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frontalを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 498



例文

To provide an inverter shock absorbing structure for a hybrid vehicle which does not cause the breakage of a case of an inverter and internal apparatus even at the time of frontal collision.例文帳に追加

前面衝突時においても、インバータのケースおよび内部機器の破損を招くことのない、ハイブリッド車のインバータの緩衝構造を提供する。 - 特許庁

Further, the electromagnetic shielding adhesive film 4 or the electromagnetic shielding structure unit is used for the frontal surface of CRT, PDP, a liquid crystal, EL display equipment and the like.例文帳に追加

そして、電磁波シールド性接着フィルム4または電磁波遮蔽構成体をCRT、PDP、液晶、ELなどのディスプレイ前面に用いる。 - 特許庁

Besides, a load on the lower part shock absorption plate caused by frontal collision can be received by collision of the overhang part against the wall surface of the lower member, thus causing no problem in fixing the plate at one location.例文帳に追加

また、前方衝突による下部衝撃吸収プレートへの荷重を、延出部分がロア部材の壁面に衝当することにより受けることができ、上記1箇所の固定でも何等問題が無い。 - 特許庁

The operator adjusts the level of the cab 6 so as to suit the load supported by the fork 3 and performs the loading operation while the operator ocularly confirms the load approximately in the direction of the frontal line of view.例文帳に追加

オペレータは、フォーク3に支持された荷物に合わせて運転室6の高さ位置を調節し、略正面視線方向で荷物を視認しながら積み込みを行う。 - 特許庁

例文

To appropriately cope with side collision and frontal collision even in the case of a vehicle where a vehicle body width is narrow and the horizontal width of the door cannot be sufficiently secured, in a side door structure of the vehicle.例文帳に追加

車両のサイドドア構造において、車体幅が狭くドアの横幅を充分に確保できない車両でも、側面衝突時及び前面衝突時に適切に対応することができるようにする。 - 特許庁


例文

To provide vehicle body structure capable of effectively absorbing load at the time of a frontal and side impact without increasing a manufacturing cost and weight.例文帳に追加

製造コスト及び重量を増大させることなく、前面及び側面衝突時の荷重を有効に吸収することが出来る車体構造を提供する。 - 特許庁

The video phone device 1 has a camera 11 which captures an image of the speaker (S) from a frontal direction, a graphic drawing device 14 which creates the graphic data, and a touch panel (a display screen) 13.例文帳に追加

テレビ電話装置1は、話者(S)を正面から撮像するカメラ11と、図形データを生成する図形描画装置14と、タッチパネル(表示画面)13を有する。 - 特許庁

To provide a method for producing a screen-switching hologram that can always diffract a reproduced image in a frontal direction even when the hologram is rotated within the hologram plane, and to provide a screen-switching hologram produced by the method.例文帳に追加

ホログラムをホログラム面内で回転したときでも常に正面方向に再生像を回折することが可能な画面切替型ホログラム作製方法及びそれにより作製された画面切替型ホログラムを提供する。 - 特許庁

To provide a front pillar structure ensuring load transmitting performance in a frontal collision, and ensuring a rigidity of a mounting portion in the periphery of a reinforcement member while suppressing the number of components.例文帳に追加

前面衝突時における荷重伝達性能を確保しつつ、部品点数を抑えながら補強部材の周辺における取付部の剛性を確保することができるフロントピラー構造を得る。 - 特許庁

例文

Needles 36 on one slide 33 placed on a gripper body 10 face towards needles on the other slide, each sloping and converging towards a frontal plane 16 of each gripper body.例文帳に追加

グリッパー本体10に載置される一方のスライド33上のニードル36は他方のスライドのニードルの方へ面し、各々グリッパー本体の前額面16の方へ傾斜して、収束する。 - 特許庁

例文

To properly constrain an occupant by an air bag even when the occupant in a front passenger seat is in a near state with respect to an instrument panel at the time of a frontal collision of a vehicle.例文帳に追加

車両の前面衝突時に、助手席の乗員がインストルメントパネルに対して近接状態にある場合でも、該乗員をエアバッグにより適切に拘束できるようにすることを目的とする。 - 特許庁

To propose a vehicle charging port structure which absorbs a pinching force when inserting/removing a charge coupler with elastic deformation and absorbing energy of a frontal collision force through plastic deformation.例文帳に追加

充電カプラの挿脱時におけるこじり力を弾性変形により吸収し、全面衝突入力に対しては塑性変形によりエネルギーを吸収し得る車両の充電ポート構造を提案する。 - 特許庁

In the pad holder 1, a pair of side extension suppression portions 11, 12 are extended along the almost vertical direction in width direction side regions 2R, 2L, 3R, 3L of a frontal part 2 or a back part 3.例文帳に追加

パッドホルダー1は、前身頃2または後身頃3の幅方向側方領域2R,2L,3R,3Lにおいては、一対の側方伸長抑制部11,12が、略縦方向に沿って延びている。 - 特許庁

To provide a lifter device for a vehicle seat which improves safety by decreasing acceleration applied to an occupant when moving force occurs in a seat cushion due to a frontal collision or rear collision.例文帳に追加

前突や後突でシートクッションに移動力が発生した時に、乗員に加わる加速度が小さくなるようにして、安全性を向上させた車両用シートのリフター装置を提供する。 - 特許庁

A luminance correction part 24 regulates and corrects the average luminance of the specific area calculated by the luminance acquisition part 22 to the luminance corresponding to the frontal face based on the components of the body motion detected by the face direction/position detection part 23.例文帳に追加

輝度補正部24は、顔向き・位置検出部23で検出した体動成分に基づき、輝度取得部22で算出した特定領域の平均輝度を正面顔に相当する輝度に正規化補正する。 - 特許庁

To provide a device for controlling an overlap amount at frontal collision capable of reducing the damage of collision to a driver at the time of collision while securing the possibility of the avoidance of collision by the steering operation or the like of the driver.例文帳に追加

前面衝突時オーバーラップ量制御装置に関し、運転者の操舵操作等による衝突回避の可能性を確保しながら、衝突した場合の運転者の衝突被害を軽減することができるようにする。 - 特許庁

When a waist part of a person 4 seated on the seat moves forward at a time of frontal collision and collides with the rear member 36, the rear member 36 suppresses an upper-forward turning movement A of the waist part.例文帳に追加

前突時に前方移動する着座者4の腰部が後メンバ36に衝突したとき、後メンバ36が腰部の前上がり状の回転動作Aを抑制するようにする。 - 特許庁

The safety seat may include energy absorbing member disposed within the cavity wherein the energy absorbing member is configured to be deformed as the seat bottom advances into the cavity during frontal impact.例文帳に追加

安全シートは、キャビティ内に配置されたエネルギー吸収部材を含み、エネルギー吸収部材は、正面からの衝撃の間にシート底部がキャビティへと前進するときに、変形するように形成されている。 - 特許庁

To provide an occupant crash protection device satisfactorily protecting a small-sized occupant seated in a front passenger seat in a frontal collision of a vehicle.例文帳に追加

車両の前面衝突時に助手席に着座した小柄な体格の乗員を充分に保護することができる車両の乗員保護装置を提供する。 - 特許庁

To provide a simple vehicle preventing loss of easy entrance even when the height of a side sill is slightly increased, and reducing an increase in the frontal projected area of the vehicle as much as possible.例文帳に追加

サイドシルの高さが多少高くなっても乗降の容易さが失われることがなく、かつ、車両の前面投影面積の増加を可及的に少なくした簡易車両を得ることにある。 - 特許庁

The rear deployed part 32 includes a lower connection part 42 brought into contact with the breast part of the occupant on the center seat 6C and a pocket part 46 for storing the head part of the occupant, and protects the occupant on the center seat 6C by restraining him at the time of frontal collision.例文帳に追加

後側展開部32は、中央座席6Cの乗員の胸部に当接する下部連結部42及び頭部を収容するポケット部46を備え、正面衝突時に中央座席6Cを後側して保護する。 - 特許庁

To provide a liquid crystal display device achieving natural and high-quality color display without showing a tinge of red not only in a frontal direction but in an oblique direction.例文帳に追加

正面方向は勿論のこと斜め方向から見た時も赤みを帯びることなく自然で高品位なカラー表示を実現できる液晶表示装置を提供する。 - 特許庁

A partition part 26 in cruciform on frontal view is positioned on a flow passage 24 extending through the jet 20, and four nozzle holes 25 are defined by the partition part 26.例文帳に追加

ジェット20を貫通する流通路24上には正面視十字形状の仕切部26が配置され、仕切部26により4つの噴射口25を区画形成されている。 - 特許庁

To provide a front pillar structure that keeps a steering wheel from projecting into the cabin upon a frontal collision in a vehicle with a forward arranged cabin.例文帳に追加

車室が車両前方に配置された車両において、前面衝突時にステアリングが車室内に突出しないフロントピラー構造を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a cockpit structure capable of easily grasping a position of an operation element without visual observation during a vehicle traveling and improving a operatability by securing a frontal view field.例文帳に追加

車両走行時に目視を行わずに操作素子の位置を容易に把握でき、前方視界を確保して操作性を向上することのできるコクピット構造を提供する。 - 特許庁

To lighten a pillar brace by effectively supporting bending of an inclined part of a front side member to the rear of a vehicle occurring in frontal collision of the vehicle by axial tension of the pillar brace.例文帳に追加

車両前突時に発生するフロントサイドメンバの傾斜部の車両後方への折れをピラーブレースの軸力によって効果的に支持しピラーブレースを軽量化する。 - 特許庁

To provide a mounting structure of a vehicular auxiliary machine, which can absorb a part of collision energy upon frontal collision and of protecting an auxiliary machine to be protected from damage.例文帳に追加

前面衝突時に衝突エネルギーの一部を吸収することができると共に損傷から保護すべき補機については保護することができる車両用補機搭載構造を提供する。 - 特許庁

To provide a device for a lower extremity prosthesis that allows walking in a good form on a frontal face, without making the user of the lower extremity prosthesis feel discomfort, by allowing the user to rest his or her upper body on the lower extremity prosthesis during the standing phase of the lower extremity prosthesis.例文帳に追加

義足の使用者に不快感を発生させることがなく、かつ、義足側の立脚相で上体を傾けないで義足の上に乗せることにより、前額面において形の良い歩行をすることができる義足用装置を実現する。 - 特許庁

Consequently, it is possible to speedily expand and deploy the pair of the protecting parts in the clearance 48 even if the clearance between the instrument panel 12 and the knee of the occupant is small at a frontal collision.例文帳に追加

従って、前面衝突時にインストルメントパネル12と乗員の膝との隙間48が狭くても、一対の保護部を迅速に当該隙間48に膨張展開させることができる。 - 特許庁

Each of the first quarter-wave plate and the second quarter-wave plate preferably shows a frontal retardation of 90 to 180 nm and satisfies the relationship of nx>nz>ny in the refractive indices thereof.例文帳に追加

第1の1/4波長板および第2の1/4波長板は、正面レターデーションが90〜180nmであり、かつ屈折率がnx>nz>nyの関係を満たすことが好ましい。 - 特許庁

The internal surface of the rear substrate 3 of a frontal substrate 2 and the rear substrate 3 sandwiching a liquid crystal layer 12 and opposed to each other is formed in a rugged surface 4 and the diffuse reflection film 5 consisting of a metal film is adhered to the rugged surface 4.例文帳に追加

液晶層12を挟んで対向する前側基板2と後側基板3とのうち、前記後側基板3の内面を凹凸面4に形成し、この凹凸面4に金属膜からなる拡散反射膜5を被着形成した。 - 特許庁

To provide a mounting means of a towing hook capable of efficiently absorbing an impact load at the time of frontal collision of a vehicle and reducing the number of bolts and a mounting part structure of the towing hook.例文帳に追加

車両の前面衝突時において、衝突荷重を効率的に吸収することができ、ボルト本数を削減することができる牽引フックの取付手段及び牽引フックの取付部構造を提供する。 - 特許庁

This leveling device is linked with a seedling-transplanting part 4 as freely being lift-up and down and having rollers 27a, 27a at both sides towards the progressing direction of a traveling machine body 2 and a central roller 27b in further frontal direction than them.例文帳に追加

苗植付部4に対して昇降自在に連結され、かつ走行車体2の前進方向に向かって両サイドのローラ27a,27aとそれより前方にある中央のローラ27bを有している。 - 特許庁

To provide a front part structure of a vehicle body capable of sufficiently and surely transmitting an impact load to vehicular frame members arranged at the front part of a vehicle when a frontal collision occurs to the vehicle.例文帳に追加

車両前方衝突時に、車両前部に配設された車両骨格部材への衝突荷重の伝達を確実且つ十分に行うことができる車体前部構造を提供する。 - 特許庁

Accordingly the collision load can be dispersed to different parts of a vehicle body when the vehicle goes in a frontal collision, and also the shearing deformation of the floor panel 24 can be suppressed when the front face of the vehicle has made an offset collision.例文帳に追加

従って、車輌が前面衝突した場合の衝突荷重を車体各部に分散させることができるだけでなく、車輌の前面がオフセット衝突した場合のフロアパネル24のせん断変形をも抑制することができる。 - 特許庁

To provide a light-emitting device having improved light extraction efficiency and improved luminance in the frontal direction, and to provide a method for manufacturing the device and a display equipped with the device.例文帳に追加

光の取出し効率を向上させ、かつ、正面方向の輝度を向上させる発光素子及びその製造方法、並びに該発光素子を備えるディスプレイを提供すること。 - 特許庁

To effectively restrain an occupant by a seat belt device even if a frontal impact and the like occurs in a vehicle, for example, in a state that a seat body faces outside or inside the vehicle.例文帳に追加

シート本体が車両外側又は車両内側に向いている状態で、例えば車両に前面衝突等が生じた場合でも、シートベルト装置によって乗員を効果的に拘束する。 - 特許庁

When the airbag 12 is supplied with gas to be inflated and deployed toward the front seat passenger 24 at the frontal collision of the vehicle, the inflating pressure of the airbag 12 acts on lateral airbag doors 16 in the initial period of the inflation and deployment.例文帳に追加

車両の前面衝突時に、エアバッグ12がガスの供給を受けて助手席の乗員24側へ向けて膨張展開する際、その膨張展開初期に、該エアバッグ12の膨張圧が横エアバッグドア16に作用する。 - 特許庁

Upon frontal collision of an automobile 12, the baffle guide 42 is deformed by a load from the lower grill 36 retreating backward of a vehicle.例文帳に追加

一方、自動車12が前面衝突をした際には、車両後方側へ後退してくるロアグリル36からの荷重によって導風ガイド42が変形する。 - 特許庁

In this surface inspection instrument, a first detection means 2a, 2b outputs a detective signal by finding the reflected light of a light-beam corresponding to the defect on the surface of the frontal side of the light- penetrating substrate having the semi-transparent film.例文帳に追加

第1の検出手段2a及び2bは、表面に半透明膜を有してなる透光性基板の基板表面側で該基板表面の欠陥に応じた光ビームの反射光を検出して、検出信号を出力する。 - 特許庁

When a strong tension works on the seat belt apparatus in the event of abrupt stop or a frontal collision, the inner cylindrical structure 201 and outer cylindrical structure 202 of an impact absorbing device 122 make relative movement in such a way as separated from each other.例文帳に追加

急停車や前突時にシートベルト装置に強い張力が働くと、衝撃吸収装置122の内側筒状構造体201と外側筒状構造体202とが互いに離れるように相対移動する。 - 特許庁

Shock absorbing inner ribs 2 and shock absorbing outer ribs 4 are alternately arranged while avoiding overlapping in a vertical direction each other in a rear view (frontal view).例文帳に追加

衝撃吸収インナリブ2と衝撃吸収アウタリブ4は、互いに後面視(前面視)で上下方向に重なり合わないように、互い違いとなるように配置している。 - 特許庁

The method for measuring the balance of three elements, i.e., "vital energy, blood, and water" is curried out by digitizing or imaging the dermal water content or total charge amount of a forehead and the oxygenation hemoglobin change amount or the oxygen saturation of hemoglobin of a frontal lobe.例文帳に追加

額部の真皮水分量又は電荷総量と、前頭葉の酸素化ヘモグロビン変化量又はヘモグロビンの酸素飽和度を数値化或いは画像化することによる「気・血・水」バランスの測定方法。 - 特許庁

As a primary balancer of a V-six cylinder internal combustion engine, a frontal balancer shaft 11 and a rear balancer shaft 12 which are equipped with weights 14, 24, respectively at two circumferential positions located 180 degrees apart from each other are independently provided back and forth.例文帳に追加

V型6気筒内燃機関の1次バランサとして、180°異なる周方向位置にウェイト部14,24を備えた前部バランサシャフト11と後部バランサシャフト12とが前後に独立して設けられる。 - 特許庁

To avoid a retreat movement of a power unit in the case of frontal collision and improve an energy absorption effect by an axial collapse- deformation of a front side member.例文帳に追加

前面衝突に対してパワーユニットの後退移動の回避と、フロントサイドメンバの軸圧潰変形によるエネルギー吸収効果の向上を図る。 - 特許庁

Further, since the raking-in power of the one side auger-formed body is made larger than that of the other side auger-formed body, it is possible to improve the conveying performance at a confluent point positioned in the frontal direction of a taking-in port.例文帳に追加

さらに、一側オーガ形成体の掻込力を、他側オーガ形成体の掻込力よりも大となしているので、取込口の前方に位置する合流地点での搬送性能を向上させることができる。 - 特許庁

Therefore, a center position Q of a distribution of stress generated in the energy absorbing member 18 is separated from a knee position X at the time of the frontal collision to the pedestrian, so that the protecting performance of the leg portion of the pedestrian can be improved.例文帳に追加

これにより、歩行者との前面衝突時にエネルギー吸収部材18に発生する応力分布の中心位置Qが膝の位置Xから遠ざかるので、歩行者の脚部の保護性能を向上させることができる。 - 特許庁

To provide a front structure of a car body capable of efficiently performing energy absorption at a front compartment even when the car makes a slant head-on collision or an offset frontal collision.例文帳に追加

車両の斜め前面衝突あるいはオフセット前面衝突時にもフロントコンパートメントでのエネルギー吸収を効率的に行わせることができる車体前部構造の提供を図る。 - 特許庁

This occupant protective device 1 for the vehicle comprises a forward monitoring radar 10 detecting or predicting collision, a side monitoring radar 11, an accelerometer 12 for frontal collision, and an accelerometer 13 for side collision.例文帳に追加

車両用乗員保護装置1は、衝突を検知又は予測する前方監視レーダ10、側方監視レーダ11、前面衝突用加速度計12及び側面衝突用加速度計13を備えている。 - 特許庁

例文

To prevent a retractor from being damaged when a seat belt load applied upon frontal collision of a vehicle moves the retractor in that load direction.例文帳に追加

本発明は、車両の前方衝突時にシートベルト荷重でリトラクタが荷重方向に移動したときに、リトラクタの損傷を防止することを目的とする。 - 特許庁

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