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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > エミッション制御に関連した英語例文

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エミッション制御の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 411



例文

そして、検出手段による燃料噴射量の増量に対応させて、二次空気導入手段による二次空気の導入を実行制御することで、排気エミッション悪化を抑制する。例文帳に追加

The exhaust emission deterioration is prevented by executing and controlling the introduction of the secondary air by the secondary air introduction means, in association with the increase in the fuel injection amount by the detection means. - 特許庁

また、目標燃費操作部40は、各性能パラメータの実値が目標値に制御されている状態で、燃費の目標値をエミッション排出量の変化量に基づいて性能良化側に操作する。例文帳に追加

A target fuel consumption operation unit 40 operates the target value of fuel consumption in a direction where performance is improved based on the change quantity of an emission discharge quantity with the real values of respective performance parameters controlled to the target values. - 特許庁

これにより、ロック状態の判定が完了するまでの段階でも、適切な始動制御を実行でき、機関の始動性を確保し、状況に応じてエミッションの向上も図れる。例文帳に追加

When the environment is fine, the combustion of the engine is performed under combustion conditions for an intermediate phase state, and when bad, it is performed under conditions for a most delayed angle state, thereby performing appropriate start control, ensuring the startability of the engine, and improving emission corresponding to circumstances even in a stage before the completion of the lock determination. - 特許庁

燃料の分子量に影響されない排気の空燃比のフィードバック制御を行うことで、エミッションの悪化を防止する圧縮着火内燃機関の排気浄化システムを提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust emission control system for a compression ignition internal combustion engine for preventing the deterioration of emission by performing feedback control for the air fuel ratio of exhaust gas which is not affected by the molecular weight of a fuel. - 特許庁

例文

空燃比フィードバック制御におけるリーン側への制御異常の発生が疑われる状態においても空燃比リッチ制御を適正に実行させ、エミッションと燃料消費を良好に制御することができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of successfully controlling emission and fuel economy by properly performing air-fuel ratio rich control even in such a state that the occurrence of a control abnormality to a lean side in air-fuel feedback control is suspected. - 特許庁


例文

フューエルカット(FC)復帰後における空燃比リッチ制御の期間を適切に制御することにより、FC復帰後における触媒の酸素吸蔵量を適量に制御し、以って、エミッションを良好にすることが可能な内燃機関の空燃比制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device capable of controlling an oxygen occlusion amount of a catalyst after fuel cut (FC) is recovered to a proper amount, and making emission efficient by properly controlling a period of an air-fuel rich control after the fuel cut is recovered. - 特許庁

更に、加速初期のスロットル緩開き制御によって過給圧の急低下を防止し、減速初期のスロットル緩閉じ制御によって過給圧の急上昇を防止することで、加速時や減速時の空燃比制御性を向上させて、排気エミッションを向上させる。例文帳に追加

Also, a supercharging pressure is prevented from abruptly lowering by a throttle gentle opening control at the beginning of acceleration, and from abruptly rising by a throttle gentle closing control at the beginning of deceleration to increase an air-fuel ratio controllability in acceleration and deceleration so as to improve the exhaust emission. - 特許庁

ディーゼルエンジンにおいて燃料の硫黄濃度に違いが有っても適切に排気浄化触媒の硫黄被毒回復制御を実行することで排気エミッションを悪化させたり燃費を悪化させたりすることのない排気浄化触媒制御装置の提供。例文帳に追加

To provide an exhaust gas purifying catalyst control device for preventing degradation of emission or lowering of fuel economy, by properly performing sulfur poisoning recovery control of an exhaust gas purifying catalyst, depending on sulfur concentration in fuel in a diesel engine. - 特許庁

主燃焼室内に噴射された液体燃料噴霧と空気との混合を制御して燃焼を制御し、燃料噴射の任意のタイミングにおいて、燃焼改善及びエミッションの低減を図ると共に燃焼効率や熱効率の向上を図ることができる副室式ディーゼルエンジンを提供する。例文帳に追加

To provide an indirect injection diesel engine capable of controlling firing by controlling the mixture of a liquid fuel spray injected into a main combustion chamber and air, capable of improving combustion and reducing emission at optional timing during fuel injection, and improving combustion efficiency and heat efficiency. - 特許庁

例文

いずれかの気筒群の可変バルブタイミング機構の制御異常に起因するその気筒群の燃焼不良を抑制し、内燃機関全体におけるトルク変動の発生、出力、燃費及びエミッションの低下を有効に抑制することができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of effectively restricting outbreaks of torque fluctuation, output, fuel economy and deterioration of emission over the whole of the internal combustion engine by restricting combustion failures in groups of cylinders due to control abnormality in a variable valve timing mechanism of any group of cylinders. - 特許庁

例文

これにより、経年時間が進行し、積算走行距離が伸びて触媒の劣化が進行した場合であっても排出ガス低減制御と触媒暖機促進制御との切り替えを適切に行うことができ、エミッション低減を図ることができる。例文帳に追加

Thus, adequate changeover between the exhaust gas reducing control and the catalyst warmup promoting control is enabled even if the progress of an aging time elongates a cumulative travel distance to make the deterioration of the catalyst in the progress, thus reducing emission. - 特許庁

触媒の酸素ストレージ量を一定量に制御するエンジン排気浄化装置において、触媒に吸収されるHC等の非酸素成分による酸素ストレージ量の制御誤差の発生とこれに原因する排気エミッション性能の悪化を回避する。例文帳に追加

To avoid the occurrence of a control error of the oxygen storage quantity by a non-oxygen component such as HC absorbed by a catalyst and the deterioration of the exhaust emission performance caused by it in an exhaust emission control device for an engine controlling the oxygen storage quantity of the catalyst at a fixed quantity. - 特許庁

エンジンの自動停止前に空燃比をリッチに制御するものにおいて、ドライバがアクセルペダルを踏み込んで再加速することにより自動停止条件がキャンセルされるような場合であっても、エミッションの悪化を抑制することができるエンジンの自動停止制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine automatic stop control device inhibiting deterioration of emission even if automatic stop conditions are canceled by re-acceleration by driver's stepping in an accelerator pedal in a device controlling air fuel ratio to a rich side before engine automatic stop. - 特許庁

この発明は、内燃機関の燃料噴射制御装置に関し、燃料タンクに混合されたCO_2が相変化する場合であっても、性能やエミッションの悪化を防止できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device of an internal combustion engine which can prevent deteriorations in performance and emission even when CO_2 mixed in a fuel tank is phase-changed. - 特許庁

可変気筒システムによる低燃費性と、エコラン制御による低燃費性、低エミッション性を兼ね備え、エコラン制御により内燃機関が自動停止する時等に、内燃機関が早期に停止し、不快な振動が長続きせず、内燃機関の円滑な再始動を可能にする技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology having both low fuel consumption performance by a variable cylinder system, low fuel consumption performance by economy running control and low emission performance, and smoothly restarting an internal combustion engine without lengthily continuing unpleasant vibration by early stopping the internal combustion engine when automatically stopping the internal combustion engine by the economy running control. - 特許庁

ディスプレイ装置が起動されたときには、切替器70により冷陰極35が抵抗51を介して接地され、エミッション電流が設定値なるようにゲート電源41のゲート電圧がゲート電圧制御回路60により制御される。例文帳に追加

When the display device is actuated, a switch 70 grounds a cold cathode 35 through a resistance 51 and the gate voltage of a gate power source 41 is so controlled by a gate voltage control circuit 60 so that an emission current reaches a set value. - 特許庁

触媒の温度を低下させないように且つ加速要求が発生した場合に機関が応答性良く加速するように機械圧縮比を制御し、エミッションの悪化を防止するとともに機関の加速応答性を良好に維持し得る内燃機関の制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine capable of preventing the deterioration of emission and keeping an acceleration response of the engine favorable by controlling a mechanical compression ratio not to lower a temperature of a catalyst and to accelerate the engine with a favorable response when an acceleration demand arises. - 特許庁

触媒装置の暖機制御のために成層燃焼時に点火時期を遅角する筒内噴射式火花点火内燃機関において、暖機制御中にアクセルペダルが踏み込まれた時に、燃料消費率及び排気エミッションの悪化を防止して排要求機関出力を発生することである。例文帳に追加

To generate engine output requiring exhaust emission by preventing deterioration of specific fuel consumption and exhaust emission at the time when an accelerator pedal is stepped on in the middle of heating control on a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine to delay ignition time at the time of stratified combustion for heating control of a catalyst device. - 特許庁

機関冷間時、燃料加熱手段により加熱された燃料温度の変化に関わらず、内燃機関に噴射供給する燃料噴射量を適切に制御でき、ドライバビリティの悪化や排気エミッションの悪化を抑制できる内燃機関の燃料噴射量制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection amount control device for an internal combustion engine, capable of properly controlling the injection amount of a fuel injection supplied to the internal combustion engine regardless of the change of the temperature of the fuel heated by fuel heating means during cool-down of the engine and inhibiting the deterioration of driveability and the increase of exhaust emission. - 特許庁

本発明は内燃機関の空燃比制御装置に関し、触媒の下流に配置された酸素センサの出力信号を用いて空燃比をフィードバック制御する際、酸素センサの出力信号が急変するときの排気エミッションの悪化を抑制する。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device of an internal combustion engine which suppresses the deterioration of exhaust emission at sudden change of an output signal of an oxygen sensor when carrying out feedback-control of air-fuel ratio by employing an output signal of an oxygen sensor arranged on a downstream side of a catalyst. - 特許庁

リッチスパイク制御の長期化によるHC,COエミッションの悪化を防止でき、同制御の制限時間の経過後にストイキ燃焼運転を行うことにより、HC,COエミションの悪化を避けつつNOx吸蔵能力を回復させる。例文帳に追加

The increase of HC and CO emission due to the long-time rich spike control is prevented and the NOx storing ability is recovered while avoiding the increase of the HC and CO emission by performing the stoichiometric combustion operation after the passage of the limited time for the control. - 特許庁

この発明は、過給機付き内燃機関の制御装置に関し、ターボ過給機のタービンをバイパスする排気バイパス通路と、当該排気バイパス通路を開閉するウェイストゲートバルブとを備えている場合に、燃料増量制御の終了直後における排気エミッションを低減することを目的とする。例文帳に追加

To reduce an exhaust emission immediately after the completion of a fuel increment control, concerning a supercharged internal combustion engine control device including an exhaust bypass passage for bypassing a turbine of a turbocharger and a waste gate valve for opening and closing the exhaust bypass passage. - 特許庁

制御手段21は偏向信号にスキャン信号を重畳して各偏向手段2を走査制御し、そのとき表示手段には前記X線検出手段20で得られたX線検出データに基づいて電子ビームプロファイル、例えばエミッションパターンが表示される。例文帳に追加

The control means 21 controls the scanning of the deflection means 2 by superposing a scan signal on a deflection signal, when electron beam profiles such as an emission pattern are displayed on a displaying means based on x-ray detection data obtained by the x-ray detection means 20. - 特許庁

筒内噴射用インジェクタの噴孔部からの燃料の漏れを防止し、空燃比の補正量に基づいた空燃比フィードバック制御を円滑に行いつつ、燃費への悪影響及びエミッションの悪化を防止できる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine capable of preventing adverse influence on fuel economy and the deterioration in emission, while smoothly performing air-fuel ratio feedback control based on a correction quantity of the air-fuel ratio, by preventing leakage of fuel from a nozzle port part of a cylinder injection injector. - 特許庁

吸気弁の温度及び冷却水温に基づいてインジェクタ20からの燃料噴射量を制御するため、吸気弁24に付着した燃料の挙動を考慮した上で燃料噴射量を高い精度で制御することが可能となり、機関の始動性、エミッションを向上することが可能となる。例文帳に追加

Since the fuel injection amount from the injector 20 is controlled based on the intake valve temperature and the cooling water temperature, the fuel injection amount can be highly accurately controlled considering the behavior of fuel adhered to the intake valve 24, and the startability of the engine 10 and emission can be improved. - 特許庁

排気還流制御弁における弁体の振動に基づく、この弁体と弁座との衝突の防止と、内燃機関のエミッション特性の向上とを高次元で両立することが可能な内燃機関の排気還流制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an exhaust recirculation control device for an internal combustion engine enabling both of preventing the collision between a valve element and a valve seat caused by vibration of the valve element in an exhaust recirculation control valve, and improving the emission performance of the internal combustion engine at high-grade. - 特許庁

成層燃焼から均質燃焼への燃焼方式の切り替えに際して、ドライバビリティの悪化を招くことなく、更なるNOxエミッションの向上や燃焼音の低減をより好適に図ることのできる内燃機関の燃焼制御装置を提供する。例文帳に追加

To enhance NOx emission and to favorably reduce a combustion noise without worsening drivability, when a combustion system is switched from stratified charge combustion to homogeneous charge combustion. - 特許庁

以上により、高温S被毒回復制御の実施によるNOx触媒の触媒床温の過上昇を抑制しつつ、同触媒に常に残留する硫黄成分の量を少なくし、その残留する硫黄成分が原因となる内燃機関のNOxエミッション悪化を抑制することができるようになる。例文帳に追加

Accordingly, deterioration of NOx emission of the internal combustion engine caused by the remaining sulfur components can be suppressed by reducing the amount of sulfur components always remaining in the NOx catalyst while suppressing excessive rise of the catalyst bed temperature of the catalyst by execution of the high temperature S poisoning recovery control. - 特許庁

多数の燃焼チャンバ(16)のための多数の燃料弁(60)を有するガスタービンの制御システム及び方法は、該燃料弁(60)を、関連する燃焼チャンバ(16)に対して調整して、窒素酸化物エミッション、動的圧力及び燃空比の変動を最適化することを含む。例文帳に追加

A gas turbine control system and a method have a large number of fuel valves 60 for a large number of combustion chambers 16, and include optimizing a change in nitrogen oxides emission, dynamic pressure, and the air-fuel ratio by adjusting the fuel valves 60 to the related combustion chambers 16. - 特許庁

燃料噴射量を増量しても熱効率や排気エミッションを悪化させず、成層運転モードの運転域を拡大可能なピストン構造及びその構造のピストンを備えるエンジンの燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a piston structure increasing an operation area of a stratified operation mode without deteriorating thermal efficiency and exhaust emission even when a fuel injection amount is increased, and a fuel injection control device for an engine equipped with a piston having the piston structure. - 特許庁

吸気通路を分岐するように設けられた2つの通路を備え、これらをEGRガスの導入時と停止時とで選択的に切り替える内燃機関において、内燃機関の燃焼状態及び排気エミッションを悪化させることなく通路を切り替え可能な内燃機関の吸気制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an intake control device for an internal combustion engine which is equipped with two passages provided to branch the intake passage and selectively switches the passages at introduction and stop of EGR gas without deteriorating exhaust emission and combustion state of the internal combustion engine. - 特許庁

このため、可変バルブタイミング制御機構10における低速カムと高速カムとの切換時、または切換後における出力トルク変動を抑制でき車両ショックを低減することができると共に、エミッション低減を図ることができる。例文帳に追加

Therefore, when or after changing over the low speed cam and the high speed cam in the variable valve timing control mechanism 10, the change in output torque can be suppressed to reduce the automobile shock, and the emission can be reduced. - 特許庁

エミッションや燃料消費率を良好に維持しながら所望の燃焼状態を的確に実現する上で有益なパラメータ、すなわち対象エンジンにおける燃焼特性をより的確に示すパラメータを取得することのできるエンジン制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine control device which acquires a useful parameter for precisely realizing a desired combustion state while excellently maintaining emission and a fuel consumption rate, that is, a parameter of further precisely indicating a combustion characteristic in an object engine. - 特許庁

本発明は、内燃機関の制御装置に関し、低速域や減速後の立ち上がりにおける排気エネルギーを増大させることができ、大容量タービンの使用を可能とするとともに、エミッションの悪化を確実に回避することを目的とする。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine, increasing exhaust energy in a low speed range and at a start-up after the deceleration, enabling the use of a large capacity turbine, and surely avoiding the deterioration of emission. - 特許庁

機関運転状態の変化に伴い排気中の酸素濃度が変化したとき、内燃機関の吸入ガスに含まれる酸素量が要求される値からずれて燃焼状態が悪化し、エミッション悪化や失火が生じるのを防止することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To prevent generation of emission deterioration and misfire by deteriorating a combustion state due to deviation of oxygen amount contained in suction gas of an internal combustion engine from a required value, when oxygen content in exhaust is changed according to changes in an engine operation state. - 特許庁

この発明は直列に配置された2つの触媒と、それらの触媒の前後および間に配置された3つの排気センサとを備える内燃機関の空燃比制御装置に関し、2つの触媒の能力を有効に利用して最良のエミッション特性を実現することを目的とする。例文帳に追加

To substantialize an ideal emission characteristic by effectively using the capabilities of two catalysts in an air-fuel ratio control device of an internal combustion engine equipped with the two catalysts disposed in series and three exhaust emission sensors disposed in front, rear, and between the catalysts. - 特許庁

電子銃制御装置1は、エミッション電流を電流制限するために加速電圧源2に接続される放電電流制限抵抗3と、放電電流制限抵抗による電圧降下分を補正する電圧補正回路10を備える。例文帳に追加

The electron gun controller 1 is provided with the discharge current limiting resistance 3 connected with the acceleration voltage source 2 to limit the emission current and a voltage correcting circuit 10 correcting the voltage drop by the discharge current limiting resistance. - 特許庁

NOx触媒を備えたエンジンの排気浄化システムにおいて、硫黄被毒回復制御に係る還元剤添加量の低減と、硫黄被毒回復処理の非実行時における排気エミッションの向上とを、共に実現可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique in an engine exhaust emission control system including a NOx catalyst for both reducing an adding amount of a reducing agent concerning sulfur poisoning recovery control, and improving the state of exhaust emission when the sulfur poisoning recovery control is not performed. - 特許庁

燃焼方式が切り換えられる内燃機関にあっても、空燃比学習値の学習を的確に行って燃料噴射量が適正値からずれることに伴うエミッションの悪化を抑制することのできる内燃機関の燃焼制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a combustion control device of an internal-combustion engine in a combustion system capable of being changed over whereby deterioration of the emission caused by deviation of the fuel injection amount from the correct value can be suppressed by performing properly the learning of the air-fuel ratio learning value. - 特許庁

燃料を段階的に用いて極めて低いエミッションを達成しながら、気体燃料または液体燃料のどちらかで作動する産業用ガスタービン10を構成し運転するためのコンパクトな手段を提供するノズル構成及び制御方法。例文帳に追加

To provide a nozzle structure and a method for controlling the nozzle for providing a compact means for constituting and operating an industrial gas turbine 10 which is operated either by gaseous or liquid fuel while achieving very low emission by staging the fuel. - 特許庁

空燃比をアクティブに制御し、排気エミッションの悪化や回転変動増加等を防止しつつ、排気系を構成する空燃比センサや触媒等の診断を確実かつ高精度に行うことができるようにされた排気系診断装置を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust system diagnostic device capable of certainly performing diagnosis of an air/fuel ratio constituting an exhaust system and a catalyst at high accuracy while actively controlling an air/fuel ratio and preventing deterioration of exhaust emission and increase of rotation fluctuation. - 特許庁

排気管内に残存する排気ガス成分に起因する出力ずれを防止し、バッテリ上がりやシステムの複雑化によるコストアップを生じないヒータ制御装置を実現し、排気エミッション悪化やドライバビリティ悪化を防止する。例文帳に追加

To prevent exhaust emission degradation and drivability deterioration by obtaining a heater control device preventing output deviation caused by an exhaust gas component remaining in an exhaust pipe, and preventing cost increase caused by battery exhaustion or complication of a system. - 特許庁

アイドル等に自動停止したエンジン1を再始動する際に、逆転燃焼始動とスタータ始動とを使い分ける場合に、それぞれで過早着火の発生を抑制しつつ、そのための補正制御に付随する燃費やエミッションの悪化を最小限に留める。例文帳に追加

To respectively inhibit occurrence of premature ignition in the case of properly using reverse combustion start and starter start when restarting an engine 1 automatically stopped in idling or the like and minimize deterioration of fuel consumption and emission involved with correction control for the inhibition. - 特許庁

ロックアップ機構を備えた流体動力伝達機構を有する変速機を搭載する車両において、乗り心地性を良好に維持しつつ、燃費やエミッション等の機関性能を向上させることのできる内燃機関のバルブ特性制御装置の提供。例文帳に追加

To improve engine performance of such as fuel economy and emission while maintaining good ride quality evaluation, in a vehicle having a transmission having a fluid power transmission mechanism with a lock-up mechanism mounted thereon. - 特許庁

これにより、下流側の三元触媒14にストレージされている酸素が空燃比制御途中で消費され尽くしてしまうと浄化率が低下するという現象が未然に回避され、排気ガスが良好に浄化されエミッション悪化が防止される。例文帳に追加

This avoids such a phenomenon that the rate of purification is reduced when oxygen stored in the three-way catalyst 14 on the downstream side is completely consumed in the midway of air-fuel ratio control, thus permitting good purification of the exhaust gas and preventing the worsening of emission. - 特許庁

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、定常運転状態においては内部EGRと外部EGRとを最適な比率で行うことでエミッションを有効に低減することができるとともに、負荷変化時にEGRが弊害を及ぼすことを確実に回避することを目的とする。例文帳に追加

To effectively reduce emission by performing internal EGR and external EGR at an optimal ratio under stable operation condition and surely avoid an adverse effect of EGR at the time of load change, in a control device for an internal combustion engine. - 特許庁

作用角を可変にする可変動弁機構を備えたエンジンにおいて、作用角を検出することができなくなった場合でも、安全性の確保やエンジンの故障回避をしつつ、エミッションや燃費やドライバビリティの悪化を抑制することができるエンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine controlling device capable of restraining deterioration of emission, fuel economy and drivability while ensuring the safety and avoiding the engine failure even in the case the operation angle is not sensed in an engine comprising a variable valve mechanism for adjusting the operation angle. - 特許庁

酸素供給不足状態が継続されることにより発生するHC被毒による触媒の酸素ストレージ能の低下を回復させることができ、触媒の浄化能力を向上することを可能とし、エミッションの悪化を防止することが可能な内燃機関の空燃比制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an air-fuel ration control device for an internal combustion engine which can restore the oxygen storage capacity of a catalyst form deterioration due to HC poisoning caused by continuation of an insufficient oxygen supply state, enhance purifying capability of a catalyst, and prevent a deterioration of emission. - 特許庁

内燃機関の排気系に設けられたNOx吸蔵還元触媒に対するリッチスパイク中での最大NOx浄化速度の変化を考慮してリッチスパイクを制御することで燃料の浪費と排気エミッションの悪化とを防止する。例文帳に追加

To prevent wasted use of fuel and deterioration of exhaust emission by controlling a rich spike in consideration of change of the maximum speed of NOx purification in the rich spike for a NOx occlusion-reduction catalyst provided in an exhaust system of an internal combustion engine. - 特許庁

例文

アクセルオフ後であってアイドルストップ(エンジン自動停止)する前にドライバーがアクセルペダルを踏み込んで再加速するような場合であってもエミッションの悪化を抑制することができるエンジンの自動停止制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine automatic stop control device inhibiting deterioration of emission even if a driver re-accelerates a vehicle by stepping in an accelerator pedal before idling stop (engine automatic stop) after accelerator off. - 特許庁

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