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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > wheel rateに関連した英語例文

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wheel rateの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 241



例文

DIFFERENTIAL DIAMETER RATE CALCULATING METHOD FOR WHEEL, AND DIFFERENTIAL DIAMETER RATE CALCULATING DEVICE例文帳に追加

車輪の異径率計算方法および異径率計算装置 - 特許庁

The deceleration rate of the rear-wheel deceleration mechanism is set larger than the deceleration rate of the front-wheel deceleration mechanism.例文帳に追加

後輪減速機構の減速比は前輪減速機構の減速比よりも大きく設定されている。 - 特許庁

a wheel that regulates the rate of movement in a machine 例文帳に追加

機械においての運動率を規制する車輪 - 日本語WordNet

To provide a manufacturing method of an aluminum wheel for improving the acceptance rate of an aluminum wheel.例文帳に追加

アルミホイールの合格率を向上させることができるアルミホイールの製造法の提供。 - 特許庁

例文

To increase the generation rate of mist in a water wheel of the same size.例文帳に追加

同一サイズの水車にてミスト発生量の増大を図る。 - 特許庁


例文

A reference yaw rate computing part 11 computes the reference value of a yaw rate (reference yaw rate), from vehicle speed and steering wheel angle on the basis of a vehicle motion model.例文帳に追加

基準ヨーレート演算部11は、車速、ハンドル角から、車両運動モデルに基づき、ヨーレートの基準値(基準ヨーレート)を演算する。 - 特許庁

A front wheel steering mechanism 12 and a rear wheel steering mechanism 15 are driven based on a target front wheel steering angle θt and a target rear wheel steering angle δt calculated based on a target yaw rate ϕ't and a target lateral speed V_yt.例文帳に追加

目標ヨーレートφ´tと目標横速度V_ytとに基づいて算出される目標前輪舵角θt及び目標後輪舵角δtに基づいて、前輪操舵機構12及び後輪操舵機構15を駆動する。 - 特許庁

A controller 40 inputs each road information, a front image, each wheel speed, a steering wheel angle, a real yaw rate and lateral acceleration.例文帳に追加

制御装置40は、各道路情報、前方画像、各車輪速度、ハンドル角、実ヨーレート、横加速度が入力される。 - 特許庁

The target steered wheel angle of a steered wheel is calculated based on the calculated target yaw rate and target lateral velocity.例文帳に追加

その演算した目標ヨーレートおよび目標横速度に基づいて操向輪の目標転舵角を演算する。 - 特許庁

例文

The ESC system receives inputs from wheel speed sensors, a steering wheel position sensor, a yaw rate sensor and a lateral acceleration sensor.例文帳に追加

ESCシステムは、車輪速度センサ、ハンドル位置センサ、ヨーレートセンサ、及び横方向加速度センサから入力を受け取る。 - 特許庁

例文

In a control device 40, each wheel speed of four wheels 12fl, 12fr, 12rl and 12rr, a steering wheel angle and an actual yaw rate are inputted.例文帳に追加

制御装置40は、4輪12fl,12fr,12rl,12rrの各車輪速度、ハンドル角、実ヨーレートが入力される。 - 特許庁

In this way, the aluminum wheel is made into a highly accurate wheel and the acceptance rate is improved by the reduction of the remainder of the black skin when machining it and the scrap due to unbalance.例文帳に追加

これによって、高精度ホイールとなり、切削時の黒皮残りやバランス不良による廃棄品が低減し、合格率が向上する。 - 特許庁

A pitch rate estimation means 21 obtains the pitch rate for generating the control command value using the rate of change in the wheel speed time to be obtained based on the wheel speeds vc_FL, vc_FR from wheel speed sensors 7FL, 7FR and the longitudinal acceleration a_es calculated by a longitudinal acceleration estimation means 20.例文帳に追加

ピッチレート推定手段21が、車輪速センサ7FL,7FRからの車輪速vc_FL,vc_FRに基づいて得る車輪速時間変化率と、前後加速度推定手段20が算出した推定前後加速度a_esとを用いて、制御指令値生成用のピッチレートを得るようにしている。 - 特許庁

The gear multiplication rate for the rotation of a drive wheel is related to the rotation of the crank shaft 10.例文帳に追加

クランク軸10の回転と関係した駆動輪の回転においてギヤ倍率数を有する。 - 特許庁

VEHICLE FOR CHANGING BRAKING/DRIVING FORCE CONTROL MODE ACCORDING TO CHANGE RATE OF WHEEL GROUNDING LOAD例文帳に追加

車輪接地荷重の変化率に応じて制駆動力制御態様を変更する車輌 - 特許庁

A rate of hole area of the holes 32 is 1-50 % from the strength of the wheel 16 and an angle of lightening.例文帳に追加

孔32の開孔率は、車輪16の強度及び軽量化の観点から1〜50%とする。 - 特許庁

VEHICLE WHOSE BRAKING/DRIVING FORCE CONTROL MODE IS CHANGED ACCORDING TO RATE OF CHANGE OF WHEEL GROUND LOAD例文帳に追加

車輪接地荷重の変化率に応じて制駆動力制御態様を変更する車輌 - 特許庁

When a front right wheel speed VFR, a front left wheel speed VFL, a rear right wheel speed VRR and a rear left wheel speed VRL are input into the air pressure drop detector 1, a rectilinear travel determining parameter computing part 2 computes a front wheel yaw rate and a rear wheel yaw rate based on data therein to determine rectilinear travel.例文帳に追加

前輪右車輪速度VFR、前輪左車輪速度VFL、後輪右車輪速度VRR、及び後輪左車輪速度VRLが空気圧低下検知装置1に入力されると、直進走行判定パラメータ演算部2は、これらのデータに基づいて前輪ヨーレートや後輪ヨーレートを演算して直進走行の判定を行う。 - 特許庁

In a vehicle with an electric power steering, the steering assisting force is added to low wheel speed side for a predetermined time when right/left wheel speed difference of front wheel or that of rear wheel is bigger than a predetermined wheel speed difference α, or when the rate of change of the right/left wheel speed difference is bigger than a predetermined rate of change β.例文帳に追加

電動パワーステアリングを備えた車両において、前輪の左右車輪速差、または後輪の左右車輪速差が所定車輪速差αより大、または当該左右車輪速差の変化率が所定変化率βより大であるような場合に、所定時間の間低車輪速側に操舵補助力を付加する。 - 特許庁

When a front right wheel speed VFR, a front left wheel speed VFL, a rear right wheel speed VRR and a rear left wheel speed VRL are input into the air pressure drop detector 1, a rectilinear travel determining parameter computing part 2 computes a front wheel yaw rate and a rear wheel yaw rate, based on data therein to determine rectilinear travel.例文帳に追加

前輪右車輪速度VFR、前輪左車輪速度VFL、後輪右車輪速度VRR、及び後輪左車輪速度VRLが空気圧低下検知装置1に入力されると、直進走行判定パラメータ演算部2は、これらのデータに基づいて前輪ヨーレートや後輪ヨーレートを演算して直進走行の判定を行う。 - 特許庁

The controllability elements include the comparison between a specified vertical wheel slip rate and the desired value of tire slip angle or yaw rate.例文帳に追加

操縦性要素には、所定の縦車輪スリップ率、タイヤ・スリップ角又はヨーレートの目標値との比較が含まれている。 - 特許庁

To prevent control delay in a brake control device detecting wheel speed and determining desired slip rate to control brake pressure in accordance with the wheel speed and the desired slip rate.例文帳に追加

車輪速度を検出するとともに目標スリップ率を求め、両者に基づいてブレーキ圧を制御するブレーキ制御装置において、制御遅れの防止を図ること。 - 特許庁

The driving wheel yaw rate is found, based on the difference in the wheel speed of the driving wheels, the target yaw rate is found from the steering angle, and the side slip tendency of the vehicle is detected, based on its differential value.例文帳に追加

駆動輪の車輪速度の差に基づいて駆動輪ヨーレートを求めると共に、操舵角から目標ヨーレートを求め、これらの差もしくはその微分値に基づいて車両の横滑り傾向を検出する。 - 特許庁

An air pressure drop rate is computed from a variation in a corrected wheel speed deviation value D'AVE per unit time, and from the air pressure drop rate, a warning prediction time when the wheel speed deviation value D'AVE will be across a warning threshold level is computed.例文帳に追加

単位時間当たりの補正後車輪速度偏差値D′_AVEの変化量から空気圧低下率を求め、空気圧低下率から車輪速度偏差値D′_AVEが警告スレッショルドレベルを超える警告予想時刻を算出する。 - 特許庁

This alumina type grinding wheel or diamond type grinding wheel for removing the bonding material adhering to the spent sputtering target has 30-48% abrasive grain rate, 7-15% binder rate, and 45-63% porosity.例文帳に追加

砥粒率が30〜48%、結合剤率が7〜15%、気孔率が45〜63%であるアルミナ系砥石またはダイヤモンド系砥石で、使用済みスパッタリングターゲットに付着する接合材を除去する。 - 特許庁

To control a fluid pressure properly relating to a coefficient of friction of a road surface, in a fluid pressure control device controlling the pressure of a wheel cylinder in such a manner that an actual slip rate of a wheel approaches a target slip rate.例文帳に追加

実際の車輪のスリップ率が目標スリップ率に近づくようにホイールシリンダ液圧を制御する液圧制御装置において、液圧を路面の摩擦係数に対して適切な大きさに制御する。 - 特許庁

According to longitudinal acceleration Aasp or the like of the automobile, the maximum front wheel driving force distribution rate Ffdmax and the minimum front wheel driving force distribution rate Ffdmin are set.例文帳に追加

自動車の前後方向加速度Aasp等に応じて最大前輪駆動力配分率Ffdmax及び最小前輪駆動力配分率Ffdminを設定する。 - 特許庁

A target yaw rate setting part 70 calculates a target yaw rate by considering vehicle mass, before/behind mass distribution ratio, before/behind shaft mass, a distance between before/behind shaft and the center of gravity, equivalent cornering power of front/rear wheel, and a actual front wheel steering angle.例文帳に追加

目標ヨーレート設定部70は、車両質量、前後質量配分比、前後軸質量、前後軸−重心間距離、前後輪の等価コーナリングパワー、実際の前輪舵角を考慮し目標ヨーレートを演算する。 - 特許庁

To provide a truing device for grinding wheel capable of efficiently performing the truing of a grinding wheel in a short time by merely moving cup truers and the grinding wheel relative to each other at a small moving rate.例文帳に追加

カップツルアと砥石車とを小さな移動量で相対移動させればよくて、砥石車のツルーイングを短時間に能率よく行うことができる砥石車用ツルーイング装置を提供する。 - 特許庁

The wheel speed Vwfi after a filter processing is calculated (S20), and that value among the obtained wheel speeds Vwfi which is nearest the actual car body speed is decided as the reference wheel speed (car body speed before the change rate limiting correction) Vwc (S30).例文帳に追加

フィルタ処理後の車輪速度Vwfiが演算され(S20)、フィルタ処理後の車輪速度Vwfiのうち実際の車体速度に最も近い値が基準車輪速度(変化率制限補正前の車体速度)Vwcに決定される(S30)。 - 特許庁

A front-rear wheel steering angle ratio corresponding to an actually measured yaw moment is calculated based on front wheel steering angles, a target yaw rate, a target slip angle and an actually measured yaw moment, and the front-rear wheel steering angle ratio is corrected so as to be suited to the obtained ratio.例文帳に追加

前輪操舵角、目標ヨーレート、目標スリップ角、実測ヨーモーメントに基づいて実測ヨーモーメントに対応する前後輪舵角比を算出し、前後輪舵角比を算出値に合わせるよう補正する。 - 特許庁

The wheel attitude angle measuring device computes the varying energy sums E_A" and E_B" on the basis of the fore-and-aft force varying rate d_Fx and the lateral force varying rate d_Fy generated in the reference wheel RL and computes the reference wheel referring attitude angle (toe angle T_BR).例文帳に追加

本発明に係る車輪姿勢角測定装置は、基準車輪(RL)に発生する前後力変動率d_Fx及び横力変動率d_Fyに基づいて、変動エネルギー和E_A”,E_B”を演算し、基準車輪参照姿勢角(トー角T_BR)を演算する。 - 特許庁

When a left front wheel FW is failed, a right front wheel FW2 is steered to cover the turning angle of the left front wheel FW which is failed and unsteerable so that the yaw rate and lateral acceleration are set to be the target yaw rate and target lateral acceleration, respectively (S114a).例文帳に追加

左前輪FWが失陥したときに、失陥して転舵不能となっている左前輪FWの転舵角を補うように右前輪FW2を転舵して、ヨーレートおよび横加速度が目標ヨーレートおよび目標横加速度となるようにする(S114a)。 - 特許庁

A braking wheel discriminating part 18 selects a braking wheel according to a steering tendency of a vehicle by using this corrected yaw rate deviation, and an output judging part 20 judges whether or not the braking wheel exists in a braking area, and when the braking wheel exists in a control area, a braking signal output part 21 outputs a signal to a brake driving part 1.例文帳に追加

この補正したヨーレート偏差を用い、制動輪判別部18は車両のステア傾向に応じて制動輪を選択し、出力判定部20で、制動領域にあるか否か判定し制御領域にある際、制動信号出力部21はブレーキ駆動部1へ信号出力する。 - 特許庁

The history preparation part 31 prepares the history of the relationship of the estimation value of the road surface reaction of a driving wheel and the slip rate of the driving wheel based on the driving torque of the driving wheel, the speed of the driving wheel, and the speed of the vehicle, and makes the storage part 50m of the ECU 50 store it.例文帳に追加

履歴作成部31は、駆動輪の駆動トルク、駆動輪の速度、車両の速度に基づいて、駆動輪の路面反力の推定値と、駆動輪のスリップ率との関係の履歴を作成し、ECU50の記憶部50mに記憶させる。 - 特許庁

A front and rear wheel addition yaw moment calculating part 80 of a control part 70 calculates front and rear wheel addition yaw moment to be generated by a front wheel steering device 40 and a rear wheel terminal deceleration device 7 based on an input torque induction addition yaw moment and steering angle/yaw rate induction addition yaw moment.例文帳に追加

制御部70の前後輪付加ヨーモーメント演算部80では、入力トルク感応付加ヨーモーメントと舵角/ヨーレート感応付加ヨーモーメントとを基に、前輪操舵装置40と後輪終減速装置7とで発生させる前後輪付加ヨーモーメントを演算する。 - 特許庁

A front wheel steering actuator 7 and a rear wheel steering actuator 8 are driven and controlled based on a target front wheel steering angle θt and a target rear wheel steering angle δt calculated based on a target yaw rate ϕ't and a target lateral speed V_yt, to drive a front wheel steering mechanism 12 and rear wheel steering mechanism 15.例文帳に追加

目標ヨーレートφ´tと目標横速度V_ytとに基づいて算出される目標前輪舵角θt及び目標後輪舵角δtに基づいて、前輪操舵アクチュエータ7及び後輪操舵アクチュエータ8を駆動制御して前輪操舵機構12及び後輪操舵機構15を駆動する。 - 特許庁

Target yaw rate Yrt is calculated based on expression described at step 510 using the gear ratio n for control to control brake force of each wheel so that actual yaw rate Yr becomes the target yaw rate Yrt.例文帳に追加

そして、この制御用ギヤ比nを使用したステップ510に記載の式に基いて目標ヨーレイトYrtを算出し、実際のヨーレイトYrが同目標ヨーレイトYrtになるように各車輪のブレーキ力を制御する。 - 特許庁

At a step 138, a control device for the vehicle is controlled so that an actual yaw rate Y coincides with the second targeted yaw rate Y2 based on the detection of a yaw rate sensor, and the braking force is applied to the turning inner wheel of the vehicle.例文帳に追加

そして、ステップ138にて、ヨーレートセンサの検出に基づき、車両の実際のヨーレートYが第2目標ヨーレートY2となるように車両用制動装置を制御して、車両の旋回内輪に制動力を付与する。 - 特許庁

The real slip rate of the wheels is computed based on the output of the wheel speed detection means and the braking force control means is controlled according to the comparison result of the real slip rate to the target slip rate.例文帳に追加

そして、車輪速度検出手段の出力に基づき車輪の実スリップ率を演算し、この実スリップ率と目標スリップ率の比較結果に応じて制動力制御手段を制御する。 - 特許庁

The braking force control parts computes a target yaw rate γ, compares the target yaw rate γt and the actual yaw rate γ, selects a wheel to which a braking force is applied, and outputs a signal to a braking driving part 13 to execute braking control.例文帳に追加

制動力制御部40は、目標ヨーレートγtを演算し、該目標ヨーレートγtと実ヨーレートγとを比較して、制動力を付加する車輪を選択し、ブレーキ駆動部13に信号を出力して制動制御する。 - 特許庁

In a vehicle of a four-wheel independent steering system, an electronic control device 11 operates the target yaw rate according to the vehicle speed V and the steering angle, and operates the target vehicle control value based on the target yaw rate and the actual yaw rate γ.例文帳に追加

4輪独立操舵方式の車両において、電子制御装置11は、車速V、操舵角に応じて、目標ヨーレイトを演算し、目標ヨーレイトと実ヨーレイトγに基づき、車両制御目標値を演算する。 - 特許庁

Then the steering ECU 7 calculates a front-wheel side steering correction value Sfc by multiplying the roll rate presumed value Rre by the front-wheel side vehicle speed gain Kf at a step S6, and then at a step S7, calculates a rear-wheel side steering correction value Src by multiplying the roll rate presumed value Rre by the rear-wheel side vehicle speed gain Kr.例文帳に追加

次に、操舵ECU7は、ステップS6で、ロールレイト推定値Rreに前輪側車速ゲインKfを乗じることにより、前輪側操舵補正値Sfcを算出し、ステップS7で、ロールレイト推定値Rreに後輪側車速ゲインKrを乗じることにより、後輪側操舵補正値Srcを算出する。 - 特許庁

To remove fluctuation of signals caused by body movements and continuously detect the heart rate even if a driver operates a steering wheel with one hand in a heart rate measurement using capacity-coupled electrode related to the measurement art of the heart rate signals for continuously measuring the heart rate during driving.例文帳に追加

運転中の心拍を連続して計測するための心拍信号の計測技術に関し、容量結合電極を用いた心拍計測において、体の運動に起因する信号の変動を除去し、片手によるハンドル操作時等であっても継続して心拍の検出を可能にすることにある。 - 特許庁

As a normative yaw rate calculated from a steering angle and a vehicular speed is adjusted when rotating a grip provided at a steering wheel for steering a wheel, a vehicle state agreeable for the preference of the driver is achieved by controlling a steering actuator to match an actual yaw rate detected by a yaw rate sensor with the normative yaw rate.例文帳に追加

車輪を転舵するステアリングホイールに設けたグリップを回転させると、操舵角および車速から算出された規範となるヨーレートが調整されるので、ヨーレートセンサで検出した実際のヨーレートが前記規範となるヨーレートに一致するようにステアリングアクチュエータを制御することで、運転者の好みに応じた車両状態を実現することができる。 - 特許庁

To provide a turbocharger suppressing degradation in turbine efficiency even if a flow rate of exhaust gas passing through a turbine wheel is increased.例文帳に追加

タービンホイールを通過する排気ガスの流量が増加してもタービン効率の低下を抑制することができるターボチャージャを提供する。 - 特許庁

To provide an electrodeposition wheel having a uniform abrasion of abrasive grains and improved in life span by optimizing the area rate of an electrodeposition layer to be a working surface.例文帳に追加

加工面となる電着層の面積率の適正化を行って、砥粒摩耗の平均化を実現し、寿命を向上させた電着ホイールを提供する。 - 特許庁

To provide a water wheel materializing high efficiency especially at a flow rate of the most efficient point.例文帳に追加

特に最高効率点流量時において高効率を実現する水車を提供することを目的とする。 - 特許庁

The sideslip angle β of a vehicle body is then estimated in accordance with the yaw rate γ of the vehicle body and the lateral wheel speed difference (V_RW-V_LW).例文帳に追加

そこで、車体のヨーレートγと左右の車輪速差(V_RW−V_LW)とに応じて、車体の横すべり角βを推定する。 - 特許庁

例文

To feed operation oil of a flow rate corresponding to a steering speed to a steering cylinder without detecting a steering angle of a steering wheel.例文帳に追加

ステアリングホイールの操舵角を検出することなく、その操舵速度に応じた流量の作動油をステアリングシリンダに供給する。 - 特許庁

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