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エミッション制御の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 411



例文

低貴金属触媒が使用されかつ該触媒が多少劣化しても、高空気量、高排気温領域を含む全ての運転領域において、排気エミッション特性がさほど悪化しないようにできるエンジンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an engine that can prevent exhaust emission characteristics from significantly degrading within all operating ranges including a range with a high air amount and a high exhaust temperature even if a low noble metal catalyst is used and the catalyst degrades to some degree. - 特許庁

本発明は、内燃機関の制御装置に関し、特定気筒の排気ガスの全量をEGRガスとすることのできる内燃機関において、EGR実行状態とEGR停止状態との切り替え時のエミッションの悪化を回避することを目的とする。例文帳に追加

To provide a device for control of an internal combustion engine avoiding deterioration in emission upon switching between an EGR execution state and an EGR stop state, in the internal combustion engine capable of using the entire amount of exhaust gas of a specific cylinder for EGR gas. - 特許庁

目標燃圧到達から気筒判別完了までの期間の燃圧の低下を防止することにより燃料噴射精度の低下を防止し、ひいては始動性悪化やエミッション悪化を防止した内燃機関の高圧ポンプ制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a high pressure pump control device for an internal combustion engine, for preventing the deterioration of fuel injection accuracy by preventing the drop of fuel pressure in a period from reaching target fuel pressure to completing the discrimination of cylinders, thus preventing the worsening of startability and emission. - 特許庁

内燃機関停止中に空燃比センサに吸着された排気ガス成分が空燃比センサ出力に対して与える影響を考慮しつつ、内燃機関始動時のエミッション特性の悪化を抑制することが可能な空燃比制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device capable of suppressing deterioration of emission characteristics when starting the internal combustion engine, considering an effect that an exhaust gas component, which is absorbed on an air-fuel ratio sensor while the internal combustion engine stops, provides to an output of the air-fuel ratio sensor. - 特許庁

例文

最終的なHC、CO成分の濃度が数十ppm以下となるような低エミッションを実現した排気浄化装置において、排気系最下流の触媒の下流側に配置したセンサの出力に基づいて、空燃比制御の補正を適切に行い、良好な排気特性を維持する。例文帳に追加

To maintain a favourable exhaust characteristic by properly carrying out correction of air-fuel ratio control in accordance with output of a sensor arranged downstream from a catalyst on the most downstream of an exhaust system on an exhaust emission control device realizing low emission that final concentration of HC, CO components becomes not more than tens ppm. - 特許庁


例文

燃焼室から排気通路に排出される排気ガスの一部を吸気通路に還流するEGR装置を備えた内燃機関の制御装置において、EGRガスを還流する通路に詰りが生じても、排気悪化(エミッション悪化)を最小限に抑える。例文帳に追加

To restrain deterioration of emissions to the minimum even if passage re-circulating EGR gas is clogged, in a control device for an internal combustion engine provided with an EGR device re-circulating part of exhaust gas discharged to an exhaust gas passage from a combustion chamber to an intake air passage. - 特許庁

変速駆動系の入力側と出力側とを機械的に締結可能なロックアップクラッチを備える車両に対し、ロックアップクラッチの制御状態に応じて、減速ショックの緩和、燃費の向上、排気エミッションの良好化を最適に実現する。例文帳に追加

To optimally mitigate a decelerating shock, improve fuel consumption, and enhance exhaust emission in response to a controlled state of a lock-up clutch in regard to a vehicle provided with the lock-up clutch capable of mechanically engaging an input side and an output side of a transmission driving system. - 特許庁

この結果、エンジン冷間時、PTC発熱体50により加熱された燃料温度の変化、すなわち、燃料の気化率の変化に関わらず、エンジンに噴射供給する燃料噴射量を適切に制御でき、ドライバビリティの悪化や排気エミッションの悪化を抑制する。例文帳に追加

As a result, during cool-down of the engine, the injection amount of the fuel injection supplied to the engine is properly controlled regardless of the change of the temperature of the fuel heated by the PTC heating element 50, namely, the change of the vaporization rate of the fuel, and the deterioration of driveability and the increase of the exhaust emission are inhibited. - 特許庁

気流制御弁側方の間隙から流通しようとする吸気が主流に及ぼす悪影響を低減することで、旋回気流の生成安定化を図り、以ってエミッションを低減可能な内燃機関の吸気ポート構造を提供する。例文帳に追加

To provide an intake port structure of an internal combustion engine capable of reducing emission, by forming and stabilizing a swirling air current, by reducing adverse influence having on a main flow by intake air trying to flow from a clearance on the side of an air current control valve. - 特許庁

例文

内燃機関の排気浄化装置において、排気通路に設けた空燃比センサの出力値の補正ができる技術を提供することにより、適正な空燃比のフィードバック制御を可能とし、排気エミッションの悪化を防止する。例文帳に追加

To make possible proper feedback-control of an air-fuel ratio in an exhaust emission control device for an internal combustion engine and to prevent deterioration of exhaust gas emission by providing technology capable of correcting an output value of an air-fuel ratio sensor provided in an exhaust gas passage. - 特許庁

例文

最終的なHC、CO成分の濃度が数十ppm以下となるような低エミッションを実現した排気浄化装置において、排気系最下流の触媒の下流側に配置したセンサの出力に基づいて、空燃比制御の補正を適切に行い、良好な排気特性を維持する。例文帳に追加

To adequately correct air-fuel ratio control and to keep a good exhaust characteristic based on output of a sensor disposed downstream of a catalyst of the most downstream of an exhaust gas system, in an exhaust gas purification device that realizes low emission where final concentrations of HC and CO components are tens ppm or less. - 特許庁

ニオブメタルをターゲットとして、スパッタリング法により基材表面に酸化ニオブ薄膜を成膜する際に、プラズマエミッションモニタリング(PEM)法により反応性ガスの導入量を調整し、前記ニオブメタルから発生するプラズマの強度を制御する。例文帳に追加

When niobium metal is used as a target and a niobium oxide thin film is deposited on the surface of a base material by a sputtering method, the amount of a reactive gas to be introduced is controlled by a plasma emission monitoring (PEM) method, and the strength of plasma generated from the niobium metal is controlled. - 特許庁

アルコール含有燃料が使用されて気筒別空燃比の不均一性が大きくなったとしても、機関の平均空燃比を適切な空燃比に近づけることができ、エミッションが悪化し難い燃料噴射量制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection amount control device for an internal combustion engine hardly degrading its emission by bringing an average air-fuel ratio of the engine closer to an appropriate air-fuel ratio even when an alcohol containing fuel is used and a non-uniformity of the fuel-air ratio among cylinders is increased. - 特許庁

始動時のエミッション、燃費を悪化させずにガソリン燃料系部品の固着、劣化を防止でき、気体燃料に最適化された高圧縮比エンジンに適用可能で、さらに高負荷時の出力向上を図ったバイフューエル車用内燃機関の燃料制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel control device of an internal combustion engine for a bi-fuel vehicle capable of preventing the seizure and degradation of component of a gasoline fuel system without degrading emission or fuel consumption at start of engine, applicable to a high compressing ratio engine optimized to gas fuel, and capable of improving an output under a high load. - 特許庁

燃料付着分の補正を加えた燃料噴射量の燃料を噴射することに起因する空燃比の変動に基くドライバビリティやエミッションの悪化を回避し得る内燃機関の燃料噴射量制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel injection quantity control device for an internal combustion engine which avoids deterioration of driving ability and emission to be generated by a fluctuation of an air-fuel ratio due to injection of the fuel at a quantity increased by adding a quantity to correct adhesion of the fuel. - 特許庁

エンジンのイグニションをオフにした後、ピストンが上死点付近で停止するのを避けるためにスロットル弁を開き空気を導入したときに、ピストンの停止位置を狂わすことなく、かつエミッションを悪くすることなく、エンジンを停止させる制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for stopping an engine without making a stop position of a piston get out of order and without worsening emission when air is introduced by opening a throttle valve for avoiding stop of the piston near a top dead center after an ignition switch of the engine is turned off. - 特許庁

この発明は、内燃機関のバルブタイミング制御装置に関し、内燃機関の暖機過程において、吸気流速を利用した燃料の微粒化を行いつつ、内燃機関の始動直後から、良好なエミッション特性を実現することを目的とする。例文帳に追加

To provide a valve timing control device of an internal combustion engine which materializes excellent emission characteristics immediately after start of the internal combustion engine while executing fuel atomization by using intake flow velocity in a warm-up process of an internal combustion engine. - 特許庁

これにより、カソード1に供給される熱量はやや増加し、エミッション電流は目標値から少しオーバシュートして目標値に収斂するが、そのオーバシュート量は、従来の制御方式による場合に比して大幅に小さくなる。例文帳に追加

In this way, the heat quantity fed to the cathode 1 is increased slightly, and the emission current slightly overshoots a target value and then converges at a target value, and the overshoot quantity is greatly reduced in comparison with that by a conventional control method. - 特許庁

内燃機関と電動機との2種類の動力源で走行するハイブリッド車両に適用され、排気浄化触媒を備える内燃機関の排気浄化システムにおいて、排気浄化触媒に対する暖機制御の実行時に排気エミッションが悪化することを抑制する。例文帳に追加

To suppress deterioration in exhaust emission during execution of warming up control to an exhaust emission catalyst in an exhaust emission control system of an internal combustion engine which is applied to a hybrid vehicle traveling by power sources of two kinds of an internal combustion engine and an electric motor, and is provided with the catalyst. - 特許庁

EGRガスの流量を調整する流量調整手段及びEGRガスの温度を調整する温度調整手段が単一のアクチュエータで連動して駆動させるよう構成された場合において、排気エミッションの悪化抑制を図った内燃機関制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller of an internal combustion engine capable of suppressing deterioration of the exhaust emission in case a flow rate adjusting means to adjust the flow rate of EGR gas and a temperature adjusting means to adjust the temperature of EGR gas are arranged to be driven interlocking by a single actuator. - 特許庁

内燃機関がその範囲内において均一自己点火式で運転される特性曲線群範囲を拡大し、これにより自己点火を有する内燃機関のエミッション特性および消費特性をさらに改善することを可能にする、内燃機関の制御方法および内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a method of controlling an internal combustion engine and the internal combustion engine capable of improving the emission characteristics and consumption characteristics of the internal combustion engine having self-ignition by enlarging the characteristic curve group range in which the internal combustion engine is operated by a uniform self-ignition system. - 特許庁

この発明は排気通路に配置される触媒の上下に排気ガスセンサを備える内燃機関の空燃比制御装置に関し、内燃機関の運転状態が頻繁に変化する状況下でも、常に安定したエミッション特性を維持することを目的とする。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device for an internal combustion engine with exhaust gas sensors at the upper and lower parts of a catalyst arranged in an exhaust passage, maintaining consistently stable emission property under any circumstances where the operated conditions of the internal combustion engine are frequently changed. - 特許庁

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、排気浄化触媒とパティキュレートフィルタとを排気通路に備える内燃機関において、冷間始動時に排気エミッションの早期低減を図りつつ、冷間始動時にパティキュレートフィルタで捕集したPMを早期に除去することを目的とする。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine having an exhaust emission control catalyst and a particulate filter in an exhaust passage that can reduce exhaust emission in an early stage at a cold start and can remove PMs captured by the particulate filter in the early stage at the cold start. - 特許庁

内燃機関の排気熱を回収して有効活用しつつ、その排気熱の回収により車載機器の暖機が遅れて内燃機関の燃費や排気エミッションの悪化に繋がることを抑制できる車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control device recovering and effectively using exhaust heat of an internal combustion engine while inhibiting warm-up of on-vehicle equipment from being delayed by the recovery of exhaust heat to cause deterioration of fuel consumption and exhaust emission of the internal combustion engine. - 特許庁

今後走行する経路の特定位置をエンジンの自動停止の禁止位置に設定することにより、乗員の負担を軽減させ、燃料の節約及び、排気エミッションの向上を図りつつ、スムーズに車両を走行させることができる車両のエンジン制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an engine control device for a vehicle allowing the smooth travel of the vehicle while reducing an occupant's burden, economizing fuel and improving exhaust emission by setting a specific position on a route to travel thereafter as an automatic stop inhibited position of an engine. - 特許庁

渋滞走行時のように制御許可車速を下回る車速での走行時にも、不具合なくエンジンの自動停止を行えるようにして、充分な燃費性能の向上とエミッションの改善を図ることのできる車両のエンジン自動停止及び再始動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an engine automatic stopping and restarting device of a vehicle capable of sufficiently increasing fuel economy performance and improving emission by automatically stopping an engine without trouble even when the vehicle travels at a speed lower than a controlled permissible speed as in a jammed traveling. - 特許庁

本発明は、内燃機関の始動前又は始動時に該内燃機関が予熱された場合の機関空燃比およびまたは点火時期を最適に制御し、以て排気エミッションの悪化を防止するとともに排気浄化触媒の早期活性を図ることを課題とする。例文帳に追加

To prevent the worsening of exhaust emission and realize early activation of an exhaust emission control catalyst by controlling an air/fuel ratio and/or an ignition timing for an internal combustion engine to an optimum in the case that the internal combustion engine is preheated before or when started. - 特許庁

点火プラグ部での可燃混合気の存在期間を延長し、着火可能期間の拡大により、エンジン制御条件における点火時期の自由度を増大させ、高出力・低燃費・低エミッションを狙った条件での運転を可能とする。例文帳に追加

To extend the period of existence of combustible air-fuel mixture at an ignition plug part, to increase the optionality of an ignition timing under an engine control condition by enlarging an ignitable period, and to enable the execution of an operation under a condition aiming for a high output, low fuel consumption, and low emission are aimed. - 特許庁

気流制御弁の固着を抑制し、さらには、燃焼室内に生成する旋回気流の強度向上を図るとともに、燃費の悪化を抑制し、エミッションを低減することが可能な内燃機関の吸気ポート構造を提供する。例文帳に追加

To provide an intake port structure for an internal combustion engine capable of restraining adhesion of an air flow control valve, capable of improving strength of the swirling air flow generated in a combustion chamber, capable of restraining deterioration of fuel economy, and capable of reducing emission. - 特許庁

デュアルフューエルエンジンを備えたハイブリッド車両において、水素を使用燃料としてエンジン運転制御を行っている場合に、バッテリからモータへの電力供給が必要な状況にあるときに、排気エミッションの増加を極力抑えつつバッテリの蓄電量の低下を抑制する。例文帳に追加

To suppress drop of an electric storage amount of a battery while suppressing increase of exhaust emission as much as possible in a situation requiring power supply to a motor from the battery when engine operation control is being executed by using hydrogen as fuel, in a hybrid vehicle equipped with a dual fuel engine. - 特許庁

これにより、内燃機関の各種制御系の学習制御における更新が確実に達成され、次回の自動始動時の各種制御量として空燃比やISC制御量を適切に設定することができ、次回の自動始動時における機関回転数の変動やエンスト等が抑止され、ドライバビリティ悪化やエミッション悪化が防止される。例文帳に追加

Accordingly, the update in the learning control of various control systems of the internal combustion engine is surely attained, the air-fuel ratio and ISC control quantity can be properly set as various control quantities in the next automatic starting, and the fluctuation of engine speed, engine stalling or the like in the next automatic starting can be suppressed to prevent the deterioration of drivability and deterioration of emission. - 特許庁

この発明は、空燃比センサの故障診断時に空燃比制御を行う装置として好適な内燃機関の空燃比制御装置に関し、空燃比センサの故障診断中において、触媒に流入する排気ガスを確実に浄化し、エミッションの悪化を効果的に防止することのできる内燃機関の空燃比制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device for an internal combustion engine capable of effectively preventing the deterioration of emission by surely purifying exhaust gas flowing into a catalyst during the failure diagnosis of an air-fuel ratio sensor in relation to the air-fuel ratio control device for an internal combustion engine suitable for a device performing air-fuel ratio control at the failure diagnosis of the air-fuel ratio sensor. - 特許庁

火花点火運転をアトキンソンサイクルで行う圧縮着火内燃機関の制御装置において、燃料噴射量を演算して予混合圧縮着火運転への切り替えの可否を判断してドライバビリティの低下あるいは排気エミッション性能の悪化を回避するようにした圧縮着火内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a compression ignition internal combustion engine performing spark ignition operation by an Atkinson cycle, computing an amount of fuel injection to determine whether switching to premixed compression ignition operation is possible or not, and avoiding the deterioration of drivability or the worsening of exhaust emission performance. - 特許庁

圧縮着火運転と火花点火運転を行い、かつ火花点火運転をアトキンソンサイクルで行う圧縮着火内燃機関の制御装置において、燃料噴射量が零付近の下限値となるときも、実噴射量を要求噴射量に一致させてドライバビリティの低下あるいは排気エミッション性能の悪化を回避するようにした圧縮着火内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a compression ignition internal combustion engine performing compression ignition operation and spark ignition operation, performing the spark ignition operation at an Atkinson cycle, and making an actual amount of injection agree with a demand amount of injection even if amount of fuel injection becomes a lower limit value close to zero to avoid the deterioration of drivability or the worsening of exhaust emission performance. - 特許庁

このように、S被毒回復制御時の制御目標温度を常に高く設定するのではなく、所定の期間毎に間欠的に高く設定することで、NOx吸蔵還元型触媒の熱劣化を抑えつつ、長距離走行後のSOxの放出性を確保することが可能となり、長距離走行後のエミッションの悪化を防止することができる。例文帳に追加

Thus, not by setting the control target temperature during the S poisoning recovery control to be constantly high, but by setting it intermittently higher at every predetermined period, the SOx emission property after traveling a long distance can be ensured while suppressing the thermal degradation of the NOx storage-reduction type catalyst, and degradation of the emission after traveling a long distance can be prevented. - 特許庁

これにより、エンジンの製造公差、経時変化、エンジンフリクションの変化による回転エネルギ消費速度のばらつきの影響を受けずに、常に適正なタイミングで停止位置制御を実行することができるため、エンジン回転の停止位置を精度良く制御することができて、エンジン回転の停止位置の情報を精度良く求めることができ、始動性や始動時の排気エミッションを向上させることができる。例文帳に追加

Thus, with no influences of a dispersion of a revolving energy consuming speed due to the manufacturing tolerance of an engine, a secular change and an engine friction change, the stop position control is executed at a consistently proper timing, therefore permitting accurate control of the stop position of the engine revolution, finding accurate information for the stop position of the engine revolution and improving startability and starting exhaust emission. - 特許庁

自動変速機を搭載した自動車において、エンジンの点火時期遅角制御とオルタネータの発電量制御とを併用して変速ショックを緩和する場合に、点火時期の遅角に起因するエミッションの悪化を抑えつつ、シフトアップ変速動作に同期してエンジントルクを適切に低下させ、これにより変速ショックの解消を図る。例文帳に追加

To properly reduce engine torque in synchronization with shift up gear shift operation while suppressing worsening of emission due to lag of ignition time when reducing gear shift shock using ignition time lag control of an engine and power generation amount control of an alternator together to eliminate gear shift shock in an automobile provided with an automatic transmission. - 特許庁

これにより、従来のシステム構成を変えることなく、酸素センサ19の出力電圧VOX1に対応する電圧偏差ΔVA における制御周波数FRQOX及び制御振幅ΔFAFが任意に変更自在となるため触媒浄化率を高め、エミッション低減を達成することができる。例文帳に追加

Thereby the control frequency FRQOX and the control amplitude ΔFAF at the voltage deviation ΔVA corresponding to the output voltage VOX1 of the oxygen sensor 19 can be changed any as desired without changing the conventional system constitution, and it is possible to heighten the purification rate of the catalyst and achieve a reduction of the emission. - 特許庁

ハイブリッド自動車20では、所定の冷間状態下でのエンジン22の始動後から所定の触媒活性化条件が満たされるまで、浄化装置134の排ガス浄化触媒の活性化が促進されるようにエンジン22の制御パラメータを設定する冷間エミッション低減処理を伴ったエンジン22の暖機運転制御が実行される。例文帳に追加

In a hybrid vehicle 20, a warm up drive control of an engine 22 accompanying the cold emission reducing process for setting a control parameter of the engine 22 is performed so that activation of an emission gas purifying catalyst of a purifying device 134 is promoted until a predetermined catalyst activating condition is satisfied after starting the engine 22 under a predetermined cold condition. - 特許庁

電気制御装置70は、原則的に、上流側空燃比センサ64Aの出力に基づきバンクAの空燃比に加えてバンクBの空燃比も制御し、下流側空燃比センサ65の出力に基づき上流側触媒53Bからのエミッション排出量が減少するようバンクA,Bの少なくとも一つの空燃比を補正する。例文帳に追加

The electric control device 70 essentially controls an air-fuel ratio of the bank B based on output from the upstream air-fuel sensor 64A, in addition to an air-fuel ratio of the bank A, and corrects at least one of banks A, B based on output from the downstream air-fuel ratio sensor 65 to reduce an amount of emission from the upstream catalyst 53B. - 特許庁

全筒運転時及び減筒運転時の双方に対して、さらには減筒運転時に取りうる全ての稼動気筒の数及び組み合わせに対して、最適な空燃比フィードバック制御及び、排気浄化触媒についての正確な浄化性能判定を可能とし、最良のエミッション特性を得ることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology providing the best emission characteristics by performing optimum air fuel ratio feedback control and accurate purification capacity determination of exhaust emission control catalyst during both of all cylinder operation and reduced cylinder operation for all number and combination of the operating cylinders during reduced cylinder operation. - 特許庁

基板上に形成した有機エレクトロルミネッセンス素子上に保護膜を形成する有機エレクトロルミネッセンス素子の製造方法において、プラズマ発光強度をモニターして、反応性ガスの導入量を制御するプラズマエミッションモニタリングによるスパッタリング法で、前記保護膜を形成することを特徴とする有機エレクトロルミネッセンス素子の製造方法。例文帳に追加

In the manufacturing method of an organic electroluminescent element for forming the protective film on the organic electroluminescent element formed on a substrate, the protective film is formed in the sputtering method by plasma emission monitoring for controlling the amount of introduction of reactive gas by monitoring plasma light emitting intensity. - 特許庁

触媒装置の活性状態を判定することで、所定の運転状態において圧縮着火運転を行ってNOxの排出を低減すると共に、残余のCOとHCも触媒装置で浄化させて排気エミッション性能を向上させるようにした圧縮着火内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a compression ignition internal combustion engine capable of reducing exhaust of NOx by performing compression ignition operation in a predetermined operation condition by determining an active condition of a catalyst device and purifying remaining CO and HC by the catalyst device to improve exhaust emission performance. - 特許庁

変化量が所定値以下となったところで、測定部41においてエミッション電流を一定としたときのフィラメント電力に対するバイアス電圧の変化を測定して、演算部42でバイアス電圧がフィラメント電力に対して飽和するバイアス飽和点を求め、このバイアス飽和点に基づいて高圧電源部43を制御する。例文帳に追加

When the change amount becomes a predetermined value or less, the system measures a change of the bias voltage for the filament power when making a filament current constant in the measurement part 41, obtains a bias saturation point that the bias voltage saturates for the filament power in the arithmetic part 42, and controls the high-voltage power supply 43 based on this bias saturation point. - 特許庁

羽根の空気力学的効率を高めるように、及び反トルク尾部回転翼のアコースティックエミッションを低減するように、及び尾部回転翼制御機構に対する荷重を低減するようにハブの反対側の羽根の自由端のデザインを改良したヘリコプタの反トルク尾部回転翼羽根を提供すること。例文帳に追加

To provide an antitorque tail rotor blade of a helicopter for which the design of the free end of the blade opposite to a hub has been improved so as to enhance aerodynamic efficiency of the blade, reduce acoustic emission from the antitorque tail rotor, and reduce a load on the antitorque tail rotor control mechanism. - 特許庁

全筒運転時及び減筒運転時の双方に対して、さらには減筒運転時に取りうる全ての稼動気筒の数及び組み合わせに対して、最適な空燃比フィードバック制御及び、排気浄化触媒についての正確な浄化性能判定を可能とし、最良のエミッション特性を得ることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology for producing best emission property by performing best air-fuel feedback control and accurate purifying performance determination of an exhaust emission purifying catalyst under both all-cylinder operation and partial cylinder operation and in the conditions of the number of all operating cylinders and their combination under partial cylinder operation. - 特許庁

ガソリンを燃料とする筒内直噴エンジンと電気モータを組み合わせたハイブリッド車両において、エンジンの一時停止の間にシリンダの壁温や排気浄化触媒の温度が低下して、再始動時に触媒が活性化温度にないために排気エミッションが悪化するのを防止するエンジンの制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a control method of an engine to prevent deterioration of exhaust air emission because of a catalyst not at activating temperature at the time of restarting as wall temperature of a cylinder and temperature of the exhaust air purifying catalyst are lowered during temporary stopping of the engine on a hybrid vehicle assembling a direct injection engine using gasoline as fuel and an electric motor. - 特許庁

画素選択用トランジスタ、画素電流制御用トランジスタ、および信号電圧保持用キャパシタを有する発光維持型のディスプレイにおいて、開口率あるいは画素電極面積の低下を最小限に抑えて、十分な表示輝度が得られ、またエミッション電流の安定性に問題を生じることのない画像表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide a picture display device in which sufficient display luminance is obtained by suppressing the reduction of an opening ratio and the area of a pixel electrode to the minimum and also in which a problem is never generated in the stability of an emission current in a light emission maintaining type display having a transistor for selecting a pixel, a transistor for controlling a pixel current and a capacitor for holding a signal voltage. - 特許庁

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、排気浄化触媒が非活性状態にある始動時に排気絞り弁による排気ガスの流量制限を行う内燃機関において、当該流量制限による排気浄化触媒の暖機効果を阻害することなく排気エミッションの排出低減を図ることを目的とする。例文帳に追加

To aim a reduction of exhaust emission without preventing a warming-up effects of an exhaust gas purification catalyst by limitation of a flow rate in an internal combustion engine performing limitation of the flow rate of an exhaust gas by an exhaust gas throttle valve at the time of starting wherein the exhaust gas purification catalyst is inactive regarding a control device of an internal combustion engine. - 特許庁

例文

ガスタービン(2)を使用する発電用の低エミッション方法は、複数の燃料及び空気混合気を予混合する段階と、燃料及び空気混合気を複数の燃料ノズル(11、12)を使用して燃焼室(13)に噴射する段階と、燃焼室内部で燃料/空気濃度分布を制御するため少なくとも1つのノズルによって噴射される燃料と空気の比率を調節する段階とを含む。例文帳に追加

This low emission method for the power generation using a gas turbine 2 includes a step for premixing a plurality of fuels with an air mixture, a step for injecting the fuels and the air mixture, using a plurality of nozzles 11, 12, and a step for regulating a ratio of the fuel and air injected by the at least one nozzle to control a fuel/air concentration distribution inside a combustion chamber. - 特許庁

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