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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ワースの意味・解説 > ワースに関連した英語例文

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ワースを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 4775



例文

電動パワーステアリング装置において、ラック歯とピニオンとの噛み合いを排し、打音(騒音/振動)が発生しないようにするとともに、サーボ制御系内のガタ発生部を少なくし、もって安定したサーボ制御系を構成することが可能とし、使用されるボールジョイントに不必要に負荷がかからないステアリング装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide an electric power steering device preventing occurrence of hammering sound (noise/vibration) by avoiding engagement between a rack tooth and a pinion and constituting a stable servo-control system by reducing the number of looseness occurrence parts inside the servo-control system to prevent a ball joint to be used from an unnecessary load. - 特許庁

電流指令値に基づいてインバータ回路を介してモータを駆動制御し、ステアリング系にアシストトルクを付与するようになっている電動パワーステアリング装置の制御装置において、前記インバータ回路の下段アームのそれぞれに、若しくは上段アームのそれぞれにスイッチング手段を介挿し、前記インバータ回路の故障が検出された場合に前記スイッチング手段をオフにする。例文帳に追加

The control device of the electric power steering device controls the drive of a motor by the inverter circuit on the basis of an amperage command value for giving assist torque to a steering system, in which the switching means is interposed at each lower stage arm of the inverter circuit or at each upper stage arm, and the switching means is put off when a failure is sensed in the inverter circuit. - 特許庁

隙間を生じさせることなしにラック軸に対して低い摺動摩擦抵抗をもって軸方向の良好な移動特性を得ることができるように適度な締め代をもってラック軸を支持することができ、しかも、加工工数及び組立工数を低減できて価格低下を図り得るブッシュ軸受及びそれを用いた自動車のラックピニオン式油圧パワーステアリング装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a bush bearing, and a rack and pinion type hydraulic power steering device for an automobile using the bush bearing, capable of reducing cost by reducing processing manhours and assembling manhours, while supporting a rack shaft with a proper interference so that an excellent moving characteristic in the axial direction can be provided with lower sliding frictional resistance to the rack shaft, without generating a clearance. - 特許庁

例えばラックアシスト式電動パワーステアリング装置において、小径プーリ及び大径プーリにベルトを巻き回したプーリ・ベルト機構を用いて減速する場合、減速比を増大させるために小径プーリを小型化すると、小径プーリへのベルト巻き掛け量が少なくなり、耐久性が低下する。例文帳に追加

To solve the problem that causes decrease in a winding amount of a belt to a small pulley and deterioration of durability when a small, diameter pulley is miniaturized in order to increase a reduction ratio in the case of reducing the speed using with a pulley-belt mechanism wound the belt around a small and a large diameter pulley, in a rack assist type electric power steering device. - 特許庁

例文

電子キー2が車両と無線通信を実行する際、スマート動作、ワイヤレス施錠動作、ワイヤレス解錠動作、パワースライドドア開閉動作のときは、通信方式としてFM変調により通信が実行され、リモートエンジンスタート動作、カーファインダ動作のときは、通信方式としてAM変調により通信が実行される。例文帳に追加

When an electronic key 2 executes the wireless communication with a vehicle, the communication is executed by FM modulation as a communication method in the case of a smart operation, a wireless locking operation, a wireless unlocking operation and a power slide door opening/closing operation, and the communication is executed by AM modulation as a communication method in the case of a remote engine start operation and a car finder operation. - 特許庁


例文

演算処理手段は、反射エコー波が複数で干渉するとき、反射エコー波に係る受信波形の周波数パワースペクトル206で生じる変化部位を抽出する抽出手段(ステップS16,S17)と、抽出された変化部位に基づき欠陥に係る画像221〜224を作成する画像作成手段(ステップS19,S20)を備える。例文帳に追加

The arithmetically processing means contains an extracting means (steps S16 and S17) to extract a changed site caused by frequency power spectrum 206 of a received wave concerning the reflected echo wave when the plurality of reflected echo wave are interfered and an image creating means (steps S19 and S20) to create images 221-224 concerning a flaw based on the changed site extracted. - 特許庁

各車輪2それぞれの空気圧を検出し、何れかの車輪の空気圧が所定範囲から逸脱したときに警報を発する空気圧警報システム6と、前記車輪の空気圧に応じて車両のパワーステアリング装置の制御特性を変更する特性変更手段6と、を備えていることを特徴とする車輌制御装置。例文帳に追加

The control device for a vehicle is characterized in that it is equipped with an air pressure alarm system 6 which detects air pressure of each wheel 2 respectively and emits an alarm when either air pressure of the wheel deviates from a prescribed value, and a characteristics changing means 6 which changes the control characteristics of the power steering for the vehicle according to the air pressure of the wheels. - 特許庁

そのため、ねじ転造時のねじ5の浮き上がり不良、沈み込み不良、軸径不良、軸長不良を確実に判別できるばかりか、この転造指標のパワースペクトル包絡線推定係数を算出するに際して必要に応じてその個数を限定することによりその算出時間を短縮でき、ねじ転造の良否判定をリアルタイムで行うことができる。例文帳に追加

Defects in the up lift, set-in, shaft diameter and shaft length of a screw in the screw forming of rolling can be reliably judged, and when calculating the power spectrum envelope estimation coefficient of the screw forming of rolling index, the calculation time can be shortened by limiting the number of the coefficients as necessary, and the acceptance/ rejection of the screw forming of rolling can be implemented on the real time. - 特許庁

本発明の電動パワーステアリング装置1は、ステアリングホイール12に加えられた操舵力を車両の左右方向に延びるラック軸3に伝達してラック軸3により車輪8R、8Lを操舵するとともに、ステアリングホイールから車輪8R、8Lまでの操舵力の伝達経路内に設けられた電動モータ4により操舵を補助する。例文帳に追加

The electric power steering device 1 transmits the steering force applied to a steering wheel 12 to a rack shaft 3 extending in the right-to-left direction of a vehicle to steel wheels 8R, 8L by the rack shaft 3, and to assist the steering by an electric motor 4 provided in a steering force transmission path from the steering wheel to the wheels 8R, 8L. - 特許庁

例文

ドアECU10は、音声認識部10aによる初回の前記音声認識後、音声合成部10bによる前記音声の生成及び該音声の生成後における音声認識部10aによる再度の前記音声認識が少なくとも1回行われることで、パワースライドドア装置20によるスライドドアの開閉駆動を許可する。例文帳に追加

A door ECU 10 permits driving of opening/closing of the slide door by the power slide door device 20 when synthesis of the voice by the voice synthesizing unit 10b and the voice recognition of the second time by the voice recognition unit 10a after the synthesis of the voice are performed at least once after the voice recognition of the first time by the voice recognition unit 10a. - 特許庁

例文

操舵補助用のモータ18と、必要に応じて車載発電機34及びバッテリ26に直列接続され、モータ18に流す電流を補助する為の補助電源29と、モータ18に流れる電流を検出する第1検出器17とを備え、検出した操舵トルク値に基づき、モータ18に流す電流を制御する電動パワーステアリング装置。例文帳に追加

This electric power steering device includes a motor 18 for steering assistance, the auxiliary power source 29 connected in series with the on-vehicle power generator 34 and the battery 26 as necessary to assist current flowing to the motor 18, and a first detecting device 17 for detecting current flowing in the motor 18, and controls the current flowing in the motor 18 based on a detected steering torque value. - 特許庁

車両の電動パワーステアリング装置1のモータ1mに電力を供給する主電源4と、前記モータ1mに電力を供給することができる補助電源9と、前記車両の車速情報が入力されるとともに、この車速が所定値よりも小さいときに前記補助電源9を放電させる制御回路15とを備えている。例文帳に追加

The motor control device comprises a main power supply 4 to supply electric power to a motor 1m of an electric power steering apparatus 1 of a vehicle; an auxiliary power source 9 supplying electric power to the motor 1m; and a control circuit 15 to which vehicle speed information of the vehicle is inputted and makes the auxiliary power source 9 discharge when the vehicle speed is lower than a predetermined value. - 特許庁

本発明は、ドライバに対して並列駐車や縦列駐車等の際の駐車操作の支援を行なう駐車支援装置及びこの駐車支援装置をそなえた車両に関し、駐車時に外乱等による運転操作の乱れを抑えながら、パワーステアリング装置による大きな補助力によりハンドル操作の負担を軽減できるようにすることを目的とする。例文帳に追加

To provide a parking assisting device to assist a driver for double parking or parallel parking, and a vehicle provided with the parking assisting device, capable of reducing required effort for steering wheel operation by large assisting force of a power steering device while restricting irregularity in driving operation by disturbance or the like in parking. - 特許庁

両回転軸の外形が異なる段違い部に両検出コイルを配置することで両検出コイルの磁界の特性が異なってしまったり、両検出コイルにおけるコイル温度特性のばらつきにより互いに磁界の特性にずれが生じるような場合においても、レイアウトの制約を受けることなく、かつ、コイル巻き数の増加等による構造の大型化を招くことなしに、両検出コイルの磁界の特性のずれを容易に修正することができる電動パワーステアリング用トルクセンサの提供。例文帳に追加

To easily correct a difference in a characteristic of a magnetic field of both detecting coils without being restricted by a layout and without enlarging a structure by an increase in the coil winding number. - 特許庁

ブレーキスイッチ74からのブレーキスイッチ信号がオンの状態のときにパワースイッチ72を操作する起動操作がなされたときに、電源ECU62からイグニッション信号とスタート信号をオン出力すると共に起動操作のときのEVスイッチ76の状態をEVスイッチ信号として出力し、これに伴ってHVECU50が初期処理により動力システム30が起動可能な状態であるのを確認した後にEVスイッチ信号がオンのときには、エンジン32を始動することなく、モータ走行モード信号をオン出力する。例文帳に追加

When start operation of operating a power switch 72 is performed in the ON state of a brake switch signal from a brake switch 74, the ON output of an ignition signal and a start signal from a power supply ECU 62 is performed, and the state of an EV switch 76 in the start operation is output as an EV switch signal. - 特許庁

電動モータ11の制御によりハンドル1の操舵を補助する自動車の電動パワーステアリング装置において、運転者のハンドル1の操舵に対する車両の挙動を常に所望の挙動にさせるとともに、車両安定性制御装置やアンチロックブレーキシステム等、自動車の挙動を制御するための車両挙動制御装置Bが作動したときに、その挙動制御を安定して行い得るようにする。例文帳に追加

To make a vehicle behavior to an operation of a steering wheel 1 by a driver a desired behavior at all times and stably perform a behavior control when a vehicle behavior control system B for controlling the behavior of an automobile such as a vehicle stability control system and antilock braking system in an electric power steering device for an automobile for assisting the steering of the steering wheel 1 by controlling an electric motor 11. - 特許庁

共通電極14並びに第1及び第2の個別電極16、18を含む容量性負荷10のためのパワースイッチアッセンブリは、電圧源Vccに結合されて、そこから電力を受け取るためのノードn1と、このノードn1と接地点との間に接続された第1スイッチング装置と、ノードn1と接地点との間に接続された第2スイッチング装置と、ノードと接地点との間に接続された駆動回路とを備えている。例文帳に追加

The power switch assembly for the capacitive load 10 which includes a common electrode 14 and first and second discrete electrodes 16, 18, includes a node n1 connected to a voltage source Vcc for receiving power therefrom, a first switching device connected between the node n1 and ground, a second switching device connected between the node n1 and ground, and a driving circuit connected between the node and ground. - 特許庁

ステアリングホイール1の回転トルクを伝達するステアリングシャフト2aを有するステアリングコラム2と、乗員空間14の外部に配置されて回転トルクを操舵輪に伝達するステアリングギアボックス3と、乗員空間14の外部であって且つステアリングギアボックスの上方に設けられたアシストモータ17と、油圧によりアシストトルクを付与する油圧パワーステアリング機構15とをそなえるように構成する。例文帳に追加

The power steering device comprises a steering column 2 having a steering shaft 2a transmitting rotation torque of a steering wheel 1, a steering gear box 3 disposed outside of an occupant space 14 and transmitting the rotation torque to steering wheels, an assist motor 17 provided outside of the occupant space 14 and above the steering gear box, and a hydraulic power steering mechanism 15 adding assist torque by oil pressure. - 特許庁

有機感光体は、円筒状基体の円筒度が5〜40μmであり且つ像露光の露光波長λmで測定した空間周波数0〜2mm^−1の範囲の正反射光量のパワースペクトル値の平均値PWSとその測定点の反射光量の平均値Pとの間に下記式1の関係を有しており、現像工程のトナーは、粒径が0.7×(Dp50)以下のトナー粒子の個数が10個数%以下である画像形成方法。例文帳に追加

In the organic photoreceptor, cylindricity of a cylindrical base body is 5 to 40 μm and there is a relation expressed by below-described formula 1 between average PWS of power spectrum values of regular reflection light intensity within a range of 0 to 2 mm^-1 spatial frequency measured at exposure wavelength λm of image exposure and average P of reflection light intensity at the measuring point. - 特許庁

トルクセンサによって検出された操舵アシストトルクに応じて操舵軸に操舵補助トルクを与えるアシストモータと、電流センサの電流センサ値に基づいて前記モータの駆動を電流値フィードバック制御する電流フィードバック制御手段とを有した電動パワーステアリング装置の制御装置において、電流センサのオフセットによってPWM制御のデューティ値が上昇するのを防止する。例文帳に追加

To prevent increase of a duty value of PWM control by offset of a current sensor, in a control device for an electric power steering provided with an assist motor to apply steering assist torque on a steering shaft according to steering assist torque detected by a torque sensor and a current feedback control means to effect current value feedback control of drive of the motor based on a current sensor value of a current sensor. - 特許庁

磁歪式トルクセンサの製造プロセスに起因するセンサごとの検出感度特性のバラツキを当該製造プロセスを改善することにより少なくし、各センサごとのトルク検出感度についての全数検査工程を省略でき、装置組付け時のセンサ調整の負担を軽減することができ、もって電動パワーステアリング装置等への組付け作業の効率を高めることができる磁歪式トルクセンサの製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a magnetostrictive torque sensor manufacturing method which reduces variations for every sensor in detection sensitivity characteristics caused by the manufacturing process of a magnetostrictive torque sensor by improving the manufacturing process, eliminates a complete inspection process for sensor-by-sensor torque detection sensitivity, reduces the load of sensor adjustment when installed on a system, and thereby improves the efficiency of installation on an electric power steering system or the like. - 特許庁

等化装置20は、ソース音声30とターゲット音声32との間のパワースペクトル密度(PSD)の差分を算出するソースPSD生成部34、ターゲットPSD生成部36及び除算部38と、差分に対するケプストラム変換70,72及びメルワーピング変換74とその逆変換76とを用いて平滑化したフィルタパラメータで、ソース音声30をフィルタリングするケプストラムフィルタ部40とを含む。例文帳に追加

The equalizer 20 includes a source PSD forming section 34 which calculates the difference of the power spectral density (PSD) between source speech 30 and target speech 32, a target PSD forming section 36 and a dividing section 38, and a cepstrum filter section 40 which filters the source speech 30 by a filter parameter smoothed by using cepstrum transformations 70 and 72 and mel warping transformation 74 for the difference, and reverse transformation thereof 76. - 特許庁

機構を使用することなく、ラックエンド判定部によりラックエンドに近づいたことを検出し、ラックエンドに近づいた時或いは操舵限界に達したときに電流指令値を徐々に下げる制限を加え、制限を加えた電流指令値が零になるタイミングに合わせて電磁ブレーキを発生させることにより、ストッパへの衝撃を緩和させるようにした電動パワーステアリング装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for an electric power steering device which relaxes an impact to be applied to a stopper, by detecting approach to a rack end with a rack end determining section without using a mechanism, controlling a current command value so as to gradually reduce when approaching the rack end or reaching a steering limit, and generating electromagnetic brake in the timing when the limited current command value becomes zero. - 特許庁

入力軸の外周部に配設され、下半部に歯が形成される内側強磁性体(206)と、前記内側強磁性体の歯に対向する歯が内周面に沿って形成される外側強磁性体(208)と、円周方向に沿って巻き付けるコイル(130)と、磁束の形成を助けるためのパスプレートと、前記外側強磁性体の外側に外嵌される永久磁石(104)と、前記永久磁石の周りに配設される磁性体スリーブと、前記永久磁石とその内側の外側強磁性体が単一の極性を有し、対応する内側強磁性体が反対の単一の極性を有する車両用パワーステアリング装置を用いる。例文帳に追加

The above permanent magnet and the outside ferromagnetic body 208 have a single polarity, while the opposite inside ferromagnetic body 206 has the opposite single polarity. - 特許庁

例文

電動モータの駆動により、減速機を介してステアリングシャフトに補助操舵力を付与する電動パワーステアリング装置において、前記電動モータの作動を制御するためのコントローラを収容するコントロールユニット(ECU)と、前記ステアリングギアを収容するギアボックスとを備え、前記コントロールユニット(ECU)と前記ギアボックスの間に、該ギアボックス内の電装部品を保護する役目をする蓋を設けた。例文帳に追加

The electric power steering to give the auxiliary steering force to a steering shaft via a reduction gear by driving an electric motor comprises a control unit (ECU) to store a controller to control the operation of the electric motor and a gear box to store the steering gear, and a lid to protect the electric equipment in the gear box is provided between the control unit (ECU) and the gear box. - 特許庁

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