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ワースを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 4775



例文

操舵補助力発生用モータへの指示電流を過負荷防止のために制限する制御の途中で通電遮断操作を行った場合に、再始動後におけるモータの過熱を生じるおそれなく可及的速やかに制御装置への通電を遮断し、必要以上に電力消費量が増大するのを防止する電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device for preventing an increase in electric power consumption more than necessary by cutting off current- carrying to a control device as quickly as possible without causing the possibility of overheat of a motor after restarting when performing current-carrying cutoff operation in the middle of control for limiting an indicator current to the steering assisting force generating motor for preventing an overload. - 特許庁

操舵部材1の操作に応じて電動モータ5をPWM信号で駆動して操舵補助するパワーステアリング装置において、モータ駆動用にPWM信号Sb(Sc)を発生するPWM信号発生手段20から、そのPWM信号Sbを点灯駆動回路23に取り込んで、点灯駆動回路23のスイッチング動作により、車載照明機器14を点灯させる。例文帳に追加

The car-mounted lighting equipment is lighted by switching motion of a light driving circuit 23 by taking a PWM signal Sb into the light driving circuit 23 from a PWM signal generating means 20 to generate the PWM signal Sb (Sc) for motor driving on a power steering device to assist steering by driving an electric motor 5 by the PWM signal in accordance with operation of a steering member 1. - 特許庁

電動パワーステアリング装置2は、通常操舵時の操舵アシスト量を決定するEPS基本制御部41と、車両前方に障害物を検知したときに障害物との接触を回避する方向へ操舵アシスト量を補正する回避操作支援制御部42と、回避操作支援停止/作動処理部43を備える。例文帳に追加

The electric power steering device 2 has an EPS basic control part 41 for determining steering assist amount during normal steering, an avoidance operation assistance control part 42 for correcting the steering assist amount in a direction to avoid collision to the obstacle when an obstacle is detected in front of the vehicle, and an avoidance operation assistance stop/operation processing part 43. - 特許庁

電動パワーステアリング装置はステアリングホイールに接続されたメインシャフトと、タイロッドに接続されたラックバー30と噛合するピニオンギア38との間に配置される中間シャフト16と、メインシャフトと中間シャフト16の間に配置され中間シャフト16側にアシスト力を提供するモータとを含む。例文帳に追加

The electric power steering device comprises a main shaft connected to a steering wheel, the intermediate shaft 16 arranged between the main shaft and a pinion gear 38 engaged with a rack bar 30 connected to a tie rod, and a motor arranged between the main shaft and the intermediate shaft 16 to provide assist force to the intermediate shaft 16. - 特許庁

例文

検出されるモータの回転数又はハンドルの回転速度に基づいて、フィードフォワード制御及びフィードバック制御の有効/無効をパラメータにより制御することで、操舵フィーリングを損なうことなく保舵時のリミットサイクル振動や騒音を低減すると共に、通常操舵時の操舵性能を確保するようにした電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device for securing steering performance in ordinary steering, while reducing limit cycle vibration and noise when keeping steering without impairing a steering feeling, by controlling validation/invalidation of feedforward control and feedback control by a parameter, based on a rotating speed of a detected motor or a rotating speed of a steering wheel. - 特許庁


例文

また、制御装置40は、現在のドライバによる操舵状態が限界を超えていないか否かを判定し、限界を超えている場合には、ドライバに適切な操舵状態への転舵を促すべくパワーステアリング制御装置30に対して電動モータ17によるアシストトルクを減少補正するように信号出力する。例文帳に追加

Also, the controller 40 decides whether or not the steering status by the current driver exceeds limitation, and when it exceeds the limitation, the controller 40 outputs a signal to a power steering controller 30 for executing the reduction correction of an assist torque by an electric motor 17 in order to urge a driver to switch the steering operation to the proper steering status. - 特許庁

トルクセンサ部7bを挟んで設けられた入力軸704と出力軸705の双方から軸交差方向に向かって支持アーム721を突設させ、その支持アーム721間に連結杆722を架設して構成されたサブステアリング部7cを備えて、トルクセンサ部7bにかかる力を低減させるバーハンドル車両におけるパワーステアリング7を構成する。例文帳に追加

The power steering 7 in the vehicle with the handlebar is provided with a sub-steering part 7c constituted to projectingly provide supporting arms 721 in an axis cross direction from both of input shaft 704 and output shaft 705 provided across a torque sensor part 7b and to mount a connecting rod 722 between the supporting arms 721, to reduce force applied to the torque sensor part 7b. - 特許庁

ステアリングコラムSCは、車体の一部にパワーステアリングアクチュエータ40のハウジング41を介して組付けられるロアチューブ22と、ロアチューブ22に対してコラム軸方向に摺動可能に組付けられて伸縮可能で車体の一部にブラケットを介して組付けられるアッパーチューブ21を備えている。例文帳に追加

This steering column SC is provided with the lower tube 22 assembled to a part of a vehicle body via a housing 41 of a power steering actuator 40, and the upper tube 21 which is assembled to the lower tube 22 to be slidable in the column shaft direction, is telescopic and is assembled to the part of the vehicle body via a bracket. - 特許庁

複数のデバイスの動作を制御するMPU1と、複数のデバイスを動作させるクロックを供給するクロックジェネレータ22と、クロックジェネレータ22の実行を指示するタイマ23とパワースイッチ20と、MPU1の制御に必要なデバイス以外のデバイスの電力供給を制御する電力制御スイッチ21を備える。例文帳に追加

This electronic equipment is provided with an MPU 1 for controlling the operation of plural devices, a clock generator 22 for supplying clocks for operating the plural devices, a timer 23 for instructing the execution of the clock generator 22, a power switch 20, and a power control switch 21 for controlling the power supply of devices other than a device necessary for controlling the MPU 1. - 特許庁

例文

本発明は、ステアリングをモータにてアシストする電動パワーステアリングのアシスト量表示方法及び装置において、運転者によるステアリング操作により発生するトルクに応じて算出されたモータ指令電流値I_C、又は、モータ駆動回路110に流れるモータ実電流値I_M、をアシスト量として表示器60又は62に表示させるように構成する。例文帳に追加

These assist amount display method and device of the electric power steering to assist the steering by a motor are constituted to display a motor command electric current value I_C computed in accordance with torque generated by steering operation by the driver or a motor actual electric current value I_M flowing in a motor driving circuit 110 as the assist amount on a display 60 or 62. - 特許庁

例文

トルク制御部で演算された電流指令値1で駆動制御部を介してモータを駆動し、前記モータの駆動によって車両のステアリング機構にアシストトルクを付与する電動パワーステアリング装置の制御装置において、前記車両の状態に応じた電流指令値2を演算して前記電流指令値1に付加する。例文帳に追加

In the control device of the electric power steering device for providing the steering mechanism of the vehicle with the assisting torque by drive of the motor driven by a current instruction value 1 calculated by a torque control part via a drive control part, a current instruction value 2 corresponding to the state of the vehicle is calculated and added to the current instruction value 1. - 特許庁

電流検出器によって検出されたモータの電流値に基づいて、前記モータの作動をマイコンによってフィードバック制御するようにした電動パワーステアリング装置において、前記電流検出器の電流検出アンプと前記マイコンとの間に、電流検出特性の任意関数発生器を設けて、モータ電流検出特性を補正するようにした。例文帳に追加

This electric power steering device devised to feedback-control working of a motor by a microcomputer in accordance with an electric current value of the motor detected by an electric current detector is devised to compensate a motor electric current detection characteristic by providing an arbitrary function generator of an electric current detection characteristic between an electric current detection amplifier of the electric current detector and the microcomputer. - 特許庁

電動パワーステアリング装置10において、電動モータ10の回転軸32とアシスト軸33に一体の接続環80を互いに相対回転可能に支持するブッシュ82、83を、トルクリミッタ81を挟む軸方向の両側に設け、回転軸32と接続環80を同軸配置するもの。例文帳に追加

In this electric power steering device 10, is provided with bushes 82 and 83 for supporting the rotation axis 32 of the electric motor 10 and a connection ring 80 integrally formed on an assist axis 33 relatively rotatably with each other, on both sides in an axial direction for holding a torque limiter 81 to place the rotation axis 32 and the connection ring 80 coaxially. - 特許庁

電動機を一体に保持する電動パワーステアリング用制御装置は、電動機を駆動するスイッチング素子を実装するパワー基板と、パワー基板のスイッチング素子を実装する面とは反対の面側に設けられた放熱部材と、放熱部材からパワー基板側に電動機を保持するために延びる保持部とを備える。例文帳に追加

The electric power steering controller which integrally holds a motor includes a power substrate mounting a switching element driving the motor, a heat radiation member arranged on a face-side opposite to a face mounting the switching element of the power substrate and a holding part extending to a power substrate-side from the heat radiation member to hold the motor. - 特許庁

本発明は、電気式パワーステアリング装置において、電動モータ40から操舵輪10への操舵力伝達系の途中であって、電動モータから伝えられるトルクが作用する部分42に、該部分に作用するトルクが所定値に達した場合に当該トルクの伝達を制限するトルクリミッタ76を設けたことを特徴としている。例文帳に追加

In a part 42 on which torque transmitted from an electric motor 40 acts on the halfway of a steering force transmission system from an electric motor 40 to a steering wheel in an electric power steering device, a torque limiter 76 limiting transmission of torque acting on this part 42 when the torque reaches a prescribed value is provided. - 特許庁

ステアリングシャフトに発生する操舵トルクに応じて操舵軸に操舵補助トルクを与えるモータと、電流検出器によって検出された前記モータの電流検出値に基いて前記モータを制御するコントロールユニットを有して成る電動パワーステアリング装置において、前記コントロールユニットにおける発熱部をペルチェ素子により冷却する。例文帳に追加

This electric power steering system including the motor for generating steering auxiliary torque to a steering shaft according to steering torque applied to the steering shaft and the control unit for controlling the motor according to a detected value of the motor by a current detector cools down a heat generating area in the control unit using Peltier elements. - 特許庁

操舵トルクセンサ12及び制御回路13を収容したセンサモジュール1、並びに電動モータM及びモータ駆動回路14を収容したモータモジュール2を備え、前記センサモジュール1及びモータモジュール2は、互いに分離された状態で電動パワーステアリング装置に装着されている。例文帳に追加

This electric power steering device is provided with the sensor module 1 for storing a steering torque sensor 12 and a control circuit 13 and a motor module 2 for storing the electric motor M and a motor driving circuit 14, and the sensor module 1 and the motor module 2 are separated from each other. - 特許庁

円筒状基体上に被覆層を備えた有機感光体において、該被覆層の実質的な画像形成領域の膜厚偏差が0.2〜2.0μmであり、且つ像露光光の露光波長λmで測定した空間周波数0〜2mm^-1の範囲の反射光量パワースペクトルの平均値PWSと、反射光量の平均値Pとの間に下記式1の関係を有することを特徴とする有機感光体。例文帳に追加

In the organic photoreceptor having a coating layer on a cylindrical substrate, deviation in the film thickness of the coating layer in a substantial image forming region is 0.2 to 2.0 μm. - 特許庁

操舵トルクを補助するアシストトルクを発生させるモータを備え、ステアリング系の操舵力を補助する電動パワーステアリング装置において、操舵回転速度信号の位相遅れによるステアリングの切り込み/戻し状態の誤判別に起因して、逆アシスト等により操舵フィーリングが悪化するのを防止する。例文帳に追加

To prevent a degradation in a steering feeling due to a counter assist and the like resulting from an erroneous determination of a steering/returning state of a steering wheel by a phase lag of a steering turning speed signal, in an electric power steering system that comprises a motor for generating assist torque assisting steering torque and assists steering force of a steering system. - 特許庁

IEEE1394バスに物理層回路37を接続し、物理層回路37に供給するリンクパワーステータス信号LPS2を低レベルに固定することにより、物理層回路37をリピータとして機能させると共に、物理層回路37が受信したデータをリンク層回路22で捕捉してこれをIEEE1394バス解析装置16で解析する。例文帳に追加

A physical layer circuit 37 is connected to the IEEE1394 bus and is made to function as a repeater by fixing a link power station signal LPS2 supplied to the circuit 37 to a low level, a link layer circuit 22 also picks up data received by the circuit 37, and an IEEE1394 bus analyzing device 16 analyzes the data. - 特許庁

操舵部材(図示せず)に加えられた操舵トルクを検出するトルクセンサ11と、操舵速度を検出する操舵速度検出手段12,19とを備え、トルクセンサ11が検出した操舵トルクに基づき、操舵補助用のモータ22を駆動制御して操舵補助力を出力する電動パワーステアリング装置。例文帳に追加

The electric power steering device is provided with a torque sensor 11 for detecting steering torque applied to a steering member (not illustrated) and steering speed detecting means 12 and 19 for detecting steering speed, and outputs steering auxiliary force by controlling drive of a steering auxiliary motor 22 based on the steering torque detected by the torque sensor 11. - 特許庁

時間的に連続した音声信号のうち、時間的に離れた信号のパワースペクトラムを積分して得られる特定領域の積分値の比率を求め、特定の比率値を特定の隠蔽情報に関連付ける量子化変換テーブルに従って、積分値の比率を特定の比率値へと調整し、この特定の比率値を特定の隠蔽情報に関連付ける。例文帳に追加

The ratio of the integrated value is adjusted to a specific ratio value in accordance with a quantization converting table that relates the specific ratio value to specific concealed information so that the specific ratio value is related to specific concealed information. - 特許庁

産業車両の全油圧パワーステアリングに使用するオービットロール1において、ハンドル2の回転力を一段減速装置3を用いてオービットロール1に伝動することで、ハンドル2の操作回転力を軽くすると共に、その減速した分不足するメータリングポンプ部11の吐出量を、オービットロール1のサイズを上げて増加させたシステムとしたことを特徴とする産業車両用ステアリング装置である。例文帳に追加

The rotational force for operation of the steering wheel is reduced thereby, and the discharge of the metering pump unit insufficient according to the reduction of the rotational force is increased by increasing the size of the orbit roll. - 特許庁

運転者の操舵トルクに基づいてアシストトルクを付与するパワーステアリング機構を備えた車両用操舵制御装置において、操舵トルクに対する車両挙動または操舵角の特性が、操舵トルクの周波数が高くなるほど小さくなるように、前記アシストトルクを制御する過渡アシスト制御手段とを備えた。例文帳に追加

The steering control device for the vehicle equipped with a power steering mechanism to give an assist torque on the basis of steering torque of the driver is furnished with a transient assist controlling means to control the assist torque so that the characteristic of the vehicle behavior or steering angle relative to the steering torque lessens as the frequency of the steering torque becomes higher. - 特許庁

本発明は、直角な2方向に沿う2つの波長を有する空間的に定義された摂動であって、摂動の振幅/波長比により典型的に特徴付けられる適度な振幅の摂動についての、自然または人工的な粗さの時間的発展の測定、および2次元パワースペクトル密度の形式における結果の解析に基づき、前記比は典型的に0.3未満である。例文帳に追加

The method is based on measuring the temporal evolution of natural or artificial roughnesses and on analyzing the results in the form of the 2D power spectral density for moderate-amplitude perturbations typically characterized by amplitude/wavelength ratios of the perturbation for a spatially defined perturbation having two wavelengths along two orthogonal directions, the ratios typically being less than 0.3. - 特許庁

電動式パワーステアリング装置1は、ステアリングシャフト10に加わるトルクを検出するトルクセンサ12と、操舵補助力を付与する電動モータ30と、トルクセンサ12出力に対して位相補償を行う位相補償器22と、位相補償器22の出力に基づいて、電動モータ30を駆動するドライバ26とを備えている。例文帳に追加

An electric motor-driven power steering device comprises a torque sensor detecting torque applied to a steering shaft, electric motor 30 giving steering assist force, phase compensator 22 compensating a phase relating to a torque sensor output, and a driver 26 driving the electric motor 30 based on an output of the phase compensator 22. - 特許庁

盗難防止用のロック手段に邪魔されることなくチルト・テレスコピック機構を取着することができ、さらに、ウォームホイールを利用して操舵軸の回転をロックするものにおいて、ウォームホイールの大きさに影響されることなく操舵軸の回転をロックすることができる電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of locking rotation of a steering shaft without being affected by the size of a worm wheel, in the electric power steering device capable of mounting a tilt telescopic mechanism without being hindered by a lock means for antitheft and locking the rotation of the steering shaft by using the worm wheel. - 特許庁

過電流判断回路の信号を受けて半導体パワースイッチング素子を遮断する信号を出す素子遮断信号出力回路とで構成された過電流検出回路を備え前記素子遮断信号出力回路のマイクロコンピュータのメモリがあらかじめ設定された遮断時間を記憶し、かつ容易に変更可能とする。例文帳に追加

The semiconductor power module is provided with an overcurrent detection circuit that is composed by an element break signal output circuit for outputting a signal for breaking a semiconductor power switching element by receiving the signal of an overcurrent judgment circuit, the memory of the microcomputer of the element break signal output circuit stores preset break time, and the time can be changed easily. - 特許庁

通過領域内に障害物が位置している場合に、パワーステアリング装置100がステアリング110に付与するアシストトルクのうち、車両の進行方向を非回避操舵方向に向けるための操舵方向に対するアシストトルクが、通常の状態よりも小さくなるように設定変更される(s160)。例文帳に追加

In case where an obstacle exists in a passing range, setting is changed in such a way that assist torque for a steering direction for directing the advance direction of the vehicle in a non-avoiding steering direction is smaller than that in normal time (s160) among assist torque provided by a power steering device 100 to a steering wheel 110. - 特許庁

接触式であるためにノイズが発生し第1ポテンショメータにより検知される操舵量が急変しても、アシスト力が急変してしまうことを防止することができるとともに、かかる第1ポテンショメータが故障したと誤認してしまうことを防止することができる電動式パワーステアリング装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of preventing rapid change of assisting force even when noise is generated by its contact type to rapidly change steering quantity detected by a first potentiometer, and capable of preventing misunderstanding that the first potentiometer has failed. - 特許庁

高純度コバルト強磁性体ターゲットの実効あるスパッタリングが可能であり、またバッキングプレートとの接合時及びハイパワースパッタの過酷な条件下でも、反りや剥れの発生が防止できる高純度コバルトターゲットとバッキングプレートとの拡散接合ターゲット組立体及びその製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a diffusedly joined target assemblage of a high purity cobalt target with a backing plate with which a high purity cobalt ferromagnetic target can effectively be sputtered, and the occurrence of warpage and peeling can be prevented even at the time of being joined with the backing plate and in the severe conditions of high power sputtering, and to provide its production method. - 特許庁

引き続き、妨害信号分布検出部194が、希望局信号の中心周波数を対称中心として、平均パワースペクトル分布において、当該対称中心を含むとともに、周波数軸上で左右対称性が高いと評価される連続的な周波数範囲を、妨害信号無範囲と特定する。例文帳に追加

Subsequently, an interference signal distribution detector 194 identifies a continuous frequency range which includes, as the center frequency of the desired signal to be a center of symmetry, the center of symmetry in the average power spectrum distribution and is estimated to have high bilateral symmetry on a frequency axis, to be a range of a non-interference signal. - 特許庁

操舵制御ECU130では、飽和状態判定部81dから判定信号が入力されることにより、電動パワーステアリング装置110の電動機駆動回路23に駆動信号を出力し、電動機4を制御することによってステアリングハンドル3の操作反力が従前と比較して重くなるようにする。例文帳に追加

In the steering control ECU 130, a driving signal is output to an electric motor driving circuit 23 of an electric power steering device 110 since the decision signal is input from the saturation state deciding part 81d, and operation reaction of a steering wheel 3 is made heavier than a conventional steering wheel 3 by controlling the electric motor 4. - 特許庁

ワーステアリング手段を備えた車両用操舵制御方法において、操舵トルクに応じた理想操舵角を算出し、この理想操舵角と操舵トルクに基づいて、操舵トルクに対する車両挙動または操舵角の特性が、操舵トルクの周波数が高くなるほど小さくなるように、前記アシストトルクを制御した。例文帳に追加

The steering control method for the vehicle equipped with a power steering means calculates the ideal steering angle according to the steering torque, and on the basis of this ideal steering angle and the steering torque, controls the assist torque so that the characteristic of the vehicle behavior or steering angle relative to the steering torque lessens as the frequency of the steering torque becomes higher. - 特許庁

前記パワースイッチユニットは、前記一次コイルと直列に接続されたインシュレイテッド・ゲート・バイポーラ・トランジスタ(IGBT)からなるパワートランジスタと、前記パワートランジスタのベース電極とエミッタ電極間に挿入された電流制限回路とがユニットとして一つのチップで構成されている。例文帳に追加

The power switch unit is structured of one chip as a unit of a power transistor, which is formed of an insulated gate bipolar transistor (IGBT) connected in series to the primary coil, and a current limiting circuit, which is inserted between a base electrode and an emitter electrode of the power transistor. - 特許庁

動力システムに異常などが生じて起動不能な状態のときに運転者がブレーキペダルを踏み込んだ状態でパワースイッチ72を操作して動力システムを起動しようとしたときには、HVECU50は動力システムを起動していないことを示すRDY信号のオフ出力を維持すると共にIGOFF要求を出力する。例文帳に追加

When a driver operates a power switch 72 to start a power system in a state of having stepped down on a brake pedal when a power system is impossible of start due to the occurrence of abnormality, an HVECU 50 keeps the OFF output of a RDY signal which shows that the power system is not started, and also outputs an IGOFF request. - 特許庁

舵角比可変装置VGRSにより舵角比が大きく設定される場合に、電動パワーステアリング装置EPSの電動モータ31の追従性を確保するために車両電源電圧を昇圧してモータ駆動回路50に電源供給するものにおいて、操舵フィーリングを悪化させないように、昇圧回路60の過熱を防止する。例文帳に追加

To prevent overheating of a boosting circuit 60 so that the steering feeling is not deteriorated in a system in which vehicular power supply voltage is boosted and power is supplied to a motor drive circuit 50 in order to secure the follow up performance of a motor 31 of an electric power steering device EPS when the steering angle ratio is set large by a steering angle ratio variable device VGRS. - 特許庁

ラックシャフト及びボールねじ機構に対するモータの取付け角度の自由度を高め、ラックシャフト周辺に配置される車両用の他の装置(エンジンや、トランスミッション等)の搭載性を向上でき、減速機構における組み付け誤差や部品精度の影響を少くできる電動式パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of enhancing degrees of freedom of a mounting angle of a motor for a rack shaft and a ball screw mechanism, improving the loading property of other equipments (engine, transmission, etc.), for a vehicle arranged around the rack shaft, and reducing the influence of assembly error and part precision in a reduction mechanism. - 特許庁

電動パワーステアリング装置の制御装置において、ラックエンドに近づいたことを判定するラックエンド判定部或いは操舵限界を判定する操舵限界判定部を具備し、ラックエンドに近づいたとき或いは操舵限界に達したときに電流指令値を制限し、制限した電流指令値が零となるタイミングでモータに電磁ブレーキをかける。例文帳に追加

The controller for an electric power steering device is provided with: a rack end determining section for determining approach to the rack end; or a steering limit determining section for determining the steering limit, limits the current command value when approaching to the rack end or reaching the steering limit, and applies the electromagnetic brake to a motor in the timing when the limited current command value becomes zero. - 特許庁

複数のスイッチング素子を有する複数組から構成される電動機駆動手段の内、各組のスイッチング素子1〜4の少なくとも1個のスイッチング素子同士と、電動機駆動手段の電源供給系ラインと、少なくとも3接続点を同時に接続、遮断可能なスイッチ手段6又は7を介装した電動式パワーステアリング装置。例文帳に追加

An electric power steering system interposes a switching means 6 or 7 capable of simultaneously connecting and disconnecting at least one switching element of the switching elements 1-4 of each set, the power supply system lines of motor driving means, and at least three connections in the plurality of motor driving means having the plurality of switching elements. - 特許庁

周波数Fs〜Fbの部分が多重散乱によるFFT波形で、周波数の十分高いノイズだけの個所から周波数の低い方にパワースペクトルを積分すると、ノイズだけの周波数の部分で作られる直線とドップラ信号を含む周波数の部分によって作られる別の直線ができ、それらの交点の周波数の2分の1の周波数がFbである。例文帳に追加

The part of frequencies Fs-Fb shows an FFT wave by multiple scattering if a power spectrum is integrated from only noise parts of sufficiently high frequencies to that of low frequencies, a straight line made by the frequency part of only noises and another straight line made by the frequency parts containing Doppler signals can be prepared and the half frequency of their node is Fb. - 特許庁

電動パワーステアリング制御装置14は、ROM22及びRAM23を内蔵するCPU21、外部装置信号30によって書き換え可能なメモリであるEEPROM24、CPU21から制御を受け電動機10の駆動を行う電動機駆動部25、及び外部信号を制御するインタフェース制御部26を備える。例文帳に追加

An electric power steering controller 14 comprises a CPU 21 having built-in ROM 22 and RAM 23, an EEPROM 24 as a rewritable memory by an external device signal 30, an electric motor driving section 25 for receiving control from the CPU 21 and driving the electric motor 10, and an interface control section 26 for controlling an external signal. - 特許庁

操舵部材27の操舵トルクを検出するトルク検出器21と、操舵補助用のモータ6と、操舵部材27の操舵角を検出する操舵角検出器18とを備え、与えられた車両の速度値、及び検出した操舵トルク値に基づき、モータ6を駆動して操舵補助する電動パワーステアリング装置。例文帳に追加

The electric power steering device is equipped with the torque detector 21 for detecting a steering torque of a steering member 27, a motor 6 for steering assist, and a steering angle detector 18 for detecting the steering angle of the steering member 27, and drives a motor 6 based on a given vehicle speed value, and a detected steering torque value. - 特許庁

負荷電流波形を削除するフィルタ回路を4次のバタワースハイパスフィルタで形成し、そのカットオフ周波数を決定する抵抗NW1〜NW4を4個の抵抗を並列配置した組20で構成し、4個の抵抗の組み合わせを変えることで抵抗値を変えてカットオフ周波数を可変とした。例文帳に追加

A filter circuit for deleting the load current waveform is formed of a fourth Butterworth high pass filter, resistors NW1-NW4 for determining the cut off frequency are constituted by a group 20 where four resistors are arranged in parallel, the resistance is changed by changing the combination of the four resistors, and the cut off frequency is made adjustable. - 特許庁

チューニング装置によりラック推力を算出し、車両走行時の目標とする目標操舵トルクをチューニング装置に入力して、必要モータ電流値を算出してアシストマップを設定することにより、調整作業の効率と必要コストを改善する電動パワーステアリング装置のチューニング方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of tuning an electric power steering device capable of improving the efficiency of adjusting operations and cost required by calculating a rack thrust by a tuning device, inputting a target steering torque as a target during the traveling of a vehicle into the tuning device to calculate a necessary motor current value, and setting an assist map. - 特許庁

そして、さらに、トルクセンサ20と舵角センサ19が検出する操舵トルクと操舵角およびメインシャフト12と中間シャフト14および中間シャフト14とエクステンションシャフト16の間の交差角α、βに基づいて操舵アシスト量を演算するパワーステアリングECU22を設けた。例文帳に追加

Further a power steering ECU 22 is installed to compute the steering assisting amount on the basis of the steering torque and steering angle detected by the torque sensor 20 and steering angle sensor 19, respectively, and the intersecting angles αand β between the main shaft 12 and an intermediate shaft 14 and between it 14 and an extension shaft 16. - 特許庁

マイクロコントローラ集積回路100は、マイクロコントローラコアロジック102と、出力ロジックレベルを格納することに適合した入出力ポートロジックと106と、マイクロコントローラコアロジック102と入出力ポートロジック106との間に接続されたインターフェースロジック104と、マイクロコントローラコアロジック102に接続されたパワースイッチ110とを含む。例文帳に追加

A microcontroller IC 100 is provided with a microcontroller core logic 102, an input/output port logic 106 suited to the storage of an output logic level, an interface logic 104 connected between the microcontroller core logic 102 and the input/output port logic 106, and a power switch 110 connected to the microcontroller core logic 102. - 特許庁

インバータの接地側の共通ラインに設けた電流検出器1個によってモータの相電流を検出する構成であっても、運転者のステアリング操作に対する操舵フィーリングを低下させることのないモータ駆動制御を行うことができる電動パワーステアリング制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an electric power steering controlling system that can perform motor drive control which does not deteriorate steering feeling to the steering operation by a driver even with a structure to detect phase currents of a motor by a current detector provided on a common line at the ground side of an inverter. - 特許庁

本車両用操舵装置としての電動パワーステアリング装置1は、操舵力を発生するためのアクチュエータとしての第1および第2の電動モータ161,162、アクチュエータに接続された第1の減速機構17と、第1の減速機構17に接続された第2の減速機構18と、第2の減速機構18に接続された舵取り機構Aと、を有する。例文帳に追加

The electric power steering device 1 as this steering device includes first and second electric motors 161 and 162 as actuators for generating steering force, a first speed reduction mechanism 17 connected to the actuators, a second speed reduction mechanism 18 connected to the first speed reduction mechanism 17, and a steering mechanism A connected to the second speed reduction mechanism 18. - 特許庁

例文

盗難防止用のロック手段に邪魔されることなくチルト・テレスコピック機構を取着することができるものにおいて、車両衝突時の運転者の安全性を高めることができ、しかも、車室に臨む車両装備品と干渉させることなく車体に取着することができる電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of enhancing safety of a driver at the time of a vehicle collision and being mounted on a vehicle body without making the device interfere with vehicle equipment facing to a cabin, in the electric power steering device capable of mounting a tilt telescopic mechanism without being hindered by a lock means for antitheft. - 特許庁

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