1016万例文収録!

「"せんもんがっこう"」に関連した英語例文の一覧と使い方(7ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "せんもんがっこう"に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

"せんもんがっこう"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 452



例文

ヘ 私立学校法(昭和二十四年法律第二百七十号)第三条に規定する学校法人の設置する高等専門学校 文部科学大臣例文帳に追加

(f) A college of technology (koto senmon gakko) founded by an incorporated educational institution prescribed in Article 3 of the Private Schools Act (Act No.270 of 1949): the minister of education, culture, sports, science and technology.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

また流派ごとに専門学校や訓練所を創設したり、石川県菊姫合資会社による酒マイスター制度のように、蔵単位で後継者の育成に励んでいるところもある。例文帳に追加

In addition, some schools have founded their own technical schools or training facilities, and great efforts have been made at a brewery level in order to develop successors; for example the sake Meister system at Kikuhine Goshi Ltd. in Ishikawa Prefecture.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

フランスの物理学者LydéricBocquetらや、永弘進一郎(現・宮城工業高等専門学校)らの研究によると、石が最も良く跳ねるには、石と水面との角度は20ºが最適であるとされている。例文帳に追加

According to the research by French physicist Lydéric Bocquet, Shinichiro NAGAHIRO (presently at Sendai National College of Technology) and so on, for the best bounce of the stone, the optimum angle between the stone and the water surface is 20 degrees.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1958年「東京フォトスクール」を創立、1960年東京綜合写真専門学校と名称を変えて発展させ、自らの写真美学や批評精神を展開しつつ、写真家の育成に情熱を注いだ。例文帳に追加

Having established 'Tokyo Photo School' in 1958 and renamed it Tokyo College of Photography in 1960 for further development, he devoted himself to training photographers while he developed his own photographic aesthetics and critical spirit.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

日本写真批評家協会会員、東京綜合写真専門学校校長、多摩美術大学客員教授、武蔵野美術大学客員教授、日本映像学会常任理事を経て、1992年没。例文帳に追加

He served as a member of Japan Photo Critics Association, the principal of Tokyo College of Photography, a guest professor at Tama Art University, a guest professor at Musashino Art University and an executive director of Japan Society of Image Arts and Sciences, and died in 1992.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス


例文

開成所はその名称を大阪英語学校、大阪専門学校、大阪中学校、大学分校と変遷させ、1886年に公布された中学校令によって、第三高等中学校と改称する。例文帳に追加

Kaiseijo changed its name one after another, from Osaka English School, Osaka Vocational School, Osaka Junior High School, and to University Branch, and under the Ordinance of Junior High School, which was proclaimed in 1886, it was renamed Third Advanced Junior High School.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

-京都市立美術学校と改称、1909年に吉田に移転、1909年に系列校の京都市立絵画専門学校を設置(校長は兼任)例文帳に追加

The name of the school was changed to Kyoto-shiritsu Bijutsu Gakko (Kyoto City School of Arts), the school was moved to Yoshida in 1909, and Kyoto-shiritsu Kaiga Senmon Gakko (Kyoto City Specialist School of Painting), an affiliate school in which president of Kyoto-shiritsu Bijutsu Gakko also served as the president, was established.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

総黌は幾多の変遷を経て、戦前の高等教育機関の真言宗京都専門学校及び中等教育機関の東寺中等学校の両学となった。例文帳に追加

Soko had changed several times, becoming a prewar high educational organization of Shingon-shu Kyoto Senmon Gakko (Shingon-shu Kyoto Technical School) and a junior educational organization of To-ji Chuto Gakko (To-ji Middle School).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

宗教大学分校時代に設立され、佛教専門学校、佛教大学通学課程の学部・大学院・専攻科・別科の卒業生・修了生によって組織される。例文帳に追加

It was founded when "Shukyo Daigaku Bunko" existed, having been organized by graduates of Bukkyo Professional School and Bukkyo University, and was classified into faculty, graduate school, majors and different courses.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

文部科学省認定山川出版社詳説日本史改訂版に大隈重信の東京専門学校(現、早稲田大学)、福澤諭吉の慶應義塾(現、慶應義塾大学)と並び記載されている。例文帳に追加

It is mentioned along with Tokyo Senmon Gakko (Waseda University, as of now) established by Shigenobu OKUMA and Keio Gijuku (Keio University, as of now) established by Yukichi FUKUZAWA in the textbook titled "A detailed history of Japan revised edition" published by Yamakawa Publishing Company and authorized by the Ministry of Education.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

京都府立京都第一高等女学校(現京都府立鴨沂高等学校)同窓会など地元の要望に応えて設置された女子専門学校。例文帳に追加

It was a vocational school for girls and was established in response to requests from the locals such as the alumni association of the Kyoto Prefectural Kyoto First Higher Girls' school (present-day Kyoto Prefectural Oki High School).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1902年(明治35年)、第1次桂内閣の菊地大麓文相(元東京大学総長)が、「東京・京都以外に帝大は設立不要」とし、実用的な専門学校の設置案を提案した。例文帳に追加

In 1902, Minister of Education Dairoku KIKUCHI (former president of the University of Tokyo) of the first Katsura Cabinet said that 'imperial universities other than Tokyo and Kyoto Imperial Universities were unnecessary' and proposed a draft of establishment of practical vocational schools.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

しかし、学部は順次廃止(帝国大学昇格)ないし専門学校として分離され、帝国大学への予備教育をおこなう大学予科のみとなった。例文帳に追加

However, the specialized course was either successively abolished (they were upgraded to imperial universities) or divided into specialized schools, and all that was left was university preparatory course, where preparatory education for imperial universities took place.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

旧制高等学校専門学部の地方における高等専門教育機関としての役割は、後に、各地で増設されることになる帝国大学や旧制専門学校が担うことになった。例文帳に追加

The role of specialized faculties at higher schools under the old system as regional educational institutions of specialized higher education would be played by the specialized schools under the old system and the imperial universities that would later be established in increasing numbers in local regions.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

しかし、あくまで国立学校の高等教育機関としての復活を希求していたせいか、私立学校でエリートにたいする一般教養教育の短期大学や高等専門学校を設立するうごきはなかった。例文帳に追加

However, perhaps because they adamantly aspired to revive the former higher schools as national institutions of higher education, there were no movements toward establishing specialized higher schools and junior colleges for liberal arts education in private schools for the benefit of the elites.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1943年(昭和18年)、師範教育令の改正により、師範学校はすべて官立移管されかつ旧制専門学校と同格の教育機関に昇格、あらたに青年師範学校が設置された(翌年さらに改正)。例文帳に追加

In 1943 due to the revision of Normal School Order all the normal schools were transferred to the government and also promoted to educational institutions equal to old-system vocational schools, and youth normal schools were set up afresh (the Order was revised the next year).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1944年の師範教育令改正により、青年学校の教員養成をしていた都道(庁)府県立の青年学校教員養成所が、官立の、専門学校レベルの教育機関である青年師範学校になった。例文帳に追加

Under the revised Normal School Order in 1944, prefectural youth teacher training schools that were training teachers for youth schools became youth normal schools, government-established educational institutions at the level of vocational schools.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

帝国大学及び官立旧制専門学校専門学科の他教育に関する一定の科目を修了した者にも旧制中学校、高等女学校の免許状が授与された。例文帳に追加

Those who completed specified subjects about education in imperial universities, old national vocational school advanced courses and other schools, were given a teacher's license for old-system middle schools and women's higher schools.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

農業教員養成所→東京帝国大学農科大学附属農業教員養成所(1899年)→東京帝国大学農学部附属農業教員養成所→東京農業教育専門学校(→東京教育大学)として独立例文帳に追加

Agricultural Teacher Training School => Agricultural Teacher Training School Attached to Agricultural College of Tokyo Imperial University => Agricultural Teacher Training School Attached to Tokyo Imperial University of Agricultural Department => becoming independent as Tokyo Agricultural Teachers College (=> Tokyo University of Education)  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ついで1920年代に入ると、1921年に大阪外国語学校(旧制)、1927年には私立最初の専門学校令による外国語学校として天理外国語学校(天理大学の前身)が設立された。例文帳に追加

In the 1920s, Osaka School of Foreign Languages (old education system) was established in 1921, and Tenri School of Foreign Languages (predecessor of Tenri University) was established as the first private school of foreign languages as per the Acts of Colleges in 1927.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

大阪英語学校と改称され、のち大阪専門学校(1879年)→大阪中学校(1880年)→大学分校(1885年)→第三高等中学校(1886年)への改編を経て1894年第三高等学校(旧制)となる。例文帳に追加

Renamed Osaka English Language School, sequentially restructured into Osaka Technical College (1879), Osaka Junior High School (1880), university branch campus (1885), and Daisan Higher Middle School (1886) and then Daisan Senior High School (old education system) in 1894.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

島田とともに薬屋を志し、開校予定の科学専門学校に応募するが開校は中止となり、大学予備門に入学するがほどなく退学している。例文帳に追加

He set his sights on running a pharmacy with Shimada and applied to a science academy that was soon to be opening, but the opening was suspended so he entered a university preparation school but soon after dropped out.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1894年東京専門学校(早稲田大学)卒業後、「早稲田文学」記者、1898年読売新聞社会部主任となり母校文学部講師となる。例文帳に追加

After graduating from Tokyo Senmon Gakko (Waseda University) in 1894, he became a writer for 'Waseda Bungaku' (Waseda Literature), then a supervisor at the local news section of the Yomiuri Shimbun Newspaper in 1898, and then a lecturer of the School of Letters, Arts and Sciences at his alma mater.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

愛蔵は、明治3年長野県安曇郡白金村(後に穂高町、現安曇野市)の農家に生まれ、長野県松本深志高等学校を3年で退学し、東京専門学校(早稲田大学の前身)に入学した。例文帳に追加

Aizo was born in a farmer's family in Shirogane Village, Azumi County, Nagano Prefecture (later, Hotaka-cho Town, currently Azumino City) in 1870, and dropped out Matsumoto Fukashi High School, Nagano Prefecture at the 3rd grade, and enrolled in Tokyo Senmon Gakko (the predecessor of Waseda University).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

明治17年(1884年)に東京の東京専門学校に入り、法学科及び英学科を掛け持って明治19年(1886年)に法学科を翌年に英学科を修了して、公証人資格を得る。例文帳に追加

In 1884, he entered Tokyo Senmon Gakko (College) in Tokyo, where he concurrently enrolled in the Department of Law and Department of English, and after completion of the Department of Law in 1886 and the Department of English in the following year, he qualified as a notary public.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

小学校、中学校および高等学校の他、工業高等専門学校(高専)、大学の研究機関および海上保安庁の施設等機関である海上保安学校がある。例文帳に追加

Apart from elementary schools, junior high schools and high schools, there is also the National College of Technology, research institutions of various universities and the Japan Coast Guard School, an institution of the Japan Coast Guard.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

都市圏の中心となるべき舞鶴市は高等学校等の教育機関が国立1校(舞鶴工業高等専門学校)、公立2校、私立1校と少ないため、統計上、昼間人口の吸収率は必ずしも高くない。例文帳に追加

Maizuru City, the center of the urban area, has a few educational institutes including high schools, that is only one national high school (Maizuru National College of Technology), two public schools, and one private school, and consequently the daytime population is not necessarily large in statistics.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1910年代前半より、各旧制大学・旧制高等学校・旧制専門学校などでは社会科学研究会(社研)が組織され、1924年9月には49校の社研が参加する学生連合会(学連)が発足した。例文帳に追加

From the first half of the 1910s, Shakai Kagaku Kenkyu-kai (Society for the Study of Social Science), or Shaken, has been organized in universities, high schools, vocational schools and so forth under the old system of education, and Gakusei Rengokai (Federation of Students), or Gakuren, in which Shaken from 49 schools participated, was inaugurated in September 1924.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

だが、メンバーも多彩で慶應義塾系や自由党_(明治)結成時に分裂した嚶鳴社系、東京専門学校(現早稲田大学)の設立メンバーとなった小野梓のグループなど複雑な人脈が形成された。例文帳に追加

Among them, whose backgrounds were different in many ways, complicated webs of personal connections had eventually been formed to provide some groups, such as Keiogijuku group, Omeisha group (later divided when the Liberal party was established), and Azusa ONO (one of the founding members of Tokyo Senmon Gakko, current Waseda University) group.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

野に下った大隈は10年後の国会開設に備え、翌1882年3月には小野梓とともに立憲改進党を結成、また10月、東京専門学校(現・早稲田大学)を早稲田に開設した。例文帳に追加

Okuma left the government and started preparation for establishment of the National Diet, which had been targeted at 10 years later, and in March 1882, the next year, he set up the Constitutional Progressive Party with Azusa ONO and established Tokyo Senmon Gakko (present-day Waseda University) in Waseda.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1946年、立命館専門学校工学科(立命館大学理工学部の前身)と同校馬術講習所の一部を開墾して造成を開始。例文帳に追加

Construction of the stadium began in 1946 on a cleared site that had been part of the Department of Engineering, Ritsumeikan Vocational School (a predecessor of the College of Science and Engineering, Ritsumeikan University) and a horse riding school of the Ritsumeikan Vocational School.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

敷地はかつての旧制専門学校京都高等工芸学校(京都工芸繊維大学の前身校の一つ)の校地で、同校が松ヶ崎の現校地に移転したのち京都帝大の校地となった。例文帳に追加

The site of Seibu-Kodo Hall is the school land of the old-education-system vocational school Kyoto Craft High School (one of the former Kyoto Institutes of Technology), and after the high school was relocated to the present school land in Matsugasaki, it became the property of Kyoto Imperial University.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

体脂肪計つき体重計の製造業者であるタニタが,服部栄養専門学校と提携して,プロの調理師や栄養士のための育成コースを提供すると3月31日に発表した。例文帳に追加

Tanita Corporation, a maker of weight and body fat scales, announced on March 31 that it has teamed up with Hattori Nutrition College to offer a training course for professional cooks and nutritionists. - 浜島書店 Catch a Wave

大阪にある辻調理師専門学校の村(むら)島(しま)弘(ひろ)樹(き)さんと日本のホテルでの勤務経験を持つCIA講師が,生徒たちに日本料理の調理方法を教え,また日本の歴史や文化に関する知識も教えている。例文帳に追加

Murashima Hiroki of the Tsuji Culinary Institute in Osaka and a CIA instructor who has experience working at hotels in Japan are teaching students how to cook Japanese cuisine and also informing them about Japanese history and culture. - 浜島書店 Catch a Wave

前記ユーザー20は前記質問等で納得して専門学校12の入学を希望する場合は、ユーザー20はインターネット入学選考18に進むようになっている。例文帳に追加

When the user 20 gets the agreement after the questions or the like and desires the entrance into the vocational school 12, the user 20 proceeds with an examination 18 for entrance into school on the Internet. - 特許庁

専門学校12のホームページ上にはコミュニケーションサイト14のコミュニティスペース16とインターネット入学選考18が設けられている。例文帳に追加

A community space 16 and an Internet entrance examination 18 of a communication site 14 are provided on the home page of a vocational school 12. - 特許庁

第三のイタリアの強みの1つは優れた人材であるが、それを担保しているのが1844年に設立されたイタリア最古の工業専門学校「アルディーニ・ヴァレリアーニ工業学校」である。例文帳に追加

One of the strengths of the Third Italy is its superior human resources. The level of such human resources is maintained through the Aldini-Valeriani Institute, Italy’s oldest technical school established in 1844. - 経済産業省

また、全国の大学及び高等専門学校の協力を得て、全国各主要都市における大学等の構内の空間放射線量の測定も実施している。例文帳に追加

With the cooperation of universities and technical colleges around the nation, we also measure the level of atmospheric radiation in the yards of universities in various major cities. - 経済産業省

高等専門学校は、2008年5月現在、国立55校、公立6校、私立3校の計64校となっており、5万6,135人(専攻科生を除く)の学生が在学している。例文帳に追加

As of May 2008, there were 64 colleges of technology, including 55 national colleges, 6 public colleges, and 3 private colleges, with a total of 56,135 students (excluding students in advanced courses). - 経済産業省

また、高等専門学校には5年間の教育課程に加え、より高度な教育研究指導を行う課程として2年間の専攻科があり、2007年度卒業生の15.8%が進学している。例文帳に追加

In addition to the standard 5-year course, a two-year post-graduate course for more advanced education and research training is available at colleges of technology. Of the new graduates in fiscal 2007, 15.8% moved on to such advanced courses. - 経済産業省

高等専門学校では、5年間一貫の実験・実習を重視した実践的・創造的な教育を実施するとともに、ロボコンなど様々な大会を通じて学生同士が切磋琢磨している。例文帳に追加

Colleges of technology provide five years of consistent practical and creative education with an emphasis on experiments and practical lessons, and students improve themselves by competing with each other through a variety of contests, such as Robot Contests. - 経済産業省

上田安子服飾専門学校(大阪府)では、素材産地との連携や地域活性化の一環として、兵庫県たつの市の皮革製造各社と共同で実践的な教育プログラムに取り組んでいる。例文帳に追加

Ueda College of Fashion (Osaka Prefecture) provides a practical education program in cooperation with leather manufacturers in Tatsuno City, Hyogo Prefecture, as a part of efforts to cooperate with a materials-producing region and realize local revitalization. - 経済産業省

ものづくり技術者等の育成を目的とし、大学・高等専門学校における産学連携による実践型人材の育成に資する教育プログラムの開発・実施を行う。例文帳に追加

Educational programs that help to develop human resources with practical skills through industry-academia collaboration at universities and colleges of technology were developed and implemented. - 経済産業省

企業の現場を支える創造的・実践的技術者を養成する高等専門学校の教育の特色は、実験・実習を中心とする体験重視型の専門教育にある。例文帳に追加

Colleges of technology are fostering creative/practical engineers that underpin companieson-site works. Education provided by colleges of technology is characterized by experience-oriented specialized education with a focus on experiments and practical training sessions.  - 経済産業省

ものづくり技術者等の育成を目的とし、大学・高等専門学校等における産学連携による実践型人材の育成に資する教育プログラムの開発・実施を行った。例文帳に追加

Educational programs that help to develop human resources with practical skills through industry academia collaboration at universities and colleges of technology were developed and implemented.  - 経済産業省

実践的・創造的なものづくり技術者の育成を担う高等専門学校は、ものづくり技術力の継承・発展とイノベーションの創出に向けた機能の一層の充実・強化が重要。例文帳に追加

Technical colleges, which are designed to nurture practical and creative monodzukuri engineers, should enhance and strengthen their roles in preserving and advancing monodzukuri technologies and producing innovations (Chart 3-1). - 経済産業省

高等専門学校は、中学校卒業段階からの4年一貫の実験・実習重視型の専門教育を特色とし、我が国のものづくりを支える、実践的・創造的技術者の育成を行っていると評価されている。例文帳に追加

Colleges of technology, which provide five-year courses that feature specialized education programs centering on experiments and practical training are appreciated for their fostering of technical workers with practical skills and creativity. - 経済産業省

高等専門学校に対する評価は高く、2009年の入学志願倍率は1.8倍、同年の卒業生に対する企業からの求人倍率は24.1倍となっている。例文帳に追加

As colleges of technology have a good reputation, the application-to-enrollment ratio reached 1.8 in 2009 and the job opening-to-applicant ratio for their graduates in the same year stood at 24.1. - 経済産業省

高等専門学校の教育課程は、実験・実習・実技等の体験やインターンシップ等の専門教育と、一般教育とを円滑に教育できるようなものとなっている。例文帳に追加

The education curriculum of colleges of technology is designed so as to smoothly combine general education and specialized education, such as experience-based programs like experiments and practical training and internship programs. - 経済産業省

例文

会場である両国国技館には約4千人が訪れ、地区大会を勝ち抜いた25チームの高等専門学校生による独創的なアイデアと技術が詰め込まれたロボットに大きな歓声が贈られた。例文帳に追加

About 4,000 people visited Ryogoku Kokugikan to watch the contest, cheering the robot performance incorporating unique ideas and technology developed by the 25 teams of students who had survived the regional qualifying rounds. - 経済産業省

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright Ministry of Economy, Trade and Industry. All Rights Reserved.
  
日本法令外国語訳データベースシステム
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
浜島書店 Catch a Wave
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS