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内燃のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26551



例文

内燃機関用エアクリーナのハウジングに取付けられる吸着シート44は、樹脂枠46にインサートされており、樹脂枠46は、四隅と、長手方向中央部とに形成された複数のスリット50によって、周方向に沿った複数の部位46A、46B、46C、46D、46E、46Fに分割されている。例文帳に追加

The adsorbing sheet 44 to be attached to an housing of an internal combustion engine air cleaner is inserted into a resin frame 46, and the resin frame 46 is divided into plural portions 46A, 46B, 46C, 46D, 46E, 46F located along the peripheral direction with plural slits 50 formed at four corners and a central portion in the longitudinal direction. - 特許庁

吸気温度を変更するための吸気温度変更手段を備える筒内噴射式火花点火内燃機関において、吸気温度変更手段により吸気温度を設定温度以上とする時には、ポンピング損失を増大させず、また、未燃燃料の排出量も増大させないように吸気行程の燃料噴射時期を設定する。例文帳に追加

To set fuel injection time of an intake process so as not to increase a pumping loss and the discharging amount of unburned fuel when intake-air temperature is set to be a set temperature or higher by an intake-air temperature changing means, in a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine equipped with the intake-air temperature changing means for changing the intake-air temperature. - 特許庁

シリンダ室3内に往復摺動自在にピストン8を内装し、前記ピストン8の往復動をクランク軸11に伝達するクランクアーム10を、ピストンピン9を介して前記ピストン8に枢支連結してある内燃機関のピストン構造において、ピストン周部8aの少なくとも前記ピストンピン9よりも下部にオイル保持層2を設ける。例文帳に追加

In piston structure of the internal combustion engine comprising the piston 8 provided in a cylinder chamber 3 so as to be slidable in a reciprocating direction and a crank arm 10 connected to the piston 8 through a piston pin 9 to transmit the reciprocating motion of the piston 8 to a crankshaft 11, an oil reservoir layer 2 is provided in a part of the peripheral section 8a of the piston lower than at least the piston pin 9. - 特許庁

プライマリーシーブ55と、セカンダリーシーブ56と、両シーブ間に巻装されたVベルト57とを有する自動変速機を備え、内燃機関のクランク軸28に前記プライマリーシーブを軸装し、そして、前記セカンダリーシーブの回転を、減速機構を介して駆動輪を回転させるためのドライブ軸48に伝達する。例文帳に追加

The automatic transmission is equipped with a primary sheave 55, the secondary sheave 56, and the V-belt 57 set over between the two sheaves, wherein the primary sheave is mounted on the crank shaft 28 of internal-combustion engine, whereby the rotation of the secondary sheave is transmitted to a drive shaft 48 for rotating the drive wheel through a speed reducing mechanism. - 特許庁

例文

内燃機関50の排気系20に配設されたA/Fセンサ23が備えるヒータ23bを制御するためのECU1Aであって、排気ポート52bの壁面に水分が付着しているときに、ヒータ23bに対する通電を停止、或いはヒータ23bに対して通電量を制限して通電させる特定通電制御手段を備える。例文帳に追加

This ECU 1A for controlling the heater 23b of the A/F sensor 23 disposed in the exhaust system 20 of an internal combustion engine 50 comprises a specific electrification control means for stopping the electrification to the heater 23b or electrifying the heater 23b while limiting the electrified amount to the heater when moisture is adhered to the wall surface of an exhaust port 52b. - 特許庁


例文

本発明の内燃機関用センサ100は、先端側が被測定ガスに晒される検出素子120と、金属からなりガス検出素子120を包囲する筒状のケーシング部材160と、検出素子120と電気的に接続するリード線170を自身の内部に挿通させた状態で、後端開口部163bを閉塞するグロメット185とを備えている。例文帳に追加

The sensor 100 for internal combustion engines is provided with a detection element 120, having a tip side to be exposed to gases to be measured; a tubular casing member 160 made of metal for surrounding the gas detecting element 120; and a grommet 185 for blocking the rear-end opening part 163b, with a lead wire 170 electrically connected to the detecting element 120 inserted in itself. - 特許庁

本発明の内燃機関用過給システムは、吸気管2及び排気管3と、排気管3内の排気ガスの一部を吸気管2に還流させるEGRシステム4と、吸気管2に還流する排気ガスを減量するようにEGRシステム4を制御する排気還流制御手段8と、を備えるエンジン1に適用される。例文帳に追加

This supercharge system for the internal combustion engine is applied to the engine 1 equipped with an intake pipe 2, an exhaust pipe 3, an EGR system 4 for recirculating part of exhaust gas inside the exhaust pipe 3 to the intake pipe 2, and an exhaust gas recirculation control means for controlling the EGR system 4 so as to reduce the amount of exhaust gas recirculating to the intake pipe 2. - 特許庁

内燃エンジン用キャブレータであって、スロットル弁の上流に燃料・空気混合通路に設けられ、開位置と閉位置の間を動くチョーク弁と、燃料供給用に該燃料・空気混合通路と連通するプライミング燃料路と、該キャブレータの主ボディに保持されたプライミング弁とを具備する。例文帳に追加

The carburetor for an internal combustion engine comprises a choke valve disposed in a fuel/air mixture passage upstream of a throttle valve and movable between an opening position and a closing position, a priming fuel passage in communication, for fuel supply, with the fuel/air mixture passage, and a priming valve retained in a main body of the carburetor. - 特許庁

上記課題は、燃料の吐出が燃料ポンプによって行われず、燃料導管は閉じた燃料系の部分である内燃機関の状態において、閉じた燃料系における燃料圧力が検出され、閉じた燃料系における圧力が制限値を上回る値だけ降下する場合に通報が行われることによって解決される。例文帳に追加

The fuel pressure in a closed fuel system is detected in the internal combustion engine of a state the fuel is not discharged by the fuel pump, and the fuel conduit is a part of the closed fuel system, and the reporting is executed when the pressure in the closed fuel system is lowered by a value over a limited value. - 特許庁

例文

制御コンピュータ41は、内燃機関101の運転状態に基づいて、排気還流制御弁12の弁体27に振動が生じてなおかつこの振動によって弁体27が弁座28と断続的に衝突する状態となる衝突開度領域を算出し、目標開度が衝突開度領域以内であれば全閉に目標開度を修正する。例文帳に追加

The control computer 41 calculates a collision opening area where vibration is produced on the valve element 27 of the exhaust recirculation control valve 12 and the valve element 27 intermittently collides with the valve seat 28 due to the vibration and corrects the target opening to fully closing when the target opening is within the collision opening area. - 特許庁

例文

点火プラグ5を備えた内燃機関の点火装置であって、前記点火プラグの放電部GPに流体ARを供給する流体供給手段54,57と、前記流体供給手段を制御して、前記点火プラグの放電期間中に前記流体を前記放電部へ供給する制御手段6とを備える。例文帳に追加

This ignition device of the internal combustion engine having a spark plug 5, has fluid supply means 54 and 57 supplying fluid AR to a discharge part GP of the spark plug, and a control means 6 supplying the fluid to the discharge part in a discharge period of the spark plug by controlling the fluid supply means. - 特許庁

中心電極2と、中心電極2を内側に保持する絶縁碍子3と、絶縁碍子3を内側に保持するハウジング4と、ハウジング4の先端に固定されると共に中心電極2との間に火花放電ギャップ11を設ける主接地電極5とを有する内燃機関用のスパークプラグ1。例文帳に追加

A sparking plug 1 for an internal combustion engine comprises a central electrode 2, an insulator 3 which holds the central electrode 2 inside, a housing 4 which holds the insulator 3 inside, and a main grounding electrode 5 which is secured to the tip of the housing 4 and has a spark discharge gap 11 formed between the central electrode 2 and itself. - 特許庁

車両に搭載されて動力源を内燃機関とモータとで切り換えることができるコンプレッサを備えた冷凍サイクルを有する車両用空調装置において、コンプレッサをモータで駆動する場合の空調フィーリングの悪化を防止し、長時間にわたって冷力を確保することで吹き出し温度の上昇を低減する。例文帳に追加

To prevent deteriorating of an air conditioner feeling and to decrease rise of a blowoff temperature through securing a coolant capacity for a long time when the compressor is driven by a motor on an air conditioner for vehicle which has refrigerating cycle equipped with a compressor capable of switching a power source through an internal combustion engine and a motor mounted on a vehicle. - 特許庁

ハイブリッド車両1は、原動機として内燃機関5と電気モータ50を有し、デュアルクラッチ式変速機10と、ロータ52が所定方向に回転している場合に作動し、且つそのコンプレッサ容量を変化可能な補機としてのA/Cコンプレッサ90と、コンプレッサ容量を制御可能なECU100とを備えている。例文帳に追加

The hybrid vehicle 1 has an internal combustion engine 5 and an electric motor 50 as a prime mover, and includes a dual clutch type transmission 10, an A/C compressor 90 as an auxiliary machine which operates when the rotor 52 rotates in a predetermined direction and is variable in compressor capacity, and an ECU 100 controlling the compressor capacity. - 特許庁

筒内噴射用インジェクタ11と吸気ポート噴射用インジェクタ12とを備え、運転状態に応じてそれぞれのインジェクタから適度な分担率で燃料を噴射するようにした内燃機関において、空燃比フィードバック補正の反映比率を、所定の運転条件に対応させて、筒内噴射用インジェクタと吸気ポート噴射用インジェクタとで異ならせて制御する。例文帳に追加

In an internal combustion engine provided with a cylinder injection injector 11 and an intake port injection injector 12 and injecting fuel from each injector at appropriate share according to operation conditions, the cylinder injection injector and the intake port injection injector are controlled with setting different reflection ratio of air fuel ratio feed back correction with corresponding to a predetermined operation condition. - 特許庁

ポート噴射弁と筒内噴射弁とを気筒毎に備えたデュアルインジェクションシステムを備え、吸気弁の最大リフト量の変更により筒内吸入ガス量を調整する新内燃機関において、吸気通路構成部材に付着する燃料の量が過度に大きくなることを回避すること。例文帳に追加

To avoid the excessive sticking of fuel to an intake passage formation member in a new internal combustion engine which includes a dual injection system having a port injection valve and an inner-cylinder injection valve per each cylinder and adjusts an amount of inner-cylinder intake gas by changing an amount of the maximum lift of an intake valve. - 特許庁

燃焼室12を含む少なくとも1つの気筒と、排気制御手段42によって制御される排気手段14と、吸気制御手段40によって制御される吸気手段24と、処理ユニット44とを有する、特にディーゼル型の直接噴射内燃機関の残留燃焼ガスを掃気する方法に関する。例文帳に追加

The present invention relates to the scavenging method for residual burnt gas of a direct-injection internal combustion engine, notably of diesel type, comprising at least one cylinder including the combustion chamber 12, an exhausting means 14 controlled by an exhaust control means 42, an intake means 24 controlled by an intake control means 40, and a processing unit 44. - 特許庁

吸気バルブのリフト量を調節する可変動弁機構を備え、目標リフト量を一定にしつつ、目標吸気管圧力を変更することによって目標吸入空気量を達成する第1の運転領域を実現する内燃機関において、該目標吸気管圧力を決定するための制御装置が提供される。例文帳に追加

In an internal combustion engine provided with a variable valve train adjusting the lift of an intake valve and obtaining a first operation zone in which a target intake air quantity is achieved by changing the target intake pipe pressure while keeping a target lift constant, a control device for determining the target intake pipe pressure is provided. - 特許庁

本発明は、機関回転数が目標機関回転数に収束するように点火時期をフィードバック制御する内燃機関の点火制御システムにおいて、点火時期の遅角ガード値が進角側へシフトされた時点で、フィードバック制御に用いられる積分項の遅角ガード値も進角側へシフトさせるようにした。例文帳に追加

In the ignition control system for the internal combustion engine feedback-controlling ignition timing to converge the engine speed to the target engine speed, retarding guard value of an integration term used for feedback control is shifted to an advancing side at a point of time when retarding guard value of ignition timing is shifted to the advancing side. - 特許庁

蒸発燃料制御装置は、燃料タンクから発生する蒸発燃料を吸着するキャニスタと、前記キャニスタと内燃機関の吸気系との間に設けられ、前記蒸発燃料を前記吸気系にパージさせるパージ通路と、パージ通路を介して吸気系に供給される蒸発燃料の流量を制御する流量制御手段とを有する。例文帳に追加

This evaporated fuel control device has a canister of adsorbing evaporated fuel generated from a fuel tank, a purge passage arranged between the canister and an intake system of an internal combustion engine and purging the evaporated fuel to the intake system, and a flow control means for controlling a flow rate of the evaporated fuel supplied to the intake system via the purge passage. - 特許庁

内燃機関のシリンダブロックにフライホイルハウジング7を固設し、該フライホイルハウジング7に、クランクシャフト5を軸受支持するデフレクションジャーナル15を設けた構成において、該デフレクションジャーナル15の位置決めを正確にすべく、シリンダブロック17とフライホイルハウジング7との間に、インロー嵌合部16を構成した。例文帳に追加

The internal combustion engine is structured so that a flywheel housing 7 is installed fast to its cylinder block and the housing is furnished with deflection journal 15 which bears a crank shaft 5, wherein a socket-and- spigot fitting part 16 is formed between the cylinder block 17 and housing 7 for making precise the location of the deflection journal 15. - 特許庁

本発明は、酸化機能を有する第一および第二触媒が内燃機関の排気通路に上流側から順に直列に設けられている場合において、第一触媒よりも上流側を流れる排気中に還元剤を供給することで第二触媒を昇温させるときに第二触媒の温度をより精度良く目標温度に制御することを目的とする。例文帳に追加

To control the temperature of a second catalyst to a target temperature more accurately when rising the temperature of the second catalyst by supplying a reducing agent to exhaust emission flowing at an upstream side of a first catalyst, in the case that the first and second catalysts having an oxidizing function are serially arranged in this order from the upstream side in the exhaust emission passage of the internal combustion engine. - 特許庁

インジェクタが備える複数の噴孔のうち少なくとも一つを燃料の流れ方向である噴孔入口から噴孔出口にかけて噴孔断面半径が滑らかに減少させ、かつ噴孔出口近傍で噴孔断面半径がほとんど変化しない噴孔(縮流孔6)を有するインジェクタを用いて筒内燃料噴射エンジンを構成する。例文帳に追加

A cylinder fuel injection engine is constituted by using an injector of which one of a plurality of nozzle holes is a nozzle hole (contracted flow hole 6) having a radius of the nozzle hole cross section smoothly reduced from a nozzle hole inlet to a nozzle hole outlet in a fuel flowing direction and almost unchanged in the vicinity of the nozzle hole outlet. - 特許庁

シリンダブロック20と、クランクケース30との間に構築される2本のカム軸を、互いに同期させつつ同一方向に回転させることにより、クランクケース30に対してシリンダブロック20を少なくともシリンダ22の中心軸方向に相対移動させる可変圧縮比内燃機関10に関する。例文帳に追加

In the variable compression ratio internal combustion engine 10, two cam shafts configured between the cylinder block 20 and the crank case 30 are rotated in the same direction while they are synchronized with each other, causing the relative movement of cylinder block 20 to the crank case 30 toward at least the central axis direction of the cylinder 22. - 特許庁

内燃機関が始動されてから予め定められた期間においてはバイパス通路内に流入する排気ガスの流量の割合が大きくなるようにバイパス制御弁が制御されると共に、上記予め定められた期間が経過した後においては排気ターボチャージャの過給圧に応じてバイパス制御弁が制御される。例文帳に追加

The bypass control valve is controlled so that the ratio of the flow amount of the exhaust gas flowing into the bypass passage may become large in the preset duration from the start of the internal combustion engine, and the bypass control valve is controlled corresponding to super-charging pressure of the exhaust gas turbo charger after the preset duration passes. - 特許庁

内燃機関の吸気管路用のアッテネータであって、障害物の無いチューブ(4)を含み、該チューブが、チューブを包囲するエンクロージャー(9)にして、チューブ入口と流体連通するプライマリチャンバ(11)と、プライマリチャンバと流体連通するセカンダリチャンバ(12)とに分割されるエンクロージャを含む。例文帳に追加

An attenuator for the air inlet tract of an internal combustion engine comprises an unobstructed tube (4) having a surrounding enclosure (9) divided into a primary chamber (11) in fluid communication with the inlet tube, and a secondary chamber (12) in fluid communication with the primary chamber. - 特許庁

船の推進中など、船外機が左右いずれか一方の外側方から大きい外力を受けた場合でも、内燃機関の駆動に大きな支障が生じないようにして、直ちには修理作業が要求されないようにし、各センサーが互いに干渉し合わないようにすると共に、これら各センサーに対する保守点検作業がそれぞれ容易にできるようにする。例文帳に追加

To dispense with an immediate repair work by preventing serious trouble in the drive of an internal combustion engine, even if an outboard engine receives a large external force from the outside of either of its left or right side in propelling a ship and to facilitate maintenance works of respective sensors by preventing the respective sensors from interfering with each other. - 特許庁

燃料噴射弁6から噴射される燃料の動粘度が予め定められた動粘度KVthであるときに内燃機関を始動させようとしてから予め定められた時間で燃焼を開始させることができる燃料の量を目標燃料量として該目標燃料量の燃料を燃料噴射弁から噴射する。例文帳に追加

When kinetic viscosity of a fuel injected from a fuel injection valve 6 is equal to predetermined kinetic viscosity KVth, the volume of fuel capable of starting combustion in a predetermined period after the internal combustion engine is intended to be started is used as a target fuel volume, and the target fuel volume of fuel is injected from the injection valve. - 特許庁

この内燃機関1は、混合気を燃焼させて動力を発生するエンジンと、エンジンの吸気通路上に配置される圧縮機32および前記エンジンの排気通路6上に配置されるタービン31を有すると共に排気通路6を通る排気ガスによりタービン31を回転させて圧縮機32を駆動しエンジンに過給を行う過給機3とを有する。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 includes an engine burning air fuel mixture and generating power, and a supercharger 3 including a compressor 32 arranged in an intake passage of the engine and a turbine 31 arranged in an exhaust passage of the engine, rotating the turbine 31 by exhaust gas passing the exhaust passage 6 and driving the compressor 32 to supercharge the engine. - 特許庁

複数の燃料噴射弁を有する内燃機関において、機関運転状態に応じた燃料噴射パターンを実行しつつ、所定の燃料噴射パターンが希にしか実行されない場合であっても、この燃料噴射パターンにおける学習値を適切に設定することができる空燃比制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device performing a fuel injection pattern according to an engine operation state in an internal combustion engine having a plurality of fuel injection valves, and suitably setting a learning value in a predetermined fuel injection pattern even when the predetermined fuel injection pattern is rarely performed. - 特許庁

燃焼室と吸排気ポートを備えると共にこれらを冷却する冷却水通路を内部に備えたシリンダヘッドと、クランクケースとシリンダブロックとシリンダヘッドとを締結するボルトの挿通孔を内部に有するシリンダブロックとを備えた内燃機関において、シリンダヘッドへ冷却水を送る冷却水通路の、低コストの製作手段を提供する。例文帳に追加

To provide an inexpensive manufacturing means of a cooling water passage for feeding cooling water to a cylinder head in an internal combustion engine equipped with the cylinder head incorporating a combustion chamber, an intake/exhaust port, and the cooling passage for cooling both of the above, and a cylinder block incorporating an insertion hole for a bolt for fastening a crankcase, the cylinder block, and the cylinder head. - 特許庁

制御ユニット40は、燃料噴射弁IJを介して排気行程途中に吸気ポート16に対して燃料を噴射し、燃焼圧力センサ50によって検出された燃焼圧力の変動に基づいて内燃機関10の燃焼状態が安定していないと判定した場合には、吸気行程後半に、水素噴射弁HIJを介して吸気ポート16に対して所定量の水素を噴射する。例文帳に追加

The control unit 40 injects fuel to a suction port 16 via a fuel injection valve IJ in the middle of an exhaust stroke, and injects a predetermined amount of hydrogen to the suction port 16 via a hydrogen injection valve HIJ in the latter half of the suction stroke when judging that the combustion condition of the internal combustion engine 10 is unstable, based on fluctuation of combustion pressure detected by a combustion pressure sensor 50. - 特許庁

内燃機関の排気通路に備えられ、担体5上に未燃燃料を吸着するHC吸着層6と未燃燃料を酸化除去する三元触媒層7とが形成されたHCトラップ触媒において、HC吸着層6を、中空空間を有する粒体状のHC吸着体10を積み重ねて形成するとともに、三元触媒層7を、HC吸着層6の表面に形成する。例文帳に追加

In an HC trap catalyst installed in the exhaust passage of the internal combustion engine, and forming the HC adsorption layer 6 adsorbing non-combustion fuel onto a carrier 5 and the ternary catalyst layer 7 eliminating non-combustion fuel by oxidation, the HC adsorption layer 6 is formed by stacking HC adsorbed bodies 10 of particle shapes having hollow spaces and the ternary catalyst layer 7 is formed on the surface of the HC adsorption layer 6. - 特許庁

取付金具4と、取付金具4に保持される絶縁碍子2と、絶縁碍子2に保持される中心電極3と、電極先端部31との間に主火花放電ギャップ11を形成する主接地電極5と、碍子先端部21との間に補助火花放電ギャップ12を形成する補助接地電極6とを備えた内燃機関用のスパークプラグ1。例文帳に追加

The spark plug for an internal combustion engine comprises a mounting bracket 4, an insulator 2 supported by the mounting bracket 4, a central electrode 3 held by the insulator 2, a main ground electrode 5 forming a main spark discharge gap 11 with an end 31 of the center electrode, and an auxiliary ground electrode 6 forming an auxiliary spark discharge gap 12 with an end 21 of the insulator. - 特許庁

排気ガスによって掃気される構成部品、特に、内燃エンジン12および/またはエンジンセット10に属する少なくとも排気ガス循環路14,16,18,20の構成部品において、少なくとも1つの構成部品の排気ガスと接触する面が、ダイヤモンドに近い局所構造からなるアモルファス炭素を少なくとも部分的に有する保護コーティングを備えている。例文帳に追加

Components scavenged by exhaust gas, notably components of an internal combustion engine 12 and/or of at least exhaust gas circulation circuits 14, 16, 18, 20 belonging to an engine set 10 are provided, wherein the surface in contact with the exhaust gas of at least one component is provided with a protective coating comprising at least partly amorphous carbon of local structure close to diamond. - 特許庁

内燃機関の冷温始動時に機関冷却水を温水貯槽からの温水により置き換えるとき、機関冷却水温センサが感知する温度と機関本体温度の間に生ずる過渡偏差を推定計算し、一時的に機関温度を機関冷却水温センサによる温度検出値より過渡偏差分だけ下げて認識する。例文帳に追加

When replacing engine cooling water with hot water from the hot water storage tank at cold starting of the internal combustion engine, a transient deviation caused between a temperature sensed by an engine cooling water temperature sensor and an engine body temperature is presumably calculated, and an engine temperature is temporarily recognized by lowering it for a transient deviation amount from a temperature detected value of the engine cooling water temperature sensor. - 特許庁

活性種を生成する活性種生成手段18と、活性種生成手段18の作動時期を可変に制御し得る制御手段14と、を備える内燃機関において、活性種生成手段18は、吸気通路開口部近傍の燃焼室4内であって、機関平面視において吸気弁7の中心よりも吸気側機関側面寄りに配置されている。例文帳に追加

In an internal combustion engine equipped with an activation species producing means 18 for producing activation species and a control means 14 for variably controlling operation timing of the activation species producing means 18, the activation species producing means 18 is arranged in a combustion chamber 4 in proximity to intake passage opening and closer to an intake side engine side than the center of an intake valve 7 in an engine plan view. - 特許庁

排気ガス中のパティキュレートを軽減するために燃料添加剤を用いた内燃機関の排気通路間に配置される排気ガス浄化装置の一部として、排気ガス中に残存するパティキュレートを捕捉する排気ガス浄化用ハニカムフィルタであって、多孔質炭化珪素焼結体で形成される交互目封止ハニカムフィルタであることを特徴とする排気ガス浄化用ハニカムフィルタ。例文帳に追加

The honeycomb filter is applied to an exhaust gas purifying honeycomb filter collecting particulate remaining in exhaust gas, and is applied to an alternative eye-sealing honeycomb filter formed by porous silicon carbide sintering member as the part of an exhaust emission control device arranged at an exhaust passage of an internal combustion engine employing fuel addition agent in order to decrease the particulate in the exhaust gas. - 特許庁

燃料噴射弁21は、内燃機関1を停止させる指令があった場合には、スロットル弁53が開くとともに、燃料噴射弁21は、燃料分配管25内における燃料Fの圧力が所定の圧力よりも小さくなるまで、膨張行程から排気行程の状態にある気筒30内を選択し、当該気筒30内へ燃料Fを噴射する。例文帳に追加

The fuel injection valve 21 opens a throttle valve 53 when stop of the internal combustion engine 1 is commanded, and the fuel injection valve 21 selects a cylinder 30 under a condition of an exhaust stroke from an expansion stroke and inject fuel F into the cylinder 30 until pressure of the fuel F in the fuel distribution pipe 25 gets lower than predetermined pressure. - 特許庁

内燃機関1は、吸気ポート4内に燃料を噴射するポート噴射用インジェクタ10pと、燃焼室2内に燃料を直接噴射する筒内噴射用インジェクタ10cと、燃焼室2からの排気ガスを給気管12に還流させるための排気還流管18とを有し、燃焼室2内で燃料および空気の混合気を燃焼させて動力を発生する。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 has a port injection injector 10p for injecting fuel into an intake port 4, a cylinder injection injector 10c for directly injecting fuel into a combustion chamber 2, an exhaust recirculation pipe 18 for recirculaing exhaust gas from the combustion chamber 2 to an air supply pipe 12 and burns a mixture of fuel and air in the combustion chamber 2 to generate power. - 特許庁

点火プラグの受電端子と点火用電圧を供給する給電端子との瞬間的な断線を防止し、常に安定した電気的接続状態を保持でき、さらに着脱が容易である点火プラグの受電端子と点火用電圧を供給する給電端子とを備える内燃機関用点火装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition device for internal combustion engine having a receiving terminal of a spark plug and a feeding terminal for supplying ignition voltage which prevents instantaneous break between the receiving terminal of a spark plug and the feeding terminal for supplying ignition voltage, and can maintain always a stable electric connection state and is easy to install and remove. - 特許庁

内燃機関等の排気通路の上流側から水素生成触媒とNOx浄化触媒を順に配置して成る排気ガス浄化システムであり、水素生成触媒は、分岐した排気通路を介して低温活性触媒部と高温活性触媒部とに区画され、生成水素がNOx浄化触媒に供給され窒素酸化物の還元浄化に供される排気ガス浄化システムである。例文帳に追加

The exhaust emission control system comprises a hydrogen generating catalyst and the NOx cleanup catalyst arranged in sequence at the upstream side of an exhaust passage for an internal combustion engine, the hydrogen generating catalyst being partitioned into a low-temperature activating catalyst part and a high-temperature activating catalyst part via the parted exhaust passage so that generated hydrogen is supplied to the NOx cleanup catalyst for reducing and cleaning nitrogen oxide. - 特許庁

本発明の内燃機関用過給システムは、ターボ過給機3と、ターボ過給機の上流又は下流の吸気管5に設けられた電動コンプレッサ4と、電動コンプレッサ4を迂回するバイパス通路7と、バイパス通路7に設けられたバイパス弁8と、電動コンプレッサ4を制御する過給システム制御手段2を具備する。例文帳に追加

This supercharge system for the internal combustion engine is equipped with a turbocharger 3, an electric compressor 4 arranged in an intake pipe 5 in the upstream or downstream of the turbocharger 3, a bypass passage 7 bypassing the electric compressor 4, a bypass valve 8 provided on the bypass passage 7, and a supercharge system control means 2 controlling the electric compressor 4. - 特許庁

クランクシャフトに連動する駆動軸と、該駆動軸と同軸に配置される被動軸とに、駆動軸および被動軸の軸線まわりにN極およびS極が交互に着磁されて成る永久磁石がそれぞれ固定される車両用内燃機関の磁力駆動式ポンプにおいて、脱調現象の発生を確実に防止する。例文帳に追加

To surely prevent a desynchronization from occurring in a magnetic driving type pump of internal combustion engine for vehicle having permanent magnets formed by alternately magnetizing N and S poles around the axes of a drive shaft and a driven shaft fixed to the drive shaft interlocked with a crankshaft and the driven shaft disposed coaxially with the drive shaft. - 特許庁

内燃機関流体回路は、増圧ピストンまたは排気弁に圧油を供給する主弁2(第1の主弁)と、同増圧ピストンまたは排気弁から圧油を排出する主弁3(第2の主弁)と、前記主弁2,3にパイロット圧を与えることでこれら主弁を駆動する1台のパイロット電磁弁1とを備えている。例文帳に追加

This hydraulic circuit for the internal combustion engine comprises the main valve 2 (first main valve) supplying a pressure oil to a boosting piston or an exhaust valve, the main valve 3 (second main valve) discharging the pressure oil from the boosting piston or the exhaust valve, and a pilot-operated solenoid valve 1 driving these main valves by providing pilot pressures to the main valves 2 and 3. - 特許庁

具体的には、すす堆積量推定手段は、内燃機関の回転数及び燃料噴射量に基づいて、筒内(グロープラグの周辺など)のすす堆積量を推定し、グロープラグ制御手段は、推定されたすす堆積量が所定値よりも大きい場合に、グロープラグを通電する制御を行う。例文帳に追加

Actually, a soot deposit quantity estimating means estimates a soot deposit quantity in the cylinder (such as the periphery of the glow plug) based on an engine speed of the internal combustion engine and a fuel injection quantity, and a glow plug control means executes control for carrying an electric current to the glow plug when the estimated soot deposit quantity is larger than a predetermined value. - 特許庁

この内燃機関1は、混合気を燃焼させて動力を発生するエンジンと、エンジンの吸気通路5上に配置される圧縮機32およびエンジンの排気通路6上に配置されるタービン31を有すると共に排気通路6を通る排気ガスによりタービン31を回転させて圧縮機32を駆動しエンジンに過給を行う過給機3とを有する。例文帳に追加

This internal combustion engine 1 has an engine for generating motive power by burning an air-fuel mixture, a compressor 32 arranged on an intake passage 5 of the engine and a turbine 31 arranged on an exhaust passage 6 of the engine, and has a supercharger 3 for supercharging the engine by driving the compressor 32 by rotating the turbine 31 by exhaust gas passing through the exhaust passage 6. - 特許庁

中心貫通孔21を有する絶縁碍子2と、絶縁碍子2の先端から突出する状態で中心貫通孔21内に保持された中心電極3と、碍子先端を突出させた状態で絶縁碍子2を保持する取付金具4と、中心電極3との間に火花放電ギャップ11を形成する接地電極5とを有する内燃機関用のスパークプラグ1。例文帳に追加

The spark plug 1 is provided with an insulator 2 with a center through-hole 21, a center electrode 3 held inside the center through-hole 21 in a state protruded from a tip of the insulator 2, a metal fitting 4 holding the insulator 2 with its tip kept protruded, and a grounding electrode 5 forming spark discharge gap 11 against the center electrode 3. - 特許庁

点火プラグの周囲を囲む複数のプラグチューブを気筒毎に備えた内燃機関において、1箇所あたりに少なくとも2つのプラグチューブが入る貫通穴2が開けられたヘッドカバー1と、ヘッドカバー1に開けられた貫通穴2毎に1つずつ嵌め込まれプラグチューブが内接する貫通穴4を有するパッキン3と、を備えた。例文帳に追加

The internal combustion engine, having each cylinder provided with a plurality of plug tubes enfolding spark plugs, is provided with: a cylinder head cover 1 with through holes 2 made therein, each of which stores at least two plug tubes; and packing 3 fitted singly in individual through holes 2 made in the cylinder head cover 1 and provided with through holes 4 in which the plug tubes are inscribed. - 特許庁

例文

内燃機関10は、燃焼室用のピストン12a,12bと、ピストン12a,12bが接続されるクランクシャフト16と、ピストン12a,12bと対向して運動する複数のバランサ用ピストン18a,18bと、複数のバランサ用ピストン18a,18bを一括してクランクシャフト16に連結するコネクティングロッド20とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 includes the pistons 12a, 12b for the combustion chamber, a crankshaft 16 connected to the pistons 12a, 12b, a plurality of pistons 18a, 18b for the balancer, which move opposedly to the pistons 12a, 12b, and a connecting rod 20 which collectively connects the plurality of pistons 18a, 18b for the balancer to the crankshaft 16. - 特許庁

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