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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 赤道のの意味・解説 > 赤道のに関連した英語例文

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赤道のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 524



例文

前記曲線Kの、タイヤ赤道Cにおける中央角度α1を75〜90°、かつベルトプライの端縁Eにおける端角度α2を0〜25゜とした。例文帳に追加

The center angle α1 of the curve K at the tire equator C is made 75-90°, while the end angle α2 at the edge E of the belt ply is made 0-25°. - 特許庁

また、第二フィルム層82がタイヤの車両装着状態にてタイヤ赤道線よりも車幅方向内側にある所定の領域に部分的に配置されている。例文帳に追加

The second film layer 82 is partially arranged in a prescribed area existing in an inner side of a vehicle width direction in a tire mounting state on a vehicle than in a tire equator line. - 特許庁

したがって、タイヤ回転軸からトレッド表面までのタイヤ半径の車幅方向における平均値がタイヤ赤道面位置から左側(大径部)10Aと右側(小径部)10Bでは異なる(R1≠R2)。例文帳に追加

Accordingly, an averaged value in a car width direction of a tire diameter from a tire rotary axis to a tread surface is different (R1R2) between a left side (large diametric part) 10A and a right side (small diametric part) 10B from the tire equatorial surface position. - 特許庁

軌道傾斜角は30度以上65度以下であり、近地点あるいは遠地点の経緯度上の位置が概略赤道付近にあり、近地点引数は0度ないし180度である傾斜同期楕円軌道にある衛星を用いる。例文帳に追加

A satellite existing on an inclined synchronous elliptic orbit that an orbit inclination is30° and ≤65°, the longitudinal positions of near points and that of far points exist near an approximate equator and the argument of a certain near point isor 180 is used. - 特許庁

例文

内面13は、タイヤ半径方向の内端9i及び外端9oの間に、タイヤ赤道C側に向かって凸となる滑らかな円弧状曲線からなる内向き曲線部13aを含む。例文帳に追加

The inner face 13 includes an inwardly curved portion 13a composed of a smooth circular arc-shaped curve and convex to the tire equatorial C side between an inner end 9i and an outer end 9o in the tire radial direction. - 特許庁


例文

空気入りタイヤ10のトレッド12は、新品時は図1(A)に示すように非対称パターンであり、摩耗時は図1(B)に示すようにタイヤ赤道面CLを中心とする点対称のパターンとなる。例文帳に追加

A tread 12 of the pneumatic tire 10 has an asymmetrical pattern as shown in Fig.1(A) when the tire is new, and has a point symmetrical pattern with a tire equatorial plane CL as a center as shown in Fig.1(B) when the tire is worn. - 特許庁

トレッド12に接地端12Eからタイヤ赤道面CLに向けてタイヤ周方向に対して傾斜して延びる複数の傾斜横溝16を配し、方向性を指定することにより高いウエット性能が得られる。例文帳に追加

A plurality of slant lateral grooves 16 are arranged at a tread 12 to extend from a ground contact end 12E toward a tire equator line CL while being inclined in respect to the circumference of a tire and then a high wet performance can be attained by specifying its directional characteristic. - 特許庁

本発明に係る通信衛星システムは、衛星を赤道面に配置するのではなく、いわば極方向に配置して、南(北)半球を一括覆域とするサービスを提供する、放送を含む通信衛星系を構成するものである。例文帳に追加

This communication satellite system arranges a satellite not on an equatorial plane but in a, so called, polar direction to provide a service with a southern(northern) hemisphere as an end batch covering area, and configure a communication satellite system including broadcasting. - 特許庁

タイヤ最大幅点Dはタイヤ赤道点Pからタイヤ半径方向内側にタイヤ断面高さHの0.35倍よりも大かつ0.50倍よりも小の半径方向距離hを隔てる。例文帳に追加

The tire maximum width point D is separated inwardly in a tire radius direction from the tire equator point P at an interval of radius distance (h) which is longer than 0.35 times of a tire cross section height and shorter than 0.50 times of that. - 特許庁

例文

タイヤ赤道面C乃至その近傍領域Yを溝底面9Sが通る周方向溝9をトレッド面2Sに凹設するとともに、前記溝底面9Sに周方向にのびる突条10が隆起する。例文帳に追加

A tread surface 2S is provided with a circumferential groove 9 by recessing such that a groove bottom surface 98 thereof passes through a tire equatorial plain C or its neighborhood region Y, and a projection 10 circumferentially extended is projected on the groove bottom surface 98. - 特許庁

例文

補強ゴム層9は、タイヤ赤道面CPでの厚さが2mm以上かつタイヤ軸方向の両端部9eがタイヤ軸方向外側に向かって厚さを漸減する端細状をなす。例文帳に追加

The reinforcing rubber layer 9 has a tapered shape in which the thickness of the tire equatorial surface CP is 2 mm or more and both ends 9e in the tire axial direction have the thickness gradually reduced outward in the tire axial direction. - 特許庁

タイヤ本体10に、そのタイヤ内腔面10Sに接着されタイヤ赤道C上を周方向にのびるスポンジ材からなる制音体11を具える。例文帳に追加

A tire body 10 is provided with the sound suppression element 11, which is bonded to the inner surface 10S of the tire, and elongates in the peripheral direction on the equator C of the tire, and is made of spongy material. - 特許庁

トレッド部2の外面2Sに、タイヤ赤道C側からトレッド端2t側へタイヤ回転方向後着側S2に傾いてのびる主部13を含む傾斜主溝11がタイヤ周方向に複数本隔設される。例文帳に追加

A plurality of inclined main grooves 11 each including a main portion 13 extending from the tire equator C side to the tread end 2t side while inclined toward the later reaching side S2 in a tire rotation direction are provided at intervals in a tire circumferential direction on an outer surface 2S of a tread portion 2. - 特許庁

1996年から2006年のアフリカにおける対内直接投資受入額合計の上位10か国を見ると、ナイジェリア(239億9,500万ドル)、スーダン(112億2,500万ドル)、赤道ギニア(88億4,300万ドル)など産油国が上位に並んでいる33。例文帳に追加

Of the top 10 African recipient countries of inward direct investment (in terms of total value, from 1996 to 2006), oil producers such as Nigeria (US$23.995 billion), Sudan (US$11.225 billion), and Equatorial Guinea (US$8.843 billion) are ranked among those that have benefited most. - 経済産業省

傾斜溝20をトレッド端12Eからタイヤ赤道面CLを越えて反対側の幅狭周方向主溝14へ到達させることで長いブロックエッジを確保し、雪上性能を向上する。例文帳に追加

A long block edge can be ensured by allowing the inclined grooves 20 to reach the narrow circumferential main groove on the opposite side from a tread end 12E over the tire equatorial plane CL, and the on-snow performance is improved thereby. - 特許庁

本発明に係る空気入りタイヤは、トレッド部のタイヤ赤道面CL上にタイヤ周方向Uに直線状に延びるセンター主溝20を有する。例文帳に追加

The pneumatic tire of this invention has a center main groove 20 extending circumferentially in a linear U shape along a tire on a tire equatorial plane CL at a tread part. - 特許庁

空気入りタイヤは、トレッド部2に、タイヤ周方向に延びる2本の周方向細溝10をタイヤ赤道面CLを挟んで配設して、これら周方向細溝10で中央陸部11を区画形成している。例文帳に追加

In this pneumatic tire, two circumferential fine grooves 10 extending in the tire circumferential direction are arranged on both sides of a tire equatorial plane CL, and these circumferential fine grooves 10 define a central land section 11. - 特許庁

氷上性能を低減させることなく、特にタイヤ赤道面付近に区画形成されるブロックの耐偏摩耗性を向上させた空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire particularly improved in uneven wear resistance of blocks dividingly formed in the vicinity of a tire equator surface, without deteriorating performance on ice. - 特許庁

各第1横溝8は、タイヤ赤道面100を越えて、トレッド面1の外側領域1Yまで延設され、かつ外側領域1Yに配置した外側第1周方向主溝2Bから離間するように設けられている。例文帳に追加

Each first horizontal groove 8 is extended up to the outside region 1Y of the tread surface 1 over a tire equatorial plane 100, and moreover, arranged to be apart from a first outside circumferential main groove 2B arranged in an outside region 1Y. - 特許庁

赤道儀本体21は、固定台座30と、一端側を中心に固定台座30に対して回動可能に支持してある回動台座33と、回動台座33の回動中心に設けてある極軸望遠鏡37とを有する。例文帳に追加

The equatorial body 21 has a stationary pedestal 30, a turning pedestal 33 which is supported turnably around its one end side relative to the stationary pedestal 30 and a polar axis telescope 37 disposed at the turning center of the turning pedestal 33. - 特許庁

前記カーカス6は、タイヤ赤道に対して45〜90°の角度で配列したアラミド繊維からなるカーカスコード20をトッピングゴムで被覆したカーカスプライ6Aからなる。例文帳に追加

The carcass 6 is composed of a carcass ply 6A of covering a carcass cord 20 composed of aramid fiber arranged at an angle of 45-90° to the tire equator with topping rubber. - 特許庁

バンド層9は、バンドコード11をタイヤ赤道Cに対して5度以下の角度で螺旋巻きすることにより形成されたジョイントレスプライ10からなる。例文帳に追加

The band layer 9 is made of a jointless ply 10 that is formed by spirally winding a band cord 11 at 5 degree angle or less with respect to a tire equator C. - 特許庁

トレッド縁2eからタイヤ赤道点CPまでの高さであるトレッド高さTHをトレッド半幅(TW/2)で除したキャンバー比が0.60以下である。例文帳に追加

A camber ratio obtained by dividing tread height TH, i.e., height from the tread edge 2e to the tire equator point CP by tread half width (TW/2) is 0.60 or less. - 特許庁

タイヤ赤道面CLに対して実質状平行な有機繊維コード21を含む周方向ベルト層20Bにより、トレッド部16の周方向剛性が得られ、内圧を保持でき、高い高速耐久性が得られる。例文帳に追加

The circumferential belt layer 20B including an organic fiber cord 21 substantially parallel to a tire equator surface CL provides circumferential rigidity for the tread part 16 to hold inner pressure and provides high high-speed durability. - 特許庁

最内側のベルトプライ11は、タイヤ赤道COを含んだタイヤ中央部に、ベルトコード20Aがプライ面内で波付けにより折曲がる波付け領域Y1を設けている。例文帳に追加

The innermost belt ply 11 is provided with a waved area Y1, where a belt cord 20A is bent by waving in a ply plane, at a tire center part including a tire equator CO. - 特許庁

タイヤ赤道面CLに対して実質状平行な有機繊維コード21を配列した周方向ベルト層20Bによりトレッド部16の周方向剛性が得られ、内圧を保持でき、また、高い高速耐久性が得られる。例文帳に追加

The tread part 16 provides the circumferential rigidity by a circumferential belt layer 20B arranged with an organic fiber cord 21 substantially in parallel to the tire equator face CL so as to secure the internal pressure and provide the high high-speed durability. - 特許庁

本発明に係る空気入りタイヤ1は、タイヤ赤道線CLを含む領域に位置するトレッドセンター部Cと、トレッドセンター部Cのトレッド幅方向外側に位置するトレッドショルダー部Sとを有する。例文帳に追加

The pneumatic tire 1 has a tread center section C lying in a region including a tire equator line CL; and a tread shoulder section S lying outside in a tread width direction of the tread center section C. - 特許庁

二輪車用空気入りタイヤ10のトレッド部18には、赤道面CLからトレッド端部18A、18Bに向かって円弧状に傾斜する傾斜溝20が形成されている。例文帳に追加

A tread 18 of a pneumatic tire for a two-wheeled vehicle is provided with an inclined groove 20 that inclines in an arc shape from an equator CL toward tread ends 18A, 18B. - 特許庁

ベルト層のタイヤ半径方向外側に、バンドコードをタイヤ赤道Cに対して実質的に平行に配列したバンドプライ9Aからなるバンド層9が配される。例文帳に追加

On the outside in the tire radial direction of the belt layer, a band layer 9 is installed consisting of band plies 9A where band cords are arranged substantially parallel with the tire equator C. - 特許庁

しかも、補強層38に埋設されている補強素子39はタイヤ赤道Sに向かう途中で途切れているため、ベルト層24の幅方向外側端部における幅方向剛性が低くなる。例文帳に追加

Further because the reinforcing element 39 embedded in the reinforcing layer 38 is discontinued on the way to the tire equator S, the widthwise rigidity at the outer end in the width direction of the belt layer 24 lowers. - 特許庁

そして、前記フープ補強層2に、タイヤの赤道面に対する角度θを有し相互にオーバーラップさせることによってジョイントした連結端部Aを設ける。例文帳に追加

A connection end A having the angle θ with respect to an equatorial plane of the tire and jointed in a mutually overlapping manner is provided on the hoop reinforcing layer 2. - 特許庁

タイヤ赤道面を挟んで溝面積比率が異なる非対称パターンをトレッド面に有した空気入りタイヤにおいて、高速耐久性およびコニシティの悪化を抑制すること。例文帳に追加

To restrict deterioration of high-speed durability and conicity in a pneumatic tire having an asymmetry pattern different in a groove area ratio on both sides of a tire equation surface in a tread surface thereof. - 特許庁

外側ミドルラグ溝16は、ショルダー主溝4側に形成されかつ溝幅が2.0mm以上の外側ラグ主部16aと、タイヤ赤道C側に形成される外側サイプ状部16bとを含む。例文帳に追加

The outer middle lug groove 16 includes an outer lug main part 16a that is formed on the shoulder main groove 4 side and of which the groove width is 2.0 mm or more, and an outer sipe-shaped part 16b that is formed on the tire equator C side. - 特許庁

内側ミドルラグ溝15は、ミドル副溝5側に形成されかつ溝幅が1.5mm以上の内側ラグ主部15aと、タイヤ赤道C側に形成される内側サイプ状部15bとを含む。例文帳に追加

The inner middle lug groove 15 includes an inner lug main part 15a that is formed on the middle sub groove 5 side and of which the groove width is 1.5 mm or more, and an inner sipe-shaped part 15b that is formed on a tire equator C side. - 特許庁

タイヤ赤道面CLに対して実質状平行な有機繊維コードを配列した周方向ベルト層20Bによりトレッド部16の周方向剛性が得られ、内圧を保持でき、また、高い高速耐久性が得られる。例文帳に追加

By means of a circumferential belt layer 20 having an organic fiber cord substantially parallel to the tire equatorial plane CL, circumferential rigidity of the tread part 16 can be obtained, an inner pressure can be maintained and high high-speed durability can be provided. - 特許庁

タイヤ赤道面CLに対して実質状平行な有機繊維コードを配列した周方向ベルト層20Bによりトレッド部の周方向剛性が得られ、内圧を保持でき、また、高い高速耐久性が得られる。例文帳に追加

The circumferential rigidity of the tread part can be obtained by a circumferential belt layer 208 formed by arranging organic fiber cords practically in parallel with the tire equatorial plane CL, an internal pressure can be held, and high durability against a high speed can be obtained. - 特許庁

トレッド部に、タイヤ赤道面両側のクラウン周方向主溝によって区画されるクラウンリブ3を含む非対称パターンを具える。例文帳に追加

The pneumatic tire comprises a tread portion provided with an asymmetrical tread pattern comprising a crown rib 3 partitioned by a main groove in the crown circumferential direction of the both sides of a tire equatorial plane. - 特許庁

また、タイヤ赤道面CLを挟む中間陸部列31、及びタイヤ接地端STを含むショルダ陸部列32に、複数のラグ溝40、41を形成し、各陸部列31、32をブロック31B、32Bに区画する。例文帳に追加

Also, a plurality of lug grooves 40, 41 are formed on an intermediate land train 31 sandwiching a tire equatorial plane CL and a shoulder land train 32 including a tire ground end ST, so as to block the land trains 31, 32 into blocks 31B, 32B. - 特許庁

タイヤ赤道面CLに対して実質状平行な有機繊維コードを配列した周方向ベルト層20Bによりトレッド部16の周方向剛性が得られ、内圧を保持でき、また、高い高速耐久性が得られる。例文帳に追加

Circumferential rigidity of the tread part 16 is obtained by a circumferential belt layer 20B formed by arranging an organic fiber cord practically in parallel with the equatorial plane of the tire, the inner pressure is held, and high durability at a high speed is obtained. - 特許庁

補強層30内には、隣接するベルトプライ12内の補強素子15とタイヤ赤道面Sに対して逆方向に傾斜する、例えば芳香族ポリアミドからなる補強素子35を複数埋設する。例文帳に追加

The reinforcing layer 30 is embedded with a plurality of reinforcing elements 15 in an abutting belt supply 12 and reinforcing elements 35, such as the one made of aromatic polyamide, slanting in the opposite direction to an equatorial plane S of the tire. - 特許庁

これら両ベルト端BT側の補強素子21を、タイヤ赤道面CLを挟んでタイヤ幅方向に離間させ、折り返し端部21Tを互いに対向するように配置してベルト層20を形成する。例文帳に追加

The reinforcing elements 21 on both of belt end BT sides are separated from each other in the direction of width of the tire across the equatorial plane CL of the tire and folded-back end parts 21T are arranged by opposing to each other to form the belt layer 20. - 特許庁

正規接地状態において、タイヤ赤道COにおける接地長さL1と、トレッド縁TEにおける接地長さL2との比L1/L2を1.0〜1.2、しかも前記屈曲点Pを、前記外縦溝振れ領域Yに位置させた。例文帳に追加

In a normal ground state, the ratio L1/L2 of ground length L1 on the tire equator CO to ground length L2 at the tread edge TE is set at 1.0-1.2, and the bending point P is positioned in the outer vertical groove deflection region Y. - 特許庁

タイヤ440の断面幅は、回転軸線ARに直交しかつ赤道面EPから距離A/2に配設されたラインL1、L2によって規定される。例文帳に追加

The sectional width of the tire 440 is regulated by lines L1, L2 disposed intersecting perpendicularly to the axis AR of rotation and apart from the equatorial plane EP by a distance of A/2. - 特許庁

補強層30内には、幅広なベルトプライ12内の補強素子15とタイヤ赤道面Sに対して逆方向に傾斜する補強素子35、例えば芳香族ポリアミドからなる補強素子35を複数埋設する。例文帳に追加

Inside the reinforcing layer 30, Inside the reinforcing layer 30, a plurality of reinforcing elements 35 inclined oppositely to the reinforcing element 15 in the wider belt ply 12 about the tire equator surface S, for example made of aromatic series polyamide, are provided being embedded. - 特許庁

タイヤ2が、フルバンド16よりも軸方向幅が小さく、このフルバンド16と赤道CL近傍において積層されるセンターバンドを備えてもよい。例文帳に追加

It may also be accepted that the tire 2 is equipped with a center band having a smaller width in axial direction than the full band 16 and to be laminated on the full band 16 in the neighborhood of the equator CL. - 特許庁

また、トレッド12の幅方向中央側のセンターリブ18、及びショルダー側のショルダーブロック34は、タイヤ赤道面CLの左右で各々点対称の関係としているので、トレッド全体としては略点対称のパターンとなるため、左右の性能差を抑えることができる。例文帳に追加

Furthermore, because the center rib 18 in the center side in the width direction of a tread 12 and the shoulder blocks 34 in the shoulder side are point-symmetrical on the right and left of the tire equatorial plane CL, the pattern of the total tread becomes generally point-symmetrical, and therefore the difference between the right and left in performance can be inhibited. - 特許庁

セラミックボール素球(1)は、直径10mmの球状基体(3)の表面の中央(中心軸に対する最大の半径の円周上:赤道上)に、その円周方向に全体にわたって、幅4mm×端部の高さh0.15mmの帯状部(5)が形成されている。例文帳に追加

The rough ceramic ball (1) has a beltlike part (5) having 4 mm width and 0.15 mm height h of both ends at the center of the surface of a spherical substrate (3) having 10 mm diameter (on the circumference having the maximum radius with respect to the central axis: on the equator) all over the substrate in the circumferential direction. - 特許庁

リム組しないタイヤの自由状態において、タイヤ最大巾位置P1までのヒール端P2からの半径方向の最大巾位置高さH1と、タイヤ赤道C上におけるカーカス外面の前記ヒール端P2からの半径方向のカーカス高さH2との比H1/H2を0.25〜0.35とする。例文帳に追加

In the free state of a tire being not rim-assembled, a ratio H1/H2 of a maximum width position height H1 in a radial direction from a heel end P2 to the a maximum width position P1 and a carcass height H2 in a radial direction from the heel end P2 of a carcass outer surface on a tire equator C is 0.25-0.35. - 特許庁

トレッド踏面に、複数の溝により複数のブロックを区画してなる空気入りタイヤにおいて、前記複数のブロックには、タイヤ赤道面を横切る向きに延びる複数のサイプが形成され、前記複数のサイプによって区画されたブロック片の表面に椀状の凹部が形成されている。例文帳に追加

In the pneumatic tire in which a plurality of grooves form a plurality of segmented blocks on tread, a plurality of sipes extending in a direction crossing the tire equator are formed on the plurality of blocks and bowl-like recesses are formed on the surface of the respective block pieces segmented by the sipes. - 特許庁

例文

ベルト補強層8の有機繊維コードの初期歪が、タイヤ赤道面TEから左右両側にそれぞれ広い方のベルト層7Xの幅Wの少なくとも0.1倍離れた位置間の領域Z2で−1.5〜1.5%の範囲になっている。例文帳に追加

Initial strain of the organic fiber cord of the belt reinforcing layer 8 falls within a range of -1.5 to 1.5% in an area Z2 between positions separate by at least 0.1 time of the width W of the belt layer 7X wider in the width, respectively on both right-left sides from the tire equatorial surface TE. - 特許庁

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