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内燃のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26551



例文

2〜4価のネオペンチルポリオールおよび該ネオペンチルポリオールにエチレンオキサイドを1〜4モルの割合で付加して得られるネオペンチルポリオールエチレンオキサイド付加物からなる群より選択される少なくとも1種と、炭素数が4〜12の脂肪酸とから得られる脂肪酸エステルからなる内燃機関用潤滑油基油。例文帳に追加

The lubricating oil base oil for internal combustion engines is composed of a fatty acid ester obtained from at least one kind selected from a di- to tetravalent neopentyl polyol and a neopentyl polyol ethylene oxide adduct obtained by adding 1-4 mol ethylene oxide to 1 mol di- to tetravalent neopentyl polyol and a 4-12C fatty acid. - 特許庁

同一サイクルにて予混合圧縮着火(HCCI)燃焼用の燃料、及び拡散燃焼用の燃料を噴射し得る内燃機関に適用される燃料噴射量制御装置において、HCCI燃焼による騒音が過大になることが抑制され得る同燃焼用燃料噴射量の上限量を決定すること。例文帳に追加

To determine an upper limit quantity of an injection quantity of fuel for combustion at which excessive noise caused by HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) combustion can be suppressed in a fuel injection quantity control device adopted to an internal combustion engine capable of injecting fuel for HCCI combustion and fuel for diffusion combustion at the same cycle. - 特許庁

燃焼室45からエキゾーストパイプ46を介して到来する燃焼ガスが、前記パンチングパイプ34の通孔34aを介して前記断熱通気材52へ通過すると共に、ディフューザディスク12の通孔24aを通過することにより、内燃機関の出力を低下させることなく消音効果を向上させる。例文帳に追加

The combustion gas coming from a combustion chamber 45 via an exhaust pipe 6 passes through the thermal insulation and ventilation material 52 via the through-hole of the punching pipe 34 as well as passing through the through-hole 24a of the diffuser disc 12 makes the silencing effect improve without decreasing the output of the internal combustion engine. - 特許庁

吸気ポートに燃料を噴射するポート用燃料噴射バルブと筒内に直接燃料を噴射する筒内用燃料噴射バルブとを有するエンジンを搭載した内燃機関装置において、ポート用燃料噴射バルブからの燃料噴射における学習としてのポート学習の機会をより増やす。例文帳に追加

To increase a chance for port learning as learning of fuel injection from a port fuel injection valve in an internal combustion engine device equipped with an engine having the port fuel injection valve for injecting fuel to an intake port and a cylinder fuel injection valve for directly injecting fuel in a cylinder. - 特許庁

例文

これにより、運転者が素早いシフト操作をもってクラッチペダルCPから速やかに足を離し、即座にクラッチCLがつながってしまったとしても、点火時期を遅角することで燃焼を緩慢にし耐ストール性を向上させていることから、内燃機関100と手動変速機MTとの間のトルクの伝達を円滑に行わせることができる。例文帳に追加

Thereby, even when a driver rapidly removes a foot from a clutch pedal CP with quick shift operation and the clutch CL is engaged instantly, since combustion is slowed and anti-stall property is improved by retarding the ignition timing, torque can be transmitted smoothly between the internal combustion engine 100 and a manual transmission MT. - 特許庁


例文

制御手段67は、変速制御装置76の勾配検知手段76aにより検知された下り勾配が所定値以上であり且つフューエルカット実施条件の成立中である場合に、内燃機関1の内部EGR(シリンダ内に残留する燃焼ガス)を増加するように可変動弁装置49を制御する。例文帳に追加

A control means 67 controls a variable valve gear 49 to increase internal EGR (combustion gas remaining in a cylinder) of the internal combustion engine 1 when a down gradient detected by a gradient detection means 76a of a shift control device 76 is a predetermined value or more and a fuel cut performing condition is met. - 特許庁

酸化セリウム(CeO_2)と酸化ジルコニウム(ZrO_2)の固溶体によって表面が均一に修飾されたアルミナファイバーより形成されたアルミナ多孔質骨格を有する多孔質触媒担体であって、内燃機関から排出される排ガスに含まれる一酸化炭素や炭化水素等を浄化するための触媒の担体として利用できる。例文帳に追加

The porous catalyst support including a porous alumina skeleton constituted of an alumina fiber with its surface uniformly modified with a solid solution of cerium oxide (CeO_2) and zirconium oxide (ZrO_2), can be used as a support of a catalyst for removing carbon monoxide, a hydrocarbon and the like contained in exhaust discharged from an internal combustion engine. - 特許庁

本発明のフューエルデリバリパイプ100は、内燃機関が有する気筒の燃料噴射弁に燃料を供給するフューエルデリバリパイプ100であって、機械構造用炭素鋼材から形成されたパイプ本体102を有し、前記パイプ本体102の内面にめっき皮膜127が形成されている、フューエルデリバリパイプ100。例文帳に追加

The fuel delivery pipe 100 which supplies fuel to a fuel injection valve of a cylinder provided to an internal combustion engine includes: a pipe body 102 made of carbon steel used for machine structures; and a plating film 127 formed on the inner surface of the pipe body 102. - 特許庁

本発明にかかる内燃機関の制御装置である電子制御装置60は、クランクシャフト15及び吸気カムシャフト32の回転に伴ってクランクポジションセンサ54及びカムポジションセンサ55から出力されるパルス信号に基づいて前記クランクシャフト15の回転角であるクランク角を検出する。例文帳に追加

An electronic control device 60, which is the control device of the internal combustion engine, detects a crank angle which is a rotation angle of a crankshaft 15, based on pulse signals output from a crank position sensor 54 and a cam position sensor 55 with rotation of the crankshaft 15 and an intake cam shaft 32. - 特許庁

例文

一次コイルの巻回を行う際に一次コイルにおける一対の巻線端部をコネクタ部に直接係止することができ、一次コイルを構成する電線に設けられた絶縁被膜に傷が入ることを効果的に抑制することができる内燃機関用点火コイル及びその製造方法を提供すること。例文帳に追加

To provide an ignition coil for an internal combustion engine configured such that when a primary coil is wound, a pair of winding ends of the primary coil are directly locked to a connector part and damaging of an insulating coating provided to an electric wire constituting the primary coil is effectively suppressed, and to provide a method of manufacturing the same. - 特許庁

例文

装置構成や制御に簡易なものを採用しながら、最大出力の確保に要求される排気バルブリフトカーブと、低中速領域における燃費低減に要求される排気バルブリフトカーブとを熱効率の低下を伴わずに連続的に変化させるようにしたカム位相可変型内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a cam phase variable type internal combustion engine configured to continuously vary an exhaust valve lift curve required to ensure the maximum output and an exhaust valve lift curve required to improve fuel economy in low and medium speed ranges without reduction in thermal efficiency while employing simple components for the construction and control of the device. - 特許庁

アクチュエータの制御室に導入される過給圧が設定圧を上回った場合に、ウェイストゲートバルブを開いて過給圧を低減させる方向に制御し得るようにした排気ターボ過給機付きの内燃機関において、減速後に再加速を行うような状況における過給の応答遅れを緩和ないし解消する。例文帳に追加

To mitigate or solve a response delay of supercharging in such a state that reacceleration is performed after deceleration, in an internal combustion engine with an exhaust turbosupercharger controlling supercharging pressure in a direction reducing the supercharging pressure by opening a waste gate valve when the supercharging pressure introduced into the control chamber of an actuator exceeds a set pressure. - 特許庁

本発明は、シリンダブロックとクランクケースとをシリンダ軸方向に相対変位させることにより圧縮比を変更する内燃機関の可変圧縮比システムにおいて、シリンダブロックとクランクケースとが相対変位するときに、クランクケース内のガスを吸い出し、又はクランクケース内へガスを送り込むことにより、クランクケース内の容積変化に起因した圧力変動を緩和するようにした。例文帳に追加

In the variable compression ratio system of the internal combustion engine for changing the compression ratio by relativity displacing the cylinder block and the crankcase in the cylinder axis direction, a pressure fluctuation due to the volumetric change in the crankcase is alleviated by sucking out gas in the crankcase or sending gas into the crankcase when the cylinder block and the crankcase are relativity displaced. - 特許庁

本発明に係る内燃機関は、ノッキングが検出されたときノッキング抑制用EGR制御を実行するEGR制御手段と、ノッキングが検出されたときノッキング抑制用燃料供給制御を実行する燃料供給制御手段と、ノッキングが検出されたときノッキング抑制用点火時期制御を実行する点火時期制御手段とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine includes an EGR control means for carrying out EGR control for restraining knocking when knocking is detected; a fuel supply control means for carrying out fuel supply control for restraining knocking when knocking is detected, and an ignition timing control means for carrying out ignition timing control for restraining knocking when knocking is detected. - 特許庁

取付金具2と、絶縁碍子3と、中心電極4と、中心電極との間に火花放電ギャップを形成する主接地電極51と、碍子先端部31における先端外周角部311との間にコロナ放電ギャップを形成する副接地電極52とを有する内燃機関用のスパークプラグ1。例文帳に追加

The spark plug 1 for the internal combustion engine includes a fitting 2, an insulator 3, a center electrode 4, a main ground electrode 51 forming the spark discharge gap between the center electrode and itself, and a sub ground electrode 52 forming a corona discharge gap between a front end outer peripheral angle portion 311 at an insulator front end 31 and itself. - 特許庁

パワーモードが選択されている場合と通常モードが選択されている場合とで内燃機関の要求出力が同一となるときであれ、パワーモードが選択されている場合には通常モードが選択されている場合に比べて大きな加速感を得ることのできる車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a device for control of a vehicle by which larger acceleration feeling is obtained when a power mode is selected, compared with a case when a normal mode is selected, even if the requested output from an internal combustion engine becomes the same in both cases when the power mode is selected, and when the normal mode is selected. - 特許庁

本発明による内燃機関の排ガス浄化装置は、NOx触媒7に捕捉されたNOxを脱離浄化するために、排ガスを還元雰囲気に制御する排ガス還元制御を実行する(図2)とともに、排ガス還元制御によるNOxの脱離浄化を促進するために、NOx触媒7を昇温する昇温制御を実行する(図5)。例文帳に追加

The exhaust emission control device for the internal combustion engine carries out exhaust gas reduction control for controlling exhaust gas to a reducing atmosphere to desorb and purify NOx caught by the NOx catalyst 7 (Fig.2) and carries out temperature rise control for the temperature rise of the NOx catalyst 7 to accelerate NOx desorption and purification by exhaust gas reduction control (Fig.5). - 特許庁

複数のシリンダ12を有する内燃機関10に搭載される制御装置40は、水温センサ51により検出される冷却水温θが判定水温θc未満であるときには、クラッチ31を開放状態としてポンプ30の運転を停止し、冷却水通路20における冷却水の循環を停止する。例文帳に追加

If the cooling water temperature θ sensed by a water temperature sensor 51 is lower than a judging water temperature θc, a control device 40 mounted on an internal combustion engine 10 having a plurality of cylinders 12 makes a clutch 31 in an opened state for stopping operation of the pump 30 for stopping the circulation of the cooling water in a cooling water path 20. - 特許庁

本発明は、電動アクチュエータにより駆動される可変動弁機構及び可変圧縮比機構を含む可変機構の制御システムにおいて、内燃機関の運転停止要求が発生したときにバッテリ電圧の過剰な低下を回避しつつ可変動弁機構及び可変圧縮比機構を次回始動に適した状態へ動作させることを課題とする。例文帳に追加

To operate a variable valve mechanism and a variable compression ratio mechanism to a condition suitable for a next start while avoiding an excessive decrease in a battery voltage when an operation stop request of an internal combustion engine is generated, in a control system of a variable mechanism including the variable valve mechanism and the variable compression ratio mechanism driven by an electric actuator. - 特許庁

インジェクタを吸気マニホールドに取付けることでコンパクト化を図った内燃機関において、霧化燃料を微粒子化してもポートウェット現象が生じないようにインジェクタを吸気ポートの奥側(燃焼室側)に突出させることを、バルブオーバーラップ時の燃料ガスの吹き返に起因した弊害を防止した状態で実現する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine which is made compact by attaching an injector to an intake manifold, capable of achieving a protrusion of an injector toward a back of an intake port (a combustion chamber side) so as not to cause a port-wet phenomenon even if atomized fuel is microparticulated, in a state where a negative effect caused by blowback of fuel gas is prevented at a valve overlap. - 特許庁

内燃機関の運転中に少なくとも一時的に、前記高圧ポンプを投入および遮断することにより、該高圧ポンプの吐出量差を表す量を求め、吐出量制御装置の制御量に依存して、各高圧ポンプが吐出する燃料量が実質的に等しくなるように適応化することを特徴とする方法によって解決される。例文帳に追加

The problems are overcome by the method of obtaining an amount indicating a difference in discharge amounts of the high pressure pumps by turning on and off the high pressure pumps at least temporarily during operation of the internal combustion engine, and adapting the discharge amounts so that fuel amounts discharged by each of the high pressure pumps become substantially equal with each other, depending on a control amount of a discharge amount control device. - 特許庁

内燃機関1の冷却装置20の冷却水通路40は、機関本体10に設けられた第1水路41および第2水路42とウォーターポンプ23との間を循環する第1循環回路61と、ボア間通路16A〜16Cを通る第3水路43とウォーターポンプ23と間を循環する第2循環回路62とを含む。例文帳に追加

A cooling water passage 40 of the cooling device 20 for the internal combustion engine 1 includes a first circulation circuit 61 for circulation between each of a first water path 41 and a second water path 42 of the engine body 10 and a water pump 23, and a second circulation circuit 62 for circulation between a third water path 43 passing through bore-bore passages 16A-16C and the water pump 23. - 特許庁

内燃機関の目標点火時期を設定するために用いる点火効率係数を、アイドル運転時にはアイドル運転時目標点火効率係数に向けて所定時間毎に第1の所定値ずつ近付くように変化させる一方、通常運転時には通常運転時目標点火効率係数に向けて所定時間毎に第2の所定値ずつ近付くように変化させる。例文帳に追加

In idling, an ignition efficiency factor used to set the target ignition timing of the internal combustion engine is varied so that the factor approaches the target ignition efficiency factor in idling at intervals of the first prescribed value for each prescribed time, while in normal operation, it is varied so as to approach the target ignition efficiency factor in normal operation at intervals of the second prescribed value for each prescribed time. - 特許庁

火花点火式内燃機関は、機械圧縮比を変更可能な可変圧縮比機構Aと、吸気弁の閉弁時期を制御可能な可変バルブタイミング機構Bとを具備し、機関通常運転時には要求機関負荷に応じた目標機械圧縮比および吸気弁の目標閉弁時期となるように可変圧縮比機構および可変バルブタイミング機構が制御される。例文帳に追加

The spark ignition internal combustion engine includes a variable compression ratio mechanism A capable of varying a mechanical compression ratio, and a variable valve timing mechanism B capable of controlling valve close timing of an intake valve, and the variable compression ratio mechanism and the variable valve timing mechanism are controlled to have a target mechanical compression ratio in accordance with the required engine load and target valve close timing of the intake valve during normal operation of the engine. - 特許庁

バルブ移動量測定方法のバルブ移動量測定工程では、連続可変動弁機構40を有する内燃機関用エンジン1の部分を、シリンダブロックを取り外した状態として組立てて、ガイド23の上端たる反バルブ49側端部にガイド23と同軸的にセンサ26を固着させる。例文帳に追加

In a valve movement quantity measuring process of the valve movement quantity measuring method, a section of an engine 1 for an internal combustion engine including a continuously variable valve train 40 is assembled under a condition where a cylinder block is detached, and a sensor 26 is fixed on an end part at a side opposite to a valve 49 of an upper end of a guide 23 coaxially with a guide 23. - 特許庁

本発明による内燃機関3の制御装置では、吸入行程において、ポート燃料噴射弁18から燃料を噴射することによって、気筒C内に混合気を生成するとともに、圧縮行程において、混合気の圧縮着火による燃焼が開始される前に、点火プラグ17から気筒C内に火花を発生させる火花発生動作を実行する(図6のステップ15、図7)。例文帳に追加

The apparatus for control of the internal combustion engine 3 injects fuel from a port fuel injection valve 18 in an intake stroke to generate an air-fuel mixture in a cylinder C, and in a compression stroke and before the start of combustion by compression ignition of the air-fuel mixture, executes spark generation operation (step 15 in Fig.6, Fig.7) to generate a spark in the cylinder C from an ignition plug 17. - 特許庁

そして、ナビゲーションシステムNSにおける当該ハイブリッド車両の現在地がナビゲーションシステムNSに設定されている目的地の周辺に到達しているとき、内燃機関11の熱を吸収して高温となった冷却水を電動ウォーターポンプ22を通じて蓄熱タンク21内へ回収する。例文帳に追加

When the current location of the hybrid vehicle in the navigation system NS arrives around a destination set to the navigation system NS, the cooling water that absorbs heat in the internal combustion engine 11 and becomes a high temperature is recovered into a heat-storing tank 21 through the electric water pump 22. - 特許庁

この発明は、少なくとも一次コイル3と二次コイル4と、その一次コイル3と二次コイル4とを磁気的に結合させる鉄心1,2とを有し、二次コイル4で発生する高電圧をスプリング6を介して点火プラグに伝達する内燃機関用点火コイルにおいて、スプリング6の一部分に導電体12を配設する、ことを特徴としている。例文帳に追加

In an ignition coil for an internal combustion engine having at least a primary coil 3 and a secondary coil 4 and iron cores 1, 2 for connecting the primary coil 3 with the secondary coil 4 magnetically to transmit a high voltage generated in the secondary coil 4 to a spark plug through the spring 6, a conductive object 12 is arranged in a part of the spring 6. - 特許庁

この油圧制御装置は、内燃機関の駆動力をCVT14及び差動機構16を介して駆動輪に伝達する車両に適用され、変速比を変更するための作動油としてオイルをCVT14に供給する一方、差動機構16に潤滑油としてオイルを供給するオイルポンプ32を備える。例文帳に追加

This hydraulic control device is applied to a vehicle which transfers a driving force of internal combustion engine to driving wheels through a CVT14 and differential mechanism 16, supplies the oil to the CVT14 as a hydraulic fluid for changing a gear ratio, and is equipped with an oil pump 32 supplying the oil to the differential mechanism 16 as a lubricating oil. - 特許庁

内燃機関1の排気系は、同機関1より排出される排気を分流する分流通路51と、分流通路51毎に設けられた吸蔵還元型NOx触媒52と、各分流通路51を流れる排気を合流させる合流通路53と、合流通路53に設けられ排気中の未燃物質の酸化浄化を促す酸化触媒54とを備えて構成される。例文帳に追加

An exhaust system of the internal combustion engine 1 comprises branch passages 51 for branching exhaust discharged from the engine 1, a storage reduction type NOx catalyst 52 provided for every branch passage 51, a confluent passage 53 for joining exhaust flowing in each branch passage 51 and an oxidation catalyst 54 which is provided in the confluent passage 53 and promotes oxidation purification of the unburned material in exhaust. - 特許庁

各吸気管12とサージタンク15が隔壁18で仕切られて一体化されており、吸気管12毎に隔壁18に設けた各連通口19を各可変吸気バルブ20により開閉することにより、吸気管長を可変にする内燃機関の可変吸気装置において、各可変吸気バルブ20の回転軸22,23を、各吸気管12の中心軸線に沿った方向にしたことを特徴とする。例文帳に追加

This variable intake device for the internal combustion engine is provided with respective intake pipes 12 and a surge tank 15 partitioned by a partition 18 and integrated together, and varies the intake pipe length by opening/closing respective communication ports 19 provided in the partition 18 for every intake pipe 12 by the respective variable intake valves 20. - 特許庁

ランキンサイクルシステム(10)は、内燃機関(50)を冷却する冷媒を作動流体として駆動されるタービン(80)より上流側の冷媒通路(20)内に配置された電磁石(150)と、電磁石への通電および通電停止を行う通電制御手段(120,140)と、を備えることを特徴とするものである。例文帳に追加

The Rankine cycle system (10) includes: an electromagnet (150) disposed in a refrigerant path (20) on the upstream side of a turbine (80) driven with a refrigerant as a working fluid for cooling down an internal combustion engine (50); and electric conduction control means (120, 140) for power supply and stoppage of power supply to the electromagnet. - 特許庁

内燃機関の吸気管に設けられると共に電動モータによって開閉されるスロットルを制御するスロットル制御装置は、スロットルの実開度を検出するスロットルポジションセンサと、電動モータにかかる電気負荷に基づいて、スロットルの予想開度を予想する開度予想手段とを備える。例文帳に追加

This throttle control device for controlling the throttle provided in an intake pipe in the internal combustion engine and opened/closed by an electric motor is equipped with a throttle position sensor detecting an actual opening of the throttle and with an opening expecting means expecting an expected opening of the throttle based on an electric load applied to the electric motor. - 特許庁

内燃機関10の制御装置70は、吸気圧縮行程における燃料噴射である主噴射に加えて、排気膨張行程における燃料噴射である追加噴射を行う場合に、異なる気筒#1〜#4の間で主噴射期間と追加噴射期間が重ならないよう主噴射のタイミングを変更する。例文帳に追加

This control device 70 of the internal combustion engine 10 changes timing of main injection to prevent main injection periods and additional injection periods from overlapping on each other among the cylinders #1-#4 different from one another when executing the additional injection being fuel injection in an exhaust gas expansion stroke in addition to the main injection being fuel injection in an intake air compression stroke. - 特許庁

これにより、燃焼ガスを含まない混合ガスが燃焼するために必要な燃料量である初回燃焼必要燃料量τiよりも筒内燃料量が多くなって混合ガスの燃焼が最初に発生するとき、燃焼に供される燃料量のうちの初回燃焼必要燃料量τiを超える過剰量は十分に少なくなる。例文帳に追加

Thus, an inner cylinder fuel amount is larger than a fuel amount τi required at a first time combustion, which is the fuel amount required in order to burn the air-fuel mixture gas not including combustion gas, and the excessive amount exceeding the fuel amount τi of the amount of the fuel to be served for combustion when the air-fuel mixture is first burned, is suitably reduced. - 特許庁

ECU30は、検出した燃料ベーパー量に応じて筒内燃料噴射弁111〜114の燃料噴射量を補正し、パージ実行時の機関空燃比がパージを実行しないときの機関空燃比よりリーンになるようにするとともに、燃料噴射開始時期と燃料噴射終了時期とを燃料ベーパー量に応じて変更する。例文帳に追加

An ECU 30 corrects fuel injection amount in the cylinder fuel injection nozzles 111 to 114, according to the fuel vapor amount detected, so that the air-fuel ratio of the engine when purging is conducted becomes leaner than that when the purging is not conducted, and changes the fuel injection start timing and the fuel injection end timing, according to the amount of fuel vapor. - 特許庁

内燃機関21が、軸受29によりクランクケース26に支承されて駆動プーリ44を支持するクランク軸30と、このクランク軸30に支持される無端伝動帯巻掛用の駆動スプロケット67と、クランク軸30に支持されるスタータクラッチ74と、クランク軸30に支持される潤滑用オイルポンプ87駆動用の駆動ギア88とを備える。例文帳に追加

An internal combustion engine 21 has a crank shaft 30 supported on a crank case 26 by a bearing 29 for supporting the driving pulley 44, the endless transmission belt driving sprocket 67 supported by the crank shaft 30, a starter clutch 74 supported by the crank shaft 30, and a driving gear 88 supported by the crank shaft 30 for driving a lubricating oil pump 87. - 特許庁

ECU100は、原動機として内燃機関5とモータ50とを併用する車両加速中において、第1変速機構30の変速段を、より高速側の変速段に変速する場合、第2クラッチ22を係合状態にしている間に、モータ出力トルクをゼロにして第1変速機構30の変速動作を行う。例文帳に追加

When shifting to the speed change stage of the first speed change mechanism 30 to a much higher speed side speed change stage during vehicle acceleration using an internal combustion engine 5 and the motor 50 as a prime mover, the ECU 100 performs the speed changing operation of the first speed change mechanism 30 by setting the motor output torque to zero while the second clutch 22 is put in an engagement state. - 特許庁

内燃機関により駆動される磁石発電機に設けた電圧供給用発電コイルA1 ,A2 の出力及び電流供給用発電コイルA3 〜A8 の出力をそれぞれダイオードブリッジ全波整流器Rec1 ,Rec2 及び混合ブリッジ全波整流器Re21 〜Re26 を通して溶接機の出力端子t1 ,t2 間に供給する。例文帳に追加

Outputs of voltage supply power generation coils A1, A2 and electric current supply power generation coils A3-A8 arranged to a magnet generator driven by an internal combustion engine are supplied to between output terminals of a welding machine t1, t2 respectively through diode bridge full wave rectifiers and mixed bridge full wave rectifiers Re21-Re26. - 特許庁

内燃機関からの排ガスに含まれる粒子状物質を酸化して浄化する粒子状物質浄化用触媒であって、 亜鉛とアルミニウムとの複合酸化物からなる担体と、前記担体に担持されたセシウム、ルビジウム、カリウム、ナトリウム及びリチウムからなる群から選択される少なくとも一種のアルカリ金属と、前記担体に担持された銀とを備えることを特徴とする粒子状物質浄化用触媒。例文帳に追加

The catalyst for particulate material purification which oxidizes the particulate material included in the exhaust gas from a motor, is provided with a carrier consisting of a composite oxide of zinc and aluminum, at least one of alkaline metals selected from the group consisting of cesium, rubidium, potassium, sodium and lithium that are carried on the carrier and silver that is carried on the carrier. - 特許庁

1つのオートテンショナでもって、始動時に必要な大きなベルト張力をベルトに確実に付与でき、かつ、始動後にはエンジンの駆動力で補機プーリを駆動するのに必要な適切な張力をベルトに付与できる内燃機関用補機ベルトシステムおよびベルト張力調整装置を提供する。例文帳に追加

To provide an auxiliary machinery belt system for an internal combustion engine and a belt tension adjusting device capable of securely providing a belt with a large belt tension required when starting an engine and providing the belt with a proper tension required for driving an auxiliary machinery pulley by a driving force of the engine after starting the engine by one auto- tensioner. - 特許庁

そして、蓄熱タンク21内に貯留されている冷却水を電動式のウォーターポンプ22により内燃機関11へ供給して同機関11の温度を上昇させる際、コンバータ付インバータ17を通じてDC14Vに降圧されたHVバッテリ16からの出力電圧でウォーターポンプ22を駆動する。例文帳に追加

When cooling water stored in a thermal storage tank 21 is supplied to the internal combustion engine 11 with an electric water pump 22 to raise the temperature of the engine 11, the water pump 22 is driven by the output voltage from the HV battery 16 lowered to DC14V through the inverter with the converter. - 特許庁

推進用の内燃エンジン(E)を備えたボート(B)に於いて、燃料タンク(T)に蓄えられた燃料をエンジン(E)へ燃料ライン(L)を経て供給するための燃料供給システムは、燃料タンクに設けられた直径4cm程度の比較的小さな開口に通される燃料ポンプ(12)と燃料フィルタ(21)とを含んでいる。例文帳に追加

In a boat provided with an internal combustion engine for propulsion, a fuel supply system for supplying fuel stored in a fuel tank through a fuel line to the engine comprises a fuel pump 12 connected to an opening having a comparatively small diameter of about 4 cm, disposed in the fuel tank, and a fuel filter 21. - 特許庁

このパティキュレートセンサ1000は、高電圧発生回路2000手段から高電圧を印加されて、ディーゼル内燃機関100から排気管120内に流れパティキュレートフィルタ200を通りその下流側へ流出する排気ガス中のパティキュレートに応じ放電して放電電圧を発生する。例文帳に追加

The particulate sensor 1000 is applied with high voltage from a high voltage generating circuit 2000 means and generates discharge voltage with discharging according to particulate in exhaust gas flowing into an exhaust pipe 120 from the Diesel internal combustion engine 100 through the particulate filter 200 and flowing out to a downstream side thereof. - 特許庁

本発明は、内燃エンジンのオイル流れ制御バルブ(10)を作動するための方法であって、オイル流れ制御バルブ(10)は、オイル流れ制御バルブ(10)の出力側に配置されたカムフェーザー(26)に影響を及ぼすために設けられており、スプール(14)がスプールハウジング(12)に配置されている、方法を提案する。例文帳に追加

The method for operating the oil flow control valve 10 of an internal combustion engine, having the oil flow control valve 10 provided to affect a cam phaser 26 arranged in an output side of the oil flow control valve 10, and having a spool 14 arranged in a spool housing 12 is provided. - 特許庁

シリンダ内に供給されるべき燃料を噴射するインジェクタを備えた内燃エンジンにおいて燃料タンク内の燃料をインジェクタに圧送するプランジャ式燃料ポンプの制御装置であり、インジェクタの噴射開始時点を検出する検出手段と、噴射開始時点より第1所定時間だけ前から第2所定時間に亘って燃料ポンプを駆動する駆動手段と、を備えた。例文帳に追加

The control device for the plunger type fuel feed pump which pumps the fuel from a fuel tank into the injector in an internal combustion engine with the injector for injecting fuel to be supplied into cylinders comprises detecting means for detecting an injection starting point for the injector and driving means for driving the fuel pump for a period from a first preset time prior to the injection starting point to a second preset time. - 特許庁

動力源としての内燃エンジン(30)及び燃料タンク(50)を備え、前記燃料タンク(50)を二つ割り構造のカバーハウジング(11、12)内に設けられたタンク収納部(40)に取付保持するようにされた携帯型動力作業機(1)において、前記燃料タンク(50)を前記タンク収納部(40)にクッション部材(61、62、63)を介して抱き込むようにして取付保持する。例文帳に追加

The portable power machine (1) is provided with the internal- combustion engine 30 as a power source and the fuel tank 50, the fuel tank 50 is installed and held on the tank storage space 40 prepared in the split-half structured cover housings 11 and 12 in such a way as to be kept embraced via the cushion members 61, 62 and 63. - 特許庁

軽合金からなるシリンダブロックに鋳包まれる内燃機関用のシリンダライナにおいて、当該シリンダライナの外周面に、アルミニウムまたはアルミニウム合金を溶射してなる溶射皮膜を形成し、かつ、当該溶射皮膜の表面粗さRaを、JIS B0601(2001)に規定される測定方法で、40〜140μmとする。例文帳に追加

In the cylinder liner for an internal combustion engine cast in the cylinder block made of a light alloy, a thermal spray coating film of aluminum or aluminum alloy is formed on an outer circumference surface of the cylinder liner and surface roughness of the thermal spray coating film is maintained in a range of 40 - 140 μm when measured with a measurement method provided by JIS B0601 (2001). - 特許庁

グロープラグは、絶縁性セラミックからなるセラミック基体中13に導電性セラミックからなるセラミック抵抗体10が埋設された棒状のセラミックヒータ1を備えて構成され、セラミックヒータ1の先端部を突出させる形にて配置される金属外筒3と、内燃機関への取付部が形成された主体金具4が設けられる。例文帳に追加

The glow plug is equipped with a bar-shaped ceramic heater 1 where a ceramic resistor 10 consisting of conductive ceramic is buried in a ceramic substrate 13 consisting of insulating ceramic, and it is provided with a metallic outer tube 3 which is arranged with the tip of the ceramic heater 1 projected, and a main metal fitting 4 where a mounting part to an internal combustion engine is made. - 特許庁

例文

内燃機関1の吸気通路8内に燃料を噴射する燃料噴射弁14を有し、1サイクルあたりに噴射すべき燃料を吸気弁10の開弁前に終了する非同期噴射と吸気弁10の開弁中に終了する同期噴射とに分割して燃焼噴射弁14に噴射させる。例文帳に追加

The control device has a fuel injection valve 14 injecting fuel in an intake passage 8 of the internal combustion engine 1, and makes a fuel injection valve 14 perform injection by dividing the fuel injection into the asynchronous injection where the injection of fuel to be injected per one cycle is completed before opening the intake valve 10 and the synchronous injection where the fuel injection is completed while the intake valve 10 is opened. - 特許庁

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