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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 燃料霧化に関連した英語例文

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燃料霧化の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 391



例文

燃料出力の計量、配向、分配、噴のばらつきを減少させるスプレーパターンの形成方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and device of forming a spray pattern for reduc ing dispersion of measurement, orientation, distribution, and spray of fuel output. - 特許庁

エンジンの運転状態に応じて所望の噴形状を実現し、エンジン排出ガスを浄できる燃料噴射ノズルを提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel injection nozzle capable of realizing a desired spray shape according to an operating condition of an engine, and purifying engine discharge gas. - 特許庁

インジェクタから噴射された噴燃料の微粒を促進することのできるエンジンの吸気装置を提供する。例文帳に追加

To provide an intake device for an engine capable of accelerating atomization of fuel spray injected from an injector. - 特許庁

複数の噴孔107は、旋回する燃料を噴射する高微粒用噴孔107−1と、高微粒用噴孔107−1から噴射された燃料の噴形状を制御するように燃料を噴射する形状制御用噴孔107−と、をセットにして設けられている。例文帳に追加

The plurality of injection holes 107 is provided with injection holes 107-1 for high atomization injecting turning fuel and injection holes 107-2 for shape control injecting fuel to control a spray shape of fuel injected from the injection holes 107-1 for high atomization as a set. - 特許庁

例文

燃料直噴式ディーゼルエンジンにおいて、インジェクタからリエントラント型の燃焼室に噴射した燃料を、該燃焼室の内部およびスキッシュエリアの内部で均一にさせる。例文帳に追加

To uniformly atomize fuel injected from an injector to a reentrant type combustion chamber in the combustion chamber and in a squish area, in a fuel direct injection-type diesel engine. - 特許庁


例文

燃料噴射ノズルから内燃機関の燃焼室に燃料噴射する際に、より効率的に噴の微粒を図ることができる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique capable of more efficiently performing atomization of a spray when fuel is injected from a fuel injection nozzle to a combustion chamber of an internal combustion engine. - 特許庁

本デザインでは、液体燃料の乱流を発生させ、液体燃料と酸素のための射出方法として1つ又は複数のジェットを使用して、燃焼室内部の燃焼を改善する。例文帳に追加

In this design, turbulence atomization of the liquid fuel is generated, and the combustion inside the combustion chamber is improved by use of one or more jets as a jetting method for the liquid fuel and oxygen. - 特許庁

ピストン1は、噴孔Hから噴射した勢いで燃料する燃料噴射ノズルNに対応した燃焼室10を頂部1aに有した直接噴射式ディーゼル内燃機関用のピストンである。例文帳に追加

This piston 1 is provided for the direct injection type diesel internal combustion engine having in a top part 1a the combustion chamber 10 corresponding to a fuel injection nozzle N for atomizing fuel by force injected from a nozzle port H. - 特許庁

ピストン1は、噴孔Hから噴射した勢いで燃料する燃料噴射ノズルNに対応した直接噴射式ディーゼル内燃機関のピストンであって、燃焼室10と窪み20とを備える。例文帳に追加

This piston 1 is provided for the direct injection type diesel internal combustion engine corresponding to a fuel injection nozzle N for atomizing fuel by force injected from nozzle ports H, and has the combustion chamber 10 and a recess 20. - 特許庁

例文

燃焼室10は、噴孔Hから噴射した勢いで燃料する燃料噴射ノズルNに対応した形状にピストン1の頂部1aに凹設される。例文帳に追加

The combustion chamber 10 is recessed in a top part 1a of a piston 1 in a shape corresponding to a fuel injection nozzle N for atomizing fuel by force injected from a nozzle port H. - 特許庁

例文

燃料噴射ポンプでのカム速度を大きくして燃料の微細を促進するに当たり、既存のエンジンに対する設計や製造の変更の手間を低減できるようにする。例文帳に追加

To save labor for changing the design and production of existing engines in making fuel atomization minute by increasing the cam speed by a fuel injection pump. - 特許庁

実際の燃料噴射時期が目標噴射時期から多少ずれてしまっても、燃料がキャビティ内に集り、よってトルク変動を悪させない筒内噴射型内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a cylinder injection type internal combustion engine gathering fuel spray in a cavity and thereby not deteriorating torque fluctuation even when actual fuel injection timing slightly is shifted from target injection timing. - 特許庁

器本体31にはメインノズル46が設けられ、燃料流入口45から流入したフロート室32内の燃料をベンチュリ部33に噴する。例文帳に追加

The main nozzle 46 is provided in a carburetor main body 31 and sprays fuel inside the float chamber 32 flowing from a fuel inflow port 45 to a venturi part 33. - 特許庁

燃料の気性能が異なる2つの燃料噴射弁を気筒毎に吸気通路に備えた内燃機関において、筒内冷却による機関の出力の向上を充分に達成することができるようにする。例文帳に追加

To sufficiently achieve improvement of output of an engine by cylinder cooling in an internal combustion engine equipped with two fuel injection valves having different vaporization performances of fuel spray for each cylinder in an intake passage. - 特許庁

これにより、燃料噴流51の外周表面近傍にキャビテーション気泡61を形成し、それらが崩壊する際のエネルギーを燃料微粒に利用することができる。例文帳に追加

Thus, a cavitation bubble 61 is formed near the outer peripheral surface of the fuel jet 51, and energy in their collapse can be utilized for fuel spray atomization. - 特許庁

第1の燃焼室10は、燃料噴射ノズルNから噴出された燃料の液柱がされる位置を半径とする円筒面Pよりも内側の範囲のピストン1の頂部1aに凹設されている。例文帳に追加

The first combustion chamber 10 is recessed in the top 1a of the piston 1 within a range inside of a cylindrical surface P using a position where a liquid column of fuel injected from a fuel injection nozzle N is atomized as a radius. - 特許庁

燃料噴射弁のオリフィスプレートにおける噴孔の個数および配置、ならびにオリフィスプレートの板厚と噴孔の孔径との比率の設定により、噴燃料を高微粒する。例文帳に追加

To atomize spray fuel appreciably finely by setting the number and arrangement of orifices cut in orifice plates in fuel injection valves as well as the ratio between the thickness of the orifice plates and the diameter of the orifices. - 特許庁

これにより、エンジン1の運転状態に応じて排気行程から吸気行程までの間に設定される全ての燃料噴射タイミングにおいて燃料霧化を効果的に促進し、HCの発生量を効果的に抑制することができる。例文帳に追加

Consequently, fuel atomization is effectively promoted at all fuel injection timing set between exhaust stroke and intake stroke according to an operation condition of an engine 1 and formation quantity of HC can be effectively suppressed. - 特許庁

始動時に燃圧を上昇させて燃料を良くすると共に、燃圧上昇に見合ったパルス幅で燃料を噴射させ、始動時のエミッションを改善する。例文帳に追加

To improve atomization of fuel by increasing a fuel pressure during starting and to improve emission during starting by injecting fuel with a pulse width matching with an increase in the fuel pressure. - 特許庁

燃料噴射の開始時期が変しても、噴射された燃料が可燃混合気を形成し、所望の状態での燃焼を行うことができるようにする。例文帳に追加

To provide a direct injection, spark ignition type internal-combustion engine capable of forming a combustible mixture gas with an injected fuel atomization and generating a combustion in the desired condition even if the start timing of fuel injection has varied. - 特許庁

吸気行程および圧縮行程の両方で燃焼室内に燃料を噴射する内燃機関においては、吸気行程における燃料を促進させることが困難である。例文帳に追加

To solve a problem in a conventional internal combustion engine jetting a fuel into a combustion chamber in both an intake stroke and a compressive stroke wherein it is difficult to promote the atomization of a fuel in the intake stroke. - 特許庁

暖機完了後及びエンジン冷態時における始動直後においても燃料を加熱可能にして、燃料を促進しエンジン始動直後におけるHC等の未燃排出物を低減する。例文帳に追加

To reduce unburnt discharge such as HC immediately after engine start by promoting atomization of fuel by heating fuel even immediately after starting after completion of warming up and when an engine is cold. - 特許庁

一定の高負荷高速回転領域において噴射される多量の燃料を短時間に十分にさせ得るようにピストン温度を制御することにより、HC、スモークの低減及び燃料消費率の向上を図る。例文帳に追加

To reduce an HC content or smoke and improve a fuel consumption rate by controlling a piston temperature to make it possible to sufficiently atomize a large amount of injected fuel in a short time in a definite high load high speed rotation region. - 特許庁

液体燃料媒体としてガス体燃料を導入するガスアトマイズバーナ1を、被加熱材料13に向けて火炎が形成されるように配設する。例文帳に追加

This metal-heating furnace has the gas atomization burner 1 for introducing the gaseous fuel of a medium for atomizing liquid fuel arranged so that the formed flame can direct toward a material 13 to be heated. - 特許庁

低温始動時における吸気弁リフト量及び燃料噴射時期を適切に制御し、燃料を促進して始動性を向上させることができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine capable of improving startability by appropriately controlling an intake valve lift amount and a fuel injection timing at a low-temperature start and promoting atomization of fuel. - 特許庁

内燃機関用の燃料噴射弁において、大きい流量仕様や大きい噴射仕様に対しても、燃料の微粒を低コストで実現する。例文帳に追加

To achieve atomization of fuel spray at a low cost even in relation to a large flow rate specification and a large injection specification, in a fuel injection value for an internal combustion engine. - 特許庁

また、燃料噴射時期が上死点付近でない場合(つまり下死点付近である場合)には、目標燃圧を上昇させるため、この目標燃圧の上昇によって噴射時間が短くなって、噴射燃料時間を確保することができる。例文帳に追加

When the fuel injection timing is not near the top dead center (namely, when it is near a bottom dead center), the target fuel pressure is increased and so the injection time is shortened to secure an atomizing time for injected fuel. - 特許庁

ノズルニードルへの異物の付着および堆積を防止し、燃料噴射量および噴形状の変を防止する燃料噴射ノズルを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection nozzle for preventing adhesion/deposition of foreign matters to/on a nozzle needle, and preventing any changes in the fuel injection and atomizing shape. - 特許庁

燃料電池スタック11の運転停止時に、振動付与装置21によって燃料電池スタック11に超音波振動を付加し、内部の残留水Wをさせる。例文帳に追加

When the operation of the fuel cell stack 11 is stopped, ultrasonic vibration is applied to the fuel cell stack 11 with a vibration applying device 21 to atomize the residual water W on the inside. - 特許庁

排気中に添加された燃料を良好に分散させて排気と均一に混合させるとともに、添加燃料によってターボチャージャの可変ノズル機構の動作に不具合が生じることを抑制する。例文帳に追加

To atomize and disperse well the fuel added to exhaust gas and uniformly mix it with the exhaust gas, and to suppress failure in operation of a variable nozzle mechanism of a turbocharger which is caused by the added fuel. - 特許庁

従って、エンジン200が未暖機状態で始動する場合等に、吸気ポート213で燃料を促進せしめることが可能となり、未燃燃料の排出が抑制され、エミッションが低減される。例文帳に追加

Therefore, when the unwarmed engine 200 starts, for example, the atomization of fuel can be promoted in the intake port 213, discharge of unburned fuel is suppressed, and the emission is reduced. - 特許庁

また、パイプ5の内周面に付着した燃料が下流側に向かって流動する際に、当該燃料を貫通孔55内に入り込ませて閉じ込めることができる。例文帳に追加

Besides, when the fuel adhered to an inner circumferential surface of the atomizing pipe 5 flows to a downstream side, the fuel can be made to enter the through hole 55 and thereby can be constrained therein. - 特許庁

サック部内における渦の発生を抑制しつつ、サック部容量を確保し、燃料噴射率及び噴形状を安定させる内燃機関の燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve of an internal combustion engine for stabilizing the fuel injection ratio and a spray shape, by securing sack part capacity, while restraining generation of a vortex in a sack part. - 特許庁

燃料の噴射速度に着目し、スワール形状・強度と燃料の噴速度の組み合わせによりリッチ混合気とリーン混合気とを成層することにある。例文帳に追加

To stratify a rich/lean mixture, by combining swirl shape, strength, and an atomizing speed of the fuel, recognizing an injection speed of fuel. - 特許庁

そして、この排気により燃焼室の温度が高められて液状燃料が促進されるとともに、燃料燃焼時の燃焼温度が低下されて黒煙の発生が抑制される。例文帳に追加

With this exhaust gas, the temperature of the chamber is heightened to promote atomization of the liquid fuel, and also the combustive temperature is lowered to lead to suppression of the generation of black smokes. - 特許庁

このとき、燃料導入室22には、改質用ガス流路32から空気を含む高温ガスが供給され、この高温ガスが有する熱を利用して、噴された予混合燃料が気する。例文帳に追加

At this time, a high temperature gas containing air is supplied to the fuel introducing chamber 22 from a reforming gas flow passage 32 and the sprayed premixed fuel is vaporized using the heat kept by the high temperature gas. - 特許庁

暖機完了後及びエンジン冷態時における始動直後においても燃料を加熱可能にして、燃料を促進しエンジン始動直後におけるHC等の未燃排出物を低減する。例文帳に追加

To promote atomization of fuel, and reduce unburnt discharge such as HC immediately after engine start by heating fuel even immediately after starting at completion of warming up and in a cold mode of an engine. - 特許庁

燃料噴射弁において、過度に製造コストを高くすることなく、噴射された燃料の微粒の促進を図れる構造を実現することである。例文帳に追加

To obtain a structure capable of accelerating the atomization of an injected fuel spray without excessively increasing manufacturing cost in a fuel injection valve. - 特許庁

排気導入管29を介して間隙部25に導入されたアシスト排気をアウタハウジング24の内周面に沿って回転させつつ燃料の噴領域AHCに導き、燃料の微粒を促進する。例文帳に追加

The assist exhaust gas introduced into a gap 25 through an exhaust introduction pipe 29 is led into a fuel spraying zone AHC while rotating along the inner peripheral surface of an outer housing 24 for promoting the atomization of a fuel. - 特許庁

したがって、流れの乱れにより燃料のさらなる微粒が促進されるとともに、燃料の形状および噴射位置を容易に調整することができる。例文帳に追加

Consequently, further atomization of fuel is promoted by turbulence of flow and shape and injection position of fuel spray can be simply adjusted. - 特許庁

燃焼室3の温度が低いときには、燃焼室3内に噴射される燃料しにくく液状燃料のままとなり、この液状燃料が燃焼時の熱で焦げ付くことにより排気中に黒煙が発生するようになる。例文帳に追加

When the temperature of the combustion chamber 3 is low, the fuel injected into the combustion chamber 3 will not easily atomize and remain in liquid state, and owing to burning sticking of the liquid fuel by the heat of combustion, it is likely that black smokes are generated in the exhaust gas. - 特許庁

点火プラグ一体型インジェクタについて、インジェクタの燃料噴射口やその周辺にデポジットが付着して燃料の状態が変した場合でも、燃料点火時のくすぶりを回避して良好なエンジンの燃焼状態を確保できるようにする。例文帳に追加

To avoid smoldering at the time of fuel ignition and secure a good engine combustion condition even if deposit adheres on the fuel injection port of an injector and a surrounding thereof, in a spark plug integrated injector. - 特許庁

燃料噴射弁により筒内直接噴射を行う2サイクルエンジンにおいて、低温で燃料圧力の低い始動時に燃料を促進して始動性を向上させた2サイクル筒内噴射エンジンの始動方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for starting a two-cycle direct injection engine whose startability is improved in a two-cycle engine performing direct injection by a fuel injection valve by promoting atomization of fuel at the time of starting having a low temperature and a low fuel pressure. - 特許庁

燃料噴射弁にエアアシスト式燃料噴射弁を設置し、燃焼室内に直接噴射された燃料の微粒と噴内空気量制御によって、燃焼室中央部に自己着火燃焼に適した混合気形成を行う。例文帳に追加

An air assist type fuel injection valve is arranged on the fuel injection valve fuel which is directly into the combustion chamber is atomized, an amount of air in spray is controlled, and thereby, mixture gas adapted to self injection combustion is formed on a center part of the combustion chamber. - 特許庁

気筒内の燃焼室に噴射した燃料により形成される噴の壁面衝突後の貫徹力を強し、NOxおよびすすの発生を十分に低減することができる燃料噴射ノズルを備えたディーゼルエンジンの燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device for a Diesel engine equipped with a fuel injecting nozzle capable of reducing generation of NOx and soot sufficiently by strengthening the penetrating force of a spray formed by the fuel injected into the combustion chamber of a cylinder after the spray has collided to the wall surface. - 特許庁

混合燃料の噴液滴からは、軽質である第1の燃料成分が先行して気し、重質な第2の燃料成分が遠くに達するので、ボウル2a中央部には自着火性の低い混合気f1が形成され、ボウル2a周辺部には自着火性の高い混合気f2が形成される。例文帳に追加

From atomized drops of the mixture fuel, the first light fuel component gasifies precedingly and the second heavy fuel component reaches far so that a mixture gas f1 having a low self-ignitability is formed in the central part of the bowl 2a while a mixture gas f2 having a high self-ignitability is formed at the perimeter of the bowl 2a. - 特許庁

ガソリンや軽油などの燃料の酸を抑え、さらに、ガソリンや軽油などのクラスターを小さくして状をより微細にすることにより、着火性、燃焼性を改善して、不完全燃焼を防止し、燃料の消費量を大幅に節減することができる自動車用燃料タンクを提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel tank for an automobile capable of suppressing the oxidation of a fuel such as gasoline, light oil, etc., atomizing the fuel into fine particulates by making smaller the clusters, and thereby improving the ignition and combustion characteristics, preventing imperfect performance of combustion, and reducing the amount of fuel consumption to a great extent. - 特許庁

燃料噴射量の増大に対して、燃料噴射時期をリタードさせると、燃料と燃焼室の壁面との干渉が最小され、また、燃焼室内の混合気が不均一となることで、混合気が冷却されて筒内温度が下がる。例文帳に追加

When the fuel injection timing is retarded with respect to increase of the fuel injection amount, interference between fuel spray and a wall surface of a combustion chamber is minimized, and the air-fuel mixture in the combustion chamber becomes uneven, and thereby, the air-fuel mixture is cooled, and a temperature in a cylinder is lowered. - 特許庁

機関の広範囲な運転条件に応じて安定した噴射率が得られ、噴の微粒、噴角度や噴の到達距離など適正な噴を噴射でき、NO_X 、黒煙などの排出を低減し、燃費の向上と出力の増大が可能な燃料噴射弁の提供。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve capable of providing a stable injection rate in accordance with operating conditions of a wide range of an engine, pulverizing the fuel spray, injecting the fuel spray with suitable spraying angle and fuel spray travel, reducing the emission of NOX and black smoke, improving the fuel consumption, and increasing the output. - 特許庁

例文

燃焼時における気筒から飛散される液体燃料の拡散及び気筒近傍で形成された火炎の拡散を防止し、始動時における噴燃焼から気燃焼への移行時間を短縮する。例文帳に追加

To prevent diffusion of a liquid fuel scattered from a cylinder in spray combustion and diffusion of a flame formed near the cylinder, and reduce the transfer time from spray combustion to vaporization combustion upon starting of the combustion. - 特許庁

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