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内燃のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26551



例文

本発明は、燃焼室内の空燃比が高い状態で燃焼が行われる高空燃比燃焼と、燃焼室内の空燃比が所定空燃比以下の状態で燃焼が行われる低空燃比燃焼とを選択的に切り換える内燃機関において、安定した燃焼を行うと共に、より良好な加速性または減速性を得ることが可能な技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide technology capable of carrying out stable combustion and providing good acceleration performance and deceleration performance in an internal combustion engine selectively switching between high air fuel ratio combustion performing combustion under a condition that air fuel ratio in a combustion chamber is high and low air fuel ratio combustion performing combustion under a condition that air fuel ratio in the combustion chamber is low. - 特許庁

内燃機関に形成された燃焼室内に燃料を噴射するための燃料噴射ノズル1において、前記燃料にキャビテーションを発生させるためのキャビテーション発生部2aと、該キャビテーション発生部2aで発生したキャビテーションを消滅させるためのキャビテーション消滅部2c,2dとを有することを特徴とする。例文帳に追加

This fuel injection nozzle 1 for injecting fuel to a combustion chamber formed in the internal combustion engine is provided with a cavitation generation part 2a for generating cavitation to the fuel and cavitation elimination parts 2c, 2d for eliminating the cavitation generated in the cavitation generation part 2a. - 特許庁

圧縮行程で気筒内へ燃料を噴射して成層燃焼を実施する筒内噴射式火花点火内燃機関において、燃料噴射時の筒内壁面への燃料付着を抑制することで排ガス性状を改善するとともに、点火時点で成層燃焼を実施するのに良好な混合気を形成することを可能とする。例文帳に追加

To improve exhaust gas properties by inhibiting adhesion of fuel on a cylinder inner wall surface in fuel injection and forming an air fuel mixture good for executing stratified combustion at the time of ignition in a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine injecting fuel into a cylinder during compression stroke and executing stratified combustion. - 特許庁

気筒判別タイミングの間においてカムシャフトセンサから出力される気筒判別信号Phaseの数で気筒判別を行う内燃機関において、前記気筒判別信号とクランクシャフトセンサで検出される気筒判別タイミングとの位相差に基づいて、タイミングチェーンが許容範囲を超えて伸びているか否かを診断する。例文帳に追加

In an internal combustion engine performing cylinder discrimination by the number of cylinder discrimination signals (Phase) output from a cam shaft sensor between cylinder discrimination timing, it is diagnosed whether the timing chain is stretched exceeding the allowable range based on phase difference between the cylinder discrimination signal and cylinder discrimination timing detected by a crankshaft sensor. - 特許庁

例文

本発明のエネルギー回収装置は、内燃機関10の排気通路28に設けられた排気絞り弁56と、該排気絞り弁56を駆動するアクチュエータ58に開度信号を出力する制御手段70と、該排気絞り弁70よりも上流側の排気通路に弁66を介して連通可能な蓄圧容器64とを備える。例文帳に追加

This invented energy recovery device is provided with: the exhaust throttle valve 56 provided in the exhaust gas passage 28 of an internal combustion engine 10; a control means 70 outputting opening signals to an actuator 58 driving the exhaust throttle valve 56; and a pressure accumulation vessel 64 communicating with an exhaust gas passage on an upstream side of the exhaust throttle valve 70 via a valve 66. - 特許庁


例文

本発明は、酸化能を有する前段触媒と、PMおよび/またはNOxを捕捉する排気浄化装置とが直列に配置された内燃機関の排気浄化システムにおいて、前段触媒の活性状態を正確に判別して排気浄化装置に対する還元剤の供給を好適に行える技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a technology accurately determining an activation state of a front stage catalyst and suitably supplying reducer to an exhaust emission control device in an exhaust emission control system for an internal combustion engine having the front stage catalyst having oxidation capability and the exhaust emission control device collecting PM and/or NOx arranged in series. - 特許庁

複数の吸気通路の途中を内面に開口せしめて吸気マニホールドに設けられた挿入孔にロータリーバルブが回動可能に挿入される多気筒内燃機関の可変吸気装置において、確実なシール性を確保しつつ組付性を向上してロータリーバルブを吸気マニホールドに組付ける。例文帳に追加

To improve the assembling workability while ensuring the sealing property to assemble a rotary valve in an intake manifold in a variable intake device of a multi-cylinder internal combustion engine wherein the rotary valve is rotatably inserted into an insertion hole formed on the intake manifold by inwardly opening the ways of plural intake passages. - 特許庁

アイドリングストップ機能を有する車両において、アイドリング運転中に内燃機関1を所定のパターンで運転させて学習を行う必要がある場合には、次の一時停車時に学習を実行することを予め乗員に知らせるとともに、次の一時停車時にはアイドリングストップを中止して学習を実行する。例文帳に追加

In a vehicle including idling stop function, an occupant is informed of execution of learning during next temporary stop of the vehicle and idling stop is suspended and learning is executed during next temporary stop of the vehicle when learning is necessary by operating the internal combustion engine 1 with a predetermined pattern during idling operation. - 特許庁

排気ガス浄化装置は、内燃機関から延び排気ガスを排出する排気管35と、排気管の途中に配置されNOxを浄化するNOx浄化触媒60と、NOx浄化触媒の近傍で排ガス中に燃料成分の噴霧を噴射する添加弁50と、排気管中に配置され添加弁から噴射される噴霧を微粒化する微粒化部材55とを備えている。例文帳に追加

The exhaust emission control device comprises an exhaust pipe 35 extending from an internal combustion engine to exhaust the exhaust gas; an NOx purifying catalyst 60 disposed at an intermediate part of the exhaust pipe to purify NOx; the addition valve 50 injecting a spray of fuel components into the exhaust gas near the NOx purifying catalyst; and an atomizing member 55 disposed in the exhaust pipe to atomize the spray injected from the addition valve. - 特許庁

例文

燃料としてアルコールとガソリンとをそれぞれ単独でまたは混合して使用可能な内燃機関の燃料噴射制御装置であって、燃料の蒸気圧evapを検出する蒸気圧検出手段(ステップS20)と、この検出された蒸気圧evapに基づいて燃料噴射量を補正する蒸気圧補正手段(ステップS40、S90、S130、S140)とを備えたことを特徴とする。例文帳に追加

This fuel injection control device for an internal combustion engine in which alcohol and gasoline can be used independently or by mixture as fuel is provided with a vapor pressure detecting means (Step S20) for detecting vapor pressure (evap) of fuel and vapor pressure correcting means (Steps S40, S90, S130, S140) for correcting fuel injection amount based on the detected vapor pressure (evap). - 特許庁

例文

低酸素濃度ないし還元性ガスが含まれる雰囲気、若しくは、内燃機関の排気ガス雰囲気で使用されるとともに、酸化物セラミックス系材料から主として形成された素子部を有する抵抗変化式センサのクリーニング方法において、前記素子部を900〜1200℃の温度で加熱クリーニングする工程を含むことを特徴とする。例文帳に追加

In the cleaning method for the resistance change type sensor used in an atmosphere low in the concentration of oxygen and containing reductive gas or in the exhaust gas atmosphere of an internal combustion engine and having an element part mainly formed from an oxide ceramic material, a process for heating and cleaning the element part at 900-1,200°C is included. - 特許庁

内燃機関3の排気通路5に設けられた触媒7の劣化判定装置1は、触媒7に流入する排ガスを酸化雰囲気から還元雰囲気に切り換えた後、検出された下流側酸素濃度パラメータKACT2に応じて、触媒7を通過した還元剤の量を表すスリップ量パラメータsumkact2を算出する。例文帳に追加

This deterioration-determination device 1 for a catalyst 7 arranged in the exhaust passage 5 of an internal combustion engine 3, calculates a slip rate parameter sumkact2 indicating the amount of the reducing agent passed through the catalyst 7 according to a detected downstream oxygen concentration parameter KACT2, after switching exhaust gas led to flow into the catalyst 7 from an oxidation atmosphere to a reduction atmosphere. - 特許庁

触媒コンバータ8を有するとともに、触媒コンバータ8の浄化能力を回復させる添加剤の添加弁10を有する内燃機関1の排気浄化システムにおいて、シリンダヘッドを設計変更することなく添加弁10を簡単に設置できるようにしたうえで、添加剤による効力を大とする。例文帳に追加

To facilitate installation of an addition valve without changing the design of a cylinder head and to maximize the effectiveness of an additive agent, in an exhaust emission control system for an internal combustion engine 1 including a catalytic converter and the additive agent addition valve for recovering the cleanup capability of the catalytic converter. - 特許庁

本発明は、シリンダヘッドを上下方向に貫通してオイル落とし穴とブローバイガス抜き穴を兼用する貫通穴を形成してなる内燃機関のシリンダヘッド構造に関し、エンジン出力を上げた場合にもオイルの落ち量とブローバイガスの昇り量を充分に確保することを目的とする。例文帳に追加

To secure sufficient oil dropping quantity and blow-by gas rising quantity even when engine output is increased, with regard to a cylinder head structure for an internal combustion engine having a through-hole passing through a cylinder head in an up-and-down direction and commonly used as an oil drop hole and a blow-by gas degassing hole. - 特許庁

駆動力伝達部15を、内燃機関11のクランクシャフト11aと一体に設けられたクランク軸プーリ15aと、このクランク軸プーリ15aと対をなし、第1クラッチ16を介してコンプレッサ13の回転軸13aと接続可能な駆動軸プーリ15bと、クランク軸プーリ15aおよび駆動軸プーリ15b間に掛け渡されたベルト15cとを備えて構成した。例文帳に追加

The drive force transmission part 15 comprises a crankshaft pulley 15a formed integrally with the crankshaft 11a of the internal combustion engine 11, a drive shaft pulley 15b connectable to the rotating shaft 13a of the compressor 13 through the first clutch 16, and a belt 15c stretched between the crankshaft pulley 15a and t he drive shaft pulley 15b. - 特許庁

水素添加内燃機関の制御装置に関し、ガソリンに水素を添加したリーンバーンによる運転方法から、ガソリン供給量の増量と水素供給量の減量によりリーンバーンによる運転方法よりもリッチ化された空燃比で運転を行う運転方法へ、過大なトルクショックを招くことなく運転方法を切り替えることを可能にする。例文帳に追加

To enable switching of an operation method from a lean burn operation method wherein hydrogen is added to gasoline to the operation method for performing operation in air-fuel ratio made richer than that in the lean burn operation method by an increase in gasoline supply quantity and a decrease in hydrogen supply quantity without causing excessive torque shock with regard to a control device for a hydrogenated internal combustion engine. - 特許庁

ガス化溶融炉ガスから燃料電池用に水素を多量かつ安価に製造でき、かつ水素ガスを分離した残りであるオフガスの発生量と使用量の変動を吸収でき、燃料性状を安定化させることができて、オフガスを製鉄所内燃料ガスの1つとして有効利用できるようにする。例文帳に追加

To inexpensively manufacture a large amount of hydrogen for a fuel cell from a gasification fusion furnace gas, to absorb the variation of the generating amount and the use amount of the off-gas as residue after separating hydrogen gas, to stabilize the fuel quality, and to effectively utilize off gas as one of the fuel gas in an ironwork. - 特許庁

内燃機関の燃焼室内に燃料を直接噴射する燃料噴射弁10であって、燃焼室62内に配置されるノズル部29と、ノズル部29に設けられ燃焼室62内に燃料を噴射する噴孔25と、を備え、ノズル部29の燃焼室62内に露出する面27が鏡面仕上げされている。例文帳に追加

The fuel injection valve 10 for directly injecting fuel into a combustion chamber of an internal combustion engine comprises a nozzle part 29 disposed in the combustion chamber 62, a nozzle 25 provided on the nozzle part 29 for injecting fuel into the combustion chamber 62, wherein a surface 27 of the nozzle part 29 exposed in the combustion chamber 62 is mirror-finished. - 特許庁

往復式圧縮機12を内燃機関として機能させるときは、理論空燃比よりも空気が過剰となる状態で燃料ガスをシリンダ12−2内にて燃焼させ、燃焼後の排ガスを酸素が残存する状態で燃料電池10のカソード側10Cへ供給することで燃料電池10の加熱を行う。例文帳に追加

When the reciprocating compressor 12 is functioned as an internal combustion engine, the fuel gas is burnt in the cylinder 12-2 in a state that air exceeds a stoichiometric mixture ratio and the exhaust gas after combustion is supplied to the cathode side 10C of the fuel cell 10 in the state oxygen remains, thereby the fuel cell 10 is heated. - 特許庁

内燃機関3から排出された排ガスを浄化する触媒7の劣化判定装置1は、触媒7による排ガスの浄化能力に基づいて、触媒7が劣化しているか否かを判定し、触媒7が劣化していると判定されたときに、触媒7に蓄積された硫黄分を除去するための第1硫黄分除去制御を実行する。例文帳に追加

A deterioration determination device 1 of a catalyst 7 for purifying exhaust gas discharged from an internal combustion engine determines whether the catalyst 7 has deteriorated, based on purifying capability by the catalyst 7. and when it is determined that the catalyst 7 has deteriorated, executes a first sulfur content removing control for removing sulfur content accumulated in the catalyst 7. - 特許庁

火花点火燃焼と内部EGRガスによる圧縮自己着火燃焼とを切り換え可能な内燃機関の燃焼制御装置において、前記圧縮自己着火燃焼と前記火花点火燃焼とをいずれか一方から他方へ切り換える場合に、吸気量が一時的に減少するように、吸気圧力、筒内圧力および筒内への吸気面積の少なくともいずれかを制御する制御手段11を備える。例文帳に追加

The combustion control device of the internal combustion engine switchable between the spark ignition combustion and the compression self-ignition combustion by internal EGR gas includes a control means 11 for controlling at least one of a suction pressure, an in-cylinder pressure and a suction area into an inside of a cylinder to temporarily reduce a suction amount when switching from one to the other between the compression self-ignition combustion and the spark ignition combustion. - 特許庁

火花点火式内燃機関は、機械圧縮比を変更可能な可変圧縮比機構Aと、吸気弁の閉弁時期を制御可能な可変バルブタイミング機構Bと、筒内の気流を制御すると共に燃焼室内に供給される吸入空気量を制御可能な気流制御弁19とを具備する。例文帳に追加

The spark ignition type internal combustion engine is provided with a variable compression ratio mechanism A capable of varying a mechanical compression ratio, a variable valve timing mechanism B capable of controlling the valve closing timing of the intake valve, and an air flow control valve 19 controlling the air flow in a cylinder and capable of controlling the intake air amount supplied into a combustion chamber. - 特許庁

内燃機関に可変ノズル型タービンを備えた過給機が設けられ、排気浄化触媒の排気浄化作用を高めるため、軽油等の液体燃料が排気に添加される場合に、可変ノズル摺動部に燃料が付着することを回避することと排気中に添加燃料を一様に分散させることとは互いに背反するという問題を解決して燃料を添加可能にする。例文帳に追加

To provide a variable nozzle type exhaust gas turbine including additional fuel injection nozzle for adjusting exhaust gas properties preventing fuel injected from a fuel injection nozzle from adhering on a variable nozzle pivot part and eliminating generation of stick in the variable nozzle due to fuel adhesion. - 特許庁

アルミ合金製内燃機関用ピストン10は、複数本のリング溝12,14,15のうち、燃焼室に一番近いトップリング溝12に、りん酸塩並びにふっ化物を混合した電解液で陽極酸化皮膜50を形成し、陽極酸化皮膜50の微細な孔に熱硬化性樹脂を含浸させた。例文帳に追加

In this piston made of aluminum alloy for an internal combustion engine, on a top ring groove 12 which is the nearest from a combustion chamber among a plurality of ring grooves 12, 14, 15, an anode oxide film 50 is formed with electrolyte of mixture of phosphate and fluoride, and fine holes of the anode oxide film 50 are impregnated with thermosetting resin. - 特許庁

ケース1の内部に一次コイルと二次コイルとを収納し、二次コイルに発生した高電圧をハイテンションコード4で出力させるようにした内燃機関用点火コイル10において、ケース1の外面にハイテンションコード4の引き回しガイドとなるコードガイド部2を設けたことを特徴としている。例文帳に追加

An ignition coil 10 for an internal combustion engine, having a primary coil and a secondary coil incorporated into a case 1, and a high- tension code 4 for outputting a high voltage appearing in the secondary coil, comprises a code guide 2 which acts as a route guide for the high-tension code 4 on an outer surface of the case 1. - 特許庁

この発明は、過給機のタービンに通じる第1排気通路を開閉する第1排気弁と当該タービンを通らない第2排気通路を開閉する第2排気弁とを備える過給機付き内燃機関において、定常走行時に加えてNOx低減要求を有する運転条件下においても、ノッキングの回避と燃費向上とを良好に両立させることを目的とする。例文帳に追加

To satisfactorily materializing both of avoidance of knocking and improvement of fuel economy even under an operation condition including NOx reduction demand in addition to steady travel time, in an internal combustion engine with a supercharger including a first exhaust valve opening and closing a first exhaust gas passage communicating to a turbine of the supercharger and a second exhaust valve opening and closing the second exhaust gas passage not communicating to the turbine. - 特許庁

アルコールとガソリンが任意に混合されたアルコール混合燃料が使用可能であって、機関の回転数が所定値を下回るときに燃料供給量を増量して前記回転数を上昇させる回転数復帰制御が実行される内燃機関に適用され、ドライバビリティの悪化を抑制しつつ、ブローバイガス還流装置の異常を適切に検出する。例文帳に追加

To provide an abnormality detecting device to be used for an internal combustion engine to execute the engine speed return control, which raises engine speed by increasing the fuel supply quantity when an alcohol mixture fuel obtained by mixing alcohol and gasoline can be used and engine speed is lower than a predetermined value, and capable of appropriately detecting abnormality of a blow-by gas circulating device, while restricting deterioration of drivability. - 特許庁

内燃機関は、ピストン9のピストンピン8に一端が連結されたアッパーリンク5と、このアッパーリンク5とクランクシャフト1のクランクピン2とを連結するロアリンク3と、一端が機関本体側へ揺動可能に支持され、他端がロアリンク3に連結されるコントロールリンク7と、を有する複リンク式ピストンクランク機構を備えている。例文帳に追加

This internal combustion engine is provided with a multi-link type piston crank mechanism which includes an upper link 5 having one end connected to a piston pin 8 of a piston 9, a lower link 3 connecting the upper link 5 to a crank pin 2 of a crankshaft 1, and a control link 7 having one end swingably supported on the engine body side and the other end connected to the lower link 3. - 特許庁

筒内噴射弁111〜114を有する内燃機関1の排気通路2にNO_X 吸蔵還元触媒7を配置し、機関をリーン空燃比成層燃焼モードで運転し触媒7に排気中のNO_X を吸収させ、リッチ空燃比均質混合気燃焼モードで機関を運転することにより触媒7に吸収されたNO_X を還元浄化する。例文帳に追加

NOx storing reduction catalyst 7 is arranged in an exhaust passage 2 of an internal combustion engine 1 having cylinder injection valves 111 to 114 to operate the engine at lean air-fuel ratio stratified charge combustion mode so that the catalyst 7 absorbs NOx in exhaust gas, and the engine is operated at rich air-fuel ratio homogeneous mixture combustion mode to reduce the clean NOx absorbed by the catalyst 7. - 特許庁

オイルを貯留するオイルパンと、保温機能を有するオイルタンクと、オイルを供給するオイルポンプとを備え、オイルポンプの作動時は、オイルパン内のオイルが常にオイルタンクを経由して汲み上げられるようにオイル通路を形成し、さらに、内燃機関の運転停止時にはオイルタンクは逆止弁により密閉される構成とした。例文帳に追加

There are equipped an oil pan for storing the oil, an oil tank with heat insulating function and an oil pump supplying the oil, an oil passage is formed to pump up the oil in the oil pan via the oil tank, when operating the oil pump and the oil tank is closed with a check valve, when stopping the operation of the internal combustion engine. - 特許庁

吸気通路14を画成するスロットルボデー12、前記スロットルボデー12内に回動可能に設置されるスロットルバルブ16並びに前記スロットルバルブ16の上流側に位置し且つ前記ルスロットルバルブ16の開度が小さいときに熱気を前記吸気通路14に導入するように前記スロットルボデー12に形成された導入通路20を備えた、内燃機関の吸気制御装置。例文帳に追加

This air intake control device for an internal combustion engine is provided with a throttle body 12 defining an intake passage 14, a throttle valve 16 installed turnably in the throttle body 12 and a inlet passage 20 which is positioned at an upstream side of the throttle valve 16 and is formed in the throttle body 12 to introduce hot air into the intake passage 14, when the opening of the throttle valve 16 is small. - 特許庁

内燃機関と走行用電動機と発電用電動機とバッテリとを備える車両において、バッテリの充電状態が低い場合および、バッテリの入出力可能電力が制限される場合でも、特に走行用電動機を使用する走行モードで運転者の要求する駆動力を実現できるようにする。例文帳に追加

To make it possible to perform driving required by a driver even when the charged condition of a battery is low and when the input-output permissible power of the battery is limited, especially in the traveling mode in which an electric motor for traveling is used, in a vehicle provided with an internal combustion engine, the electric motor for traveling, an electric motor for generating power and the battery. - 特許庁

排気系に供給される二次空気の供給制御を行うリードバルブが配設される部分でヘッドカバーに、リードバルブ室を形成するようにしてカムシャフト側に膨出した膨出部が一体に設けられる内燃機関において、ヘッドカバーの大型化を回避しつつリードバルブ室の容積を大きくすることを可能とする。例文帳に追加

To allow the volume of reed valve chambers to be increased while avoiding the increase in size of a head cover, in an internal combustion engine including an enlarged portion which is extended toward a camshaft side for forming the reed valve chambers and which is integrally provided on the head cover at a portion at which reed valves for controlling supply of secondary air to an exhaust system are disposed. - 特許庁

内燃機関から排出される排ガス中のスートを主成分とする粒子状物質(PM)をBiをベースとした触媒について、高価な白金族を担持させることなく、またルーズコンタクト条件下での評価においても十分に効率のよい浄化性能を発揮でき、より低い温度で燃焼させるPM燃焼触媒を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a PM (particulate matter) combustion catalyst capable of demonstrating a sufficiently efficient cleaning performance even in evaluation under a loose contact condition without carrying an expensive platinum group for a Bi-based catalyst, and burning the PM whose main component is soot in exhaust gas discharged from an internal combustion engine at a lower temperature. - 特許庁

硫黄被毒回復処理を必要とする排気浄化触媒を備えた排気浄化装置において、硫黄被毒回復処理実行中における排気浄化触媒温度の過昇温を抑制しつつ、排気浄化触媒の硫黄被毒回復処理を促進することができる内燃機関の排気浄化装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an exhaust emission control device of an internal combustion engine capable of promoting sulfur poisoning recovery processing of an exhaust emission control catalyst while restraining an excessive temperature rise in the exhaust emission control catalyst temperature when performing the sulfur poisoning recovery processing in the exhaust emission control device having the exhaust emission control catalyst requiring the sulfur poisoning recovery processing. - 特許庁

内燃機関用点火コイルのケースは、前記熱硬化性樹脂を収納する上部壁と、前記上部壁に連設され、前記一次コイルおよび二次コイル、センタ鉄心、熱硬化性樹脂を収納する下部壁と、前記サイド鉄心の厚さよりも高く、サイド鉄心を収納する下方向が開放される溝が形成される外壁から構成されている。例文帳に追加

The case of an internal combustion engine firing coil is constituted of an upper wall part for containing thermosetting resin, a lower wall continuous to the upper wall and containing a primary coil, a secondary coil, a center core and thermosetting resin, and an outer wall higher than the thickness of the side core and provided with a groove opening downward and containing the side core. - 特許庁

本発明に係る内燃機関の排気浄化装置および排気浄化方法は、排気ガス中の微粒子を捕集するパティキュレートフィルタの温度が、劣化温度以上となる可能性がある場合には、燃焼室に供給される排気ガス(EGRガス)量を所定量以下とすると共に、燃焼室に供給される吸気量を減少させることを特徴とする。例文帳に追加

In this invented exhaust emission control device and exhaust emission control method for an internal combustion engine, the quantity of exhaust gas supplied to a combustion chamber (EGR gas) is kept at a predetermined quantity or less and the quantity of intake air supplied to the combustion chamber is reduced if there is possibility that the temperature of the particulate filter collecting particles in exhaust gas rises to a degrading temperature or higher. - 特許庁

本発明は、点火時期をMBTより前に過進角させることが可能な内燃機関の制御システムにおいて、点火時期が過進角される時に、混合気の燃焼速度を高める燃焼促進処理を併用することにより、点火時期の大幅な進角を抑えつつ気筒内から排出される未燃燃料成分を減少させるようにした。例文帳に追加

In the control system for the internal combustion engine excessively advancing the ignition timing before the MBT, when the ignition timing is excessively advanced, combustion promoting processing for improving the combustion speed of air/fuel mixture is combinedly carried out at the same time, thereby decreasing unburning fuel ingredients discharged from a cylinder while suppressing great advancing of the ignition timing. - 特許庁

このように、電子制御ユニットを主電子制御ユニットと副電子制御ユニットで構成することにより、例えば主電子制御ユニットのみを有する通常車両に対して副電子制御ユニットを追加して、アイドリングストップにおける内燃機関の自動停止及び自動始動を実現することが可能となる。例文帳に追加

With the electronic control unit thus composed of the main electronic control unit and the auxiliary electronic control unit, the automatic stop and automatic start of the internal combustion engine at the idling stop can be realized by adding the auxiliary electronic control unit to the normal vehicle having only the main electronic control unit, for instance. - 特許庁

高圧燃料ポンプや燃料圧力センサ等の燃料系に異常が生じた場合に、制御上の煩わしさを伴うことなく、合理的に速やかに検知し、かつ異常部位を、均質燃焼ストイキ運転を行うことなく、自動的に特定することが可能な内燃機関の燃料系診断兼制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel system diagnosing-cum-controlling device for an internal combustion engine rationally and quickly detecting an anomaly when it occurs in a fuel system such as a high pressure fuel pump or a fuel pressure sensor without resulting in complications of control, and capable of automatically specifying an anomaly portion without carrying out homogeneous combustion stoichiometric operation. - 特許庁

内燃機関に供給する燃料と水とをそれぞれの臨界温度を超えた条件、又はそれぞれの臨界温度及び臨界圧力を超えた条件、又は超臨界状態で触媒に接触させて両者を反応させるに際し、上記燃料及び水の一方又は両方が触媒と接触する時間を制御する。例文帳に追加

When fuel and water supplied to the internal combustion engine are made contact a catalyst to react under a condition where temperature of the same exceed each critical temperature, a condition where temperature and pressure of the same exceed each critical temperature and critical pressure, or a supercritical condition, time during which one or both of the fuel and the water contact the catalyst is controlled. - 特許庁

複数の吸気通路の途中を内面に開口せしめて吸気マニホールドに設けられた挿入孔にロータリーバルブが回動可能に挿入される多気筒内燃機関の可変吸気装置において、確実なシール性を確保しつつ組付性を向上してロータリーバルブを吸気マニホールドに組付ける。例文帳に追加

To assemble a rotary valve improved in assembling workability while ensuring the sealing property, in an intake manifold in a variable intake device of a multi-cylinder internal combustion engine wherein the rotary valve is rotatably inserted into an insertion hole formed on the intake manifold by inwardly opening the ways of plural intake passages. - 特許庁

排ガス入口流路を構成するセルの内表面にアルカリ金属を含まないNOx捕捉触媒層を設け、排ガス出口流路を構成するセル内表面に少なくともアルカリ金属を含むNOx捕捉触媒層を設けることを特徴とし、ディーゼル内燃機関の排ガス中のPM,NOx,HC,COを効果的に浄化できる、ウォールフロー型触媒化モノリスハニカムフィルタ及びそれを用いた浄化装置である。例文帳に追加

A wall flow type catalyzed monolithic honeycomb filter and a purifying apparatus using the filter are provided with a NOx trapping catalyst layer containing no alkali metal on the inner surface of the cell constituting the entrance passage of the exhaust gas, and with a NOx trapping catalyst layer containing at least an alkali metal on the inner surface of the cell constituting the exit passage of the exhaust gas. - 特許庁

このような輪郭線形状を有する芯材35は、先端部31においてより先端側で、より外周面に近い位置に延びるため、接地電極30では、内燃機関の駆動に伴い燃焼室から受ける熱を、自身のより先端側で、より外周面に近い位置から芯材35に逃がすことができ、より効果的な熱引きを行うことができる。例文帳に追加

Since the core material 35 having such a contour line shape extends to a position closer to the outer peripheral face in the tip part 31, at the ground electrode 30, heat received from a combustion chamber accompanying driving of an internal combustion engine can be released at further tip side from the position closer to the outer peripheral face to the core material 35, and more effective heat conduction can be carried out. - 特許庁

燃料が高濃度アルコール燃料である場合、機関始動時において最初の1サイクル目に各気筒に噴射される燃料の燃料噴射量の点火順序毎に増量する制御を中止し、増加した燃料噴射量を点火順序毎に同一量とするか、減量することで、始動性悪化を防ぐ内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine for preventing the deterioration in startability, by setting an increased fuel injection quantity at the same quantity or reducing the quantity for each of ignition order, by stopping control for increasing the quantity for each of ignition order of a fuel injection quantity of fuel injected into respective cylinders in the first one cycle when starting an engine, when the fuel is a high concentration alcohol fuel. - 特許庁

車輌用内燃機関の冷温始動時にクランキングに先立って吸気圧縮比を高める如く、機関非作動時に機関作動特性を変更する際、機関作動特性変更手段による機関作動特性変更を個別の機関の性能誤差を自ら学習補正しつつ過不足なく行なうことにより、確実な機関作動特性変更を迅速にし且つ該変更に要する操作用電力消費を節約する。例文帳に追加

To rapidly change sure engine operational characteristics and save the power consumption for the operation required for the change by reasonably changing the characteristics by an engine operational characteristic changing means, in changing the characteristics at non-operation of an engine in such a way that the intake compression ratio is increased before the cranking when the engine is in a cold state. - 特許庁

内燃機関Eの可変動弁装置は、吸気弁を開閉作動すべくカム軸20に設けられる吸気カムの弁駆動力を吸気弁に伝達する伝達機構と、吸気弁の弁作動特性を変更すべくシリンダヘッド2に変位可能に支持される前記伝達機構を変位させる駆動軸61を回転駆動する電動モータとを備える。例文帳に追加

The variable valve gear for an internal combustion engine E is provided with a transmission mechanism transmitting valve driving force of an intake cam provided on a cam shaft 20 to open and close an intake valve to the intake valve, and an electric motor rotating and driving the drive shaft 61 displacing the transmission mechanism displaceably supported by a cylinder head to change valve operation characteristics of the intake valve. - 特許庁

吸入空気量が大きい場合に混合気がリッチ化され、主充填信号センサに基づいて主充填信号が求められ、補助充填信号センサに基づいて補助充填信号が求められる形式の、排気導管に補助構成要素が配置されている内燃機関の運転方法を補助構成要素の寿命が延びるようにする。例文帳に追加

To extend a life of an auxiliary constitution element in an operation method of an internal combustion engine in which a mixed as is enriched in the case where a suction air amount is large, a main filling signal is required based on a main filling signal sensor, an auxiliary filling signal is required based on an auxiliary filling signal sensor and the auxiliary constitution element is disposed on an exhaust conduit. - 特許庁

燃料蒸発ガス排出抑止装置のキャニスタ12に吸着された燃料蒸発ガスを制御して内燃機関の吸気システム18へパージングする調整バルブ10であり、電磁コイル58の外側に配設したアーマチュア86を備えた低摩擦作動するソレノイドバルブアセンブリ40を有している。例文帳に追加

An adjusting valve 10 controlling fuel evaporative emission adsorbed by a canister 12 of the evaporative emission control system for purging it to an intake system 18 of an internal combustion engine has the solenoid valve assembly 40 operating in low friction provided with an armature 86 provided in an outer side of an electromagnetic coil 58. - 特許庁

例文

この内燃機関1は、改質触媒により排ガスと燃料との混合気を改質して、水素を含む改質ガスを生成するとともに、吸気通路を介して前記改質ガスを燃焼室へ還流させる改質器20と、燃焼室内の燃焼状態を検出する燃焼圧力センサ48とを含む。例文帳に追加

This internal combustion engine 1 comprises a reformer 20 generating the reformed gas including hydrogen by reforming the mixture of the exhaust gas and the fuel with a reforming catalyst and refluxing the reformed gas into a combustion chamber through an intake passage and a combustion pressure sensor 48 detecting combustion state in the combustion chamber. - 特許庁

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