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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 減速指示に関連した英語例文

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減速指示の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 74



例文

減速指示装置及び減速指示方法例文帳に追加

DECELERATION INSTRUCTION DEVICE AND DECELERATION INSTRUCTION METHOD - 特許庁

運転者は、減速度設定用のスイッチを操作して、動力源ブレーキによる減速度を指示する。例文帳に追加

The driver operates a switch for setting the deceleration to instruct the deceleration by a power brake. - 特許庁

増速指示用ランプ61と減速指示用ランプ62とを有するコントローラ47を備える。例文帳に追加

It is equipped with a controller 47 having a speed increasing indication lamp 61 and a speed decreasing indication lamp 62. - 特許庁

また、車両を減速制御する車線逸脱減速制御の機能と追従走行制御の機能は、減速指示値の大きい方の減速指示値を出力する。例文帳に追加

In the lane departure deceleration control function and follow-up travelling control function which perform the deceleration control of a vehicle, a larger deceleration command value therein is output. - 特許庁

例文

車両の運転状態に応じた範囲に減速度を抑制しつつ、運転者が指示した減速度を幅広い範囲で実現する例文帳に追加

To realize a deceleration designated by a driver in a wide range while suppressing the deceleration in a range in response to the driving state of a vehicle. - 特許庁


例文

車両の急減速時・急加速時の現状ギヤ段の誤判定を防止して変速指示の誤指示をなくす。例文帳に追加

To avoid an error in commanding shifts by preventing an error in judging a current gear at the time of abrupt deceleration/acceleration of a vehicle. - 特許庁

制御ユニットは、マップを参照して指示された減速度に応じた変速段を選択する。例文帳に追加

The control unit refers to a map and selects a speed corresponding to the instructed deceleration. - 特許庁

本発明の無線基地局増幅装置は、減速率検出指示手段である減速率検出スイッチ26を“オン”にすると、冷却ファン21,22の単位時間当たりの回転数が定格回転数に対してどの程度減速しているかを示す減速率を検出するように指示できる。例文帳に追加

The radio base station amplification device can indicate the detection of the speed reduction rate showing how much the revolutional speeds of cooling fans 21 and 22 per unit time are reduced as compared with a rated revolutional speed when a speed reduction rate detection switch 26 as a speed reduction rate detection indicating means is turned 'ON'. - 特許庁

制動指示部65は、この目標減速度α_a'に基づいて、ブレーキ駆動部3b、スロットルバルブ1aに対して指示を送り、これによって減速を制御する。例文帳に追加

A brake indication part 65 sends an indication to a brake driving part 3b and a throttle valve 1a based on the target deceleration α_a' and controls the deceleration thereby. - 特許庁

例文

運転者は、車内のシフトレバー等を操作して、動力源ブレーキによる減速度を指示することができる。例文帳に追加

A driver can operate the shift lever and the like in the car to instruct deceleration by a power source brake. - 特許庁

例文

また、コントローラ42は、減速アシストレバー56による指示に基づいて電動モータ16を制御するようにしてもよい。例文帳に追加

Moreover, the controller 42 can control the electric motor 16 based on the indication by the deceleration assist lever 56. - 特許庁

制御ユニットは、モータのトルクと変速比とを統合的に制御して、指示された減速度で制動を行う。例文帳に追加

The control unit controls integrally the torque of the motor and the transmission gear ratio, and brakes at the designated deceleration. - 特許庁

完全停止プログラム32は、急停止指示を受けた場合にのみ作動し、それ以外の場合は減速停止プログラム33が作動する。例文帳に追加

The complete stop program 32 works only when receiving a sudden stop instruction and in other cases, the deceleration stop program 33 works. - 特許庁

そして、停止または指示された速度まで減速すると(S204)、加速タイミング信号の入力を待つ。例文帳に追加

When the conveyance driving motor is stopped or is decelerated to indicated speed (S204), this sheet conveyance device waits for inputting of an acceleration timing signal. - 特許庁

マイクロコンピュータ1は、この認識結果に基づいて減速すべき状況になったと判断した場合にTCU7に対してシフトダウンを指示する。例文帳に追加

The microcomputer 1 directs TCU 7 to downshift when it judges the state to decelerate basing on the recognition result. - 特許庁

それと共に、マイクロコンピュータ1は、この認識結果に基づいて、減速すべき状況になったと判断した場合に、TCU7に対してシフトダウンを指示すると共に、減速すべき状況ではなくなったと判断した場合に、TCU7に対してシフトダウンの解除を指示する。例文帳に追加

Also the microcomputer 1 directs TCU 7 to downshift when it determines the state to downshift basing on the recognition result, and it directs TCU 7 to cancel shift- down when it judges the state not to need to downshift. - 特許庁

例えば車両の減速度が大きいときには変速開始までの定圧待機圧の指示油圧PAを通常時よりも大きくして、変速指示時から変速開始までの時間を短縮することで、急減速時に要求される素早い変速に対応できるようにする。例文帳に追加

When the deceleration of a vehicle is large, for instance, the time from a shift command to the start of shift is reduced by raising the indicated oil pressure PA of the constant standby pressure before the start of shift higher than normal so that the device can correspond to a quick shift required at a sudden deceleration. - 特許庁

変速指示時の車速及び車両の減速度をパラメータとして、係合側摩擦係合要素の変速開始までの定圧待機圧の指示油圧PAを設定することで、現在の車両の走行状況(減速度の大小)に応じた適正な定圧待機圧を設定する。例文帳に追加

An indicated oil pressure PA as a constant standby pressure before a start of shifting an engagement side friction engagement element is set by using the vehicle speed and vehicle deceleration at the time of a shift command as parameters, thereby an appropriate constant standby pressure responding to a current traveling condition (magnitude of deceleration) of a vehicle is set. - 特許庁

こうすることにより、車両の運転状態に応じた範囲に減速度を抑制しつつ、運転者が指示した減速度を幅広い範囲で実現することができる。例文帳に追加

Thus, the deceleration designated by the driver can be realized in a wide widthwise range while suppressing the deceleration in the range in response to the driving state of the vehicle. - 特許庁

また、手首160を中心として手162を回転させることによるグリップ30の加減速回転軸線Ls回りの回動が加減速指示入力とされる。例文帳に追加

In addition, the rotation of the grip 30 around an acceleration/deceleration rotational axis line Ls caused by rotating a hand 162 centering around the wrist 160 is considered as acceleration/deceleration instruction input. - 特許庁

これにより、操作レバー12が固定されることにより車両に減速指示を出せない場合であっても、車両を減速させることができ、安全性を確保することができる。例文帳に追加

Consequently, it is possible to decelerate the vehicle and to secure the safety even if the instruction of deceleration cannot be sent to the vehicle because the operation lever 12 is locked. - 特許庁

目標減速度と実際の車体減速度との差をフィードバックし、この差に基づいて第1、第2差圧制御弁16、36の電流指示値の補正を行う。例文帳に追加

The difference between a target deceleration and a real vehicle body deceleration is fed back, and the current instruction values of first and second differential pressure control valves 16, 36 are corrected based on the difference. - 特許庁

つまり、本システムにおいて自車を減速させる際の「最大減速度を発揮可能な手段」であるブレーキ装置に対する作動指示がされている場合に限って、警報処理の実行を許可する。例文帳に追加

That is, execution of alarm processing is authorized only in the case of operation instructions to a braking device which is 'a means that can display maximum deceleration' at the time of decelerating an own vehicle in this system indicated. - 特許庁

ステッピングモータを使用する雲台駆動部においてプリセットされた位置に指示された時間で動作する際に、加速、減速区間の動作式に指数関数を適用して、加速、減速動作を定速動作に滑らかにつなげる。例文帳に追加

To make continuous the acceleration/deceleration motion of a table drive unit using a stepping motor with the constant speed motion smoothly by applying an exponential function to a motion formula in an acceleration/deceleration section, when the table drive unit is moved to a preset position at a commanded time. - 特許庁

キャリア周波数指示部9は、モータの加減速或いは整定動作に際し、整定時のキャリア周波数を加減速時よりも高く決定し、発熱を抑制する。例文帳に追加

The carrier frequency indicating part 9 determines the carrier frequency at the time of setting so as to make the same higher than that at the time of acceleration and deceleration in the acceleration and deceleration operation or setting operation of the motor to suppress the generation of heat in the motor. - 特許庁

前方車が減速動作を行う可能性を予め予知し、早めの減速指示を対象車に通知して、玉突き事故などの重大事故を回避する車両走行時の追突防止方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for preventing the rear-end collision of a vehicle in running capable of avoiding a serious accident such as a multicar collision by predicting the possibility of the deceleration operation of a preceding vehicle beforehand and notifying an objective vehicle of the instruction of deceleration earlier. - 特許庁

その上で、該脆弱部に特定の変化(相対滑り)が生じたことを検出するための検出機構として、減速装置G1上部に出力軸指示盤86Aおよびピニオン指示盤88Aを備えた。例文帳に追加

As a detection mechanism for detecting occurrence of specific change (relative slip) of the vulnerable part on that basis, an output shaft instruction board 86A and a pinion instruction board 88A are provided above the reduction gear G1. - 特許庁

また、定圧待機圧の指示油圧PAを大きくしているときには、減速度変化量dV3を考慮して、変速開始後のスイープ圧の指示油圧Pswを小さく設定することで変速ショックを抑制する。例文帳に追加

When the indicated oil pressure PA of the constant standby pressure is raised, the indicated oil pressure Psw of a sweep pressure after a start of shift is set small in consideration of a deceleration change amount dV3, thereby suppressing transmission shock. - 特許庁

エンジン停止指示の発生時(S100のYES判定時)には、所定の減速パターンに従ったエンジン減速制御を現時点から開始しても、エンジン停止までにインテークバルブ位相を減速度大の位相領域内へ変更可能な減速可能状態であるか否かが判定される(S120)。例文帳に追加

When an instruction for stopping the engine occurs (YES in S100), the engine is determined whether or not it is in a deceleratable state that even if an engine deceleration control according to a predetermined deceleration pattern is started from now, the phase of an intake valve can be changed into a phase area with a large deceleration before the engine is stopped (S120). - 特許庁

車両の運転状態が加速から減速に移行したことが検出されたとき、減速フューエルカット作動中でなく且つエンジン回転数がフューエルカット開始設定値に達していないことを少なくとも基本的条件として、自動変速機に対してシフトダウンを指示する。例文帳に追加

When a vehicle's driving mode changeover from an acceleration mode to a deceleration mode is detected, an automatic transmission is instructed to shift down under a basic condition that fuel cut for deceleration is not activated and that an engine rotating speed does not reach a set engine rotating speed for starting fuel cut. - 特許庁

運転者の制動指示によらずに車輪に作用する制動力を制御する自動減速停止制御部10Bと、上記自動減速停止制御部10Bが制動制御する車輪のうちの一部の車輪に作用する制動力を制御する駐車ブレーキ制御部10Dと、を備える。例文帳に追加

An automatic braking device is equipped with an automatic decelerating/stopping control part 10B to control the braking force applied to wheels without conforming to a brake instruction of the driver and a parking brake control part 10D to control the braking force applied to part of the wheels under the braking control conducted by the automatic decelerating/stopping control part 10B. - 特許庁

ステッピングモータの回転出力を減速ギア機構を介して指針に伝達して指針を回動させるようにした指示計器において、減速ギア機構のバックラッシュにより脱調リセット処理後の指針停止位置と通常制御後の指針停止位置とに差異が生じないようにする。例文帳に追加

To prevent generation of a difference between a pointer stop position after a step-out reset process for backlash of reduction gear mechanism and a stop position after regular controlling, in the instrument in which the output of a stepping motor is transmitted to a pointer via a reduction gear mechanism. - 特許庁

ステップモータMの回転が減速歯車機構Gにより減速伝達されることで帰零方向Xへ回転駆動される指針20は、零値を指示する零位置から帰零方向Xの所定範囲内となるストッパ位置にて、ストッパ機構Sにより停止させられる。例文帳に追加

The pointer 20 rotated to return-to-zero direction X by the rotation of a step motor M, the speed of which is reduced by a speed reduction gear mechanism G is stopped by a stopper mechanism S at a stop position within a predetermined range from the zero position indicating the zero value in the return-to-zero direction X. - 特許庁

これにより、気温が高くウインドシールドガラスの表面も乾燥している状態で、ワイパによる払拭動作が指示された場合にも、減速機構の樹脂製のウォームホイール等の損傷を防止することができ、減速機構を確実に保護することができる。例文帳に追加

Hereby, even when the wiping operation of the wiper is directed while the temperature is high and the surface of windowshield glass is dry, any damage of the resin worm wheel of a decelerating mechanism can be prevented, thereby reliably protecting the decelerating mechanism. - 特許庁

この反射板及び吸収板の配置パターンをレーダーで捉えることにより、そのパターンが表している情報、例えば、車輛の停止指示減速指示など、を識別することができ、また、吸収板の配置により、反射波の誤検出を防止できる。例文帳に追加

Arrangement patterns of the reflector plate and the absorber plate 5 are captured by the radar to discriminate the information, for example, indications of the stop and the deceleration of the vehicle, and erroneous detection for the reflected wave is prevented by the arrangement of the absorber plate. - 特許庁

制御部1は、印刷部11に対する印刷制御中に入力表示部9への操作指示があったとき、その印刷処理よりも入力表示処理、操作指示に基づくスキャナ処理又はファクシミリ送受信処理を優先制御し、印刷処理を停止又は減速させる。例文帳に追加

When there is an operation instruction to the input display portion 9 during printing control over the printing portion 11, the control portion 1 controls input display processing, scanner processing based on the operation instruction or facsimile transmission and reception processing more preferentially than the printing processing to stop or decelerate the printing processing. - 特許庁

車両の制御装置は、複数の変速段を減速側にシフトさせるダウンシフト指示を入力するための入力部であるシフトレバー8004と、入力部からのダウンシフト指示に応じて自動変速機の変速を制御するECU8000とを備える。例文帳に追加

The control device of the vehicle comprises a shift lever 8004 which is an input part for inputting a downshift command for shifting a plurality of speeds to a lower speed side, and an ECU 8000 which controls the speed of the automatic transmission according to the downshift command from the input part. - 特許庁

輻輳が検知された場合には、送信レートを減速することを決定して新たな送信レートを算出し、減速された新たな送信レートを前記アプリケーションに通知した後、送信レートの変更前に送信すべきデータの送信が完了してから、減速された新たな送信レートを送信手段に指示する。例文帳に追加

If congestion is notified, the controlling means decides to decelerate the transmission rate to calculate a new transmission rate, notifies the application of the decelerated new transmission rate and subsequently instructs the transmitting means on the decelerated new transmission rate after completing the transmission of data to be transmitted before changing the transmission rates. - 特許庁

このように、アームレスト14に前腕150が支持された状態で、操舵入力操作、加減速指示入力操作を行うことができるため、外乱の入力操作への影響を小さくすることができる。例文帳に追加

Thus, the influence of the external disturbance on the input operation is reduced since the steering input operation and acceleration/deceleration instruction input are performed in the state that the forearm 150 is supported on the arm rest 14. - 特許庁

操作レバー46によって停止モードとして減速アシストモードが指示されたとき、コントローラ42は、エンジン14を停止させかつ電動モータ16を逆回転させてプロペラ12を逆回転させる。例文帳に追加

When a deceleration assist mode is indicated as a stopping mode by an operating lever 46, a controller 42 stops the engine 14 and reversely rotates the electric motor 16. - 特許庁

コントローラ42は、操作レバー46の平均移動速度に基づいて減速アシストモードが指示されたか否かを判断し、船の速度に基づいて電動モータ16を制御する。例文帳に追加

The controller 42 determines whether or not the deceleration mode is indicated based on an average moving speed of the operating lever 46, and controls the electric motor 16 based on the speed of the ship. - 特許庁

車両制御装置は、車両の方向指示操作に基づいて、交差点における車両の進行方向を判断し、その判断に基づいて、交差点を通過する車両の減速度を制御する。例文帳に追加

A vehicle controller judges the traveling direction of a vehicle at an intersection based on the direction instructing operation of a vehicle, and controls the deceleration of a vehicle passing the intersection based on the judgement. - 特許庁

制動指示入力があれば、駆動トルクをいったん大きくすることで復元モーメントを大きくして前傾モーメントを強制的に小さくすることで急減速を行う。例文帳に追加

When there is provided the braking instruction input, the driving torque is once increased to cause the recovering moment to be increased and the forward inclining moment to be forcedly decreased, thereby a rapid deceleration is carried out. - 特許庁

先行車追従制御時に要求減速度(指示値)が第1の閾値よりも大きい場合には、ブレーキランプSW24によってブレーキランプ28を点灯させ、その際には、ブレーキランプリレー26を非駆動状態とする。例文帳に追加

When demand deceleration (indication value) is larger than a first threshold during proceeding vehicle following control, the brake lump 28 is turned on by a brake lump SW 24 and a brake lamp relay 26 is set in a non-drive condition. - 特許庁

月次表示車55は、1日に所定角度回転する日星車64の回転が減速して伝達されるため、一年周期指示針51も1日経過するごとに所定角度移動する。例文帳に追加

The rotation of the day indication wheel 64 rotating at the prescribed angle in a day is transmitted with deceleration to the monthly indication wheel 55, so that the one-year period indicator 51 moves also at a prescribed angle in every passage of a day. - 特許庁

ドライバーの加減速指示に対しては迅速に応答しながら、アイドリング時あるいはクルーズ時には、エネルギーマネージメントにおける収支を合わせることができるハイブリッド自動車のモータ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a motor controller for a hybrid car which can make both ends meet in energy management at the time of idling or at cruising, while the instruction of acceleration/deceleration given by a driver is responded quickly. - 特許庁

このとき、ロックアップクラッチ11の継合不良が生じないよう、エンジン回転の落ち込みが抑制される量の燃料噴射を所定期間だけ行う、いわゆる減速ISC制御の実行が指示される。例文帳に追加

At that time, in order not to cause joint failures of the lockup clutch 11, the fuel with an amount for restraining drop of the rotation of the engine is injected for a predetermined period, i.e., execution of deceleration ISC control is instructed. - 特許庁

印加ヨーモーメント指示値演算部24は、定速旋回走行時のヨーモーメントI・dγ/dtと、加減速走行時のヨーモーメントM’との差分から、車両挙動を示すヨーモーメントの変動値Mを算出する。例文帳に追加

A second yaw moment calculation part 23 calculates yaw moment M' at acceleration/deceleration based on the linear two-wheel vehicle motion model by reading before/acceleration dv/dt detected by an acceleration sensor 28 in addition to the parameter read at the first yaw moment calculation part 22. - 特許庁

目標とする移動終点Pが指示されたとき、指定時間T_0 に対して加速から定速に切り換えるタイミングの切換時間t_1と、定速から減速に切り換えるタイミングの切換時間t_2を決定する。例文帳に追加

When a movement terminal point P which is a target is indicated, a switching time t1 of a timing, when an acceleration motion is switched to a constant speed motion and a switching time t2 of a timing when the constant speed motion is switched to a deceleration motion, are determined for an indicated time T0. - 特許庁

例文

マイクロコンピュータ1は、減速すべき状況であってもシフトダウンによって自車輌が加速すると判断した場合は、当該シフトダウンを指示しない。例文帳に追加

The microcomputer 1 does not direct TCU 7 to downshift when it judges that the own vehicle would be accelerated by the shift-down even in a state to decelerate. - 特許庁

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