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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > クレーム対応の意味・解説 > クレーム対応に関連した英語例文

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クレーム対応の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 59



例文

クレーム対応処理システム、クレーム対応処理方法及び該処理実行プログラム例文帳に追加

CLAIM DISPOSITION SYSTEM, CLAIM COPING PROCESSING METHOD AND PROCESSING EXECUTION PROGRAM THEREFOR - 特許庁

彼は顧客からのクレーム対応の名人だ。例文帳に追加

He is an expert at handling complaints from customers.  - Weblioビジネス英語例文

彼女は一日中、客からのクレーム対応をしていた。例文帳に追加

She was dealing with claims from the customers all day.  - Weblio Email例文集

商品やサービスに関するクレーム対応システム例文帳に追加

HANDLING SYSTEM FOR CLAIM REGARDING ARTICLE AND SERVICE - 特許庁

例文

クレームの数はクレーム対象である発明の性質に対応しなければならない例文帳に追加

the number of claims must correspond to the nature of the invention claimed - 特許庁


例文

クレーム対応業務で作成した情報を自動かつ適切に登録する。例文帳に追加

To automatically and appropriately register information created on a claim handling operation. - 特許庁

可能な場合は常に,発明追加証明書のクレームは,原出願若しくは原特許の対応クレームに関係づけて記載されるものとする。例文帳に追加

Always when possible, the claims of the Certificate of Addition to Invention will be described in a manner that interrelates them to the corresponding claims of the application or main patent.  - 特許庁

商品の不具合情報を含むクレーム情報を端末から入力し、前記クレーム情報から、前記商品の不具合修正を検索するためのクレーム対応処理システム、クレーム対応処理方法及び該処理実行プログラム。例文帳に追加

A claim coping processing system, a claim coping processing method and the processing execution program are for inputting claim information including the failure information of merchandise from a terminal and retrieving the failure correction of the merchandise from the claim information. - 特許庁

クレーム又はその一部の反復記載は,対応する参照によりこれに代えることができる。例文帳に追加

Repetitions of claims or parts of claims may be replaced by corresponding references.  - 特許庁

例文

クレーム又はその一部の反復は,それに対応する参照により代替することができる。例文帳に追加

Repetitions of claims or parts of claims may be replaced by corresponding references.  - 特許庁

例文

塗装のトラブルに関するクレームに対する対応等の塗料関連業務の効率化を図る。例文帳に追加

To make efficient paint-related operation such as answering to a claim regarding the trouble of painting. - 特許庁

対応するコンピュータ・プログラムおよび装置も本願明細書において開示されクレームされている。例文帳に追加

Also, there are disclosed and claimed a corresponding computer program and a device. - 特許庁

ランダム試算処理部53は、実際に発生した損害についてのクレームを任意の保険契約に対応付け、各クレームに対して対応付けられた保険契約に適用される指定再保険配分スキームに従って各クレームについて再保険による回収保険金やその期待値等を計算する。例文帳に追加

A random provisional calculation processing part 53 associates the claim for the actually occurred damage with an arbitrary insurance contract, calculates, for each claim, a recovery insurance money, its expected value or the like due to the reinsurance according to the designated reinsurance allotment scheme applied to the insurance contract associated with each claim. - 特許庁

クレームに対する担当者を明確にするとともに、最適な対応策を迅速に作成し、不良品在庫を最低限に抑えることができるクレーム対応補助装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a complaint coping assist device making a responsible person to a complaint clear, and rapidly creating an optimum measures to suppress defective product stock to the minimum. - 特許庁

サーバ機器11のシステムデータベース73に記録されたクレーム情報のすべてをビル所有者が知り得るので、管理会社のみにクレームの受け付けからその対応までを委ねる場合よりもクレーム処理の品質が平均的に向上する。例文帳に追加

The building owner is able to know all the claim information recorded in the database 73, so the quality of the claim processing becomes better on an average than when only a managing company receives a claim and answers. - 特許庁

協力会社(工事会社)5は、障害対処後に終了報告を工務店クレーム担当4に行い、工務店クレーム担当4はコールセンター3へ障害対応完了の報告を行う。例文帳に追加

The cooperative company (construction company) 5 reports completion to the person 4 in charge of the builder's complaint after finishing the countermeasures to the failure and the person 4 in charge of the complaint at the builder reports completion of the countermeasures to the failure to the call center 3. - 特許庁

取消の理由が特許の一部のみに影響を及ぼす場合は,その取消は,それに対応するクレームの減縮の形で宣告される。例文帳に追加

If the grounds for revocation affect the patent in part only, revocation shall be pronounced in the form of a corresponding limitation of the claims.  - 特許庁

出願人がクレームを変更した場合,産業財産庁は対応する修正を施した要約を提出するよう出願人に要求する。例文帳に追加

Where the applicant has amended the claims, the Institute shall call upon him to file the abstract with the corresponding corrections. - 特許庁

(a) クレームに含まれる技術的特徴の名称及び引用符号が明細書及び図面に含まれているものに対応していること例文帳に追加

a) the denominations of the technical features in claims and the reference signs shall correspond to the ones in the description and drawings, respectively; - 特許庁

クレーム担当者4はこの情報を受けて、施工を担当した協力会社5に連絡し、対応を協議する。例文帳に追加

The person 4 in charge of the complaint contacts the cooperative company to undertake construction on receiving the information and consults countermeasures. - 特許庁

工務店クレーム担当者4は、お客さま1に修理等の対応予定を連絡し、同時にこの内容は、顧客データベースの不具合対応状況情報として入力される。例文帳に追加

The person 4 in charge of the complaint at the builder informs the customer 1 of scheduled countermeasures such as repair and the contents of it is simultaneously inputted as failure countermeasure state information of a customer data base. - 特許庁

建物の設備に関する利用者からの電話によるクレームを漏れなく迅速かつ的確に対応し、オペレータ対応の品質を向上させるコールセンタシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a call center system that enables an operator to quickly and properly respond, without fail, to a complaint call from a user about facility of a building, thereby improving quality of operator response. - 特許庁

(1) 第25条(5)(d)の一般性を害することなく,2以上の発明についてクレームする場合(別々のクレームであるか単一クレームにおける選択肢であるかを問わない)において,当該複数の発明は,これらの間に同一又は対応する特殊な技術的特徴の1以上を伴った技術的関連性が存在するときに限り,単一の発明概念を形成するように結合しているものとして取り扱われる。例文帳に追加

(1) Without prejudice to the generality of section 25(5)(d), where 2 or more inventions are claimed (whether in separate claims or as alternatives within a single claim), such inventions shall be treated as being so linked as to form a single inventive concept only when there is a technical relationship among those inventions involving one or more of the same or corresponding special technical features. - 特許庁

製品製造業者に対する製品の不具合報告書を作成した販売側が、その報告書に対する製品の解析に係る進捗状況を逐次確認でき、クレームが発生した部品に対する解析処理の結果、特にそのクレーム対応する返却金が存在する場合、その返却金が迅速にクレーム発生元に到達するシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a system in which a sales side who has created the defect report of a product to a product manufacturer can confirm progress situations related to analyses of the product related to the report successively and refund quickly reaches a complaint source when the money corresponding to the complaint must be refunded as the result of the analyses of components to which the complaint is made. - 特許庁

主制御部200は、いずれかのボタンが操作されると、複数のボタンのそれぞれに対応付けられている送信先アドレス群の内でこの操作されたボタンに対応する送信先アドレスに、故障部品に関する情報(クレームデータ)を送信するので、ボタン操作によってクレームデータが所定の送信先アドレスに送信されて故障発生に対する対策を迅速に行うことが可能になる。例文帳に追加

When any one of buttons is manipulated, a main control part 200 sends out information on a failure component (complaint data) to a destination, address corresponding to the manipulated button within a group of destination addresses associated with each of the plurality of buttons, and the complaint data is sent to a predetermined destination address by button manipulation, and an action against failure can be taken immediately. - 特許庁

(a)発明の単一性の要件は,複数の発明が,1以上の同一の又は対応する特別な技術的特徴を伴った技術的関係を有する場合にのみ満たされるものとする。「特別な技術的特徴」という表現は,クレームされている各発明が全体として先行技術を改良する貢献度を定義する技術的特徴をいう。 (b)1群の発明が単一の包括的発明概念を形成するように結び付いているか否かの判定は,発明が別々のクレームにおいて主張されているか又は単一のクレーム内で択一的に主張されているかを考慮することなくされる。 (c)カテゴリーが異なる複数の独立クレームは,単一の発明概念を形成するように結び付いて1群の発明を構成することができる。結び付きとは,例えば,製品とその製法との間の結び付き,又は製法とその製法を実施するための装置との間の結び付きをいう。 (d)1の出願では,異なるカテゴリーのクレームからなる特徴を有する組み合わせは次の3通りが許される。 (1)ある製品に係る独立クレームに加えて,当該製品の製造のために特に採用された製法に係る独立クレーム,及び製品の使用に係る独立クレーム (2)ある製法に係る独立クレームに加えて,当該製法を実施するために特に設計された装置又は手段に係る独立クレーム,又は (3)ある製品に係る独立クレームに加えて,当該製品の製造のために特に適合させた製法に係る独立クレーム,及び当該製法を実施するために特に設計された装置又は手段に係る独立クレーム例文帳に追加

(a) The requirement of unity of invention shall be fulfilled only when there is a technical relationship among those inventions involving one or more of the same or corresponding special technical features. The expressionspecial technical features” shall mean those technical features that define a contribution which each of the claimed inventions, considered as a whole makes over the prior art. (b) The determination whether a group of inventions is so linked as to form a single general inventive concept shall be made without regard to whether the inventions are claimed in separate claims or as alternative within a single claim. (c) A plurality of independent claims in different categories may constitute a group of inventions linked to form a single general inventive concept, the link being e.g. that between a product and the process which produces it; or between a process and an apparatus for carrying out the process. (d) Three different specific combinations of claims in different categories which are permissible in any one application are the following: (1) In addition to an independent claim for a given product, an independent claim for a process specially adopted for the manufacture of the product, and an independent claim for a use of the product; or (2) In addition to an independent claim for a given process, an independent claim for an apparatus or means specifically designed for carrying out the process; or (3) In addition to an independent claim for a given product, an independent claim for a process specially adapted for the manufacture of the product, and an independent claim for apparatus or means specifically designed for carrying out the process. - 特許庁

実用新案クレームを新たな定義の追加によって補正するときは,出願人は同時に,新たな定義に対応する基本書類の該当部分について記述しなければならない。例文帳に追加

If a utility model claim is amended by the addition of new definitions, the applicant shall state at the same time where the new definitions have their counterparts in the basic documents.  - 特許庁

アルゼンチン共和国における出願の範囲は,外国出願のクレームの範囲を超えてはならず,超える場合は,優先権は限定され外国出願に対応する。例文帳に追加

The scope of the application filed in the Argentine Republic must not be broader than that claimed in the foreign application; if it is, the priority shall be partial only and related to the foreign application.  - 特許庁

(3) 関連する対応クレームについての総ての引用例を記載する。必要な場合は,引用されている文献の特定部分を,例えば,ページ,行目又は図の番号を指示する。例文帳に追加

3. All citations shall be made in relation to the corresponding claims. If necessary, the specific part of the document cited shall be identified indicating, for example, the page, line or figure. - 特許庁

クレームを新たな定義の追加によって補正するときは,出願人は同時に,基本書類中の新たな定義についての対応箇所を記載しなければならない。例文帳に追加

If a claim is amended by the addition of new definitions, the applicant shall at the same time state where the new definitions have their counterparts in the basic documents.  - 特許庁

すべての図形において,同一の特徴は,詳細な説明及びクレームにおいて使用されている参照符号に対応する同一の参照符号により表示されるものとする。例文帳に追加

The same features shall be denoted in all figures by the same reference signs corresponding to those used in the description and claims.  - 特許庁

コインランドリー利用者のクレーム対応を迅速且つ適切に行い、しかも少人数で24時間の管理を実現できるコインランドリー管理システムを提供する。例文帳に追加

To provide a laundromat management system for performing 24-hour management by small number of persons by corresponding to a claim from a user of a laundromat speedily and properly. - 特許庁

コインランドリー利用者のクレーム対応を迅速且つ適切に行い、店舗のセキュリティを確実にし、コインランドリー管理業のアウトソーシングを実現できるコインランドリー管理システムを提供する。例文帳に追加

To provide a coin laundry management system that can respond to complaints from a customer rapidly and appropriately so as to ensure the security of a store and enable the outsourcing of the coin laundry management business. - 特許庁

これにより、個別情報の緊急度による優先送出を行うことができ、各受信端末11におけるクレーム対策に即座に対応することができる。例文帳に追加

Thus, the expedited transmission of the individual information can be attained on the basis of its urgent state, thereby coping with a claim countermeasure at each reception terminal. - 特許庁

本発明の目的は、メッセージに関する宿泊者の再問合せやクレームに対し正確かつ迅速に対応することのできるホテルのメッセージ伝達システムを提供することにある。例文帳に追加

To provide a message transmission system for a hotel capable of exactly and speedily dealing with the reinquiry or claim by a visitor concerning a message. - 特許庁

コールセンタにおける顧客とオペレータとの間で行われる各種の問合せやクレームへの対応などの会話を正確に記録すると共に、顧客に対する迅速なサービスを提供するためのコールセンタシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a call center system for accurately recording a conversation such as correspondence to various inquiries or claims to be made between a customer in a call center and an operator, and for providing a quick service to the customer. - 特許庁

画像形成装置本体が知りうる情報を、ユーザが不満と感じる画像から得ることで、ユーザからのクレームに迅速かつ正確に対応し、ユーザ満足度上げることのできる画像形成装置を提供する。例文帳に追加

To provide an image forming apparatus speedily and accurately responding to a user's complaint and improving the user's satisfaction by obtaining information which can be known to an image forming apparatus main body from an image which is felt to be unsatisfactory by the user. - 特許庁

市場に在る画像形成装置のエンジンの電子写真パラメータに関する状況把握とユーザーからのクレーム対応に適した画像形成装置及び自己診断システムの提供。例文帳に追加

To provide an image forming device suitable for grasping the conditions related to electrophotographic parameters of an engine of a commercially available image forming device and for corresponding claims from users, and to provide a self-diagnostic system. - 特許庁

(2) 無効事由が特許の一部のみに影響する場合は,対応する制限を特許に付す方式で無効と宣言されるものとする。当該制限は,明細書中の1若しくは2以上のクレーム若しくは文章,又は図面中の図形を取り消す方式で,又は例外的にクレーム,明細書,若しくは図面を補正する方式で,課されるものとする。例文帳に追加

2. If the grounds for nullity affect the patent in part only, nullity shall be pronounced in the form of a corresponding limitation of the patent. The limitation shall be effected in the form of cancellation of one or more claims, sentences in the description or figures in the drawings or, exceptionally, in the form of an amendment of the claims, the description or the drawings. - 特許庁

(2) 1の出願において1群の発明がクレームされている場合は,(1)にいう単一の包括的発明概念の要件は,クレームされている発明のそれぞれが全体として見た場合に先行技術に対してなす貢献を特定する同一の又は対応する技術的特徴の1又は2以上を伴う発明の間に技術的関係が存在するときにのみ満たされる。例文帳に追加

(2) Where a group of inventions is claimed in one and the same application, the requirement for a single general inventive concept referred to in Subsection (1) shall be fulfilled only when there is a technical relationship among those inventions involving one or more of the same or corresponding technical features that define a contribution which each of the claimed inventions, considered as a whole, makes over the prior art. - 特許庁

(9) 本法第 24条第 1段落による調査報告書に添付される意見書は,出願に含まれている個々のクレームに係る新規性,進歩性及び産業上の利用可能性に関する簡単な評価,並びに対応するクレームに関して報告書に引用されている文献に関する説明を含むものとする。例文帳に追加

(9) The written opinion accompanying the search report according to Art. 24 paragraph (1) of the Law shall contain a concise appreciation with regard to novelty, inventive step and industrial applicability of each claim in the patent application as well as explanations in respect ofthe relevance of documents cited in the report relative to the corresponding claims. - 特許庁

配分スキーム変更試算処理部52は、実際に発生した損害についてのクレーム対応する実際の保険契約に適用された再保険配分スキームから指定再保険配分スキームに変更し、指定再保険配分スキームに従って各クレームについて再保険による回収保険金を計算する。例文帳に追加

An allotment scheme change provisional calculation processing part 52 changes from a reinsurance allotment scheme applied to actual insurance contract corresponding to a claim for an actually occurred damage into a designated reinsurance allotment scheme, and calculates, for each claim, according to the designated reinsurance allotment scheme, a recovery insurance money due to the reinsurance. - 特許庁

(b) 第29条にいう対応する出願又は関係出願又は対応する国際出願に関する所定の情報を根拠として特許が付与された場合に, (i) 特許付与を求める所定の書類が提出され,特許付与に係る所定の手数料が納付された時の当該特許出願の少なくとも1のクレームが, (A) 対応する出願又は場合により対応する国際出願に関する所定の情報中に含まれているクレームであって, (B) 新規性,進歩性(若しくは非自明性)及び産業上の利用性(若しくは有用性)の基準を満たすと認められるか否かを決定するために審査されたもの, に関係していなかったこと,又は (ii) 対応する出願又は場合により対応する国際出願の審査官が,当該対応する出願又は場合により対応する国際出願の審査についての報告を作成する前に,関係先行技術のすべては考慮しなかったこと例文帳に追加

(b) where the patent was granted on the basis of any prescribed information relating to a corresponding application or corresponding international application referred to in section 29, that -- (i) at the time the prescribed documents for the grant of the patent were filed and the prescribed fee for the grant of the patent was paid, at least one claim in the application for the patent did not relate to any claim -- (A) which is set out in the prescribed information relating to the corresponding application or corresponding international application, as the case may be; and (B) which has been examined to determine whether the claim appears to satisfy the criteria of novelty, inventive step (or non-obviousness) and industrial applicability (or utility); or (ii) the Examiner of the corresponding application or corresponding international application, as the case may be, did not consider all the relevant prior art before preparing his report on the examination of the corresponding application or corresponding international application, as the case may be. - 特許庁

(8) 1又は2以上の優先権が主張され,かつ,OSIMが通告を通じて,優先権書類の翻訳文を請求した場合は,出願人又はその権原承継人は,個々の優先権書類に対応する,明細書,クレーム及び,該当するときは,図面の箇所も指示しなければならない。例文帳に追加

(8) When one or more priorities are claimed, and OSIM requests through a notification, the translation of the priority documents, the applicant or his successor in title shall also indicate the passages in the description, claims and, where appropriate, the drawing or drawings which correspond(s) to each priority document. - 特許庁

特許出願においてヌクレオチド又はアミノ酸配列の構造式が表示され,かつ,それ故に具体的に開示される場合は,説明及びクレームとは別に,出願書類の別添として対応する配列表を提出しなければならない。例文帳に追加

If structural formulae in form of nucleotide or amino acid sequences are indicated and hence disclosed in concrete terms in the patent application, a corresponding sequence listing shall be filed as annex to the application, separately from the description and the claims.  - 特許庁

1群の発明が1の出願においてクレームされている場合は,これらの発明の間に1又は2以上の同一又は対応する特別な技術的特徴を含む技術的関係があるときに限り,発明の単一性の要件は満たされる。例文帳に追加

If a group of inventions is claimed in one application, then the requirement of unity of the invention is only met if there is a technical coherence between these inventions which is expressed by one or several identical or corresponding, particular technical features.  - 特許庁

商品開発会社は、インターネットを利用したユーザーからの商品要望・クレームを、24時間受付対応した内容を分析評価し、次期改良商品・次期開発商品を素早く着手し商品開発サイクルを速めることができる。例文帳に追加

The article development company accepts an article request/ complaint from the user for 24 hours, analyzes, evaluates the contents of dealing, speedily starts the next article to be improved/developed and can quicken an article development cycle. - 特許庁

本発明は、仕分け先(客先等)から苦情がでた(クレームがついた)物品(不良品)が、他のどこの仕分け先へ出荷されたかを把握でき、不良品を客先から回収する等の対応を可能とした仕分け設備を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a sorting facility capable of coping with a request for collecting a defective product from a customer and so forth by grasping to which sorting destination an article (a defective product) complained (claimed) from a sorting destination (such as a customer) is shipped. - 特許庁

転写バイアスの大きさが、転写条件として、転写材の電気抵抗に基づいて自動制御される画像形成装置において、該自動制御によって対処不可能な画像不良等を回避し、市場クレーム対応できる画像形成モードを備えた画像形成装置を提供する。例文帳に追加

To provide an image forming apparatus equipped with an image forming mode capable of coping with a claim at a market by avoiding an image defect which can not be coped with by automatic control as an image forming apparatus where the magnitude of transfer bias is automatically controlled based on the electric resistance of transfer material as a transfer condition. - 特許庁

例文

クレーム隠し等の隠蔽工作が排除され、許認可官庁は情報が入り易くなり、監視や行政処理も可能となり、製造業者は苦情処理にかける人員や時間を短縮でき、消費者は常に同じ基準での対応を期待できるようにする。例文帳に追加

To allow an approval and license government agent to easily acquire information and to execute monitor or administrative processing by excluding any cover-up maneuver such as claim cover-up, and to allow a manufacturer to shorten staffs or a time required for claim processing, and to allow a consumer to always expect correspondence with the same standard. - 特許庁

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