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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > クランクピンの意味・解説 > クランクピンに関連した英語例文

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クランクピンを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 387



例文

クランクウェブ15aは、クランクピンを圧入する圧入孔22aを有する連結部23、クランク軸の回転を円滑に行うためのバランスウェイト25、および軸方向に延びるジャーナル26を含む。例文帳に追加

The crank web 15a includes a connecting part 23 having a press-fit hole 22a in which the crank pin is press-fitted, a balance weight 25 for smoothly rotating the crankshaft, and a journal 26 extending in an axial direction. - 特許庁

クランクピン(4)によって連結されている2本のクランクアーム(3)を備える複数のスロー(2)を有する、クロスヘッド型の2行程内燃機関のためのクランク軸。例文帳に追加

The crankshaft for a cross-head 2-stroke internal combustion engine has a plurality of throws (2) provided with two crank arms (3) intercoupled through a crank pin (4). - 特許庁

クランクウエブ2及びクランクピン3が一体的に成形されてなるクランク軸1の前記クランクウエブ2に対し、円板形状のバランスウエイト5の開孔5aを嵌合する。例文帳に追加

The aperture 5a of a disk shaped balance weight 5 is fitted to the crank web 2 of a crank shaft 1 comprising the crank web 2 and a crank pin 3 molded in a body. - 特許庁

クランク軸の回転による遠心力の給油への影響を抑え、かつクランク軸受け及びクランクピンへの給油量の最適化を図ることができるクランク軸給油構造を提供する。例文帳に追加

To optimize an oil feeding quantity to crankshaft receivers and crank pins, by restraining influence on oil feeding of centrifugal force by rotation of a crankshaft. - 特許庁

例文

コンロッド本体11と、コンロッド1とクランクピン21とを連結するために前記コンロッド本体11の大端部に固定されるキャップ12と、を備える。例文帳に追加

This connecting rod comprises a connecting rod body 11 and a cap 12 secured to the large end part of the connecting rod body 11 for connecting the connecting rode 1 to a crank pin 21. - 特許庁


例文

供給油圧が低くてもクランクピン部の周面にオイルを安定して供給できるとともに供給油量が少なくてもクランクジャーナル部の周面にオイルを安定して供給できるようにする。例文帳に追加

To stably supply oil to the circumferential surface of a crank pin even when supply oil pressure is low, and to stably supply the oil to the circumferential surface of a crank journal even when a supply oil amount is small. - 特許庁

内燃機関のクランク軸2は、一対の主軸受17,18の間に位置して異なる形状を有する第1,第2クランクウェブ23,24と、コンロッド12が軸支されたクランクピン25とを有する。例文帳に追加

An internal-combustion engine crankshaft 2 comprises first and second crank-webs 23 and 24 that have different forms located between a pair of the main bearings 17 and 18, and a crank pin 25 on which a con rod 12 is axially supported. - 特許庁

ジャーナル部ロール掛け機構とは別に、アーム長L2,L12の異なる二種類のクランクピン部ロール掛け機構2A,2C,2Eと2B,2D,2Fを六台並べて配置する。例文帳に追加

Six units of two kinds of crank pin part rolling mechanisms 2A, 2C, 2E and 2B, 2D, 2F different in arm length L2 and L12 are juxtaposed separately from a journal part rolling mechanism. - 特許庁

クランクジャーナルに潤滑油供給用の孔をあけずに、クランクシャフトのクランクピンとコンロッドとの連接部に適切に潤滑油を供給する。例文帳に追加

To properly supply lubricating oil to an articulated section between a crank pin of a crankshaft and a connecting rod without forming a lubricating oil supply hole in a crank journal. - 特許庁

例文

コネクティングロッド20は、バランサ用ピストン18a,18bがそれぞれ連結される複数の小端部と、クランクシャフト16が備えるクランクピンと連結される単一の大端部22とを有する。例文帳に追加

The connecting rod 20 has a plurality of small ends individually connected to the pistons 18a, 18b for the balancer, and a single large end 22 connected to a crank pin provided in the crankshaft 16. - 特許庁

例文

また、砥石車24をクランクシャフト18のクランクピン部18bの回転に伴って、クランクシャフト18の回転軸線L1と直交する方向に進退移動させる。例文帳に追加

Further, as the crankpin part 18b of the crankshaft 18 is rotated, the grinding wheel 24 is moved to be advanced and retracted in the direction crossing the axis L1 of rotation of the crankshaft 18 at right angles. - 特許庁

スクロール型圧縮機を構成するブッシュとクランクピンとの潤滑を確実且つ安定的に行い、且つ、可動スクロールと固定スクロールとの間の摺動部位の潤滑も確実に行う。例文帳に追加

To surely and stably lubricate a bush and a crank pin constituting a scroll-type compressor, and to surely lubricate a sliding part between a movable scroll and a fixed scroll. - 特許庁

この段階で、クランクピン部12と円盤部14との間に逆段差26ができ、フィレットR部の背面に薄肉のフィレット肩部23ができる。例文帳に追加

In this stage, the reverse step 26 is formed between the crank pin part 12 and the disk part 14, and a thin-wall fillet shoulder part 23 is formed at the rear of the fillet round part. - 特許庁

スクロール型圧縮機において、潤滑油を確実且つ円滑にブッシュとクランクピンとの間に流通させることによって耐久性の向上を図ることができ、しかも、騒音及び振動の発生を抑制する。例文帳に追加

To improve durability by causing a lubricating oil to surely and smoothly flow between a bush and a crank pin in a scroll compressor, and also suppress occurrence of noise and vibration. - 特許庁

この溝部に溜まった潤滑油が、ブッシュ52が回転シャフト軸線(L)周りで回転することにより、遠心力によりブッシュ52とクランクピン70の摺動部全体に供給される。例文帳に追加

The lubricant accumulated in this groove part is supplied to the whole sliding part of the bush 52 and the crankpin 70 by a centrifugal force by rotation of the bush 52 around the rotation shaft axial line (L). - 特許庁

クランクピンを受けるためのすべり軸受18を構成する2個の半割軸受19,20の軸線方向両端部に、フランジ24を溶接によって固着一体化する。例文帳に追加

Flanges 24 are integrally fixed by welding to both axial ends of two half-divided bearings 19, 20 constituting the sliding bearing 18 for receiving a crank pin. - 特許庁

コンロッドCは、ピストンにピストンピン7を介して連結される小端部30と、クランク軸のクランクピン6aに連結される大端部50と、小端部30と大端部50とを連接するロッド部70とを有する。例文帳に追加

The connecting rod C has the small end 30 connected to a piston via a piston pin 7, the large end 50 connected to a crank pin 6a of a crankshaft, and a rod part 70 connecting the small end 30 and the large end 50. - 特許庁

駆動軸やクランクピン等の加工誤差や組付誤差を吸収できてなおかつ、支持孔内からの潤滑剤の漏洩を確実に防止できる自転阻止機構を備えたスクロールコンプレッサを提供すること。例文帳に追加

To provide a scroll compressor with a rotation prevention mechanism absorbing processing errors and assembling errors of a drive shaft, a crank pin and the like and surely preventing leakage of a lubricant from insides of support holes. - 特許庁

レシプロ型圧縮機において、クランクシャフトの軸回転に伴って偏心回転運動するクランクピン4aの回転領域の外周を取り囲むようにして潤滑油ガイド手段10を取り付ける。例文帳に追加

The lubricating oil guide means 10 is attached to surround outer circumference of a rotating area of a crank pin 4a eccentrically rotating in connection to axial rotation of a crankshaft in the reciprocating compressor. - 特許庁

本発明は、クランクピン及び軸受への異物の混入をなくし、円滑な回転が得られる長寿命な横置型スクロール式流体機械を提供することである。例文帳に追加

To provide a horizontal scroll type fluid machine, in this invention, eliminating mixing of foreign matter in a crank pin and a bearing, obtaining smooth rotation, and extending a life. - 特許庁

シリンダブロック10及び軸受キャップ11とクランクジャーナル20との間、並びにコンロッド4とクランクピン22との間にローラ軸受3,5をそれぞれ設ける。例文帳に追加

Roller bearings 3, 5 are provided between a cylinder block 10 and a bearing cap 11 and a crank journal 20, and between a connecting rod 4 and a crank pin 22. - 特許庁

旋回スクロール5のボス部10A内には、駆動軸3クランクピンに対して旋回スクロール5を旋回自在に支持する旋回軸受11を設ける。例文帳に追加

A pivot bearing 11 for pivotably supporting a pivot scroll 5 with respect to a crank pin of a drive shaft 3 is provided inside a boss portion 10A of a pivot scroll 5. - 特許庁

砥石車24によりクランクシャフト18のクランクピン部18bを研削する際には、クランクシャフト18をジャーナル部18aの両端にて把持した状態で、ジャーナル部18aの軸線L1を中心に回転させる。例文帳に追加

When a crankpin part 18b of a crankshaft 18 is ground by a grinding wheel 24, the crankshaft 18 is rotated around the axis L1 of journal parts 18a in a state where the crankshaft is held on both sides of the journal part 18a. - 特許庁

この中空孔5に、クランクシャフト本体よりも剛性が高い材料(高剛性鋼)から構成されるパイプ状部材6を圧入して、クランクピン2の中心部に位置させる。例文帳に追加

A pipe-shaped member 6 constituted by a material (high rigidity steel) of rigidity higher than a crankshaft main unit is press fitted to the hollow hole 5, to be positioned in the center part of the crank pin 2. - 特許庁

このように、クランクピン60のクランクジャーナル56に対する固定・解除作業を、クランク機構50の回転運動部において行う必要がないため、偏心量調節作業を容易にし得る。例文帳に追加

The fixing and releasing operation of the crank pin 60 to the crank journal 56 at a rotating operation part of a crank mechanism 50 is unnecessary, so that the eccentric amount adjustment operation can be easily performed. - 特許庁

ねじ部先端のかじり防止、応力軽減の効果を確保しながら、超音波式軸力計での計測・管理を可能にするクランクピンボルトを得る。例文帳に追加

To provide a crank pin bolt enabling measuring/managing by a ultrasound axial force meter while preventing galling of a screw portion tip end and ensuring an effect of reducing a stress. - 特許庁

オイル通路15は、クランクシャフト2のクランクジャーナル21の外周面からクランクピン22の外周面へ向けて1直線に設けられている。例文帳に追加

The oil passage 15 is provided in a straight line from the outer peripheral face of the crank journal 21 of the crankshaft 2 toward the outer peripheral face of the crank pin 22. - 特許庁

孔部113Lには、オイル流路123が形成されているから、孔部113Lは、クランクピン部113の表面からの深さを孔部113Mよりも深く設定することができる。例文帳に追加

Since this oil channel 123 is formed on the hole 113L, depth from surface of the crank pin part 113 in the hole 113L can be formed deeper than that of the hole 113M. - 特許庁

測定の自動化が容易であり、かつクランクピンの位相に誤差が含まれている場合であってもクランク軸の回転バランスを正確に測定可能なクランクバランス試験装置および試験方法を提供することである。例文帳に追加

To provide an apparatus and a method for testing a rotary balance of a crankshaft which facilitates an automation of a measurement and which can precisely measure the rotary balance of the crankshaft even when an error is included in a phase of a crank pin. - 特許庁

そして、該組立後に、前記クランクピン1の中空孔1a両端部から前記クランクウエブ2の幅より長さの短いプラグ部材3が圧入されて、強固な前記クランクシャフトが得られる。例文帳に追加

After assembling, the plug member 3 having a length shorter than the width of the crank web 2 is press-fitted into the hollow hole 1a of the crank pin 1 from both end parts thereof to provide a strong crankshaft. - 特許庁

この中央連結部80を介してのみ、クランクピン軸受部74の軸方向中央部と、連結ピン軸受部75,76の軸方向中央部と、が連結されている。例文帳に追加

Only via the middle coupling parts 80, an axial middle portion of the crankpin bearing part 74 and axial middle portions of the coupling pin bearing parts 75 and 76 are coupled. - 特許庁

このクランクピン68の端部には、第1及び第2平坦部78、80を有した係止溝74が形成され、該係止溝74には、第1及び第2直線部90、92を有した係止リング84が装着される。例文帳に追加

A locking groove 74 having first and second flat parts 78 and 80 is formed in the end part of the crank pin 68, and a locking ring 84 having first and second straight line parts 90 and 92 is installed in the locking groove 74. - 特許庁

メインジャーナル15の回転中心からクランクピン8の軸心までのクランクスローrを、ピストンストローク量の半分よりも短くする。例文帳に追加

The crank throw r from the rotation center of the main journal 15 to the axis of the crank pin 8 is reduced shorter than the half of a piston stroke amount. - 特許庁

これによって、搬送ガイド112の開扉時に当接部材200がクランクピン223を押して、アーム220が搬送ガイド112内に収納されるので、ジャム処理時の破損を免れる。例文帳に追加

Thus, with the abutting member 200 pushing a crank pin 223 during opening the door of the carrying guide 112, an arm 220 is stored in the carrying guide 112 to avoid the breakage during jam treatment. - 特許庁

クランクピン軸でのガスブロー時においても軸受部分へ安定して給油し、軸受損傷を防ぐことができるスクロール圧縮機を提供する。例文帳に追加

To provide a scroll compressor capable of preventing bearings from being damaged by feeding oil stably to a bearing part even in the event of gas blow at a crank pin shaft. - 特許庁

モータを作動させるとその動力により入力軸3が回転し、それに伴って、入力軸3の先端にあるクランクアーム4とクランクピン43が一体となって旋回し続ける。例文帳に追加

When the motor is operated, the input shaft 3 is rotated by the power, and a crank arm 4 and a crank pin 43 at a distal end of the input shaft 3 integrally continue to turn according to the rotation. - 特許庁

低温時には、オイルリリーフ36が狭くなることで、クランクピン18と軸受合金層33との間の隙間に充填された潤滑油の排出が抑制される。例文帳に追加

An oil relief 36 is narrowed at a low temperature, thereby the discharge of the lubrication oil filled between a crank pin 18 and a bearing alloy layer 33 is suppressed. - 特許庁

ロック部材8の駆動には、スライダ−クランク機構50が用いられ、ロック部材8の前進は、スライダ53のクランク溝530がクランクピン511によって押圧される力のみで行なわれる。例文帳に追加

A slider-crank mechanism 50 is used for the driving of the lock member 8; and the advance of the lock member 8 is performed only by a force which makes a crank groove 530 of a slider 53 pushed by a crank pin 511. - 特許庁

クランクピンをクランクアームに圧入すると共に、キーで相対回転不能に保持している組み立て式クランク軸において、キーの潰れやキー溝の開きといった不具合を防止する。例文帳に追加

To provide a built-up crankshaft with a crank pin press-fitted in a crank arm and held by a key not to relatively rotate, preventing a defect such as collapse of the key and expansion of a key groove. - 特許庁

駆動モータ202に連結されたシロッコファン204が、ケース222内に収容されており、シロッコファン204には、クランクピン212を介して、他端部にピストン216が設けられたクランクシャフト214が連結されている。例文帳に追加

A multiblade fan 204 connected to a drive motor 202 is accommodated in a case 222, and a crank shaft 214 with a piston 216 being provided on a second end thereof is connected to the multiblade fan 204 via a crank pin 212. - 特許庁

ピン穴15とキー16との位置を、ピストンの上死点を基準にして、ピン穴15及びクランクピン7の上端から公転方向aとは逆の方向に向かって周方向に40〜50度程度移行した位置に設けている。例文帳に追加

The pin hole 15 and the key 16 are provided at a position shifted by about 40 to 50 degrees from the upper ends of the pin hole 15 and the crank pin 7 in a direction opposite to the revolution direction (a) with reference to the top dead center of a piston. - 特許庁

組立工程S4では、ロッド本体14を大端部側よりシリンダブロックのシリンダボア内に通した上で、クランクピンを挟んでロッド本体14とキャップ15とをボルト17により締結する。例文帳に追加

In an assembly process S4, the rod body 14 and the cap 15 are fastened by bolts 17 with a crank pin put therebetween after the rod body 14 is put through an inside of a cylinder bore of a cylinder block from a large end part side. - 特許庁

ピストンのピストンピンとクランクシャフトのクランクピンとをアッパリンクとロアリンクにより連係し、制御リンクによりロアリンクと第1制御軸11の制御偏心軸部とを連結する。例文帳に追加

The piston pin of a piston and the crank pin of a crankshaft are linked with each other by an upper link and a lower link, and the lower link and the control eccentric shaft part of a first control shaft 11 are coupled to each other by the control link. - 特許庁

コンロッドのクランクピン孔に破断分割治具を嵌入し、この破断分割治具を介してコンロッド長手方向に破断荷重を付与して、コンロッドの大端部を破断する。例文帳に追加

A rupture dividing tool is fitted in the crank pin hole of a connecting rod, and a rupture load is applied in the connecting rod longitudinal direction via this rupture dividing tool, and a large end part of the connecting rod is ruptured. - 特許庁

コンロッド100のクランクピン孔104に破断分割治具10を嵌入し、破断分割治具10を介してコンロッド長手方向に破断荷重を付与して、コンロッド100の大端部102を破断する。例文帳に追加

A breaking and dividing tool 10 is fitted into the crank pin hole 104 of a connecting rod 100, and breaking load is applied in the longitudinal direction of the connecting rod through the breaking and dividing tool 10 to break a large end part 102 of the connecting rod 100. - 特許庁

スライドベース6が搭載されたベース4を上下動させるリンク19と、スライドベース6を前進後退動作させるリンク20をそれぞれクランク軸15のクランクピン14に接続する。例文帳に追加

A link 19, which moves up and down a base 4 having a slide base 6 mounted thereon, and a link 20, which moves the slide base 6 back and forth, are each connected to a crank pin 14 of a crankshaft 15. - 特許庁

クランクアーム16の一端にカッタ72を着脱自在に取付け、そのクランクアーム16の他端に、第一クランク軸12によってクランク運動させられる第一クランクピン14を連結する。例文帳に追加

According to the internal wall machining method, a cutter 72 is detachably attached to an end of a crank arm 16, and a first crank pin 14 which is brought into crank movement by a first crank shaft 12, is connected to the other end of the crank arm 16. - 特許庁

エンジンユニット20は、クランク軸34よりも後方かつ変速装置31の車幅方向内側において、後輪18の少なくとも一部がクランクピン34cよりも車幅方向外側に位置するように取り付けられる。例文帳に追加

An engine unit 20 is mounted to locate at least part of a rear wheel 18 outward of a crank pin 34c in the vehicle width direction, behind the crankshaft 34 and inward of the width of a transmission device 31 in the vehicle width direction. - 特許庁

複数シリンダロータリ圧縮機における、クランクピン間の中間軸部の曲がり変形を低減し、各軸受とピストン端面部の摩擦損失を低減すると共に、圧縮ガスの漏れ損失を低減する。例文帳に追加

To reduce bending and deformation of an intermediate shaft part between crank pins, to reduce friction loss of each bearing and a piston end face part, and to reduce loss due to a leakage of compressed gas in a multi- cylinder rotary compressor. - 特許庁

例文

ロアリンク4に、アッパリンク5のピンボス部5Aの外周面に面するピンボス対向面4Cとクランクピン軸受面とを貫通するロアリンク油路22を形成する。例文帳に追加

The lower ling 4 is formed with a lower link oil path 22 penetrating a pin boss opposite surface 4C facing an outer peripheral surface of a pin boss part 5A of the upper link 5 and a crank pin bearing surface. - 特許庁

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