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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 主燃焼室の意味・解説 > 主燃焼室に関連した英語例文

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主燃焼室の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 293



例文

内における着火用燃料の着火および着火後の燃焼の安定性、さらに副内からへの着火用燃料の流出の低減、さらに副の噴射孔から噴射されるトーチ火炎の強度向上を達成する副式内燃機関の副構造を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide an auxiliary chamber structure of an auxiliary chamber type internal combustion engine, for attaining combustion stability in ignition and after ignition of ignition fuel in an auxiliary chamber, reduction in the outflow of the ignition fuel to a main chamber from the inside of the auxiliary chamber, and an improvement in strength of a torch flame injected from an injection hole of the auxiliary chamber. - 特許庁

式ガスエンジンであって、シリンダブロックに移動可能に収納されるピストン6と、ピストン6とシリンダブロックと協働して主燃焼室10を区画するシリンダヘッド3と、副式ガスエンジンに設けられかつ副11が内部に形成される副部材4と、副11に供給された燃料ガスに点火する点火プラグ5を有する。例文帳に追加

The auxiliary chamber type gas engine includes a piston 6 movably stored in a cylinder block, a cylinder head 3 cooperating with the piston 6 and the cylinder block to segment a main combustion chamber 10, an auxiliary chamber member 4 disposed in the auxiliary chamber type gas engine and including an auxiliary chamber 11 formed inside, and an ignition plug 5 for igniting fuel gas supplied to the auxiliary chamber 11. - 特許庁

各吸気通路63を、燃焼Sに吸気弁33を介して接続されかつその上流に吸気制御弁54が設けられた吸気通路61と、この吸気通路61に沿って延在するタンブル生成用の複数の副吸気通路62とから構成する。例文帳に追加

Respective intake passages 63 are structured of a main intake passage 61 connected to a combustion chamber S through an intake valve 33 and including an intake control valve 54 on its upstream, and a plurality of auxiliary intake passages 62 for tumble generation extending along the main intake passage 61. - 特許庁

ガス化した炭素質原料と水蒸気からなる原料ガスを、常圧で加熱して改質ガスを生成させる改質装置2であって、この改質装置2は、耐火製の内壁22と、該内壁22の開口部に配設された回転式の蓄熱体26により体が構成され、前記内壁22には、その内部を改質24と燃焼25に区画する隔壁23が配置されるとともに、該改質24と燃焼25に、内部圧力を計測するための圧力ノズル244、255が各々設けられたことを特徴とする炭素質原料の改質装置である。例文帳に追加

A partition wall 23 is disposed to define the inside of the inner wall 22 into a reforming chamber 24 and a combustion chamber 25, and the pressure nozzles 244 and 255 are provided to the chambers 24 and 25, respectively for measuring their internal pressures. - 特許庁

例文

化石燃料タンクとエンジン燃焼との間に配置される触媒であって、該触媒は、粘土とセリウム及びトリウムとを成分とし、これを還元焼結した化石燃料を接触分解するセラミックス触媒と、白金触媒若しくは白金を含有する触媒と、磁石とを有する。例文帳に追加

A catalyst is disposed between a fossil fuel tank and an engine combustion-chamber and comprises a ceramic catalyst containing clay, cerium and thorium as the main components and prepared by reducing and sintering the same for contact decomposion of fossil fuel a platinum catalyst or a platinum containing catalyst, and a magnet. - 特許庁


例文

本発明は、1において燃料と酸素含有ガスを燃焼させ、ピストン2をシリンダ3内で往復運動させ、クランク軸の回転を維持するエンジン100で、高圧縮比で高効率なエンジンを実現し、特に、気体燃料を適用することができる高効率エンジンを実現することを目的とする。例文帳に追加

To realize high-compression and high-efficiency engine maintaining rotation of a crankshaft by burning a fuel (especially, a gas fuel) and an oxygen- containing gas in a main chamber and reciprocating a piston inside a cylinder. - 特許庁

内燃機関の出力軸により駆動される補機の負荷を増加するだけという簡易な構成で、早期に燃焼内の温度を上昇させることができ、内燃機関から排出される未燃燃料成分を成分とする白煙を低減できる。例文帳に追加

A temperature in the combustion chamber can be early increased through simple constitution wherein the load of the auxiliary machinery driven by the output shaft of the internal combustion engine is only increased, and the white smoke mainly consisting of the unburnt fuel component discharged from the internal combustion engine can be reduced. - 特許庁

燃焼内に燃料を直接噴射する燃料噴射弁とともに吸気通路内に燃料を噴射する補助燃料噴射弁を備えた筒内噴射式内燃機関において、低温時の始動完了後における内燃機関回転の不安定化を防止する。例文帳に追加

To prevent non-stabilization of an internal combustion engine after completion of starting during low temperature, in a cylinder injection type internal combustion provided with a main fuel injection valve to inject fuel directly in a combustion chamber and an auxiliary fuel injection valve to inject fuel in an intake passage. - 特許庁

エンジン燃焼の天井壁となる上壁2aを一体に有するシリンダライナー2を、シリンダブロック1と成分が同一の、たとえばアルミニウム軽合金材料により成形すると共に、シリンダブロック1に鋳包んでいる。例文帳に追加

A cylinder liner 2 integrally having an upper wall 2a forming the ceiling wall of an engine combustion chamber is molded by, for example, an aluminum light alloy material being the same main component as that of a cylinder block 1 and cast in the cylinder block 1. - 特許庁

例文

シリンダ(10)内を往復動するピストン(9)を有するレシプロ式エンジンにおいて、燃焼の壁面の一部または全部(55、56)を断熱及び蓄熱の効果が高い材料で構成すると共に、前記ピストン(9)の構造体をマグネシウムを体とする合金で作成する。例文帳に追加

In a reciprocating engine having a piston 9 reciprocating in a cylinder 10, a part or all (55, 56) of a wall face of a combustion chamber is constituted of a material with high heat insulation and heat accumulation effects, and the structure of the piston 9 is made of alloy containing magnesium as its main component. - 特許庁

例文

エンジンヘッドにスパークプラグが係合した際のエンジンヘッドと体金具との間隙における燃焼側からみた奥行きを設定することで、熱引きを良好に行うことができるスパークプラグおよびそれを備えた内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a spark plug performing proper heat dissipation by setting a depth seen from the side of a combustion chamber in a gap between an engine head and a main body metal fitting 5 when the spark plug engages with the engine head, and also to provide an internal combustion engine having the same. - 特許庁

に吸気弁の閉弁時期を変えることによって燃焼内に供給される吸入空気量を制御している火花点火式内燃機関において、吸気弁の閉弁時期の過度の遅角に伴う熱効率の低下及び燃費の悪化を抑制する。例文帳に追加

To provide a spark ignition type internal combustion engine in which an intake air amount supplied to a combustion chamber is mainly controlled by changing a closing timing of an intake valve, and which is capable of preventing thermal efficiency from lowering and fuel efficiency from deteriorating which are generated in association with excessive delay of closing timing of the intake valve. - 特許庁

送風口12が外ケース1の前面パネル1eの上部に開設され、熱交換器6の配置部を通過した内空気が外ケース1の上板部1bと燃焼筐2の上壁部2dとの間の空間を介して送風口12に導かれる。例文帳に追加

An air distribution opening 12 is formed at an upper section of a front panel 1e of an outer case 1, and the indoor air passing through a disposition section of a main heat exchanger 6 is guided to the air distribution opening 12 through a space between a top plate 1b of the outer case 1 and an upper wall 2d of a combustion housing 2. - 特許庁

燃料の軽油と有機廃棄物の嫌気性発酵より発生するバイオガスとを燃料として運転するディーゼルエンジン1において、吸気管8にバイオガスの供給管9を連結し、空気とバイオガスとの混合気体を前記ディーゼルエンジン1の燃焼に供給する。例文帳に追加

In this diesel engine 1 operated using the light oil serving as main fuel, and the biogas produced by the anaerobic fermentation of organic waste, as the fuel, a supply pipe 9 of the biogas is connected to an intake pipe 8, and the mixed gas of air and biogas is supplied to the combustion chamber of the diesel engine. - 特許庁

そして、電子制御装置40は、始動開始時から所定期間が経過し、補助燃料噴射弁21の燃料噴射により燃焼15内における混合気の濃度が十分に高められるのを待って燃料噴射弁20の燃料噴射を開始する。例文帳に追加

When a certain period has elapsed since the engine starting process is actuated and the concentration of the mixture in the combustion chamber 15 is sufficiently heightened by the fuel injection of the auxiliary valve 21, the electronic control device 40 starts the fuel injection of the main valve 20. - 特許庁

各気筒の燃焼に直接燃料噴射する燃料噴射弁と、吸気通路の各気筒のブランチ部より上流側に補助燃料噴射弁を備えたものにおいて、補助燃料噴射弁の噴射量不足時に機関に過剰な熱負荷が加わることを防止する。例文帳に追加

To prevent excessive heat load from being applied to an engine when the fuel injection quantity of an auxiliary fuel injection valve is insufficient in a device provided with a main fuel injection valve for injecting fuel directly into a combustion chamber of each cylinder, and the auxiliary fuel injection valve provided upstream of a branch part of each cylinder in an intake passage. - 特許庁

両吸気ポート10を通過する各吸気の流は、燃焼7の周縁部に沿って、両吸気ポート10と対向する壁面に向かい(往流T1)、マスク11によってインジェクタ9による噴射範囲Sの下方へ向けて回流して(復流T2)、双曲線流Tを形成する。例文帳に追加

A main flow of intake air passing through both intake air ports 10 proceeds along the circumference of the combustion chamber 7 to a wall facing both intake air ports 10 (inflow T1), is circulated by a mask 11 toward the lower part of a range S injected by an injector 9 (outflow T2), and forms a hyperbolic flow T. - 特許庁

予備噴射後噴射前期間E内において、高温周壁面部分6aの保有熱によって燃料液膜3aを速やかに蒸発させて、燃焼周辺部9aに蒸発混合気を、可燃領域内に入る濃度にまで高まらせて形成する。例文帳に追加

During a main injection early time E after the auxiliary injection, the fuel liquid film 3a is rapidly evaporated by retention heat of the high-temperature circumferential wall face part 6a to form evaporated mixture of a concentration enhanced to within a combustible region in a combustion chamber peripheral part 9a. - 特許庁

各気筒の燃焼に直接燃料噴射する燃料噴射弁と、吸気通路の各気筒のブランチ部より上流側に補助燃料噴射弁を備えたものにおいて、EGRによる補助燃料噴射弁の凍結を防止する。例文帳に追加

To prevent the freezing of an auxiliary fuel injection valve by EGR, in the device providing a main fuel injection valve for injecting a fuel directly to the combustion chamber of each cylinder and the auxiliary fuel injection valve on the more upperstream side than the branch of each cylinder of an intake passage. - 特許庁

吸入行程初期から圧縮行程中期までの間に吸気中に燃料を噴射する予備噴射および圧縮行程中期から膨張行程初期までの間に複数回にわたって燃焼に燃料を噴射する噴射を行なう噴射装置を設ける。例文帳に追加

There is installed fuel injection equipment conducting the pre- injection injecting the fuel into intake air for a period from intake stroke early stage to compressive stroke intermediate stage, and conducting the main injection injecting the fuel into a combustion chamber over a plurality of times for a period from the compressive stroke intermediate stage to an expanding stroke early stage. - 特許庁

内燃機関Eの燃焼から延びる排気ポート16を覆うように設けた副蒸発器17と、排気ポート16の下流側に設けた蒸発器11とに、供給ポンプ15からの低温の水を分流させて供給する。例文帳に追加

A low temperature water from a supply pump 15 is distributed to a sub-evaporator 17 which is installed so as to cover an exhaust port 16 extending from the combustion chamber of an internal combustion engine E, and to a main evaporator 11 installed at the downstream side of the exhaust port 16. - 特許庁

排気部4は、空気A2を取り入れて燃焼したガスG2を希釈し冷却するための希釈冷却41と、希釈冷却41により希釈し冷却した後のガスG3を吸引して排気する送風機42と、送風機42と並列に配設した予備電源で駆動する予備送風機43を備える。例文帳に追加

The exhaustion part 4 has a diluting and cooling chamber 41 for diluting and cooling the burned gas G2 by taking air A2 in, a main blower 42 for sucking and exhausting the gas G3 after being diluted and cooled at the diluting and cooling chamber 41, and a preliminary blower 43 parallelly arranged with the main blower 42 and driven by a preliminary power source. - 特許庁

射出ロケットの推力にて射出機構から発射させた後、ロケットを点火させることで飛翔推力を得る二段推力ロケットモータにおいて、1つのモータケース内に、燃焼面に着火延時層を被覆した内孔を持つロケット用推進薬を配置し、該ロケット用推進薬の内孔空間に射出用推進薬を配置したことを特徴とする一型二段推力ロケットモータ。例文帳に追加

In a one chamber type two-step thrust rocket motor for obtaining flight thrust by igniting the main rocket after launching from the ejection mechanism by thrust of the ejection rocket, propellant for the main rocket having an internal hole covering an ignition delay layer on a combustion face is arranged in one motor case, and propellant for ejection is arranged in an internal hole space of propellant for the main rocket. - 特許庁

噴射を行うのに先立ち燃料噴射弁10により第1の噴射形態でもって補助噴射を行って点火栓11周りの燃焼内に成層混合気を形成すると共に成層混合気を点火栓により着火し、次いで燃料噴射弁10により噴射を第2の噴射形態でもって行って噴射による燃料を圧縮着火させる。例文帳に追加

The stratified air-fuel mixture is formed in the combustion chamber around the spark plug 11 by performing auxiliary injection in the first injection form by the fuel injection valve 10 before performing the main injection, and the stratified air-fuel mixture is ignited by the spark plug, and next, the fuel by the main injection is compressively ignited by performing the main injection in the second injection form by the fuel injection valve 10. - 特許庁

式ガスエンジン1であって、シリンダブロックに移動可能に収納されるピストン6と、ピストン6とシリンダブロックと協働して主燃焼室10を区画するシリンダヘッド3と、シリンダヘッド3の取付孔3cに挿入されかつ点火プラグ5が取付けられるプラグホルダ4を有する。例文帳に追加

The auxiliary chamber type gas engine 1 includes a piston 6 movably stored in a cylinder block, a cylinder head 3 cooperating with the piston 6 and the cylinder block to segment a main combustion chamber 10, and a plug holder 4 to be inserted to a mount hole 3c of the cylinder head 3 and having an ignition plug 5 attached thereto. - 特許庁

圧縮点火装置を備えた内燃機関に関し、内燃機関において燃料は、先行噴射及び噴射の形で、複数の噴射口を備えた噴射ノズルによって、作動に直接噴射され、この先行噴射は計時された方法で行われる場合に、燃焼の壁面の湿潤を最小限にする。例文帳に追加

To minimize the wetting of the wall surface of a combustion chamber when fuel in an internal combustion engine is directly injected into a working chamber by an injection nozzle having a plurality of injection holes in a shape of pilot injection and main injection and the pilot injection is executed by measuring a time in the internal combustion engine provided with a compression ignition device. - 特許庁

本発明は、少なくとも一つの燃焼(14)への各液体燃料の供給部と、前記供給部の流(1,2)に設けられたターボポンプ(3,4)と、第1の支流(5,6)に配置されたターボポンプ(3,4)の駆動のためのガス発生器(7)と、前記流(1,2)に通じるガス発生器(7)の排気ガスを排出するための排出管(8,9,10)を備える密閉エンジンサイクルを有するロケットエンジンに関する。例文帳に追加

This rocket engine comprises a charging part of each liquid fuel to at least one combustion chamber 14, turbo pumps 3, 4 mounted on mainstreams 1, 2 of the charging part, a gas generator 7 to drive the turbo pumps 3, 4 mounted on first branch streams 5, 6 and exhaust pipes 8, 9, 10 to exhaust gas exhausted from the gas generator 7 communicated with the mainstreams 1, 2. - 特許庁

各気筒毎に燃焼内に直接燃料を噴射する燃料噴射弁4とは別に、全気筒共通に吸気マニホールド3内に燃料を噴射可能な補助燃料噴射弁5を設け、所定の運転条件にて、機関への燃料供給を燃料噴射弁4と補助燃料噴射弁5とに分担させる場合に、補助燃料噴射弁5からの噴射燃料を各気筒へ均一に分配する。例文帳に追加

To uniformly distribute each cylinder with injection fuel out of an auxiliary fuel injection valve by installing this auxiliary fuel injection valve capable of injecting fuel in an inlet manifold in common with all cylinders, and in the case where a fuel supply to an engine is shared to a main fuel injection valve and this auxiliary fuel injection valve, respectively. - 特許庁

本発明は、燃料MFからなる混合気MGを圧縮した燃焼1において、燃料噴射弁25から副燃料SFを噴射して自己着火燃焼させることで混合気MGを着火させる噴射着火運転を行うエンジン100に関し、その目的は、簡単な構成により、エンジン100の運転を継続した状態で燃料噴射弁25の噴孔25aの詰まり状態を解消することができる技術を提供する点にある。例文帳に追加

To provide technology capable of eliminating a clogging condition of an injection hole 25a of a fuel injection valve 25 under a condition that operation of the engine 100 continues with a simple structure in relation to the engine 100 performing injection ignition operation igniting air fuel mixture MG by injecting sub fuel SF from the fuel injection valve 25 and making the same self ignition combustion in a combustion chamber 1 compressing air fuel mixture MG of main fuel MF. - 特許庁

石油燃料タンクとエンジン燃焼との間に配置される燃料を改質する酸化触媒であって、該酸化触媒は、酸化セリウム、酸化ジルコニウム、酸化トリウム及び酸化マグネシウムと粘土とを成分としこれを還元焼結した石油燃料を接触分解する酸化セラミックス触媒と、白金・レニウムまたはパラジウムを含有する酸化触媒と、を有する。例文帳に追加

This catalyst is an oxidation catalyst used for modifying fuel arranged between a petroleum fuel tank and an engine combustion chamber and composed of an oxidation ceramic catalyst obtained by reducing and sintering a composition based on cerium oxide, zirconium oxide, thorium oxide, magnesium oxide and clay, and catalytically decomposing petroleum fuel, and an oxidation catalyst containing platinum and rhenium or palladium. - 特許庁

本発明は、アイドル速度での運転のための第1の燃料供給ライン、全開までの速度での運転のための第2のたる燃料供給ライン、ならびにこれら2つの燃料供給ラインがそれぞれ連絡する第1の注入オリフィス112および第2の注入オリフィス113を備える、ガスタービンエンジンの燃焼用燃料インジェクタ100に関する。例文帳に追加

The fuel injector 100 for a combustion chamber of a gas turbine engine comprises a first fuel supply line for operation at an idling speed; a second main fuel supply line for operation at speeds up to full admission; and a first injection orifice 112 and a second injection orifice 113 with which these two fuel supply lines respectively communicate. - 特許庁

燃料噴射と副燃料噴射とを実行することが可能な圧縮着火内燃機関の燃料噴射制御システムにおいて、副燃料噴射を実行するときは副燃料噴射を実行しないときに比べて圧縮着火内燃機関の実圧縮比を低下させ、それによって、燃焼の温度上昇を抑制しつつ副燃料噴射一回当たりの燃料噴射量をより多くする。例文帳に追加

In this fuel injection control system of the compression ignition internal combustion engine capable of performing main fuel injection and auxiliary fuel injection, a ratio of actual compression of the compression ignition internal combustion engine is reduced when performing the auxiliary fuel injection in comparison with a case where the auxiliary fuel injection is not performed to increase amount of fuel injection per one time of auxiliary fuel injection while suppressing rise of temperature in the combustion chamber. - 特許庁

シート状のクッション材1Aは、ポリウレタン樹脂、ポリプロピレン樹脂およびクロロプレンゴムからなる群から選ばれる材料を成分とする発泡体にて構成されており、その厚み方向に沿ってガス発生剤141が弾性付勢されるように、燃焼140を規定する壁面とガス発生剤141との間に介装される。例文帳に追加

The sheet-like cushion material 1A is constituted of a foam body having a material selected from a group constituted of polyurethane resin, polypropylene resin and chloroprene rubber as a main component, and the cushion material 1A is interposed between a wall surface stipulating the combustion chamber 140 and the gas generating agent 141 so that the gas generating agent 141 is elastically energized along the thickness direction. - 特許庁

このハイブリッド駆動装置100は、同一の燃焼に複数の点火プラグを備え、始動開始時には複数の前記点火プラグの一部を用いる内燃機関10と、内燃機関10に連結されて、として発電及び前記内燃機関の始動に用いられ、かつ前記内燃機関の機関回転数を一定に保つ機能を有するMG1とを備える。例文帳に追加

This hybrid driving device 100 includes; an internal combustion engine 10 having a plurality of ignition plugs in the same combustion chamber and using some of the ignition plugs at the beginning of starting; and an MG1 connected to the internal combustion engine 10 to be mainly used for power generation and starting of the internal combustion engine and having a function of keeping the engine rotating speed of the internal combustion engine constant. - 特許庁

高圧燃料が貯留される蓄圧器と、高圧燃料をエンジンの燃焼に噴射するインジェクタと、エンジンの運転状態に基づいて微少噴射と噴射の噴射条件を決定し該噴射条件に従って該インジェクタを制御するコントローラとを具備するディーゼルエンジンの燃料噴射装置であって、蓄圧器内の燃料圧を検出する燃料圧センサを備えている。例文帳に追加

This fuel injection device of a diesel engine comprises an accumulator for storing high pressure fuel, an injector for injecting the high pressure fuel into the combustion chamber of the engine, a controller for determining the injection conditions of a fine injection and a main injection based on the operating conditions of the engine and controlling the injector according to the injection conditions, and a fuel pressure sensor for detecting the fuel pressure in the accumulator. - 特許庁

ディーゼル機関12の主燃焼室12aに発電機14又は船舶用推進装置110を連結し、ディーゼル機関12の燃料である重質油を蒸留装置18で蒸留して重質油からガス化軽質油を分離し、このガス化軽質油を冷却器44で冷却して液化し、液化軽質油をディーゼル機関12に供給する。例文帳に追加

A generator 14 or a marine propulsion unit 110 is coupled to the main combustion chamber 12a of the diesel engine 12, the heavy oil as fuel for the diesel engine 12 is distilled by a distillation apparatus 18 to separate gasification light oil from the heavy oil, the gasification light oil is cooled by a cooler 44 so as to be liquefied, and the liquefied light oil is supplied to the diesel engine 12. - 特許庁

エンジンの燃焼に臨んで配設された点火プラグ7a及び副点火プラグ7bのそれぞれに設けられて、該各点火プラグ7a,7bに通電する点火回路を備え、該各点火回路を流れるイオン電流を基にノッキングの検出を行うエンジンのノッキング検出装置において、そのノッキング検出精度の向上を図る。例文帳に追加

To improve accuracy of knocking detection in a knocking detection device for an engine provided with ignition circuits provided for a main spark plug 7a and a sub spark plug 7b provided facing a combustion chamber of the engine respectively and supplying electricity to the spark plugs, and detecting knocking based on ion current flowing in the ignition circuits. - 特許庁

炭化水素と空気を予め混ぜ合わせた混合気をシリンダ20に収容して、ピストン30によって圧縮される燃焼40を有する4サイクルエンジンにおいて、シリンダヘッド50には吸気弁41と排気弁60を設けると共に、着火用インゼクタ70によって前記排気弁60の排気弁傘表65にむけて炭化水素を直接吹きかけることで要な解決ができる。例文帳に追加

The main problem can be solved by providing a cylinder head 50 with an intake valve 41 and an exhaust valve 60 and by directly spraying hydrocarbons by an ignition injector 70 to an exhaust valve top face 65 of the exhaust valve 60. - 特許庁

本発明は、蓄圧を介して供給された燃料を気筒内に直接噴射する燃料噴射弁を備えた内燃機関の燃料噴射システムにおいて、内燃機関の一燃焼サイクル中に燃料噴射および副燃料噴射が行われるときにPMの生成量が増加するのを抑制することを課題とする。例文帳に追加

To suppress that the generated amount of particulate matters is increased when a main fuel injection and an auxiliary fuel injection are performed in one cycle of combustion of an internal combustion engine in a fuel injection system of the internal combustion engine having a fuel injection valve for directly injecting a fuel supplied therein through a pressure accumulating chamber into a cylinder. - 特許庁

機関始動後NO_x 吸収剤23が活性化するまで排気制御弁24をほぼ全閉せしめ、燃料の噴射量を排気制御弁全開時の最適な噴射量よりも増量させ、膨張行程中に副燃料を追加噴射し、燃焼から排出される排気ガスの空燃比を理論空燃比に制御する。例文帳に追加

The exhaust control valve 24 is nearly fully closed until NOx absorbent 23 is activated after engine start and the injection amount of a main fuel is increased than the most proper injection amount at the exhaust control valve fully open time and a sub-fuel is additionally injected in an expansion stroke and the air fuel ratio of the exhaust gas exhausted from a combustion room is controlled to a theoretical air fuel ratio. - 特許庁

基準副噴射タイミングが予め定められた進角量だけ進角せしめられた場合に基準副噴射タイミングの進角の影響を受ける内燃機関に関連する特定のパラメータが許容範囲を超えてしまうときには基準副噴射タイミングを進角させずに基準副噴射タイミングにおける燃焼内の温度が所定温度範囲内の温度になるように基準噴射タイミングを遅角させる。例文帳に追加

If a specific parameter related to an internal combustion engine affected by the advance of reference sub-injection timing exceeds the tolerance range when the reference sub-injection timing is advanced by the predetermined amount of advance, reference main injection timing is delayed so that the temperature in a combustion chamber at the reference sub-injection timing reaches temperature within a predetermined temperature range without advancing the reference sub-injection timing. - 特許庁

基準副噴射タイミングが予め定められた遅角量だけ遅角せしめられた場合に基準副噴射タイミングの遅角の影響を受ける内燃機関に関連する特定のパラメータが許容範囲を超えてしまうときには基準副噴射タイミングを遅角させずに基準副噴射タイミングにおける燃焼内の温度が所定温度範囲内の温度になるように基準噴射タイミングを進角させる。例文帳に追加

If the specific parameter related to the internal combustion engine affected by the delay of the reference sub-injection timing exceeds the tolerance range when the reference sub-injection timing is delayed by the predetermined amount of delay, reference main injection timing is advanced so that the temperature in the combustion chamber at the reference sub-injection timing reaches temperatures within the predetermined temperature range without delaying the reference sub-injection timing. - 特許庁

例文

燃料噴射ポンプのプランジャにより高圧に加圧された燃料を燃料噴射弁に導入し、該燃料噴射弁の針弁の開弁によりこの燃料をエンジンの燃焼内に噴射するように構成された内燃機関の燃料噴射装置において、前記燃料噴射ポンプ及び燃料噴射弁の摺動部材の表面に、炭素を成分とするコーティング材によるコーティング処理を施したことを特徴とする。例文帳に追加

In the fuel injection device for the internal combustion engine configured so that highly-pressurized fuel by the plunger of the fuel injection pump is introduced into the fuel injection valve to be jetted in a combustion chamber of the engine by opening of the needle valve of the fuel injection valve, the surfaces of the sliding members of the fuel injection pump and the fuel injection valve are coated by coating material consisting primarily of carbon. - 特許庁

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