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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > アイドル運転の意味・解説 > アイドル運転に関連した英語例文

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アイドル運転の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 638



例文

アイドル運転時において(S10)、大気圧を分母とし吸気圧を分子とする大気圧と吸気圧との比が所定値を超えたとき(S16)、基準吸入空気量の学習を禁止する学習禁止手段を備える(S18)。例文帳に追加

This control device comprises a learning prohibiting means for prohibiting the learning of a reference intake air amount (S18) when the ratio between a suction air pressure in a numerator to the atmosphere in a denominator exceeds a predetermined value (S16) during the idle operation (S10). - 特許庁

簡単な構成でありながらエンジン負荷の変化時においてエンジン回転の吹き上がりを防止して常に安定したアイドル運転を実施可能な内燃機関の回転速度制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a rotational speed control device of an internal combustion engine used to always perform stable idle operation by preventing an engine speed from rising upon variation of an engine load by a simple structure. - 特許庁

アイドル運転時の調量弁11において、弁体27の変位量に対する開度の感度が大きいことに起因して、エンジンに供給される燃料の圧力が不安定になることを抑制することにある。例文帳に追加

To prevent the pressure of fuel supplied to an engine from becoming unstable because an opening of a control valve 11 is excessively sensitive to the displacement of a valve element when the engine is in idling operation. - 特許庁

電子制御装置(ECU)20は、吸気通路6にスロットルバルブ9を有するエンジン3の運転時に、吸気圧センサ21で検出される吸気圧の値がアイドル運転時の吸気圧の値より小さい状態が所定時間継続したときに車両が下り坂を減速運転で走行する降坂状態であると判定する。例文帳に追加

An electronic control unit(ECU) 20 decides that a vehicle is in a descending slope state of traveling on a descending slope by a decelerating operation when a value of intake pressure detected by an intake pressure sensor 21 is kept smaller than that at the time of an idle operation for prescribed time when an engine 3 having a throttle valve 9 in an intake passage 6 is operated. - 特許庁

例文

吸気側の動弁系にリフト可変機構を設けて、エンジンの運転状態に応じて吸気バルブ1,2のリフト量を変更するようにした可変動弁装置において、ポンピングロスの増大をできるだけ抑制しつつ、アイドル運転時などの極低負荷の運転状態におけるエンジンの燃焼安定性を確保する。例文帳に追加

To secure combustion stability of an engine in a very low load operation state such as idling while minimizing increase of pumping loss in a variable valve gear composed in such a way that lift quantity of intake valves 1 and 2 is changed in accordance with operation states of the engine by providing a lift variable mechanism in a valve system on the intake side. - 特許庁


例文

1燃焼行程毎に運転状態に応じて燃料噴射時期が複数回設定されるエンジンの燃料噴射制御装置において、所定の低負荷運転状態(吸入空気量がスロットル全閉時のアイドル運転必要空気量以下)にあるときにのみ、燃料噴射時期を複数回設定する(S23)。例文帳に追加

In this fuel injection control device for an engine, where a plurality of fuel injection timings are set for every combustion stroke, depending on operated conditions, the plurality of fuel injection timings are set, only when a predetermined low-load operated condition (the inlet air amount is not more than the air amount required for idling during fully closed throttle) is established (S23). - 特許庁

また、圧縮自着火燃焼方式によるエンジン1の定点運転制御を終了する際に、定点にて圧縮自着火燃焼方式から火花点火燃焼方式へ切り替えてから運転点をアイドルへ移行させた後で、エンジン1を停止させることにより、理想的な状態で圧縮自着火燃焼方式の運転制御を終了する。例文帳に追加

At the end of the fixed point operation control of the engine 1 on the compressive self-igniting combustion system, the engine 1 is stopped after changing over at the fixed point from compressive self-igniting combustion system to the spark ignition combustion system and shifting the operating point to the idling, and thereby the operation control on the compressive self-igniting combustion system can be ended in the ideal condition. - 特許庁

この制御装置1では、内燃機関3が通常運転状態からアイドル運転状態などに移行した後のフィルタ14の過昇温を防止するために、通常運転状態において、算出されたパティキュレート堆積量QPMおよび検出されたフィルタの温度TDPFに応じて、内燃機関3の出力をあらかじめ制限する。例文帳に追加

In this control device 1, output of the internal combustion engine 3 is previously restricted in a normal operating condition according to the calculated amount of particulates deposited QPM and detected filter temperature TDPF in order to prevent the excessive temperature rise of the filter 14 after the internal combustion engine 3 is transferred from the normal operating condition to the idle operating condition or the like. - 特許庁

燃焼室内の混合気を火花点火する点火栓とターボ過給機とを備える火花点火式内燃機関において、機関回転数及び機関負荷を含む機関運転域がアイドルを含む第1機関運転域R1よりも高回転側の第2機関運転域R2では、点火時期を、機関出力が最も高くなる最適点火時期であるMBT点よりも進角させる。例文帳に追加

In a spark ignition type internal combustion engine provided with a turbocharger and a spark plug sparking and igniting air fuel mixture in a combustion chamber, ignition timing is delayed than MBT point which is the optimum ignition timing making engine output highest when engine operation range including engine rotation speed and engine load is in a second engine operation range R2 in high rotation speed side than a first engine operation range R1 including idling. - 特許庁

例文

アイドルニュートラル制御において停車中のアイドリング運転時、エコモードスイッチ31を押下してエンジン2が省燃費運転モードへ切り換わると、通常運転モードに切り換わっている場合に比べてフォワードクラッチ7の結合度合いは弱い設定であって、Nレンジのときの結合度合いにより近い結合度合いに調節される。例文帳に追加

When the engine 2 is changed to the fuel save operation mode by pushing down an echo mode switch 31 in an idling operation during parking in the idle neutral control, the engagement degree of a forward crutch 7 is set to be weaker than that in a case that the engine has been already changed to a normal operation mode and is adjusted to be near the engagement degree in an N range. - 特許庁

例文

各センサの出力を介して検出したエンジンの運転状況に応答してアイドルアップアクチュエータ7を作動させてエンジンの出力を増大補正するコントロールユニット9を設けたことにより、スロットルバルブにアイドルアップ機能を付与させてオットーサイクルエンジンの小型軽量化するようにした。例文帳に追加

A control unit 9 is provided to correct incrementally the engine output by operating the idle-up actuator 7 in resonse to the engine operating situation sensed through the outputs of the sensors, and thereby the throttle valve is equipped with the idle-up function to lead to small-sized and lightweight embodiment of the engine of Otto cycle type. - 特許庁

この表示装置は、エンジン100の状態を検知するセンサと、車両の外部の者に認知されるように情報を表示するアイドルストップランプ1000と、センサにより検知されたエンジン100の運転状態に基づいて、外部の者にエンジン100がアイドリングストップ状態であることを認知させるように、アイドルストップランプ1000を表示するコンピュータ400とを含む。例文帳に追加

This display unit includes a sensor for detecting a status of the engine 100, an idle stop lamp 1000 for displaying information so as to be recognized by a person outside the vehicle, and a computer 400 for displaying the idle stop lamp 1000 so as to inform the outside person that the engine 100 is in an idling stop status based on the running status of the engine 100 detected by the sensor. - 特許庁

アイドルストップとしてのエンジンの停止(S109)に際してクラッチを締結させた状態に維持する一方、停止後のエンジンの始動に際し、アイドルストップ解除条件の成立が運転者による発進又はその準備のための操作によるものである場合は、クラッチの締結を維持する(S104,105,108)。例文帳に追加

In the case of stopping an engine as idle stop (S109), a clutch is maintained in its fastened state, and in the case of starting the engine posterior to stop, when the establishment of idle stop release conditions depends on the start by a driver or an operation for its preparation, the fastening of the clutch is maintained (S104, 105, 108). - 特許庁

暖機後のエンジン1が成層燃焼モードでアイドル運転されているとき、このエンジン1の外部負荷を強制的にオフ状態にし、吸入空気量を略一定に固定するとともに、エンジン回転数neがアイドル回転数に収束するよう燃料噴射量を回転数フィードバック制御する。例文帳に追加

When the engine 1 after warming-up is idling-operated in a stratified charge combustion mode, an external load for the engine 1 is forcibly brought into an off-condition to fix a sucked air amount substantially constantly, and a fuel injection amount is controlled by rotation-feedback control to converge an engine speed ne to an idling speed. - 特許庁

本発明が解決しようとする課題は、オーディオやテレビなど大電流を消費する電気負荷を作動状態検出手段を介さずに搭載した車両では、アイドルストップ後の電力消費が予想外に多く、電池充電のために短時間で再始動するような運転性が悪いアイドルストップをしないシステムを実現することにある。例文帳に追加

To obtain a system of not performing an idle stop undesirable in operability such as restarting in a short time for charging a battery, when electric power consumption after the idle stop is unexpectedly much, in a vehicle mounted with an electric load of consuming a large electric current such as an audio and a television without interposing an operation state detecting means. - 特許庁

燃料電池システムのアイドルストップ状態を解除して低負荷運転アイドル状態に燃料電池システムを移行する際に、システム制御部225の制御の下に、燃料電池スタック201の電圧が劣化促進電位以下となるように燃料電池スタック201から取り出す取り出し電流を設定して構成される。例文帳に追加

When transferring the fuel cell system to the idle-state of low-load operation by releasing idle-stop state, an extraction current extracted from the fuel cell stack 201 is settled so that the voltage of the fuel cell stack 201 will not exceed the deterioration promoting voltage under the control of a system control part 225. - 特許庁

エアチャンバ9と燃料タンク18とを連通するパージ通路19に設けられたパージ制御バルブ21を制御することによってエバポパージを行うエンジンの制御装置において、エバポの発生量を検出するHCセンサ24と、アイドル運転時において、アイドル回転数を制御するとともに、パージ制御バルブ21を制御するECU12とを有する。例文帳に追加

This engine control device purging the evaporation by controlling a purge control valve 21 provided in a purge channel 19 communicating an air chamber 9 with a fuel tank 18 is provided with an HC sensor 24 for detecting the generation quantity of the evaporation and an ECU 12 controlling the idling speed at idling and controlling the purge control valve 21. - 特許庁

コントローラは、アイドルストップ条件又はコーストストップ条件が成立した時、電動オイルポンプを作動させ(S12、S14)、その後上記アイドルストップ条件及びコーストストップ条件が非成立となっても、車両の加速状態又は運転者の加速意図が判定されるまでは、電動オイルポンプを停止させることなく作動を継続させる(S15、S16、S17、S18)。例文帳に追加

A controller actuates an electric oil pump when idle stop conditions or coast stop conditions are established (S12, S14), and continuously actuates the electric oil pump without stopping it until a vehicle accelerating condition or a driver's intention of acceleration is determined even when the idle stop conditions and the coast stop conditions are not established later (S15, S16, S17, S18). - 特許庁

車両のエンジン回転数が、エンジンのアイドル運転状態におけるアイドル回転数領域にあるときは、車両のステアリング位置またはフロア位置に設けた加速度センサ15の信号に基づき、車両に設けた加振器付マウントであるエンジンマウント20の動作を制御することにより振動発生源からの外力を抑制する。例文帳に追加

The external force from a vibration generating source is inhibited by controlling the operation of an engine mount 20 as a mount with a shaker installed on a vehicle, on the basis of a signal from an acceleration sensor 15 mounted on a steering position or a floor position of the vehicle when an engine speed of the vehicle is in an area of idling speed in an idling operation state of the engine. - 特許庁

アイドルストップシステムは、エンジン運転中にアイドルストップ条件を満たした時にエンジンを停止させ、再始動要求が発生した時にはスタータモータ105のピニオン103をエンジンのクランク軸に連結されたリングギヤ104に噛み込ませ、クランキングを開始してエンジンを再始動させる。例文帳に追加

The idling stop system stops an engine when idling stop conditions are satisfied during engine operation, and restarts the engine at a restart request by causing a pinion 103 of a starter motor 105 to mesh with a ring gear 104 linked to a crankshaft of the engine to start cranking. - 特許庁

冷房運転が要求される状態において、車両の走行が停止し、アイドルストップにより冷媒圧縮機が停止した状態では、エバポレータ6を通過しない空気流を車室内に吹き出すドラフト空調を実施し、少ない消費エネルギーにより、アイドルストップ中における乗員の快適性を確保する。例文帳に追加

When the travel of a vehicle stops and a refrigerant compressor stops by idle stoppage in a state a cooling operation is demanded, draft air conditioning in which the air flow not passing an evaporator 6 is blown out into a cabin is performed and comfortability of the occupant during idle stoppage is secured with less energy consumption. - 特許庁

かかるシフトポジションでのアイドル運転時には、リングギヤ328と連結された第2MG312の回転子を電磁力によりロックするような給電制御(ロック制御)により、差動機構として動作する動力分割機構310においてエンジン回転数の挙動が不安定とならないようにした上でアイドル回転数制御(ISC)の学習を実行する。例文帳に追加

When an idle operation is performed in these shift positions, learning of an idle speed control (ISC) is performed in a power dividing mechanism 310 to be operated as the differential mechanism after making behavior of engine speed not to become unstable by an electric power supply control (lock control) for locking a rotor of a second MG 312 linked with the ring gear 328 using an electromagnetic force. - 特許庁

アイドルストップ運転への移行が判定された場合、酸化剤ガス供給流路10aを遮断した状態で、燃料極に燃料ガスの供給を行い、燃料電池スタック1から出力を取り出すことによって、酸化剤極における酸化剤ガスの消費処理を行うアイドルストップ移行制御を行う。例文帳に追加

When a shift to an idle stop operation is discriminated, a fuel gas is supplied to a fuel electrode in a state that an oxidant gas supplying passage 10a is shut down, and an output is taken out from a fuel cell stack 1 to conduct the control of the shift to the idle stop operation where a depletion treatment of the oxidant gas in the oxidant electrode is conducted. - 特許庁

特に、アイドル時目標位相設定部130は、アイドル目標回転数NIrが所定回転数より低く、可変バルブタイミング機構の作動音が運転者等に感知され易い状況では、バルブ位相の変化範囲が、減速比が大きく作動音が相対的に抑制される位相領域内に制限されるように、目標位相CArを設定する。例文帳に追加

The idle time target phase setting part 130 particularly sets the target phase CAr so that the idle target engine speed NIr is lower than a predetermined engine speed and a change range of the valve phase is restricted in a phase area where the reduction gear ratio is large and an operation sound is relatively restrained, in a state of easily sensing the operation sound of the variable valve timing mechanism by a driver. - 特許庁

キャニスタハイローディングであり、車両の運転状態がアイドルまたはライトロード(Light Load)状態からパートロード(PartLoad)またはフルロード(Full Load)状態に切換えられる場合と、キャニスタローローディングであり、車両の運転状態がパートロードまたはフルロード状態からアイドルまたはライトロード状態に切換えられる場合とに分けて最終燃料量補償を行うことによって燃料量を制御する。例文帳に追加

Fuel quantity is controlled by performing a final fuel quantity compensation by dividing cases into a case having canister high loading and switching a driving state of the vehicle from an Idle or Light Load state to a Part Load or Full Load state and a case having canister low loading and switching the driving state of the vehicle from the Part Load or Full Load state to the Idle or Light Load state. - 特許庁

アイドルおよび他の運転時の双方で、パワーステアリングの作動状態に応じて目標トルクを適切に設定でき、ドライバビリティを良好に維持でき、燃焼モードを最適に切換えできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine, allowing proper setting of target torque depending on the operated condition of a power steering during both idling and other operation, maintaining good drivability and optimally switching a combustion mode. - 特許庁

駆動機関の運転方法および装置において、合成目標トルクがドライバの希望トルクおよび他の制御装置の目標トルクの関数として形成され、合成目標トルクにアイドル回転速度制御装置の補正トルクが重ね合わされる。例文帳に追加

The operation method and system for a drive engine forms resultant target torque as a function of torque desired by a driver and target torque of another controller, and superposes correction torque of an idle speed controller on the resultant target torque. - 特許庁

アイドル運転での機関回転数のフィードバック制御中、燃焼モードを成層燃焼モードから均一燃焼モードに切り換えたときでも、機関回転数を安定した状態に維持できる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine capable of maintaining an engine rotational speed in a stable state even when a combustion mode is switched from a stratified combustion mode to a uniform combustion mode during the feedback operation of the engine rotational speed at idle. - 特許庁

スロットル開度加算値演算部20はスロットルグリップの操作がアイドル運転に対応している小操作域内で行われている時には操作量に対応するスロットル開度加算値を基本スロットル開度に加算して目標スロットル開度として出力する。例文帳に追加

A throttle opening adding value arithmetic operation part 20 outputs a throttle opening adding value corresponding to the operation quantity as a target throttle opening by adding it to the basic throttle opening when the operation of the throttle grip is performed in a small operation area corresponding to idle operation. - 特許庁

エンジン1の減速中において、全筒運転を行っているときは、アイドル目標開度THIDLにダッシュポット制御項THDPを加算することにより、スロットル弁の目標開度THCMDが算出される(S38)。例文帳に追加

During deceleration of an engine 1, when the full cylinder operation is performed, a dash pot control item THDP is added to an idle target opening THIDL, thereby calculating a target opening THCMD of a throttle valve (S38). - 特許庁

本発明の目的は、筒内噴射型エンジンの冷間始動時において、機関および触媒の暖機運転をしている、いわゆるファストアイドル期間に発生するHCを低減し、燃焼を安定化させ、触媒の早期活性化を実現するものである。例文帳に追加

To reduce HC emission during so called fast idling operation conducting the warm-up operation of an engine and a catalyst in the cold start of a cylinder injection engine, to stabilize combustion, and to perform the early activation of a catalyst. - 特許庁

均質ストイキ燃焼を維持するために空燃比のフィードバック制御が行われるエンジン11のアイドル運転時に、スロットルバルブ23の開度について、基準スロットル開度Tbに対する実際のスロットル開度Trのずれ量をスロットル学習値ΔTgとして学習する。例文帳に追加

During the idling operation of an engine 11 for performing the feedback control of an air-fuel ratio for maintaining homogeneous stoichiometric combustion, the actual slippage quantity of throttle opening Tr to reference throttle opening Tb is learned as a throttle learning value ΔTg on the opening of a throttle valve 23. - 特許庁

電子制御ユニット28は、ディーゼル機関の排気系部材に付着したSOFの燃焼除去に係る排気への未燃燃料の添加を、ディーゼル機関の排気流量が減少する、車両減速中及びその減速後のアイドル運転中にあることを条件に実施する。例文帳に追加

An electronic control unit 28 adds unburned fuel to an exhaust system for burning and removing SOF adhering on the exhaust system member of a diesel engine under a condition where the engine is in idling operation during or after vehicle deceleration during which exhaust gas flow rate of the diesel engine reduces. - 特許庁

各気筒毎にインジェクタ5が設けられている4気筒ディーゼルエンジン1において、排ガス中の有害成分の一層の低減を図るとともに、特にアイドル運転時に騒音を低減しかつエンジン1の燃焼安定性を高める。例文帳に追加

To further reduce the generation of a noxious component in exhaust gas, to reduce the generation of noise during, especially idling operation, and to improve the stability of combustion of an engine, in a four-cylinder diesel engine having injectors arranged on respective cylinders. - 特許庁

アイドル運転時、電気負荷16をONすると、ECU21は目標制御電圧Voを高電圧VHで設定し、制御デューティFdutyにて発電電圧Vsが目標制御電圧Voに収束するように発電電圧制御を行う。例文帳に追加

ECU 21 establishes target control voltage Vo with high voltage VH when an electric load is turned on at a time of idling operation, power generating voltage control is performed to make generated voltage Vs converge to target control voltage Vo at control duty Fduty. - 特許庁

前記ガバナレバー3と前記アクセル操作具6との間に、前記アクセル操作具をアイドル運転位置にしたときにおけるスロットル弁の開度を全閉又はこれに近い状態に維持するようにした規制部材11を設ける。例文帳に追加

A regulating member 11 for maintaining the opening of the throttle valve 2 in the fully closed or the state nearly equal to the full closed when the accelerator operating tool 6 is set in an idle operation position is provided between the governor lever 3 and the accelerator operating tool 6. - 特許庁

一つの方法例は、アイドルストップエンジン運転停止中に、トルクコンバータからのトランスミッションフルードの流出を制限することと、エンジンを止めるために、エンジンの空転トルクを調整するべく、トルクコンバータロックアップクラッチの係合を調整することと、を含む。例文帳に追加

One example method comprises, during an idle-stop engine shut-down: restricting flow of transmission fluid out of the torque converter; and adjusting engagement of the torque converter lock-up clutch to adjust drag torque on the engine to stop the engine. - 特許庁

この際、要求効率の値が1より小さな値の場合、及び、アイドル運転中に所定のトルク増大要求が出された場合は、推定効率の算出に用いる要求トルクに、当該要求トルクの変化割合を緩慢にするためのなまし処理を施す。例文帳に追加

In this case, if the value of the efficiency required is less than one and if a certain request to increase torque is issued during idle operation, an annealing process for slowing the rate of change of the torque required is performed on the required torque used in the calculation of the estimated efficiency. - 特許庁

エンジン41が自動的に停止された状態において、運転者がステアリングホイール3を操作することにより、操舵速度ωがモータ再駆動用しきい値ω_S以上になると、アイドルストップコントローラ50は、モータ再駆動信号をパワーステアリングコントローラ30に出力する。例文帳に追加

With the engine 41 automatically stopped, when a steering speed ω becomes higher than a threshold ω_S for driving a motor again or more by operating a steering wheel 3 by a driver, an idle stop controller 50 outputs a signal for driving the motor again to a power steering controller 30. - 特許庁

よって、長時間アイドル運転を実施してピストン温度が低下している状況下で走行を開始させるといったPMが発生しやすい条件の時に、貫徹力低下制御によりピストンへの燃料付着を抑制でき、PM発生を十分に抑制できる。例文帳に追加

Therefore, in a condition where PM is apt to generate, such that a piston temperature is reduced due to long-time idling, fuel adhesion to the piston can be suppressed by the penetrating-force-decrease control, and generation of PM can be sufficiently reduced. - 特許庁

アイドルストップ制御によるエンジン10の自動停止中に窓ガラス56の曇りが生じる場合、エンジン10が再始動されるまではエアコンシステムによる防曇制御を行うことができず、運転手の視界を確保することができなくなること。例文帳に追加

To solve the problem, wherein defogging control by air conditioning system cannot be performed until an engine 10 is restarted up, and driver's visibility cannot be secured, when fog is produced on a window glass 56 during automatic stop or start-up of an engine 10 via an idle stop control. - 特許庁

機関のアイドル運転ではポンプ駆動用カムの回転位相は、カムシャフトに作用するポンプ駆動反力と弁駆動用反力とが互いに打ち消す位置に変更され、ポンプ駆動反力による打音の増大が抑制される。例文帳に追加

In the idle operation of the engine, the rotation phase of the pump drive cam is changed to a position where pump drive reaction force and valve drive reaction force acting on the cam shaft are canceled each other and increase of hitting noises by the pump drive reaction force is inhibited. - 特許庁

燃費や排ガス特性を良好に維持しながら、アイドル運転状態などへの移行後におけるフィルタの過昇温を防止でき、それにより、フィルタの劣化および破損を確実に防止することができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine certainly preventing deterioration of a filter and damage to the filter by preventing the excessive temperature rise of the filter after transferring to an idle operation condition or the like while maintaining good fuel economy and exhaust gas characteristics. - 特許庁

冷間始動後にエンジン水温が一旦上昇した後でアイドル運転を長く行った場合でも、ドライバの予期に反する吸気量の増量ないしはエンジン回転数の上昇が生じるのを防止することができる手段を提供する。例文帳に追加

To provide a means for preventing increase of an intake amount or a rise of an engine speed contrary to anticipation of a driver even when idling is carried out for a long time after an engine temperature has risen once after a cold start. - 特許庁

このようにエンジンが自立運転中には、エンジンのアイドル回転数Nidlを上げることなくモータMG2を回転させることにより、エンジンのトルク変動による歯打ち音の発生を防止することができ、しかも燃費が悪化することもない。例文帳に追加

In this way, during the self-sustaining operation of the engine, it is possible to prevent the occurrence of gear noises due to torque variations of the engine and prevent a deterioration in fuel consumption by rotating the motor MG2 without having to increase the number of idle rotations Nidl of the engine. - 特許庁

動流調整を行うアイドル運転条件よりも低パルス領域における個体間パルス幅に対する動流ばらつきを低減できる電磁式燃料噴射弁及びそれを用いた内燃機関の制御装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide an electromagnetic fuel injection valve capable of reducing variations in dynamic flow relative to pulse widths of individual units in a lower pulse region than under idling conditions under which the dynamic flow is adjusted, and to provide an internal combustion engine control device using the electromagnetic fuel injection valve. - 特許庁

車両が停車し、アイドル・ストップが作動した状態からエンジンを再始動させるタイミングで、エンジンの立ち上がりに伴いアクセルペダルを踏むなど不適切な運転操作が行われて、車両の駆動系に予期できない力がかかることを防止する。例文帳に追加

To prevent unexpected force from being applied to a driving system of a vehicle due to inappropriate driving operation such as depressing an accelerator pedal following the rise of an engine at the timing of restarting the engine from the state of the vehicle being stopped and idle stop being operated. - 特許庁

エンジンのパージ制御を実行する際に、ベーパ濃度Cvが推定されるまでは、エンジンをアイドル回転数Nidlで自立運転してバッテリの入出力制限Win,Woutの範囲内でモータからのトルクにより走行する(S150,S160,S190〜S230)。例文帳に追加

When performing purge control of an engine, an engine is operated by a self-sustained operation at an idle rotation speed Nidl to perform the traveling by torque from a motor within a range of input/output limits Win, Wout of a battery until a vapor concentration Cv is estimated (S150, S160, S190 to S230). - 特許庁

同装置は、アイドル運転時に機関10にストールが発生するおそれのあることを検出したとき、機関10が2サイクル経過するまでの期間のみ検出されたときの有効吸気管長よりも長い有効吸気管長となるように可変吸気機構60を駆動制御する。例文帳に追加

When the device detects a risk of stall of the engine 10 during idling operation, the device drives and controls the variable intake mechanism 60 to keep effective intake pipe length longer than effective intake pipe length at a time of detection only during a period until 2 cycles of the engine 10 elapse. - 特許庁

例文

アイドル運転時の位相可変部材12の回動位置において本体4,7,8と位相可変部材12とのアセンブリ状態での回転バランスが均衡するように、本体4,7,8の一側に重量調整部41,42を設けた。例文帳に追加

Weight adjusting parts 41, 42 are provided on one side of bodies 4, 7, 8 for striking a rotation balance at the turning position of a phase varying member 12 during idling operation in the assembled state of the bodies 4, 7, 8 with the phase varying member 12. - 特許庁

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