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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 動力伝達系に関連した英語例文

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動力伝達系の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 388



例文

流体式リターダ2は、トランスミッション及びプロペラ軸を含む動力伝達系において、トランスミッションの出力軸28に取り付けられる。例文帳に追加

This fluid type retarder 2 is installed on the output shaft 28 of the transmission in a motive power transmission system including the transmission and a propeller shaft. - 特許庁

回転センサ43は、不等速変速部25から植付爪22まで駆動力伝達する伝動に発生し得るガタやねじれの大きさを検出する。例文帳に追加

The rotation sensor 43 detects the size of looseness and torsion which may be generated in a transmission system for transmitting the driving force from the irregular speed changing part 25 to the planting tines 22. - 特許庁

駆動源で発生される駆動力を変速機で変速して車輪に伝達する車両において、ドライブシャフトやドライブシャフトジョイント等の駆動部品の強度を保証すること。例文帳に追加

To secure robustness of driving line components such as a drive shaft, a drive shaft joint, etc. in a vehicle for transmitting driving force generated by a driving source to wheels after shifting gears by a transmission. - 特許庁

メインカッター及びサイドカッターへの動力伝達系の簡素化・合理化を図ることができるとともに、エンジンの始動操作性の向上等も図ることのできる自走式二面草刈機を提供する。例文帳に追加

To provide a self-propelled double-face mower in which the power transmission to the main cutter and the side cutter can be simplified and/or made economical, and the engine-starting operability also can be improved. - 特許庁

例文

本発明は、低温化・高速化が可能であり、画像品質の低下や熱源の電気統の損傷を招くことなく、加圧ローラへ駆動力を良好に伝達できる定着装置および画像形成装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To allow low temperature and high speed and to satisfactorily transmit driving force to a pressure roller without causing deteriolation in image quality and damage to the electric system of a heat source. - 特許庁


例文

動力伝達系中に配設された発進クラッチ5と、アクセル開度センサ33と、ブレーキ液圧センサ35と、車速センサ34とを有してクリープ制御装置が構成される。例文帳に追加

This creep control device comprises a departure clutch 5 arranged in a motive power transmitting system, an accelerator opening sensor 33, a brake fluid pressure sensor 35 and a vehicle speed sensor 34. - 特許庁

モータ特性や動力伝達系のフリクションなどの影響を吸収して安定した操舵フィーリングを得ることができる電動パワーステアリング装置を供する。例文帳に追加

To provide an electric power steering device capable of providing stable steering feeling by absorbing an influence of motor characteristics, friction of a power transmission system, etc. - 特許庁

内燃機関1の出力に少なくとも2つの質量3、4を設け、これらの質量3、4を弾性体5で連結した自動車の動力伝達機構において、前記弾性体5で連結された質量3、4の慣性モーメントが総て等しいことを特徴とする。例文帳に追加

In this power transmission mechanism for the automobile providing at least two mass systems 3, 4 in the output system of the internal combustion engine 1 and connecting these mass systems 3, 4 by the elastic body 5, all the inertia moment of the mass systems 3, 4 connected by the elastic body 5 is equal. - 特許庁

電子写真装置本体側の回転駆動力を廃トナー回収容器内の廃トナー強制移動用手段に伝える伝導に、所定以上の駆動力が加わったとき回転力を非伝達とする回転力非伝達手段を設けるとともに、廃トナー回収容器の廃トナー入り口近傍に廃トナー回収容器満杯検出手段を設け、前記回転力非伝達手段の作動後、廃トナー回収容器満杯検出手段が検出した満杯信号で廃トナー回収を停止するようにした例文帳に追加

A full load detecting means for the waste toner recovery container is provided near the waste toner inlet of the waste toner recovery container, and waste toner recovery is stopped by a full load signal detected by the full load detecting means for the waste toner recovery container after the operation of the torque non-transmitting means. - 特許庁

例文

これにより、エンジン停止時には、動力伝達系14によってオイルポンプ41を駆動することができるため、オイルポンプ41の動力源を別途準備する必要がなく、車両用駆動装置10の簡素化および低コスト化が達成される。例文帳に追加

Thereby simplification and low cost of the drive apparatus 10 for vehicle are attained, since when the engine stop, the oil pump 41 can be driven by the power transmission system 14, and separate preparation of the power source of the oil pump 41 is not necessary. - 特許庁

例文

特に従来に比べて小さな設定駆動動力ないし小さな有用トルクで、薄肉部品も問題なしに射出成形できるように、動力伝達系、即ち電動機回転部分および/又は射出成形機の回転部分における質量慣性モーメントを低減する。例文帳に追加

To reduce the mass inertia moments in the drive train, in other words the rotating motor parts and/or the rotating parts of the injection molding machine, so that even thin-walled parts in particular can be injection-molded without any problems with reduced installed drive power and reduced available torque compared with the related art. - 特許庁

この車両重量検出装置では、流体継手の特性を用いて動力伝達系の駆動トルクを算出し駆動力を演算するため、演算結果の精度が向上し、また、演算による車両重量の検出であるため、車両重量を測定するセンサを設ける必要はない。例文帳に追加

Precision of a computed result is enhanced in the vehicle weight detector because the driving torque of a power transmission system is calculated to compute the driving force, using the characteristic of the fluid coupling, and the vehicle weight detector dispenses with a sensor for measuring the vehicle weight because the vehicle weight is detected by the computation. - 特許庁

内燃機関始動用のスタータモータの動力を用いてスタンド本体の起立を行うようにした二輪車用スタンド装置おいて、モータへの負荷を減らして、モータやバッテリを小型化し、またギヤレシオを小にして、動力伝達系統も簡単化し、スタンド起立の作動速度を速める。例文帳に追加

To reduce load to a motor for miniaturizing a motor and a battery, make a gear ratio small, simplify a power transmission system, and quicken an actuation speed of stand erection, in a stand device for a two wheeler for erecting a stand body using a power of a starter motor for starting an internal combustion engine. - 特許庁

このような感熱動作クラッチ2をウオーターポンプの駆動に使用することにより、温度に応じて動力伝達/遮断を切り替えることができるので、エンジンの温度が低い間(暖機前)は動力を遮断して冷却を行わず、暖機を促進することができる。例文帳に追加

This thermo-sensitive actuating clutch 2 is used for the driving system of the water pump, and thereby, transmission/interruption of the power can be switched in accordance with the temperature, and therefore, the power is interrupted and cooling is not performed while the temperature of an engine is low (before warming-up), and warming-up can be promoted. - 特許庁

この発明は、トランスファやディファレンシャル等の駆動力伝達系、及び駆動力配分装置に作用する負荷を低減して寿命を延長し、また、燃料消費量を低減して省エネルギーに寄与することを目的とする。例文帳に追加

To provide a device for controlling distribution of a driving power in a vehicle, which device can elongate the life by reducing a load applied to a driving power transmitting system and a driving power distributing device, such as a transfer mechanism and a differential mechanism, and can contribute to the energy saving by reducing a fuel consumption. - 特許庁

内燃機関と電動機を備えた動力装置を有するハイブリッド車両において、内燃機関始動に要する時間を短縮し、動力伝達系のねじり共振による車体振動を抑制し、また電力消費を低減させる。例文帳に追加

To shorten a time required for an internal combustion engine starting, to inhibit a body vibration caused by a twisting resonance of a motive power transmission system and reduce a power consumption in a hybrid vehicle having a motive power device provided with an internal combustion engine and an electric motor. - 特許庁

油圧クラッチにワンウエイクラッチを付設した4輪駆動車両において、動力伝達系の性能確認技術、特に前輪制動力及びワンウエイクラッチ性能を正しく判定することのできる計測技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a performance confirming technology of a power transmission system, especially a measuring technology, capable of determining accurately front wheel braking power and one-way clutch performance in a four-wheel drive vehicle, wherein the one-way clutch is attached to a hydraulic clutch. - 特許庁

簡単かつ安価で軽量コンパクトな構成でありながら、既存の自動二輪車等の車両の動力伝達系に対して変更を伴うことなく、良好に電動モータの出力を駆動力として作用させることができるハイブリッド車両を提供する。例文帳に追加

To provide a hybrid vehicle allowing an output of an electric motor to favorably act as a drive force without any accompanying alteration to a power transmission system of a vehicle such as an existing motorcycle in spite of being constituted to be simple, inexpensive, lightweight and compact in size. - 特許庁

この背景に国鉄181電車や国鉄101電車に代表される1957年以降の新性能電車の登場や、気動車・ディーゼル機関車の動力伝達方式変速機の実用化で1953年の国鉄キハ10気動車以降、長大編成運転可能となった気動車の台頭なども挙げられる。例文帳に追加

This background revealed the appearance of trains with new performance after 1957 represented by JNR 181 and 101 trains and the rise of diesel railcars which made it possible to pull a long and heavyweight train created from the realization of drive-line transmissions of railcars/diesel locomotives after JNR Kiha 10 railcars appeared in 1953.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

第一のサーボモータの駆動力を、射出スクリュに対して、軸回りの回転駆動力および軸方向の移動駆動力として選択的に及ぼし得る駆動力伝達系を備えた電動モータ式の射出装置において、スクリュ背圧の制御精度を、簡単な構造によって向上せしめること。例文帳に追加

To enhance the control accuracy of screw back pressure by a simple structure in an electromotor type injection device equipped with a drive force transmission system capable of selectively exerting the drive force of a first servo motor on an injection screw as the rotary drive force around the axis of the screw and the moving drive force in the axial direction of the screw. - 特許庁

図示しない駆動モータの駆動によって第1サイドフェンス611や第2サイドフェンス612を図中矢印方向にスライド移動させているときに、駆動モータからサイドフェンスに至るまでの駆動伝達に所定の閾値を超える負荷がかかったことに基づいて、駆動力伝達を切る図示しない駆動制限機構を設けた。例文帳に追加

An unillustrated drive limiting mechanism cutting transmission of a driving force, based on the fact that load exceeding a predetermined threshold is applied to a drive transmission from an unillustrated drive motor to a first side fence 611 and a second side fence 612 while the first side fence 611 and the second side fence 612 are slidably moved in a direction of an arrow in the figure by drive of the drive motor, is provided. - 特許庁

モータMによって駆動される被駆動部材とモータMのロータRとの間に介装される伝達部材Hを介して被駆動部材にモータMの動力伝達する駆動において、ロータRの周方向振動における共振周波数fmが、所定の電気角速度におけるモータMの電気的な共振周波数feより少なくとも大きくなるように設定されてなることを特徴とする。例文帳に追加

In a drive system for transmitting power of a motor M to a member driven by the motor M through a transmission member H interposed between the driven member and the rotor R of the motor M, resonance frequency fm in the circumferential vibration of the rotor R is set higher than at least the electrical resonance frequency fe of the motor M at a predetermined electric angular velocity. - 特許庁

溶接ワイヤを巻回した状態で収容保持する溶接ワイヤ容器からワイヤガイド管を経て溶接トーチに至るワイヤ送給経路の途中に複数のワイヤ送給装置を設け、少なくとも一つのワイヤ送給装置が駆動源で発生した駆動力を溶接ワイヤを駆動するローラに伝達する駆動伝達の一部にトルクリミッターを配するものである。例文帳に追加

A plurality of wire supplying device is provided on the way of a wire supplying path from a welding wire container storing and holding the welding wire in a wound state to a welding torch through a wire guide pipe, and a torque limiter is disposed on part of a driving transmission system wherein at least one wire supplying device transmits the driving force generated in a driving source to a roller for driving the welding wire. - 特許庁

一方、右アクスルシャフトRAを挿通させてこの上に同軸に電気駆動モータEMを配設し、その出力軸Msに同軸に繋がるプラネタリ減速機30を配設し、プラネタリ減速機30により減速された電気駆動モータEMの出力を第2動力伝達系40を介して終減速装置20に伝達させる。例文帳に追加

An electric drive motor EM through which a right axle shaft RA is inserted is arranged on the shaft RA coaxially, a planetary speed reduction gear 30 connected coaxially to the output shaft Ms is arranged for transmitting the output of the electric drive motor EM, the speed of which is reduced by the planetary speed reduction gear 30 is transmitted to the final reduction gear 20 through a second power transmission system 40. - 特許庁

従来のTJジョイントの機構上不可避であった誘起力の回転次数成分の影響を少なくし、かつ、低スライド抵抗の特性を実現し、自動車の動力伝達系に適用した場合にNVH特性に及ぼす影響を少なくする。例文帳に追加

To reduce influence exerted on an NVH characteristic when applied to a motive power transmission system of an automobile by reducing influence of a rotational order component of functionally unavoidable inductive force of a TJ system joint, and realizing a characteristic of low slide resistance. - 特許庁

互いにミラー配置の関係を満たすリフト量可変動弁機構を吸気と排気とに有する内燃機関は、クランク軸2の駆動力伝達され、クランク軸2の回転方向と同一方向に駆動されるプーリ8を備えている。例文帳に追加

The internal combustion engine including the variable lift valve gear mutually satisfying a relation of mirror arrangement is provided with a pulley 8 to which drive force of a crank shaft 2 is transmitted and which is driven in a same direction as a rotation direction of the crank shaft 2. - 特許庁

ねじれ穴50と多角形の突起10の嵌合及び当接により感光ドラム80は駆動Iに対して着脱可能であり、又、駆動力伝達の際に感光ドラム80は駆動Iに引き込まれ、位置決め及び自動調芯される。例文帳に追加

Due to the fitting and contact of the twisted hole 50 with the polygonal projection 10, the photoconductive drum 80 is enabled to be attachable/detachable to the driving system I, and then the drum 80 is drawn into the driving system I upon the transfer of a driving force to be positioned and self-centered. - 特許庁

無段変速機を備えた車両において、変速時の駆動のイナーシャトルクをエンジントルクにより補償するにあたり、無段変速機制御伝達特性モデルを高次化することなく変速時の駆動力の変動を抑制する。例文帳に追加

To suppress the fluctuation of a driving force when gear is shifted without bringing a transmission characteristic model of a continuously variable transmission control system to a high order when inertia torque of a drive system is compensated by engine torque when gear is shifted in a vehicle provided with a continuously variable transmission. - 特許庁

軸穴8Aを有する鉄の入力軸(軸穴部材)8と、該入力軸8の軸穴8A内に嵌合された鉄のモータ軸10とが、キー溝8K、10K及びキー30によって構成される動力伝達部Tを介して結合されている。例文帳に追加

An iron/steel input shaft 8 (shaft hole member) having a shaft hole 8A and an iron/steel motor shaft 10 fitted into the shaft hole 8A of the input shaft 8 are connected to each other through a power transmission part T formed of a keyways 8K and 10K and a key 30. - 特許庁

エンジントルク変動検出システム10は、エンジン20、ダンパ接続部30、トランスミッション機構40を含む動力伝達系と、制御であるエンジン−ECU60、MG−ECU62、HV−ECU64と、エンジントルク変動を検出する制御部70とを含んで構成される。例文帳に追加

This engine torque variation detection system 10 includes: the power transmission system including the engine 20, damper connection 30, and transmission mechanism 40; and as a control system, an engine-ECU 60, an MG-ECU 62, an HV-ECU 64, and a control section 70 detecting engine torque variation. - 特許庁

PTOクラッチ機構を介してPTO入力軸に作動連結されたPTOクラッチ軸からメインPTO用伝動軸への動力伝達方向を切り換える為のPTOアイドル軸と、前記メインPTO用伝動軸の回転動力を前記第1端壁から外方へ出力する為のサブPTO軸とを、選択的に装着可能に構成する。例文帳に追加

This transmission is so formed that a PTO idle shaft for changing over a direction for transmitting a power from a PTO clutch shaft operably connected to a PTO input shaft through a PTO clutch mechanism to a main PTO transmission shaft and a sub PTO shaft for outputting the rotating power of the main PTO shaft from a first end wall to the outside can be selectively installed therein. - 特許庁

電動パワーステアリング装置1は、操舵入力に応じて電動モータMを駆動し、前記電動モータMの駆動力をウォームギヤ61およびウォームホイール62を介してステアリング伝達することにより車両の転舵を行う。例文帳に追加

The electric power steering device 1 performs turning of a vehicle by driving an electric motor M according to steering input and transmitting drive force of the electric motor M to a steering system through a worm gear 61 and a worm wheel 62. - 特許庁

ミラーを傾斜させたときに、可動出力軸が傾くので駆動動力伝達ロスが大きくなり、ミラーの振動や応答性低下といった問題やミラーの傾動動作が間欠的になるといった安全上問題が発生しやすい。例文帳に追加

To solve a problem wherein power transmission loss of a driving system becomes large since a movable output shaft is inclined when a mirror is inclined to easily generate problems of vibration of the mirror, lowering of responsiveness and safety problem of an intermittent mirror tilting operation. - 特許庁

シフトレバー8aをプレシフト位置PrUPp,PrDNpに移動させれば、実際にはシフト切り換えは実行せずに、クラッチが解放されている方の回転動力伝達系に属する変速機構を、対応する変速比状態に切り換えておくことができる。例文帳に追加

By moving a shift lever 8a to pre-shift positions PrU Pp and PrDNp, a transmission mechanism belong to the rotation power transmitting system on the clutch released side can be changed to a corresponding gear shift state without actually executing shift change. - 特許庁

本発明は、駆動機械(2、3)に取り付けられて遊星歯車セット(18)を備えるトランスミッション(10)を介して、少なくとも1つの駆動輪に結合させることができる駆動出力シャフト(6)を有する少なくとも1つの駆動機械(2、3)を備える動力伝達系に関する。例文帳に追加

This invention relates to the power transmission system having at least one driving machine (2 and 3) having a driving output shaft (6) joinable to at least one driving wheel via a transmission (10) having a planetary gear set (18) installed in the driving machines (2 and 3). - 特許庁

動力伝達系100は、速度及び負荷動作範囲全体にわたりフルスケール圧縮機リグ150を試験するよう構成され、チョークからストールまで全負荷、部分負荷(出力ターンダウン)及び部分速度条件でフル圧縮機マッピングを可能にする。例文帳に追加

The power transmission system 100 is constituted to test the full-scale compressor rig 150 in a whole rate and load operation range and allows full compressor mapping from choke to stall, under a full load condition, a partial load (output turndown) condition, and a partial rate condition. - 特許庁

コントローラ26により、車両10の発進時、中扉12を閉じた状態で、かつ駆動力伝達系統が接続されていない時に、発進禁止灯36を点灯したままにすると共に、アクセルインターロック38を作動させたままにする。例文帳に追加

At a start of a vehicle 10, a controller 26 keeps a start prohibition lamp 36 on and an accelerator interlock 38 on while a middle door 12 is closed and a driving force transmission system is not connected. - 特許庁

人体以外の動力源を用いることなく、人間の筋骨格に荷重に対して、十分な剛性と柔軟な追随性を持ち、しかも安全で安価な、且つ簡便な、応力伝達のためのリンク機構と、該リンク機構を具備した歩行補助装置を提供する。例文帳に追加

To provide a link system which uses no other power source than a human's own body to provide sufficient rigidity and soft flexibility against a load added on the human muscle skeletal system, and is safe, low-priced, and ready to transmit a stress; and walking aid equipment installed with the link system. - 特許庁

ベルト式変速機の伝動ベルトと後輪への後輪側動力伝達系との共振に起因したこもり音を低減しつつ、ベルト挟圧力をこもり音の低減のために上昇させる機会を抑えることができる車両用駆動装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control unit of a vehicle drive device that prevents an increase in belt clamping force for reducing a muffled sound which is generated by resonance between a transmission belt of a belt type transmission and a system for transmitting rear wheel-side power to a rear wheel. - 特許庁

この変速機は、出力軸AoとMG軸Amとの間で動力伝達系統を確立するとともに「出力軸Aoの回転速度に対するMG軸Amの回転速度の割合」(電動機減速比)を2段階(Hi又はLo)に選択的に設定可能な電動機変速機構M2を備える。例文帳に追加

This transmission is provided with an electric motor transmission mechanism M2 which is capable of establishing a power transmission system between the output shaft Ao and the MG shaft Am, and selectively setting "a ratio of the rotation speed of the MG shaft Am to the rotation speed of the output shaft Ao" (electric motor speed reduction ratio) in two stages (Hi or Lo). - 特許庁

低速走行用の変速段(EV)が確立されている場合、Ao、Am間で動力伝達系統が確立され、且つ、電動機減速比(Aoの回転速度に対するAmの回転速度の割合)が第1減速比(>1)に設定される。例文帳に追加

When a low speed drive gear position (EV) is established, a power transmission system is established between the output shafts Ao, Am and an electric motor speed reduction ratio (ratio of the rotational speed of the output shaft Am to the rotational speed of the output shaft Ao) is set to a first speed reduction ratio (>1). - 特許庁

第1クラッチ65によって、第1駆動D1の動力がスライダ24及び第1リンク材42に伝達される能動状態とすれば、第1モータ72によって、スライダ24、第1リンク材42及び第2リンク材46を動かし、作業を進めることができる。例文帳に追加

The condition is switched into an active condition wherein power of the first drive system D1 is transmitted by the slider 24 and the first link material 42 by the first clutch 65, so that the slider 24, the first link material 42, and the second link material 46 can be moved by a first motor 72 to promote the operation. - 特許庁

エンジンからの動力の一部を電気パスを用いて電気的に伝達する車両用駆動装置の制御装置において、電気パスに関連する機器への負担が低減されたり、電気パスに関連する機器の温度上昇が抑制されて冷却が小型化され得る制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a driving device for a vehicle adapted to electrically transmit part of power from an engine using an electric path, capable of reducing the load on equipment related to the electric path, or miniaturizing a cooling system by suppressing the temperature rise of the equipment related to the electric path. - 特許庁

エンジン始動制御手段180は、エンジン10を始動するために電動機MGでエンジン回転速度Neを引き上げるクランキング制御を行い、そのクランキング制御では、電動機MGからエンジン10までの動力伝達系の共振周波数f_RSで電動機トルクTmgを脈動させる。例文帳に追加

An engine start controller 180 performs cranking control to pull up engine speed Ne with the electric motor MG in order to start the engine 10 into operation, and in the cranking control, makes the electric motor torque Tmg pulsate by resonance frequency f_RS of a power transmission system from the electric motor MG to the engine 10. - 特許庁

減速モーター6の駆動力を2本の相対する刃具固定のシャフトにチェーン9を介して伝達して破砕時の衝撃を吸収させることにより、駆動部品の損耗を削減するとともに騒音を小さくすることができる。例文帳に追加

Any wear of driving system parts can be reduced, and the noise level can be reduced by absorbing the crushing impact by transmitting the driving force of a reduction gear motor 6 to two shafts facing each other and fixed to a blade via a chain 9. - 特許庁

電動機やその制御に故障が生じて電気式差動部を非差動状態に切り換えるに際して、切換制御時に発生する駆動トルクの増加、または被駆動トルクの増加を低減することができる車両用動力伝達装置の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a power transmission for vehicle which can suppress increase in driving torque which is generated when controlling switching or increase in driven torque when switching an electric type differential section to a non-differential status when a failure occurs in a motor or its control system. - 特許庁

衝撃の作用時および作用後においてナット板と可動体との連係姿勢に位置ズレがなく駆動力伝達としての機能を保持でき、耐衝撃性があり、シンプルな構造で設計の自由度が高く小型化に有利なアクチュエータユニットを提供すること例文帳に追加

To provide an actuator unit exhibiting high degree of freedom in design through a simple structure and advantageous for miniaturization, in which there is no positional gap in the linkage posture of a nut plate and a movable object during and after action of impact, and the function as a driving force transmission system can be sustained while exhibiting impact resistance. - 特許庁

ディテントレバー18の回転位置を各レンジの位置で弾性保持するためのディテントバネ26の弾性力によるトルクの方向がモータ(出力軸15)の駆動力によるトルクの方向と反対になっている場合は、回転伝達の遊び(ガタ)が詰まった状態となっている。例文帳に追加

When the direction of torque generated by an elastic force of a detent spring 26 for elastically holding the rotational position of the detent lever 18 at a position of each range is reverse to the direction of torque generated by a driving force of the motor (output shaft 15), the play (rattling) of the rotation transmission system is in a state of being clogged. - 特許庁

駆動部7を撮像光学の光軸OLに近接して配置させるとともに、駆動モータとして面対向型構成を採用し、回動アーム等を用いることなく、駆動モータから可動部材6に動力を直接伝達する。例文帳に追加

The driving part 7 is arranged proximately to the optical axis OL of the imaging optical system and also surface opposed type constitution is adopted as a driving motor, and motive power is directly transmitted from the driving motor to the movable member 6 without using a turning arm or the like. - 特許庁

例文

4点の中1点が浮き上がることを想定し、浮き上がり時、駆動モータからの駆動力がより早く伝達される駆動統側(駆動の基準となる側の摺動部材が浮いてしまうと、画像の歪みに大きく影響する)の摺動部材32aが浮かないようにする。例文帳に追加

On the assumption that one out of four points may be floated, the guiding member 32a on a driving system side, to which the driving force is transmitted faster, (when the guiding member on the reference side of drive is floated, large distortion of image is caused) is prevented from floating. - 特許庁

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