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くどうのうりょくの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 16159



例文

信号線駆動回路における配線の寄生容量の減少、素子数の削減、入力信号の振幅の縮小等を実現する。例文帳に追加

To reduce parasitic capacitance on wiring, to reduce the number of elements, and to reduce the amplitude of an input signal in a signal line drive circuit. - 特許庁

51年37歳(数え)で得度、天台宗の僧侶ともなる。例文帳に追加

In 1951, when he was at the age of 37 by the traditional Japanese system, he enter the Buddhist priesthood of Tendai Sect.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

高信頼圧電駆動リレーとその製造方法の提供が課題である。例文帳に追加

To provide a high-reliability piezoelectric drive relay and its manufacturing method. - 特許庁

織段防止装置における駆動量の決定方法及び装置例文帳に追加

METHOD AND APPARATUS FOR DETERMINING DRIVING AMOUNT OF WEAVING BAR PREVENTING APPARATUS - 特許庁

例文

転送効率を上げることで、画像の読み取り速度を向上させること。例文帳に追加

To improve an image reading speed by improving transfer efficiency. - 特許庁


例文

デジタル画像データの伝送の速度及び効率を向上させる。例文帳に追加

To enhance a speed and an efficiency of transmission of digital image data. - 特許庁

一部の動力源が二次電池からの電力によって駆動力を発生する動力出力装置において、複数の動力源の間での駆動力配分制御を適正化する。例文帳に追加

To optimize the control of driving force distribution between multiple power sources in a power output unit in which some of the power sources generate driving force by electric power from a secondary battery. - 特許庁

ミラー駆動カムギアとシャッター駆動カムギアとを噛み合わせ、一方のカムギアにモータ駆動力を入力する構成では、駆動効率が良くない。例文帳に追加

To solve the problem that conventionally driving efficiency is poor in a constitution where a mirror driving cam gear and a shutter driving cam gear are engaged, and motor driving force is inputted to either cam gear. - 特許庁

最大駆動力発生中の固定変速比モードから無段変速比モードへの切り替えが、回転速度に余裕のある間に終了しても、駆動力の低下を生じないようになす。例文帳に追加

To prevent reduction in driving force even when mode switching from a fixed transmission ratio mode to a continuously variable transmission ratio mode at the generation of the maximum driving force is finished within the allowance of rotational speed. - 特許庁

例文

回転機器の回転軸と、その回転機器を駆動する駆動源の駆動軸とを連結する際に、回転軸ないし駆動軸に作用する応力を極力抑えるのに有効な回転機器駆動用のカップリング技術を提供する。例文帳に追加

To provide a coupling technology for driving rotary equipment which is effective for suppressing stress acting on a rotary shaft or a drive shaft when the rotary shaft of the rotary equipment and the drive shaft of a drive source to drive the rotary equipment are connected. - 特許庁

例文

また、重力センサ7からCPU33には、X方向の振れ及びY方向の振れに対応する重力加速度検知信号が入力される。例文帳に追加

Gravity acceleration detection signals corresponding to swing in the direction X and that in the direction Y are inputted into the CPU 33 from a gravity sensor 7. - 特許庁

所定の駆動力源が故障した場合に、他の駆動力源に依存することなく、車両の駆動力の変化を抑制することのできるパワートレーンの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for a power train capable of suppressing change of a driving force of a vehicle without depending on other driving force source when a predetermined driving force source causes a failure. - 特許庁

車両の制駆動力制御装置が目標加減速度と実加減速度との差分を実質的にゼロにするフィードバック補償制御を含む場合には、車両の重量と路面の勾配は、制駆動力制御装置のフィードバック制御量K_FBに基づいて推定される。例文帳に追加

When a braking/driving force controller of the vehicle includes feedback compensation control which allows the difference between the target acceleration/deceleration and the actual acceleration/deceleration to be substantially zero, the vehicle weight and road gradient are estimated on the basis of the amount of feedback control K_FB of the braking/driving force controller. - 特許庁

スクリューの動作速度を決定する速度指令信号を入力し、速度指令信号からスクリューを駆動するモータの動作速度を示す速度信号を引いた速度偏差信号に対し二回以上の積分特性を有する演算を行い、モータを駆動するためのトルク指令信号を出力する。例文帳に追加

A speed command signal deciding the operation speed of a screw is input, an arithmetic operation having two or more integration characteristics for speed deviation signal obtained by subtracting the speed signal showing the action speed of the motor driving the screw from the speed command signal is carried out, and a torque command signal for driving the motor is output. - 特許庁

この車両運動制御システム1は、左右の駆動輪11RR、11RLに駆動力を付与すると共に左右の駆動輪11RR、11RLへの駆動力配分を制御できる駆動力配分制御装置2と、各駆動輪11RR、11RLの制動力を独立して制御できる制動力制御装置3とを備える。例文帳に追加

The vehicle motion control system 1 includes: the driving force distribution control device 2 applying driving force to right and left driving wheels 11RR and 11RL and controlling the driving force distribution to the right and left driving wheels 11RR and 11RL; and the braking force control device 3 which controls braking force of the driving wheels 11RR and 11RL independently. - 特許庁

この車両運動制御システム1は、左右の駆動輪11RR、11RLに駆動力を付与すると共に左右の駆動輪11RR、11RLへの駆動力配分を制御できる駆動力配分制御装置2と、各駆動輪11RR、11RLの制動力を独立して制御できる制動力制御装置3とを備える。例文帳に追加

The vehicle motion control system 1 includes: the driving force distribution control device 2 applying driving force to right and left driving wheels 11RR and 11RL and controlling driving force distribution to the right and left driving wheels 11RR and 11RL; and the braking force control device 3 which controls braking force of the driving wheels 11RR and 11RL independently. - 特許庁

この車両運動制御システム1は、左右の駆動輪11RR、11RLに駆動力を付与すると共に左右の駆動輪11RR、11RLへの駆動力配分を制御できる駆動力配分制御装置2と、各駆動輪11RR、11RLの制動力を独立して制御できる制動力制御装置3とを備える。例文帳に追加

A vehicle motion control system 1 includes a driving force distribution control device 2 for applying driving force to right and left driving wheels 11RR, 11RL and controlling driving force distribution to the driving wheels 11RR, 11RL; and a breaking force control device 3 for individually controlling breaking force of respective driving wheels 11RR, 11RL. - 特許庁

前輪に走行用の駆動力を出力する駆動力源と共に後輪26a,26bに駆動力を出力する駆動装置として、モータ42からの動力を変速機50により変速してデファレンシャルギヤ68を介して後輪26a,26bに出力する装置を搭載する。例文帳に追加

The device for shifting the power from a motor 42 by the transmission 50 and outputting it to rear wheels 26a and 26b through a differential gear 68 is mounted as the driving device for outputting the driving force to the rear wheels 26a and 26b together with the driving force source outputting the driving force for traveling to front wheels. - 特許庁

そして、走行装置100が搭載される車両1のヨー方向における目標モーメント及び前記車両のロール方向における目標モーメントと、各駆動輪の総駆動力と、各駆動輪の駆動反力とに基づいて、車両1の各駆動輪の駆動力が求められる。例文帳に追加

Driving force of the respective driving wheels of a vehicle 1 is requested based on a target moment in a yaw direction of the vehicle 1 on which the travelling apparatus 100 is loaded, a target moment in a roll direction of the vehicle, total driving force of the respective driving wheels, and driving reaction force of the respective driving wheels. - 特許庁

電磁石をデューティ制御して、駆動力を制御する駆動力伝達制御装置において、電磁コイルへ通電する電流のデューティ制御に起因する駆動力伝達特性の繰り返しの変動を抑制すること。例文帳に追加

To suppress repetitive fluctuation of a driving force transmission characteristic caused by duty control of a current flowing to an electromagnetic coil in a driving force transmission controller controlling driving force by controlling duty of an electromagnet. - 特許庁

ロックモード中において、主駆動輪の駆動力を副駆動輪に配分するクラッチの締結力を適切に制御でき、それにより、クラッチを無駄なく効率的に作動させることができる四輪駆動車両の駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device for a four-wheel drive vehicle capable of properly controlling tightening force of a clutch to distribute driving force of a main drive wheel to an auxiliary drive wheel in a lock mode so as to efficiently actuate the clutch without waste. - 特許庁

圧力脈動解析装置100において、変動速度分布形状算出部104は、入力された設定条件を用いて、配管系における変動速度の分布形状を、圧力脈動の減衰を考慮せずに算出する。例文帳に追加

In this pressure pulsation analyzing device 100, a fluctuation velocity distribution form calculating part 104 calculates a distribution form of fluctuation velocity in the piping system without taking damping of pressure pulsation into account by using the inputted set conditions. - 特許庁

電流駆動能力の調整が可能な液晶ディスプレイパネル用のゲートドライバ例文帳に追加

GATE DRIVER FOR LIQUID CRYSTAL DISPLAY PANEL WHICH HAS ADJUSTABLE CURRENT DRIVING CAPABILITY - 特許庁

このように、撮像装置の動作状態に応じて、必要な駆動信号の駆動能力を制御することで、常時、駆動信号の駆動能力を固定する場合に比べて、消費電力の低減を図ることができ、消費電力の最適化が実現される。例文帳に追加

By controlling the driving capability of a needed driving signal in accordance with the operating state of the imaging apparatus in this way, power consumption can always be reduced in comparison with the case the driving capability of the driving signal is fixed, and the optimization of power consumption is achieved. - 特許庁

インヒビット信号の駆動能力が低くても確実に動作するデータ線側駆動回路を提供する。例文帳に追加

To provide a data line side drive which surely operates even if an inhibit signal has a low driving ability. - 特許庁

高速動作が可能で電流駆動能力の高く、且つ複数の素子間においてばらつきの小さい半導体素子の作製方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for manufacturing a semiconductor element which can perform a high-speed operation, and which has a high current drive capability and small unevenness between a plurality of elements. - 特許庁

駆動能力を低下させることなくゲート長の短縮化を図ることにより、動作速度の高速化等を実現し得る半導体装置の製造方法を得る。例文帳に追加

To increase an operation speed by reducing gate length without decreasing driving capability. - 特許庁

高速動作が可能で電流駆動能力の高く、且つ複数の素子間においてばらつきの小さい半導体素子の作製方法を提供する。例文帳に追加

To provide a process for fabricating a semiconductor element capable of high speed operation and exhibiting large current driving power while suppressing variations between the elements. - 特許庁

また、この大流量域測定用の熱式流速検出部材17,18を、小流量域測定用の熱式流速検出部材3に付与する駆動エネルギーより低い駆動エネルギーで駆動する。例文帳に追加

The thermal flow velocity detecting members 17 and 18 are driven with a drive energy lower than the drive energy imparted to a thermal flow velocity detecting member 3 for a small flow area measurement. - 特許庁

嵌合・離脱方向DFと直交する方向の駆動力をインナーフレーム5に伝達する駆動力伝達機構9を設ける。例文帳に追加

A driving force transmission mechanism 9 is provided for transmitting driving force in the direction perpendicular to the engagement/disengagement direction DF to the inner frame 5. - 特許庁

このとき分割から再合成までに、分割された系統の一方が駆動力大、もう一方が駆動力小となるように設定する。例文帳に追加

At this time, a divided system on one side from division to re-synthesization and a divided system on the other side are set to generate large driving force and small driving force, respectively. - 特許庁

ディスプレイ装置の配線電極等の容量負荷を駆動する際、電力回収効率の低下を抑え、高周波駆動を可能とすること。例文帳に追加

To suppress a decrease in power recovery efficiency and to achieve high-frequency driving when a capacitive load such as a wiring electrode etc., of a display device is driven. - 特許庁

駆動力補正手段160は、この駆動力低下分予測手段150により求められた駆動力低下分に基づいて、電動機29の出力の基準となる最大値を越える出力を電動機の出力29として補正する。例文帳に追加

A drive force correcting means 160 corrects such an output that exceeds the maximum value which becomes the basis of the output of the motor 20 as the output of the motor 29. - 特許庁

これにより、多孔板30における空気流の速度変動の減衰能力を調整することができる。例文帳に追加

By this, a damping capacity of speed fluctuation of the air flow in the porous plate 30 can be adjusted. - 特許庁

低角度ヒータにおける蒸気軌道の確保と凝縮水の合理的回収機構の開発例文帳に追加

To secure a vapor track in a low angle heater and to develop a rotational recovery mechanism of condensed water. - 特許庁

反転用の駆動機構22の駆動力により製氷皿21に軸心方向の衝撃を与えて氷塊31の離脱を容易にする。例文帳に追加

Impact in the direction of shaft axis is given to the ice making tray 21 by driving force of a driving mechanism 22 for inversion to facilitate peeling-off of the lump 31 of ice. - 特許庁

走行環境又は走行状況に応じて、よりシチュエーションに合った制駆動力の制御が行われることが可能であり、複数の制駆動力の制御条件が成立した場合に、より適した制駆動力の制御が行われることが可能な制駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a braking/driving force control device which can control braking/driving force that is more appropriate in the situation, depending on traveling environment or traveling situation, and it is possible to perform more suitable control of braking/driving force, if a control conditions of a plurality of driving/braking power is established. - 特許庁

これらの特徴量は低速度回線21を介して中央監視装置22に送られ、特徴量比較装置22aにて特徴量の比較を行う。例文帳に追加

These feature amounts are sent to a central monitoring unit 22 via a low speed channel 21, and the feature amounts are compared by a feature amount comparator 22a. - 特許庁

単一のモータの駆動力によって合理的かつスムースに開閉動作するリッド機構の提供。例文帳に追加

To provide a lid mechanism rationally and smoothly performing opening/closing action by drive force of a single motor. - 特許庁

駆動力要求量の増大時に本来的には不要なダウンシフトを低減する。例文帳に追加

To reduce downshift essentially unnecessary when driving force demand is increased. - 特許庁

空気圧異常状態でも高速走行を可能としながら、過大な駆動力による駆動輪の空気圧異常の悪化を防止することができる車両の駆動力制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force control unit for a vehicle capable of preventing deterioration due to abnormal air pressure in any driving wheel caused by an excessive driving force while a high speed running is made practicable even in the condition with abnormal air pressure. - 特許庁

車両の駆動力配分制御装置において、低速旋回時でも、必要以上に副駆動輪に駆動力が配分されるのを回避し、タイトコーナブレーキ現象が生じて車両の挙動が乱れるを防止することができる。例文帳に追加

To provide a device for controlling distribution of a driving power in a vehicle, which device can prevent disturbance of vehicle behavior due to tight corner brake phenomenon by avoiding the unnecessary distribution of the driving power to sub driving wheels even in a low speed cornering state. - 特許庁

十分な登坂走行能力が得られるとともに不要な助勢駆動を防止することができる前後輪駆動車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a four wheel drive vehicle, which can obtain a sufficient uphill road running capacity, and concurrently, can avoid the use of unnecessary aiding drive. - 特許庁

椅子は、第1の乗降領域内を、第2の乗降領域内を移動するケーブルカーの速度の2倍以上の速度で移動する。例文帳に追加

The chair is moved in the first getting on/off area at a speed of two times or more as compared with a speed of the cable car moved in the second getting on/off area. - 特許庁

左右の車輪の駆動力を独立して制御する左右独立駆動式車両につき、実現可能な左右輪の駆動力差の範囲が減少したため等、必要な左右輪の駆動力差を実現することができない場合であっても、目標とするヨー角加速度を達成することを目的とする。例文帳に追加

To provide a right-to-left independent drive type vehicle to independently control the driving force of right and left wheels which is capable of obtaining the target yaw angle acceleration even when the required difference in the driving force of the right and left wheels is not realized because the possible range of the driving force difference of the right and left wheels is reduced. - 特許庁

左右の車輪の駆動力を独立して制御する左右独立駆動式車両につき、実現可能な左右輪の駆動力差の範囲が減少したため等、必要な左右輪の駆動力差を実現することができない場合であっても、目標とするヨー角加速度を達成することを目的とする。例文帳に追加

To attain a target yaw angular acceleration, even when a required driving force difference between right and left wheels cannot be realized because the realizable range of driving force difference between right and left wheels has decreased or the like, in a right and left independent drive type vehicle for independently controlling the driving forces of the right and left wheels. - 特許庁

データ伝送速度認識及び周波数 調整回路は、前記入力信号を入力信号のデータ伝送速度に対して変化するDC電圧値に変換することにより、入力信号のデータ伝送速度を認識する。例文帳に追加

The data transmission recognition and frequency adjustment circuit recognizes the data transmission speed of the input signal by converting the input signal into a DC voltage value varied with respect to the data transmission speed of the input signal. - 特許庁

各加速度計1、2または各速度計には、複数の加速度波形または速度波形を分析し、各加速度波形または各速度波形の時間変動およびそれらの相互の関係に基づいて、作用力に対応する作用力を加えた作用者の心理状況を判別する処理回路3が接続されている。例文帳に追加

Each of the acceleration meters 1, 2 or the speed meters is connected with a processing circuit 3 discriminating the mental situation of the operating person loaded with an operating force corresponding to the operating force based on the hourly variation of the respective acceleration waveforms or the speed waveforms and the mutual relation between them. - 特許庁

先行車との相対的な位置関係に基づいて車両の駆動力を制御する場合に、運転者の感覚に合った駆動力制御を行うことが可能な車両用駆動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force controller for a vehicle which can perform control over driving force matching a driver's feeling when the driving force of the vehicle is controlled on the basis of relative positional relation to a preceding vehicle. - 特許庁

例文

駆動回路11は、OLEDを駆動する駆動用トランジスタ(D−TFT)と、容量素子Cと、複数のスイッチ素子とを備える。例文帳に追加

The drive circuit 11 includes a driving transistor (D-TFT) for driving the OLED, a capacitor element C and multiple switching elements. - 特許庁

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