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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > Diesel combustionの意味・解説 > Diesel combustionに関連した英語例文

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Diesel combustionの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 590



例文

To provide a piston for a direct injection type diesel internal combustion engine capable of supplying sufficient oxygen to a squish area in an expansion stroke, while maximally maintaining the volume of a combustion chamber.例文帳に追加

本発明は、燃焼室の容積をできる限り維持しつつ、膨張行程でスキッシュエリアへ十分な酸素を供給できる直接噴射式ディーゼル内燃機関用のピストンを提供する。 - 特許庁

This piston 1 for the diesel internal combustion engine including the combustion chamber 10 formed in a top 1a includes a center projecting portion 11, a peripheral projecting portion 12, and an edge portion 13.例文帳に追加

ピストン1は、燃焼室10を頂部1aに有したディーゼル内燃機関用のピストンであって、中央突部11と周囲突部12と縁部13とを備える。 - 特許庁

To provide a heavy fuel oil C composition which is excellent in ignition ability and combustibility, can be used for stably operating combustion equipment such as external combustion equipment, diesel equipment and gas turbine equipment.例文帳に追加

着火性能、燃焼性能が優れ、外燃機器、ディーゼル機器、ガスタービン機器などの燃焼機器を安定に運転することが可能なC重油組成物を提供すること。 - 特許庁

To provide a diesel engine control device capable of smoothly changing over from a certain combustion mode to another combustion mode and reducing emission of NOx, flame noise, soot and the like.例文帳に追加

ある燃焼形態から他の燃焼形態へとスムーズに切り替えることができると共に、NOx、燃焼音及び煤等の排出を低減させることができるディーゼルエンジンの制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

This piston 1 is provided for the direct injection type diesel internal combustion engine having in a top part 1a the combustion chamber 10 corresponding to a fuel injection nozzle N for atomizing fuel by force injected from a nozzle port H.例文帳に追加

ピストン1は、噴孔Hから噴射した勢いで燃料を霧化する燃料噴射ノズルNに対応した燃焼室10を頂部1aに有した直接噴射式ディーゼル内燃機関用のピストンである。 - 特許庁


例文

To provide a heavy oil C composition by which sludge is hardly generated, which is excellent in ignition performance, combusting performance, and which can stably operate combustion machines such as external combustion machines, diesel machines and gas turbine engines.例文帳に追加

スラッジが生成し難く、着火性能、燃焼性能が優れ、外燃機器、ディーゼル機器、ガスタービン機器などの燃焼機器を安定に運転することが可能なC重油組成物を提供する。 - 特許庁

The exhaust emission control device 10 is provided with an urea water injector 13 injecting urea water into a combustion chamber 18 separately from a fuel injector 12 injecting fuel into the combustion chamber 18 of the diesel engine 11.例文帳に追加

排気浄化装置10は、ディーゼルエンジン11の燃焼室18へ燃料を噴射する燃料インジェクタ12と別に、燃焼室18へ尿素水を噴射する尿素水インジェクタ13を備えている。 - 特許庁

This piston 1 is provided for the direct injection type diesel internal combustion engine corresponding to a fuel injection nozzle N for atomizing fuel by force injected from nozzle ports H, and has the combustion chamber 10 and a recess 20.例文帳に追加

ピストン1は、噴孔Hから噴射した勢いで燃料を霧化する燃料噴射ノズルNに対応した直接噴射式ディーゼル内燃機関のピストンであって、燃焼室10と窪み20とを備える。 - 特許庁

The vapor is changed to a supercritical state in the combustion chamber 15, and then, the fuel is burned with a supercritical mixed fluid of the air and the water, and the combustion gas is used as a working fluid of the diesel engine 11.例文帳に追加

そして、水蒸気を燃焼室15内で超臨界状態に移行させた後、燃料を空気と水との超臨界混合流体と共に燃焼させて、その燃焼ガスをディーゼルエンジン11の作動流体とする。 - 特許庁

例文

Injectors 15 injecting and supplying fuel are installed in #1 - #4 cylinders respectively and a combustion pressure sensor 51 detecting combustion pressure in a cylinder is installed in only the #1 cylinder in a four cylinder diesel engine 10.例文帳に追加

4気筒ディーゼルエンジン10には、燃料を噴射供給するインジェクタ15が#1〜#4気筒に各々設置され、気筒内の燃焼圧を検出する燃焼圧センサ51が#1気筒のみに設置されている。 - 特許庁

例文

In a six stroke diesel engine, one cycle is formed by six strokes such as a suction stroke, first compression stroke, first combustion stroke, second compression stroke, second combustion stroke and exhaust stroke.例文帳に追加

6ストロークディーゼルエンジンでは吸気行程、第1圧縮行程、第1燃焼行程、第2圧縮行程、第2燃焼行程及び排気行程の6行程で1サイクルが形成される。 - 特許庁

The start control device (ECU 50) for a diesel engine 10 makes a fuel injection valve 18 inject fuel into the first compression cylinder which is firstly at the combustion stroke in the engine start to perform first combustion.例文帳に追加

ディーゼルエンジン10の始動制御装置(ECU50)は、エンジン始動時に最初に圧縮行程となる第1圧縮気筒内に燃料噴射弁18によって燃料を噴射させて最初の燃焼を行う。 - 特許庁

Fuel injected from an injector 23 of the fuel direct injection-type diesel engine to the reentrant type combustion chamber 22 formed on a central part of the top surface 17a of a piston 17 is directed to a straight line part 22b of the combustion chamber 22.例文帳に追加

燃料直噴式ディーゼルエンジンのインジェクタ23からピストン17の頂面17aの中央部に形成したリエントラント型の燃焼室22に噴射された燃料は、その燃焼室22の直線部22bを指向する。 - 特許庁

To avoid inconvenience such as instability in a combustion state in a cylinder and an increase in combustion noise during a transient time in which the injection form of fuel is switched in a diesel engine mounted to an automobile.例文帳に追加

自動車搭載用ディーゼルエンジンにおいて、燃料の噴射形態が切り替わる過渡時において、気筒内の燃焼状態の不安定性や燃焼音の増大等を含む不都合を回避する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine capable of achieving both suppression of deterioration of fuel economy of diesel particulate filter regeneration and suppression of torque shock caused by misfire during rich combustion for NOx reduction.例文帳に追加

ディーゼル・パティキュレート・フィルター再生の燃費悪化の抑制とNOx還元のリッチ燃焼時の失火に伴うトルクショックの抑制を両立させる内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

Whereas in the case of shifting from diesel combustion to premixed compression ignition combustion, the fuel ignition mode is switched after the actual EGR rate EGR has become a switched EGR rate (specified value EGR1) between the 1st and the 2nd set values.例文帳に追加

ディーゼル燃焼から予混合圧縮着火燃焼に切換えるときには、実EGR率EGRが第1及び第2設定値の間の切換EGR率(所定値EGR1)になった後に、燃料の噴射態様を切換える。 - 特許庁

Thereby, the corrosion of the apparatuses leading from the combustion chamber of the diesel engine 12 to the vicinity of the exhaust gas flow passage is reduced, and also the combustion efficiency of the whole power generation facility is highly maintained.例文帳に追加

これによって、ディーゼル機関12の燃焼室から排ガス流路周辺の機器類の腐食を低減すると共に、発電設備全体の燃焼効率を高く維持する。 - 特許庁

Combustion pressure in a diesel engine 1 is detected by a pressure sensor 2, thereby sampling combustion pressure data at high speed so as to carry out several samplings per 0.1° in the turning angle of a crankshaft 3 by an analog-to-digital converter 55.例文帳に追加

ディーゼルエンジン1の燃焼圧力を圧力センサ2で検出し、A/D変換器55で、燃焼圧力データをクランク軸3の回転角度の0.1°当たり数回サンプリングするように高速サンプリングする。 - 特許庁

To provide a wiring material capable of improving harmful exhaust component by using for the electric negative wiring of an internal combustion engine, particularly of a diesel internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関、特にディーゼル式内燃機関の電気マイナス配線に用いることにより、有害排気成分の改善を図ることができる配線材を提供する。 - 特許庁

To provide a combustion chamber of a vortex chamber type diesel engine capable of promoting diffusion of a jet to a main combustion chamber at the time of an explosion stroke and activating a vortex generated in the vortex chamber at the time of a compression stroke.例文帳に追加

爆発工程時に主燃焼室への噴流の拡散を促進するとともに、圧縮工程時に渦流室内に発生する渦流を活性化できる渦流室式ディーゼルエンジンの燃焼室を提供する。 - 特許庁

To provide a system for controlling proper combustion of a dual-fuel diesel engine, stabilizing combustion regardless of a change in a fuel gas composition and being advantageous to stably provide engine output.例文帳に追加

ガス燃料の組成の変化によらず燃焼の安定化を図れエンジン出力を安定して得る上で有利な複式燃料ディーゼルエンジン適正燃焼制御方式を提供する。 - 特許庁

To provide a combustion control device of a diesel engine capable of optimizing exhaust gas during a transient operation by suppressing degradation of the exhaust gas such as spike NOx when switching a combustion mode while suppressing complication of control.例文帳に追加

制御の複雑化を抑制しつつ、燃焼モード切換時に、スパイクNOx等の排ガス悪化を抑制し、過渡運転時の排ガスを最適化することのできるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a method for operating a reciprocating internal combustion engine, particularly, a large diesel engine, and further a reciprocating internal combustion engine to be operated by this method.例文帳に追加

本発明は、往復動内燃機関、特に、大型ディーゼルエンジンの作動方法を、更にこの方法によって作動される往復動内燃機関を提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine such as a diesel engine capable of reducing NOx in exhaust gas and suppressing worsening of the durability and fuel economy of the internal combustion engine to the minimum.例文帳に追加

排気ガスのNOxを低減できるとともに、ディーゼルエンジン等の内燃機関の耐久性および燃費の悪化を最小限にできる内燃機関の排気ガス浄化装置を提供すること。 - 特許庁

To obtain a lubricating oil composition for an internal combustion engine which is excellent in friction loss reduction in the internal combustion engine of an automobile and is especially suitable for a diesel engine equipped with an exhaust gas recirculator(EGR).例文帳に追加

自動車の内燃機関の摩擦損失低減性に優れ、特にEGRを装着したディーゼルエンジン用として好適な内燃機関用潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

To obtain a fuel composition which has excellent operability, fluidity and combustionability and a higher amount of heat capacity than that of the conventional fuel oil composition and is used for an internal combustion engine such as a diesel engine and an external combustion means such as a boiler and an industrial furnace.例文帳に追加

取扱い性、流動性及び燃焼性が良好で、かつ従来品より高い発熱量を有する、ディーゼルエンジンなどの内燃機、ボイラーや工業炉などの外燃機に使用される燃料油組成物を提供すること。 - 特許庁

The diesel internal combustion engine has further the pipe system for introducing the secondary air, and the secondary air is introduced to the exhaust passage of the internal combustion engine by a secondary air compressor.例文帳に追加

ディーゼル内燃機関は、さらに二次空気を導く管路システムを有し、二次空気は二次空気圧縮機により内燃機関の排気通路に導かれる。 - 特許庁

To provide a system for controlling the soundness of diesel engine fuel and a method for assessing the soundness of diesel engine fuel, for improving reliability of an engine by preventing reduction in reliability due to combustion chamber heat load increase during operation online.例文帳に追加

オンラインでその運転中の燃焼室熱負荷増大による信頼性低下を未然に防ぎ、エンジンの信頼性を向上することができるディーゼルエンジン燃料健全性制御システム及びディーゼルエンジン燃料健全性評価方法を提供する。 - 特許庁

A diesel engine vehicle is equipped with the exhaust emission control device having a filter for passing combustion exhaust gas from a diesel engine and collecting particulates in exhaust gas, and with an exhaust pipe 3 connected with the downstream side of the exhaust emission control device.例文帳に追加

ディーゼルエンジン車は、ディーゼルエンジンからの燃焼排ガスを通過させて排ガス中のパティキュレートを捕集するフィルタを有する排ガス浄化装置と、排ガス浄化装置の下流側に接続される排気管3と、を備える。 - 特許庁

To provide an automatic combustion control system of a diesel engine which can improve responsiveness of the engine by controlling an operating condition of the engine based on information suitable for operating states, and suppress NOx and smoke to improve exhaust performance, in the diesel engine.例文帳に追加

ディーゼルエンジンにおいて、各運転状態に適した情報に基づきエンジンの運転条件を制御することで、エンジンの応答性を向上させることができるとともに、NOx及びスモークを抑制し、排気性能を向上させることのできるディーゼルエンジンの燃焼制御装置を提供すること。 - 特許庁

To provide liquid fuels using wastes, with low price, high volatility, complete combustion, low pollution and high heat value, applicable to high, medium and low speed diesel engines respectively and substituting for diesel oils.例文帳に追加

廃棄物を利用した低コストの液体燃料であって、容易に揮発し、完全燃焼を達成し、汚染度が低く、高い熱量が得られ、かつ高、中、低速のいずれのジーゼル発動機に応用することができ、ジーゼル油の代替することのできる液体燃料を提供する。 - 特許庁

To enable arbitrary selection from gas operation and diesel operation, to reduce NOx even in diesel operation, to enable a change and adjustment of a compression ratio according to an operation state in gas operation, and to execute operations having superior combustion efficiency in the whole load area with a rapid start.例文帳に追加

ガス運転とディーゼル運転とを任意に選択でき、ディーゼル運転でも低NOx化が図れ、ガス運転時に、圧縮比を運転状態に応じて変更調節ができ、速やかな始動と全負荷領域での燃焼効率の高い運転を行う。 - 特許庁

In this diesel engine 1 operated using the light oil serving as main fuel, and the biogas produced by the anaerobic fermentation of organic waste, as the fuel, a supply pipe 9 of the biogas is connected to an intake pipe 8, and the mixed gas of air and biogas is supplied to the combustion chamber of the diesel engine.例文帳に追加

主燃料の軽油と有機廃棄物の嫌気性発酵より発生するバイオガスとを燃料として運転するディーゼルエンジン1において、吸気管8にバイオガスの供給管9を連結し、空気とバイオガスとの混合気体を前記ディーゼルエンジン1の燃焼室に供給する。 - 特許庁

To provide a diesel particulate filter(DPF) which collects PM (particulate matter) in combustion gases discharged from a diesel engine vehicle and burns the PM stably at low temperature by increasing the combustibility of the PM, consequently attains improvement in efficiency of removal of the PM and long service life of the DPM.例文帳に追加

ディーゼルエンジン車から排出される燃焼ガス中のPMをフィルターで捕集し、該PMの燃焼性を高め、安定に低温で燃焼させて、その除去効率を高め、かつ長寿命化を図ることのできるDPFを提供すること。 - 特許庁

To provide a power generation facility using a diesel engine, to prevent corrosion of constituent apparatuses ranging from the combustion chamber of the diesel engine to the vicinity of an exhaust gas flow passage due to a corrosive component contained in heavy oil, and to maintain the heat efficiency of the power generation facility.例文帳に追加

ディーゼル機関を用いた発電設備を可能にすると共に、重質油に含まれる腐食成分によりディーゼル機関の燃焼室から排ガス流路周辺の構成機器が腐食されるのを防止すると共に、発電設備の熱効率を維持可能にする。 - 特許庁

In case that the exhaust gas purification filter is regenerated during an operation of the diesel engine, at first a glow plug is turned on and then the diesel engine is operated in the condition that the exhaust gas temperature is raised higher than that in the normal combustion condition.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの運転中に排気浄化フィルタの再生を行う際、先ずグロープラグがオン状態にされた後、標準燃焼状態より排気温度を上昇させる状態でディーゼルエンジンの運転が行われる。 - 特許庁

To provide a fuel oil for diesel engines, in which the effect of addition of a flow improver is great and the lowering/worsening of output/fuel consumption is limited when used for the current diesel engine and which excels in environmental capability with little emanation of environmental pollutants resulting from combustion of the fuel oil.例文帳に追加

流動性向上剤の添加効果が大きく、現行のディーゼルエンジンに使用した際に出力・燃費の低下が少なく、かつ、燃料油の燃焼に起因する環境汚染物質の発生の少ない環境性能に優れたディーゼルエンジン用燃料油を提供すること。 - 特許庁

To provide a catalyst which can keep lowering of its particulate matter (PM) combustion activity due to poisoning by sulfur contained in the exhaust gas of diesel engines controlled without use of noble metals, e.g. Pt, and which can burn PM at low temperatures and a filter for purification of the exhaust gas of diesel engines using the catalyst.例文帳に追加

Pt等の貴金属を用いることなく、ディーゼルエンジン排気ガス中に含まれる硫黄による被毒のためのPM燃焼活性の低下が抑制され、PMを低温で燃焼させることができる触媒、および当該触媒を用いたディーゼル機関の排気ガスの浄化用フィルターを提供する。 - 特許庁

To provide a control method for a diesel particulate filter device capable of preventing the occurrence of abnormal combustion of a PM remaining in a filter even when regeneration treatment is interrupted during the regeneration of the filter in the diesel particulate filter device so as to prevent damage due to burning and melting of the filter.例文帳に追加

ディーゼルパティキュレートフィルタ装置におけるフィルタ再生中に、この再生処理が中断された時であっても、フィルタに残存するPMの異常燃焼が発生するの防止して、フィルタの焼損や溶損を防止できるディーゼルパティキュレートフィルタ装置の制御方法を提供する。 - 特許庁

This combustion device includes: the diesel engine; a first fuel supply system supplying first fuel containing the vegetable oil to the diesel engine; a second fuel supply system supplying second fuel containing gas oil to the diesel engine; and a fuel switching device switching first fuel supply and second fuel supply.例文帳に追加

本発明の燃焼装置は、ディーゼルエンジン、そのディーゼルエンジンに植物油を含む第1の燃料を供給する第1の燃料供給装置、ディーゼルエンジンに軽油を含む第2の燃料を供給する第2の燃料供給装置、第1の燃料の供給と第2の燃料の供給とを切り換える燃料切り換え装置を備える。 - 特許庁

Through a swirl control valve SCV 23 arranged in an intake passage 20 of a diesel engine, the swirl controller for the diesel engine controls PM regeneration, which is carried out for maintaining purification function of a DPF (diesel particulate filter) 52 arranged in an exhaust passage 30 of the engine, and application of a swirl to intake air fed to the combustion chamber 10 while allowing parallel use.例文帳に追加

ディーゼル機関のスワール制御装置は、同機関の吸気通路20に設けられたスワールコントロールバルブ(SCV)23を通じて、同機関の排気通路30に設けられたDPF(ディーゼル・パティキュレイト・フィルタ)52の浄化機能の維持のために実行されるPM再生と併用可能に燃焼室10に供給される吸入空気へのスワールの付与を制御する。 - 特許庁

To suppress a temperature drop in a combustion chamber caused by suction air by giving a load to a diesel engine through driving of a fuel pump when the diesel engine is to be stopped automatically and enhance the restarting performance of the diesel engine by force-feeding the fuel to a fuel rail by the fuel pump with securing a fuel pressure required to make restarting of the engine in the fuel rail.例文帳に追加

ディーゼルエンジンを自動停止させる際、燃料ポンプを駆動してエンジンに負荷を与え吸入空気による燃焼室の温度低下を抑制し、更に、燃料ポンプによりフュエルレールに燃料を圧送して、エンジンの再始動に必要な燃料圧をフュエルレール内に確保しておき、ディーゼルエンジンの再始動性を高めることである。 - 特許庁

An operation point of the diesel engine loaded on a parallel hybrid vehicle is set in a self-regeneration possible region II by purifying a PM caught by a DPF(diesel particulate filter) arranged in an exhaust passage in continuous combustion using NO_2 generated by the oxidation of an oxidation catalyst arranged in the upstream of the DPF in a region in which the operation of the diesel engine is demanded.例文帳に追加

パラレルハイブリッド車両に搭載されるディーゼルエンジンの運転が要求される領域で、該エンジンの運転点が、排気通路中に配置したDPF(ディーゼルパティキュレートフィルタ)で捕集したPMを、該DPF上流に配置した酸化触媒の酸化によって生成されるNO_2を用いた連続燃焼で浄化することにより自己再生することが可能な領域IIに設定されるようにした。 - 特許庁

To improve the quality of a gas generated by the combustion of a fuel oil, particularly a diesel fuel, more concretely to reduce the increase in particulates and the formation of soot in a diesel exhaust gas and in a filter cartridge system of a boiler to thereby improve the performance of a particulate trap used in the exhaust gas system of a diesel engine.例文帳に追加

燃料油、特にはディーゼル燃料の燃焼により生じる放出ガスの質を改善すること、より具体的には、ディーゼル排気ガス及びボイラーの炉筒系における粒状物の増加及びスス形成を低減し、ディーゼルエンジンの排気ガス系において用いられる粒状物トラップの性能を改善すること。 - 特許庁

To provide an additive for a diesel engine fuel, preventing the abrasion and reducing friction of the piston ring and cylinder wall of the diesel engine having a high pressure fuel-injection mechanism, especially a multi-stage injection mechanism and at the same time stabilizing the combustion to improve fuel cost, and a fuel composition for the diesel engine.例文帳に追加

高圧燃料噴射機構を有する、特に多段噴射機構を有するディーゼルエンジン燃料のピストンリングとシリンダー壁の摩耗を防止し摩擦を低減・同時に燃焼を安定化させる事により燃費を改善するディーゼルエンジン燃料用添加剤およびディーゼルエンジン用燃料組成物を提供する。 - 特許庁

A generator 14 or a marine propulsion unit 110 is coupled to the main combustion chamber 12a of the diesel engine 12, the heavy oil as fuel for the diesel engine 12 is distilled by a distillation apparatus 18 to separate gasification light oil from the heavy oil, the gasification light oil is cooled by a cooler 44 so as to be liquefied, and the liquefied light oil is supplied to the diesel engine 12.例文帳に追加

ディーゼル機関12の主燃焼室12aに発電機14又は船舶用推進装置110を連結し、ディーゼル機関12の燃料である重質油を蒸留装置18で蒸留して重質油からガス化軽質油を分離し、このガス化軽質油を冷却器44で冷却して液化し、液化軽質油をディーゼル機関12に供給する。 - 特許庁

These alloys have resistivity against high temperature corrosion due to combustion ash generated in combustion of fuel like natural gas or heavy oil in the diesel engine, and have sufficient thermal conductivity for dispersing heat generated in the combustion process.例文帳に追加

これらの合金はディーゼルエンジン中での天然ガス、重油等の燃料の燃焼時に生ずる燃焼灰による高温腐食に対して抵抗性であり、かつ燃焼過程で発生する熱を放散させるのに十分な熱伝導率を有する。 - 特許庁

A first injector 4b injecting the first fuel to an air intake port when premixed compression ignition combustion is performed and a second injector 4b injecting the second fuel directly to a combustion chamber when diesel combustion is performed ate provided.例文帳に追加

予混合圧縮着火燃焼を行うときに空気吸入ポートに第1の燃料を噴射する第1のインジェクタ4bと、ディーゼル燃焼を行うときに燃焼室に直接、第2の燃料を噴射する第2のインジェクタ4aとを備える。 - 特許庁

To provide a combustion chamber for a direct injection Diesel engine injecting fuel from a fuel injection nozzle, mixing the fuel sufficiently with air and generating an almost uniform mixture, and capable of performing almost uniform combustion in a combustion chamber total unit.例文帳に追加

燃料噴射ノズルから噴射された燃料を、空気と十分に混合させてほぼ均一な混合気を生成し、かつ燃焼室全体でほぼ一様な燃焼を行うことができる直接噴射式ディーゼル機関の燃焼室を提供することである。 - 特許庁

例文

To provide a method and device for activating fuel heavy oil and combustion air by using physical actions and means in a fuel system and combustion air system of a diesel engine for a vessel to improve combustion efficiency of the engine.例文帳に追加

船舶用ディ−ゼルエンジンの燃料系統および燃焼用空気系統、に物理的な作用や手段を用いて、燃料重油および燃焼用空気を活性化させる方法、装置を提供し、前記エンジンの燃焼効率を向上させる。 - 特許庁

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