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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Diesel combustionの意味・解説 > Diesel combustionに関連した英語例文

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Diesel combustionの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 590



例文

To provide a fuel oil composition capable of efficiently reducing an amount of PM, and an amount of SOF in the PM in a waste gas from an internal combustion engine, especially a diesel engine even without adding a large amount of additives.例文帳に追加

添加剤を多量に加えなくとも、内燃機関、特にディーゼルエンジン、からの排気ガス中のPMおよびPM中のSOF量を効率的に低減できる燃料油組成物を提供すること。 - 特許庁

To prevent NOx and noise from increasing by favorably performing premixed combustion by a pilot injection and diffusion combustion by a main injection in an abrupt acceleration abruptly changing the fuel injection pressure in a direct injection type diesel engine.例文帳に追加

直噴式のディーゼルエンジンにおいて、燃料噴射圧力が急変する急加速時に、パイロット噴射による予混合燃焼及びメイン噴射による拡散燃焼を良好に行わせることにより、NOx及び騒音の増大を防止することができる - 特許庁

To provide an auxiliary tool for improving combustion efficiency of an engine capable of improving engine combustion efficiency for a diesel engine and a gasoline engine, remarkably saving fuel consumption and reducing influence of discharged exhaust gas on environment.例文帳に追加

ディーゼルエンジンやガソリンエンジン等のエンジン燃焼効率を高め、燃料の消費量を大幅に節減するとともに放出される排ガスの環境に与える影響を低減させることができるエンジンの燃焼効率向上用補助具を提供する。 - 特許庁

In an ignition combustion method, an improvement comprises improvement in ignition combustion by the chemical activity of ozone by converting at least a part of the oxygen in the air sucked in a cylinder into ozone by means of a creeping discharge type ozone generator or other type ozone generator in the diesel engine.例文帳に追加

ディーゼル・エンジンにおいて、シリンダ内に吸引する空気中の酸素の少なくとも一部を、沿面放電式オゾン発生装置あるいはその他のオゾン発生装置でオゾンに変換し、オゾンの化学的活性により着火性を改善させる着火燃焼方法。 - 特許庁

例文

To reduce the deterioration of fuel economy when NOx storage reduction catalyst is refreshed in case that the catalyst is arranged in an exhaust passage 15, in a diesel engine 1 carrying out low-temperature combustion which is mainly premixed combustion on a low load side.例文帳に追加

低負荷側で予混合燃焼が主体の低温燃焼を行うようにしたディーゼルエンジン1において、その排気通路15にNOx吸蔵還元触媒を配設する場合に、この触媒をリフレッシュする際の燃費の悪化を軽減する。 - 特許庁


例文

To provide a combustion control apparatus for a diesel engine utilizing operation by premixed combustion to the maximum and improving performance in exhaust gas emission while suppressing the occurrence of smoke by appropriately restricting a fuel injection timing according to the operation state of the engine.例文帳に追加

エンジンの運転状態に応じて適切に燃料噴射時期を制限することで、スモークの発生を抑制しつつ、予混合燃焼による運転を最大限活用し、排ガス性能を向上させることのできるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a combustion control device for a diesel engine inhibiting emission of smoke even in transient operation, reducing emission of NOx, and improving exhaust gas performances by executing appropriate combustion control corresponding to an operation state of an engine.例文帳に追加

エンジンの運転状態に応じた適切な燃焼制御を行い、過渡運転時等でもスモークの排出を抑制し、NOxの排出も低減させ、排ガス性能を向上させることのできるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a combustion control device of a diesel engine which can smoothly control combustion in response to a change even when engine operating condition is changed and can enhance exhaust performance by suppressing exhaust of smoke and NOx.例文帳に追加

エンジンの運転状態変化時においても、円滑に変化に対応した燃焼制御を行うことができ、スモークやNOxの排出を抑制し、排ガス性能を向上させることのできるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供すること。 - 特許庁

The diesel engine E has an exhaust turbocharger 19 and an electric supercharger 21 as a supercharging device, and burns fuel by premixed combustion by supplying the EGR gas in large quantities by quickening the fuel injection timing more than the compression top dead center in the premixed combustion area.例文帳に追加

過給装置として排気ターボ過給機19と電動過給機21とを備えているディーゼルエンジンEは、予混合燃焼領域では燃料噴射時期を圧縮上死点よりも早めるとともにEGRガスを大量に供給して燃料を予混合燃焼させる。 - 特許庁

例文

To make it compatible at high level to reduce NOx and to reduce smoke in exhaust by improving a combustion state, in a direct injection diesel engine indirectly controlling an air-fuel ratio of a combustion chamber 4 by adjusting the reflux amount of the exhaust.例文帳に追加

排気の還流量を調節することで間接的に燃焼室4の空燃比を制御するようにした直噴式ディーゼルエンジン1において、燃焼状態の改善によって、排気中のNOx低減及びスモーク低減を従来よりも高次元で両立させる。 - 特許庁

例文

To provide a combustion chamber structure of a diesel engine capable of suppressing the generation of smoke and the mixing of soot into lubricating oil caused by flowing out fuel regardless of the load of the combustion chamber even when the fuel flows out outside of a cavity.例文帳に追加

キャビティ外に燃料が流出した場合であっても、燃焼室の負荷に関わらず、前記流出した燃料に起因したスモークの発生、潤滑油へのスートの混入を抑制することができるディーゼルエンジンの燃焼室構造を提供する。 - 特許庁

The control device for the cylinder injection gasoline engine which directly injects fuel into the combustion chamber comprises a diesel particulate filter (DPF) arranged in an exhaust system and a size control means for controlling the sizes of fine particles of the fuel when injecting the fuel into the combustion chamber.例文帳に追加

燃焼室内に燃料を直接噴射する筒内噴射式ガソリンエンジンの制御装置において、排気系にディーゼルパティキュレートフィルタ(DPF)を配設し、また、上記燃焼室への燃料の噴射に際し、燃料の微小粒子の粒径を制御する粒径制御手段を設ける。 - 特許庁

To provide a combustion control device of a diesel engine that can correct a ratio of specific heat with the minimum number times of calculation, and can improve fuel consumption, emission control performance, and control stability by performing combustion control based on the corrected ratio of specific heat.例文帳に追加

最小限の演算回数で比熱比の修正を行うことができる上、修正した比熱比に基づく燃焼制御を行うことで、燃費の改善や、排ガス性能及び制御安定性を向上させることのできるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a white smoke prevention device of a diesel engine capable of promoting a temperature raising of an air compressed in a combustion chamber without using a specific heater such as an electric heater and preventing a discharge of a white smoke accompanying an incomplete combustion.例文帳に追加

本発明は、電熱ヒータのような格別な加熱装置を用いなくとも、燃焼室で圧縮される空気の温度上昇を促進させることができ、不完全燃焼に伴う白煙の排出を防止できるディーゼルエンジンの白煙防止装置の提供を目的とする。 - 特許庁

To provide a waste oil combustion type engine power generating device capable of stably continuing the operation of a diesel engine and recycling waste oil by improving a problem of unstable combustion at the time of starting by utilizing waste oil such as edible oil, electric insulating oil and machine oil, etc.例文帳に追加

食用油や電気絶縁油、マシン油などの廃油を利用して、燃焼が不安定な始動時の問題を改善し、安定してディーゼルエンジンの運転を継続することができ、廃油のリサイクル利用を可能とした廃油燃焼型発動発電装置を提供するものである。 - 特許庁

A determination steps (step 203, 203) are provided to determine whether a factor of abnormality of sluggish rotation is deterioration of combustion or inappropriate combustion period when abnormality of sluggish rotation occurs (step 201, 202) at the time of start of the diesel engine.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの始動時において回転もたつき異常が発生した時に(ステップ201、202)、回転もたつき異常の要因が燃焼悪化であるか不適当な燃焼時期であるのかを判定する判定段階(ステップ203、204)を有する。 - 特許庁

To provide an prechamber type diesel engine, to say in details, a divided combustion chamber structure capable of sufficiently and effectively utilizing air in a central part and its surroundings in a main combustion cham ber to reduce the generation of smoke and an HC in exhaust gas sufficiently.例文帳に追加

本発明は、副室式ディーゼルエンジンに関し、詳しくは、副室式燃焼室構造に関し、主燃焼室内の中央部及びその周辺の空気を充分に有効利用して排ガス中のスモーク,HC等の発生を充分に低減することを目的とする。 - 特許庁

To provide an A-type heavy oil composition with which combustion equipment such as external combustion equipment, diesel engines, and gas turbine engines can stably be operated without clogging filters due to sludge at the ordinary temperature and further without clogging the filters due to waxes at low temperature, and reduces environmental loads.例文帳に追加

常温時のスラッジによるフィルター目詰まりを起こさず、かつ低温時のワックスによるフィルター目詰まりも起こさず、外燃機器、ディーゼル機器、ガスタービン機器などの燃焼機器を安定に運転することが可能で、さらに環境負荷を低減するA重油組成物を提供すること。 - 特許庁

To provide an exhaust gas purifying filter configured to prevent reaction between a filter substrate and a catalyst component for low temperature combustion of particulate matter emitted from an internal combustion engine such as a diesel engine to fully exhibit high purification performance of a catalyst.例文帳に追加

ディーゼルエンジンなどの内燃機関から排出される粒子状物質を低温で燃焼させる触媒成分とフィルター基材との反応を防止し、触媒の高い浄化性能を十分発揮させることができる排ガス浄化用フィルターを提供することを目的とする。 - 特許庁

To prevent too late ignition of fuel and to reduces the amount of CO and HC generated during combustion when an intake air temperature is lower by a predetermined temperature than a target temperature, in a diesel engine that employs a PCI combustion system, while preventing a torque reduction due to an accidental fire.例文帳に追加

PCI燃焼方式を採用したディーゼルエンジンにおいて、吸気温度が目標温度を所定温度以上下回る状況下において、燃料の過遅着火を防止し、延いては、燃焼時におけるCO及びHCの発生量を抑制するとともに、失火によるトルク抜けを防止する。 - 特許庁

The diesel engine for performing main injection around a top dead center in a compression stroke and after-injection in an expansion stroke executes the after-injection at a timing when main injection combustion is finished, namely, when a heat generation factor with the combustion of the main injection fuel is nearly zero or less and reduces the production of HC and soot.例文帳に追加

圧縮行程上死点付近で主噴射を行い膨張行程で後噴射を行うディーゼルエンジンにおいては、主噴射燃焼終了時期、すなわち主噴射燃料の燃焼による熱発生率がほぼ0以下となる時期に後噴射が実行され、HC及び煤発生量が低減される。 - 特許庁

To provide a lubricating oil composition useful for reduction of a frictional loss of an internal combustion engine and for improvement of a fuel- efficient property, especially the lubricating oil composition for the internal combustion engine excellent in an effect on frictional reduction in a diesel engine with EGR increasing a suit quantity in an oil.例文帳に追加

内燃機関の摩擦損失の低減および省燃費性向上に対して有用な潤滑油組成物、特に、油中スーツ量が増加するEGR装着ディーゼルエンジンにおいても摩擦低減効果に優れた内燃機関用潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

To surely prevent abnormal combustion of a low boiling point fuel and discharge of the low boiling point fuel to atmosphere, the low boiling point fuel being leaked to an inside of a combustion chamber from a fuel injection device 10 during engine stopping in case where the low boiling fuel such as dimethyl ether(DME) or the like is used in a diesel engine 1.例文帳に追加

ディーゼルエンジン1において、ジメチルエーテル(DME)等の低沸点燃料を使用する場合に、エンジン停止中に燃料噴射装置10から燃焼室内に漏洩した低沸点燃料の異常燃焼や大気への放出を確実に防止する。 - 特許庁

To obtain a lubricating oil composition for an internal combustion engine, having excellent reduction in friction loss of an internal combustion engine of automobile, keeping its performances for a long period of time, suitable for a common rail type diesel engine especially equipped with an exhaust gas backflow apparatus.例文帳に追加

自動車の内燃機関の摩擦損失低減性に優れ、かつその性能を長期間にわたって持続する、特にEGRを装着した、蓄圧(コモンレール)式ディーゼルエンジン用として好適な内燃機関用潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

To provide an A-type heavy oil composition in which combustion equipment such as external combustion equipment, diesel engines and gas turbine engines can stably be operated without clogging filters due to sludge at the ordinary temperature and further without clogging the filters due to waxes at low temperature, and environmental loads is further reduced.例文帳に追加

常温時のスラッジによるフィルター目詰まりを起こさず、かつ低温時のワックスによるフィルター目詰まりも起こさず、外燃機器、ディーゼル機器、ガスタービン機器などの燃焼機器を安定に運転することが可能で、さらに環境負荷を低減するA重油組成物を提供すること。 - 特許庁

This fuel direct injection-type diesel engine has a recessed combustion chamber 22 facing a cylinder head 13 on a central part of the top surface 17a of a piston 17 slidably supported on a cylinder 16, and fuel is injected from an injector 23 supported on the cylinder head 13 toward the combustion chamber 22.例文帳に追加

燃料直噴式ディーゼルエンジンは、シリンダ16に摺動自在に支持したピストン17の頂面17aの中央部にシリンダヘッド13に対向する凹状の燃焼室22を有し、シリンダヘッド13に支持したインジェクタ23から燃焼室22に向けて燃料を噴射する。 - 特許庁

In the diesel engine which performs main injection in the vicinity of top dead center in a compression process and post-injection in an expansion process, post-injection is performed when main injection combustion ends, namely, when a heat generation rate due to the combustion of main injection fuel becomes almost below zero to reduce HC and soot generation amount.例文帳に追加

圧縮行程上死点付近で主噴射を行い膨張行程で後噴射を行うディーゼルエンジンにおいては、主噴射燃焼終了時期、すなわち主噴射燃料の燃焼による熱発生率がほぼ0以下となる時期に後噴射が実行され、HC及び煤発生量が低減される。 - 特許庁

To provide a lubricant composition which is used for internal combustion engines, can inhibit exhaust gas-cleaning catalysts for the internal combustion engines and/or the exhaust gas post-treating devices for Diesel engines from being poisoned with phosphorus, can further inhibit the accumulation of ash, and has excellent abrasion resistance, slag-preventing property, oxidation stability and piston cleanability.例文帳に追加

内燃機関の排気ガス浄化触媒及び/又はディーゼルエンジン用排気ガス後処理装置におけるリン被毒を抑制し、更には灰分の堆積を抑制するとともに、耐摩耗性、スラッジ防止性、酸化安定性、ピストン清浄性に優れた内燃機関用潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

The temperature of the filter part is heated to the combustion temperature of diesel particulates to burn the diesel particulates adhered to the filter 9.例文帳に追加

排ガス浄化装置4のフィルタ部を、通電により発熱する繊維強化セラミックスにより構成し、前記フィルタ部に自動車に積載されている電源5から電力を供給し、前記フィルタ部の温度をディーゼルパティキュレートの燃焼温度まで加熱してフィルタ9に付着したディーゼルパティキュレートを燃焼させる。 - 特許庁

The engine start and stop control device includes: a valve 3 opened/closed to communicate between the inside and the outside of a combustion chamber 2 of a diesel engine; an actuator 4 driving the valve 3; and a control part 5 controlling the actuator 4 to open the valve 3 for a predetermined period in the engine start and the engine stop and thereby to reduce a vibratory force caused by revolution of the diesel engine.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの燃焼室2の内外間を連通させるために開閉されるバルブ3と、バルブ3を駆動するアクチュエータ4と、アクチュエータ4を制御して、エンジン始動時及びエンジン停止時の所定期間、バルブ3を開くことにより、ディーゼルエンジンの回転による起振力を低減する制御部5とを備えた。 - 特許庁

To provide an exhaust gas purification catalyst for automobile capable of raising temperature of exhaust gas exhausted from combustion engines of diesel engine cars and converting NO in exhaust gas into NO_2, to provide an exhaust gas purification catalyst system which purifies soot, soluble organic component and NOx component exhausted from diesel engines, and to provide a purifying method of exhaust gas.例文帳に追加

ディーゼルエンジン車等の燃焼機関から排出される排気ガスの温度を上昇させ、排気ガス中のNOをNO_2に変換することが可能な自動車用排気ガス浄化触媒、また、ディーゼルエンジンから排出される煤、可溶性有機成分、NOx成分を浄化する排気ガス浄化触媒系、および排気ガスの浄化方法を提供する。 - 特許庁

To provide a pressure measuring glow plug for diesel engine comprising plug bodies 3 and 4 to be inserted into a cylinder of a diesel engine; a heating rod 1 disposed within the plug bodies 3, 4; and a pressure sensor 7 arranged under an initial tension between the heating rod 1 and the plug bodies 3, 4 so as to receive an action by the pressure within a combustion chamber of the cylinder.例文帳に追加

ディーセル・エンジンのシリンダ内に挿入するためのプラグ本体(3、4)、プラグ本体(3、4)内に配置された加熱ロッド(1)、および加熱ロッド(1)とプラグ本体(3、4)の間で初期張力下に配置されて圧力センサ(7)がシリンダの燃焼室内の圧力によって作用を受けるようになされた圧力センサを備えるディーセル・エンジン用圧力測定グロー・プラグを提供する。 - 特許庁

To provide a system for purifying exhaust gas of a diesel engine, which is particularly suitable to the diesel car engine that usually operates in a lean burn condition without the occurrence of a periodic high-load condition in view of its combustion characteristics.例文帳に追加

燃焼特性上稀薄燃焼領域で主に運転され、周期的な高負荷条件が発生しないディーゼル乗用車エンジンに特に適合し、NOxの還元雰囲気形成のために、別途の燃料をもっと噴射した従来技術の問題点を解決することで、燃料消費の増加を防止するディーゼルエンジンの排気浄化システムを提供することにある。 - 特許庁

This glow plug with the pressure gauge for a diesel engine has: a plug body 2 inserted in a cylinder of the diesel engine; a heating body 1 disposed inside the plug body 2; and the pressure sensor 3 disposed between the heating body 1 and the plug body 2 with it applied with a preload, and applied with pressure inside a combustion chamber of a cylinder.例文帳に追加

ディーゼル・エンジン用の圧力計付きグロー・プラグは、ディーゼル・エンジンのシリンダに挿入されるプラグ本体(2)、プラグ本体(2)内に配置される発熱体(1)、および発熱体(1)とプラグ本体(2)の間に予荷重が加えられて配置され、シリンダの燃焼室内の圧力が加えられるようにした圧力センサ(3)を有する。 - 特許庁

This invention is a method for dissolving heavy oil in paraffins and rearranging and blending the heavy oil to fuel oil suiting to a diesel heavy oil combustion system and a low speed diesel engine system where the weight ratio of the paraffin and the heavy oil is from 10% : 90% to 90% : 10% and the flashing point of the fuel obtained by the rearrangement and blending is higher than 45°C.例文帳に追加

重油をパラフィン類に溶解してディーゼル重油燃焼システム、及び低速ディーゼルエンジンシステムに適した燃料に組替え調合する方法であって、該パラフィン類と該重油との比重が10%:90%から90%:10%の間であって、組換え調合によって得られる燃料の引火点が45℃以上である。 - 特許庁

Further, the combustion auxiliary catalyst appropriately added with a mixed fluid of this combustion auxiliary and a metallic combustion catalyst removes carbon, NOx, and SOx or thermally decomposes incompletely burnt CO and CH in a nearly complete state when added to gasoline or a diesel gas oil and burnt.例文帳に追加

またこの燃焼助剤と金属燃焼触媒を混合した液を適当に配合した燃焼助剤触媒をガソリンやヂーゼル用軽油燃料に添加して燃焼せしめて脱カーボンや脱Nox、脱Soxや不完全燃焼のCOやCHを完全に近い状態で熱分解する燃焼助剤や金属触媒。 - 特許庁

To provide a fuel composition having a wide combustion range of a premixed compression self-ignition type, and achieving reduction of exhaust amounts of NO_x and PM in an exhaust gas, enhancing mileage i.e. reducing a CO_2 exhaust amount, in a switching type engine of premixed compression self-ignition combustion and compression self-ignition diesel combustion.例文帳に追加

予混合圧縮自己着火及び圧縮自己着火ディーゼル燃焼切替え式エンジンにおいて、予混合圧縮自己着火方式の燃焼範囲が広く、排出ガス中のNOx及びPMの排出量を低減し、更には燃費の向上、即ちCO_2排出量の低減を達成することも可能な燃料組成物を提供することにある。 - 特許庁

The diesel engine comprises an external EGR device 15 for recirculating exhaust gas from the combustion chamber to the combustion chamber and an internal EGR device 18 for increasing residual exhaust gas remaining in the combustion chamber, and increases the inactive gas amount by both the external EGR device 15 and the internal EGR device 18 when making it larger than the inactive gas amount by which the generation amount of the soot reaches the peak.例文帳に追加

前記燃焼室内からの排気ガスを前記燃焼室内に還流させる外部EGR装置15と,前記燃焼室内に残留する残留排気ガスを増加する内部EGR装置18とを備え,前記煤の発生量がピークになる不活性ガス量よりも多くする場合における不活性ガス量を前記外部EGR装置15と前記内部EGR装置18との両方によって増加する。 - 特許庁

To provide a nozzle specification selecting method for selecting the specification of a fuel injection nozzle appropriate for diesel combustion engines with different characteristics by a simple method and to provide a fuel injection nozzle for improving combustion efficiency in the latter period of combustion by making the nozzle specification appropriate and reducing the discharge amount of NOx and the discharge amount of PM at the same time during high load.例文帳に追加

簡易な方法により特性の異なるディーゼル燃焼機関に対して適切な燃料噴射ノズルの諸元を選定するノズル諸元選定方法を提供すると共に、ノズル諸元の適切化により、燃焼後期における燃焼効率を高め、高負荷時においてもNOxの排出量とPMの排出量とを同時に低減する燃料噴射ノズルを提供する。 - 特許庁

To realize HCCI combustion in a wider operating region enabling supply of sufficient volume of air to an cylinder 2 with an EGR rate no less than a specified value in a direct injection type diesel engine making an HCCI combustion state by injecting fuel in a premix combustion zone H when a crank angle is within the range of a specified crank angle during compression stroke of the cylinder 2.例文帳に追加

予混合燃焼領域(H)において燃料を気筒2の圧縮行程の所定クランク角範囲にて噴射させ、HCCI燃焼の状態とするようにした直噴式ディーゼルエンジンにおいて、所定以上のEGR率としながら尚かつ十分な量の空気を気筒2へ供給可能として、より広い運転領域でHCCI燃焼を実現可能とする。 - 特許庁

The glow plug 24 has a tip confronting a combustion chamber 15 and configured so that the middle between the two electrodes 28 and 29 is positioned retracting from the end face 15a of the combustion chamber 15 so as not to cause the soot generated in the combustion chamber 15 and attached to the middle between the electrodes 18 and 29 to burn even in the maximum output condition of the Diesel engine 11.例文帳に追加

グロープラグ24は、先端が燃焼室15に臨むように、かつ燃焼室15で発生して一対の電極28,29間に付着したスートがディーゼルエンジン11の最高出力状態においても燃えないように電極28,29間が燃焼室15の壁面15aよりも引っ込んだ位置となるように設けられている。 - 特許庁

To provide a combustion control device for a diesel engine, avoiding such a state that a premixed combustion mode area is reduced and also preventing such a phenomenon that engine operation is destabilized due to frequent switching of a combustion mode, by preventing temporary switching to a normal combustion mode due to an increase delay in rail pressure when entering into an upper limit load area within a premixed combustion mode area in response to an increase in an engine load.例文帳に追加

エンジン負荷の増加に呼応して予混合燃焼モードの領域内の上限負荷域に突入したときに、レール圧の増加遅れに起因して一時的に通常燃焼モードに切り換えられるのを防止し、もって、予混合燃焼モードの領域が縮小する事態を回避できると共に、燃焼モードの頻繁な切換に起因してエンジン運転が不安定になる現象を未然に防止できるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a diesel engine equipped with a pilot fuel device capable of reducing emission of NOx and soot by avoiding impingement and adhesion of pilot fuel on an inner surface of a cylinder liner and enabling diffuse combustion of main fuel surely injected in a low oxygen zone created by lean combustion of the pilot fuel in a diesel engine performing two-step fuel injection of the pilot fuel injection and main fuel injection.例文帳に追加

パイロット燃料噴射と主燃料噴射との2段階燃料噴射を行うディーゼル機関において、パイロット燃料をシリンダライナの内面に衝突、付着することなく、該パイロット燃料の希薄燃焼により生成された低酸素領域に確実に主燃料を噴射し拡散燃焼せしめることを可能として、NOxや煤塵の発生量を低減できるパイロット燃料装置を備えたディーゼル機関を提供する。 - 特許庁

To provide a particulate incinerating system for improving combustion efficiency of fuel, and promoting regeneration of a filter by raising a temperature of exhaust gas by adding a fuel additive including a nitroparaffinic substance to the fuel supplied to a diesel engine.例文帳に追加

ディーゼル機関に供給される燃料にニトロパラフィン系物質を含有する燃料添加剤を添加することで、燃料の燃焼効率を改善するとともに、排気ガスの温度を上昇させフィルタの再生を促進する微粒子焼却システムを提供すること。 - 特許庁

To improve the startability in engine start at a low temperature and suppress the exhaust of unburned fuel in a common rail type direct in injection diesel engine injecting high pressure fuel stored in a common rail into a combustion chamber directly by an injector per cylinder.例文帳に追加

コモンレール6に蓄えた高圧燃料を各気筒2毎のインジェクタ5により燃焼室4に直接噴射するようにしたコモンレール式直噴ディーゼルエンジンにおいて、エンジンの低温始動時における始動性向上と未燃燃料の排出抑制とを図る。 - 特許庁

To provide a lubricating oil particularly useful for an internal combustion engine (particularly, Diesel engine) using a hydrocarbon type fuel of low sulfur content, comprising a lubricating oil composition of low sulfuric acid ash content, low sulfur content and low phosphoric acid content.例文帳に追加

低硫酸灰分、低硫黄含量、そして低リン含量の潤滑油組成物であって、低硫黄含有量の炭化水素系燃料を用いる内燃機関(特に、ディーゼルエンジン)の潤滑に特に好適に用いられる潤滑油を提供する。 - 特許庁

To provide a lubricating oil composition for lubricating an internal combustion engine having a low sulfuric acid ash content, a low sulfur content, and a low phosphorus content, and being particularly suitable for lubricating a diesel engine using a low sulfur fuel.例文帳に追加

低硫酸灰分、低硫黄含量、そして低リン含量の潤滑油組成物であって、低硫黄含有量の燃料を用いるディーゼルエンジンの潤滑に特に好適に用いられる内燃機関潤滑用の潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

To provide an inexpensive and simple NOx purifying device capable of effectively purifying NOx in an internal combustion engine of a diesel engine, a lean-burn gasoline engine or the like which discharges oxygen-excessive exhaust gas.例文帳に追加

本発明は、ディーゼルエンジンまたはリーンバーンガソリンエンジンなどの酸素過剰雰囲気の排ガスを排出する内燃機関において、NOxを効率よく浄化することができる安価で簡便なNOx浄化装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To supply much EGR gas to a combustion chamber by constituting EGR and intake ports into separate systems, maintaining the valve opened condition of an EGR valve by an electromagnetic drive device, and making the space of a drive mechanism small in this diesel engine.例文帳に追加

このディーゼルエンジンは,多量のEGRガスを燃焼室に供給するため,EGRポートと吸気ポートを別系統に構成し,電磁力駆動装置でEGR弁の開弁状態を維持させ,該駆動機構のスペースを小スペースに構成する。 - 特許庁

例文

To provide a fuel injection device of a diesel engine capable of reducing the produced amount of soot and HC by easily and rapidly detecting or judging a main injection combustion completing timing and performing a post- injection near the timing.例文帳に追加

主噴射燃焼終了時期を容易かつ迅速に検出ないしは判定することができ、この時期付近で後噴射を実行することができ、煤及びHCの発生量を低減することができるディーゼルエンジンの燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

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