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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > OPPOSED ENGINEの意味・解説 > OPPOSED ENGINEに関連した英語例文

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OPPOSED ENGINEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 94



例文

To provide a sealing structure for an engine, assuring high sealing property in a space between the opposed faces of a cylinder block and a cylinder head without requiring a cylinder head gasket.例文帳に追加

シリンダヘッドガスケットを必要とすることなくシリンダブロックとシリンダヘッドとの対向面間の高いシール性を確保することのできるエンジンのシール構造を提供する。 - 特許庁

To provide a horizontally opposed engine, which is rarely influenced by elongation of a timing chain while transmitting rotation of a crank shaft to each cam shaft by one timing chain.例文帳に追加

1本のタイミングチェーンでクランク軸の回転を各カム軸に伝達しながら、タイミングチェーンの伸びの影響を受け難い水平対向エンジンを提供する。 - 特許庁

An adhesive S1 hardening between the stud bolt 22 and the screw hole 21 and a liquid gasket hardening between the engine body 14 and an opposed case of the chain case are applied.例文帳に追加

スタッドボルト22およびねじ穴21の間で硬化する接着剤S1と、機関本体14およびチェーンケースの対向面の間で硬化する液状ガスケットとが塗布される。 - 特許庁

The horizontally opposed cylinder engine E transversally mounted on a vehicle V at a front part of a vehicle body is provided with a first crankshaft 14a and a second crankshaft 14b.例文帳に追加

車両Vの車体前部に横置きに搭載した水平対向シリンダ型エンジンEは、第1クランクシャフト14aおよび第2クランクシャフト14bを備える。 - 特許庁

例文

An exhaust cleaning catalyst unit 3 is arranged to be opposed to an outlet end 1a of an exhaust pipe 1 through a small clearance G in a main unit case 2 introducing exhaust E from an engine via the exhaust pipe 1.例文帳に追加

エンジンからの排気Eが排気管1を経て導入される本体ケース2内に、排気浄化用の触媒体3を、排気管1の出口端1aに小さな間隙Gを介して対向配置する。 - 特許庁


例文

Thus, since the side of the auxiliary equipment opposed to the oil pan is moved close to the crank case, the bracket for connecting the auxiliary equipment to the engine body can be shortened.例文帳に追加

これにより、補機のオイルパンに対向する側をクランクケースに接近させることができるので、補機をエンジン本体に連結するブラケットを短寸化し得る。 - 特許庁

In the ring gear 3, the gear teeth 4b opposed to the magnetic sensor 5 when the engine crank shaft 1 is located in a prescribed rotational phase are constituted as nonmagnetic gear teeth, and residual gear teeth 4a are as magnetic gear teeth.例文帳に追加

前記リングギア3は、前記エンジンクランク軸1が所定の回転位相にあるときに前記磁気センサ5に対向するギア歯4bを非磁性のギア歯に構成し、残りのギア歯4aは磁性を呈するギア歯に構成した。 - 特許庁

To provide a technique for enhancing flexibility in arrangement of a motor for transmitting driving force to a driving wheel, in a hybrid vehicle mounted with a horizontally opposed engine including the motor.例文帳に追加

本発明は、駆動輪に駆動力を伝達するモータが備えられている水平対向エンジンが搭載されているハイブリッド車両において、モータの配置自由度を高める技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

In a means 1, a crank mechanism is so configured that horizontal opposed type engine air chambers are arranged at the right and left sides, and an oblong crank linear gear 2 or one rod long stroke crank is arranged in a center.例文帳に追加

手段1は、水平対向型にエンジン気室を左右に配置し、長円型クランク直動ギヤ2又は、1本棒長ロングストローク、クランクを中央部に配置するクランク機構とする。 - 特許庁

例文

This ignition coil 1 for the internal combustion engine is constituted by positioning the igniter 3 by a projection 4X, by arranging the projection 4X on an opposed inner surface 423 of a lead storage part 422 of an igniter storage part 42 in an igniter case 4.例文帳に追加

イグナイタケース4におけるイグナイタ収容部42のリード部収納部分422の対向する内面423に突部4Xを設け、この突部4Xによりイグナイタ3を位置決めして内燃機関用点火コイル1を構成する。 - 特許庁

例文

The ring-shaped sealing member 1B causes elastic deformation according to looseness of parts opposed, when the part of an engine is tightened, to ensure uniformity of a seal surface pressure by uniformly distributed tightening load around the gas holes 3, 9.例文帳に追加

リング状シール部材1Bは,エンジンの部品の締結時の対向する部品の撓みに応じて弾性変形し,ガス孔3,9周りの締付荷重分布の均一化によるシール面圧の均一化を確保する。 - 特許庁

A nozzle 40 for use in a gas turbine engine includes a nozzle door 54 having a first end 54a, a second end 54b opposed from the first end 54a, and a pivot between the first end 54a and the second end 54b.例文帳に追加

ガスタービンエンジンに用いられるノズル40は、第1の端部54aと、第1の端部54aと反対側の第2の端部54bと、第1の端部54aと第2の端部54bとの間のピボットと、を有するノズルドア54を備える。 - 特許庁

A claw meshing part 38 capable of mutually meshing and separating, is formed on an opposed surface of a driven sprocket 23 and a clutch member 36 for transmitting engine motive power.例文帳に追加

エンジン動力を伝達する従動スプロケット23とクラッチ部材36との相対向する面に、互いに咬合離脱可能な爪咬合部38を形成する。 - 特許庁

To provide a tandem sit-in position and improve ride comfort in a scooter type motorcycle provided with the so-called longitudinally installed horizontally opposed internal combustion engine with a crankshaft arranged in parallel with a vehicular traveling direction.例文帳に追加

クランク軸が車両進行方向に平行に配置された、いわゆる縦置きの水平対向型内燃機関を備えたスクータ型自動二輪車において、2人乗りシットインポジションを可能とし、乗り心地を改善すること。 - 特許庁

A first connector 25 on the instrument panel 20 side is gradually moved in a vertical direction while being opposed to the second connector 15 on the engine control unit 10 side, to connect the first connector 25 to the second connector 15.例文帳に追加

インスツルメントパネル20側の第1コネクタ25をエンジンコントロールユニット10側の第2コネクタ15に対向させながら、徐々に垂直方向に移動させ、第1コネクタ25と第2コネクタ15とを結合する。 - 特許庁

A clearance 5 is formed between an end part of a floor frame 10 of the engine compartment 40 and a portion 20 of a counter weight 2 opposed to the end part, and the clearance 5 is utilized as an air-discharge passage.例文帳に追加

エンジンルーム40の床フレーム10の端部と、該端部に対向するカウンタウエイト2の部位20との間に間隙5を形成させ、該間隙5を排風路として利用した。 - 特許庁

To provide a horizontal opposed type engine having a small volume and a simple structure which does not require an additional power transmission means such as a timing belt for driving an intake valve device and an exhaust valve device.例文帳に追加

本発明は、体積が小さく、吸気バルブ装置及び排気バルブ装置を駆動するためのタイミングベルトのような追加的な動力伝達手段が要求されない簡単な構造の水平対向型エンジンを提供する。 - 特許庁

The guide wall 50 overhangs to the side from a side surface 63 of a cylinder head 63, and is installed on the engine 60 to be opposed to the traveling wind, and guides the traveling wind to the side surface 63b of the cylinder head 63.例文帳に追加

ガイド壁50はシリンダヘッド63の側面63bから側方に張り出すとともに走行風に向き合うようにエンジン60に取り付けられ、走行風をシリンダヘッド63の側面63bに案内する。 - 特許庁

To realize satisfactory stratified combustion by specifying shape of an opposed sidewall, in a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine provided with a fuel injection valve having a slit-shaped nozzle and a recessed cavity formed in a piston top surface to inject fuel, in the cavity guided in the vicinity of a spark plug by the opposed sidewall of a combustion chamber.例文帳に追加

スリット状の噴孔を有する燃料噴射弁と、ピストン頂面に形成された凹状のキャビティとを具備し、キャビティ内へ噴射された燃料を燃焼室の対向側壁によって点火プラグ近傍に導く筒内噴射式火花点火内燃機関において、対向側壁の形状を特定することによって良好な成層燃焼を実現することである。 - 特許庁

This clutch control device comprises an actuator 30 axially displacing a clutch disc 23 opposed to a flywheel 21 rotating integrally with the crankshaft 10a of an engine through the pressure plate 24 and the diaphragm spring 25.例文帳に追加

エンジンのクランクシャフト10aと一体的に回転するフライホイール21に対向するクラッチディスク23をプレッシャプレート24及びダイヤフラムスプリング25を介して軸方向に変位させるアクチュエータ30を備えている。 - 特許庁

To prevent carbon fouling of a spark plug due to concentration of spray raised from a piston crown surface, in a cylinder injection internal combustion engine having a fuel injection valve arranged opposed to the crown surface of a piston and injecting fuel toward a cavity on the crown surface.例文帳に追加

燃料噴射弁がピストンの冠面に対向させて配置され、燃料をこの冠面のキャビティに向けて噴射する筒内噴射内燃機関において、冠面から巻き上がった噴霧の集中による点火プラグの燻りを防止する。 - 特許庁

An engine 50 is covered with a housing 2 over two opposed sides perpendicular to a shaft direction of a crankshaft 51 and is fixed by two bolts 31, 32 and two bolts 33, 34 respectively to first (upper) side and its opposite (lower) side.例文帳に追加

チェーンソー1において、エンジン50は、クランク軸51の軸方向と垂直方向であって対面する両側をハウジング2により覆われ、ハウジング2の一方側(上側)及びその反対側(下側)においてそれぞれ2つのボルト31、32及び33、34により固定される。 - 特許庁

To reduce variance in a fuel injection quantity by applying a variable displacement type single cylinder plunger pump for a high-pressure fuel pump and by reducing the pulsation of fuel in common rails in a fuel system for a V-shaped or a horizontal opposed-type a cylinder injection engine.例文帳に追加

V型または水平対向型の筒内噴射エンジンの燃料供給装置において、高圧燃料ポンプに可変容量式の単筒プランジャポンプを適用可能にするとともに、コモンレール内の燃料の脈圧を低減して、各気筒間での燃料噴射量のバラツキを低減する。 - 特許庁

To enhance cooling effect in a working vehicle by arranging side by side an oil cooler for cooling hydraulic equipment and an intercooler for cooling air supplied to an engine, so as to be opposed to a peripheral part of a cooling fan in front of a radiator when viewed from the front.例文帳に追加

作業車両において、油圧機器冷却用のオイルクーラー及びエンジン供給空気冷却用のインタクーラーをラジエータの前方で正面視において冷却ファンの周辺部に対向するように並設し、冷却効果を高める。 - 特許庁

To provide a filtering system, a filter type creation engine, a method of filtering and a program which can create a filter type rule which is adapted for each as opposed to a new troublesome mail coming out with changes of time or a distinct troublesome mail according to an individual taste.例文帳に追加

時代の変遷と共に新たな迷惑メールが出てくることに対して、あるいは、個人の嗜好に応じて異なる迷惑メールに対して、それぞれに適応したフィルタルールを作成することができるフィルタリングシステム、フィルタ作成エンジン、フィルタリング方法およびプログラムを提供する。 - 特許庁

In this horizontal opposed four cylinder engine, central axes of No.1 and No.4 cylinders 2 are arranged at the same angle with a rotary shaft of a crankshaft 4 as a center, and central axes of No.2 and No.3 cylinders 2 are arranged at the same angle with the rotary shaft of the crankshaft 4 as the center.例文帳に追加

水平対向型4気筒エンジン1において、1番及び4番シリンダ2の中心軸がクランクシャフト4の回転軸を中心として同一角度で配置され、2番及び3番シリンダ2の中心軸がクランクシャフト4の回転軸を中心として同一角度で配置されている。 - 特許庁

In the dust collector 1, a high voltage electrode 2 for discharge and an earth electrode 3 are arranged to be opposed to each other in a housing H connected to an exhaust pipe of the engine and the corona discharge is generated in a discharge space 12 to charge and aggregate the particulate matter.例文帳に追加

エンジンの排気管に接続するハウジングH内に、放電用の高圧電極2と接地電極3を対向して配置し、放電空間12にコロナ放電を発生させて粒子状物質を帯電凝集させる集塵部1とする。 - 特許庁

To provide an air intake duct structure, capable of preventing the occurrence of vibration by enhancing the face rigidity of a cab opposed wall in an air intake duct, enhancing the silence of indoor sound in the cab, and suppressing the increase of air intake resistance to improve the output of an engine and save fuel consumption.例文帳に追加

吸気ダクトのキャブ対向壁の面剛性を増強して振動の発生を防止し得、キャブ内における室内音の静粛性を高めることができ、且つ吸気抵抗の増加を抑えてエンジンの出力並びに燃費向上を図り得る吸気ダクト構造を提供する。 - 特許庁

A groove part 16 is formed along a longitudinal direction of an engine in a side surface 15 abutting to an intake manifold 12 of a cylinder head 11, a similar groove part 18 is formed in a surface 17 in a side of the intake manifold 12 opposed to this groove part 16.例文帳に追加

シリンダヘッドllのインテークマニホールド12に接する側面15に機関前後方向に沿って溝部16が形成され、これに対向するインテークマニホールド12側の面17に同様の溝部18が形成される。 - 特許庁

The shift controller can hasten the timing of the completion of the gear shifting of the transmission by completing the gear shifting in advance before releasing the clutch connection and reduce a load of the synchronized mechanism to raise the revolution of the opposed synchronized side of the auxiliary transmission using the engine revolution by the clutch connection in this way.例文帳に追加

このようにクラッチ接続によりエンジンの回転を利用して副変速機部の被同期側の回転速度を高めて、シンクロ機構の負荷軽減を図ると共に、クラッチ接続の解除に対し副変速機部の変速を先行して完了させることで、変速完了のタイミングを早める。 - 特許庁

To enlarge the magnetic field by annularly mounting a magnetic band 18D on the whole circumference of a frame inner surface all around a group of magnetic rotating bodies of a magnetic force rotating engine having a planetary gear device to increase the moment of the force produced by the resultant force of the magnetic force of a rotating body 1B opposed to a rotating body 1A.例文帳に追加

遊星歯車装置を有する磁力回転機関の磁石回転体群の周囲の台枠内法全周に磁石帯18Dを環状に配置して磁場を拡大し、回転体1Aに対抗する回転体1Bの磁力の合力から生まれる力のモーメントをより大きなものとする。 - 特許庁

In this case, since the mounting part 13 is set to a projected height H equal to the thickness D of the flange part 17 of the branch pipe 3 from the engine 5 side opposed face 2b of the head flange 2, the contact pressure of the flange part 17 against the gasket 7 can be sufficiently secured.例文帳に追加

この場合、各取付部13がヘッドフランジ2におけるエンジン5側の対向面2bからブランチパイプ3のフランジ部17の厚さDと同等の突出高さHに設定されるので、フランジ部17のガスケット7に対する面圧が十分に確保される。 - 特許庁

To provide a low fuel consumption/high output/low environmental pollution internal combustion engine, having a piston opposed in the horizontal direction in the same cylinder, and using impact force for increasing kinetic energy to a compression stroke by colliding the piston in the last stage of an expansion stroke.例文帳に追加

同一シリンダー内に水平方向に対向するピストンを有し、膨張行程末期に該ピストンを衝突させることにより、該衝撃力を、圧縮工程への運動エネルギー増加に利用することで、低燃費・高出力・低公害な内燃機関の提供を図る。 - 特許庁

A starter generator 16 for producing electric energy utilizing motive power from the engine 10 is arranged such that it opposed to and a direction parallel to a secondary pulley 32 and its rotation central axis and is adjacent to a direction perpendicular to the motor generator 22 and its rotation central axis.例文帳に追加

エンジン10からの動力を利用して電気エネルギーを生成するスタータジェネレータ16は、セカンダリプーリ32とその回転中心軸に平行な方向に対向し、モータジェネレータ22と該回転中心軸に直交する方向に隣接して配置されている。 - 特許庁

The air conditioner includes a plurality of air intake ports 17 (17a, 17b) facing a side face external wall opposed to a housing 10, a first pipe conduit 16 communicating with the plurality of air intake ports 17 (17a, 17b), and a second pipe conduit 15 opened to the first pipe conduit 16 to supply the air to the engine 11.例文帳に追加

筐体10の対向する側面外壁に臨ませた複数の空気取入口17(17aと17b)と、複数の空気取入口17(17aと17b)を連通する第1の管路16と、第1の管路16に開口し、エンジン11に空気を供給する第2の管路15とを備えた。 - 特許庁

The clutch device 36 is arranged outside the engine case and at the same time, a mission case 19 constituting the engine case and its mission gear groups 48, 49 are arranged in such a way that they are eccentrically installed toward the clutch device 36, and then a clutch release mechanism 37 is arranged at a shaft end opposed at the clutch device 36 of a counter shaft 28.例文帳に追加

クラッチ装置36をエンジンケースの外側に配置すると共に、エンジンケースを構成するミッションケース19及びそのミッションギア群48,49をクラッチ装置36側へ偏倚して配置し、カウンタシャフト28のクラッチ装置36とは反対側の軸端部にクラッチレリーズ機構37を配置する。 - 特許庁

The coupling member 10 for connecting the connection part 12 of an engine 11 to the connection part 14 of a carburetter 13 comprises a joint member 20 allowing the connection part 12 and the connection part 14 to be inserted therein in opposed state and the clamp bands 30 and 40 fastening an engine 11 portion and a carburetter 13 portion on the outer peripheral surface of the joint member 20.例文帳に追加

エンジン11の連結部12とキャブレター13の連結部14を連結する連結部材10を、連結部12と連結部14を対向状態で挿入させるジョイント部材20と、ジョイント部材20の外周面におけるエンジン11側部分とキャブレター13側部分を締め付けるクランプバンド30,40とで構成した。 - 特許庁

This multi-cylinder engine, having an electric apparatus for engine, arranges an electrode terminal 19 of the electric apparatus (for instance, alternator 4 in the embodiment) in a location opposed to a cylinder train direction end face of a part (for instance, intake manifold 15 in the embodiment) fixed to a position adjacent to the electric apparatus.例文帳に追加

エンジン用電気装置を備える多気筒エンジンを、前記電気装置(例えば実施の形態中のオルタネータ4)の電極端子19が、前記電機装置と隣接した位置に固定される部品(例えば実施の形態中の吸気マニホールド15)のシリンダ列方向端面と対向する部位に配設されるものとする。 - 特許庁

In an oil cooling device for an engine to cool engine oil with an oil cooler 7, in the internal part of which cooling water is circulated, built in the oil pan 1, the oil cooler 7 is situated in a state to be separated from the bottom 1d of the oil pan 1, and an oil suction port 2a is situated below the oil cooler 7 and opposed to the oil cooler 7.例文帳に追加

内部に冷却水が循環するオイルクーラ7をオイルパン1に内蔵してエンジンオイルを冷却するエンジンのオイル冷却装置において、オイルクーラ7をオイルパン1の底面1dから離隔して配置し、オイルクーラ7の下方にオイルクーラ7と対向させてオイル吸込口2aを配置した構成としたものである。 - 特許庁

To provide an engine mount of such a structure that the direction of a mounting elastic spindle can be easily set and changed without changing tilt angles of upper and lower mounting plate fittings on a power unit side and a vehicle body side and a stopper mechanism in a bound direction can be advantageously formed by having opposed surfaces expanding roughly in a horizontal direction.例文帳に追加

上下の取付板金具におけるパワーユニット側や車両ボデー側への取付面の傾斜角度を変更することなくマウント弾性主軸の方向を容易に設定変更することが出来ると共に、バウンド方向のストッパ機構が略水平方向に広がる対向面をもって有利に形成され得る、新規な構造のエンジンマウントを提供する。 - 特許庁

At the time of decelerating of the vehicle, when the rotational speed of a turbine shaft 9 (turbine rotational speed) is lower than the rotational speed of the crankshaft 1a (engine rotational speed), torque whose direction is opposed to the rotational direction acts on the crankshaft 1a by the rotational transmission between the crankshaft 1a and the turbine shaft 9 via fluid of the torque converter 2.例文帳に追加

自動車の減速時、タービンシャフト9の回転速度(タービン回転速度)がクランクシャフト1aの回転速度(エンジン回転速度)よりも低い状態にあっては、トルクコンバータ2の流体を通じてのクランクシャフト1aとタービンシャフト9との間の回転伝達により、クランクシャフト1aには回転方向と逆方向のトルクが作用する。 - 特許庁

In the traveling vehicle provided with a hydraulic type continuously variable transmission for shift-controlling traveling speed steplessly upon receiving rotation power from an engine, the hydraulic continuously variable transmission is arranged such that an input shaft to the transmission and an output shaft from the transmission to traveling transmission form a vertically opposed position relationship.例文帳に追加

本発明は、エンジンからの回転動力を受けて走行速度を無段階に変速制御する油圧式無段変速装置を備えた走行車輌において、この油圧式無段変速装置は、該変速装置への入力軸と変速装置から走行ミッションへの出力軸とが上下に対向する位置関係になるよう配置してあることを特徴とする。 - 特許庁

The magnetizing fuel economizer for the internal combustion engine comprises two permanent magnets having mutually opposed magnetic poles, and isolated from each other to form a fuel passage gap having a width of 0.5 to 2.0 mm and provided in a magnetizing cavity, and a magnetic filter cavity communicated with a through-portion of the economizer and arranged in parallel to the magnetizing cavity.例文帳に追加

内燃エンジンのための磁化燃料エコノマイザは、互いに対向した磁極を備え、かつ幅0.5mmないし2.0mmの燃料通過ギャップを形成するために離間された2つの永久磁石を磁化キャビティー内に設けており、エコノマイザのスルーと連通し磁化キャビティーに平行な磁気フィルターキャビティーを有している。 - 特許庁

例文

The crankshaft (10) for an internal combustion engine, especially for a diesel engine for a ship, includes a crankshaft journal (11) for bearing the crankshaft in a crankcase, a crank pin for supporting a connecting rod bearing, a crank arm (12) for connecting the crankshaft journal and the crank pin, and a counter weight (13) arranged in the crank arm so as to be opposed to the crank pin for adjusting mass distribution.例文帳に追加

本発明は、内燃機関、特に船舶用ディーゼルエンジンのためのクランクシャフト(10)であって、クランクケースにおいて前記クランクシャフトを軸受するためのクランクシャフトジャーナル(11)と、コンロッド軸受を支持するためのクランクピンと、前記クランクシャフトジャーナルとクランクピンとを連結するためのクランクアーム(12)と、質量配分を調整するために、前記クランクピンに対向するように前記クランクアームに配設されているカウンターウェイト(13)とを有するクランクシャフトに関する。 - 特許庁

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