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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 空気過剰率の意味・解説 > 空気過剰率に関連した英語例文

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空気過剰率の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 173



例文

エンジンの始動後、目標空気過剰率tLamdを通常時よりも小さな値Lamd1に設定することで、排気ガス温度を上昇させ、HC吸着触媒の活性化を促進する。例文帳に追加

After starting of the engine, a target excess air ratio tLamd is set to a value Lamd1 smaller than a value in normal time to rise a exhaust gas temperature and promote the activation of the HC adsorbing catalyst. - 特許庁

エンジン(1)は、隙間容積及びピストン行程容積から定義される機械的圧縮比、吸気バルブのリフト特性、並びに燃焼室内の燃料混合気の空気過剰率を変更可能に構成されている。例文帳に追加

An engine 1 is constructed so that the mechanical compression ratio defined from the gap capacity and piston stroke capacity, the lift characteristics of a suction valve, and the excess air factor of a fuel mixture gas in a combustion chamber are variable. - 特許庁

そして、リーン運転時に上流側、下流側空燃比検出手段43、44の出力から算出した各空気過剰率の偏差を所定の基準値と比較して触媒42の劣化を判定する。例文帳に追加

During lean operation, deterioration of the catalyst 42 is determined by comparing a deviation of each excess air ratio calculated from outputs of the upstream side and downstream side air fuel ratio detecting means 43, 44 with a predetermined reference value. - 特許庁

高度に応じたパラメータの影響を受けるような場合であっても空気過剰率を正確に制御できるようにして、スモークの発生を確実に抑制できるようにする。例文帳に追加

To enable to surely restrain generation of smoke, by enabling to control air excess ratio accurately even in a case when it is affected by parameter according to altitude. - 特許庁

例文

高い精度で着霜による室外側熱交換器の閉塞を検知し、過剰な除霜運転への切り替えを抑制することで、信頼性と暖房効の高い空気調和機を得る。例文帳に追加

To obtain an air conditioner with high reliability and heating efficiency, which detects clogging of an outdoor side heat exchanger caused by frost formation with high accuracy and suppresses excessive switching to defrosting operation. - 特許庁


例文

電子制御装置(ECU)80は、酸化触媒の活性状態を逐次推定し、この活性状態に応じて変動するEGRガス中の不活性成分量を空気過剰率の最適化制御に反映させる。例文帳に追加

An electronic control unit (ECU) 80 successively estimates an active condition of the oxidation catalyst, and reflects the amount of inactive component in the EGR gas variable corresponding to the active condition, on the control for optimizing an excess air factor. - 特許庁

空気過剰率λを2以上に設定したリーン状態において、安定した筒内燃焼を実現し、NOx排出量の抑制と燃費の向上の両立を図る。例文帳に追加

To attain both suppression of an NOx emission and improvement of fuel economy by enabling stable cylinder combustion in a lean state that an excess air ratio λ is set at 2 or more. - 特許庁

ディーゼルエンジン5は、流入する排気の空気過剰率に応じて排気中のNOxを吸収あるいは吸収したNOxを放出するNOx吸収剤16を排気通路に備える。例文帳に追加

A diesel engine 5 has an NOx absorbent 16 disposed in an exhaust passage thereof for absorbing NOx in exhaust and emitting the absorbed NOx depending on an excessive air rate of the exhaust flowing into the diesel engine 5. - 特許庁

本発明は簡素な構成にて三種類の濃度の混合気を燃焼させて希薄火炎を安定化させ、希薄火炎の空気過剰率増大および燃焼割合増大により超低NOxを実現する。例文帳に追加

To stabilize a lean flame by burning air-fuel mixture in three kinds of concentrations through simple constitution and to realize very low NOx through the increase of an excess air factor of a lean flame and the increase of a combustion ratio. - 特許庁

例文

再生時期が近く、かつ触媒温度が低い状態のときに、再生準備として、吸気絞りなどにより排気の空気過剰率λを小さくし、排温を昇温させる。例文帳に追加

When the regenerating time is near and catalyst temperature is low, as regenerating preparation, the excess air ratio λ of the exhaust is made to be small by intake air throttling and the like, thereby raising exhaust gas temperature. - 特許庁

例文

制御部は過剰空気を1.5〜2.8の間に維持し,フィルターに蓄積した煤量からフィルター排気ガス温度を推定し,排気燃焼ガスの温度を下げる制御を行う。例文帳に追加

The control part maintains the ratio of excessive air between 1.5-2.8 and estimates the exhaust gas temperature of the filter based on the accumulated amount of the soot in the filter, and makes a control so as to lower the temperature of the exhaust combustion gas. - 特許庁

特定領域における空気過剰率λの目標値は元々低めに設定されているので、これをλ=1に補正してもエンジン出力の変動や燃費の大幅な悪化は生じず、煤の増大も阻止できる。例文帳に追加

Since the target value of the air excessive rate λ in the specified area is set to be low, even if the target value is corrected to be λ=1, changes of engine output or great deterioration of fuel economy does not occur, and the increase of soot can be prevented. - 特許庁

特に、目標空気過剰率tλが高いほど一次遅れ処理の時定数Tcを大とし、より緩慢に変化させることで、失火を防止する。例文帳に追加

Especially the higher the target air excess rateis, the larger a time constant Tc of the first-order lag processing is set, whereby the pilot injection quantity is changed more slowly to prevent misfire. - 特許庁

ある階の複数のドラフトチャンバによる同時運転が予め定めたx%を超えた場合にも、空気調和機を過剰な設備とすることなしに超えた分の給気を可能とした空調システムを提供する。例文帳に追加

To provide an air conditioning system capable of supplying air to make up for excess part without providing an air conditioner with excess equipment even when simultaneous operation factor by a plurality of draft chambers of a certain floor is over a predetermined x%. - 特許庁

フィードバック実行条件が成立し、且つ見込み補正フラグXOTP=0(見込み補正せず)の場合には、目標空気過剰率λTGを設定する(ステップ101〜103)。例文帳に追加

In the case where an execution condition of feed back is effected and a prospect correction flag XOTP=0 (no prospect correction), an excess ratio λTG of target air is set (Step 101-103). - 特許庁

空気過剰率が1未満ならばトルクショックの危険は小さいとして、噴射量を予め定められたリッチ時目標噴射量に設定する(S90)。例文帳に追加

In the case wherein the excess air ratio is less than 1, probability of danger in a torque shock is determined small, and the injection quantity is set at a preset rich-time target injection quantity (S90). - 特許庁

従来、外部に捨てられていた凝縮水及び過剰水等を活用して冷凍サイクルの高効化を図ることができるヒートポンプ式空気調和装置を提供する。例文帳に追加

To provide a heat pump type air conditioning device capable of improving efficiency of a refrigerating cycle by utilizing the condensation water, excess water and the like which are conventionally discarded to the external. - 特許庁

空気過剰率、燃料の着火時期、シリンダ内の圧縮端温度のうち、少なくとも1つから、アイドル運転中の等容度CVOLを予測する(S1)。例文帳に追加

The degree of constant volume CVOL during idling operation is predicted from at least one of the excess air ratio, ignition timing of fuel and a compression end temperature in a cylinder (S1). - 特許庁

ディーゼルエンジンにおいて、空気過剰率が低下して、等容度が低下する場合などでも、アイドル運転時に応答の良い回転数制御を可能とする。例文帳に追加

To carry out rotating speed control of good response in idling operation even when an excess air ratio falls and the degree of constant volume falls in a diesel engine. - 特許庁

一方、ステップ110において、空気過剰率λ≦1を満たさないと判定された場合は、排気ガス中のO_2濃度がゼロよりも高いと判断できる。例文帳に追加

When it is determined that air excess rate λ≤1 is not satisfied in step 110, it is determined that O_2 concentration in the exhaust gas is higher than zero. - 特許庁

第一温度検出手段32によって検出された温度情報を元に、加熱手段27に供給される混合気の空気過剰率を制御するようにした。例文帳に追加

The excess air ratio of the air-fuel mixture supplied to the heating means 27 is contemplated to be controlled based on temperature information detected by the first temperature detecting means 32. - 特許庁

熱源機への過剰な負担を掛けずに、効良く、給湯運転が充分に発揮できる躯体蓄熱を利用した空気調和・蓄熱・給湯システムを供給することを目的としている。例文帳に追加

To provide an air-conditioning/heat storing/hot water supplying system utilizing body heat storage, capable of fully providing hot water supply operation with high efficiency without burdening a surplus load on a heat source machine. - 特許庁

混合燃料ガスを用いるガスエンジンの制御方法において、燃料ガスの混合割合の変化に対応して、適正な空気過剰率又は空燃比で運転できるようにする。例文帳に追加

To provide a control method of a gas engine using a mixed fuel gas capable of operating the engine at an appropriate excess air ratio and air-fuel ratio in accordance with a change in a mixture ratio of the fuel gases. - 特許庁

第2の検査ステップにおいて、調節装置が、各アクチュエータを、化学量論値λ=1を上回る空気過剰率に相当する供給比へ調節する。例文帳に追加

In a second test step, an adjustment device adjusts each actuator toward a supply ratio corresponding to an air excess coefficient above a stoichiometric value of λ=1. - 特許庁

目標空燃比が相対的にリーンなとき(例えば空気過剰率λ=2のとき)は、目標空燃比が相対的にリッチなとき(例えばλ=1のとき)に比して、フィードバック制御の応答性が高められる。例文帳に追加

When the target air-fuel ratio is relatively lean (for example, air excessive rate λ=2), the responsiveness of feedback control is enhanced, compared with when the target air-fuel ratio is relatively rich (for example, λ=1). - 特許庁

エンジンの停止後に大気校正動作を実行してUEGOセンサ32の経時変化度合いを測定し、この経時変化度合いを考慮して実際の空気過剰率を応じた空燃比制御を行う。例文帳に追加

Atmosphere correction operation is performed after the engine is stopped, an aging degree of the UEGO sensor 32 is measured, and the air-fuel control is performed according to an actual excess air ratio in consideration of this aging degree. - 特許庁

さらに、エンジン負荷と、エンジン回転数と、空気過剰率を検出し、これら検出要素から排気ガス中のNOx量を推定し、該推定NOx量に応じてプロパンの供給量を制御する。例文帳に追加

An engine load, an engine rotating speed, and an excess air ratio are detected, a NOx quantity in exhaust gas is estimated from those detected elements, and the supplying quantity of the propane is controlled corresponding to the estimated NOx quantity. - 特許庁

2サイクル自着火運転領域において燃料噴射量が多い時には燃料噴射量が少ない時に比較して空気過剰率Rを大きくする。例文帳に追加

When fuel injection quantity is large in a two-cycle self-ignition operation region, an air excess ratio R is increased as compared with that when fuel injection quantity is small. - 特許庁

DPF14に堆積するPM堆積量を検出し、NOxトラップ触媒13のNOx再生制御やSOx再生制御では、PM堆積量に応じて目標空気過剰率を調整する。例文帳に追加

A PM deposition amount accumulated in the DPF 14 is detected, and a target excess air ratio is adjusted according to the PM deposition amount in the NOx regeneration control or SOx regeneration control of the NOx trap catalyst 13. - 特許庁

フィードバック制御はストイキを目標として行うので、実空気過剰率のフィードバックには比較的安価な酸素センサを適用することができる。例文帳に追加

Since the feedback control is conducted to the target of stoichiometry, a relatively low-cost oxygen sensor can be applied for feedback of the actual excess air ratio. - 特許庁

排気還流通路5に流入する排気還流ガスの空気過剰率λ_0が排気系に設けられた酸素濃度センサ25により検出される酸素濃度OXCEに応じて算出される。例文帳に追加

The excess air ratio λ_0 of the exhaust recirculation gas flowing into an exhaust gas recirculation passage 5 is calculated according to the oxygen concentration OXCE detected by an oxygen concentration sensor 25 installed in an exhaust system. - 特許庁

コモンレール式燃料噴射装置の空気過剰率が小さいときにスモークの排出が増加するという問題を回避できる、ディーゼルエンジンの燃料噴射装置を提供すること。例文帳に追加

To avoid an increase in the exhaust of smoke when an air excessive rate of a common rail type fuel injection device is small. - 特許庁

空気導入攪拌器40や偏向板60により水素リッチガスと空気は略均一な混合状態とされるから、水素リッチガスに含まれる一酸化炭素は効よく触媒上で酸素によって酸化され、過剰な酸素による水素の酸化は生じない。例文帳に追加

Carbon monoxide contained in the hydrogen enriched gas is efficiently oxidized by oxygen on a catalyst and the oxidation of hydrogen by excess oxygen does not occur because the hydrogen enriched gas and the air are uniformly mixed by the air introducing stirrer 40 and the polarizing plate 60. - 特許庁

各気筒の燃料噴射弁の個体差や吸入空気量のバラツキに起因する内燃機関の回転変動を低減できると共に、各気筒の空気過剰率の異常低下を抑制して排ガス性能の悪化を未然に防止できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine capable of reducing rotational fluctuation of the internal combustion engine due to individual difference and dispersion of intake air amounts of fuel injection valves of each cylinder, and capable of preventing deterioration of exhaust gas performance by suppressing abnormal dropping of an excess air ratio of each cylinder. - 特許庁

空気の中に、軽油(燃料)を、空気過剰率λを特定して、間欠で噴射し、750℃以上、1050℃以下、の温度で燃焼させ、ガスの中に、特定の粒径分布からなるパティキュレートマター(PM)を発生させるPM発生方法の提供による。例文帳に追加

In this PM generating method, gas oil (fuel) is intermittently injected into the air while the air excess percentage λ is specified, and is burned at a temperature of 750°C or higher and 1,050°C or lower, and the PM of the specific particle size distribution are generated in the gas. - 特許庁

エンジンコントローラ15は、空気流量と空気過剰率λ(空燃比)とEGRバルブ開度とエンジン速度とを制御情報として、スロットルバルブ4と燃料噴射弁5とEGRバルブ12とを制御することにより、水素エンジン1のEGR制御及び空燃比制御を行う。例文帳に追加

An engine controller 15 executes EGR control and air fuel ratio control of the hydrogen engine 1 by controlling a throttle valve 4, a fuel injection valve 5 and an EGR valve 12 with using air flow rate, excess air ratio λ (air fuel ratio), EGR valve opening and engine speed as control information. - 特許庁

触媒上流側の空燃比センサで検出した実際の燃料過剰φと目標燃料過剰φref との偏差と空気量Qとに基づいて、触媒内状態量の変化量ΔOS(i) を算出し、これを積算して現在の触媒内状態量OS(i) を求める(ステップ101)。例文帳に追加

Change amount ΔOS(i) of quantity of state in the catalyst is calculated based on a deviation between an actual fuel excess ratio ϕ detected by an air-fuel sensor on the upstream side of the catalyst and a desired fuel excess ratio ϕref and an air amount Q, and the change amount is integrated to derive the present quantity of state OS(i) in the catalyst (step 101). - 特許庁

このため、本発明に係る内燃機関1は、燃焼室5内に導かれる吸気(新気(外気)、EGRガスなど)の酸素モル分が目標酸素モル分となるように、空気過剰率、EGR、残留ガスの少なくとも1つを制御することを特徴とする。例文帳に追加

This internal combustion engine 1 controls at least one of an excess air ratio, an EGR rate and a residual gas rate so that an oxygen molar fraction of intake air (new air (outside air) and EGR gas, etc.) led to the inside of a combustion chamber 5 is a target oxygen molar fraction. - 特許庁

NO_2への変換は排気温度に依存するので、排気温度tが所定の変換を得られる排気温度Toxiより低い場合(ステップ4,5)は、燃料噴射量を増量して空気過剰率λを小さくし(ステップ5)、CO排出量を高める。例文帳に追加

Since a conversion rate into NO2 depends on exhaust air temperature, a fuel injection amount is increased, an air excess rate λ is reduced (step 5), and CO exhaust amount is increased when exhaust air temperature (t) is lower than exhaust air temperature Toxi at which a predetermined conversion rate is obtained (steps 4, 5). - 特許庁

この燃料噴射時期ITでは、EGRRegrを56%程度まで高めてもスモーク排出量が極めて低い値に抑制される一方、大量のEGRにより1.0以下の空気過剰率が実現され、増加したHCやCOによりNOxの放出還元が可能となる。例文帳に追加

At the fuel injection timing IT, the smoke emission quantity is controlled to a very low value even if the EGR rate Regr is increased to about 56%, while the excess air ratio of 1.0 or lower is achieved because of the large EGR, so that NOx can be emitted and reduced with the increased HC and CO. - 特許庁

ECU30は、運転条件に応じてBSFCが最小となる燃料噴射時期を選択して燃料噴射ノズルNから燃料を噴射させ、EGR装置9のEGR空気過剰率λが1.2〜1.6の間となるように設定する。例文帳に追加

The ECU 30 selects fuel injection timing with BSFC (Brake Specific Fuel Consumption) minimized according to an operating condition, injects fuel from a fuel injection nozzle N, and sets the EGR rate of the EGR device 9 so that an air excess ratio λ is set between 1.2-1.6. - 特許庁

空気過剰率が1以上ならばトルクショックの危険があるとして、S40で求めた燃焼とS60で求めた目標トルク相当値とから、リーン期間と同じトルク相当値を達成する噴射量を算出する(S80)。例文帳に追加

In the case wherein the excess air ratio is not less than 1, probability of danger in a torque shock is determined large, and the injection quantity for achieving a torque correspondent value the same as that of the lean period is computed based on the rate of combustion obtained in S40 and the injection quantity obtained in S60 (S80). - 特許庁

排気ガス再循環装置に関し、EGRバルブ位置に関して適正なサンプリングデータを用いるようにして筒内の実際の空気過剰率を精度よく推定EGR(排気ガス再循環)を高精度で制御することができるようにする。例文帳に追加

To provide an exhaust gas recirculation system equipped with precise controllability for the EGR(exhaust gas recirculation) by using proper sampling data about the EGR valve position and presuming accurately the actual excess air ratio in each cylinder. - 特許庁

排気ガス浄化システムは、排気ガスの空気過剰率(λ)が1を超えるときに窒素酸化物を吸収し、λが1以下のときに窒素酸化物を脱離するNOxトラップ材と、浄化触媒と、排気ガス中の酸素濃度を制御するO2制御手段と、を備える。例文帳に追加

The exhaust emission control system comprises: an NOx trapping material for absorbing nitrogen oxide when an excess air ratio λ of exhaust gas exceeds 1 and for desorbing the nitrogen oxide when the λ is 1 or smaller; a conversion catalyst; and an O2 control means for controlling oxygen concentration in the exhaust gas. - 特許庁

筒内空気過剰率を正確かつ簡易に推定できるようにして、エンジンが失火しないで安定したリーン運転を行なえるようにしながら、できるだけ多くの排ガスを再循環させて確実にNO_X を低減させることができるようにする。例文帳に追加

To make NOx surely reducible by accurately and simply estimating a cylinder air excessive rate so as to recirculate exhaust gas as much as possible while stable lean operation can be performed without a misfire of an engine. - 特許庁

各気筒の燃料噴射弁の個体差に起因する内燃機関の回転変動を低減できると共に、各気筒の空気過剰率の異常低下を抑制して排ガス性能の悪化を未然に防止できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine capable of reducing rotational fluctuation of the internal combustion engine due to individual difference of fuel injection valves of each cylinder, and capable of preventing deterioration of exhaust gas performance by suppressing abnormal dropping of an excess air ratio of each cylinder. - 特許庁

そして、HC付着量が所定値S1より大きければ(S5)、吸気通路に配設された吸気スロットルの開度を小さくし(S7)、空気過剰率の低下を通して排気温度を上昇させることで、DOCの表面に付着したHCの酸化除去を促進させる。例文帳に追加

In the case the HC adhesion amount is larger than a predetermined value S1 (S5), opening of an intake throttle installed in an intake passage is made smaller (S7) for raising the exhaust temperature by lowering the excess air ratio so as to promote oxidation removal of the HC adhered on the DOC surface. - 特許庁

低回転・低負荷域を少なくとも含む特定の運転領域(Y)では、通常の燃焼制御として、空気過剰率λを2以上3以下の所定値に設定し、かつ点火プラグ11による点火時期θigを、トルクが最大になる点火時期であるMBTに設定する(S4)。例文帳に追加

In a specified operating area (Y) including at least a low engine-speed and low engine-load area, an excess air ratio λ is set at a specified value which is two or greater and three or smaller and an ignition timing θig of a spark plug 11 is set at MBT to provide the maximum torque as normal combustion control (S4). - 特許庁

予混合燃焼モードから通常燃焼モードへの切替過渡時に、空気過剰率λの低下に応じてMFB角度指示値を進角させるとともに、MFB角度指示値と実MFB角度との差、及びブースト圧指示値と実ブースト圧との差に応じてレール圧指示値を増大させる。例文帳に追加

This combustion control device of the internal combustion engine advances an MFB angle indicating value in response to reduction in the air excessive ratio λ in a switching transitional time to an ordinary combustion mode from a premixed combustion mode, and increases a rail pressure indicating value in response to a difference between the MFB angle indicating value and an actual MFB angle and a difference between a boost pressure indicating value and actual boost pressure. - 特許庁

例文

リーバーンセンサーの出力により求めた空気過剰率と空燃比制御バルブの開度とから、前記既存の両空燃比マップに基づいて、運転中の混合ガスの第2の燃料ガスの混合割合を求め、求めた混合割合に対応する適正な空燃比マップを作成し、運転する。例文帳に追加

From the excess air ratio acquired by an output of the lean burn sensor and an opening of the air-fuel ratio control valve, the control device obtains a mixture ratio of the second fuel gas among the mixture gas during operation based on both the existing air-fuel ratio maps, and then creates an appropriate air-fuel ratio map corresponding to the acquired mixture ratio to drive the engine. - 特許庁

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