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内燃のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26551



例文

筒内用燃料噴射弁とポート用燃料噴射弁とを有する内燃機関と電動機とを備える動力出力装置において、筒内用燃料噴射弁からの燃料噴射が制限されているときに筒内用燃料噴射弁を保護すると共にできる限り駆動軸への要求動力に対応することができる。例文帳に追加

To protect a cylinder fuel injection valve when fuel injection from the cylinder fuel injection valve is limited, and to cope with required power for a driving shaft as much as possible, in a power output device provided with an internal combustion engine having the cylinder fuel injection valve and a fuel injection valve for a port and an electric motor. - 特許庁

圧縮着火式内燃機関において、燃焼室5内に流入される空気にスワールを生起しないタンジェンシャル吸気ポート7と、前記燃焼室5を形成するピストン頂面に凹設されその底面が略平坦な面からなるキャビティ6とを備え、筒内空気流動を抑制すると共に燃焼室中央に残存した空気の有効利用が図れるようにした。例文帳に追加

The compression ignition internal combustion engine is provided with the tangential intake port 7 producing no swirl in the air flowed into a combustion chamber 5, and the cavity 6 depressed in a piston top face forming the combustion engine 5 and whose bottom surface is approximately flat to suppress cylinder air flow and make use of the air left at the center of the combustion chamber. - 特許庁

本発明に係る内燃機関の動弁機構は、シリンダヘッド1に取り付けられた支軸3に回転自在に連結されたアーム41とアーム41の先端に形成された弁体5とを有し、前記アーム41をプッシュロッド6を介して回転駆動することにより、弁体5をバルブシート13に対して傾斜させながら開弁させる。例文帳に追加

This valve gear of the internal combustion engine has an arm 41 connected with a supporting shaft 3 attached to a cylinder head 1 rotatably and a valve element 5 formed at a tip of the arm 41. - 特許庁

自動車の内燃機関から排出される排気ガスを触媒に接触させ、炭化水素濃度が変動する場合でも窒素酸化物に対して優れた浄化能力を発揮する自動車用排気ガス浄化装置に用いられる触媒系、それを用いた排気ガス浄化装置、及び排気ガス浄化方法を提供する。例文帳に追加

To provide a catalyst system for use in an exhaust emission control device for automobiles which exhibits an excellent cleanability for nitrogen oxide by bringing an exhaust gas emitted from an internal combustion engine of an automobile into contact with a catalyst even in the case where hydrocarbon concentration is fluctuated, an exhaust emission control device using the same and an exhaust emission control method using the catalyst system. - 特許庁

例文

中心電極2と、中心電極2を内側に挿通保持する絶縁碍子3と、絶縁碍子3を内側に挿通保持するハウジング4と、ハウジング4に接合されて中心電極2との間に火花放電ギャップ11を形成する接地電極5とを有する内燃機関用のスパークプラグ1。例文帳に追加

The spark plug for the internal combustion engine 1 includes a center electrode 2, an insulator 3 which penetrates and holds the center electrode 2 in the inside, a housing 4 which penetrates and holds the insulator 3 inside, and a ground electrode 5 which is jointed to the housing 4 and forms a spark discharge gap 11 between the center electrode 2. - 特許庁


例文

さらに、ECU1は、加速要求判定手段が、加速要求がある、と判定した場合に、内燃機関50の吸気充填効率及び出力トルクが、等下流圧P2で最大の吸気充填効率及び出力トルクになるよう、InVVT61及びExVVT62を制御する可変動弁機構制御手段を備える。例文帳に追加

The ECU 1 also includes a variable valve actuating mechanism control means which controls an InVVT 61 and an ExVVT 62 so that the intake charging efficiency and output torque of the internal combustion engine 50 become the maximum intake charging efficiency and output torque at the downstream pressure P2 when the acceleration request determining means determines that a request for acceleration is made. - 特許庁

燃焼室内で、均質燃料混合物が自動着火して燃焼する前に、均質燃料混合物が低速酸化される内燃エンジンにおける、均質燃料混合物の自動着火による燃焼を制御する方法において、燃料混合物が低速酸化している間に所定量の燃料を燃焼室に送り込んで、低速酸化工程を長くする。例文帳に追加

In the control method for combustion by automatic ignition of a homogeneous fuel mixture in an internal combustion engine of which the homogeneous fuel mixture is slowly oxidized before the homogeneous fuel mixture is automatically ignited and combusted in a combustion chamber, the specified amount of fuel is fed in the combustion chamber during slow oxidization of the fuel mixture to prolong a slow oxidization process. - 特許庁

内燃機関4の排気中の窒素酸化物を酸化雰囲気下で吸蔵し、該窒素酸化物を還元雰囲気下で還元するとともに該窒素酸化物からアンモニアを生成する吸蔵還元触媒1と、該アンモニアを吸蔵するとともに該アンモニアを還元剤として該窒素酸化物を還元する選択還元触媒2とを設ける。例文帳に追加

The exhaust gas cleaning device is provided with a selective reduction catalyst 1 that occludes nitrogen oxides contained in exhaust emissions of an internal combustion engine 4 under an oxidative atmosphere, and reduces the nitrogen oxides under reduction atmosphere and generates ammonia from the nitrogen oxides, and a selective reduction catalyst 2 that occludes the ammonia and reduces the nitrogen oxides using the ammonia as a reducing agent. - 特許庁

燃焼室内の混合気を火花点火する点火栓とターボ過給機とを備える火花点火式内燃機関において、機関回転数及び機関負荷を含む機関運転域がアイドルを含む第1機関運転域R1よりも高回転側の第2機関運転域R2では、点火時期を、機関出力が最も高くなる最適点火時期であるMBT点よりも進角させる。例文帳に追加

In a spark ignition type internal combustion engine provided with a turbocharger and a spark plug sparking and igniting air fuel mixture in a combustion chamber, ignition timing is delayed than MBT point which is the optimum ignition timing making engine output highest when engine operation range including engine rotation speed and engine load is in a second engine operation range R2 in high rotation speed side than a first engine operation range R1 including idling. - 特許庁

例文

燃料供給システム1は、燃料を貯蔵する燃料タンク2と、内燃機関7に燃料を噴射供給するインジェクタ5と,このインジェクタ5に供給する燃料を高圧状態で貯蔵すると共にインジェクタ5に燃料を供給するコモンレール4と,このコモンレール4に燃料を送る燃料ポンプ3とを有する。例文帳に追加

The fuel supply system 1 includes the fuel tank 2 storing fuel, an injector 5 injecting and supplying fuel to the internal combustion engine 7, a common rail storing fuel to be supplied to the injector under a high pressure condition and supplying fuel to the injector 5, a fuel pump 3 feeding fuel to the common rail 4. - 特許庁

例文

内燃機関1のECU50は、排気還流管18を介して給気管12に排気ガスを還流させつつ、ポート噴射用インジェクタ10pから吸気ポート4内に燃料を噴射させて均質燃焼運転を実行する際にも、筒内噴射用インジェクタ10cから所定量の燃料を噴射させる。例文帳に追加

An ECU 50 of the internal combustion engine 1 recirculates exhaust gas to the air supply pipe 12 through the exhaust recirculation pipe 18 and injects a predetermined quantity of fuel from the cylinder injection injector 10c even when injecting fuel into the intake port 4 from the port injection injector 10p to perform homogeneous combustion operation. - 特許庁

本発明は、NOx触媒に吸蔵されるNOxをリッチ燃焼により還元・放出させる内燃機関の排気浄化装置において、酸素貯蔵能力を有する触媒に貯蔵される酸素を素早く消費させ、吸蔵されているNOxをトルク変動が生じないように還元・放出させることを目的とする。例文帳に追加

To reduce and discharge NOx stored by catalyst having an oxygen storage capacity so that a torque variation does not occur by rapidly consuming the oxygen in the exhaust emission control device of an internal combustion engine reducing and discharging the NOx stored in NOx catalyst by rich combustion. - 特許庁

キャニスタモジュール1は、液体燃料を貯留した燃料タンク10に収納され、液体燃料を内燃機関の燃焼室に圧送する燃料ポンプ2と、燃料ポンプ2と一体的に配設され液体燃料が蒸発して生じた蒸発燃料を一時的に吸着するキャニスタ3と、を備える。例文帳に追加

The canister module 1 is held in a fuel tank 10 storing a liquid fuel, and is provided with a fuel pump 2 for pumping the fuel in a combustion chamber of an internal engine, and a canister 3 integrally built with the pump 2 for temporarily adsorbing fuel resulting from evaporation of the liquid fuel. - 特許庁

クランクケースと、クランクケースの一側を覆うとともに取付けボルトで前記クランクケースに締結されるクランクケースカバーとを備える機関本体に、オイルレベルゲージガイドを支持するステーが取付けられる内燃機関において、オイルレベルゲージガイドを支持するステーで管路や電線等を支持することを可能として部品点数を低減する。例文帳に追加

To reduce the number of parts by supporting a duct, a wire, or the like by a stay for supporting an oil level gauge guide, in an internal combustion engine mounted with the stay for supporting the oil level gauge guide in an engine body including a crankcase and a crankcase cover covering one side of the crankcase and fastened to the crankcase with mounting bolts. - 特許庁

排気通路3に設けられた改質触媒4に燃料を供給して該燃料を改質ガスに改質させる内燃機関1の燃料改質方法であって、気筒2内に供給され、圧縮行程により昇温された燃料を、当該燃料が燃焼する前に排気弁7を開いて排出させる排出工程と、排出させた前記燃料を前記改質触媒に導く改質工程と、を備える。例文帳に追加

This fuel reforming method for the internal combustion engine 1 for reforming fuel into reformed gas by supplying fuel to reforming catalyst 4 provided in an exhaust passage 3 comprises an exhaust process for opening an exhaust valve 7 before fuel which is supplied into a cylinder 2 and whose temperature is increased in a compression process is burned and exhausting the fuel and a reforming process for introducing the exhausted fuel into the reforming catalyst. - 特許庁

高速高負荷運転領域では火花着火燃焼による火花着火運転を行い、低速低負荷運転領域では圧縮着火燃焼による圧縮着火運転を行うようにした内燃機関において、火花着火運転から圧縮着火運転への移行を燃焼性を損なわずに可能とする。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine which carries out a spark ignition operation by the spark-ignition combustion in the high-speed high-load operation range and a compression ignition operation by the compression ignition combustion in the low-speed low-load driving range, wherein a switch from the spark ignition operation to the compression ignition operation can be executed without deteriorating the combustibility. - 特許庁

低温燃焼状態と通常燃焼状態とを選択的に切り換える内燃機関において、燃焼室へ噴射可能な燃料量の上限値である最大燃料噴射量を算出するMAPが、低温燃焼時用MAPと通常燃焼時用MAPとしてそれぞれ別々に備えられている(S103、S104)。例文帳に追加

In the internal combustion engine selectively switching between the low temperature combustion condition and the normal combustion condition, MAP for calculating the maximum fuel injection quantity that is an upper limit value of quantity of fuel that can be injected into a combustion chamber is separately provided as a MAP for low temperature combustion and a MAP for normal combustion respectively (S103, S104). - 特許庁

回転方向に応じて双方向に吸入、吐出が可能な電動ポンプ11によって、内燃機関であるエンジン1が冷機状態にあるときには、該エンジン1内の冷却水を強制的に排出させる一方、エンジン1が暖機状態となったときには、該エンジン1内に冷却水を再度供給させると共にエンジン1内に冷却水を循環させるようにした。例文帳に追加

By the electric pump 11 enabling bidirectional suction and discharge in accordance with the rotating direction, cooling water inside the internal combustion engine 1 is forcedly discharged when the engine 1 is in the cold state, and is supplied again to and circulated through the inside of the engine 1 when the engine 1 becomes the warming-up state. - 特許庁

内燃機関のシリンダヘッドは、吸・排気バルブ34,35とバルブスプリング38とが組み付けられ、排気カム45が排気バルブ35を直接的に押し下げるように排気カムシャフト44が回転可能に支持されたシリンダヘッド本体31と、シリンダヘッド本体31に取り付けられる支持台部とを備える。例文帳に追加

This cylinder head for an internal combustion engine is provided with a cylinder head body 31 having suction/an exhaust valves 34, 35 and a valve spring 38 combined and rotatably supporting an exhaust cam shaft 44 to make an exhaust cam 45 directly push down the exhaust valve 35, and a support part mounted to the cylinder head body 31. - 特許庁

可燃性廃棄物を高温還元雰囲気により熱分解・ガス化溶融するガス化溶融炉7で発生するガス7a中に含まれる水素ガス8aを全てまたは一部分離して水素ガスを製造するとともに、そのガス化溶融炉ガス7aから水素ガス8aを全てまたは一部分離した残りであるオフガス8bを、製鉄所内燃料として利用する。例文帳に追加

Hydrogen gas is manufactured by separating all or a part of hydrogen gas 8a included in the gas 7a generated in the gasification fusion furnace 7 thermally decomposing/gasifying fusing a combustible waste in a high-temperature reducing atmosphere, and the off gas 8b as the residue after separating all or a part of hydrogen gas 8a from the gasification fusion furnace gas 7a, is utilized as the fuel in the ironwork. - 特許庁

排熱回収システム10は、内燃機関1が排出する排ガスExから熱エネルギを回収するスターリングエンジン100と、スターリングエンジン100によって駆動される発電機2と、発電機2によって生み出される電力を蓄える蓄電池8と、機関ECU20の一機能として実現される充放電制御部24とを備える。例文帳に追加

The exhaust heat recovery system 10 comprises a Stirling engine 100 that recovers heat energy from the exhaust gas Ex discharged from an internal combustion engine 1, a generator 2 driven by the Stirling engine 100, a storage battery 8 for storing power generated by the generator 2, and a charge and discharge control part 24 that is implemented as a function of an electronic control unit ECU 20 of the engine. - 特許庁

内燃機関用点火コイル装置10は、一次コイル11並びに二次コイル12を巻いたコイルボビン13に端子部40及びコア50を取付け、コイルボビン13を熱可塑性樹脂製とするとともに、この熱可塑性樹脂製コイルボビン13をケースに収納せずに露出状態で使用するように構成した。例文帳に追加

In this ignition coil device 10 for the internal combustion engine, a terminal part 40 and a core 50 are installed to a coil bobbin 13, on which a primary coil 11 and a secondary coil 12 are wounded, while the coil bobbin 13 is made of a thermoplastic resin, and the thermoplastic resin coil bobbin 13 is exposed in use without being housed in a case. - 特許庁

本発明は、軽油とガソリンとを燃料として用い、機関負荷と機関回転数とに応じて燃焼状態を切り換える圧縮着火式内燃機関において、軽油とガソリンとの両方によって予混合気を形成することで行われる予混合圧縮自着火燃焼をより安定した燃焼とし、失火を抑制することが可能な技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To restrain a misfire by enabling premix compression self-ignition combustion performed by forming premixed gas by both gas oil and gasoline, as further stable combustion, in a compression ignition type internal combustion engine for switching a combustion state in response to an engine load and an engine speed, by using the gas oil and the gasoline as fuel. - 特許庁

内燃機関の制御装置は、燃焼室9に開口する吸気ポート10と、吸気ポート10を開閉する吸気バルブ15と、燃焼室9を形成する気筒2内に燃料を噴射する燃料噴射弁7と、開弁特性を変更可能なように吸気バルブ15を駆動する動弁機構17と、を備えている。例文帳に追加

The control device of internal combustion engine is provided with: an intake port 10 which opens towards a combustion chamber 9; an intake valve 15 which opens and closes the intake port 10; a fuel injection valve 7 which injects fuel into a cylinder 2 which forms the combustion chamber 9; and a valve gear 17 which drives the intake valve 15 so that the valve opening property is changeable. - 特許庁

内燃機関1の燃焼室において主燃料と共に燃焼させる水素を供給する水素供給装置であって、燃焼時に水素を含む燃焼ガスとなる水素発生燃料を燃焼する水素生成手段3を備え、水素生成手段により燃焼された燃焼ガスに含まれる水素を燃焼室に供給する。例文帳に追加

A hydrogen supply device which supplies hydrogen burnt with main fuel in a combustion chamber of an internal combustion engine 1, is equipped with a hydrogen generation means 3 for burning hydrogen generating fuel taken as combustion gas including hydrogen at combustion to supply to the combustion chamber the hydrogen contained in the combustion gas burnt by the hydrogen generation means. - 特許庁

成層燃焼と均質燃焼とを切り換えて実施する筒内噴射式火花点火内燃機関において、均質燃焼時には吸気行程において気筒内に強いタンブル流を生成し、成層燃焼時には気筒内にタンブル流が生成されないようにして、均質燃焼及び成層燃焼をいずれも確実に良好なものとすることである。例文帳に追加

To secure favorable even charge combustion and stratified charge combustion in a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine by generating a strong tumble flow in a cylinder in an intake stroke during the even charge combustion and by generating no tumble flow in the cylinder during the stratified charge combustion. - 特許庁

本発明に係る内燃機関の制御装置は、図示トルクが最大となるような点火時期を算出する手段と、機関運転状態に基づいてフリクショントルクFMEPを算出する手段と、図示トルクからフリクショントルクを減じて得られる正味トルクが最大となるように、前記手段によって算出された、図示トルクが最大となるような点火時期を補正する手段とを備えたことを特徴とする。例文帳に追加

This control device for the internal combustion engine is provided with a means calculating ignition timing maximizing indicated torque, a means calculating friction torque FMEP based on an engine operation condition, and a means correcting ignition timing maximizing indicated torque calculated by the means to maximize net torque provided by subtracting friction torque from the indicated torque. - 特許庁

燃焼室8に高圧燃料を直接噴射するインジェクタ21と、駆動カム31の回転によって往復変位されるプランジャ32で燃料タンク22から導入される燃料を加圧してインジェクタ21側へ供給する高圧フューエルポンプ24とを備える内燃機関1において、外形や重量を大型化することなく、二次慣性力Fに起因する振動を低減または無くすようにする。例文帳に追加

To reduce or eliminate vibration caused by secondary inertia force F in an internal combustion engine having an injector and a high-pressure fuel pump, without enlargement of the outer shape and the weight. - 特許庁

燃料分離装置1は、内燃機関に供給される燃料を貯留する燃料タンク2と、燃料タンク2から取出された燃料中の高着火性成分を選択的に吸着する吸着手段8と、吸着手段8に吸着された高着火性成分を脱着させる脱着手段12とを備える。例文帳に追加

The fuel separating device 1 includes a fuel tank 2 for storing fuel to be supplied to an internal combustion engine, an adsorption means 8 for selectively adsorbing highly-ignitable components in the fuel taken out from the fuel tank 2, and a desorption means 12 for desorbing the highly-ignitable components adsorbed by the adsorption means 8. - 特許庁

EGR通路遮断弁93は、内燃機関の排気ガスを導入する排気入口101、及び、排気ガスを導出する排気出口104を有する弁ハウジング95と、排気入口101又は排気出口104を開閉する弁体108と、弁体108を作動させるアクチュエータとを備える。例文帳に追加

An EGR (Exhaust Gas Recirculation)passage cutoff valve 93 has a valve housing 95 having an exhaust inlet 101 for introducing exhaust gas of the internal combustion engine and an exhaust outlet 104 for deriving the exhaust gas, a valve element 108 for opening-closing the exhaust inlet 101 or the exhaust outlet 104, and the actuator for operating the valve element 108. - 特許庁

回転電機及び入力クラッチを介して内燃機関に駆動連結される入力部材と、伝達発進用係合要素を有し、入力部材の回転を変速して出力部材にする変速装置と、入力部材により駆動されるオイルポンプと、制御装置と、を備えたハイブリッド駆動装置。例文帳に追加

The hybrid drive device is provided with an input member which is connected to and driven by an internal combustion engine via rotary electric machinery and an input clutch; a transmission having an engagement element for transmission start for shifting the rotation of an input member and for transmitting it to an output member; an oil pump which is driven by the input member; and a controller. - 特許庁

燃焼室から吸気通路に吹き戻される燃料量Fwgが算出され、機関の要求燃料量Tcylf及び吹き戻し燃料量Fwgを用いて燃料噴射量Toutが算出され、燃料噴射量Tout及び燃料噴射時期INJOBJに応じてポート燃料噴射弁6Pまたは筒内燃料噴射弁6Cが駆動され、燃料噴射が行われる。例文帳に追加

The amount of fuel blown back Fwg from the combustion chamber to the intake passage is calculated, the amount of fuel injected Tout is calculated by the use of the amount of requested fuel Tcylf of an engine and the amount of fuel blown back Fwg, and a port fuel injection valve 6P or a cylinder fuel injection valve 6C is driven according to the amount of fuel injected Tout and fuel injection timing INJOBJ, thereby performing fuel injection. - 特許庁

内燃機関の高温始動時において、機関始動が完了して機関運転がアイドル運転に移行したことを条件として、吸気通路インジェクタ20Bによる燃料噴射比率を徐々に増加することにより燃料噴射形態を直噴インジェクタ20Aによる燃料噴射から吸気通路インジェクタ20Bによる燃料噴射へと切り替える。例文帳に追加

The fuel injection form is changed over to fuel injection by the intake air passage injector 20B from fuel injection by the direct injector 20A by gradually increasing fuel injection ratio by the intake air passage injector 20B under a condition where engine start is completed and engine operation is shifted to idling operation in high temperature start of an internal combustion engine. - 特許庁

この空燃比センサ状態判定装置は、排気通路において排気ポート34から近い順に、最上流空燃比センサ66,第1触媒53,第1触媒下流空燃比センサ67,第2触媒54,及び第2触媒下流空燃比センサ68が配設された内燃機関10において使用される。例文帳に追加

This device for determining the condition of the air-fuel ratio sensor is used in the internal combustion engine 10 wherein a most upstream air-fuel ratio sensor 66, a first catalyst 53, a first catalyst downstream air-fuel ratio sensor 67, a second catalyst 54 and a second catalyst downstream air-fuel ratio sensor 68 are successively arranged from an exhaust port 34 side in the exhaust passage. - 特許庁

ピストン1は、シリンダ壁2に近づくにつれてヘッド部11に近づくように上方に傾斜したリング溝7を有する内燃機関用のピストン本体3と、リング溝7内で積層され、ヘッド部11に近い側に位置する上部ピストンリング21とヘッド部11から遠い側に位置する下部ピストンリング121とを備える。例文帳に追加

The piston 1 comprises: a piston body 3 for an internal combustion engine, having a ring groove 7 inclined upward so that it approaches a head part 11 as it approaches a cylinder wall 2; and an upper piston ring 21 positioned on the side closer to the head part 11 and a lower piston ring 121 positioned on the side farther from the head part 11 in two layers in the ring groove 7. - 特許庁

燃焼室内に燃料が直接噴射され運転モードに応じて燃焼モードが切り換えられる筒内噴射型内燃エンジン13に連結され駆動される外部可変容量型コンプレッサ4を、燃焼モード信号S5に応答し成層燃焼モードである場合には制御電流Isolの値を小さな値に固定して小容量運転状態とするようにした。例文帳に追加

The external variable displacement compressor 4 directly injection fuel into a combustion chamber and connected and drive to the cylinder injection internal engine 13 switching over the combustion mode in response to an operation mode is responded to a combustion mode signal S5 and in the case that it is a stratified charge combustion mode, the value of control current Isol is fixedly set to a small value to make a small capacity operation state. - 特許庁

可燃性廃棄物を高温還元雰囲気により熱分解・ガス化溶融するガス化溶融炉7で発生するガス7aを、製鉄所で使用される各種燃料ガスの中から選択した低カロリーガス及び/又は高カロリーガスと混合し、該混合ガス8aを製鉄所内燃料として利用する。例文帳に追加

The gas 7a generated in the gasifying-melting furnace 7 for thermally decomposing or gasifying and melting combustible wastes in a high-temperature reducing atmosphere is mixed with a low-calorie gas and/or a high-calorie gas selected from various fuel gases used in the ironworks to form a mixed gas 8a, so that the mixed gas 8a is utilized as the fuel in the ironworks. - 特許庁

燃焼室に直接燃料を噴射する直噴式燃料噴射弁を備えた可変圧縮比内燃機関において、圧縮比を変更させたとき(S105)に、燃料噴射弁から噴射された燃料が圧縮上死点近傍においてピストン頂面のキャビティに良好に導入されるべく、燃料噴射時における噴射幅を圧縮比に応じて2段階に変更する(S106)。例文帳に追加

In the variable compression ratio internal combustion engine provided with a direct injection type fuel injection valve injecting fuel directly to a combustion chamber, injection width during fuel injection is changed in two stages (S106) according to compression ratio to nicely introduce fuel injected from the fuel injection valve to a cavity on a piston top surface in a vicinity of compression top dead center when compression ratio is changed (S105). - 特許庁

内燃機関用エアヒータ1は、ヒータエレメント11と、該ヒータエレメントが当接し且つ絶縁性セラミックからなる支持体12と、該支持体を保持するブラケット13と、を備え、前記ブラケットは、ブラケット本体13aと、該ブラケット本体の表面に形成された絶縁性被膜と、を有することを特徴とする。例文帳に追加

The air heater 1 for the internal combustion engine comprises a heater element 11, a support 12 formed of insulative ceramic on which the heater element abuts and a bracket 13 holding the support, wherein the bracket is characterized in that it has a bracket main body 13a and an insulating coat formed on the surface of the bracket main body. - 特許庁

前輪Wf,Wfに直列に直結した内燃機関11及び第1モータ12に第1クラッチ13を介してトランスミッション14を接続してなるハイブリッド車両1において、3相のブラシレスDCモータをなす第2モータ16を第2クラッチ15を介してトランスミッション14に接続した。例文帳に追加

In a hybrid vehicle 1 where a transmission 14 is connected through a first clutch 13 to an internal combustion engine 11 and a first motor 12 serially connected to front wheels Wf and Wf, a second motor 16 configuring a three-phase brushless DC motor is connected through a second clutch 15 to the transmission 14. - 特許庁

圧縮行程中に燃料を燃焼室内に直接噴射することで成層混合気を形成するにあたって、最適な点火タイミングにおいて点火プラグ近傍に良好な成層混合気を形成させ、成層燃焼を行なうことによるメリットを充分に発揮して、燃費性能及び出力性能が大幅に向上する筒内噴射式火花点火内燃機関を得る。例文帳に追加

To obtain a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine which can exert merits of stratified charge combustion and drastically improve fuel cost performance and output performance by forming a favorable stratified mixture in the neighborhood of an ignition plug at the optimal ignition timing upon forming the stratified mixture through direct injection of fuel into a combustion chamber during a compression stroke. - 特許庁

本発明は、機械的復元作用を受ける磁気チャック(302)に加えられる磁気作用、すなわち機械作用を補償しチャック(302)を電磁石から離れた位置に保持することができる磁気作用を及ぼす偏向電磁石(300)を具備する内燃機関用バルブの電気機械式アクチュエータ(301)に関する。例文帳に追加

To provide an electromechanical actuator 301 for a valve for an internal combustion engine provided with a bias electromagnet 300 applying a magnetic action on a magnetic chuck 302 receiving mechanical restoration force, namely, a magnetic action capable of compensating mechanical action and retaining the chuck 302 at a position separate from the electromagnet. - 特許庁

油圧により制御されるロックアップクラッチ機構を有する自動変速機を備える内燃機関の制御方法であって、燃料カット復帰回転数を機関温度が低くなるほど高く設定し、ロックアップ解除回転数を燃料カット復帰回転数よりも所定回転数高く設定し、所定回転数を機関温度が低くなるほど小さく設定する。例文帳に追加

In this method of controlling an internal combustion engine including an automatic transmission having a lockup clutch mechanism controlled by hydraulic pressure, a higher fuel cut recovery rotation speed is set as the engine temperature decreases, a lockup release rotation speed is set higher than the fuel cut recovery rotation speed by a predetermined rotation speed, and the predetermined rotation speed is set to be lower as the engine temperature decreases. - 特許庁

排気浄化システム(100)は、EGR通路に配置され、還流される排気を浄化するEGR触媒(32)と、空燃比をリッチとする一連のリッチ燃焼が一回又は複数回行われる都度に、EGR触媒で再生燃焼が行われるように内燃機関を制御する再生燃焼制御手段(40)とを備える。例文帳に追加

The exhaust emission control system (100) includes: the EGR catalyst (32) disposed in the EGR passage for purifying the refluxed exhaust; and a regeneration combustion control means (40) for controlling the internal combustion engine such that a regenerative combustion is performed in the EGR catalyst each time a series of rich combustion with an enriched air-fuel ratio is performed once or a plurality of times. - 特許庁

内燃機関において、空燃比を理論空燃比よりリーンにするリーン燃焼サイクルと、EGR率および燃料噴射量をリーン燃焼サイクルと異ならせることで空燃比をリーン燃焼サイクルに比して相対的にリッチにするリッチ燃焼サイクルとを、同一気筒において周期的に切り替えるか、あるいは、それぞれ別々の気筒において継続させる(ステップ108)。例文帳に追加

In the internal combustion engine, the lean combustion cycle keeping an air-fuel ratio leaner than a theoretical air-fuel ratio and the rich combustion cycle keeping an air-fuel ratio relatively rich as compared with the lean combustion cycle by keeping an EGR rate and fuel injection quantity different from the lean combustion cycle are periodically changed over in a same cylinder or are continued in different cylinders respectively (step 108). - 特許庁

内燃機関用点火装置1は、点火プラグ21と点火コイル23にて構成される火花放電発生部11と、電源供給するバッテリBTと、イオン電流を検出するイオン電流検出部13と、点火信号IGを出力すると共に検出信号Sdを出力する電子制御装置(ECU)15と、イオン電流検出部13の出力をAD変換する変換回路17とを備えている。例文帳に追加

An ignition device for an internal combustion engine is constituted by housing an ignition coil 23 and a connecting joint part 55 inside a case 51 comprising a cylinder part 53 formed with a silicon steel plate of a ferromagnetic material and a connector part 57. - 特許庁

気筒ごとに燃焼を休止し得る内燃機関において、低負荷運転領域では1点火サイクルあたりの燃焼を実行する回数を固定して機関出力を制御し、中負荷及び高負荷運転領域では要求される運転状態に応じて単位時間内に燃焼を実行する回数を変更して機関出力を制御する。例文帳に追加

In the internal combustion engine pausing combustion per cylinder, engine output is controlled with the number of times of combustion per one ignition cycle fixed in a light load operation zone, and engine output is controlled by changing the number of times of combustion in a unit time according to the demanded operation state in a middle and a heavy load operation zone. - 特許庁

水素内燃機関は、水素を燃焼させることで、動力を得ると共にアンモニア(NH3)を発生させる気筒(140)と、気筒の内部から外部に、アンモニアを含む排気を排出する排気経路(160)と、排気経路に設けられており、排気に含まれる窒素酸化物(NOx)を、アンモニアによって還元することで浄化する排気浄化手段(170)とを備える。例文帳に追加

This hydrogen internal combustion engine has a cylinder 140 for providing motive power by burning hydrogen and generating ammonia NH3, an exhaust passage 160 for exhausting the exhaust gas including the ammonia to the outside from the inside of the cylinder, and an exhaust emission control means 170 arranged in the exhaust passage and removing nitrogen oxides NOx included in the exhaust gas by reducing by the ammonia. - 特許庁

簡単かつ安価な構成でありながら、可変容量式ターボチャージャを排気ブレーキ装置と組み合わせて使用しても、可変容量式ターボチャージャの耐久性等を損なうことなく長期に亘って高い信頼性を維持することができる可変容量式ターボチャージャを備えた内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine including a variable capacity turbocharger maintaining high reliability over a long period of time without losing durability of the variable capacity turbocharger even when the variable capacity turbocharger is used in combination with an exhaust brake device while having a simple and inexpensive structure. - 特許庁

例文

吸気ポート5に隣接して配置されたスロットルボディ12内に回転軸21を有して揺動自在に設けられたスロットルバルブ20と、スロットルボディ12から記吸気ポート5に向けて且つスロットルバルブ20よりも下流側にて燃料を噴霧するインジェクタ11とを備える内燃機関1の吸気装置10である。例文帳に追加

The intake device 10 of an internal combustion engine 1 includes: a throttle valve 20 rockably provided and including a rotary shaft 21 in a throttle body 12 disposed adjacent to an intake port 5; and an injector 11 spraying fuel from the throttle body 12 toward the intake port 5 downstream of the throttle valve 20. - 特許庁

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