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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 赤道のの意味・解説 > 赤道のに関連した英語例文

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赤道のの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 524



例文

赤道付近の見捨てられた砂漠地帯に雨を降らせて緑化,農地化し食糧不足と経済事情を改善する。例文帳に追加

To provide an artificial-rainfall method utilizing solar thermal energy making rain happen at abandoned equatorial desert areas to green them and make them farmland so as to improve food scarcity and economic circumstance. - 特許庁

タイヤ赤道面上又はタイヤ赤道面の両側をのびる内の周方向主溝と、その両外側に配される外の周方向主溝との間に配されるミドルリブに、タイヤ周方向にのびる周方向細溝を設ける。例文帳に追加

Circumferential fine grooves extended in the tire circumferential direction are disposed on middle ribs each arranged between inner circumferential main grooves extended on the tire equatorial plane or on both side of the tire equatorial plane and outer circumferential main grooves arranged on both outer sides of the inner circumferential main grooves. - 特許庁

タイヤ赤道Cから内側ショルダー縦溝3Aの車両内側の外側溝縁3Aoまでの距離Xi、及びタイヤ赤道Cから外側ショルダー縦溝3Bの車両外側の外側溝縁3Boまでの距離Xoは、トレッド幅TWの27〜33%である。例文帳に追加

A distance Xi from the tire equator C to the outer groove edge 3Ao on the inner side of the vehicle in the inner shoulder longitudinal groove 3A and a distance Xo from the tire equator C to the outer groove edge 3Bo on the outer side of the vehicle in the outer shoulder longitudinal groove 3B are 27-33% of a tread width TW. - 特許庁

陸部16の単位面積当たりについての小孔20の密度は、タイヤ赤道Cを中心として車両外側が車両内側よりも大きく、陸部16の単位面積当たりについてのサイプ22の密度は、タイヤ赤道Cを中心として車両内側が車両外側よりも大きい。例文帳に追加

The density of the small holes 20 at a vehicle outer side per unit area of the land part 16 is larger than that at the vehicle inner side with a tire equator C as the center, and the density of the sipe 22 at the vehicle inner side per unit area of the land part 16 is larger than that at the vehicle outer side with the tire equator C as the center. - 特許庁

例文

主ベルト層7a〜7dは、タイヤ赤道面CLを中心として主ベルト層の最大幅BWの80%の幅位置より外側にある両端部領域9の層間ゴムの厚さT_1がタイヤ赤道面CL位置における層間ゴムの厚さT_2よりも大きい。例文帳に追加

In the main belt layers 7a-7d, the thickness T_1 of an interlayer rubber in both end areas 9 outside the width position of 80% of the maximum width BW of the main belt layers around the tire equatorial plane CL is larger than the thickness T_2 of the interlayer rubber at the position of the tire equatorial plane CL. - 特許庁


例文

タイヤ赤道面Eの右側のハンプ位置におけるトレッドゲージを相対的に厚くすることで、タイヤ赤道面Eの左側のハンプ位置におけるトレッド剛性を相対的に高くし、ネガティブ率の非対称性によるコニシティーと逆向きの力を発生させて、コニシティーを低減する。例文帳に追加

By setting the tread gage at the right hump position of the tire equatorial plane E to be relatively large, the tread rigidity at the left hump position of the tire equatorial plane E is set to be relatively high, the force in the direction opposite to the conicity caused by asymmetry of the negative rate is generated to reduce the conicity. - 特許庁

傾斜溝12は、タイヤ軸方向の内端13iがタイヤ赤道Cの近傍R1に位置し、かつ、タイヤ軸方向の外端13oがトレッド端2tの近傍R2に位置する第1の傾斜溝13をタイヤ赤道Cの両側に具える。例文帳に追加

The oblique grooves 12 are provided, on both sides of the tire equator C, with first oblique grooves 13 each having an inner end 13i in the tire axial direction positioned in the neighborhood R1 of the tire equator C and an outer end 13o in the tire axial direction positioned in the neighborhood R2 of the tread end 2t. - 特許庁

真空容器20は、強磁性鋼で中空ドーナツ状に作製され、ポート穴5がその赤道面上に所定ピッチで穿設されている。例文帳に追加

A vacuum vessel 20 is made in hollow donut shape with ferromagnetic steel and port holes 5 are punched on the equator plane with prescribed pitches. - 特許庁

タイヤ赤道面と平行な分割面を有した2ピースタイプのタイヤ加硫金型により成型された空気入りタイヤである。例文帳に追加

The pneumatic tire is molded by the two-piece type tire vulcanization metal die having a division surface parallel to a tire equator plane. - 特許庁

例文

赤道近傍のディンプル16では、経線方向サイズD1が緯線方向サイズD2よりも大きい。例文帳に追加

The dimple 16 in the vicinities of the equator has a size D1 in the longitude direction larger than a size D2 in the latitude direction. - 特許庁

例文

前記第1の傾斜主溝9Aは、タイヤ赤道CO両側で内端位置P1を互い違いに配する。例文帳に追加

The first inclination main grooves 9A are formed that the inner end positions P1 are alternately arranged on both sides of a tire equator CO. - 特許庁

北半球N及び南半球Sのそれぞれは、極近傍領域30、赤道近傍領域32及び中間領域34を備えている。例文帳に追加

Each of the northern hemisphere N and the southern hemisphere S has the pole vicinity region 30, the equator vicinity region 32, and a mid region 34. - 特許庁

北半球N及び南半球Sのそれぞれは、極近傍領域18、赤道近傍領域20及び調整領域22を備えている。例文帳に追加

Each of the northern hemisphere N and the southern hemisphere S is provided with a pole vicinity area 18, an equator vicinity area 20 and an adjustment area 22. - 特許庁

例えば順平行とすることで、ポワンカレ球で考えて位相差層11による赤道近くからの立ち上がりが、より少なくすむ。例文帳に追加

For example, in a Poincare sphere, the "forward-parallel" means less rising from a part near to the equator by the retardation layer 11. - 特許庁

極近傍領域18、赤道近傍領域20及び調整領域22は、それぞれ多数のディンプル8を備えている。例文帳に追加

The pole vicinity area 18, the equator vicinity area 20 and the adjustment area 22 have multiple dimples 8 respectively. - 特許庁

第一巻き上げ部27は左側のビード部7から始まり、タイヤ赤道面Eを越えて終端している。例文帳に追加

The first windup part 27 starts at a left side bead part 7 and terminates after passing a tire equator E. - 特許庁

これにより、高温になっている赤道上深溝26の溝底部26Bを効率良く冷却することができる。例文帳に追加

Thereby, the high temperature groove bottom part 26B of the on-equator groove 26 is efficiently cooled. - 特許庁

第二巻き上げ部29は右側のビード部7から始まり、タイヤ赤道面Eを越えて終端している。例文帳に追加

The second windup part 29 starts at a right side bead part 7 and terminates after passing the tire equator E. - 特許庁

タイヤ1は、トレッド部2に、タイヤ赤道面Eを挟んで等間隔に位置する1対の周方向主溝3a、3bを具える。例文帳に追加

This tire 1 includes a pair of circumferential grooves 3a, 3b positioned at an equal distance through a tire equatorial plane E on a tread part 2. - 特許庁

極近傍領域30、赤道近傍領域32及び中間領域34は、それぞれ多数のディンプル20を備えている。例文帳に追加

Each of the pole vicinity region 30, the equator vicinity region 32, and the mid region 34 has numerous dimples 20. - 特許庁

赤道儀を使用せずに、カメラ(撮影装置)を任意の天体に向けて固定状態で撮影するだけで各天体を静止状態で撮影する。例文帳に追加

To photograph each astronomical object in a stationary state only by performing photographing in the state of fixing a camera (photographing device) toward any arbitrary astronomical object, without using an equatorial telescope. - 特許庁

ボール本体の赤道線近傍が研削されることで、成形型に起因してシームに生じたバリが除去される。例文帳に追加

Flash caused by the mold at the seam is removed by grinding the vicinities of the equator of the ball body. - 特許庁

トレッド部16には、複数の周方向主溝18が形成され、タイヤ赤道部20には陸部列22が形成される。例文帳に追加

A plurality of main peripheral grooves 18 are formed on the tread part 16, and a land lane 22 is formed on a tire equatorial part 20. - 特許庁

球系コネクタ1は、赤道と平行な稜線に沿って3つに分割した3つのピース部材6、6、8で構成されている。例文帳に追加

The spherical type connector 1 is composed of three piece members 6, 6, 8 divided into three along ridgelines running in parallel with an equator. - 特許庁

第一ベルトプライ32に備えられている第一ベルトコードのタイヤ赤道面に対してなす角度は、70°以上90°以下である。例文帳に追加

The angle of the first belt cords installed in the first belt ply 32 with respect to the tire equator surface is between 70-90°, including the limits. - 特許庁

タイヤ赤道両側の周方向主溝Gにより、トレッド接地面を中央陸部と側陸部とに区分。例文帳に追加

A tread grounding surface is divided into a central land part and side land parts by a circumferential main grooves G provided in both sides of the tire equatorial surface. - 特許庁

ゴム層により形成されている部分が赤道に対して左右対称であるため通常のブラダーで容易に加圧成形できる。例文帳に追加

The pressure molding with the normal bladder can be easily applied to making the run flat tire since a part formed of a rubber layer is bilaterally-symmetric relative to the equator. - 特許庁

また、同一の周方向溝に面する2辺11,12が周方向L_1となす角度(=赤道面となす角度)α,βは向きが反対である。例文帳に追加

Additionally, directions (=angles made with an equatorial surface) α, β of two sizes 11, 12 facing the same circumferential direction groove made with the circumferential direction L1 are opposite to each other. - 特許庁

かかる2本の枝溝部は、タイヤ周方向に対し同一方向に傾斜し、かつタイヤ赤道面に投影した形状が相互に離間している。例文帳に追加

Such two pieces of the branch grooves are inclined in the same direction relative to the tire peripheral direction and their shapes projected on a tire equatorial surface are separated from each other. - 特許庁

空気入りタイヤ10のタイヤ赤道面CLにはタイヤ周方向に補助溝16が形成されている。例文帳に追加

An auxiliary groove 16 is formed on the tire equatorial surface CL of the pneumatic tire 10 in the circumferential direction of the tire. - 特許庁

また、タイヤ幅方向断面にて、タイヤ赤道面からトレッド端までの距離をLとし、タイヤ赤道面からスパイラルベルト層のタイヤ幅方向端までの距離をBとしたとき、距離Bが距離Lの0.5〜0.8倍の範囲内にある。例文帳に追加

The distance B is within a range of 0.5-0.8 time the distance L, where L denotes the distance from the tire equator plane to a tread end in the section of the tire width direction, and B denotes the distance from the tire equator plane to the end in the tire width direction of the spiral belt layer. - 特許庁

トレッド面1の外側トレッド領域1Bに、タイヤ赤道面CLからトレッド展開幅外側端Xoまでの長さLoの少なくとも3%の距離bだけ、タイヤ赤道面CLから離間した位置Poから傾斜溝13をタイヤ周方向Zに所定のピッチで配置する。例文帳に追加

In the outer region 1B of a tread surface 1, inclined grooves 13 at a certain pitch in the tire circumferential direction are arranged from a position Po apart from the tire equator surface CL for a distance b of at least 3% of the length Lo from the tire equator surface CL to the outer end Xo of the width of tread spreading. - 特許庁

トレッド部2の外面輪郭線2aは、タイヤ赤道点CPを含むクラウン領域Crをのびかつ曲率半径Rcのクラウン円弧Acと、トレッド縁2eからタイヤ赤道側にのびるとともに曲率半径Rsのショルダー円弧Asとを含む。例文帳に追加

An outer surface border line 2a of a tread part 2 includes a crown circular arc Ac extending through a crown area Cr including a tire equator point CP and having a radius of curvature Rc and a shoulder circular arc As extending from a tread edge 2e to a tire equator side and having a radius of curvature Rs. - 特許庁

タイヤ赤道面上若しくは最もタイヤ赤道面に近い位置に配されるブロックに形成される前記ジグザグ状のサイピングの振幅Wは、最もトレッド端側に配されるブロックに形成される前記ジグザグ状のサイピングの振幅Wよりも大に設定される。例文帳に追加

Amplitude W of the zigzag sipe formed in the block arranged on a tire equatorial plane or a position nearest to the tire equatorial plane is set to be larger than the amplitude W of the zigzag sipe formed on the block disposed nearest to a tread end-side. - 特許庁

トレッド部2に、タイヤ赤道C上又はタイヤ赤道Cの両側でのびるセンター縦溝3と、センター縦溝3の両側でのびるショルダー縦溝4とが設けられることにより、ミドル陸部6と、ショルダー陸部7とを有する空気入りタイヤ1である。例文帳に追加

A pneumatic tire 1 includes, in a tread zone 2, a crown circumferential groove 3 extending on the tire equator C or in each side of the tire equator C and shoulder circumferential grooves 4 extending in either side of the crown circumferential grooves 3, which defines a middle land zone 6 and a shoulder land zone 7. - 特許庁

また、カーカス層を3層又は4層具え、タイヤ幅方向断面にて、タイヤ赤道面からトレッド端までの距離をLとし、タイヤ赤道面からスパイラルベルト層の端縁までの距離をBとしたとき、距離Bが0.5L〜0.8Lの範囲内にある。例文帳に追加

The pneumatic tire is provided with the carcass layer of three layers or four layers, and when a distance from a tire equator surface to a tread end is L and a distance from the tire equator surface to an end edge of the spiral belt layer is B at a cross section in a tire width direction, the distance B is within a range of 0.5L-0.8L. - 特許庁

ここで、タイヤのホイール装着状態にて、タイヤ赤道線CLに平行な仮想線Lをハイフランジ部11側の領域に引くと共に、タイヤ赤道線CLから仮想線Lまでの距離dとタイヤ接地幅Wとが0≦d/W≦0.30の関係を有するとする。例文帳に追加

A virtual line L parallel to the tire equator line CL is drawn in the area of the high-flange part 11 side while the tire is fitted to a wheel, and the distance d from the tire equator line CL to the virtual line L and the tire ground contact width W satisfy the inequalities 0≤d/W≤0.30. - 特許庁

トレッドゴム層12には、タイヤサイド部20からタイヤ赤道面CLに向かって延びるサイド溝22が配置されている。例文帳に追加

A side groove 22 extending from a tire side part 20 toward a tire equator plane CL is arranged on the tread rubber layer 12. - 特許庁

内側トレッド領域1Aには、タイヤ赤道面CLからトレッド展開幅内側端Xiまでの長さLiの少なくとも4%の距離aだけ、タイヤ赤道面CLから離間した位置Piに周方向溝2を配置する。例文帳に追加

In the inner region 1A of the tread, circumferential grooves 2 are provided in a position Pi apart from the tire equator surface CL for a distance a of at least 4% of the length Li from the tire equator surface CL to the inner end Xi of the width of tread spreading. - 特許庁

また、路面と接するトレッドゴム12を、タイヤ赤道面CLでの厚さAに対して接地端TEでの厚さBを薄くし、その厚さを、タイヤ赤道面CLで最も厚く、かつ接地端TEに向かって次第に薄くなるように、なだらかに減少させる。例文帳に追加

Further, in a tread rubber 12 contacted with a road surface, thickness B at a ground-contact end TE is made thin relative to thickness A at a tire equator surface CL, and the thickness is smoothly reduced such that the thickness is the thickest at the tire equator surface CL and gradually becomes thin toward the ground-contact end TE. - 特許庁

周方向ベルト層20Bは、タイヤ幅方向において赤道面CLから左端までの距離L2が右端までの距離R2よりも大きい、すなわち、左右非対称に配設されているため、タイヤの剛性が赤道面を挟んで左右非対称となり、残留コーナリングフォースを発生させる。例文帳に追加

In the circumferential belt layer 218, a distance L2 from an equatorial plane CL to its left end in the width direction of the tire is larger than a distance R2 to its right end, that is, since it is asymmetrically disposed right and left, rigidity of the tire gets asymmetrical right and left while sandwiching the equatorial plane, and therefore, residual force is produced. - 特許庁

ボールシート4を収容したソケット3の内室25にて、ボール部15の赤道Eの位置に対応する位置よりも軸方向に対して底部26側に離間した位置かつ底部26よりも赤道E側に、保持面を複数備えた嵌合部32を設ける。例文帳に追加

In an internal chamber 25 of a socket 3 where the ball seat 4 is housed, a fitting portion 32 equipped with a plurality of retaining surfaces is provided at a position separated further toward a bottom 26 relatively to an axial direction than a position corresponding to an equator E position of a ball section 15. - 特許庁

タイヤ半径方向内側から外側に向かって順次配置された第1〜第4ベルト層11〜14のうち、隣接する第2、第3ベルト層12、13を、タイヤ赤道面CLに対するベルト角度が比較的小さく、タイヤ赤道面CLに対して互いに逆方向に交錯する交錯層にする。例文帳に追加

The adjacent second and third belt layers 12 and 13 of the first to fourth belt layers 11-14 successively arranged from the tire radial direction inside toward the outside are made crossing layers having comparatively small belt angles with a tire equatorial plane CL and crossing with each other in opposite directions in relation to the tire equatorial plane CL. - 特許庁

タイヤ赤道面の一方側の副気室26の圧力と、他方側の副気室26の圧力を異ならせることで、トレッド16のタイヤ赤道面の一方側の剛性と他方側の剛性とが異なり、タイヤにキャンバー角を付けたときと同様にキャンバースラスト相当の横力を発生させることができる。例文帳に追加

Pressure in the sub air space 26 on one side of a tire equatorial plane is differentiated from pressure in the sub air space 26 on the other side to differentiate the rigidity of the tread 16 on one side of the tire equatorial plane from that on the other side, thus producing lateral force equivalent to camber thrust similarly to the case of applying a camber angle to the tire. - 特許庁

トレッドゴム9は、タイヤ赤道Cを中心とするトレッド展開幅TWの25〜35%の領域のセンター部9Aと、トレッド縁2eからタイヤ赤道C側にトレッド展開幅TWの15〜25%の領域のショルダー部9Cと、それらの間のミドル部9Bとからなる自動二輪車用タイヤ1である。例文帳に追加

A tire 1 for a motorcycle includes tread rubber 9 which includes a center section 9A in an area of 25-35% of a tread extend width TW centered on a tire equator C, shoulder sections 9C in areas of 15-25% of the tread extend width TW on a tire equator C side from tread edges 2e and middle sections 9B between them. - 特許庁

クラウンブロック13は、図心Gbとタイヤ赤道面Cpとの距離L1がトレッド展開幅TWeの2%以内である複数の中央クラウンブロック13aと、図心Gbとタイヤ赤道面Cpとの距離L2がトレッド展開幅TWeの2%よりも大かつ6%以下である複数の側方クラウンブロック13bとを含む。例文帳に追加

The crown blocks 13 include a plurality of central crown blocks 13a whose distance L1 from the centroid Gb to a tire equatorial plane Cp is not more than 2% of the tread developed width TWe and a plurality of side crown blocks 13b whose distance L2 from the centroid Gb to the tire equatorial plane Cp is more than 2% and not more than 6% of the tread developed width TWe. - 特許庁

複数の物質に関する赤道方向(2θ方向)およびデバイリング方向(β方向)の2次元X線回折線データを記憶した標準データベースと、被測定物質の赤道方向およびデバイリング方向の2次元X線回折線データとを比較することにより、被測定物質の同定を行う。例文帳に追加

By comparing a reference data base in which two-dimensional X-ray diffraction line data of an equatorial direction (2θ direction) and a Debye ring directiondirection) on a plurality of substances is stored with two-dimensional X-ray diffraction line data of the equatorial direction and the Debye ring direction on substance to be measured, the substance to be measured is identified. - 特許庁

本発明に係る高速重荷重用ラジアルタイヤ11では、タイヤ赤道面Eから当該タイヤ赤道面Eを基準とした規定内圧及び規定荷重時の接地沿面幅Twの35乃至40%までの領域A1のクラウンセンター部50での曲率半径CRが規定内圧及び無荷重時において600乃至720mmである。例文帳に追加

In the radial tire 11 for high-speed and the heavy load, a curvature CR of radius at a crown center portion 50 in a area A1 which is 35 to 40% of a grounding surface width Tw at specified inner pressure and a specified load with reference to the tire equator surface E is made to be 600 to 720mm at the specified inner pressure and no load. - 特許庁

本発明のタイヤは、トレッド端からタイヤの赤道に向かって延びるラグ溝を複数本有し、タイヤ回転方向が指定され、前記ラグ溝の先端からタイヤ赤道方向に延びる狭幅溝を有するタイヤであって、前記狭幅溝がタイヤ回転方向に傾けて配置してなることを特徴とする。例文帳に追加

The tire includes a plurality of lug grooves extended from the tread end to the equator of the tire, rotated in a specified tire rotational direction, and provided with narrow width grooves extended from the front end of the lug groove to the equator direction of the tire, and the narrow width grooves are arranged slantingly in the tire rotational direction. - 特許庁

例文

トレッド部2に、タイヤ赤道Cから少なくとも両側の接地端Teまで略V字状にのびるとともにタイヤ周方向に隔設された主傾斜溝3と、タイヤ赤道Cの両側に配されかつタイヤ周方向に隣り合う主傾斜溝3を継ぐ一対の継ぎ溝4とが配置された空気入りタイヤ1である。例文帳に追加

The pneumatic tire 1 includes a tread 2 having a plurality of main oblique grooves 3 substantially in V-shapes extending from tire equator C at least to ground-contact ends Te at both sides, and provided at intervals in the tire circumferential direction, and a pair of connecting grooves 4 formed at both sides of the tire equator C to connect the main oblique grooves 3 in tire circumferential adjacency. - 特許庁

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