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ぜんりんくどうの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 3026



例文

そして、この駆動力配分比bを制御値として、前輪終減速装置10で左右前輪12fl,12frに伝達する駆動力配分比を可変制御する。例文帳に追加

The driving force distribution ratio of the driving forces to be transferred to the right and left front wheels 12fl, 12fr is variably controlled by a front wheel final reduction gear 10. - 特許庁

保持部材18は、エアシリンダ24の駆動によって本体14の前端側に傾動された後に、エアシリンダ26a,26bの駆動によって本体14の前端側に移動される。例文帳に追加

The holding member 18 is moved to the front end side of the body 14 by the actuation of the air cylinders 26a and 26b after tilted to the front end side of the body 14 by the actuation of the air cylinder 24. - 特許庁

前輪1L,1Rをエンジン2によって駆動するが、前輪の加速スリップ時はエンジン出力余剰分だけ発電機8の負荷トルクを増して発電した電力でモータ4を駆動する。例文帳に追加

Front wheels 1L, 1R are driven by an engine 2, and when the front wheels are accelerated and slipped, the motor 4 is driven by power generated by increasing the load torque of a generator 8 by the surplus of an engine output. - 特許庁

送信機からのブレーキ信号によってサーボが動作して前後輪にブレーキを掛けるようにした4輪駆動型ラジオコントロールカーであって、前記ブレーキは前輪側を操舵するステアリングサーボ14によってステアリング角度が生じている状態において、前輪側のブレーキによる制動力を後輪側の制動力よりも弱くするようにしたラジオコントロールカーである。例文帳に追加

In a four-wheel driven radio controlled car where a servo operates with a brake signal from a transmitter to brake front and rear wheels, braking force by a brake on a front wheel side is made to be weaker than that by a rear wheel side while a steering angle is generated by a steering servo 14 steering the front wheel side. - 特許庁

例文

この装置は、車輪の加速スリップ量(車輪速度Vw−前後加速度センサ出力に基づく推定車体速度Vrefacc)がしきい値Sth以上となった場合にその車輪に対してトラクション制御を実行する。例文帳に追加

This device practices traction control against the wheel when accelerating slipping quantity of the wheel (estimated car body speed Vrefacc based on wheel speed Vw - lengthwise acceleration sensor output) becomes higher than a threshold Sth. - 特許庁


例文

支持筒14の先端に固定する固定リング11と、支持筒14に内装する駆動軸15に装着して固定リング11の前方に配置する駆動リング12と、固定リング11、駆動リング12に対して共通に弾発的に嵌合する修正リング13とを設ける。例文帳に追加

The inner diameter correcting head has a fixed ring 11 fixed to the tip end of a supporting tube 14, a driving ring 12 mounted on a drive shaft 15 inserted in the supporting tube 14 and located in front of the fixed ring 11, and a correcting ring 13 resiliently commonly mated with the fixed ring 11 and the driving ring 12. - 特許庁

該可塑化移動ユニットは、ノズルタッチ用駆動部、駆動輪、従動輪、前記駆動輪の回転を受けて回転させられるアイドラ輪、無端部材及び前記アイドラ輪を移動させ、前記無端部材のテンションを調整するテンション調整機構を備える。例文帳に追加

The plastication moving unit is equipped with a nozzle touch drive part, a drive wheel, a follower wheel, an idler wheel receiving the rotation of the drive wheel to be rotated and a tension adjusting mechanism for moving the endless member and the idler wheel to adjust the tension of the endless member. - 特許庁

前輪と後輪とに対するトルク分配比を自在に設定することにより、四輪駆動車の走行性能を飛躍的に向上させる。例文帳に追加

To outstandingly enhance the traveling performance of a four-wheel drive vehicle by freely setting a torque distribution ratio to a front wheel and a rear wheel. - 特許庁

排気バルブを全開または全閉位置まで駆動させる駆動指令を受けたとき、サーボモータをPWM制御範囲内まで駆動制御し、モータポジションセンサによりモータポジションを一定時間ごとにサンプリングしてサーボモータの駆動速度ΔVpを検出する。例文帳に追加

When receiving a driving command for driving an exhaust valve up to a fully opening or fully closing position, a servomotor is controlled in driving up to the inside of a PWM control range, a motor position is sampled with every specific time by a motor position sensor, and a driving speed ΔVp of the servomotor is detected. - 特許庁

例文

前輪1L,1Rをエンジン2によって駆動するが、前輪の加速スリップ時はエンジン出力余剰分だけ発電機8の負荷トルクを増して発電した電力でモータ4を駆動する。例文帳に追加

Front wheels 1L, 1R are driven by an engine 2, but when the front wheels are acceleration slipped, a load torque of a generator 8 is increased by excessive output of the engine, and the motor 4 is driven by generated electric power. - 特許庁

例文

可動アーム12の下面に設けられた前後用エアーシリンダ17が進出駆動されるとロッドが進出して、前端アーム16が平面視にて時計回りに所定角度揺動駆動されて、後退揺動位置から前進揺動位置に揺動する。例文帳に追加

When front/rear air cylinder 17 is provided in the lower face of the movable arm 12 is advancingly driven, a rod advances and the front-end arm 16 is swingably driven clockwise by a prescribed angle in the plan view and swings from the retreat swinging position to the advance swinging position. - 特許庁

ツーウェイクラッチ20cの連結方向を、車両の主駆動輪の単独駆動走行および前後両輪の前後輪駆動走行に関わらず、電動モータ20aを駆動することによって、車両走行方向の連結状態に制御する。例文帳に追加

The connection direction of the two-way clutch 20c is controlled into a connection condition in the direction of vehicle running by driving the electric motor 20a irrespective of single driving running of a main driving wheel of the vehicle and front and rear wheel driving running of front and rear wheels. - 特許庁

次いで前輪側推定横加速度GFと後輪側推定横加速度GRとの差の絶対値と第1の設定値Aとを比較する(S4)。例文帳に追加

An absolute value of a difference of the front wheel side presumption lateral acceleration GF and the rear wheel side presumption lateral acceleration GR is compared with a first set value A (S4). - 特許庁

制御システム200は、ECU50、前輪速度センサSE1、アクセル開度センサSE2、後輪速度センサSE4およびエンジン107を含む。例文帳に追加

This control system 200 includes an ECU 50, a front wheel speed sensor SE1, an accelerator opening sensor SE2, a rear wheel speed sensor SE4, and an engine 107. - 特許庁

タイヤ径比算出部4は、前輪左右車輪速度差と後輪左右車輪速度差との偏差と車体速度と重みとによってタイヤ径比を算出する。例文帳に追加

A tire diameter ratio calculating part 4 calculates a tire diameter ratio from a deviation between a front right and left wheel speed difference and a rear right and left wheel speed difference, a car body speed and the weight. - 特許庁

タイヤ径比算出部4は、前輪左右車輪速度差と後輪左右車輪速度差との偏差と車体速度と重みとによってタイヤ径比を算出する。例文帳に追加

A tire diameter ratio calculating part 4 calculates a tire diameter ratio, based on a deviation between a difference between front left and right wheel speeds and a difference between rear left and right wheel speeds, and based on a vehicular body speed and the weight. - 特許庁

リンダボアと、該シリンダボア内に往復動可能に配置されたピストンとを有する空調用往復動圧縮機において、前記ピストンに高温領域用ピストンリングと低温領域用ピストンリングの2つのピストンリングを装着したことを特徴とする空調用往復動圧縮機。例文帳に追加

The air conditioning reciprocating compressor is provided with a cylinder bore and a piston reciprocatably disposed in the cylinder bore, and the piston is provided with two piston rings for low and high temperature ranges. - 特許庁

そして、一端を前ピストン5に取付けて前記シリンダ1より導出させた駆動片15の他の一端を、開閉自在に互いに枢着して前記シリンダに支持させた一対の刃体13,13Aに回動自在にする。例文帳に追加

The other one end of a driving piece 15, one end of which is mounted to the front piston 5, led out of the cylinder 1 is made turnable to a pair of blade bodies 13, 13A. - 特許庁

前記左右の取付部7を選択して、前記ユニット部材6を嵌め込むことで、前記スイッチとローリング用シリンダを駆動制御するコントローラが接続される。例文帳に追加

The switch and a controller for controlling a cylinder for the rolling are connected by fitting the unit member 6 in the selected right or left attaching part 7. - 特許庁

前脚13及び後脚14に、トンネル床面に支持される車輪16と、車輪16を駆動する走行用モータ17,18とを設ける。例文帳に追加

The front leg 13 and the rear leg 14 are provided with a wheel 16 supported on a tunnel floor surface and motors 17, 18 for running for driving the wheel 16. - 特許庁

サイドフレーム2a、2bに、第二のリンク9を前後のリンクどうしが勝手違いとなるように水平回動自在に取付ける。例文帳に追加

Second links 9 are horizontally rotatably fitted to the side frames 2a, 2b such that the front and rear links are under a mirror image state. - 特許庁

多くの推定されたパラメータを使用することなく、より正確に前輪の余剰トルクを演算することができる4輪駆動制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a four-wheel drive control method, capable of further accurately calculating a front wheel surplus toque without using many estimated parameters. - 特許庁

四輪駆動車において、前輪と後輪の回転数比の精度向上と、変速機ケースの左右幅のコンパクト性維持である。例文帳に追加

To enhance the accuracy of the ratio of number of rotation of front wheels to that of rear wheels of a four-wheel drive vehicle and to maintain the compactness of the horizontal width of a transmission case. - 特許庁

前輪右車輪速度VFR、前輪左車輪速度VFL、後輪右車輪速度VRR、及び後輪左車輪速度VRLが空気圧低下検知装置1に入力されると、直進走行判定パラメータ演算部2は、これらのデータに基づいてヨーレートを演算して直進走行の判定を行う。例文帳に追加

When a front right wheel speed VFR, a front left wheel speed VFL, a rear right wheel speed VRR and a rear left wheel speed VRL are input to the air pressure lowering detector 1, a straight running judging parameter computing part 2 computes yaw rate on the basis of these data to judge straight running. - 特許庁

車輌前後に配置された主及び副駆動輪がそれぞれ主及び副油圧モータ本体によって駆動される油圧四輪駆動型作業車輌において、路面状況に応じた駆動状態を選択可能とする。例文帳に追加

To enable selection of a driving state according to road surface conditions in a hydraulic four-wheel-drive working vehicle wherein main and sub drive wheels disposed backward and forward on the vehicle are driven by main and sub hydraulic motor bodies, respectively. - 特許庁

CPUは、各車輪速度検出センサからの信号に基づき各車輪の車輪速度VWを検出し、これら各車輪速度VWに基づき、車両の車体減速度DVSを演算すると共に、後輪のスリップ率SLR及び前輪のスリップ率SLFを演算する。例文帳に追加

A CPU detects wheel speed VW of each wheel based on the signal from each wheel speed detection sensor, calculates the vehicle body deceleration DVS of the vehicle based on each wheel speed VW, and calculates a slip ratio SLR of the rear wheel and a slip ratio SLF of the front wheel. - 特許庁

各車輪(2)内に、アウターロータ型の駆動用モータ(4)を備えた車両(1)において、加速時に車体前側が上昇し、車体後が下降した場合は、前輪(2FR,2FL)の駆動力を増加させ、後輪(2RR,2RL)の駆動力を増加させる。例文帳に追加

In a vehicle (1) where an outer rotor type drive motor (4) is provided in each wheel (2), the driving force of the front wheels (2FR, 2FL) is increased and the driving force of the rear wheels (2RR, 2RL) is increased when the front side of a body ascends and the rear side of the body descends during acceleration. - 特許庁

前記変換情報19は、車両が自由走行状態となり得る自由走行速度の速度領域においては、当該自由走行速度領域よりも低速の速度領域に比べて、リンク旅行速度の変化に対する速度情報の変化の割合が小さくなるように設定されている。例文帳に追加

The conversion information 19 is set so that the rate of the change of the speed information to the change of the link traveling speed is made smaller in the speed region of a free traveling speed for making to set the vehicle in a free traveling state than that in a speed region which is lower in speed than the free traveling speed region. - 特許庁

中央セクションの非定常時速度、減速レートを所定の値に設定するとともに、ハンドリング作業のための入側セクション又は出側セクションの減速を開始する時点以前に、中央セクション速度の前記減速レートによる前記非定常時速度への減速を完了する。例文帳に追加

The deceleration rate of the non-stationary speed of the center section is set to be a predetermined value, deceleration to the non-stationary speed at the deceleration rate of the center section speed is completed before starting the deceleration of the inlet side section or the outlet side section for a handling work. - 特許庁

前輪3(操舵車輪)および後輪4(駆動車輪)を有する車体2の中央部に運転シート5を配置し、その前方に自走ハンドル6を設け、車体2の後部に歩行ハンドル7を設け、これら前輪3に連動させて操舵可能にする。例文帳に追加

A driver's seat 5 is arranged in the center of a body 2 having a front wheel 3 (steering wheel) and a rear wheel 4 (driving wheel), and an autonomous travel handle 6 is disposed in front of that and a walk handle 7 is disposed in the rear of the body 2 so as to make them steerable engagingly with the front wheel 3. - 特許庁

前記蓋体を、前記記録媒体収容部を有する筐体に対して閉じることによって印字を行うクラムシェル構造のプリンタにおいて、前記蓋体を、前記駆動部材を有するプラテンの一方端を軸にして、前記記録媒体収容部に対して開閉可能に構成する。例文帳に追加

In the printer with a clam shell structure in which printing is performed by closing the lid body to a housing having the recording medium storing part, the lid body is constituted so that it can be opened and closed with respect to the recording medium storing part by using one end of the platen with the driving member as a shaft. - 特許庁

ピストンロッドの駆動ストローク前半の駆動力を小さくし、駆動ストローク後半の駆動力を大きくすることが可能であり、且つ、構成が簡単でコスト上も有利な流体圧シリンダ装置を提案する。例文帳に追加

To provide a hydraulic cylinder device, capable of setting drive force in the first drive stroke of a piston rod to be small, and drive force in the second drive stroke to be large, and achieving simple constitution and advantageous cost. - 特許庁

前輪側の駆動手段であるエンジンとは独立した電動モータで後輪側を駆動する駆動装置において、電動モータに連結する駆動力伝達機構でのガタに起因する歯打ち音の発生を防止する。例文帳に追加

To prevent a tooth beat sound from being generated due to backlash in a driving force transmission mechanism connected to an electric motor, in a drive for driving a rear wheel side by the electric motor independent of an engine that is a driving means for a front wheel side. - 特許庁

前後輪の駆動力配分比及び後輪左右の駆動力配分比を的確に制御可能な4輪駆動車両の駆動力制御方法を提供することである。例文帳に追加

To provide a driving force control method of a 4-wheel drive vehicle capable of exactly controlling the driving force distribution ratio between the front and rear wheels and the driving force distribution ratio between right and left of the rear wheels. - 特許庁

これらプリントヘッドは、描画のためにキャリッジ3を一定速度で駆動しようとするときに生じるキャリッジの速度変動周期間隔Vpのk_1 (k_1 は自然数)倍の間隔で、キャリッジ駆動方向に並べて配置する。例文帳に追加

These print heads are arranged in parallel in a drive direction of the carriage via a distance of k1 times (k1 is a natural number) a speed change cycle interval Vp of the carriage brought about when the carriage 3 is driven at a constant speed for the plotting. - 特許庁

ステアリング角度を検出するステアリング角度検出手段8と、前記ステアリング角度に応じて目標トルクよりも大きいトルク値を設定するトルク値設定手段3を備える。例文帳に追加

The apparatus further includes a torque value setting unit 3 that sets a torque value larger than the target torque in accordance with the steering angle. - 特許庁

前輪をエンジンで駆動し、後輪をモータで駆動する4WD車両であって、エンジンの出力トルクが摩擦クラッチ及び手動変速機を介して前輪に伝達される構成において、前記摩擦クラッチによる動力遮断状態での車両安定性を向上させる。例文帳に追加

To improve the stability of a vehicle in a power shut-off state by a frictional clutch in a 4-wheel drive vehicle in which output torques of an engine are transmitted to front wheels via the frictional clutch and a manual transmission in the 4-wheel drive vehicle in which the front wheels are driven by the engine and the rear wheels are driven by a motor. - 特許庁

さらに、前記昇降シリンダ装置4の側面に接離可能に当接することによって、前記昇降シリンダ装置4の傾倒角度を安定的に保持可能とする付勢シリンダ装置5を設ける。例文帳に追加

Furthermore, an energizing cylinder device 5 capable of stably holding an inclination angle of the elevating cylinder device 4 by abutting on a side face of the elevating cylinder device 4 so as to come into contact with it and leave it is provided. - 特許庁

本発明の農作業車1は、畝を跨ぐように配設された左右の前輪2及び左右の後輪3により畝長さ方向である前後方向に走行自在に支持された機体4と、後輪3を駆動する駆動部7とを備えている。例文帳に追加

This farm working vehicle 1 is equipped with a machine body 4 that is supported with left and right front wheels 2 and left and right rear wheels 3 that are arranged to stride a ridge and with a drive part 7 for driving the rear wheels 3. - 特許庁

本発明の目的は、前輪又は後輪の一方をエンジンで駆動すると共に、他方をモータ/ジェネレータで駆動する四輪駆動可能な車両において、四輪駆動機能を有効に活用したい状況で確実に機能させることのできる車両用走行制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a travel controller for a vehicle capable of such four wheel driving as one of front and rear wheels is driven through an engine and the other is driven through a motor/generator in which the four wheel drive function can be exhibited surely under a situation requiring effective utilization thereof. - 特許庁

これにより、路面と車輪2の接地面との間の接地状態が改善され、車輪2の制動力又は駆動力の向上が図られる。例文帳に追加

Thereby, the grounding condition between a road face and the contact face of the wheel 2 is improved and the braking force or the driving force of the wheel 2 is improved. - 特許庁

安全な速度かつ狭いコースで走行できる3輪または4輪の遊戯性の高い車両を提供する。例文帳に追加

To provide a three-wheel or four-wheel vehicle with high amusement characteristics capable of traveling on a narrow course at a safe speed. - 特許庁

これにより、路面と車輪2の接地面との間の接地状態が改善され、車輪2の制動力又は駆動力の向上が図られる。例文帳に追加

Thus, the ground contact state between a road surface and a ground contact surface of the wheel 2 is improved to enhance either the braking force or the driving force of the wheel 2. - 特許庁

前輪側ブレーキ操作時における車両速度と、前輪側のブレーキキャリパ4の液圧と、前後輪の各スリップ率とから後輪接地荷重の低下を判断する。例文帳に追加

Deterioration of the rear wheel grounding load is determined on the basis of vehicle speed when the front wheel side brake is operated, hydraulic pressure of a front wheel side brake caliper 4 and each of slip ratio of the front and the rear wheels. - 特許庁

車輪は、駆動アセンブリが動作中に道路の表面と係合する外部表面を有する駆動アセンブリにおいて、ロータの内側半径を前記車輪の半径の大きさで割った駆動率が0.7よりも大きい。例文帳に追加

In the driving assembly in which the wheel has an external surface for engaging with the surface of a road during operation of the driving assembly, a drive ratio obtained by dividing the inner radius of the rotor by the size of the radius of the wheel is larger than 0.7. - 特許庁

駆動車輪を格納することで洗車機の全高を低く抑えて運搬をし易くし、格納時ならびに据え付け時のいずれにおいても、駆動装置と駆動車輪との相対距離を常に一定状とした洗車機を提供する。例文帳に追加

To provide a car washing machine, holding down the overall height of the car washing machine to be easily carried by storing driving wheels, and always keeping constant the relative distance between a driving device and the driving wheels both in storing and in installation. - 特許庁

また、上記のレールに対応する移動ばしごであって、前記レールの頂部上面に対応する主車輪と、前記レールの傾斜面に対応する角度αを有する円錐状車輪と、前記レールの垂直面に対応する円筒状車輪とを設けた車輪装置を具備した移動ばしごである。例文帳に追加

The ladder corresponding to the rail 41 has the wheel device in which a main wheel 33 corresponding to the top face of the top section of the rail 41, a conical wheel having an angle α corresponding to the inclined plane of the rail 41 and a cylindrical wheel corresponding to the perpendicular face of the rail. - 特許庁

これによりイナーシャトルクがエンジントルクに上乗せされて駆動輪に向かい、クラッチを完全締結させる場合よりも大きな駆動力で車輪を駆動して駆動力急増要求を満足させ得る。例文帳に追加

With the above method, inertia torque is added to the engine torque, and directed to the driving wheels to drive the wheels with the driving force larger than the case of perfectly fastening the clutch, and a request to quickly increase the driving force is thereby satisfied. - 特許庁

そして、駆動伝達を行う駆動ユニットが有するギヤと、駆動伝達を受ける本体が有するギヤそれぞれにカップリング形状を設け、前記カップリング形状を係合することにより駆動ユニットから本体への駆動伝達が行われるように構成する。例文帳に追加

A coupling shape is given to each of the gear which the driving unit for drive transmission has and the gear which the main body for receiving drive transmission has, and respective coupling shapes are engaged with each other to perform drive transmission from the driving unit to the main body. - 特許庁

例文

駆動ローラと従動ローラとの間にプリントシートを挟み込み、当該駆動ローラの回転により当該プリントシートを搬送しつつ印刷する印刷装置であって、前記駆動ローラがスラスト方向に複数設けられ、前記従動ローラが前記複数の駆動ローラに当接するように少なくとも1つ設けられ、前記従動ローラが前記駆動ローラを押圧するように前記従動ローラを独立して付勢する付勢手段を設けた。例文帳に追加

This printer performing printing while sandwiching a print sheet between drive rollers and a driven roller and carrying the print sheet by rotating the drive rollers includes: a plurality of drive rollers provided in a thrust direction; at least one driven roller provided in order to abut on the plurality of drive rollers; and pressing means independently pressing the driven roller in order to press the drive rollers by the driven roller. - 特許庁

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