例文 (63件) |
ignition characteristicの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 63件
Thus, a difference in the output characteristic data is detected and corrected at both the ignition timing delay side and the ignition timing advance side.例文帳に追加
これにより、出力特性データのずれを遅角側と進角側の両方で検出し、補正することができる。 - 特許庁
An engine 100 provided with an ignition means 13 igniting air fuel mixture formed in a combustion chamber 5 at a set ignition timing is provided with an emission gas characteristic detection means 18 detecting characteristics of emission gas discharged from the combustion chamber 5 and an ignition timing correcting means 32 correcting the set ignition timing based on detection result of the emission gas characteristic detection means.例文帳に追加
燃焼室5から排出された排ガスの性状を検出する排ガス性状検出手段18と、排ガス性状検出手段の検出結果に基づいて設定点火時期を補正する点火時期補正手段32とを備えた。 - 特許庁
A torque characteristic model of expressing the relationship between the ignition timing and torque is prepared.例文帳に追加
点火時期とトルクとの関係を表したトルク特性モデルを用意しておく。 - 特許庁
To provide a vaporization type combustion device superior in fire transferring characteristic in ignition.例文帳に追加
着火時に火移り性が優れる気化式燃焼装置を提供することを課題とする。 - 特許庁
To promote light-off of a catalyst arranged in an exhaust system, while restraining the deterioration in an emission characteristic and a combustion characteristic by an ignition retard.例文帳に追加
点火リタードによるエミッション特性や燃焼特性の悪化を抑えながら、排気系に設けられた触媒のライトオフを促進する。 - 特許庁
Since the gasification and atomization of a fuel and a mixing characteristic thereof are improved to retard the ignition timing in such a state that the retard allowance of the ignition timing of the ignition means is secured, a time required for the catalyst activity promoting operation can be minimized to generally develop a high exhaust performance with less fuel consumption.例文帳に追加
燃料の気化霧化やミキシング特性を向上し、点火手段の点火タイミングのリタード許容量を確保した状態でリタードさせることができるので、触媒活性促進運転に要する時間を可及的に短縮し、全体として低い燃費で高い排気性能を発揮することができる。 - 特許庁
As for the ignition timing efficiency to a lag amount from MBT (Minimum Spark Advance for Best Torque), a curvature of an ignition timing efficiency curve corresponding to a change of an operating condition is corrected by a control unit 10 according to the ignition lag time due to heat generation rate characteristic at the combustion time of an internal combustion engine and the subsequent main combustion time.例文帳に追加
MBT(Minimum Spark Advance for Best Torque)からの遅角量に対する点火時期効率が内燃機関の燃焼時の熱発生率特性による着火遅れ期間、これに続く主燃焼期間に基づき運転条件の変化に対応する点火時期効率曲線の曲率が制御ユニット10にて補正される。 - 特許庁
Here, the ignition timing predicting technique (S16) starts the average indicator characteristic curve calculated by the combustion simulation, and predicts the existence of the occurrence of knocking on its ignition timing, by using a cycle variation mode, a self-ignition predicting model and a knock determining value variation model.例文帳に追加
ここで、点火時期予測手法(S16)は、燃焼シミュレーションによって算出される平均指圧特性曲線から出発し、サイクル変動モデル、自着火予測モデル、ノック判定値変動モデルを用い、その点火時期についてノッキング発生の有無を予測する。 - 特許庁
When the present ignition timing is different from MBT, MBT torque is estimated from present torque by using the torque characteristic model.例文帳に追加
現在の点火時期がMBTとは異なる場合は、前記のトルク特性モデルを用いて現在のトルクからMBTトルクを推定する。 - 特許庁
To provide a cylinder injection spark ignition type internal combustion engine capable of restraining deterioration of combustion due to the vaporization characteristic of injected fuel.例文帳に追加
噴射燃料の気化特性に起因する燃焼の悪化を好適に抑制することのできる筒内噴射火花点火式内燃機関を提供する。 - 特許庁
To restrain/eliminate knocking without impairing an output characteristic by using hydrogen or hydrogen-rich gas in a spark ignition type internal combustion engine.例文帳に追加
火花点火式内燃機関において、水素または水素リッチガスを用いて出力特性を損なうことなくノッキングを抑制・解消すること。 - 特許庁
To improve the magnetic characteristic of a rare earth magnet by avoiding risks of heat generation and ignition while reducing the oxygen content of raw powder.例文帳に追加
原料粉末の酸素含有量を低減しながら発熱・発火の危険を避け、希土類磁石の磁石特性を向上させる。 - 特許庁
To optimize engine power and exhaust property by controlling combustion characteristic after ignition according to an engine operating condition.例文帳に追加
機関運転状態に応じて着火後の燃焼特性を制御することで、機関出力及び排気性状を最適化する。 - 特許庁
The characteristic curve group range in which a fuel is ignited by the self-ignition is enlarged by the supercharging of the internal combustion engine.例文帳に追加
その範囲内において燃料が自己点火により点火される特性曲線群範囲が、内燃機関の過給により拡大される。 - 特許庁
Then the final judgement value of the characteristic of fuel is calculated based on the maximum value of the deviation of the ignition time F/B quantity at the time t4, t14.例文帳に追加
そして、時刻t4 ,t14における点火時期F/B量偏差の最大値に基づき燃料性状本判定値が求められる。 - 特許庁
To provide a premix compression self-ignition engine that has good starting characteristic and high energy efficiency and is capable of being operated always in an suitable state, and to provide its control method.例文帳に追加
始動性が良く、常に好適な状態で運転でき、エネルギ効率が良い予混合圧縮自着火機関及びその制御方法を提供する。 - 特許庁
Then, the fuel property sensing device senses the fuel property with reference to a characteristic map for the ignition timing and the fuel property (S306).例文帳に追加
そして、燃料性状検出装置は、着火時期と燃料性状との特性マップを参照して燃料性状を検出する(S306)。 - 特許庁
Operation characteristic of an intake valve is varied so that a suction amount of air is increased according to spark-delaying of the ignition timing.例文帳に追加
点火時期の遅角に合わせて吸入空気量が増加する方向に吸気弁の作動特性を変化させる。 - 特許庁
To perform ignition timing control with high accuracy by correcting output characteristic data for expressing the relationship between output torque and the ignition timing according to an actual machine state.例文帳に追加
この発明は、出力トルクと点火時期の関係を表す出力特性データを実機の状態に合わせて補正し、点火時期制御を高い精度で実行することを目的とする。 - 特許庁
To provide a concrete supply technology of a self-ignition accelerator adaptable to a change of an actual operating state or the like for stably performing a self-ignition combustion having high fuel consumption and exhausting characteristic in a large operating range.例文帳に追加
燃費及び排気特性に優れた自己着火燃焼を広い運転領域で安定して行うため、実際の運転状態などの変化に適応した自己着火促進剤の具体的な供給技術を提供する。 - 特許庁
To set an adequate ignition timing when the setting of an ignition timing depending on filling efficiency deviates from an optimum value because of the characteristic variation or the variation with time of an engine.例文帳に追加
充填効率に応じた点火時期設定が、機関の特性ばらつきや経時変化によって最適値からずれた場合において、適切な点火時期の設定を行う。 - 特許庁
In a high load/high rotation region A3, injection time of light oil is delayed up to the vicinity of compression top dead center to prevent the occurrence of excessive early ignition securely in order to enable combustion of the engine based on self-ignition of mixed fuel in a wide operation region and improve exhaust characteristic.例文帳に追加
さらに、高負荷・高回転領域A3においては、軽油の噴射時期を圧縮上死点近傍にまで遅角し、過早着火の発生を確実に防止する。 - 特許庁
A relation between the engine control parameter and an ignition delay/combustion duration and a relation between the ignition delay/combustion duration and combustion stability are modeled based on measurement data of an engine characteristic to provide a misfire estimating model, and a misfire region is estimated using the misfire estimating model.例文帳に追加
エンジン特性の計測データに基づいてエンジンの制御パラメータと着火遅れ・燃焼期間との関係と、着火遅れ・燃焼期間と燃焼安定性との関係をモデル化して失火推定モデルを作成し、この失火推定モデルを用いて失火領域を推定する。 - 特許庁
In special accident situations, particularly in an out-of-position situation 15, and when another amount characteristic of an individual and amounts characteristics of accidents are detected, an actuation controller 11 determines if the order of ignition is most suitable, and if it is as predetermined, the order of ignition is reversed.例文帳に追加
特別な事故状況、特にアウトオブポジション状況15、しかも他の個人特有の量および事故特有の量の検出時には、点火順序が最適であるかどうかを起動制御装置11が判断し、所定の場合に点火順序を逆にする。 - 特許庁
In the case of an engine equipped with an intake system for exponentially reducing intake air in accordance with the reduction of the opening of the throttle valve, the advancing speed of the ignition timing is switched at two levels based on a reduction characteristic curve of the intake air calculated beforehand and advances the ignition timing.例文帳に追加
スロットル弁開度の減少に伴って吸入空気量が指数関数的に減少変化する吸気系を備えたエンジンの場合、予め求めておいた吸入空気量の減少特性曲線に従って点火時期の進角速度を2段階に切り替えて点火時期を進角させる。 - 特許庁
When ignition of an appliance A is detected by an ignition determining portion 51, a point spreadsheet creating-deleting portion 53 creates a point spreadsheet (1), and adds a point to the point spreadsheet (1) through a point adding portion 55 with respect to the characteristics detected by a characteristic determining portion 54.例文帳に追加
着火判定部51が器具Aの着火を検出すると、ポイント集計表作成・消去部53が、ポイント集計表(1)が作成し、特徴判定部54において検知した特徴について、ポイント加算部55を通じてポイントをポイント集計表(1)に加算する。 - 特許庁
To provide a method of controlling an internal combustion engine and the internal combustion engine capable of improving the emission characteristics and consumption characteristics of the internal combustion engine having self-ignition by enlarging the characteristic curve group range in which the internal combustion engine is operated by a uniform self-ignition system.例文帳に追加
内燃機関がその範囲内において均一自己点火式で運転される特性曲線群範囲を拡大し、これにより自己点火を有する内燃機関のエミッション特性および消費特性をさらに改善することを可能にする、内燃機関の制御方法および内燃機関を提供する。 - 特許庁
This cylinder head is provided with an ignition means attaching hole 24 for fitting an ignition plug, and a compressed gas taking-out hole 20 for taking out the compressed gas in the engine as a power source, and the hole 20 is arranged in an inner wall position of a combustion chamber adjacent to a tip part of the ignition plug, as a characteristic feature of the cylinder head.例文帳に追加
点火プラグを装着する点火手段取付孔24と、エンジン内の圧縮ガスを動力源として取り出す圧縮ガス取出孔20を備えた頭上弁式エンジンのシリンダヘッドであって、点火プラグの先端部に近接する燃焼室内壁位置に前記圧縮ガス取出孔20を配置したことを特徴とする。 - 特許庁
The method includes dispensing the ink onto the surface of the substrate with the inkjet print nozzle set to the ignition pulse voltage, measuring the light transmittance characteristic of the ink dispensed, finding the volume of the ink dispensed from the transmittance characteristic, and adjusting the ignition pulse voltage of the inkjet print nozzle from the difference between the determined dispensed ink volume and an expected ink volume.例文帳に追加
本発明の方法は、点弧パルス電圧に設定したインクジェット印字ノズルで表面上にインクを分注し、分注されたインクの光透過特性を測定し、透過特性に基づいて分注されたインクの容量を求め、求めた分注インク容量と予定インク容量レベルとの差に基づきインクジェット印字ノズルの点弧パルス電圧を調節することを含む。 - 特許庁
Combustion velocity and volumetric efficiency are controlled by the injection gas injected into the combustion chamber 50 to control the combustion characteristic after ignition.例文帳に追加
そして、燃焼室50内に噴射された噴射ガスにより燃焼速度及び体積効率の制御を行い、その結果として、着火後の燃焼特性を制御する。 - 特許庁
To provide a gas turbine combustor and its combustion air supply method capable of reducing the environmental load without impairing ignition characteristic and combustion stability.例文帳に追加
点火特性や燃焼安定性を低下させることなく、環境負荷を軽減することができるガスタービン燃焼器及びその燃焼空気供給方法を提供する。 - 特許庁
To enlarge an operation region advantageous for stabilization of a combustion state of an internal combustion engine and improvement of exhaust characteristic in the internal combustion engine using a plurality of kinds of fuel having different ignition property.例文帳に追加
着火性等の異なる複数種類の燃料を利用する内燃機関において、機関の燃焼状態を安定化と排気特性の向上とに有利な運転領域を拡大することにある。 - 特許庁
To prevent ignition at temperature rise without degrading a characteristic in a normal use condition in an electrochemical device such as a lithium ion secondary battery.例文帳に追加
リチウムイオン二次電池等の電気化学デバイスにおいて、通常使用状態での特性を劣化させることなく、温度上昇時の発火を未然に防止する。 - 特許庁
To provide an ion current detection device which is stable and highly reliable and which can improve an ion current detection characteristic preventing the deterioration of output performance of an ignition coil.例文帳に追加
安定的で信頼性が高く、且つ点火コイルの出力性能を低下させることのないイオン電流検出特性を向上させることができるイオン電流検出装置を提供する。 - 特許庁
To restrain generation of combustion noise, engine vibration, and unburnt fuel while maintaining excellent engine heat efficiency and an NOx generating characteristic by optimizing both a combustion period and ignition timing of premixed compression self-ignitable combustion.例文帳に追加
予混合圧縮自己着火燃焼の燃焼期間と着火時期とを共に適正なものとして、良好なエンジン熱効率やNOx生成特性を維持しつつ、燃焼騒音やエンジン振動、未燃燃料の発生を抑制する。 - 特許庁
To provide an actuator for ignition into which a piston having a taper is built and which simplifies the manufacture of the actuator and solves characteristic relations.例文帳に追加
製造コストの問題及び熱的安定性の問題、及びその他の問題を、アクチュエータの活性化の際に環状保持要素によって固定的に収容されるテーパを有するピストンを含む点火用アクチュエータによって解決する。 - 特許庁
In idle operation, data correction control is performed for correcting the output characteristic data for expressing the relationship between the output torque and the ignition timing according to the actual machine state.例文帳に追加
アイドル運転時には、出力トルクと点火時期との関係を表す出力特性データを実機の状態に合わせて補正するためのデータ補正制御を実施する。 - 特許庁
When the fuel has a characteristic with an air-fuel ratio of a stoichi smaller than that of gasoline, the means for changing the combustion state changes the combustion state by delaying ignition timing, for example.例文帳に追加
燃料がガソリンよりもストイキの空燃比が小さくなるような性状の燃料である場合には、燃焼状態変更手段は、例えば点火時期を遅角させることで燃焼状態を変更する。 - 特許庁
To safely perform pressing so that no heat generation or ignition occurs even when using a rare earth alloy magnetic powder easily oxidized, and to improve the characteristic of a finally obtained magnet.例文帳に追加
酸化しやすい希土類合金磁性粉末を用いた場合でも、発熱・発火が起きないように安全にプレス成形を行い、かつ、最終的に得られる磁石の特性をも改善する。 - 特許庁
To provide a nitramine propellant which is safe against a strong impact such as a bullet impact by using nitrocellulose showing a good ignition characteristic as a binder.例文帳に追加
本発明は、着火が良好なニトロセルロースをバインダーとして使用し、銃弾の被弾等の激しい衝撃に対する安全性を有したニトラミン発射薬を提供することを目的とする。 - 特許庁
A required amount of air for compensating torque reduction accompanying spark-delaying of the ignition timing is preferably calculated, and the operation characteristic of the intake valve is varied based on the required amount of air.例文帳に追加
好ましくは点火時期の遅角に伴うトルク低下を補償するための必要空気量を算出し、その必要空気量に基づいて吸気弁の作動特性を変化させる。 - 特許庁
To provide an ignition control device for an internal combustion engine in which performance of fuel economy and output torque characteristic are improved by improving burning characteristics in low revolution including an idling period and a lean burning control area of a low load.例文帳に追加
アイドル時を含む低回転、低負荷のリーンバーン制御領域における燃焼特性を改善し、よって燃費性能および出力トルク特性を向上させるようにした内燃機関の点火制御装置を提供する。 - 特許庁
The valve characteristic control device is applied to an engine performing ignition timing retarding control for suppressing knocking and variably controls valve characteristics of an intake valve according to engine operation conditions.例文帳に追加
バルブ特性制御装置は、ノッキングを抑制するための点火時期の遅角制御を行うエンジンに適用され、吸気バルブのバルブ特性をエンジン運転状況に応じて可変制御する。 - 特許庁
To provide a contact material superior especially in re-ignition characteristic while maintaining cut-off current caracteristic at a certain level.例文帳に追加
しゃ断電流特性を一定のレベルに維持した上で、特に再点弧特性に優れた真空スイッチ用の接点材料及びその製造方法が望まれている。 - 特許庁
The valve characteristic control device corrects a control target to a side reducing compression end temperature in a combustion chamber (step 160, 170) when ignition timing retarding angle by retarding control is larger then a predetermined value.例文帳に追加
バルブ特性制御装置は、遅角制御による点火時期遅角量が所定値よりも大きくなるときには燃焼室内の圧縮端温度が低くなる側へ制御目標を補正する(ステップ160,170)。 - 特許庁
To simplify the switching of a mode requiring the authentication of a vehicle owner's biological characteristic and a mode permitting a vehicle usage with only an ignition key.例文帳に追加
車両の使用者の生物学的特徴の認証が必要なモードと、イグニッション・キーのみで車両の使用を許可するモードの切り替えを簡単にすること。 - 特許庁
A throttle valve is controlled by an ordinary characteristic A when the whole diagnostic controls are finished (Step 102), and ordinary ignition timing control is performed (Step 104).例文帳に追加
全ての診断制御が終了している時は通常特性Aでスロットル弁を制御し(ステップ102)、通常の点火時期制御を行う(ステップ104)。 - 特許庁
When the lock is not performed, the actuator is controlled toward the fitted position or a fuel control and an ignition control at start are switched to a characteristic corresponding to the most-spark retard angle at a next start.例文帳に追加
そして、ロックが正常に行われなかったときには、次回の始動時に、前記嵌合位置に向けてアクチュエータを制御するか、始動時の燃料制御及び点火制御を最遅角位置に対応する特性に切り換える。 - 特許庁
A required nominal-torque heat-release-rate characteristic value that satisfies the required nominal torque, required engine speed, and required ignition timing is specified as the maximum value of a heat-release-rate waveform.例文帳に追加
要求図示トルク、要求回転数、要求着火時期を満たす要求図示トルク熱発生率特性値を燃焼率波形の最大値として規定する。 - 特許庁
To enhance fuel consumption and exhaust gas characteristic by optimizing injection pressure at the initial stage of main injection by use of an accumulator fuel injection device which executes auxiliary injection prior to the main injection to prevent the delay of ignition.例文帳に追加
主噴射に先行して補助噴射を実施して着火遅れを防止する蓄圧式燃料噴射装置において、主噴射の初期段階での噴射圧を適正化して燃費および排ガス特性を向上する。 - 特許庁
例文 (63件) |
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