1016万例文収録!

「内燃の」に関連した英語例文の一覧と使い方(528ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 内燃のに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

内燃のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 26551



例文

本発明の内燃機関の排気浄化装置は、リーン燃焼モードと理論空燃比燃焼モードとを切り換える燃焼モード切換手段と、並行する第1排気通路36および第2排気通路37と、第1排気通路36に設置されたNOx触媒34と、第2排気通路37に設置された三元触媒35とを備える。例文帳に追加

This exhaust emission control device for the internal combustion engine includes a combustion mode change-over means changing over combustion mode between the lean combustion mode and the theoretical air fuel ratio combustion mode, a first exhaust gas passage 36 and a second exhaust gas passage 37 provided in parallel, an NOx catalyst 34 disposed in the first exhaust gas passage 36, and a three way catalyst 35 disposed in the second exhaust gas passage 37. - 特許庁

内燃機関Eの排気通路3にNOx浄化触媒装置22を配設すると共に、排気通路3に排気絞り弁9を配設したNOx浄化システム1における、前記NOx浄化触媒装置22を硫黄被毒から回復するための硫黄パージ制御において、硫黄パージ制御中に、EGR弁11を全開にすると共に、前記排気絞り弁8、9を閉弁制御する。例文帳に追加

In sulfur purge control for recovering the NOx elimination catalyst device 22 from sulfur poisoning in the NOx elimination system 1 provided with the NOx elimination catalyst device 22 in an exhaust gas passage 3 of an engine E and provided with an exhaust gas throttle valve 9 in the exhaust gas passage 3, an EGR valve 11 is fully opened and the exhaust gas throttle valves 8, 9 are controlled to close during sulfur purge control. - 特許庁

触媒6上流の排気通路5内に還元剤供給弁7を配置し、還元剤供給弁7から噴射された還元剤によって触媒6において排気を浄化する内燃機関の排気浄化装置において、還元剤供給弁7下流であって触媒6上流排気通路5内に偏向部材12を配置する。例文帳に追加

The exhaust emission control device of the internal combustion engine has a reducing agent supply valve 7 arranged in an exhaust passage 5 upstream of a catalyst 6 and controls emissions of exhaust in the catalyst 6 with the reducing agent injected from the reducing agent supply valve 7, wherein a deflecting member 12 is arranged downstream of the reducing agent supply valve 7 and in the exhaust passage 5 upstream of the catalyst 6. - 特許庁

本発明では燃料性状が重質燃料であっても、重質燃料と通常の燃料とで揮発性に違いが生じない運転状態において失火を検出することができ、揮発性の影響がでる運転状態では重質燃料が原因で生じる失火を検出することを防止することができる内燃機関用失火検出装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a misfire detector for an internal combustion engine capable of detecting misfire in an operation condition in which a difference in volatility between heavy fuel and ordinary fuel does not occur and preventing the detection of misfire caused by the heavy fuel in an operation condition in which the influence of volatility is observed, even if fuel property is that of the heavy fuel. - 特許庁

例文

内燃機関と比較して大きな低速トルクを発生する電動機を原動機に含む場合にも、問題の発生する局面に於いて直通クラッチを接続して無段変速機を経由しない動力伝動経路を形成すれば、電動機を含む原動機を無段変速機と連結しても問題の発生を回避できる。例文帳に追加

Even if the prime mover includes the electric motor capable of generation of larger low-speed torque than an internal combustion engine, engaging the direct clutch in such a phase as involves a problem to form a power transmission path bypassing the continuously variable transmission can preclude the problems that result from the connection of the electric-motor-including prime mover to the continuously variable transmission. - 特許庁


例文

点火時期制御によってはアイドル回転数が目標回転数を下回る時に燃料増量を実施し、空燃比フィードバック制御が開始された時には燃料増量を中止する内燃機関の制御装置において、空燃比フィードバック制御の開始直後にもアイドル回転数が目標回転数を下回らないようにする。例文帳に追加

To prevent idling rotation speed from getting lower than target rotation speed even right after start of air fuel ratio feed back control in a control device for an internal combustion engine executing fuel increase when idling rotation speed gets lower than the target rotation speed if ignition timing control is executed and stopping fuel increase when air fuel ratio feed back control is started. - 特許庁

内燃機関の排気通路に設けられた排気ガス浄化装置であって、NOx保持材と、NOx保持材から脱離したNOxが流通する通路上に配置された3元触媒と、NOx保持材の上流に配置され、オゾンを吸着するオゾン吸着材と、オゾン吸着材にオゾンを導入する第1オゾン導入手段と、を備える。例文帳に追加

The exhaust emission control device provided in an exhaust gas passage of the internal combustion engine is provided with an NOx retainer, a three way catalyst arranged in a path through which NOx desorbed from the NOx retainer flows, an ozone adsorbent arranged in an upstream of the NOx retainer and adsorbing ozone, and a first ozone introduction means introducing ozone to the ozone adsorbent. - 特許庁

S再生を実施する場合に、燃料噴射弁によって内燃機関へ供給する燃料量を増加してリッチ燃焼させ、NSRに流入する排気の空燃比を低下させる燃焼リッチ制御と、燃料添加弁によって燃料を添加し、NSRに流入する排気の空燃比を低下させる添加リッチ制御とを交互に切り換える。例文帳に追加

In the execution of S-recovery, combustion rich control for executing rich combustion by increasing a fuel quantity supplied to the internal combustion engine by a fuel injection valve and lowering an air-fuel ratio of exhaust gas flowing into NSR, and adding rich control for lowering the air-fuel ratio of the exhaust gas flowing into the NSR by adding fuel by a fuel addition valve are alternatively switched. - 特許庁

内燃機関10から媒体逆止弁37を介して蓄圧室40の媒体室41に導入されるブローバイガスBGの蓄圧力によって、燃料タンク11から燃料逆止弁14を介して燃料供給ライン12を通りインジェクタ16に供給される燃料が燃料室43を介して加圧される。例文帳に追加

The fuel supplied from the fuel tank 11 to a fuel injector 16 through a fuel check valve 14 and a fuel supply line 12 is pressurized via a fuel chamber 43 by a stored pressure of a blowby gas BG introduced from an internal combustion engine 10 to a medium chamber 41 of a pressure accumulation chamber 40 via a medium check valve 37. - 特許庁

例文

内燃機関制御装置1のシリンダ内部観測装置23においては、コントローラ31が、シリンダ内部観測用センサ32にて検出された検出信号レベルを判定するとともに、シリンダ内部観測用センサ32により検出された遠赤外線に基づき検出対象範囲37における遠赤外線強度の分布状態を検出する。例文帳に追加

In the cylinder interior observation device 23 of the control device 1 for an internal combustion engine, a controller 31 determines a detection signal level detected by the sensor 32 for observation of the cylinder interior, and it detects the state of distribution of far infrared ray intensity in a detection target range 37, based on a far infrared ray detected by the sensor 32 for observation of the cylinder interior. - 特許庁

例文

内燃機関の燃焼室2に吸入される吸気が流通するサージ通路11を形成するサージタンク10と、サージ通路11の上流側に位置するダクト通路21を形成する吸気ダクト20と、サージ通路11から分岐するとともにダクト通路21から分岐する共用容積部31を形成するレゾネータ30とを備える。例文帳に追加

This noise reducing device includes: a surge tank 10 forming a surge passage 11 for circulating intake air sucked in a combustion chamber 2 of an internal combustion engine; an intake duct 20 forming a duct passage 21 located on the upstream side of the surge passage 11; and a resonator 30 forming a shared capacity part 31 branched from the surge passage 11 and branched from the duct passage 21. - 特許庁

途中にラジエータが設けられており且つサーモスタットによって開通または遮断されるラジエータ側熱媒体通路を有する内燃機関の排気還流装置において、ラジエータ側熱媒体通路におけるラジエータより下流側に、吸気系に導入される排気と熱媒体との間で熱交換が行われることで排気が冷却されるEGRクーラを設置する。例文帳に追加

In the exhaust gas recirculation device for the internal combustion engine including a radiator side heat medium passage provided with a radiator in a middle thereof and opened and shut off by a thermostat, a EGR cooler cooling exhaust gas by exchanging heat between exhaust gas introduced to the intake system and heat medium is provided in a downstream of the radiator in the radiator side heat medium passage. - 特許庁

船外から取水して内燃機関に送る冷却水通路を備えた船舶推進機において、機関始動時から冷却水通路で冷却水が遮断されるなどして取水が困難となるときも、オーバーヒート状態が発生するのを未然にかつ確実に回避するようにした船舶推進機の点火時期制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ignition timing controller for a ship propulsion machine surely and previously preventing an overheated condition when water intake becomes difficult because of shutoff and the like of cooling water in a cooling water passage from the beginning of an engine start in the ship propulsion machine provided with the cooling water passage taking in water from the outside of the ship so as to feed it into an internal combustion engine. - 特許庁

内燃機関と、発電機と、バッテリと、ターボチャージャと、吸気スロットル弁と、を備えたハイブリッド車の制御装置において、過給圧を上昇させるときに前記吸気スロットル弁の開度を、要求トルクを発生させるために必要となる開度よりも大きくし、且つ前記要求トルクよりも過剰に発生したトルクを発電機により電気エネルギに変換してバッテリを充電する。例文帳に追加

In this controller for the hybrid vehicle provided with an internal combustion engine, a power generator, a battery, a turbocharger, and an intake throttle valve, opening of the intake throttle valve is set to be larger than the opening required for generating request torque when increasing supercharging pressure, and torque generated more excessively than the demand torque is converted into electric energy by the power generator to charge the battery. - 特許庁

シリンダヘッド4と一体に形成された排気マニホールド7を備えた内燃機関1に適用され、シリンダブロック3及びシリンダヘッド4に冷却水を流通させるための第1冷却水通路10と、シリンダヘッド4における排気マニホールド7が位置する排気側に冷却水を流通させるための第2冷却水通路11とを設ける。例文帳に追加

This cooling device is applied to the internal combustion engine 1 provided with an exhaust manifold 7 formed integrally with a cylinder head 4, and includes a first cooling water passage 10 for circulating cooling water to a cylinder block 3 and the cylinder head 4, and a second cooling water passage 11 for circulating the cooling water to an exhaust side with the exhaust manifold 7 in the cylinder head 4 positioned. - 特許庁

非作業走行時においては、内燃エンジンの出力が定格出力まで上がらないようにして、走行用動力伝達系を構成する機構・部材の強度をさほど大きくしなくても耐え得るようになし、もって、装置コストを低くできるとともに、小型化、軽量化等を図ることができるようにされた自走式作業車を提供する。例文帳に追加

To provide a mobile work vehicle which can lower a device cost and also can be miniaturized and lightened by preventing the increase of the output of an internal combustion engine to the rated output at the time of traveling without operation, and resisting a mechanism and a member even though the strength of the mechanism and member forming a traveling power transmission system is not made so high. - 特許庁

燃料タンク2内の液体燃料を気体燃料に気化させて燃料噴射弁4に供給するようにした内燃機関のガス燃料供給装置において、燃料供給通路6に上記液体燃料を気化させる1次側,2次側ベーパライザ11,15を直列に接続し、該2次側ベーパライザ15に電気ヒータ40を配置する。例文帳に追加

In the gas fuel supply device for internal combustion engines, which supplies the gas fuel vaporized from liquid fuel in a fuel tank 2 to a fuel injection valve 4, a primary vaporizer 11 and a secondary vaporizer 14 for vaporizing the fuel are connected to a fuel supply passage 6 in series and an electric heater 40 is arranged in the secondary vaporizer 15. - 特許庁

内燃機関10が、スロットル弁37よりも下流側の吸気通路25,35における負圧を検出する吸気圧センサー51と、スロットル弁37におけるスロットル開度を検出するスロットル開度センサー52と、各センサー51,52の各検出信号に基づき、燃料噴射弁47を制御する制御装置53とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 is provided with a manifold pressure sensor 51 detecting a negative pressure in intake passages 25 and 35 toward the downstream side of a throttle valve 37, a throttle opening sensor 52 detecting a throttle opening in the throttle valve 37, and a control device 53 controlling a fuel injection valve 47 based on the respective detection signals of the respective sensors 51 and 52. - 特許庁

分割型排気マニホールドを備えた内燃機関において、インジェクター5a,5bから燃料が添加され、EGRバルブ7a,7bが開いている場合であって、エアフローメータ15a,15bのそれぞれによって検出された空気量の差が、制御装置18内に設定された規定値よりも大きいときには、制御装置18が、EGRバルブ7a,7bを強制的に閉じる。例文帳に追加

In the internal combustion engine with a separate type exhaust manifold, when EGR valves 7a, 7b are opened during additionally supplying fuel from injectors 5a, 5b, if a difference in the amount of air detected by air flow meters 15a, 15b is greater than a specified value set in a control device 18, the control device 18 forcibly closes the EGR valves 7a, 7b. - 特許庁

本発明は、排気浄化装置5へ流入する前の排気に還元剤を供給する還元剤供給装置6を備えた内燃機関の排気システムにおいて、還元剤供給装置6が排気に還元剤を供給する位置より下流であって排気浄化装置5より上流に拡張室3を配置する。例文帳に追加

In an exhaust system of an internal combustion engine having a reducing agent supply device 6 supplying a reducing agent to exhaust gas before flowing in the exhaust emission control device 5, an expansion chamber 3 is arranged on the downstream side of a position for supplying the reducing agent to the exhaust gas by the reducing agent supply device 6 and on the upstream side of the exhaust emission control device 5. - 特許庁

内燃機関用点火コイル10は、その両端に磁石40,41が配設されたインナコア11、絶縁被膜線26及び2次ボビン24からなる2次コイル12、絶縁被膜線29及び1次ボビン27からなる1次コイル13、アウタコア16、及びこれら各部材を収容する棒筒状のケース17を備える。例文帳に追加

This coil is provided with an internal combustion engine ignition coil 10 comprises an inner core 11, where magnets 40 and 41 are provided at its both ends, a secondary coil 12 comprising an insulating coated wire 26 and a secondary bobbin 24, a primary coil 13 comprising an insulating coated wire 29 and a primary bobbin 27, outer core, and a rod-like cylindrical case 17 where these members are housed. - 特許庁

ダクト本体5は、熱可塑性樹脂よりなる複数の第1分割体1及び第2分割体2が一体的に結合されて、内燃機関に外気を導入する吸気通路3を内部にもつ中空筒状に形成され、吸気通路3と外部とを連通する開口4を第2分割体2の管壁に有している。例文帳に追加

The duct body 5 comprises a plurality of a first split body 1 and a second split body 2 of thermoplastic resin which are united into one body and formed in a hollow cylindrical shape having inside an air intake passages 3 for introducing outside air to an internal combustion engine, and has an opening 4 in the pipe wall of the second split body 2 for connecting the air intake passage 3 and the outside. - 特許庁

内燃機関は、有底筒状のピストン10と、ピストン10の外周面に形成されてオイルリング24が装着されるオイルリング溝14と、オイルリング溝14に一端部が開口するとともにピストン10内壁に他端部が開口する排油孔15と、ピストン10とクランクシャフト50とを駆動連結するコネクティングロッド30とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine is provided with a bottomed cylindrical piston 10, an oil ring groove 14 formed on an outer circumference of the piston 10 and having an oil ring 24 installed therein, the oil discharge hole 15 of which one end part opens in the oil ring groove 14 and of which another end opens at an inner wall of the piston 10, and a connecting rod 30 connecting and driving the piston 10 and a crankshaft 50. - 特許庁

内燃機関に燃料を供給する燃料ポンプ11,12が複数互いに隣接して燃料タンク2内に配設され、各燃料ポンプ11,12の下に燃料タンク内の燃料をろ過する燃料フィルタ21,22がそれぞれ設けられている燃料供給装置10において、前記各燃料フィルタ21,22が互いに一部上下に重ねられて配置される燃料供給装置。例文帳に追加

A fuel supply device 10 is composed of a plurality of fuel pumps 11, 12 for supplying fuel to an internal combustion engine in a fuel tank 2 so as to be adjacent to each other and fuel filters 21, 22 for filtering fuel in the fuel tank under respective fuel pumps 11, 12, where portions of respective filters 21, 22 are arranged so as to be vertically overlapped on each other. - 特許庁

本発明による内燃機関用摺動部品は、チタンまたはチタン合金から形成された部品本体1aと、部品本体1aの表面に形成された表面硬化層1bと、表面硬化層1b上に設けられたダイヤモンドライクカーボン膜3と、表面硬化層1bとダイヤモンドライクカーボン膜3との間に設けられたチタン層2とを有する。例文帳に追加

A sliding component for an internal combustion engine includes: a component body 1a made of titanium or the titanium alloy; a surface hardened layer 1b provided on a surface of the component body 1a; a diamond-like carbon film 3 provided on the surface hardened layer 1b; and a titanium layer 2 provided between the surface hardened layer 1b and the diamond-like carbon film 3. - 特許庁

内燃機関の吸気装置は、第1消音室54を形成する第1消音部S1を有する上流側案内部G1と第2消音室55を形成する第2消音部S2を有する下流側案内部G2とを備える吸気案内装置50と、スロットル弁を有する気化器80と、スロットル弁のレバー83aに接続される操作機構91とを備える。例文帳に追加

An intake device for an internal combustion engine comprises: the intake guide device 50 having an upstream guide part G1 including a first muffling part S1 forming a first muffling chamber 54 and a downstream guide part G2 including a second muffling part S2 forming a second muffling chamber 55; a carbureter 80 having a throttle valve; and an operation mechanism 91 connected with a lever 83a of the throttle valve. - 特許庁

本発明は、吸気ポート内に燃料を噴射する燃料インジェクタを気筒毎に備えた多気筒内燃機関を制御する装置であって、始動時に、各気筒の燃料噴射期間が当該気筒の吸気行程に重ならないようなタイミングで気筒毎に燃料噴射を実行する始動時噴射制御手段を備えることを特徴とする。例文帳に追加

This invention is a device for controlling a multicylinder internal combustion engine having a fuel injector for injecting fuel into an intake port with every cylinder, and has a starting time injection control means for injecting fuel with every cylinder in the timing when a fuel injection period of the respective cylinders does not overlap with an intake stroke of the cylinders. - 特許庁

上部クランクケース又は下部クランクケースの少なくとも一方側に上記連通流路に連通する連通孔を設け、上記連通流路を構成する蓋部材を、上記連通孔を覆うように配置すると共に、上部クランクケースと下部クランクケースの接合面を跨いでこれら両方に取付けたことを特徴とする多気筒内燃機関。例文帳に追加

This multi-cylinder internal combustion engine includes a communication hole communicating to the communication channel on at least one side of the upper part crankcase and the lower part crankcase, and has a cover member constructing the communication channel arranged to cover the communication hole and attached to both of the upper part crankcase and the lower part crankcase over a joining surface thereof. - 特許庁

上記排気音信号出力手段7は、自動車用内燃機関の排気音を表す排気音信号を記憶した記憶部2と、上記検出手段3より検出した上記駆動源の作動状態に対応した排気音信号を上記記憶部2から読み出して出力する信号読出出力部4とで構成することができる。例文帳に追加

The exhaust noise signal output means 7 comprises a storage part 2 for storing the exhaust noise signal indicating the exhaust noise of the internal combustion engine for the vehicle, and a signal reading output part 4 for reading and outputting the exhaust noise signal corresponding to the operating state of the drive source detected from the detecting means 3. - 特許庁

本発明は、機関運転条件がフューエルカット運転領域から予混合燃焼運転領域へ移行すると予想される場合は、機関運転条件がフューエルカット運転領域に属している間にフューエルカットを解除することにより、内燃機関が予混合燃焼運転を開始するまでに気筒内の酸素濃度が過早着火を抑制し得る濃度へ低下するようにした。例文帳に追加

When it is predicted that engine operation conditions are shifted from a fuel-cut operation region to a premixing combustion operation region, fuel-cut is released while the engine operation conditions are belonging to the fuel-cut operation region, so that oxygen concentration in a cylinder can be decreased to concentration enough to suppress pre-ignition by the time when the internal combustion engine starts a premixing combustion operation. - 特許庁

制御装置(10)によって制御される再生サイクルによる、車両内に配置されている内燃機関の排気ガス後処理装置、少なくとも粒子フィルタの再生方法において、制御装置(10)に、走行区間に関する情報データが供給され、前記情報データが考慮されて前記再生サイクルが制御される。例文帳に追加

In the method for regenerating the exhaust gas post treatment device for the internal combustion engine, at least a particulate filter by a regeneration cycle controlled by a control device 10, information data relating to a traveling section is supplied to a control device 10 and the regeneration cycle is controlled with considering the information date. - 特許庁

この発明は、モータ部と減速機部を一体的に構成したギヤモータを搭載した電気自動車に関し、特に、モータ出力軸に対して減速機出力軸が偏心して配置されてモータ部と減速機部を一体的に構成したギヤモータを内燃機関に対してどのように配置させるかを改良した電気自動車に関する。例文帳に追加

To provide an electric automobile provided with a gear motor constituting a motor part and a reduction gear part integrally and, in particular, capable of improving the arrangement of the gear motor arranged in such a way that a reduction gear output shaft is eccentric for a motor output shaft and constituting the motor part and the reduction gear part integrally for an internal combustion engine. - 特許庁

エアクリーナケース20の清浄空気室23から、スロットルバルブ19を備えたスロットルボディ12内へファンネル30を介して空気流通路31を形成しながら空気を吸い込みつつインジェクタ11にて燃料を噴霧して燃料混合気を吸気ポート5に送り込む内燃機関1の吸気装置10である。例文帳に追加

The air intake device 10 of an internal combustion engine 1 injects fuel by an injector 11 while sucking air to feed fuel/air mixture to an air intake port 5 while forming an air circulation channel 31 from a cleaned air chamber 23 of the air cleaner case 20 into the inside of a throttle body 12 having a throttle valve 19 through a funnel 30. - 特許庁

サイレンサ(9)に、該サイレンサ(9)の異なる壁領域(13,14,15,16)に係合する、弾性的なエレメント(11,12)を有する懸吊装置(10)が設けられており、該懸吊装置が、固定部材(24,25,26,27)を介して且つボディとは無関係に、駆動機構のトランスミッション(2)及び/又は内燃機関に保持されているようにした。例文帳に追加

A suspension device 10 having elastic elements 11, 12 to be engaged with different wall regions 13, 14, 15, 16 of a silencer 9 is provided on the silencer 9, and the suspension device is held on a transmission 2 of a driving mechanism and/or the internal combustion engine regardless of a body through a fixing member. - 特許庁

内燃機関の排気ガスを窒素酸化物吸蔵型の排気浄化触媒により浄化する排気浄化方法或いは排気浄化装置において、前記排気浄化触媒に排気ガスが流入する以前にSrとTiを主たる成分とする複合酸化物或いはこれに更にKを含有した複合酸化物よりなる硫黄分吸収材により排気ガスに含まれる硫黄成分を吸収除去する。例文帳に追加

In the exhaust emission control method/device for purifying exhaust gas from an internal combustion engine by the nitrogen oxide storage type exhaust purification catalyst, before the exhaust gas enters the exhaust purification catalyst, sulfur content contained in the exhaust gas is absorbed and removed by the sulfur content absorbing material composed of complex oxide principally consisting of Sr and Ti or complex oxide containing K in addition to Sr and Ti. - 特許庁

ポート噴射弁と筒内噴射弁とを備えた内燃機関に適用される燃料噴射割合制御装置において、噴射割合(ポート噴射量/(ポート噴射量+筒内噴射量))が大きいほど燃料と新気との混合度合いが大きいことを利用して失火発生を抑制し得る装置の提供。例文帳に追加

To inhibit occurrence of misfire by utilizing the fact that degree of mixing of fuel and fresh air is larger as injection ratio (quantity of port injection)/(quantity of port injection + quantity of in-cylinder injection ) is larger, in a fuel injection ratio control device adapted to the internal combustion engine provided with a port injection valve and an in-cylinder injection valve. - 特許庁

燃焼の燃料として炭化水素燃料と共に水素ガスを用いる水素添加内燃機関10であって、吸気ポート18又は筒内に水素ガスを噴射する水素燃料ポート噴射弁28と、水素燃料ポート噴射弁28から噴射される水素量が少ないほど水素燃料ポート噴射弁28にかかる水素ガスの圧力を低下させるレギュレータ44と、を備える。例文帳に追加

The hydrogenation internal combustion engine 10 using hydrogen gas together with hydrocarbon fuel as combustion fuel is provided with a hydrogen fuel port injection valve 28 injecting hydrogen gas into the suction port 18 or the cylinder, and a regulator 44 regulating pressure of hydrogen gas acting on the hydrogen fuel port injection valve 28 lower as hydrogen quantity injected from the hydrogen fuel port injection valve is lower. - 特許庁

内燃機関、特に過剰の酸素が存在する酸化雰囲気であるリーンバーンガソリンエンジンやディーゼルエンジンから排出される窒素酸化物(以下NOx)を高効率で窒素に還元しかつ、硫黄酸化物(SOx)に対する耐久性の高い触媒担体を用いた排ガス浄化触媒提供。例文帳に追加

To provide an exhaust gas purification catalyst having a catalyst carrier high in durability to sulfur oxides(SOx) and capable of efficiently reducing nitrogen oxides (hereinafter referred to as NOx) into nitrogen, which NOx is discharged from an internal combustion engine, especially a lean-burn gasoline engine or a diesel engine whose atmosphere is an oxidizing atmosphere containing excess oxygen. - 特許庁

内燃機関4の排気中の窒素酸化物を酸化雰囲気下で吸蔵し、該窒素酸化物を還元雰囲気下で還元するとともに該窒素酸化物からアンモニアを生成する吸蔵還元触媒1と、該アンモニアを吸蔵するとともに該アンモニアを還元剤として該窒素酸化物を還元する選択還元触媒2とを設ける。例文帳に追加

This exhaust emission control device of the internal combustion engine includes a storage/reduction catalyst 1 which stores the nitrogen oxides contained in the exhaust emission from the internal combustion engine 4 under an oxidizing atmosphere, reduces the nitrogen oxides under a reducing atmosphere, and generates ammonia from the nitrogen oxides and the selective reduction catalyst 2 which stores the ammonia and reduces the nitrogen oxides using the ammonia as a reducer. - 特許庁

内燃機関式定速回転型原動機とこの原動機によって駆動される発電機とからなる駆動ユニットと、該発電機で駆動される電動機とこの電動機で駆動されるCPPを有する縦型推進器とからなる推進ユニットとを有し、発電機と電動機を導電線で連結したことを特徴とする船舶における機器構造。例文帳に追加

This equipment structure in shipping has a driving unit comprising an internal combustion engine constant-speed rotation motor and a generator being driven with this motor; and a thrust unit having an electric motor being driven with the generator and a CPP being driven with the electric motor, and the generator and the electric motor are connected with a conducting wire. - 特許庁

本発明は、内燃機関の排気を浄化する排気浄化装置1であって、燃料13を噴射するインジェクタ12と、インジェクタ12から噴射された燃料13を改質させる燃料改質触媒11と、燃料改質触媒11の下流側に配置されるターボチャージャー8とを排気管7内に具備する。例文帳に追加

This exhaust emission control device 1 for purifying exhaust gas of the internal combustion engine is provided with an injector 12 for injecting fuel 13, fuel reforming catalyst 11 for reforming fuel 13 injected from the injector 12, and a turbocharger 8 arranged on the downstream side of the fuel reforming catalyst 11 in an exhaust pipe 7. - 特許庁

内燃機関の排気通路に設けられた排気ガス浄化装置であって、NOx保持材と、オゾンを生成するオゾン生成手段と、オゾン生成手段により生成されたオゾンを貯蔵するオゾン貯蔵手段と、NOx保持材の上流に、オゾン貯蔵手段により貯蔵されているオゾンを導入するオゾン導入手段と、を備える。例文帳に追加

This exhaust emission control device is provided in an exhaust gas passage of the internal combustion engine, and is provided with an NOx retainer, an ozone formation means forming ozone, an ozone storage means storing ozone formed by the ozone formation means, and an ozone introduction means introducing ozone stored in the ozone storage means into am upstream of the NOx retainer. - 特許庁

ECU20は、筒内圧センサ15によって検出された筒内圧力に基づいて所定のタイミングにおける燃焼割合MFBを算出し、当該燃焼割合MFBが目標燃焼割合と一致するように点火時期を設定すると共に、所定条件下で、内燃機関1が発生するトルクの変化が許容範囲内に収まるように目標燃焼割合を変更する。例文帳に追加

The ECU 20 calculates a combustion ratio MFB in predetermined timing based on the cylinder internal pressure detected by the cylinder internal combustion engine 15, sets ignition timing so that the combustion ratio MFB meets a target combustion ratio, and changes the target combustion ratio so that the torque change of the internal combustion engine 1 falls within the allowance range under a predetermined condition. - 特許庁

点火時期を遅角させて(ステップ104)排気ガス温度を高めた成層燃焼を実施する筒内噴射式火花点火内燃機関の制御装置であって、可変バルブタイミング機構によってバルブオーバーラップ期間を大きくすることなく成層燃焼時の排気弁開弁時期を遅角する(ステップ103)。例文帳に追加

In the control device for the cylinder injection type spark ignition internal combustion engine for performing stratified charge combustion with the ignition timing delayed (Step 104) to increase the temperature of exhaust gas, a timing for opening an exhaust valve is delayed during the stratified charge combustion without using a variable valve timing mechanism for elongating a valve overlap period (Step 103). - 特許庁

そうして、当該内燃機関をアイドリングストップ状態からアイドリングラン状態へ復帰(ラン復帰)させる際には、これらカットリレーCRおよびカットリレー駆動回路CCによる禁止を所要時間だけ解除してスタータリレーSRとの協働のもとスタータSTにこれを実行させるようにする。例文帳に追加

When an internal combustion engine is returned from an idling stop condition to an idling run condition (run-return), the prohibition by the cut relay CR and the cut relay driving circuit CC is released for a predetermined time and the run-return is performed by the starter ST in cooperation with the starter relay SR. - 特許庁

燃料噴射弁を支持するスリーブとシリンダヘッドの間に水室を形成しかつ前記水室に冷却水を供給する冷却水通路を備えた内燃機関において、前記水室に供給された冷却水が燃料噴射弁の周方向に移動するように前記水室に排水路を設けた。例文帳に追加

An internal combustion engine having a water chamber formed between a sleeve supporting the fuel injection valve and a cylinder head and having cooling water passages for supplying cooling water to the water chamber is provided with a drain path in the water chamber for causing cooling water supplied to the water chamber to move in a circumferential direction of the fuel injection valve. - 特許庁

吸入空気量に基づいて大気圧を推定する内燃機関10の電子制御装置21は、スロットル開度から算出された吸入空気量である基準流量と、空気量センサ20により測定された吸入空気量である実流量とに基づいて、大気圧の推定を行うか否かを判断する。例文帳に追加

An electronic control device 21 for the internal combustion engine 10 estimating atmospheric pressure based on intake air quantity determines based on reference flow rate which is intake air quantity calculated from throttle opening and actual flow rate which is measured by an air quantity sensor 20 whether estimation of atmospheric pressure is done or not. - 特許庁

筒内に旋回気流を生成するにあたって、吸気弁小中リフト時から吸気を筒内に好適に流入させることができるとともに、筒内に流入した吸気が過剰な流速でシリンダ壁面と衝突し、この結果、生成される旋回気流の強度が低下することを抑制できる内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine which makes intake air suitably flow into a cylinder from small or medium intake valve lift, and inhibits reduction of intensity of produced turning air current as a result of impingement of intake air flowing in the cylinder on a cylinder wall surface at excessive flow speed in producing turning flow in the cylinder. - 特許庁

機関運転状態に応じて設定される目標噴射量(目標噴射時間)が筒内噴射弁における許容最小噴射量(許容最小噴射時間)を下回ることになった場合でも、良好な噴霧状態での安定した燃料噴射供給を実現できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection controller of an internal combustion engine, capable of implementing stable fuel injection supply in a successful spraying state, even when a target injection quantity (target injection time) set corresponding to an engine operation state lowers an allowable minimum injection quantity (allowable minimum injection time) in a cylinder injection valve. - 特許庁

例文

気筒休止機構15を備えた多気筒内燃機関の気筒休止制御装置において、スロットル弁機構の故障を検出する故障検出手段20と、故障検出手段20が故障を検出したときは気筒休止を禁止するよう制御する気筒休止制御手段20とを備えた気筒休止制御装置。例文帳に追加

In a cylinder deactivation control device for a multi-cylinder internal combustion engine provided with a cylinder deactivation mechanism 15, a failure detection means 20 detecting failure of a throttle valve mechanism, and a cylinder deactivation control means 20 prohibiting cylinder deactivation when the means 20 detects a failure are provided. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS