1016万例文収録!

「過制動」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 過制動に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

過制動の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 225



例文

但し、これらは、その程で制動放射線を生成し得る。例文帳に追加

These materials can generate braking radiation in the making process. - 特許庁

制動力を向上することができる給機を提供する。例文帳に追加

To provide a supercharger improving a braking force. - 特許庁

エネルギ経済の観点から油圧制動に対し回生制動が優先されるとき、油圧制動手段の制動力低減速度が低いことにより制動解除時に制動剰が生ずる恐れがあることに対処する。例文帳に追加

To solve the problem that excessive braking is caused when releasing brake because the braking force reducing speed of a hydraulic braking means is low when regenerative braking has priority to hydraulic braking with a point of view from energy economy. - 特許庁

小形風車の回転防止を制動翼によって制動する方法の提供。例文帳に追加

To provide a braking method for preventing excessive rotation of a small windmill by a braking blade. - 特許庁

例文

運転者の要求減速度が高い場合の制動多を抑制できる制動力制御装置および制動力制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a braking force control device and a braking force control method suppressing an excessive braking force when a driver's demanding deceleration is high. - 特許庁


例文

要求制動力Brefが所定閾値Bref0を超えた時点P1から、液圧制動遅れ時間TDが経する時点P2までは回生制動力BMを要求制動力Brefに設定し、時間TD経後はモータ回転数を保持して回生制動力BMを要求制動力Brefに保持する。例文帳に追加

Regenerative braking force BM is set at required braking force Bref from a time point P1 where the required braking force Bref exceeds a designated threshold Bref0 until a time point P2 where a hydraulic braking delay time TD elapses, and after the time TD elapses, the regenerative braking force BM is kept at the required braking force Bref by keeping the revolution speed of a motor. - 特許庁

制動程において後続車に警告する装置及び方法例文帳に追加

DEVICE AND METHOD FOR WARNING FOLLOWING VEHICLE IN BRAKING PROCESS - 特許庁

実際に発生した回生制動動力を示す回生制動実回生制動動力表示部200、回生可能な制動動力の最大値を示す最大回生制動動力表示線202、ブレーキ操作量に基づいて定まる理想回生制動動力と実回生制動動力との差を示す超過制動動力表示部204を、同一の棒グラフ(回生インジケータ)に示す。例文帳に追加

An actual regenerative braking power display section 200 displaying actually generated regenerative braking power, a maximum regenerative braking power display line 202 displaying the maximum value of the regenerative braking power, and an over-braking power display section 204 displaying a difference between the ideal regenerative braking power to be fixed on the basis of a braking operation quantity and the actual regenerative braking power, are displayed in the same bar graph (a regenerative indicator). - 特許庁

車両又は車両組合わせの電子制御される制動システムの車両制動機を負荷について監視する方法及び装置例文帳に追加

METHOD AND APPARATUS FOR MONITORING OVERLOAD OF VEHICLE BRAKE OF ELECTRONICALLY CONTROLLED BRAKING SYSTEM FOR VEHICLE OR COMBINED VEHICLES - 特許庁

例文

摩擦力を利用した制動装置において、一般にフェード現象が発生するような高温下の酷な条件での制動力の低下を抑える。例文帳に追加

To restrict deterioration of braking force in a brake device using friction force in such severe conditions under high temperature that fading phenomenon may occur generally. - 特許庁

例文

永久磁石同期電動機の直流制動時に、大な電流が流れることを防止し、安定した制動動作を行うこと。例文帳に追加

To perform a stable braking operation by preventing an excessive current from flowing in DC braking of a permanent magnet synchronous motor. - 特許庁

EPBによる制動力によって車両のずり下がりを防止しつつ、剰な制動力を発生させなくても済むようにする。例文帳に追加

To manage without generating excessive braking force, while preventing slipping-down of a vehicle by braking force by an EPB. - 特許庁

このため、EPBによる制動力によって車両のずり下がりを防止しつつ、剰な制動力を発生させなくても済むようにできる。例文帳に追加

Thus, while preventing slipping-down of the vehicle by the braking force by the EPB, generation of the excessive braking force can be avoided. - 特許庁

制動装置は、シート(2)の長手方向寸法及びシートの通回数に応じて制動手段(1)を回動させる駆動手段を更に有している。例文帳に追加

The brake device has a drive means rotationally moving the brake means 1 according to the longitudinal dimension of the sheet 2 and the passing frequency of the sheet. - 特許庁

簡単な構造で急発進時や急制動時の大トルクを抑制すると共に急制動時のABSとの干渉を防止する。例文帳に追加

To provide a hydraulic power transmission device having simple construction for suppressing overtorque at sudden starting or sudden braking and preventing interference with ABS at sudden braking. - 特許庁

回生協調制動を行うと共に、回生制動剰使用に起因してABSが頻繁に作動してしまうことを抑制する。例文帳に追加

To prevent ABS from being frequently operated resulting from excessive use of regenerative braking, while performing regenerative cooperation braking. - 特許庁

車輪毎に個別に制動力が制御される車両の制動系に於いて、各輪の摩擦制動装置の構成要素の温度が剰に高くなり得ることを考慮して各輪の制動力を決定する制動力制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a braking force control device determining braking force of respective wheels while taking the fact that the temperature of a constitution element of a friction braking device of the respective wheels can become excessively high into consideration in a braking system of the vehicle in which the braking force is individually controlled in every wheel. - 特許庁

低速走行中のアンチスキッド制御時に剰な減圧による制動力不足を抑制する。例文帳に追加

To restrain a shortage of braking force by excessive pressure reduction at antiskid control time in low speed travel. - 特許庁

フットブレーキの熱を防止しつつ、運転者の嗜好を考慮して、車両に制動力を与える。例文帳に追加

To give braking force to a vehicle in consideration of liking of a driver, while preventing overheating of a foot brake. - 特許庁

これにて、制動力を大きくしながら、保持力の剰な増加を効果的に抑えることができる。例文帳に追加

Thus an excessive increase in the holding force can be effectively suppressed while increasing the braking force. - 特許庁

抵抗羽根25の制動作用によって羽根車10の回転を防止する。例文帳に追加

The excessive rotation of the impeller 10 is prevented by the braking operation of the resistance blades 25. - 特許庁

専用車両の平面交差領域通時において、確実に一般車両を制動して停止させる。例文帳に追加

To surely brake and stop a general vehicle when a special vehicle passes through a level crossing area. - 特許庁

第2の閾値の超後、発進のため制動圧力が自動的に低下される(快適釈放)。例文帳に追加

After the second threshold is exceeded, the braking pressure is automatically decreased for starting (comfortable release). - 特許庁

自動料金収受システムのゲートを通する際に適切な制動制御を行う。例文帳に追加

To perform a proper brake control when a vehicle passes through the gate of an automatic fare collection system. - 特許庁

S38において、液圧ブレーキの制動トルクを主導的に増大させ、それによって総所要制動トルクが大になる分、回生制動トルクを減少させる液圧追従回生制御を行う。例文帳に追加

In S38, the braking torque of the hydraulic brake is increased in a leading manner, and the hydraulic pressure follow-up regenerative control is performed, in which the regenerative braking torque is reduced while the total required braking torque is excessive thereby. - 特許庁

制動制御ユニット5は、制動制御が一旦終了した後は、設定時間(禁止時間)が経するまでの間、拡大制動制御の実行を禁止する。例文帳に追加

A braking control unit 5 prohibits an enlarging braking control until a set time (prohibition time) is elapsed after the braking control is temporarily completed. - 特許庁

簡易な構成であって異常停止時に制動動作時の制動トルクによる大な減速度が被駆動体に発生しない駆動機の制動装置を得る。例文帳に追加

To provide a brake having a simple constitution for a driving machine by which an excessive torque caused by a brake torque at the braking operation in an abnormal stop is not generated in a driven body. - 特許庁

自動ワインダに適用されて巻取パッケージに制動力を付与するパッケージブレーキにおいて、制動時における紙管の保持力を剰に大きくすることなく、制動力の増大化を図る。例文帳に追加

To increase braking force without excessively increasing the force of holding a paper pipe during braking, in a package brake which is applied to an automatic winder and gives the braking force to a winding package. - 特許庁

過制動動力表示部204が示されることで、運転者は、回生制動動力ではまかないきれず、摩擦制動動力の割合が多くなってしまうほどに急なブレーキ操作をしたことを認識できる。例文帳に追加

With the displaying of the over-braking power display section 204, a driver can recognize a sudden braking operation performed to the extent to increase the ratio of the friction braking power relative to the regenerative braking power, not fully covered with the regenerative braking force. - 特許庁

モータの駆動時における耳障りな擦音を軽減し抑制でき、又制動時には正確かつ迅速に制動できるようにしたモータの制動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking device for a motor capable of reducing harsh scraping noise in driving a motor and accurately and quickly braking the motor in braking. - 特許庁

この制動力はコインが磁界を通する速度に比例するため、制動前の搬送速度に依らず、制動後のコイン20の搬送速度が安定する。例文帳に追加

The braking force is proportional to the speed of the coin passing through the magnetic field, so that the transport speed of the coin 20 after the braking is stabilized without being affected by the transport speed before the braking. - 特許庁

第3制御では、車体スリップ角の度の増大を抑制するため旋回内輪の制動力の和が旋回外輪の制動力の和よりも小さくなるよう各車輪の制動力がパルス的に調整される。例文帳に追加

In the third control, to restrain an excessive increase in a slip angle of a vehicle body, the braking forces of the respective wheels are adjusted in the form of a pulse so that the sum of braking forces of the turning inner wheels is smaller than that of the turning outer wheels. - 特許庁

但し、検出される予備制動流体圧実測値の高圧側値P_Hiが所定値P_Hi0 以上である時間が所定時間CNT_Hi0 以上経したら、前記予備制動制御フラグF_PBをリセットして、予備制動力を零とする。例文帳に追加

When a time in which a high pressure side value PHi of a detected measured value of the preliminary braking fluid pressure is more than a predetermined value PHi0 passes beyond a predetermined time CNTHi0, the preliminary braking control flag FFB is reset and a preliminary braking force is made to be zero. - 特許庁

この追従走行制御の解除は制動制御が終了してから所定時間経後に解除してもよく、制動制御中に制動圧を徐々に低下させてから解除してもよい。例文帳に追加

The follow-up running control may be released when a specified period of time has elapsed after the brake control was over, or it may be released after braking pressure has been gradually lowered down during the brake control. - 特許庁

また、制動率が設定率以上である制動時において、制動力の度の不足を検出することにより(S12)、ヒートフェードの発生を検出する。例文帳に追加

At braking with the braking rate being equal to or above the set value, a generation of heat-fade is sensed by sensing an excessive shortage of the braking force (S12). - 特許庁

制動力F_L を発生させているときに、規定時間経後に制動又は操舵による回避が可能であると予測される状態となったときに制動力F_L の発生を停止させ、制動力F__H を発生させた時点から継続発生時間T_F が経したとき制動力F_H の発生を停止させる(ステップS7)。例文帳に追加

During generation of braking force FL, if a condition is predicted that avoidance by braking or steering after lapse of regulated time is possible, generation of braking force FL is stopped, and when continuously generated time TF is passed through from a point of time that braking force FH is generated, generation of braking force FH is stopped (step S7). - 特許庁

相対スリップ率の大きさが大きいほど回生制動の大きさを抑制する制御を行うことから、車両の前後方向や左右方向への荷重移動量を監視しなくても、回生制動が大きく効きぎることを防止でき、回生制動に起因する回生制動から油圧制動への不要な切換を防止でき、回生制動を有効に働かせることができる。例文帳に追加

Since the larger the relative slip ratio is, the more magnitude of regenerative braking is reduced, regenerative braking is prevented from becoming too much effective without monitoring the amount of load moving to cross direction or right and left direction of the vehicle, and unnecessary switching to hydraulic braking from regenerative braking resulting from regenerative braking can be prevented, and the regenerative braking can be effectively worked. - 特許庁

規定時間経後に制動及び操舵による回避が共に不可と予測されるとき徐々に増加する制動力F_L を発生させ、制動及び操舵による回避が共に不可能となったとき、より大きな制動力F_H を発生させる(ステップS6)。例文帳に追加

When avoidance by braking and steering after lapse of regulated time are predicted both impossible, braking force FL gradually increased is generated, and when avoidance by braking and steering become both impossible, stronger braking force FH is generated (step S6). - 特許庁

回生協調制御による制動時、回生トルクと液圧制動トルクが付与される回生制動輪の制動トルク配分が多になるのを抑え、車両挙動の安定化を図ることができる電動車両の制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a controller of an electric vehicle capable of suppressing the excessive distribution of the braking torque of a regenerative braking wheel given a regenerative torque and a hydraulic braking torque and stabilizing a vehicle behavior in braking by regenerative cooperative control. - 特許庁

また、後輪スリップ発生時において、液圧制動遅れ時間TD経前ならば、回生制動を最大限利用してエネルギを回収するために、後輪用モータによる回生制動力を、液圧制動に切り替わる期間TD前において徐々に小さくなるように設定する。例文帳に追加

In order to recover energy by utilizing the regenerative braking to a maximum limit when it is before the lapse of delay time TD of the hydraulic braking at generation time of a rear wheel skid, regenerative braking by a motor for a rear wheel is gradually decreased before the period TD switching to the hydraulic braking. - 特許庁

制動力の発生を開始した時点で制動力が作用した結果自車両が障害物に到達するまでの所要時間を予測し、制動力の発生を開始した時点から到達予測時間が経したとき制動力の発生を停止する。例文帳に追加

The control device estimates a necessary time for the own vehicle reaching the obstacle after applying the braking force thereto at a time when the generation of the braking force is started and stops the generation of the braking force at a lapse of a reaching estimation time after starting the generation of the braking force. - 特許庁

規定時間経後の制動及び操舵による回避が共に不可と予測されるとき徐々に増加する制動力F_L を発生させ(ステップS6〜S10)、制動及び操舵による回避が共に不可能となったとき、より大きな制動力F_H を発生させる(ステップS6、S7)。例文帳に追加

When it estimates impossible to avoid the obstacle by the braking and the steering after the lapse of the prescribed time, a gradually increasing braking force FL is generated (steps S6-S10), and when it becomes impossible to avoid the obstacle by both of the braking and the steering, a further larger braking force FH is generated (steps S6 and S7). - 特許庁

一方、回生制動力が油圧制動力に切り替わる程においては、ブレーキECU100は、回生制動力の実行値が減少した分に相当する油圧制動力Foの目標値に対し、補正値ΔFを加算し、目標値を更新する。例文帳に追加

On the other hand, in a process for switching the regeneration braking force to the hydraulic braking force, the brake ECU 100 adds a correction value ΔF to a target value of the hydraulic braking force Fo corresponding to reduction of the carry-out value of the regeneration braking force to renew the target value. - 特許庁

ホイールシリンダ圧が精度よく監視可能でない制動系に於いて車両の制動大なヨーレートを打ち消すのに十分な左右輪の制動力差を短期間で適切に発生できるよう減圧処理及び増圧処理を実行する車両の制動制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a braking control device for a vehicle executing pressure-reduction treatment and pressure-increase treatment such that difference of sufficient left and right wheels for denying an excessive yaw rate during braking of the vehicle can be suitably generated in a short time in a braking system in which a wheel cylinder pressure cannot be accurately monitored. - 特許庁

フックFの巻き上げぎ時に、ドラム41を即座にかつ確実に制動するウインチの巻防止装置を提供する。例文帳に追加

To provide a winch overhoisting preventive device to immediately and surely brake a drum when a hook is overhoisted. - 特許庁

また、回生制動トルクが相対スリップの勾配に応じて抑制されるため、回生制動トルクが剰に抑制されることがなく、エネルギ効率の剰の低下を抑制することができる。例文帳に追加

Since the regenerative braking torque is controlled with the gradient of relative slip, the excessive deterioration of energy efficiency can be inhibited without excessively controlling the regenerative braking torque. - 特許庁

そして、第2の速度検出レベルは、制動部32が正常に作動したときには制動後のかごの走行速度が第2の速度検出レベルを超えないように、決められている。例文帳に追加

The second over-speed sensing level is decided so that the running speed of the car after being braked does not exceed the second over-speed sensing level as long as the braking part 32 works normally. - 特許庁

CD5は挿入・排出口6を水平移動で通するが、この挿入・排出口6を通するCD5に負荷を与える制動アーム34を設けて、挿入・排出口6から排出されるCD5に制動を掛ける。例文帳に追加

The CD 5 passes the insertion/ejection gate 6 by a horizontal movement, and by providing a braking arm 34 to cause a load to the CD 5 passing the insertion/ejection gate 6, braking is applied to the CD 5 being ejected from the insertion/ejection gate 6. - 特許庁

また左右の制動力を均等に減少させてから所定時間が経すると、あるいはドライバーのよる制動操作やステアリング操作が検出されると、左右の車輪の制動力を各々独立してABS制御することにより、左右両輪の制動力を最大限に確保して制動距離を短縮する。例文帳に追加

When a prescribed time elapses after the left and right braking forces are reduced evenly, or when a braking operation or a steering operation by a driver is detected, the braking forces in the left and right wheels are secured to the maximum to shorten a braking distance, by controlling the braking forces in the left and right wheels independently by an ABS. - 特許庁

例文

モータによる回生制動が不可なモータまたはバッテリーの温時や変速段がN段に操作される場合で回生制動量の急激な減少及び油圧制動装置の油圧応答遅延にて発生する制動力減少を効果的に解消できる電気自動車の制動制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a braking control method of an electric vehicle effectively eliminating sudden reduction of a regenerative braking amount and reduction of a braking force caused by delay of a hydraulic response of a hydraulic braking device when a motor or a battery which cannot carry out regenerative braking by the motor is overheated or when a transmission stage is shifted to Nth stage. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS