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ブレイクダンサーの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 87



例文

ブレーキ要素B2が第1の変速段において締結される時には、ブレーキ受圧室88に油圧が供給され、ブレーキ要素B2が第2の変速段において締結される時には、ブレーキ受圧室88及び対抗室89のそれぞれに油圧が供給される。例文帳に追加

When the brake element B2 is fastened to the first shift stage, hydraulic pressure is supplied to the brake pressure receiving chamber 88, and when the brake element B2 is fastened to the second shift stage, hydraulic pressure is supplied to each of the brake pressure receiving chamber 88 and the opposite chamber 89. - 特許庁

初期の加速段階の間は釣糸糸巻きにブレーキをかけず、後に続く減速段階の間にブレーキをかける遠心力ブレーキを有する魚釣リールを提供すること。例文帳に追加

To provide a fishing reel having a centrifugal brake for not braking a fishing line spool during an initial acceleration stage and braking the spool during the following deceleration stage. - 特許庁

本発明の映像圧縮方法は、ウェーブレット変換段階、量子化段階、量子化データ判断段階、比較段階、減算段階、ローデータ圧縮段階及びハイデータ圧縮段階から構成される。例文帳に追加

The video compression method comprises a wavelet conversion stage, a quantization stage, a quantized data judging stage, a comparison stage, a subtraction stage, a low-data compression stage, and a high-data compression data. - 特許庁

エンジンブレーキ作動中に、ドライバがアクセルペダルを踏んだ時の駆動力段差を低減する。例文帳に追加

To reduce a driving force step when a driver depresses an accelerator pedal during engine brake operation. - 特許庁

例文

各種変速段に於いて同時に係合されるクラッチまたはブレーキの数を増やす。例文帳に追加

In this transmission, the number of clutches or the brakes being simultaneously engaged, can be increased in each speed change stage. - 特許庁


例文

また、コントローラ12は、エンジン1が完爆する前にコーストストップ解除条件成立時の変速段(2速段)よりもLow側の変速段(1速段)を実現するLowブレーキ32の締結を開始し副変速機構30をダウンシフトさせる。例文帳に追加

Furthermore, the controller 12 starts the fastening of a Low-brake 32 which executes a Low-side gear position (first speed stage) rather than a gear position (second speed stage) at the establishment of the coast stop release condition prior to the complete combustion of the engine 1, and down-shifts a sub-speed change mechanism 30. - 特許庁

それにより、ブレークダンスのような胴体でスピンする動作(バックスピン)を可能とする。例文帳に追加

Thus, spinning operation by the trunk (back spin) like the break dance is possible. - 特許庁

枚葉紙3を処理する印刷機の排紙装置用の枚葉紙ブレーキ装置11が、運転によって循環して周期的な減速段階と加速段階とを経るブレーキベルト24を含んでいる。例文帳に追加

This sheet brake device 11 for paper discharge device of the printing machine for processing a sheet 3 includes a brake belt 24 which is cyclically operated to go through cyclic deceleration stage and acceleration stage. - 特許庁

第1及び第2の変速段において締結されるブレーキ要素B2を押圧するブレーキピストン85に対して、ブレーキ受圧室88とは反対側に対抗室89を配置する。例文帳に追加

On a brake piston 85 which thrusts the brake element B2 to be fastened to each of the first and second shift stages, an opposite chamber 89 is arranged on the opposite side to a brake pressure receiving chamber 88. - 特許庁

例文

すなわち、第1ブレーキが解放されることにより第1変速段が形成される前にスコート制御が終了して、第2変速段が形成された状態を保持する。例文帳に追加

Namely, it finishes squat control before the first speed stage is formed by releasing a first brake, and holds the condition that the second speed stage is formed. - 特許庁

例文

2つの変速段のそれぞれにおいて締結されるブレーキ要素B2を備えた自動変速機ATにおいて、高速段の締結時における制御油圧の制御レンジを拡大して、シフトクオリティを向上させる。例文帳に追加

To provide an automatic transmission AT with a brake element B2 to be fastened to each of two shift stages, having improved shifting quality by enlarging the control range of controlled hydraulic pressure during fastening to a high-speed stage. - 特許庁

なお、サービスブレーキに連動して作動させる補助ブレーキは、モード選択スイッチに限らず、変速機の変速段などに基づいて決定するようにしてもよい。例文帳に追加

In this case, the auxiliary brake which is operated while being interlinked with the service brake may be determined not only by the mode selecting switch, but also, based on a gear change stage of a transmission or the like. - 特許庁

スロットル弁開度θ_TH=0のアクセルOFF走行時には、第5変速段(5th)については変速段を成立させるとともに自動クラッチを接続してエンジンブレーキが得られるようにする(S5)が、第2変速段(2nd)〜第4変速段(4th)では自動クラッチを遮断するとともに変速機の各変速段をスタンバイ状態にする(S7、S9、S11)。例文帳に追加

During accelerator OFF running with the throttle valve opening θTH=0, the gear shift stage is established if the fifth is aimed at and an automatic clutch is engaged to allow obtaining the engine brake (S5), but for the second to fourth gear shift stage, the automatic clutch is disengaged and the gear shift stages of the transmission are put in standby condition (S7, S9, S11). - 特許庁

各減速段階においては、全時間の間、ブレーキ車間部24.1の上に置かれた枚葉紙3によって吸引領域27.1が覆われる。例文帳に追加

At each deceleration stage, the suction region 27.1 is covered with the sheet 3 put on the part 24.1 between brake wheels all during the time. - 特許庁

これにより、バッテリの出力制限が小さく変速段の変更の前後における電動機の回転数の同期を伴って変速段を変更することができないときでも、ブレーキB1,B2の半係合を用いて変速段を変更することができる。例文帳に追加

Thus, even when the output limit of the battery is smaller to make it impossible to change the shift stage with the synchronization of the rotating speed of the motor before/after changing the shift stage, the semi-engagement with the brakes B1, B2 is used to change the shift stage. - 特許庁

基準エアフォイル輪郭断面は、隣接する基準エアフォイル輪郭断面と滑らかに接合されると、ブレードエアフォイルのエアフォイル形状と実質的に一致する完全な基準エアフォイル形状を形成する。例文帳に追加

When correctly combined with the cross section of an opposing reference air-foil contour, the cross-section of the reference air-foil contour forms a complete reference air-foil shape which is materially equal to the air-foil shape of the blade air-foil. - 特許庁

バンク毎に吸気コレクタ3A、3Bを備える場合に、ブレーキペダルの戻し時にブレーキブースタからの空気が負圧取出口から流れ込むことによるバンク間トルク段差を防止する。例文帳に追加

To provide a difference in a level of torque between banks due to inflow of air from a brake booster through a negative pressure supply port in returning a brake pedal when an intake collector 3A, 3B is provided on every bank. - 特許庁

要求された変速段の変更に対応すると共に変速段の変更に必要なクラッチやブレーキを係合する際の摩擦熱による過熱を抑止する。例文帳に追加

To cope with a required change in a shift stage, and to suppress overheat by frictional heat, when engaging a clutch and a brake required for changing a shift stage. - 特許庁

ECT_ECU106は、第1の変速タイミングに基づいて、第1の変速段を成立させている、係合状態でエンジンブレーキ作用を生じる第1の摩擦係合要素(C−4)を解放し(S304)、第2の変速段を成立させる、係合状態でエンジンブレーキ作用を生じない第2の摩擦係合要素の係合状態を切り換える(S308)。例文帳に追加

An ECT_-ECU106 forms a second speed stage by releasing (S304) a first friction engagement element C-4 forming a first speed stage and for generating the engine braking work in the engagement condition on the basis of a first gear shift timing, and switches (S308) engagement condition of a second friction engaging element which does not generate the engine braking work in the engaging condition. - 特許庁

発進変速段が形成されると、ブレーキを徐々に解放する移行制御を実行し、その後、クイックドレーン制御に移行して、ブレーキの油圧サーボの油圧を急速に排出して、次の変速までに確実にブレーキを解放する。例文帳に追加

When the starting shift stage is formed, transfer control is performed for gradually releasing the brake, and afterwards, the control is transferred to a quick drain control, and the hydraulic pressure of a hydraulic servo of the brake is quickly discharged, and the brake is surely released up to the next shift. - 特許庁

これによって、ブレーキペダルの踏み込み量に応じてスロットル弁18下流側の負圧を変化させることができるので、ブレーキOFFから再加速するときのトルク段差を緩和することができる。例文帳に追加

Thereby, since vacuum on the downstream side of the throttle valve 18 is changed according to the brake pedal stroke rate, it is possible to relax the torque difference when performing re-acceleration from a brake off state. - 特許庁

カラーモニタのキャリブレーション及びプロファイル作成の際に行なわれる各段階において、種々の測色法のうちから、各段階の目的に応じた最適な測色を1台の測色器を用いて行なうカラーモニタのマネジメント方法及びカラーマネジメントシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a management method and a color management system for a color monitor that perform optimum colorimetries matching purposes of respective stages carried out for calibration and profile generation of the color monitor among various colorimetric methods by using one colorimeter. - 特許庁

テーブルとコラムの間に渡され、加工作業時にコラムがたわむのを阻止するブレースつなぎを伸縮自在とし、ワーク段取りなどの際には、後退させてテーブルとコラムとの間に空隙を形成し、ブレースつなぎがワーク吊り具などと干渉しない様にした。例文帳に追加

In the lateral machining machine, a brace bond laid between the table 3 and the column 4 and suppressing the deflection of the column at machining work is made expandable and contractible, a void is formed between the table and the column by retreating it at the arrangement of the work, and the brace bond is not made to interfere with the work hanging unit. - 特許庁

ECU100は、ブレーキ操作が行われている場合には、電気モータ50の力行を停止して、第1変速機構30の変速段31,33,35を全て解放状態にする。例文帳に追加

When a brake operation is performed, the ECU 100 stops the powering of the electric motor 50 and keeps all change gears 31, 33, 35 of a first transmission mechanism 30 to be released. - 特許庁

カバー部材4は、発泡ゴム材よりなる一体成形品であって、アームヘッド1、ばね部材2及びブレードラバー3を覆うように設けられ、ばね部材2の弾性変形に追従すべく弾性変形可能とされている。例文帳に追加

The cover member 4, which is an integrally molded piece made of expanded rubber, is provided so that the arm head 1, the spring member 2 and the blade rubber 3 are covered and is capable of receiving elastic deformation to follow the elastic deformation of the spring member 2. - 特許庁

変速機の目標変速段に対応するクラッチやブレーキに作用させる油圧Poilがそのクラッチやブレーキを係合するのに要する油圧である閾値Pref1未満のときには(S150,S160)、モータを駆動するインバータのゲート遮断を行なう(S240)。例文帳に追加

When a hydraulic pressure Piol applied to a clutch or a brake corresponding to the target gear stage of a transmission is less than a threshold Pref1 required for engaging the clutch or the brake (S150, S160), the gate interruption of an invertor which drives the motor is operated (S240). - 特許庁

一方、ブレーキB3へ油圧が入力されない高速段のとき、第二フィードバック室45および第二フィードバック室55にはフィードバック圧が入力される。例文帳に追加

Meanwhile, a feedback pressure is inputted in the second feedback chamber 45 and the second feedback chamber 55 during a high speed step in which no oil pressure is inputted in the brake B3. - 特許庁

これにより、ブレーキB3へ油圧が入力される低速段のとき、第二フィードバック室45および第二フィードバック室55にはフィードバック圧が入力されない。例文帳に追加

Thus, a feedback pressure is not inputted into a second feedback chamber 45 and a second feedback chamber 55 during a low speed step in which an oil pressure is inputted in the brake B3. - 特許庁

また、第1プラネタリギヤ3のキャリヤCR1は、第1ワンウェイクラッチF1を介して、第3ブレーキB3に連結されるので、この第3ブレーキを解放することで、キャリヤCR1の逆転が可能となり、前進6速段が可能となる。例文帳に追加

Since a carrier CR1 of the first planetary gear 3 is connected to the third brake B3 through the first one-way clutch F1, the carrier CR1 is reversed by releasing the third brake, and forward six speeds are thereby realized. - 特許庁

発進に際しては、副変速機20をクラッチ24の解放で低速段(減速段)選択状態にしておき、前進クラッチ4aおよび後進ブレーキ4bを共に解放させた中立状態から前進クラッチ4aの締結進行制御により発進を行わせる。例文帳に追加

In starting, the auxiliary transmission 20 is kept in a low-speed stage (decelerating stage) selecting state by releasing a clutch 24, and the start is performed by controlling the connection of a forward clutch 4a from a neutral state where both of the forward clutch 4a and a backward brake 4b are released. - 特許庁

ローブレーキ締結状態でエンジン動力をトルク増大下に出力するモードへの移行時に、エンジン始動に消費されるエネルギーやトルク段差が出力に及ばないようにする。例文帳に追加

To prevent the energy consumed for starting an engine or torque fluctuations from adversely affecting the output when performing a shift to a mode in which the engine power is output under such a condition that the torque is increasing with a low brake on. - 特許庁

このようにドライバーの減速要求が存在する時には変速段の自動的なアップを禁止しているので、エンジンブレーキ力を高めたいとのドライバーの意に反して、自動的にシフトアップされることが防止される。例文帳に追加

Since the automatic shift-up of the shift stage is prohibited when the decelerating request of the driver exists, the automatic shift-up against the intention of the driver who desires to increase engine braking force is prevented. - 特許庁

発進に際しコントローラ32は、副変速機20を高速段選択クラッチ24の解放により低速段(減速段)選択状態にしておき、前後進切り換え機構4の前進クラッチ4aおよび後進ブレーキ4bを共に解放させておいた中立状態から、前進クラッチ4aの締結進行制御により発進を行わせる。例文帳に追加

When starting, a controller 32 selects an auxiliary transmission 20 in the low-speed (speed reduction) stage state by releasing a high-speed stage selecting clutch 24, and starts by controlling a forward clutch 4a from the neutral condition for disconnecting the forward clutch 4a and a backward clutch 4b. - 特許庁

本願発明に係る車両の制御装置である電子制御装置100は、ブレーキブースタ30の機能を十分に発揮させるために必要とされる負圧が確保できていないときに、自動変速機20の変速段を、変速制御を通じて選択される変速段よりも変速比の大きな変速段に変更する負圧回復制御を実行する。例文帳に追加

An electronic control device 100 that is a vehicle control device performs the negative pressure recovery control for changing the shift stage of an automatic transmission 20 to a shift stage having a larger transmission ratio than a shift stage selected through transmission control when negative pressure required for sufficiently exhibiting a function of a brake booster 30 is not secured. - 特許庁

これにより変速機コントロールユニット2は自動変速機3の変速段を下げ、エンジンコントロールユニット4は電子制御スロットル5を閉じ、またブレーキコントロールユニット6はブレーキ7を作動させるので車両は停車する。例文帳に追加

Thereby, the transmission control unit 2 lowers shift stage of an automatic transmission 3, the engine control unit 4 closes an electronic control throttle 5, and the brake control unit 6 operates a brake 7, and accordingly the vehicle is stopped. - 特許庁

ムーニー粘度を上昇させることなく、弾性率、耐アブレージョン摩耗性および耐チャンキング性をバランスよく向上させることができる二輪車モトクロスタイヤトレッド用ゴム組成物を提供する。例文帳に追加

To provide a rubber composition for a tread of a motocross tire for a two-wheeled vehicle, whereby an elastic modulus, abrasion wear resistance and chunking resistance are improved in a well-balanced state, without increasing Mooney viscosity. - 特許庁

その制御部は、ブレーキが作動された場合に、車両の減速加速度が大きくなるに従って低速側の変速段への切り替えが行なわれ易くなるよう変速の要否の判定を行い、積極的に低速段を構成乃至保持するよう前記摩擦係合要素を制御する。例文帳に追加

When the brake is operated, a control part of the automatic transmission device determines whether or not gear shift is required so as to facilitate shift to a gear stage in a low speed side as the deceleration/acceleration of the vehicle increases, and controls a friction engagement element so as to actively constitute or hold a low speed stage. - 特許庁

そして、車両のブレーキ減速時にて、再加速要求推定部513がブレーキ減速後の再加速要求の可能性ありと判定したときに、予備動作制御部514がダウンシフトのための予備動作を所定の変速段にかかる摩擦係合要素に行わせている。例文帳に追加

When it is determined by the reacceleration request estimation section 513 during the brake deceleration of the vehicle that there is the possibility of the reacceleration request after the brake deceleration, the preliminary operation control section 514 makes the friction engagement element related to a predetermined shift stage perform the preliminary operation for downshifting. - 特許庁

着弾ポイントSPのX軸方向での位置情報により設定されるエリアに、ミートカーソルCSが位置した時間のカウント処理を行い、得られたカウント時間に基づいて、ヒッティングポイントHPのY軸方向での位置情報(ぶれ幅)を自動調整する。例文帳に追加

The processing of counting the time during which the meet cursor CS is positioned in an area set by the position information in the X axis direction of an impact point SP is performed, and the position information (shake width) in the Y axis direction of the hitting point HP is automatically adjusted on the basis of the obtained count time. - 特許庁

振分け切換えバルブ36は、P、R、Nレンジ時及び前進1速段エンジンブレーキ時と、それ以外のDレンジ時と、でその位置を切換えるように構成されている。例文帳に追加

The director switching valves 36 are configured to switch their positions among P, R, N range times, a frist advancing-speed-stage engine brake time, and a D range time other than the above. - 特許庁

発進に際しては、副変速機20を高速段選択クラッチ24の解放により低速段(減速段)選択状態にしておき、前後進切り換え機構4の前進クラッチ4aおよび後進ブレーキ4bを共に解放させておいた中立状態から、前進クラッチ4aの締結進行制御により発進を行わせる。例文帳に追加

In starting, an auxiliary transmission 20 is set in a low speed stage (a deceleration stage) selecting state by releasing a high speed stage selecting clutch 24 and the starting is executed by control of fastening progress of the advancing clutch 4a from a neutral state in which both of the advancing clutch 4a and a retreating brake 4b of an advancing/retreating change-over mechanism 4 are released. - 特許庁

コントローラ12は、コーストストップ中、変速機のダウンシフト後の変速段を実現する変速後摩擦締結要素(Lowブレーキ32)に油圧を供給する。例文帳に追加

A controller 12 provides oil pressure to a friction fastening element after shifting (Low brake 32) for achieving the shift step after the down shift of the transmission during the coast stop. - 特許庁

停車後の再発進のためにシフトレバーが低速段へ入れられた場合に、自動クラッチが接続されてエンジンブレーキが発生することを防止する。例文帳に追加

To prevent the occurrence of an engine brake by an automatic clutch being connected when putting a shift lever in a low speed stage for redeparture after stopping. - 特許庁

一軸多段の遠心圧縮機1において、効果の大きな後段側29にのみアブレーダブル層34を設けたので、アブレーダブル層34を各段に設けたものと比べると、効率を殆ど低下させることなくコストダウンを図ることができる。例文帳に追加

In the single shaft multi-stage centrifugal compressor 1, since the layer 34 is provided only for the rear stage side 29 high in effectiveness, when it is compared with a casing having the layers 34 provided for respective stages, the cost of the product can be lowered while an efficiency is scarcely degraded. - 特許庁

バイブレータの振動量とはその振動の強度であり、使用者は、着信時におけるバイブレータの振動動作の時間経過や振動回数を、適宜設定して、徐々に(例えば6段階)振動量を大きくしたり、小さくしたりすることが可能である。例文帳に追加

The vibrating amount of the vibrator is the strength of vibration and the user properly sets the lapse of time and the number of vibration times of the vibrator at the arrival of a call to gradually (e.g. six stages) increase or decrease the vibrating amount. - 特許庁

本発明は、複数のクラッチ及びブレーキのうちの1要素を係合から非係合状態に、他の1要素を非係合から係合状態に同時に切り換えるだけで、適切に離間した前進12速段、後進3速段を簡単な変速制御で達成可能な自動変速機を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic transmission capable of achieving appropriately separated twelve forward gear speed stages and three backward gear speed stages in simple gear change control by simultaneously switching one element out of a plurality of clutches and brakes from an engagement state to a non-engagement state and other one element from a non-engagement state to an engagement state. - 特許庁

ECU100は、モータ50による回生制動を伴う車両減速中において、第2変速機構40の変速段を、より低速側の変速段に変速する場合、モータ50に回生制動を停止させると共に摩擦ブレーキ90に摩擦制動を行わせて、第2変速機構40の変速動作を行う。例文帳に追加

When an ECU 100 shifts a shift step of the second transmission mechanism 40 to a shift stage on a lower speed side during the vehicle deceleration accompanied by the regenerative braking by the motor 50, the ECU 100 makes the motor 50 stop the regenerative braking, makes the friction brake 90 perform the friction braking, and performs the shift operation of the second transmission mechanism 40. - 特許庁

エンジンの自動停止時にサービスブレーキ又は駐車ブレーキが作動していることが検出され、且つ、変速段がニュートラルであることが検出されている状態において、第1のクラッチスイッチ11がオンになると、その後はニュートラルセンサからの検出情報に関わらず、第2のクラッチスイッチ12がオンになったことを条件にエンジンを再始動させるように構成する。例文帳に追加

In the condition that the operation of a service brake or a parking brake is detected during an automatic stop of the engine and gear shifting in neutral is detected, when a first clutch switch 11 is turned on, independently of the detected information from a neutral sensor, the engine is restarted when a second clutch switch 12 is turned on. - 特許庁

これにより、オンすべきクラッチやブレーキに作用させる油圧を増圧することによりイナーシャ相を行なうものに比して、変速ショックを抑制しながら変速段の変更を迅速に行なうことができる。例文帳に追加

Thereby, compared with one that performs the inertia phase by increasing oil pressure applied to the clutch and the brake to be turned on, changing of the shift stage can be quickly performed while suppressing shift shock. - 特許庁

例文

ブレーキ操作が行われる降坂走行時において、勾配推定の誤差を縮小し、降坂時に適切な変速段に変速させることができるようにする。例文帳に追加

To reduce an error of slope estimation and enable speed change to a proper stage during running on a downward slope, during downward slope running where brake operation is effected. - 特許庁

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