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内燃のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26551



例文

位相補正器30は、内燃機関ENGが駆動し、第1クラッチC1が接続状態であり、且つ第1噛合機構SM1により第1入力軸4と出力軸3aとが選択的に連結されて、当該車両が走行する第1の走行状態では、磁極補正角θofsを第1の学習処理により求める。例文帳に追加

A phase compensator 30 calculates a magnetic pole correction angle θofs by a first learning processing in a first running state where an internal combustion engine ENG is driven, a first clutch C1 is in a connection state, a first input shaft 4 and an output shaft 3a are selectively connected by a first engagement mechanism SM1, and the vehicle runs. - 特許庁

位相補正器30は、内燃機関ENGが駆動し、第2クラッチC2が接続状態であり、且つ第2噛合機構SM2により第2入力軸5と出力軸3aとが選択的に連結されて、当該車両が走行する第2の走行状態では、磁極補正角θofsを第2の学習処理により求める。例文帳に追加

The phase compensator 30 calculates the magnetic pole correction angle θofs by a second learning processing in a second running state where the internal combustion engine ENG is driven, a second clutch C2 is in a connection state, a second input shaft 5 and the output shaft 3a are selectively connected by a second engagement mechanism SM2, and the vehicle runs. - 特許庁

上記目的はイグニッションコイル6で発生する点火プラグ8が点火を行なうために必要な高圧電流を停止スイッチ14を介しエンジン1の本体外郭部へ放電することにより内燃エンジン1を停止させるための停止用アースコード16を、プラグコード5に複数回巻きつけた後に、エンジン1に取り付けることにより達成される。例文帳に追加

A high-voltage current generated in the ignition coil 6 and required for the ignition plug 8 to make ignition is discharged to the body shell part of the engine 1 through a stop switch 14, and thereby an earth cord 16 for stopping the engine 1 is wound round the plug cord 5 in several turns and then attached to the engine 1. - 特許庁

内燃機関100は、各気筒103a,103b,103c,103dに設けられる燃料噴射弁121a,121b,121c,121dへ燃料を分配するデリバリパイプ102、排気カムシャフト12により駆動される第1の高圧燃料ポンプ41、クランクシャフト12により駆動される第2の高圧燃料ポンプ42、制御装置109を備えている。例文帳に追加

This internal combustion engine 100 has a delivery pipe 102 for distributing fuel to fuel injection valves 121a, 121b, 121c and 121d arranged in respective cylinders 103a, 103b, 103c and 103d, a first high pressure fuel pump 41 driven by an exhaust camshaft 12, a second high pressure fuel pump 42 driven by a crankshaft 12 and a control device 109. - 特許庁

例文

内燃機関の始動時において、ハウジング部材に対してロータ部材を最進角位相位置と最遅角位相位置間のロック位相位置に素早く相対回転させること、及び始動後期から通常運転時に移行する過程において、相対回転制御機構によるロックを解除した状態で、上記したロック位相位置に略近似して保持すること。例文帳に追加

To quickly relatively rotate a rotor member to a lock phase position between the most advanced angle phase position and the most retarded angle phase position relative to a housing member in starting an internal combustion engine and to retain it in a position approximating to the lock phase position after releasing the lock by a relative rotation controlling mechanism in a process shifting from the start latter stage to the ordinary operation time. - 特許庁


例文

内燃機関1は、シリンダヘッドCHと、吸気弁Viにより開閉される吸気ポートおよび排気弁Veにより開閉される排気ポートを有する燃焼室2と、吸気弁Viおよび排気弁Veの間に位置するようにシリンダヘッドCHに取り付けられた複数の点火プラグ10,10Aとを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 comprises a cylinder head CH, the combustion chamber 2 having an inlet port to be opened/closed by an inlet valve Vi and an exhaust port to be opened/closed by an exhaust valve Ve, and a plurality of ignition plugs 10, 10A mounted on the cylinder head CH to be located between the inlet valve Vi and the exhaust valve Ve. - 特許庁

機関始動後であっても燃焼式ヒータの燃焼ガスを機関排気通路に送り出せるようにすることで、燃焼ガスを不必要に機関本体に送り込まないようにして機関出力を高め、触媒の活性化を促し、機関排気通路から燃焼式ヒータに向けて排気ガスが逆流しないようすることができる燃焼式ヒータを有する内燃機関を提供すること。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine having a combustion heater, capable of preventing more combustion gas than necessary from being sent to an engine body to enhance the engine output to promote activation of a catalyst by allowing the combustion gas of a combustion heater to be sent into an engine-exhaust passage even after the engine is started, and of preventing exhaust gas from reversing from the engine-exhaust passage toward the combustion heater. - 特許庁

このとき、内燃機関の潤滑油温が冷却水温に与える影響を考慮するために、前トリップ水温TW、吸気温THA、ソーク時間ST、及び前運転時間DTから推定される潤滑油温に基づいて模擬カウンタ補正値Kを算出し、推定される冷却水温を補正する。例文帳に追加

Then, a simulated counter correction value K is calculated based on lubrication oil temperature estimated from the pre-trip water temperature TW, the intake air temperature THA, the soak time ST, and the pre-operating time DT for correcting the estimated cooling water temperature so as to consider the effect of the lubrication oil of the internal combustion engine on the cooling water temperature. - 特許庁

吸気ダクトSは、外気を内燃機関に導通するダクト部分11、所定の周波数域の吸気騒音を低減するレゾネータ部分12及びダクト部分11とレゾネータ部分12とを接続する連通管13を一体的に集積した吸気ダクト本体部10と、多孔質材料から成形されるポーラスダクト20とから構成される。例文帳に追加

This intake duct S comprises: an intake duct body part 10 in which a duct portion 11 conducting outside air to an internal combustion engine, a resonator portion 12 reducing intake noise in a predetermined frequency region, and a communication pipe 13 connecting the duct portion 11 with the resonator portion 12 are integrated; and a porous duct 20 shaped from a porous material. - 特許庁

例文

内燃機関用の電子的に作動されるバルブ組立体200が、弁軸202と、弁軸202を作動させるように動きを伝える形状記憶合金アクチュエータ206と、形状記憶合金アクチュエータ206の少なくとも一部を通る冷媒通路222と、そして、上記冷媒通路222と連通する冷却流体源223とを備える。例文帳に追加

This electronically actuated valve assembly 200 for the internal combustion engine has a valve stem 202, a shape memory alloy actuator 206 in operative communication with the valve stem 202, a coolant passage 222 passing through at least a portion of the shape memory alloy actuator 206, and a cooling fluid source 223 in communication with the coolant passage 222. - 特許庁

例文

内燃機関又は燃焼装置の排気ガスからアルデヒド類を生成するアルデヒド生成触媒を含有する第1触媒層と、上記排気ガス中の窒素酸化物を還元するNOx還元触媒と、上記アルデヒド類を酸化するアルデヒド酸化触媒を含有する第2触媒層とを、一体構造型担体に積層して成る。例文帳に追加

The catalyst for a cleaning exhaust gas is constiuted by lamainating a first catalyst bed, which contains an aldehyde forming catalyst for forming acetaldehydes from exhaust gas of an internal combustion engine or combustion apparatus, and a second catalyst bed, which contains an NOx reducing catalyst for reducing nitrogen oxide in the exhaust gas and the aldehyde oxidizing catalyst for oxidizing aldehydes, on a monolithic structure carrier. - 特許庁

ピストン圧縮によって予混合気を自己着火させる予混合圧縮着火式内燃機関において、圧縮着火運転領域で、エンジン回転数が低回転から高回転に変化するに伴い、噴霧燃料の燃焼室内壁面への衝突量を連続的又は段階的に増加するようにする。例文帳に追加

In this premixing compression ignition type internal combustion engine for self-igniting premixed air-fuel mixture by compression of a piston, amount of spraying fuel collided against an internal wall face of a combustion chamber is increased continuously or stepwise in accordance with change of rotational speed of the engine from low speed to high speed in a compression ignition range. - 特許庁

本発明に係る4ストローク過給式内燃エンジンは、燃焼室14を備えた少なくとも2つのシリンダ12と、遮断手段(不図示)が組み合わされた吸気管20を含んでいる吸気手段16と、遮断手段(不図示)を備えた排気管22を含んでいる排気手段18と、管22と少なくとも1つのマニフォールド24とを有している排気ガス収集手段とを有している。例文帳に追加

The four-stroke supercharge type internal combustion engine includes at least two cylinders 12 provided with combustion chambers 14, a suction means 16 containing a suction pipe 20 combined with a cutoff means (not shown), an exhaust means 18 containing an exhaust pipe 22 equipped with a cutoff means (not shown), and an exhaust gas collecting means having the pipe 22 and at least one manifold 24. - 特許庁

排気通路に配設された触媒7を備えると共に、触媒暖機のために点火時期を所定量遅角させる点火時期遅角制御手段を備える内燃機関において、前記点火時期遅角制御手段により点火時期が遅角されたとき、遅角された点火時期に起因する筒内圧に対応させて、排気弁30の開タイミングを変更する排気弁開タイミング変更手段を備える。例文帳に追加

The internal combustion engine provided with the catalyst 7 arranged in an exhaust gas passage and provided with an ignition timing retarding control means retarding ignition timing by a predetermined quantity for warming up the catalyst, is provided with an exhaust valve open timing change means changing open timing of the exhaust valve 30 with corresponding to cylinder pressure caused by retarded ignition timing when ignition timing is retarded by the ignition timing retarding control means. - 特許庁

アルミナと該アルミナ100重量部当り3〜40重量部の二酸化セリウムとからなる混合酸化物、及び該混合酸化物に担持された銀とを含有してなることを特徴とする希薄空燃比で運転される内燃機関からの排ガス浄化用触媒、並びにそれを使用する触媒体、排ガス浄化用触媒被覆構造体及び排ガス浄化方法。例文帳に追加

There are provided a catalyst used for cleaning exhaust leaving an internal combustion engine operated in a lean air-fuel ratio and comprising a mixed oxide comprising alumina and 3-40 pts.wt., per 100 pts.wt. alumina, cerium dioxide and silver supported by the mixed oxide, a catalyst body and an exhaust-cleaning-catalyst-coated structure each using the catalyst, and an exhaust cleaning method. - 特許庁

気筒上部略中心に配置された燃料噴射弁により、必要燃料量を分割して噴射する筒内噴射式火花点火内燃機関において、必要燃料量が設定量以上であって高い機関出力が必要とされる時には、ピストン頂面への燃料付着を抑制すると共に噴射燃料の気化潜熱によって十分に吸気充填効率を高めるようにする。例文帳に追加

To sufficiently increase intake air filling efficiency by inhibition of adhesion of fuel on a piston top surface and evaporation latent heat of injected fuel when required fuel quantity is not less than a predetermined quantity and high engine output is required in an cylinder injection type spark ignition internal combustion engine injecting required fuel quantity with dividing the same by a fuel injection valve arranged at a roughly center part of a cylinder upper part. - 特許庁

車両に搭載された内燃機関への燃料噴射量情報に基づいて予め設定された演算周期毎に燃費を算出する燃費演算装置において、燃料噴射量情報を移動平均処理する移動平均手段102と、移動平均手段の出力を低域通過フィルタ処理するフィルタ手段103とをそなえる。例文帳に追加

The fuel consumption operational device calculating fuel consumption at each pre-set operation period on the basis of fuel injection quantity information to an internal-combustion engine on-board is equipped with a running mean means 102 implementing running mean processing of fuel injection quantity information and a filtering means 103 implementing low-pass filter processing of the output from the running mean means. - 特許庁

クランクケースに回転自在に支承されるクランク軸と、該クランク軸から出力軸へ動力を伝達する動力伝達機構と、該動力伝達機構の一部および上記クランク軸に固定される補機類を覆うクランクケースカバーと、キック式始動装置とを備えた内燃機関において、キック式始動装置をクランクケースカバーの外側に設けた。例文帳に追加

In an internal combustion engine provided with a crank shaft rotatably supported to a crank case, a power transmission mechanism transmitting power from the crank shaft to an output shaft, a crank case cover covering a part of the power transmission mechanism and accessaries fixed to the crank shaft, and the kick type starter, the kick type starter is arranged outside the crank case cover. - 特許庁

二次空気供給装置を搭載するエンジンと搭載しないエンジンとでシリンダヘッドを共通化する場合に、二次空気供給装置を搭載しない場合であっても、Aiポートに流れ込む排気の圧力によって異音が発生してしまうといった状況を回避できる内燃機関の排気構造を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust structure for an internal combustion engine capable of avoiding a situation in which abnormal noise is generated by pressure of exhaust gas flowing in an Ai port even if a secondary air supply device is not equipped when a cylinder head is shared between an engine equipped with the secondary air supply device and an engine not equipped with the same. - 特許庁

燃料(ガソリン燃料)を噴射する燃料噴射部24と、吸引空気を送風して冷却する冷却ファン42とを備えた空冷式の汎用内燃機関(エンジン10)において、冷却ファン42を被覆するファンカバー44を備えると共に、燃料噴射部24をファンカバー44の近傍に配置する。例文帳に追加

In an air cooled general purpose internal combustion engine (engine 10) provided with: a fuel injection part 24 injecting fuel (gasoline fuel); and a cooling fan 42 blasting suction air and performing cooling, a fan cover 44 covering a cooling fan 42 is provided, and a fuel injection part 24 is arranged near the fan cover 44. - 特許庁

EGR状態実際値がEGR状態目標値に一致するようにEGR弁開度をフィードバック制御する際、内燃機関の運転状態の変化直後にてフィードバック補正値が不適切な値となってEGR状態実際値がEGR状態目標値から大きく異なる事態を抑制すること。例文帳に追加

To prevent an actual EGR state value from largely differing from a target EGR state value because of an inadequate feedback correction value immediately after change of an operating condition of an internal combustion engine, when feeding back an opening degree of an EGR valve so that the actual EGR state value corresponds to the target EGR state value. - 特許庁

内燃機関10の制御装置70は、アイドル運転状態において同機関10の燃焼室20内に吸気が流入するときに、排気浄化触媒40に供給される吸気を増加させるべく吸気バルブ32及び排気バルブ38が重複して開くバルブオーバラップ期間を設定する。例文帳に追加

The control device 70 of the internal combustion engine 10 sets a valve overlap period wherein the intake valve 32 and the exhaust valve 38 open with overlap to increase intake air supplied to the exhaust gas purification catalyst 40 when the intake air flows into the combustion chamber 20 of the engine 10 in an idle operation state. - 特許庁

内燃機関1−1は、空燃比を検出するA/Fセンサ63と、排気ガスを浄化する排気ガス浄化触媒61の触媒温度を検出する触媒温度センサ64と、検出された空燃比に応じて、空燃比をストイキ領域に制御するストイキ制御あるいは空燃比をリーン領域に制御するリーン制御のいずれか一方を行う空燃比制御部76と、を備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 1-1 is provided with: an A/F sensor 63 detecting air fuel ratio; a catalyst temperature sensor 64 detecting catalyst temperature of an exhaust emission control catalyst 61 converting exhaust gas; and an air fuel ratio control part 76 making one of stoichiometric control controlling air fuel ratio in a stoichiometric region and lean control controlling air fuel ratio in a lean region according to detected air fuel ratio. - 特許庁

排気還流させるためのEGR通路11と、該EGR通路11に設けられ、EGR量を制御するEGR弁12と、該EGR弁12を制御するEGR制御装置41を備えた、車両搭載の内燃機関1において、前記EGR制御装置41が車両減速時やアイドリング時に前記EGR弁12を開いて前記EGR通路11を掃気する制御を行うように構成する。例文帳に追加

In the vehicle-mounted internal combustion engine 1 provided with an EGR line 11 for recirculating exhaust gas, an EGR valve 12 provided in the EGR line 11 and controlling EGR amount, and an EGR control device 41 controlling the EGR valve 12, the EGR control device 41 opens the EGR valve 12 and performs control for scavenging the EGR line 11 at the time of reducing vehicle speed and during idling. - 特許庁

内燃機関の排気が通過する分岐通路9に設けられて分岐通路9を塞ぐ全閉位置Pcから回転軸線の回りを両方向に回転できる弁体15aを備えた回転弁15と、回転弁15を駆動する弁駆動部16と、弁駆動部16を制御するECU29とが設けられている。例文帳に追加

The valve driving system is provided with the rotary valve 15 having a valve element 15a which is provided in a branch passage 9 where exhaust gas of an internal combustion engine passes and is rotatable in opposite directions about a rotation axis from a full close position Pc closing the branch passage 9, a valve driving section 16 driving the rotary valve 15 and an ECU 29 for controlling the valve driving section 16. - 特許庁

本発明は上記目的を達成するため、ボディ軸穴部1A,1Bに、シール性に長けている樹脂製のシール部材としてのリップシール7A,7Bを設置することで、ボディ軸穴部1A,1B,バルブスリット8から漏れる空気量を低減させ、結果として内燃機関に吸入される最小空気流量を低減できる。例文帳に追加

Lip seals 7A, 7B as resin sealing members with good sealability are installed to body shaft holes 1A, 1B to reduce an amount of air leaked from the body shaft hole parts 1A, 1B and a valve slit 8, and thereby to reduce the minimal air flow rate taken into the internal combustion engine. - 特許庁

本発明は、機関圧縮比を可変とする圧縮比可変機構と、少なくとも吸気弁111の閉時期を可変にして吸気量を制御する可変動弁機構20とを備えた内燃機関1において、機関燃焼室101の圧縮圧力を検出し、機関運転状態に基づいて希薄燃焼を行うか否かを判断する。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 comprising a compression ratio variable mechanism which makes an engine compression ratio variable and a variable valve mechanism 20 which makes at least close timing of an intake valve 11 variable to control an air-intake amount, detects compression pressure of an engine combustion chamber 101 and judges based on an engine operating state whether or not lean combustion is to be performed. - 特許庁

本発明は、クランクケース、ギアおよびウェットクラッチの少なくとも1つを含む内燃機関を潤滑させる方法を提供し、該方法は、該クランクケース、ギアおよびウェットクラッチに、以下を含有する潤滑組成物を供給する工程を包含する:(a)潤滑粘性のあるオイル;(b)ホウ素含有化合物;および(c)摩擦調整剤。例文帳に追加

The method for lubricating an internal engine containing at least one of a crank case, a gear and a wet clutch includes a step of feeding a lubricating composition containing (a) an oil having a lubricating viscosity, (b) a boron-containing compound, and (c) a friction regulating agent to the crank case, the gear and the wet clutch. - 特許庁

シリンダボア近傍には第一混合気M1が形成され、点火プラグ近傍には第二混合気M2が形成され、第二混合気から第一混合気へ火炎を伝播させる成層燃焼を実施する筒内噴射式火花点火内燃機関において、第一混合気の空燃比は、第二混合気の空燃比よりリッチ側とされる。例文帳に追加

In the cylinder injection type spark ignition internal combustion engine forming first air fuel mixture M1 near a cylinder bore and second air fuel mixture near an ignition plug and performing stratified combustion transmitting flame from the second air fuel mixture to the first air fuel mixture, air fuel ration of the first air fuel mixture is made richer than air fuel ratio of the second air fuel mixture. - 特許庁

パティキュレート・フィルタが直ぐにサービスを受けるべきであることを指示する所定スレッショルドを内燃機関の背圧が超えているとき、吸気マニホールド・ブースト圧力を指示する電子制御モジュール(ECM)への入力が接地に短絡され、それによりブーストが吸気マニホールドに印加されていないという間違った指示をECMに与える。例文帳に追加

When the back pressure of an internal combustion engine exceeds a predetermined threshold, indicating that the particulate filter should be serviced soon, an input to the electronic control module (ECM) indicating the intake manifold boost pressure is shunted to ground, thereby giving the ECM a false indication that no boost is applied to the intake manifold. - 特許庁

バルブ開閉制御部78は、内燃機関1−1の運転状態がフューエルカット状態の際に、検出された被毒状態に応じて、すなわち被毒状態判断部76により算出された触媒内酸素吸蔵量が所定吸蔵量未満であると判断されると、バルブ開度を増加するように制御する。例文帳に追加

The valve open close control part 78 controls to increase valve opening according to detected poisoning state, or if it is determined that in-catalyst oxygen storage quantity calculated by the poisoning state determination part 76 is less than specific storage quantity when the operation state of the internal combustion engine 1-1 is under a fuel cut state. - 特許庁

内燃機関が吸入する空気の温度、もしくはこれに関係する値を検出する吸入空気温度検出手段と、この吸入空気温度検出手段で検出した吸入空気温度、もしくはこれに関係する値に応じて前記燃焼式ヒータ91が排出する排ガcス量を変更する排ガス量変更手段と、を具備する。例文帳に追加

This combustion heater is provided with an intake air temperature detection means for detecting a temperature of air sucked to an internal combustion engine or a value related to this temperature and an exhaust gas amount change means for changing an amount of exhaust gas discharged by the combustion heater 91 in accordance with the intake air temperature detected in this intake air temperature detection means or a value related to this temperature. - 特許庁

内燃機関10は、燃焼室26を構成する各要素を燃焼室母材として、燃焼室母材の熱伝導率よりも低い熱伝導率と、燃焼室母材の単位体積当り熱容量よりも低い単位体積当り熱容量とを有する断熱膜40,42が燃焼室26に面する壁面に形成される。例文帳に追加

The insulative films 40, 42 having thermal conductivity lower than thermal conductivity of a combustion chamber base material and a heat capacity per unit volume lower than the heat capacity per unit volume of the combustion chamber base material, wherein each element forming the combustion chamber 26 is set as a combustion chamber base material, are formed on a wall surface facing to a combustion chamber 26 of the internal combustion engine 10. - 特許庁

冷却装置は、ウォータポンプの出口と内燃機関とを連通する第1冷却水通路、前記ウォータポンプの入口とラジエータバイパス通路とを連通する第2冷却水通路、前記第1冷却水通路に設けられた第1制御弁、前記第2冷却水通路に設けられた第2制御弁を備える。例文帳に追加

A cooling device includes: a first coolant water passage for communicating between an outlet of a water pump and the internal combustion engine; a second coolant water passage for communicating between an inlet of the water pump and a radiator bypass passage; a first control valve disposed in the first coolant passage; and a second control valve disposed in the second coolant water passage. - 特許庁

燃料供給システム1は、燃料を貯蔵する燃料タンク2と、内燃機関7に燃料を噴射供給するインジェクタ5と,このインジェクタ5に供給する燃料を高圧状態で貯蔵すると共にインジェクタ5に燃料を供給するコモンレール4と,このコモンレール4に燃料を送る燃料ポンプ3とを有する。例文帳に追加

The fuel supply system 1 has: the fuel tank 2 for storing the fuel; an injector 5 for injecting and supplying the fuel into the internal combustion engine 7; a common rail 4 for storing the fuel supplied to this injector 5 in a high pressure state and supplying the fuel to the injector 5; and a fuel pump 3 for sending the fuel to this common rail 4. - 特許庁

内燃機関には、吸気バルブの最大リフト量を変更する最大リフト量変更機構、排気通路を流れる排気により駆動されて吸入空気を燃焼室に圧送する過給機及び過給機によって圧送される吸入空気が燃焼室に流入するのに先立ち該吸入空気を走行風により冷却するインタークーラが設けられている。例文帳に追加

This internal combustion engine is provided with a maximum lift changing mechanism for changing a maximum lift of an intake valve, a supercharger driven by exhaust gas flowing in an exhaust passage and force-feeding suction air to a combustion chamber, and the intercooler for cooling the suction air by a traveling wind before the suction air force-fed by the supercharger flows in the combustion chamber. - 特許庁

本発明の内燃機関1は、排気通路6から吸気通路5に燃焼後ガスを還流させるEGR機構24,25と、吸入空気を過給する過給機11とを備えており、所定条件が成立する場合に、吸入空気が吸気通路5から排気通路6に流れるように、EGR機構24,25のEGRバルブ25を開制御することを特徴としている。例文帳に追加

This invented internal combustion engine 1 is provided with EGR mechanisms 24, 25 circulating gas after combustion from an exhaust gas passage 6 to an intake air passage 5, and a supercharger 11 supercharging intake air, and controls an EGR valve 25 of the EGR mechanisms 24, 25 to open to make intake air flow from the intake air passage 5 to the exhaust gas passage 6. - 特許庁

本発明の内燃機関用点火装置は、ひとつ以上のオリフィス310,310により外部と連通したキャビティ7を区画するセラミックスよりなるハウジング3と、キャビティ3に突出して配置された中心電極1と、キャビティ7に突出して配置された接地電極2と、を有することを特徴とする。例文帳に追加

The ignitor for the internal combustion engine of this invention has: a housing 3 comprising ceramics dividing a cavity 7 communicated with the outside by one or more orifices 310, 310; an center electrode 1 projectingly arranged in the cavity 3; and a ground electrode 2 projectingly arranged in the cavity 7. - 特許庁

クランク軸100にトルクコンバータ8を設けるトルクコンバータ付き内燃機関1であって、メイン軸201の軸端に設けるシフトチェンジ用クラッチ9にオイルセパレータ6aを設け、該オイルセパレータ6aと、前記トルクコンバータ8のステータ固定プレート8eを係止するプレート支持部6bと、を一体に設ける。例文帳に追加

The internal combustion engine 1 with the torque converter having the torque converter 8 on a crank shaft 100 comprises a shift change clutch 9 provided at the shaft end of a main shaft 201, an oil separator 6a provided thereon, and a plate supporting part 6b integrated with the oil separator 6a for locking a stator fixing plate 8e of the torque converter 8. - 特許庁

メイン燃料タンクと燃料噴射弁とを接続する燃料供給管に配置される高圧ポンプ66を備えた汎用内燃機関(エンジン)の燃料供給装置において、メイン燃料タンクから供給される燃料(ガソリン燃料)を貯留すると共に、その内部に高圧ポンプ66を収容するサブ燃料タンク64を備える。例文帳に追加

The fuel supply device for the general purpose internal combustion engine provided with a high pressure pump 66 arranged in a fuel supply pipe connecting a main fuel tank and a fuel injection valve, is provided with a sub fuel tank 64 storing fuel (gasoline fuel) supplied from the main fuel tank and the high pressure pump 66 therein. - 特許庁

リッチスパイク処理の実行時及び希薄燃焼時における燃料噴射量及び吸入空気量がアクセル開度に基づいて設定される希薄燃焼内燃機関において、過剰にリッチな空燃比に基づいてリッチスパイク処理が実行されることに起因したリッチ失火の発生を抑制する。例文帳に追加

To restrain rich flame-out caused as rich spike treatment is executed in accordance with an excessively rich air-fuel ratio in a lean combustion internal combustion engine to set a fuel injection quantity and suction air quantity at the time of executing the rich spike treatment and at the time of lean combustion in accordance with an accelerator opening degree. - 特許庁

気筒上部周囲に配置された第一点火プラグと、気筒上部略中心に配置された第二点火プラグとの両方によって、均質混合気を着火させて均質燃焼を実施する火花点火内燃機関において、燃料消費を悪化させることなく、第二点火プラグによるプレイグニッションの発生を抑制する。例文帳に追加

To suppress generation of a pre-ignition by a second ignition plug without degrading the fuel consumption, in a spark ignition internal combustion engine for performing a homogeneous combustion by igniting the homogeneously mixed gas by both a first ignition plug arranged around an upper portion of a cylinder, and the second ignition plug arranged substantially around the upper portion of the cylinder. - 特許庁

この制御装置は、燃焼室25に備えられた筒内圧センサ63により検出された筒内圧が、内燃機関10の運転状態に応じて予め定められている基準筒内圧以下となったときに、駆動信号を駆動回路38に送出して、給気弁駆動機構32aにより給気弁32を開弁させる。例文帳に追加

This control device sends out drive signal to a drive circuit 38 to make an air supply valve 32 open by an air supply valve drive mechanism 32a when cylinder pressure detected by a cylinder pressure sensor 63 provided in a combustion chamber 25 becomes reference cylinder pressure predetermined according to operation conditions of an internal combustion engine 10 or less. - 特許庁

オイルを圧送するオイル供給源と、上記オイルによって潤滑される潤滑部と、上記オイル供給源と上記潤滑部との間を接続するオイル通路とを備えた内燃機関に装着される油圧脈動低減装置として、効率的に油圧脈動を低減することのできる油圧脈動低減装置を提供する。例文帳に追加

To materialize effective reduction in hydraulic pulsation in a hydraulic pulsation reducing device mounted in an internal combustion engine and equipped with an oil supply source for force-feeding oil, a lubrication part lubricated by the oil and an oil passage for connecting between the oil supply source and the lubrication part. - 特許庁

内燃機関の燃焼室において、光触媒と、この光触媒に光を照射し得る光源と、燃焼行程で生成される水を燃焼室内に保持・回収する手段とを備え、光源から照射された光を光触媒が吸収し、燃焼室に存在する水から水素を生成する燃料改質装置である。例文帳に追加

The fuel reforming device is provided with a photocatalyst 6, a light source 5 capable of illuminating the photocatalyst with light, and a means retaining and collecting water formed in combustion stroke in a combustion chamber, in the combustion chamber of an internal combustion engine, the photocatalyst 6 absorbs light illuminated from the light source and forms hydrogen from water existing in the combustion chamber. - 特許庁

更に、制御装置は、機関本体1によって出力される出力トルクを検出するトルク検出手段を具備し、内燃機関の減速運転時においては、排気早閉じ制御実行条件が成立しているときであっても、トルク検出手段によって検出される出力トルクが限界トルクよりも小さくなると予想される場合には排気早閉じ制御の実行を禁止する。例文帳に追加

The control device also has a torque detecting means for detecting output torque outputted by an engine body 1, and prohibits the performance of the exhaust early closing control when predicting that the output torque detected by the torque detecting means becomes smaller than limit torque even when the exhaust early closing control performing condition is realized in the speed reduction operation of the internal combustion engine. - 特許庁

また、筒内圧検出手段21で検出された筒内圧PCYLに基づいて、気筒3a内の燃焼状態を表す燃焼状態パラメータIGLACTを算出し、運転状態検出手段25,26で検出された内燃機関3の運転状態NE,PMCMDに応じて、基準燃焼状態パラメータIGLESを推定する。例文帳に追加

Also, a combustion state parameter IGLACT representing a combustion state in a cylinder 3a is calculated based on cylinder internal pressure PCYL detected by a cylinder internal pressure detection means 21, and a reference combustion state parameter IGLES is estimated according to operating conditions NE, PMCMD of the internal combustion engine 3 detected by operating condition detection means 25, 26. - 特許庁

ECU100は、モータ50を選択使用するモータ走行中において、ブースタ負圧が判定値以下に減少したと判定された場合には、第1及び第2クラッチ21,22のうち少なくとも一方を係合状態又は半係合状態にして、内燃機関5の機関出力軸8を回転させる。例文帳に追加

When it is decided that the booster negative pressure has decreased to a decision value or less during motor traveling selectively using the motor 50, an ECU 100 rotates an engine output shaft 8 of the internal combustion engine 5 by putting at least one of the first and second clutches 21 and 22 in an engaged state or a semi-engaged state. - 特許庁

オイルパン構造(10)は、内燃機関本体(20)に向けて開口した容器形状に形成されてオイルを貯留し、金属よりも大きく弾性変形する弾性部材(31)と、弾性部材内に埋設され、弾性部材の形状復元性を強化する繊維部材(32)と、を有するオイルパン(30)を備えることを特徴とするものである。例文帳に追加

This oil pan structure (10) includes an elastic member (31) formed in a shape of a container opened toward an internal combustion engine body (20) for storing oil and elastically deforming larger than metal, a fiber member (32) embedded in the elastic member (31) for reinforcing shape restorability of the elastic member (31), and an oil pan (30). - 特許庁

例文

内燃機関制御モジュール25は、電気的負荷201に関する情報を受けるとともに、アクセル開度センサ202、エンジンの回転数センサ203、冷却水の水温センサ204、AT制御ECU205、およびトラクション制御ECU206にも接続され、それぞれから情報を受ける構成となっている。例文帳に追加

The internal combustion engine control module 25 receives the information with respect to an electrical load 201, is connected to an acceleration opening sensor 202, a rotational speed sensor 203 of the engine, a water temperature sensor 204 of cooling water, an AT control ECU 205, and a traction control ECU 206, and formed to receive the information from each respectively. - 特許庁

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