1016万例文収録!

「ボーナス」に関連した英語例文の一覧と使い方(32ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ボーナスの意味・解説 > ボーナスに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ボーナスを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1946



例文

ボーナス遊技では、特典フラグがオン状態に設定されていることに基づいて、小役の入賞を補助する特典演出を実行することによって、遊技上の特典を付与する。例文帳に追加

In a bonus game, by executing a privilege performance for assisting the achievement of a small prize pattern on the basis of the fact that the privilege flag is set in an on state, a privilege on the game is imparted. - 特許庁

CPU110は、ゲームフラグがオンの時にボーナス図柄の組み合わせで停止し損ねたゲーム数をカウントし、カウント値を所定値と比較して、遊技者の技量を判別する。例文帳に追加

A CPU 110 counts the number of games in which stoppage at the combination of bonus patterns is missed when a game flag is on, compares a count value with a prescribed value and discriminates the technique of the player. - 特許庁

内部抽選においてボーナスに当選した遊技の重要性を高めることによって遊技者の関心を従来よりも高めることができるようにした遊技機、プログラムおよび情報記憶媒体を提供する。例文帳に追加

To provide: a game machine capable of further enhancing a player's interest in the play by enhancing the importance of a play in which a bonus is selected in an internal lottery; a program; and an information storage medium. - 特許庁

フリーズ状態に制御している期間において、またはフリーズ状態の制御が終了したタイミングで、ビッグボーナスが終了したか継続するかを報知する。例文帳に追加

Whether the big bonus game state is terminated or continued is announced in the period while the game is controlled in the freezing state or at the timing of termination of the control in the freezing state. - 特許庁

例文

払出遊技球数が825個または1725個を越えてビッグボーナスが終了したときには、一定期間だけ遊技の進行が不能なフリーズ状態に制御する。例文帳に追加

When the number of the putout game balls exceeds 825 or 1,725 and the big bonus is ended, control is performed to a freeze state wherein the progress of the game is impossible for a fixed period. - 特許庁


例文

さらに、遊技制御装置は、特別遊技状態(BB)におけるメイン小役の当選確率の設定値である出メダル数設定値をボーナス設定値とは別に独立して変更することができる。例文帳に追加

Further, the game controller can change a number-of-discharge-medal setting value which is the setting value of the winning probability of a main small role in the special game state (BB) independently separately from the bonus setting value. - 特許庁

入賞フラグ格納レジスタの上位バイトにボーナス入賞の有無のデータが格納され、下位バイトに小役(リプレイ)入賞の有無のデータが格納される。例文帳に追加

In the slot machine, the data of the presence/absence of bonus winning are stored in the high-order byte of a winning flag storage register and the data of the presence/absence of small role (replay) winning are stored in the low-order byte. - 特許庁

ここで、ボーナスゲーム等の特別遊技状態とは別にメダルの投入数と払出数とがほぼ一定となる特別なゲームを用意しておき、所定条件成立時にはかかる特別なゲームが実行されるようにしておく。例文帳に追加

At this stage, another special game that is different from special game states including a bonus game, is prepared in which the number of deposited tokens is almost well-balanced with that of paid-out tokens, and such a special game is performed if a prescribed condition is met. - 特許庁

またビッグボーナスゲームの小役ゲーム中は、小役の取りこぼしを防ぐために液晶表示器42等によって小役ナビ演出が行われるとともに、あわせて映像的な演出が進行するものとなっている。例文帳に追加

Also, during the small role game of a big bonus game, the small role navigation performance is executed by a liquid crystal display device 42 or the like so as to prevent a small role from being missed to be taken and also a video performance is advanced together. - 特許庁

例文

従来にはない新たな演出態様により、ボーナスゲームの内部当たりなどを遊技者に告知できるだけでなく、メダルが受け皿の一箇所に偏ることを防止し、遊技者の手間を軽減する。例文帳に追加

To reduce troublesome work of a player by not only informing a player of an inner winning such as a bonus game by a novel performance mode not presented heretofore but also preventing tokens from being biasedly collected to one location of a receiving tray. - 特許庁

例文

この発明は、店員の手助けに頼ることなく、遊戯者自身がボーナスゲームの目押しが簡単に行える遊戯用スロットマシンのリールにおける柄の表示改良方法を開発・提供することにある。例文帳に追加

To provide a method of improving the display of patterns in the reels of a slot machine for a game which permits a player to easily perform intentional aiming stop control (reel control) for a bonus game without relying on a clerk's help. - 特許庁

遊技者が役成立抽選の結果としてボーナス役が成立したことを第1のリール停止時に見え見えに知ってしまうことが少ない遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine where a player hardly gets to know establishment of a bonus role as the result of a role-forming lottery too plainly at the time of the first reel stoppage. - 特許庁

ボーナスゲーム中の遊技に遊技者の技量を介在させ、技量のある遊技者は多くの利益が得られるようにして、遊技の興趣を向上させる。例文帳に追加

To improve a savor of a game by interposing the technique of a player in a game during a bonus game and enabling a player with the technique to obtain a lot of profits. - 特許庁

遊技ホールの収支を悪化させることなく、運の良い状況では短期間にボーナスゲームを連続させることのできるスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine capable of continuing a bonus game in a short period in a lucky state without deteriorating income and expenditure of a game parlor. - 特許庁

ここで、ボーナス当選フラグがセットされている場合、ベット可能なメダルの上限数を3枚から1枚に変更すべく連続演出フラグが設定される。例文帳に追加

In this case, in the case that a bonus winning flag is set, a continuous performance flag is set so as to change the upper limit number of bettable tokens from three to one. - 特許庁

また、この副制御回路(72)は、CPU(31)が内部当選役としてビッグボーナスを決定したとき、上述の必要な情報を報知する状況の継続又は終了を決定する。例文帳に追加

The sub control circuit (72) determines the continuation or the end of the situation of notifying the players of the necessary information when the big bonus is determined as the internal winning combination by the CPU (31). - 特許庁

CPU41aは、特別役または1球(1)(2)を取りこぼしたときにチャンス目を導出させるとともに、レギュラーボーナス中に1球(1)(2)が当選する場合には、75球の払出を伴うJACも同時に当選させる。例文帳に追加

A CPU 41a derives a chance spot when misfetching the special winning combination or one ball (1) or (2), and makes JAC accompanied by the putout of 75 balls be simultaneously won as well in the case of the winning of one ball (1) or (2) during a regular bonus. - 特許庁

ボーナスゲーム等の特別遊技状態の獲得の有無に対する興味という基本的な遊技姿勢を遊技者に維持させつつ、新たな遊技形態を提供して遊技の興趣の向上を図る。例文帳に追加

To improve interest in a game by providing a new game mode while a game player is caused to keep a basic game attitude, that is, the interest in acquisition or non-acquisition of a special game state such as a bonus game. - 特許庁

ビッグボーナスゲーム中の各遊技において所定の条件を満たした場合にポイントを設定し、ポイントに応じて1G連の権利等を設定する。例文帳に追加

Points are set in the case of satisfying a prescribed condition in each game during the big bonus game, and the right of 1G continuation or the like is set corresponding to the points. - 特許庁

次に、S73で決定された内部当選役であるハズレとボーナスチェックデータの論理積をとり、これと持越役格納領域(図13)との論理和を持越役格納領域に格納する(S74)。例文帳に追加

A logical product of the failure as the internal winning bonus which is determined at S73 and bonus check data is obtained, and a logical sum of the logical product and the carried over bonus-storing region (not illustrated) is stored in the carried over bonus-storing region (S74). - 特許庁

一方、ステップS1620で特殊リプレイ1が当選するとハマリゾーンに転落し、ステップS1623でハズレるか又はステップS1624で天井ゲーム数に到達するとボーナスを放出する。例文帳に追加

Meanwhile, if a special replay 1 is won in a step S1620, the game state falls into a pit zone, and a bonus is released if the result is a failure in a step S1623 or when the number of game rounds reaches a ceiling number in a step S1624. - 特許庁

受信したフラグコマンドがビッグボーナスの当選を示していると(S301、S302)、AT中フラグの設定により現在の遊技状態がATにあるかどうかを判定する(S303)。例文帳に追加

When a received flag command indicates the winning of a big bonus (S301, S302), whether the present game state is in AT(Assist Time) is determined from whether an AT flag is set up (S303). - 特許庁

設定値が1で賭け数が1のときの理論的な払出率は、5500ゲームの最後の720ゲームでRTに制御されてボーナス入賞し得なくなったと仮定すると、55%を下回るものとなる。例文帳に追加

The theoretical put-out rate when the set value is 1 and when the number of bets 1 is down below 55% upon the assumption that the control to RT is done to disable the winning of the bonus prize for 720 games in the last portion of 5,500 games. - 特許庁

パチスロ(1)のメインCPU(31)は、BBに対応する図柄組合せが図柄表示領域(21L,21C,21R)に表示されることを条件に、ボーナスの作動を開始する。例文帳に追加

A main CPU (31) of a Pachinko slot machine (1) starts the operation of a bonus on condition that a symbol combination corresponding to BB is displayed to symbol display areas (21L, 21C and 21R). - 特許庁

ビッグボーナス当選フラグが設定されているときには、各仮想リールの図柄の配列が必ず5コマ以内の間隔で「7」を配置した配列に変更される。例文帳に追加

When a big bonus winning flag is set, the array of the patterns of the respective virtual reels are surely changed to the array in which "7" is arranged at an interval of five frames or less. - 特許庁

この時、賞判定対象領域を構成するリール表示領域にボーナスシンボル101が停止表示されると(S15:YES)、メインCPU41は、当該ベット対象領域に対してフリーゲームを設定する(S51)。例文帳に追加

At the time, when a bonus symbols 101 is stop-displayed in the reel display area constituting the prize decision object area (S15:YES), a main CPU 41 sets the free game to the bet object area (S51). - 特許庁

CPU91aは、連続演出の実行中は待機演出の実行を禁止するとともに、ボーナスの確定を示す確定演出が実行されている状態においても待機演出の実行を禁止する。例文帳に追加

A CPU 91a inhibits the execution of a standby performance during the execution of a successive performance while the execution of the standby performance is inhibited even under the state in which a defining performance showing the defining of a bonus is executed. - 特許庁

チャレンジタイムの終了に続いて発生したビッグボーナス中における遊技客のメダル獲得枚数を適切に処理することができるようにする。例文帳に追加

To properly process a medal acquiring number for a player during a big bonus which is generated following the completion of a challenge time. - 特許庁

ストック機能を有するスロットマシンにおいて、ボーナス入賞の発生が不可能または困難な状態の制御状況を完全に遊技制御手段の外部に出すことなく、演出制御手段に伝える。例文帳に追加

To inform a performance control means about the control situation where occurrence of bonus prize-winning is impossible or difficult without completely putting the control situation to the outside of a game control means in a slot machine having a stock function. - 特許庁

1回のボーナス当選で獲得できる遊技媒体の数を大きく変動させることにより、遊技の興趣を高めることが可能なスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine capable of improving the taste of a game by greatly varying the number of game media acquirable by a single bonus winning. - 特許庁

ビッグボーナスの入賞成立を契機として遊技者に対して大量のメダルを獲得する機会を与えることにより、面白味のある遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine full of greater fun which gives players the chance to gain a larger number of medal on the success in winning a big bonus. - 特許庁

スロットマシンに関し、いわゆるストック機であって、ボーナスフラグを放出するか否かを決定する抽選に遊技者が実質的に参加できる機会を与えることができるようにしたものである。例文帳に追加

To give players a chance to take part in a lottery for determining whether a bonus flag is released or not in a so-called stock machine concerning a slot machine. - 特許庁

停止操作の熟練度によらずにボーナスが内部当籤役として決定されたことに対する期待感を遊技者に与えることができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of making a player expect the decision of a bonus as an internal winning role regardless of the skill of a stop operation. - 特許庁

そして、サブCPU(81)は、ボーナスの作動にかかるBBが内部当籤役として決定されていない場合には、メダルが付与されたタイミングで、内部当籤役の種別に応じた払出音をスピーカ(9L,9R)から出音する。例文帳に追加

A subsidiary CPU 81 outputs delivery sound from speakers 9L and 9R according to the kind of the internal win at a timing when the tokens are provided in a case where BB for actuation of bonus is not set for the internal win. - 特許庁

チャンス目を表示結果として導出する頻度を決定する自由度を高めることで、ボーナス入賞の発生に対する遊技者の期待感をよりいっそう持続させることの可能な遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine which further keeps player's expectations for the possible winning of a bonus prize by improving the degree of freedom in determining the frequency of deriving chance combination as the result of display. - 特許庁

斬新な手法によりボーナスゲームに対する期待感の低下を抑制するとともに、遊技者に与える損失感を軽減することにより、興趣の低下を抑制する。例文帳に追加

To suppress the lowering of an expectation to a bonus game by a novel method and suppress the deterioration of a taste by reducing a feeling of loss being given to a player. - 特許庁

また、AT中、当選している小役を入賞させるように停止操作する場合に当選しているビッグボーナスを入賞させてしまう虞のある場合に警告報知を行なう(タイミング5〜6参照)。例文帳に追加

Also, when performing a stop operation so as to win a drawn small winning combination during the AT, in the case that there is the danger of letting the drawn big bonus be won, an alarm is reported (refer to timing 5-6). - 特許庁

ビッグボーナス・ゲームの発生確率を複数段階に設定するための設定スイッチ46と、当該設定値を遊技者に報知するための報知手段とを備える。例文帳に追加

The game machine is provided with a setting switch 46 for setting the occurrence probability of the big-bonus game in a plurality of grades and an announcing means for announcing the specified value to the game player. - 特許庁

また、ステップS1622でボーナスが当選していない場合、ステップS1625でハズレであれば、RTを再度開始させるパンク図柄を表示した後にステップS1650へ移行して、ストックタイムを行う。例文帳に追加

If a bonus is not won in a step S1622 and the result in a step S1625 is a failure, puncture symbols to restart RT are displayed and the step is shifted to a step S1650 thereafter to execute the operation of the stock time. - 特許庁

ボーナスゲームにおいて、メインCPU41は、外周区画領域28a1〜28e1,28a2,28e2,28a3〜28e3の特定箇所に入賞マークHを配置し、移動させ、その後停止させる。例文帳に追加

In the bonus game, a main CPU 41 disposes win marks H in prescribed positions of outer circumferential sectional areas 28a1-28e1, 28a2, 28e2 and 28a3-28e3, moves them and stops them. - 特許庁

こうすれば、打ち込み機を用いた場合に、不正抑止処理が実行され、打ち込み機を用いた場合にも、BBなどのボーナス役に当選させるまでに多大な時間と手間が掛かるようになる。例文帳に追加

When using the signal input machine, this constitution executes the fraud deterrent process, and even if using the signal input machine, it takes a tremendous time and labor till winning a bonus winning combination such as BB. - 特許庁

バックランプの点灯等によるボーナス役の当選可能性の告知演出を、リールの停止後の表示窓にある図柄との間に関連性を持たせる。例文帳に追加

To bring relevance between announcement direction of hitting possibility of a bonous part by dint of turning on light and the like and a design for a display window after a reel is stopped. - 特許庁

逆を言えば、演出Aまたは演出Bによる演出が実行されたときには、RTの解除、低確率から高確率への変更、またはボーナス当選のどれかが行われた可能性が高いこととなる。例文帳に追加

In other words, when the presentation A or B is executed, execution of the reset of the RT, the change from the low probability to the high probability or the bonus winning is highly likely. - 特許庁

そして、前記ボーナスゲームの作動中において、前記所定のカウンタに基づいて、演出データ記憶手段により記憶されている複数種類の演出データのうち何れかを決定するようにした。例文帳に追加

Then, during the operation of the bonus game, one of two or more kinds of performance data stored by a performance data storage means is determined on the basis of the prescribed counter. - 特許庁

特定小役の内部当選あるいは入賞に伴ってボーナス役が入賞可能な状態が発生し得るスロットマシンについて、遊技者が、いわゆる無駄引きの疑念を抱くおそれを抑制したスロットマシンを提供すること。例文帳に追加

To provide a slot machine preventing a player from holding a suspicion of so called double winnings, in the slot machine in which a bonus winning combination can be won when a specified small winning combination is won internally or won. - 特許庁

そして、主制御回路(71)は、ボーナスの作動中にスイカ3が表示役として成立することを条件に、他の表示役が成立する場合とは別の特典を付与する。例文帳に追加

On condition that the watermelon 3 is formed as a display winning combination during the actuation of the bonus, a main control circuit 71 awards the different prize from a case where another display winning combination is formed. - 特許庁

ボーナス役の当選情報を1つずつ累積記憶する機能を備えるスロットマシンにあって、ストック切れ状態の場合に遊技者が被る不利を軽減し得るスロットマシンを提供する。例文帳に追加

To provide a slot machine having the function of cumulatively storing the winning information of bonus combinations one by one, which can get rid of disadvantages from which a player will suffer in an out-of-stock condition. - 特許庁

特定の遊技状態以外の遊技状態においてもボーナスゲーム作動役の種別の報知に対する興趣を向上させることのできる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of improving the taste to a notification of a type of a bonus game actuation winning combination in game states other than a specific game state. - 特許庁

規定払出数に達するメダルの払い出しが行われたか、又はグループ役「リプレイ1〜リプレイ6+SB+小役」が決定されると、ボーナスゲームが終了する。例文帳に追加

The bonus game ends either when the number of game media to be put out has reached the predetermined number or when the group winning combination "Replay 1 to Replay 6+SB (Surprise Bonus)+small winning combination" has been decided. - 特許庁

例文

モータ制御手段は、所定の遊技状態(例えばビッグボーナス)となった場合にモータを制御してディスクの回転速度を周期的に変化させる。例文帳に追加

The motor control means controls the motor to vary the rotational speed of the disc periodically when a prescribed game state (for example, big bonus) occurs. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS