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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > アルコールエンジンに関連した英語例文

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アルコールエンジンの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 3493



例文

エンジンボンネット11の後方向き開口11dを閉じるよう原動部10に設けた遮音プレート41を備えてある。例文帳に追加

A noise insulation plate 41 is provided at the motor 10 so as to close an opening 11d formed backward in the engine bonnet 11. - 特許庁

圧縮比あるいは膨張比を変更可能なエンジンの吸排気系統に設けられたEGR装置の異常診断を、良好な精度で行う。例文帳に追加

To perform an abnormality diagnosis of an EGR device provided in an intake system and an exhaust system of an engine in which a compression ratio or an expansion ratio is variable, with a desirable accuracy. - 特許庁

走行モードが減速モードにあり、かつ車両停止意思がある運転者の車両操作状態が成立し、かつアイドル停止禁止条件が未成立であり、かつエンジン回転数が1000rpm未満である場合、エンジン制御装置はアイドル停止が有ることを予測する。例文帳に追加

If a traveling mode is a deceleration mode, the vehicle operation condition of a driver having the intention of stopping a vehicle is satisfied, an idling stop inhibiting condition is not satisfied and an engine revolution is lower than 1,000 rpm, an engine controller predicts that the idling stop exists. - 特許庁

高齢者が安心して暮らせ、また別居中の家族や、縁者の心配も軽減でき安否確認サービスシステムを提供することにある。例文帳に追加

To provide a safety confirmation service system by which an aged person can get on at ease and worries of estraged family and collaterals can be alleviated. - 特許庁

例文

エンジンの冷却水温度センサーと運転席の在・不在を感知するセンサーとによってエンジンのアイドリング継続かあるいはアイドリング停止(OFF)かを制御することを特徴とする。例文帳に追加

By a cooling water temperature sensor of an engine and a sensor for sensing presence/absence of the driver in a driver's seat, continuation of idling or stopping (OFF) of idling of the engine is controlled. - 特許庁


例文

そのうちの最小図示トルクITQminが判定値ITQtより小さい場合には、エンジンストールのおそれがあると判定し(ステップ128)、エンジンストールを防止することができるような最適スロットル開度THAmを探索する。例文帳に追加

When a minimum indicated torque ITQmin is smaller than a decision value ITQt, it is determined that there is the possibility of the engine stall (step 128), and the optimum throttle opening THAm whereby the engine stall is prevented, is retrieved. - 特許庁

燃料に含まれる水分が所定濃度以上であり、かつ、エンジンオイルにおける混入水の量が所定量以上である場合に、pHメータによってエンジンオイルのpHを測定する。例文帳に追加

When water in a fuel has a concentration equal to or more than a prescribed value and the amount of water having been mixed in engine oil is equal to or more than a prescribed amount, pH of the engine oil is measured by means of a pH meter. - 特許庁

エンジンの重心を前方に配置しながらも乗車フィーリングおよび操縦性を損なわないスクータ型自動二輪車を提供するにある。例文帳に追加

To provide a scooter type motorcycle not spoiling riding feeling and controllability while arranging a center of gravity of an engine to the front. - 特許庁

吸気通路部品60と排出通路部品90とは、互いに別個の部品であると共にエンジンカバーCとも別個の部品であり、かつエンジンルームR内に配置される。例文帳に追加

The intake passage part 60 and the discharge passage part 90 are parts separate from each other and separate from an engine cover C, and are disposed inside the engine room R. - 特許庁

例文

次いでネゴシエーションエンジンは、セッションの両端にあるエージェント、ノード、またはマシンの両方の使用可能なプロトコルを比較し、互換性のあるプロトコルが見つかった場合はそのプロトコルを選択することができる。例文帳に追加

Then a negotiation engine compares available protocols of agents, nodes or machines existing on both ends of the session, and when compatible protocols are detected, can select the protocols. - 特許庁

例文

ソフトウェアモデルからソースコードをラウンドトリップエンジニアリングする方法、特に、以前にソフトウェアモデルにリバースエンジニアリングされたコードをフォワードエンジニアリングし、これにより、モデル中で変化しなかったコードを何ら変化させることなく、また、ソースコード中で障害となるコードマーカを使用せず、最新とされたソースコードを発生させる方法である。例文帳に追加

An existing source code 4 is united with the data which are received from a software model 2 during the forward engineering 12. - 特許庁

コントロールユニット30は、膨張行程にある気筒を検出して、燃料を噴射・点火してエンジンを再始動させる。例文帳に追加

Control unit 30 detects a cylinder in expansion stroke and emits and ignites fuel and restarts engine. - 特許庁

このネットワークセッションシステムでは、バック演奏を鳴らすユーザ端末Aで、他のセッションメンバーであるユーザ端末Bとの通信遅延時間Tcを測定し、バック演奏情報について、再生開始を指示してから、測定した遅延時間Tc=30msと同じだけの遅延時間(モニター遅延時間)Tm=30msの後で再生を行い、ユーザ端末Bに対しては、遅延をかけずに直ちに送信を始める。例文帳に追加

In a network session system, a user terminal A playing back performance measures communication delay time Tc from a user terminal B that is another session member, and after delay time (monitor delay time) Tm=30 ms which is the same as the measured delay time Tc=30 ms from instruction of reproduction start, reproduces back performance information and immediately transmits the back performance information to the user terminal B without delaying the transmission. - 特許庁

そして、制御部は、油圧ポンプの吸収馬力であるステアリング吸収馬力Lpを算出し、ステアリング吸収馬力Lpに基づいてエンジンの制御に用いるエンジンパワーカーブを変更する。例文帳に追加

The control part calculates a steering absorbing horsepower Lp, which is an absorbing horsepower of a hydraulic pump, and changes an engine power curve used for controlling the engine based on the steering absorbing horsepower Lp. - 特許庁

カバー本体13の下面内側に形成された取付部14を、エンジン本体12の上端部に設けられた取付ピン16に上方から係止させることにより取り付けられるエンジンカバーの取付構造である。例文帳に追加

In an engine cover fitting structure, a fitting part 14 formed on the inner side of the lower surface of a cover body 13 is locked from an upper part to a fitting pin 16 provided on the upper end of an engine body 12. - 特許庁

エンジンと発電機とバッテリと駆動モータとを備えたシリーズハイブリッド車両のエンジン制御装置において、燃費効率を向上するとともに、ドライバビリティも向上することにある。例文帳に追加

To improve drivability while improving fuel consumption efficiency in an engine control device of a series hybrid vehicle that is provided with an engine, an electric generator, a battery, and a driving motor. - 特許庁

水の中からLPGガスを噴出させ、それを炎上させて演出効果を期待できる装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a device for blowing off LPG gas out of water and flaring the gas for the purpose of effective presentation. - 特許庁

ディーゼルエンジンの制御装置において、通常燃焼を実現させるための通常噴射モードと、予混合燃焼を実現させるための予混合噴射モードとを設定し、実際のエンジンの運転状態が通常領域にあるときには通常噴射モードを実行し、実際のエンジンの運転状態が予混合領域にあるときには予混合噴射モードを実行する。例文帳に追加

This control device of a diesel engine sets an ordinary injection mode for realizing the ordinary combustion and a premix injection mode for realizing the premix combustion, and performs the ordinary injection mode when an operation state of an actual engine exists in an ordinary area, and performs the premix injection mode when the operation state of the actual engine exists in a premix area. - 特許庁

O2センサ30は、エンジン10の空燃比がリッチかリーンかに応じて異なる起電力を発生するものである。例文帳に追加

In an air-fuel ratio detection device, an O2 sensor 30 generates different electromotive force depending on if the air-fuel ratio of an engine 10 is rich or lean. - 特許庁

V_spdf+α>V_spdpであると判断されない場合には、自車の車速V_spdrをV_spdpに設定し、エンジン始動開始を遅らせ、エンジン停止のままモータで走行する期間を増やし、燃費改善を図る(S22)。例文帳に追加

When it is not determined V_spdf is larger than V_spdp, the speed V_spdr of the own vehicle is set to be V_spdp so as to delay engine start, and the period of running by motor while stopping the engine is increased so as to improve fuel consumption (S22). - 特許庁

燃料供給切り換え装置により、ディーゼルエンジンの不調が生じる前に第1の燃料供給から第2の燃料供給に切り換えることによって、ディーゼルエンジンの安定的連続運転が可能である。例文帳に追加

The fuel supply switching device switches from the first fuel supply to the second fuel supply before the engine malfunction occurs, thereby it is possible to stably continuously operate the diesel engine. - 特許庁

本発明の実施形態であるプリンタ100は、通信I/F1と、CPU2と、印刷エンジン3と、メモリ4と、から構成されている。例文帳に追加

A printer 100 that is one embodiment of this invention is formed of a communication I/F 1, a CPU 2, a printing engine 3, and a memory 4. - 特許庁

本発明の課題は、2つの信号の遅延時間をディジタルデータとして測定できる遅延測定装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a delay measuring device capable of measuring a delay time of two signals as digital data. - 特許庁

この複式クラッチ装置1は、エンジン側のフライホイール60から入力されるトルクをトランスミッション2側へ出力するためのものである。例文帳に追加

The multiple clutch device 1 is intended to output torque input from a flywheel 60 at an engine side to a transmission 2 side. - 特許庁

キャップ内面の天面に同心円状のリブ4あるいは溝を備えることで、ボトル口頚部のシールを可能とする。例文帳に追加

A concentric rib 4 or groove is provided on a top surface on an internal surface of the cap, thereby allowing a bottle neck to be sealed. - 特許庁

タービンエンジンにおいてより効率的でコスト効果のあるシェル構造体及びダイアフラムを提供する。例文帳に追加

To provide more efficient and cost-effective shell structures and diaphragms for turbine engines. - 特許庁

減速したりあるいはコースを変更するために噴射される大きなロケットや宇宙船の小さなロケットエンジン例文帳に追加

a small rocket engine on a larger rocket or spacecraft that is fired to slow or alter its course  - 日本語WordNet

相互に共役複素数の関係にある2種類の荷重g,g^*を用いて、複素数で表されるインパルス応答値c_kが局在する遅延時間d_kを推定し、その遅延時間d_k等を用いてエコーを除去する。例文帳に追加

The delay time dk, in which the impulse response value ck expressed by a complex number localizes is estimated by using two kinds of load g, g* having the relation of a complex conjugate mutually, and an echo is removed by using the delay time dk, or the like. - 特許庁

車輛の動力源である、モーター又はエンジンの、アクセル操作において慣性力を利用して省燃費運転が自動的にプログラムされた構造例文帳に追加

STRUCTURE IN WHICH FUEL SAVING OPERATION IS AUTOMATICALLY PROGRAMMED USING INERTIA FORCE IN ACCELERATOR OPERATION OF MOTOR OR ENGINE AS VEHICLE POWER SOURCE - 特許庁

フィードバック回路FBの遅延時間T=(抵抗R5の抵抗)×(コンデンサC8の容量+コンデンサC2の容量+コンデンサC21〜Cnのうち接続されたコンデンサの容量の合計)であるから、フィードバック回路FBは、基準値に応じて遅延時間Tを最適値に変更することができる。例文帳に追加

Since the delay time T of the feedback circuit FB=(resistance of a resistor R5)×(sum of capacity of capacitor C8+capacity of capacitor C2+capacity of capacitors connected out of the capacitors C21-Cn), the feedback circuit FB can change the delay time to an optimal value according to the reference value. - 特許庁

互いに直列関係にあるメンテナンス用短絡コネクタ10とメンテナンス用エンジン始動スイッチ11とをエンジンルーム内に互いに近接して設け、これらをフード開閉検知スイッチ9に対して並列接続する。例文帳に追加

A maintenance short-circuit connector 10 and a maintenance engine starting switch 11 set in a serial relation with each other are provided closed to each other in an engine room, and these are connected in parallel to the hood opening/closing detecting switch 9. - 特許庁

保安装置3で、信号遅延パス5を通過したクロック信号CLKの遅延時間DRをモニタして、遅延時間DRが所定値に達したら、パチンコ機1の部品が寿命であると判断して、報知する。例文帳に追加

The delay time DR of a clock signal CLK passing through the signal delay path 5 is monitored by the safety appliance 3 and when the delay time DR reaches a specified value, it determines the part of the pachinko machine 1 to expire the life thereof and the results are notified. - 特許庁

光学基板及び光学系を含む光学部品12を備えたファイバー光学エンジン10とその製造方法を提供するものである。例文帳に追加

A fiber optical engine 10 having the optical components 12 including an optical substrate and optics and a method of manufacturing the same are provided. - 特許庁

弁aと弁bを用いた、4サイクルガソリンエンジン、6サイクルガソリンエンジンに、エンジンの爆発回転数に因って、圧縮工程の時、シリンダーの中にある、本当の混合気の量を変える方法を得る(弁aと弁bは、明細書の符号の説明を参照の事。)。例文帳に追加

To provide a method for changing amount of real air-fuel mixture in a cylinder in a compression process depending on the number of explosion revolutions of engine in the four-cycle gasoline engine and the six-cycle gasoline engine using valves a, b. - 特許庁

直噴形式のインジェクタ212を有するエンジン200を備える車両10において、ECU100は、CVT300を制御することにより、エンジン200の動作点を自由に設定可能である。例文帳に追加

In a vehicle 10 equipped with an engine 200 having an injector 212 of the direct-fuel-injection type, the ECU 100 can set any operating point of the engine 200 by controlling the CVT 300. - 特許庁

異常が検出されると、2つの異なる条件の下に性能パラメータが評価されて、現在エンジン・データの第2組が生成され、前のエンジン・データの第2組と比較され、異常があるかどうかが判定される(105)。例文帳に追加

When one is detected, the performance parameter is estimated under two different conditions, a second set of the present engine data is generated and is compared with a second set of the prior engine data, and it is decided whether an abnormality is present (105). - 特許庁

パワーピストン1とディスプレーサピストン3との位相差は、最適値である90°となり、エンジンは高性能な状態で作動する。例文帳に追加

The phase difference between the power piston 1 and the displacer piston 3 becomes 90° as the optimum value, and an engine is operated in a state of high performance. - 特許庁

ハイブリッド変速機に結合した動力源であるエンジン、2個のモータ/ジェネレータの過回転を防止する。例文帳に追加

To prevent over speed of an engine and two motor/generator connected with a hybrid transmission. - 特許庁

車両が警戒モードにある状況において、上記したコード照合の結果が認証コードの一致である場合に、正規の車両使用者などに車両エンジンの不正始動が行われ得ることを知らせることによってエンジン不正始動を抑制すべく警報や通報等を行う。例文帳に追加

If the result from code collation reveals the ID code being identical in the situation where the vehicle is in the alert mode, an alarm, notification, etc. is emitted so as to suppress undue engine starting by notifying the authorized vehicle user or the like of the fact that the vehicle engine may be started unduly. - 特許庁

2サイクルエンジン(1)はシリンダ長手軸線(24)に対し平行に延在している4つのセクター(34,35,36,37)に分割可能である。例文帳に追加

This two-cycle engine (1) can be divided into four sectors (34, 35, 36 and 37) extending in parallel to the cylinder longitudinal axis (24). - 特許庁

停車時のエンジン回転数がある程度高くなることを許容して車両の商品価値が下がることを回避しつつ、過大なエンジン出力が車輪に伝達されることを抑制してスリップまたはウイリー走行を回避できるようにした車両用エンジン制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide an engine control system for a vehicle avoiding slip or wheelie running by inhibiting excessive engine output from being transferred to a wheel while avoiding drop of commercial value of the vehicle by allowing engine speed during stop to get higher to some extent. - 特許庁

各々のレンチキュラーレンズ50の形状は、横断面においては、光源側に凸となった略半円状であることが好ましい。例文帳に追加

It is desirable to form each lenticular lens 50 so that its cross section may be an almost semicircle which projects to a light source side. - 特許庁

クラッチ5は、エンジン始動時にクランクプーリ4からクランク軸1aへ駆動トルクを伝達し、エンジン始動後にクランク軸1aからクランクプーリ4への駆動トルクを遮断する一方向クラッチである。例文帳に追加

A clutch 5 transmits drive torque to the crank shaft 1a from the crank pulley 4 at a time of engine start, and is a one-way clutch shutting off drive torque to the crank pulley 4 from the crank shaft 1a after engine start. - 特許庁

本発明のデュアルフューエル・ディーゼルエンジンは、ディーゼルエンジン2に軽油を供給する液体燃料供給ライン30と、天然ガスをディーゼルエンジン2に供給する天然ガス供給ライン10と、からなるデュアルフューエル・ディーゼルエンジン1であって、 前記デュアルフューエル・ディーゼルエンジン1内に、電気的に軽油と天然ガスの供給量を制御するエンジンコントロールユニット40を備えている。例文帳に追加

The dual fuel diesel engine 1 including a liquid fuel supply line 30 for supplying the light oil to a diesel engine 2 and a natural gas supply line 10 for supplying the natural gas to the diesel engine 2, includes an engine control unit 40 for electrically controlling the supply amounts of the light oil and the natural gas in the engine 1. - 特許庁

ディーゼルエンジンは熱機関であるため、最高・最低運転温度差によりその効率が決まるため、最低運転温度を高くして熱機関外に放出するのはエンジン効率の観点から好ましくない。例文帳に追加

To solve a problem wherein it is not preferable to discharge heat out of a heat engine by increasing the lowest operation temperature from the viewpoint of engine efficiency because a diesel engine is the heat engine and its efficiency is determined by difference between the highest and the lowest operation temperatures. - 特許庁

シフターSは、エンジンEに接続された第2クラッチC2を遊星歯車機構Pのキャリヤまたは駆動輪Wに接続可能である。例文帳に追加

A shifter S can connect a second clutch C2 connected to the engine E to a carrier of the planetary gear mechanism P or the driving wheel W. - 特許庁

車両に発生する音の拡散を低減させ、かつ例えばエンジンルーム内の火災を防止あるいは消火すると共に、エンジンの周辺部品をコンパクトにする防音カバーを提供する。例文帳に追加

To provide a soundproof cover reducing the diffusion of sound generated in a vehicle, causing fire to be prevented or extinguished, for example, in an engine room, and miniaturizing the circumferential components of the engine. - 特許庁

SNMPエンジンIDが機器固有情報に対応するものであると管理ユーティリティ303が判断した場合に、前記SNMPエンジンIDを保持する。例文帳に追加

When the management utility 303 determines that the SNMP engine ID corresponds to the device-specific information, the SNMP engine ID is held. - 特許庁

細部まで公開してあるので、ほかの科学者やエンジニアたちもわれわれの作業をレビューし、再現し、さらに発展させることもできる。例文帳に追加

We have published its details so that other scientists and engineers can review, reproduce, and build on our work.  - Electronic Frontier Foundation『DESのクラック:暗号研究と盗聴政策、チップ設計の秘密』

例文

クリーンなエネルギである水素を製造し、エンジンや各種発電装置に供給できることを課題とする。例文帳に追加

To produce hydrogen as a clean energy source and to supply the produced hydrogen to engines and various power generation facilities. - 特許庁

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原題:”Cracking DES: Secrets of Encryption Research, Wiretap Politics, and Chip Design ”

邦題:『DESのクラック:暗号研究と盗聴政策、チップ設計の秘密』
This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

日本語版の著作権保持者は ©1999
山形浩生<hiyori13@alum.mit.edu>である。この翻訳は、全体、部分を問わず、使用料の支払いなしに複製が認められる。
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