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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > yaw-rate sensorの意味・解説 > yaw-rate sensorに関連した英語例文

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yaw-rate sensorの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 192



例文

To provide a correcting method for correcting an output signal of a rate sensor measuring a yaw angle speed of rolling stock without attenuating a steady value signal.例文帳に追加

鉄道車両のヨー角速度を測定するレートセンサの出力信号を、一定値信号を減衰させることなく補正する補正方法を提供する。 - 特許庁

This micromechanical yaw rate sensor (35) comprises a sensing unit 10, pretreatment unit 20 and a microcontroller 60, constituted so as to be connected through an SPI (synthetic personality inventory) interface 62 for allowing a master microcontroller to operate a slave sensing unit.例文帳に追加

検出ユニット10、前処理ユニット20、マイクロコントローラ60からなり、SPIインターフェイス62で接続し、マスタのマイクロコントローラからスレーブの検出ユニットを動作させる構成とする。 - 特許庁

To improve detection accuracy of a vehicle behavior in a motion control device for a vehicle to reduce influence of vibration generated by an operation of a pump to be hydraulic equipment on a yaw rate sensor.例文帳に追加

液圧機器であるポンプの作動で発生する振動がヨーレートセンサに及ぼす影響を低減するようにして、車両の運動制御装置における車両挙動の検出精度を向上させる。 - 特許庁

To provide a technology capable of detecting the reference steering angle with a simple constitution without using any yaw rate sensor in a reference steering angle detection device for detecting the reference steering angle forming the reference of the steering angle in a vehicle.例文帳に追加

車両における舵角の基準となる基準舵角を検出する基準舵角検出装置において、ヨーレートセンサを用いることなく、より簡素な構成で基準舵角を検出できる技術を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a method for learning a steering angle middle point, by which the steering angle middle point can be learned accurately while avoiding an influence on a yaw rate sensor by the change of ambient temperature.例文帳に追加

ヨーレートセンサの周囲温度の変化による影響を好適に回避し、舵角中点を精度よく学習できる舵角中点学習方法を提供する。 - 特許庁


例文

V^- is a mean value of detection values of a vehicle speed sensor 15 in a steady turning state of a vehicle (the state when the vehicle is turned with a substantially constant vehicle speed, yaw rate and lateral acceleration).例文帳に追加

V~は、車両定常旋回状態(車両が車速、ヨーレートおよび横加速度がほぼ一定であるような旋回を行っている状態)における車速センサ15の検出値の平均値である。 - 特許庁

A sensor has a resonator including at least a base body, a 1st support and a 2nd support, and a detection mass body supported between them and can quantize and measure a yaw rate.例文帳に追加

少くとも基体,第1支持体,第2支持体およびこれらの間で支持された検出質量体を含む共振器を有する、ヨ−レ−トの量子化計測が可能なセンサ。 - 特許庁

To provide a yaw rate sensor that is strong against twisting, can be easily miniaturized, can align the characteristics of a vibration part and a detection part, and can reduce manufacturing costs.例文帳に追加

捻れに強く、小型化が容易であり、振動部、検出部の特性を揃えることが容易であり、製造コストを低減でき、ヨーレートセンサを提供する。 - 特許庁

The position of the vehicle 10 is specified based on the target turning angle θ2 and an actual turning angle derived from a yaw rate sensor, and the vehicle 10 is moved forward in a full steering state from a vehicle position E1 to a vehicle position F1.例文帳に追加

この目標旋回角θ2及びヨーレートセンサから導かれる実際の旋回角を基に、車両10の位置を特定して、車両位置E1から車両位置F1まで、車両10をフル操舵状態で前進させる。 - 特許庁

例文

A failure diagnostic device 1 of the yaw rate sensor determines, based on force acting on each wheel, whether the vehicle is in a linear advancing state, steady turning state, or non-steady turning state.例文帳に追加

ヨーレートセンサの故障診断装置1は運動状態判定部1aで各輪に作用する力を基に車両が直進状態が定常旋回状態か非定常旋回状態かを判定する。 - 特許庁

例文

To provide a vehicular steering device and a vehicular steering method, capable of accurately suppressing one-side-drift of a vehicle without providing a yaw rate sensor.例文帳に追加

ヨーレートセンサを設けることなく車両の片流れの抑制を精度良く行うことができる車両用操舵装置及び車両用操舵方法を提供する。 - 特許庁

A CPU computes a neutral angle θc from a relative steering angle θa obtained from a motor M by a relative angle computing part 60 according a rotation angle sensor E and a yaw rate Y detected from a yaw sensor 70 by a neutral estimation computing part 282A, and obtains an absolute steering angle θ according to these by a handle absolute angle computing part 281.例文帳に追加

CPUは、モータMから回転角センサEに基づいて相対角演算部60で求められた相対操舵角θaとヨーセンサ70から検出されたヨーレートY等から中立推定演算部282Aで中立角θcを演算し、これらに基づきハンドル絶対角演算部281で絶対操舵角θを求める。 - 特許庁

The vehicular yaw controlling device with a drive-system torque control device comprises a sensor 36 for determining the yaw change rate of the vehicle, the control device 38 for receiving information from the sensor 36, and a means using the information for selectively transmitting torque from inside half axles 18, 20 to outside half axles 24, 30 to control torque to be transmitted to driving wheels 28, 34.例文帳に追加

駆動系トルク制御装置を備えた車両用ヨー管理装置は、車両のヨー変化率を判定するセンサ36と、センサ36からの情報を受信する制御装置38と、その情報を利用して内側半車軸18,20から外側半車軸24,30へ選択的にトルクを伝達することにより駆動輪28,34へ伝達されるトルクを調節する手段とを含む。 - 特許庁

A microprocessor 9 relatively changes evaluation weight w_f on time series data δ_SR* of steering operation input based on information input from stereo cameras 2a, 2b, an acceleration sensor 3, a yaw rate sensor 4, wheel speed sensors 5a, 5b, 5c, 5d and a steering angle sensor 6.例文帳に追加

マイクロプロセッサ9が、ステレオカメラ2a,2b、加速度センサ3、ヨーレートセンサ4、車輪速センサ5a,5b,5c,5d、及び操舵角センサ6から入力された情報に基づいて、操舵操作入力の時系列データδ_SR^*に関する評価重みw_fを相対的に変更する。 - 特許庁

The control device for the vehicle is equipped with the central unit where the detection values of a vehicle speed sensor, a steering angle sensor, and a yaw rate sensor are input, and which is bi-directionally communicatively connected to first and second vehicle motion control unit.例文帳に追加

車両の制御装置であって、車速センサ、操舵角センサ、ヨーレートセンサの検出値が入力されるとともに、第1及び第2の車両運動制御ユニットと双方向通信可能に接続された中央ユニットを備えている。 - 特許庁

To provide a dynamic behavior measuring sensor for a tire assembly provided with a yaw rate sensor and a lateral acceleration sensor used for a control system capable of controlling braking and driving performance and turning performance of a vehicle more quickly than before.例文帳に追加

車両の制駆動性能および旋回性能の制御を従来に比べてより迅速に行うことができる制御システムに用いられるヨーレートセンサおよび横加速度センサを備えたタイヤ組立体の力学挙動計測センサを提供する。 - 特許庁

When the abnormality of the steering torque sensor is detected, motor torque equivalent to an assist force target value based on an axial force operated from lateral G and a yaw rate in place of the steering torque sensor is generated, and assist control is continued by executing the supply of drive power.例文帳に追加

操舵トルクセンサの異常が検出された場合には、操舵トルクセンサに替えて、横G及びヨーレートから演算される軸力に基づくアシスト力目標値に相当するモータトルクを発生させ、駆動電力の供給を実行することによりアシスト制御を継続する。 - 特許庁

The control device 10 operates the brake devices 5 when the acceleration detected by the first acceleration sensor 21 or the like exceeds the threshold of the previously set acceleration, and the yaw rate sensor 25 detects that the traveling direction of the vehicle 1 has changed.例文帳に追加

制御装置10では、第1加速度センサ21等によって検出された加速度が、予め設定された加速度の閾値を越え、且つ、ヨーレートセンサ25によって、車両1の進行方向の変更が検出されたときに、ブレーキ装置5…を作動させる。 - 特許庁

To provide a semiconductor dynamic-quantity sensor by which a yaw rate sensor according to a beam excitation-type capacitance detection system can be manufactured easily and by which a movable state in two directions and three directions can be detected and to provide its manufacturing method.例文帳に追加

梁励振タイプの容量検出方式によるヨーレイトセンサ及びそれを容易に製造することができることは勿論、2方向さらには3方向における可動状態を検出することができる半導体力学センサ及びその製造方法を提供する。 - 特許庁

The vehicle characteristic information deducing device 10 acquires sensor information including the speed of the vehicle, yaw rate, lateral acceleration, longitudinal acceleration, and a steering angle; and deduces vehicle characteristic information, including a center of gravity position of the vehicle, inertia moment, and cornering power of a tire based on the sensor information.例文帳に追加

車両特性情報推定装置10は、車両の速度、ヨーレート、横加速度、前後加速度、及び舵角を含むセンサ情報を取得して、これらのセンサ情報に基づいて車両の重心位置、慣性モーメント、及びタイヤのコーナリングパワーを含む車両特性情報を推定する。 - 特許庁

When a condition that the yaw rate γ=0 (YES in S4) and a lateral acceleration Gy=0 (YES in S11) is satisfied thereafter (YES in S5) in the running state (YES in S1), the offset errors of the operation angle sensor 11 and the steering angle sensor 13 are cancelled.例文帳に追加

その後(S5のYES)、走行時(S1のYES)に、ヨーレートγ=0(S4のYES)、かつ、横加速度Gy=0(S11のYES)の条件が満たされたときに、操作角センサ11および転舵角センサ13のオフセット誤差をキャンセルする(S12)。 - 特許庁

This driving force controller 10 includes current and voltage meters 11 to 14 and torque sensors 15 to 18 for detecting failure of the wheels 21 to 24, and a steering sensor 19 and a yaw rate sensor 20 for detecting the rotational direction of the vehicle M.例文帳に追加

駆動力制御装置10は、車輪21〜24の失陥を検出する電流/電圧計11〜14およびトルクセンサ15〜18、並びに車両Mの旋回方向を検出する舵角センサ19およびヨーレートセンサ20を備えている。 - 特許庁

An inertia navigation part 44 calculates respective changes in the moving distance, the moving direction and the vehicle direction of the vehicle at every prescribed unit processing time based on the angular velocity of the vehicle, which is detected by a yaw rate sensor 21, and the velocity of the vehicle, which is detected by a vehicle velocity sensor 22.例文帳に追加

慣性航法部44は、ヨーレートセンサ21にて検出した車両の角速度および車速センサ22にて検出した車両の速度に基づいて、所定単位処理時間毎の車両の移動距離及び移動方向及び車両向きの各変化を算出する。 - 特許庁

In an object determination apparatus 10 for vehicles, an object detection section 13 acquires front object information through scanning of laser light, and an advancement trajectory prediction section 14 calculates a turning advancement trajectory 32 on the basis of a yaw rate or the like from a turning angle sensor 11, car speed from a car speed sensor 12 and the like.例文帳に追加

車両用物体判定装置10では、物体検出部13が、レーザ光の走査により前方物体情報を取得するとともに、進行軌跡予測部14は、旋回角センサ11からのヨーレート等や車速センサ12からの車速に基づき旋回進行軌跡32を算出する。 - 特許庁

A pattern of vibrating noise existing in output (yaw rate sensor output Yrfilpc, etc.) of the vehicle behavior sensor is provided in the case of actuating the various actuators such as a motor, a solenoid valve, etc. loaded on the HU for primary check of the HU by the previously decided pattern on this abnormality determination device.例文帳に追加

この異常判定装置では、HUのプライマリーチェックのためにHUに搭載されたモータ、電磁弁等の各種アクチュエータを予め決められたパターンで作動させた場合において車両挙動センサの出力(ヨーレイトセンサ出力Yrfilpc等)に現れる振動ノイズのパターンが取得される。 - 特許庁

When a vehicle starts to turn, a rotational speed difference of right and left wheels is detected by a right and left wheel rotational speed difference detecting means 120, it is recognized that the vehicle has started to turn when the rotational speed difference becomes a predetermined value or more, and angular velocities detected by a yaw rate sensor 118 from the start of the turn are added as a yaw angle.例文帳に追加

車両が旋回を始めると、左右輪回転速度差検出手段120によって左右輪の回転速度差が検出され、それが所定値以上となったことで車両が旋回を開始したものと認識され、旋回開始からヨーレートセンサ118によって検出された角速度がヨー角として積算されていく。 - 特許庁

An encoder and a yaw rate sensor of each of joints J1 to J6 output detection signals in accordance with their respective displacing quantities when the worker displaces the arms 15 to 20 for teaching and a personal computer 4 generates a data for teaching by carrying out a coordinate transforming process.例文帳に追加

作業者が教示用アーム15〜20を変位させると、各関節J1〜J6のエンコーダ及びヨーレートセンサが夫々の変位量に応じた検出信号を出力し、パソコン4が座標変換処理を行ない教示用データを生成する。 - 特許庁

If the motor is not always intermittently controlled, but intermittent control is carried out only when a motor voltage is an intermittent switching voltage or more, the intermittent control is carried out only when a vibration level transmitted to the yaw rate sensor 11 becomes really large.例文帳に追加

さらに、モータ7を常に間欠制御するのではなく、モータ電圧が間欠切替電圧以上の場合にのみ間欠制御すれば、真にヨーレートセンサ11に伝わる振動レベルが大きくなる場合にのみ間欠制御を行うことができる。 - 特許庁

To provide a motion control device for a vehicle to execute a vehicle stabilizing control on the basis of the value obtained by subjecting the output value of a yaw-rate sensor etc. built in an integrated unit (hydraulic unit HU+ECU) to a low-pass filter processing, capable of suppressing generation of a misactuation.例文帳に追加

統合ユニット(HU+ECU)に内蔵されたヨーレイトセンサ等の出力値にローパスフィルタ処理を施した値に基づいて車両安定化制御を実行する車両の運動制御装置において、誤作動の発生を抑制し得るものを提供すること。 - 特許庁

In the ECU, an optical flow Vy_flow of an optional point in the image is calculated from the image data, and a vehicle speed V is calculated from the detected signal from the wheel speed sensor, and the optical flow Vy_flow, the vehicle speed V, and a yaw rate γ and a slip angle β as the vehicle condition can be calculated.例文帳に追加

そして、ECUにて、画像データからその画像中の任意の点のオプティカルフローVy_flowを求めると共に、車輪速度センサからの検出信号から車速Vを求め、これらオプティカルフローVy_flowと車速Vと車両状態となるヨーレートγやスリップ角βを求める。 - 特許庁

A yaw rate sensor correction section is set at a linear part of a road buried with magnetic nails N, etc., along the center of a lane, and first and second magnetic nails Na, Nb for correction are arranged contiguously to four magnetic nails for setting a correcting section at the inlet and outlet parts.例文帳に追加

車線の中央に沿って磁気ネイルN…を埋設した道路の直線部分にヨーレートセンサ補正区間を設定し、その入口部および出口部の各4個の補正区間設定用磁気ネイルに隣接して第1補正用磁気ネイルNaおよび第2補正用磁気ネイルNbを配置する。 - 特許庁

A stainless steel base 4 of a yaw rate sensor is in a square pole shape, each pairs of through holes 10 and 7 are punched in the same direction at both upper and lower portions of the base 4, and a pair of parallel flat-plate parts 3A, 3B, 2A, and 2B are constituted.例文帳に追加

ヨーレートセンサ1のステンレス製の基材4は、四角柱をなし、同基材4の上下両部には、各々一対の貫通孔10,7が同方向に向かって穿設され、一対の平行平板部3A,3B,2A,2Bが構成されている。 - 特許庁

This motion control device 13 is constituted by integrating a hydraulic unit 21 mounted with the pump 32 to generate controlled hydraulic pressure to be imparted to each wheel cylinder WC of the vehicle with a control unit 22 provided with the yaw rate sensor 61 and controlling the hydraulic unit 21.例文帳に追加

車両の運動制御装置13は、車両の各ホイールシリンダWCに付与される制御液圧を発生させるポンプ32を搭載した液圧ユニット21と、ヨーレートセンサ61が設けられているとともに液圧ユニット21を制御するコントロールユニット22とが一体化されてなる。 - 特許庁

Thus, when there is any possibility that the zero point correction of the yaw rate sensor 5 is not properly executed, the behavior control start threshold is set to be high so that the behavior control can be made difficult to start, and that the behavior control can be prevented from being inappropriately performed.例文帳に追加

これにより、ヨーレートセンサ5のゼロ点補正が適切に行われていないおそれのある場合には、挙動制御開始しきい値が高く設定され挙動制御に入りにくくなり、不適切に挙動制御が行われることを防止できる。 - 特許庁

The vehicle 1 is adapted to calculate a first attitude factor indicating the attitude of a vehicle coordinate system with respect to a global coordinate system, and a second attitude factor indicating the attitude of an inertial principal-axis coordinate system with respect to the global coordinate system by using a vehicle speed sensor 101, a three-axis acceleration sensor 101 and a yaw rate sensor 103.例文帳に追加

本発明の車両1によれば、車速センサ101、3軸加速度センサ102およびヨーレートセンサ103を用いて、グローバル座標系に対する車両座標系の姿勢を表わす第1姿勢因子と、グローバル座標系に対する慣性主軸座標系の姿勢を表わす第2姿勢因子とが算定される。 - 特許庁

The secondary collision reducing system includes: a first acceleration sensor 21, second acceleration sensor 23, side collision detection acceleration sensors 24, 24 which detect acceleration of a vehicle 1; a yaw rate sensor 25 which detects that a traveling direction of vehicle 1 has changed; and a brake devices 5 which gives the vehicle a braking force to the vehicle.例文帳に追加

車両1の加速度を検出する第1加速度センサ21,第2加速度センサ23,側突検出加速度センサ24,24と、車両1の進行方向が変更されたことを検出するヨーレートセンサ25と、車両1に制動力を与えるブレーキ装置5…とを有している二次衝突低減システムである。 - 特許庁

An ECU 5 calculates an expected course for a vehicle 1 from a yaw rate detected by a rotational angular speed sensor 3 and a vehicle speed detected by a vehicle speed sensor 2, and calculates the distance from a forward vehicle, the forward vehicle being detected by a physical object detector 4 and identified by a forward vehicle identifier, and then makes a comparison with a determination distance for a preceding vehicle set by a determination distance setter.例文帳に追加

ECU5は車速センサ2が検出する車速と回転角速度3が検出するヨーレートから算出する車両1の予想進路と、物体検知センサ4が検出し、前方車両判別手段が判別した前方車両との距離を算出し、判定距離設定手段が設定した先行車判定の判定距離と比較する。 - 特許庁

An inclination sensor 52 to detect an inclined angle of a robot is provided on a member to connect both legs on a waist, and gyroscopes 52a, 52b, 52c to respectively detect inclination speed in the longitudinal direction and the cross direction and rotating speed (yaw rate) in the case when the robot rotates around a vertical axis are provided in the inside of the sensor 52.例文帳に追加

腰には、両脚を結合する部材上に、ロボットの傾斜角度を検出する傾斜センサ52が設けられ、このセンサ内部には、前後方向、横方向の傾斜角速度と、垂直軸回りにロボットが回転する場合の回転速度(ヨーレート)とを、それぞれ、検出するジャイロ52a,52b,52cが設けられている。 - 特許庁

A yawing sensor (yawing detecting means) 23 for detecting the yawing of a vehicle is provided, and if the yawing direction detected by the yawing sensor 23 is the same and yaw rate is within a certain range for a preset reference number of times of braking action in succession, a controller 22 determines that a biassed brake phenomenon is occurring.例文帳に追加

車両のヨーイングを検出するヨーイングセンサ(ヨーイング検出手段)23が設けられており、予め設定されている基準回数だけ連続して、ブレーキング動作のたびにヨーイングセンサ23によって検出されるヨーイング方向が同一方向で、しかもヨーレートが一定の範囲内に収まっているとき、ブレーキ片効き現象が発生していると、コントローラ22は判断する。 - 特許庁

This traffic accident prevention device comprises a first CCD camera 1a, a second CCD camera 1b, an ultrasonic generator 2, an ultrasonic receiver 3, a handle steering angle sensor 4, a yaw rate gyro 5, a car speed sensor 6, a determination part 7 individually connected thereto, and an alarm device 8 connected to the determination part 7.例文帳に追加

第1のCCDカメラ1aと、第2のCCDカメラ1bと、超音波発生装置2と、超音波受信装置3と、ハンドル蛇角センサ4と、ヨーレートジャイロ5と、車速センサ6と、これらと個別に接続された判断部7と、この判断部7に接続された警報装置8とから交通事故防止装置を構成する。 - 特許庁

A controller 1 provides guide information on the driving operation necessary for backward parking on the basis of output from a yaw rate sensor 2 through a speaker 6 to a driver, and drives an automatic braking device 7 in a stop position of advancing movement or retreating movement necessary for parking to actuate a brake of a vehicle so that the vehicle automatically stops.例文帳に追加

コントローラ1はヨーレートセンサ2からの出力に基づいて後退駐車をするために必要な運転操作の案内情報をスピーカ6を介して運転者に提供すると共に駐車をするために必要な前進動作または後退動作の停止位置で自動ブレーキ装置7を駆動させて車両のブレーキを作動させ、これにより自動的に車両を停止させる。 - 特許庁

例文

In this optical axis direction, since lateral G signals and yaw rate signals and the like are not required, the number of signals is reduced to three signals of a steering angle from the steering angle sensor 16 and right and left wheel speeds from the right and left wheel speed sensors 18R and 18L so as to accurately cope with the reverse steering state of the steering wheel 15 and the slip state of the vehicle.例文帳に追加

この光軸制御では、横方向G信号やヨーレイト信号等を必要としないため、操舵角センサ16からの操舵角及び左/右車輪速センサ18L,18Rからの左/右車輪速の3つの信号に減少され、かつステアリングホイール15の逆操舵状態や車両のスリップ状態に的確に対処することができる。 - 特許庁

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