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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ROAD CONDITIONの意味・解説 > ROAD CONDITIONに関連した英語例文

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ROAD CONDITIONの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 785



例文

Thus, in case a reactor 20 is vibrated due to road surface condition during running of the vehicle or by driving of the driving engine, and the reactor core 21 starts to move to the open section 30 of the reactor case 22, the movement of the reactor core 21 towards the open section 30 is locked by the supports 23.例文帳に追加

したがって、リアクトル装置20に車両の走行時の路面状況や駆動機関の駆動によって振動が加わり、この振動によりリアクトルコア21がリアクトルケース22の開放部30側に移動しようとした場合、リアクトルコア21の開放部30側に対する動きは支持部23により係止される。 - 特許庁

An object detection device for detecting a vehicle in the rear side of the own vehicle by a radar includes: an acquisition means to acquire the lane where the own vehicle runs when the own vehicle runs in a road that has two or more lanes in traveling direction of own vehicle; and a recognition condition change means which changes conditions when the target detected by the radar is recognized as the vehicle, based on the lane acquired by the acquisition means.例文帳に追加

レーダで自車両の後側方の車両を検出する物体検出装置において、自車両の進行方向に複数の車線を有する道路を走行するときに、自車両が走行している車線を取得する取得手段と、レーダにより検出される物標を車両として認識するときの条件を、取得手段により取得される車線に基づいて変更する認識条件変更手段と、を備える。 - 特許庁

In a vehicle travel support device 10, a virtual travel area can be set as a travel area when a first condition is satisfied, that is, when the space between the right and left lane marks in a road width direction increases to an inappropriate extent from the viewpoint of demarcation of the travel area because the space therebetween gradually increases as the distance from the vehicle increases.例文帳に追加

本発明の車両走行支援装置10によれば、第1条件が満たされている場合、すなわち、左側および右側レーンマークの道路幅方向の間隔が車両から遠くなるにつれて徐々に広がることにより、走行領域の画定の観点から不適当な程度に広がっている場合に仮想走行領域が走行領域として設定されうる。 - 特許庁

To provide a traveling mechanism for a wheel type construction machine capable of effectively inhibiting the rise of oil temperature in a hydraulic open circuit in a case when a foot is separated from an accelerator pedal during traveling, regardless of a weight of a car body and a condition of a traveling road, and practically effectively preventing the bad influence of heat to a hydraulic apparatus.例文帳に追加

車体重量の大きさや走行道路条件に拘わらず、走行中にアクセルペダルから足を離した場合に油圧開回路での油温上昇を効果的に抑制し、油圧機器に対する熱による悪影響を実用上有効に防止し得るホイール式建設機械の走行装置を提供する。 - 特許庁

例文

A successive least squares estimator 14 calculates a predicted value Θ^ of a modulus parameter of a dynamic model for road surface condition to be discriminated and predicted on the basis of measurement data outputted from a weather sensor section 10 whenever measurement data are obtained, and a dynamic model setting section 15 updates and sets the dynamic model using the predicted value Θ^.例文帳に追加

逐次型最小二乗推定部14は、気象センサ部10から出力される計測データに基づいて判別予測する路面状態の動的モデルの係数パラメータの推定値Θ^を計測データが得られる毎に算出し、動的モデル設定部15はこの推定値Θ^を用いて動的モデルを更新設定する。 - 特許庁


例文

When abnormal behavior, such as slipping of a vehicle, is detected and corresponding control action is performed, a control device 5 acquires the vehicle control state at that point in time as correction data, also acquires the road condition data and the weather information, and stores a driving point at the time of the operation in an external memory 11 as a driving point with care.例文帳に追加

制御装置5は、車両のスリップなどの異常挙動が検出されて対応制御動作を行なうと、その時点での車両制御状況を補正データとして取得し、さらに、道路状況データ及び天候情報を取得し、当該動作時点での走行地点を走行注意地点として外部メモリ11に記憶する。 - 特許庁

A headlight control ECU 2 controls the projection part 4 and has a signal acquiring means 21 for acquiring detection signals from a vehicle travelling condition detecting device and a travelling road status detecting device, and a projection image control means 22 for determining the projection image in accordance with the acquired detection signals and controlling the projection part 4 to create the projection image.例文帳に追加

前照灯制御ECU2は投影部4を制御するものであり、車両走行状態検出装置および走行道路状況検出装置からの検出信号を取得する信号取得手段21と、その取得した検出信号に基づいて投影画像を決定し、投影部4を制御してその投影画像を生成させる投影画像制御手段22とを備える。 - 特許庁

Furthermore, a self-propelled device is provided to determine the road surface condition where the self-propelled device is located by using the method for detecting and controlling the output characteristics of the DC motor to maintain the moving speed by adjusting the output of the DC motor based on an environmental state.例文帳に追加

前記の方法により、本発明はさらに自走式装置を提供し、それは該直流モーターの出力特徴を探知及び制御する方法を利用し、該自走式装置所在の路面状況を判断し、該自走式装置は環境状態に基づき、直流モーターの出力を調整することで進行速度を維持する。 - 特許庁

To provide an angle adjusting mechanism of a rear view mirror free of a shift of the adjusting angle even if a motorcycle runs in a off-road condition, etc., where a large vibratory acceleration is generated, giving certainly a compression force required to make setting of the adjusting torque, embodied at a low cost, and easy to perform the torque adjustment in assembling.例文帳に追加

自動二輪車をオフロードなど大きな振動加速度が発生するような状況で走行させても調節角度がずれることがなく、調節トルクを設定するのに必要な圧縮力が確実に得られ、安価で、かつ組み立てトルク調整のやりやすい、バックミラーの角度調節機構を提供する。 - 特許庁

例文

To provide an alarm system and method to a succeeding vehicle for an approach of an oncoming vehicle capable of securely preventing a collision with the oncoming vehicle even in a hard-to-confirm condition of the oncoming vehicle due to the existence of a vehicle stopping in front of the succeeding vehicle when the succeeding vehicles pass the vehicle stopping in a road in front of the succeeding vehicles.例文帳に追加

道路前方に停止中の車両をその後続車両が追越しようとする際、後続車両から見て前方に停止中の車両の存在により対向車の状況を確認困難な場合でも、対向車との衝突防止をより確実に図る後続車両への対向車接近警告システム及びその方法を提供する。 - 特許庁

例文

When a predetermined condition is satisfied during the engine automatic stop based on a detection signal from a brake liquid pressure sensor 107, a steering angle sensor 108, or a road face gradient sensor 109, the control unit 100 automatically starts the engine with increased speed even if the booster negative pressure is not lower than the predetermined value.例文帳に追加

また、コントロールユニット100は、ブレーキ液圧センサ107、操舵角センサ108又は路面勾配センサ109からの検出信号に基いてエンジン自動停止中に所定条件が成立したときは、前記ブースタ負圧が所定値より低下していなくても、回転数を上げてエンジンを自動始動する。 - 特許庁

The conditions, regarding a desired arrival time and a facility type, can be designated, and the icon 1 of the facility conforming to the conditions regarding the designated arrival time and the facility type, changed in response to one of a vehicle location and a road condition, can be displayed on the map in the navigation screen 2.例文帳に追加

希望する到着時刻および施設の種別についての条件を指定可能とされ、自車位置および道路事情の少なくとも一方に応じて変化する指定された前記到着時刻および前記施設の種別についての条件を満足する施設のアイコン1を、ナビゲーション画面2における地図上に表示可能とされていること。 - 特許庁

When permission to stop an engine is discriminated (step S2) and engine stop is permitted, the necessity of instantaneously starting a vehicle is discriminated in response to the road condition (step S3), and in the case of YES, operation of an oil pressure generating device is maintained (steps S5 and S6).例文帳に追加

エンジンの停止の許可を判断する(ステップS2)とともに、エンジンの停止許可が行われた際に、道路状況に応じて車両の即時発進の要否を判定し(ステップS3)、即時発進が必要であるとの判定がなされた場合に、前記油圧発生装置の作動を維持させるようにした(ステップS5およびS6の処理)。 - 特許庁

Since the output of a MG 28 is controlled by a motor driving control means (secondary prime mover control means) 70 based on such a vehicle speed condition as the driving force of the secondary prime mover (MG) 28 is reduced by a traction control means 60, a sufficient uphill road running capacity can be obtained, and the use of unnecessary aiding drive can be avoided.例文帳に追加

モータ駆動制御手段(第2原動機駆動制御手段)70により、トラクション制御手段60によってMG28の駆動力が低減させられたときの車速状態に基づいてそのMG28の出力が制御されることから、十分な登坂走行能力が得られるとともに不要な助勢駆動を防止することができる。 - 特許庁

An on-vehicle terminal equipment A and a yard use terminal equipment B are connected to each other through a telephone line, thus a management use terminal equipment C installed in a system network center 1 centralizedly manages the cleaning route of the road sweeper belonging to cleaning yards distributed to respective places and the treatment condition of dust in a dust treatment yard.例文帳に追加

システム・ネットワークセンターにおいて、衛星通信を使い道路清掃車輌の動態についての情報を収集し、その情報にもとづき少なくとも塵埃排出作業を行った場所を確認できるようにしたことを特徴とする通信衛星を使用した道路清掃車輌の作業・運行管理システム。 - 特許庁

After route guide is started, traffic information transmitted from an information center 10 is received via a communication system 34 (S50), and when a road condition on the present route s varied (S60: YES) calculation for a bypass route, and calculation for respective route distances and traveling times of a present route and the bypass route are carried out (S70).例文帳に追加

経路案内を開始した後、情報センタ10から送信される交通情報を通信装置34を介して受信し(S50)、現在経路上における道路状況に変化がある場合は(S60:YES)、迂回経路の計算、現在経路と迂回経路それぞれの経路距離及び走行時間を計算する(S70)。 - 特許庁

The system is configured so that when traffic information is generated by applying statistical processing to probe data collected from a vehicle 3 as a probe car, a link and a period in which a significant change in traffic condition is expected due to a change in road structure and facilities are specified, and the probe information relating to the specified link in the specified period is excluded from statistical processing.例文帳に追加

プローブカーである車両3から収集したプローブデータに対して統計処理を行って交通情報を生成する際に、道路構造や施設が変化したことによって交通状況の著しい変化が発生すると考えられるリンクと期間を特定し、特定されたリンクの特定された期間に関するプローブ情報を統計処理の統計対象から除外するように構成する。 - 特許庁

In this control method of roll movement blocking device (RSP) of vehicle having a braking device provided with a spring force and an electronic braking control device (EBS), the vehicle can be kept in a stopped condition on a flat or inclined road by automatically supplying roll movement blocking pressure to a wheel brake by means of its regular braking device without operation of a braking pedal by a driver.例文帳に追加

ばね力を与えられる制動装置及び電子制動制御装置(EBS)を持つ車両用の後ずさり防止装置(RSP)の制御方法において、車両が、その常用制動装置により、車輪制動機への後ずさり防止圧力の自動的な供給により、制動ペダルの運転者による操作なしでも、平ら又は傾斜した車道上で停止状態に保持される。 - 特許庁

In the operation assistance device for automatically reducing a speed of a vehicle at this side of the curve of a road, an operation assistance ECU 10 corrects a deceleration amount determined based on a condition of the curve through which the vehicle should be passed such that the traveling safety of the vehicle is enhanced based on vehicle information and outside environment information to perform deceleration.例文帳に追加

道路のカーブの手前で自車両の速度を自動的に減速させる運転支援装置であって、運転支援ECU10は、自車両が通過すべきカーブの条件に基づいて決定した減速量を、自車両情報、外部環境情報に基づいて自車両の走行安全性が高まるように補正して減速させる。 - 特許庁

To enable a driver to selectively light up various front illuminating lamps equipped to a vehicle with a simple operation according to a traveling area, a traveling condition and the like of the own vehicle by effectively using a navigation device, and to automatically control light distribution of a lighting beam of the front illuminating lamp on the basis of road information given by the navigation device.例文帳に追加

ナビゲーション装置を有効に活用して、車両に装備した各種の前方照明用ランプを運転者が自車の走行地域、走行環境等に応じて簡単な操作により選択的に点灯し得ると共に、同前方照明用ランプの点灯ビームの配光を前記ナビゲーション装置から付与される道路情報に基づいて自動的に制御する。 - 特許庁

A testing vehicle 5 passed through moving linearly on a road within a measuring area is photographed by a camera for photographing the measuring area, the parameter as to the photographing condition of the camera is calculated on the basis of a photographed image of the testing vehicle 5, and a speed of the vehicle or the like is measured using the calculated parameter.例文帳に追加

計測領域内の道路上を直線的に移動ながら通過する試験車両5を、計測領域を撮影するカメラで撮影し、その試験車両5の撮影画像に基づいて、カメラの撮影条件に関するパラメータを算出するとともに、算出したパラメータを用いて車両の速度などを計測する。 - 特許庁

This device includes a fixture 4 selectively and freely removably attached to a fixture provided on support 1 provided alongside a road, a supporting pipe 5 of a predetermined length which is connected to the fixture 4 to support a sign-supporting pole P in a mating condition, and a clamp 6 partially connected to the top of the supporting pipe 5 for clamping the outer periphery of the pole P.例文帳に追加

道路脇に設けられた支持体1に設けられた固定金具に選択的に着脱自在に装着される取付金具4と、この取付金具4に結合されて標識支持用のポールPを嵌合状態で支持する所定長さの支持パイプ5と、一部が支持パイプ5の上部に結合されてポールPの外周を挟持する挟持金具6とを備える。 - 特許庁

This crawler traveling vehicle provided with a shift member 25 for driving lateral traveling crawlers 2 at the same speed in the same direction, and a steering member 28 for driving the lateral traveling crawlers 2 at the same speed in opposite directions, is provided with a work switch 129 for switching the control action of the steering member 28 depending on the travel road condition of the traveling crawlers 2.例文帳に追加

左右走行クローラ(2)を同一方向に同一速度で駆動する変速部材(25)と、左右走行クローラ(2)を逆方向に同一速度で駆動する操向部材(28)を設けるクローラ走行車において、走行クローラ(2)の走行路面条件によって操向部材(28)の制御動作を切換える作業スイッチ(129)を設けたことを特徴とする。 - 特許庁

To provide a traffic controller capable of efficiently and safely realizing traffic control by visually grasping and facilitating the operation condition of a shutoff means shutting off a traffic road and provide the automatic accounting device of the traffic means capable of surely and efficiently performing accounting processing and the traffic control by using the traffic controller.例文帳に追加

交通路を遮断する遮断手段の作動状況を視覚的に把握容易にすることによって、効率的かつ安全な交通制御を実現可能な交通制御装置を提供するとともに、この交通制御装置を用いて、より安全・確実で効率的な課金処理及び交通制御を行うことができる交通手段の自動課金装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a brake controlling device of a vehicle, and a brake controlling method of a vehicle capable of restraining deterioration of a braking force of a vehicle, and securing traveling stability of the vehicle regardless of a road condition on which the vehicle is traveling when an anti-lock brake control is executed to the vehicle during traveling.例文帳に追加

走行中の車両にアンチロックブレーキ制御が実行された場合に、車両が走行する路面状態によらず、車両における制動力の低下を抑制すると共に、車両における走行の安定性を確保することができる車両制動制御装置及び車両の制動制御方法を提供する。 - 特許庁

To avoid unnecessary execution of reduction of drive output by taking necessity of reduction of drive output into account by discriminating a condition of a road surface on which a vehicle travels in judgment of execution of reduction of drive output of the vehicle responding to detection of sign of all wheel slippage in traction control for all wheel drive vehicles such as a four wheel drive vehicle.例文帳に追加

四輪駆動車などの全輪駆動車両のトラクションコントロールに於いて、全輪スリップ兆候の検出に応答して車両の駆動出力の低減の実行を判断する際、車両の走行する路面状況を識別して、駆動出力の低減の必要性を考慮し、不要な駆動出力の低減の実行を回避すること。 - 特許庁

To provide an operating method of an internal combustion engine with an external ignition system operated by a Miller process, which outputs relatively low calculation power, and at the same time, allows the operation of the internal combustion engine under an alternating load generated, typically, in road traffic or under an alternating boundary condition, for example, a changing ambient temperature or boost pressure.例文帳に追加

比較的低い計算動力を出力し、且つ同時に、典型的には道路交通において発生するような交替する負荷のもとで、および例えば変化する周囲温度または給気圧力のような交替する境界条件のもとで内燃機関の運転を可能にする、ミラー法により作動する外部点火式内燃機関の運転方法を提供する。 - 特許庁

Then, when a vehicle travels on a narrow road, or there exists an obstacle ahead of the vehicle, the ECU 2 transmits a control signal to an engine control part 9 and a brake control part 10 so that the vehicle follows a preceding vehicle on condition that the contact between the brake pedal 11 and the foot of a driver is detected by the touch sensor 3.例文帳に追加

そして、ECU2は、自車両が狭路を走行していたり、自車両の前方に障害物が存在しているという環境にある場合に、タッチセンサ3によってブレーキペダル11と運転者の足との接触が検出されていることを条件として、自車両を先行車両に追従走行させるようにエンジン制御部9及びブレーキ制御部10に制御信号を送出する。 - 特許庁

When a vehicle is running on a highway at a speed exceeding a fixed speed and a receiving situation of a radio wave beacon from a road side beacon transmitter on the highway is bad, receiving sensitivity is increased to improve a receiving condition, and the information obtained from the radio wave beacon is data-processed and is displayed on a displayed unit to provide an occupant with accurate information.例文帳に追加

一定の速度以上で走行する高速道路上を走行中で、高速道路の路側ビーコン送信機からの電波ビーコンの受信状況が悪いときには受信感度を上げて受信状態を改善し、かつその電波ビーコンから得られる情報をデータ処理して表示ユニット上に表示して的確な情報を乗員に提供する。 - 特許庁

This route search device is used for calculating a coefficient b corresponding to the condition of road gradient in each section based on information expressing a difference of elevation between both ends of each of the sections, with the information stored in an external memory 17, to determine carbon dioxide emissionEc×D varying with the distance of each section by multiplying the distance D of each section by the coefficient b.例文帳に追加

外部メモリ17に記憶された各区間の両端の高低差を表す情報に基づいて各区間の道路勾配状況に応じた係数bを算出し、当該係数bを区間毎の距離Dに乗算して区間毎の距離に応じて変化する二酸化炭素排出量b・Ec・Dを特定する。 - 特許庁

Also, the traveling control device 1 maintains deceleration control even after a predetermined time has elapsed from the start of the deceleration control as an operating condition defined based on a peripheral environmental information, when collision actually occurs from the start of execution of the deceleration control till a predetermined time has elapsed, or when its own vehicle is positioned near a crossing, where possibility for colliding with vulnerable road users is higher than other places.例文帳に追加

また、走行制御装置1では、周辺環境情報に基づいて定められる作動条件として、減速制御の実行開始から所定時間が経過するまでに実際に衝突が発生した場合、或いは自車両が交通弱者との衝突の可能性が他の場所に比べて高い交差点付近に位置している場合には、減速制御を開始してから所定時間が経過した後も減速制御を維持する。 - 特許庁

To attain the purposes of (1) improving power generation capacity, (2) enabling construction at a road condition bad point, (3) reducing a wind resistant design value of a rotary vane by removing the rotary vane within 30 minutes before a storm, and (4) performing high frequency power generation of a frequency of 400 Hz or more in a large horizontal shaft wind power generation device.例文帳に追加

大型水平軸風力発電装置に関し、1)発電容量の向上、2)道路事情の悪い地点での建設を可能にする、3)暴風の事前に、回転翼を30分以内に取り外し可能にして、回転翼の耐風設計値を小さくする、4)周波数400ヘルツ以上の高周波発電をする、が解決すべき課題である。 - 特許庁

In the toll collection system, a road side processor can receive a lane number and lane condition from a lane control device installed in each ETC (R) lane, determine if an automatic toll collection for a preceding vehicle is normally done, and if not, create warning information that indicates that there is an emergency stop vehicle in the lane and transmit it by radio to a following vehicle.例文帳に追加

路側処理装置は、各ETC(登録商標)車線に設置した車線制御装置から車線番号と車線状況を受信し、先行車両の自動料金収受が正常に行われたか判断し、正常に自動料金収受が行われなかった場合、当該車両の後続車両に、当該車線内に緊急停止車両が存在することを示す警戒情報を作成して無線通信することが可能な料金収受システム。 - 特許庁

In November 2001, at the end of an extremely rocky road, an extension of the transition period for eliminating the notified TRIMs was granted until the end of December 2003 for: Argentina, Colombia, Mexico, Malaysia, Pakistan, Romania, and Thailand, and until the end of June 2003 for the Philippines, on condition that these countries submit elimination plans and undergo status reviews. No conditions were placed on Chile, which was granted an extension until the end of December 2001; no decision was reached with respect to Egypt.例文帳に追加

この検討は難航を極めたが、最終的に2001年11月に、チリについて2001年12月末まで無条件で、アルゼンチン、コロンビア、フィリピン、メキシコ、マレーシア、パキスタン、ルーマニア及びタイについては、撤廃計画を提出し撤廃状況についてのレビューを受けることを条件に2003年12月末(ただし、フィリピンについては2003年6月末)まで、TRIMs撤廃の経過期間を延長することが決定された(エジプトについては未決着)。 - 経済産業省

例文

(ii) Where a General Gas Utility, etc. intends to occupy roads or land areas on which roads are to be constructed or accessories to roads constructed on such land as set forth in the preceding paragraph for the purpose of installing pipelines, and the Competent Minister intends to make an award or decision in response to a request for review of or objection to the determination of the amount of an occupation fee to be collected by the road administrator pursuant to Article 39, paragraph 1 of the Road Act (including the cases where it is applied mutatis mutandis pursuant to Article 91, paragraph 2 of the said Act) or the imposition of a condition to the permission or approval under Article 87, paragraph 1 of the said Act (including the cases where it is applied mutatis mutandis pursuant to Article 91, paragraph 2 of the said Act). 例文帳に追加

二 一般ガス事業者等が導管を設置するため前項の道路又は道路となるべき区域内の土地若しくは当該土地に設置された道路の附属物となるべきものを占用しようとする場合において、道路法第三十九条第一項(同法第九十一条第二項において準用する場合を含む。)の規定により道路管理者が徴収する占用料の額の決定又は同法第八十七条第一項(同法第九十一条第二項において準用する場合を含む。)の規定により許可若しくは承認に条件を付したことについての審査請求又は異議申立てに対して裁決又は決定をしようとするとき。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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