input of a shift command so that a plurality of gears of a transmission are selectively engaged with one another by a dog clutch. - 特許庁

外環部材16の内径面に嵌合された固定軸側クラッチ14と駆動軸側クラッチ15を共通の軸中心線Cを基準とした一定の内径基準をもって配列した構成を採用した。例文帳に追加

The fixed shaft side clutch 14 and the drive shaft side clutch 15 fitted to the inner diameter surface of the outer annular member 16 are arranged on a specified inner diameter based on a common shaft centerline C. - 特許庁

クラッチピストンアプライチャンバ(43)内の流体圧力に応答するクラッチアセンブリ(29)アクチュエーションを含むカップリング装置(11)であり、一連の流路(53、55、57、59)を有し、チャンバから制御弁アセンブリ(69)まで流通させる。例文帳に追加

This coupling device 11 of the type including a clutch assembly 29 actuation responsive to fluid pressure in a clutch piston apply chamber 43, has a series of fluid passages 53, 55, 57, 59 communicating the chamber to a control valve assembly 69. - 特許庁

トルク結合デバイスは、差動装置ケースおよび出力アクスル軸の一方に選択的に摩擦係合/係合離脱する摩擦クラッチ・アセンブリと、流体圧クラッチ・アクチュエータとを含む。例文帳に追加

The torque coupling device includes a friction clutch assembly selectively friction-engaged and disengaged to and from one of a differential device case and an output axle shaft, and a fluid pressure clutch actuator. - 特許庁

表面で散乱した散乱光を撮影し、画像処理によりほぼ直線状で同一方向の線分をクラックとして抽出し、所定面積中のクラック長総和あるいは面積の総和を算出する。例文帳に追加

The light scattered on the surface is photographed, nearly linear line segments in equal direction are extracted as the cracks by image processing, and the crack length total or the area total inside a prescribed area is calculated. - 特許庁

流体圧クラッチ・アクチュエータは、流体圧ポンプと、生成される流体圧を選択的に制御する変圧開放弁アセンブリとを含む。例文帳に追加

The fluid pressure clutch actuator includes a fluid pressure pump, and a variable pressure release valve assembly to selectively control the generated fluid pressure. - 特許庁

基板と、該基板の主面に形成された、アンダー・クラッドとコア及びオーバー・クラッドから成る、該コアが該アンダー・クラッド及び該オーバー・クラッドの間に埋め込れた構造の光導波路の製造方法であって、該基板の線膨張係数に対して該オーバー・クラッドの線膨張係数を調整し、該オーバー・クラッド内の該コアの近傍における残留応力を極小化すると共に、該アンダー・クラッド内への該コアの沈み込みを防止する。例文帳に追加

In the method for manufacturing the optical waveguide that comprises the underclad, core, and underclad formed on a main surface of a substrate and has the core buried between the underclad and over clad, the coefficient of the over clad is adjusted for the coefficient of linear expansion of the substrate to minimize the residual stress in the over clad nearby the core and also prevent the core from sinking in the underclad. - 特許庁

高分子光導波路10は、光が伝搬するコア14a,14b,14cと、前記コアを包囲し、かつ、該コアよりも屈折率が小さいクラッド12,16,30と、前記クラッドのうち、少なくとも片面のクラッド上に設けられた導電線20a,20bとを有する。例文帳に追加

The polymer optical waveguide 10 includes: cores 14a, 14b, 14c through which light propagates; claddings 12, 16, 30 which surround the cores and have a refractive index less than that of the cores; and conductive wires 20a, 20b which are provided on the cladding of at least one side of these claddings. - 特許庁

走行駆動系17の主クラッチ18に油圧クラッチを用いたトラクタにおいて、走行ブレーキ22の操作力を検出するブレーキ力センサ27を設け、走行ブレーキ22の操作力に基づいて主クラッチ18の作動圧を制御する。例文帳に追加

This tractor having a hydraulic clutch as the main clutch 18 of a traveling and driving system 17 is provided with a brake force sensor 27 for detecting operation force of the traveling brake 22, and controls operation pressure of the main clutch 18 based on the operation force of the traveling brake 22. - 特許庁

竪型スクラップ溶解炉を用いた鉄系スクラップを原料とする溶銑の製造方法において、安定した操業を行いつつ、溶銑を高い生産性で且つ低コストに製造する。例文帳に追加

To produce molten iron with high productivity and at a low cost while performing a stable operation, in a method for producing the molten iron with which iron-based scrap is used as raw material by using a vertical-type scrap melting furnace. - 特許庁

第1トルクモードでないと判断したときは、広域ロックアップクラッチ係合領域の広域係合切換線を選択する(S14)。例文帳に追加

When judged as not in the first torque mode, a wide range engagement change-over line of a wide range lock-up clutch engagement range is selected (S14). - 特許庁

管状のクラッド1内にコア材2を充填し、クラッド1の両端開口部に封止栓3を挿入して封止すると共に、この封止栓3を固定するための金属スリーブ4をクラッド1の両端に外嵌してなる光伝送チューブ10において、クラッド1を可撓管5で囲み、この可撓管5の両端を金属スリーブ4に対し水密的に連結する。例文帳に追加

In an optical transmission tube 10 wherein a tubular cladding 1 is filled with a core material 2 and sealed by inserting plugs 3 into both ends of the cladding 1, and also metal sleeves 4 for fixing the plugs 3 are put on both ends of the cladding 1, the cladding 1 is enclosed in a flexible tube 5 and both ends of this flexible tube are connected with the metal sleeves 4 to be water-proof. - 特許庁

このシャフト53には動力伝達機構60が設けられ、この動力伝達機構60によってシャフト53と共に回転する駆動側クラッチ板61を第1受動側クラッチ板71または第2受動側クラッチ板75に選択的に連結させる。例文帳に追加

The shaft 53 is provided with a power transmission mechanism 60 by which a driving clutch plate 61 rotated with the shaft 53 is selectively connected to a first driven clutch plate 71 or a second driven clutch plate 75. - 特許庁

複数個の油圧クラッチの選択的な作動によって変速を得る車両において、複数個宛の方向切換弁及び圧力センサーを、油圧クラッチに近接した位置でコンパクトに、且つ保守が容易であるように設ける。例文帳に追加

To provide plural direction switching valves and pressure sensors adjacent to a hydraulic clutch in a compact and to be easily subjected to maintenance in a vehicle adpated to change speed by selective operation of plural hydraulic clutches. - 特許庁

予め定められた切換線から車両状態に基づいて判定されたロックアップクラッチの作動状態となるようにロックアップクラッチを切り換える車両の制御装置において、ロックアップクラッチの切換制御ハンチングの発生を防止する。例文帳に追加

To prevent the occurrence of switch control hunching of a lockup clutch in a control device for a vehicle for switching the lockup clutch from a predetermined switch line to obtain a predetermined lockup clutch operation state based on the state of the vehicle. - 特許庁

風速センサにより検出された風速に応じてクラッチ37,38のうち一方の接続が切断されたり、クラッチ37,38が共に接続されたりする。例文帳に追加

Among clutches 37 and 38, one connection is disengaged or both clutches 37 and 38 are connected in response to a wind speed detected by a wind speed sensor. - 特許庁

次いで、巻き取り位置P3、P4に供給された巻芯1、1aのそれぞれに対応させた一組のラッパを有するブロックラッパ34a、34bを選択し、前記各ラッパを各巻芯1、1aに当接させる。例文帳に追加

Then, block wrappers 34a, 34b having a pair of wrappers corresponding to respective cores supplied to the taking-up positions P3, P4 are selected, and the respective wrappers are abutted to the respective winding cores 1, 1a. - 特許庁

相対回転可能に且つ軸方向に沿って同心的に並設された入力軸24及びクラッチ軸25と、これらの2つの軸に渡り巻回されたクラッチバネ30とを有し、クラッチバネ30の締付及び弛緩を利用して、選択的に2つの軸の連結と非連結とを切り換える。例文帳に追加

The clutch device has an input shaft 24 and a clutch shaft 25 relative-rotatably provided concentrically along an axial direction in parallel; and a clutch spring 30 laid and wound on these two shafts and selectively switching a connection and a disconnection of the two shafts unitizing a tightening and a relaxing of the clutch spring 30. - 特許庁

本発明のプラスチッククラッド光ファイバコードは、ガラス素線に樹脂からなるクラッド剤を塗布して硬化させた光ファイバ素線の上に被覆層を形成したプラスチッククラッド光ファイバ心線と、前記光ファイバ心線を取り巻くように配置されている抗張力繊維層と、前記抗張力繊維層の周囲に配置されている外被とを備える。例文帳に追加

The plastic optical clad optical fiber cord includes: a plastic clad coated optical fiber in which a coating layer is formed on the coated optical fiber hardened by applying a clad agent made of a resin on a glass optical fiber; a tensile strength fiber layer disposed to surround the coated optical fiber; and an outer coat which is disposed surrounding the tensile strength fiber layer. - 特許庁

駆動系のバックラッシュ量を車両毎に計測する駆動系バックラッシュ量計測手段と、計測されたバックラッシュ量に対応するエンジン制御特性を選択してエンジン制御装置に出力する制御特性選択手段とを備える。例文帳に追加

The accelerative/decelerative shock reducing device is equipped with a drive system backlash amount measuring means to measure the backlash amount of the drive system of each vehicle and a control characteristics selecting means which selects the engine control characteristics corresponding to the measured backlash amount and emits them to an engine control device. - 特許庁

ベル形部材は、ハウジングに回転可能に支えた出力軸54にクラッチ・アセンブリ60を介し選択的に連結される。例文帳に追加

The bell type member is selectively connected with an output shaft 54 rotatably supported on the housing via a clutch assembly 60. - 特許庁

この構成では、コロ53を電磁クラッチ部17に直接的に設けた構成と比較した場合、電磁クラッチ部17自体を多様な回転次数成分のそれぞれに対応させて専用設計する必要がない。例文帳に追加

This structure dispenses with dedicated designs of the electromagnetic clutch part 17 itself adapted to respective various rotational order components, in comparison with a structure where the roller 53 is disposed direct in the electromagnetic clutch part 17. - 特許庁

クラッチ又はブレーキが係合したとき、選択的に冷却する一方、非係合状態にすべきときは、冷却液を選択的に遮断する。例文帳に追加

To selectively perform cooling when a clutch or brake is engaged, while selectively interrupt a cooling liquid when a disengaged condition must be taken. - 特許庁

クラッチ制御部130は、クラッチ6が切断されている切断制御状態Bにあるとき、変速要求検知手段140によって変速要求が検知され、かつドグ当たり検知手段160によってドグクラッチのドグ当たり状態が検知されると、クラッチの制御状態を切断制御状態Cに遷移させる。例文帳に追加

A clutch control part 130 shifts a control state of a clutch to a disengagement state C if speed change demand is detected by a speed change demand detection means 140 and a dog contact state of the dog clutch is detected by a dog contact detection means 160 in a disengage control state B in which the clutch 6 is disengaged. - 特許庁

クラッチの制御装置は、さらに、クラッチアクチュエータの温度T_aと、エンジンの冷却水の温度T_emと、ギヤボックスが係合中のギヤ比Rとの中から選ばれた少なくとも1つのパラメータにも応じて、前もってクラッチを開く戦略を起動するように構成される。例文帳に追加

Further this clutch control device is constituted to start its strategy of opening the clutch in advance in accordance with at least one parameter selected from a temperature T_a of the clutch actuator, a temperature T_em of engine cooling water, and a gear ratio R in engagement in the gear box. - 特許庁

つまり、センサにより熱集積値が第1の所定の熱集積限界値を超えることを感知すると、クラッチを保護するための出力信号を発信してクラッチをアグレッシブ状態に設定し、クラッチをより早い割合で完全に接続させる。例文帳に追加

When a sensor detects that the heat accumulating value exceeds a first designated limit of the heat accumulating value, the clutch is set in an aggressive state by transmitting an output signal to protect the clutch, and then, the clutch is completely connected at an earlier ratio. - 特許庁

荷役走行における加速時又は減速時の加速度合い又は減速度合いが、複数の異なるモードの中からモードスイッチ37によって選択され、半クラッチ状態のクラッチ圧が設定モードに応じた値となるように、CPU42によってクラッチバルブを介して制御される。例文帳に追加

The degree of acceleration or the degree of deceleration during acceleration or deceleration at cargo-handling running is controlled through a clutch valve by a CPU 42 such that selection from a plurality of different modes is effected and a clutch pressure in a half-clutch state is adjusted to a value corresponding to a set mode. - 特許庁

該デファレンシャルギヤ機構3は、副変速装置4を経由した回転動力が、直進用クラッチ装置5、又は旋回用クラッチ装置6を経由してデフケ−ス7に入力される構成とした。例文帳に追加

In the differential gear mechanism 3, rotating power transmitted through a subtransmission 4 is input to a differential case 7 through a clutch 5 for linear travel or a clutch 6 for turning. - 特許庁

第1駆動機構22または第2駆動機構39をテーブル19に対して選択的に連結するための第1クラッチ35及び第2クラッチ44よりなる連結機構34を設ける。例文帳に追加

A coupling mechanism 34 constructed of a first clutch 35 and a second clutch 44 is provided to selectively couple the first drive mechanism 22 or the second drive mechanism 39 to the table 19. - 特許庁

例文

変速制御装置は、複数のギアが選択的に係合した後にクラッチアクチュエータを作動させて、中間状態に設定されている摩擦クラッチを、接続状態に復帰させる。例文帳に追加

After the plurality of gears are selectively engaged with one another, the shift control device operates the clutch actuator to reset the friction clutch from the intermediate condition into the connected condition. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS