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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブレーキへんに関連した英語例文

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ブレーキへんの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2048



例文

自動変速機のブレーキバンド解放時に、ブレーキバンドとクラッチドラムとの隙間を簡素な構造で確実に維持することが出来るようにする。例文帳に追加

To provide a band brake device capable of surely maintaining in a simple structure a clearance between a brake band and a clutch drum when releasing the brake band of an automatic transmission. - 特許庁

このブレーキ片3をヒンジ構造部分において本体1から突出させ、蓋の一部に当接させることにより蓋の開き過ぎを防止する蓋ブレーキ構造を実現する。例文帳に追加

The brake piece 3 is protruded from the body 1 in the hinge structure part and allowed to abut on a part of the lid, whereby the lid brake structure for preventing the excessive opening of the like is realized. - 特許庁

右及び左のブレーキペダル15,16の操作位置が同じ状態で、右及び左のブレーキペダル15,16が踏み操作されると、走行用の無段変速装置5が停止位置N側に操作される。例文帳に追加

When the right and left brake pedals 15, 16 are depressed while the operating positions of the right and left brake pedals 15, 16 are same, the continuously variable transmission 5 for traveling is operated to the stop position N side. - 特許庁

ドラムブレーキを搭載した車両において悪路走行時等のブレーキシューの挙動を簡易に抑制し、その周辺部品との摩擦による異音を防止または抑制する。例文帳に追加

To prevent or restrain noise caused by friction on peripheral parts by simply restraining the behavior of a brake shoe while a vehicle travels on a poor road, in a vehicle equipped with a drum brake. - 特許庁

例文

ブレーキ作用に悪影響を与えないで鉄道車両の車輪及び軌道レール間の粘着力を変更することができる摩擦合成ブレーキシューを提供する。例文帳に追加

To provide a composite friction brake shoe capable of varying a adhesion between a railway vehicle and a track rail without adversely affect a brake action. - 特許庁


例文

つまり、自動ブレーキ1を作動させる際に、既にPBAの作動タイミングになっていれば、自動ブレーキ1の作動時間が長くなるように変更する。例文帳に追加

Namely, an operation time for the automatic brake 1 is changed to be longer, if it is already operation timing for the PBA when operating the automatic brake 1. - 特許庁

ドラムの摩擦摺動面に不均一な温度分布を発生させず、制動トルクの変動レベルを小さくすることにより高速ジャダーを防止してブレーキ性能を向上させることができるドラムブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drum brake device capable of improving braking performance by preventing high speed juddering by minimizing a variation level of braking torque without producing non-uniform temperature distribution on a frictional sliding surface of a drum. - 特許庁

車輪と共に回転する回転体に対するブレーキ摩擦材の押圧力を検出して制動制御している車両において、ブレーキ摩擦部材に偏磨耗が発生した場合でも、高精度の制動制御を可能にする。例文帳に追加

To control braking with high accuracy even when uneven wear occurs in a brake friction member in a vehicle controlling braking by detecting a pressing force of the brake friction member for a rotary body rotating together with wheels. - 特許庁

ブレーキパッドがピストン46や爪部56の押圧面に対して傾いている場合、可動突起35〜38のいずれかが駆動されてブレーキパッドがディスクロータ26に沿うように変位または保持される。例文帳に追加

In a case where the brake pad is inclined to the pressure surfaces of the piston 46 or the pawl part 56, either of movable projections 35-38 are driven to displace or hold the brake pad along the disk rotor 26. - 特許庁

例文

関節4_2,4_3等は、全てエアーブレーキ或いは電磁ブレーキで構成されており、常時は、該関節で隣接アーム間の相対的変位はできないようになっている。例文帳に追加

All joints 42 and 43 or the like are composed of air brakes or electromagnetic brakes, and ordinarily, these joints can not be relatively displaced between adjacent arms. - 特許庁

例文

ドライバがブレーキアシスト制御を解除するという意思がないにも拘わらず、ブレーキペダル踏み込み量の変化に伴って目標減速度が得られなくなることを防止する。例文帳に追加

To prevent failure in attaining target deceleration due to change in a stepping-on amount of a brake pedal, whereas a driver does not intend to cancel brake assist control. - 特許庁

変速レバー75を中立に戻すことによってパーキングブレーキ46が入になり、パーキングブレーキ46の入れ忘れまたは切り忘れなどを防いで簡単に取扱う。例文帳に追加

To realize simple handling by returning a transmission lever 75 to neutral so as to turn on a parking brake 46, and prevent one from forgetting to turn on or off the parking brake 46. - 特許庁

搬送部2で搬送される連続した印字用紙1に対して用紙搬送ブレーキ装置19(39)によりブレーキ力を可変に付与できるように構成する。例文帳に追加

This continuous paper carrying device is constituted so as to be capable of variably applying brake force to the continuous printing paper sheet 1 carried by a carrying paper 2 by paper carrying brake devices 19 and 39. - 特許庁

本発明は、ブレーキの制動効率の改善、ブレーキシューとピボットレバーの枢支部の摩滅及び変形の防止、操作フィーリングの改善を課題とする。例文帳に追加

To improve the braking efficiency of a brake, prevent the wear and deformation of a brake shoe and a pivotal support portion of a pivot lever and improve the feel of operation. - 特許庁

このように、振動ゲインの変動パラメータに応じて振動ゲインを補正し、補正後の振動ゲインを用いてブレーキ振動検知を行うことで、より的確にブレーキ振動検知を行うことが可能となる。例文帳に追加

In this manner, the vibration gain is corrected according to a variation parameter of the vibration gain and the brake vibrations are detected using the corrected vibration gain, so that the brake vibration can be detected more precisely. - 特許庁

このときの変化をトルクセンサ18や第1のエンコーダ13を用いて取得し、解除信号発生手段45が電磁ブレーキ信号発生手段44に解除信号を出力し、電磁ブレーキ手段15を停止させる。例文帳に追加

A change in this time is obtained by using a torque sensor 18 or a first encoder 13, and a releasing signal generating means 45 outputs a releasing signal to the electromagnetic brake signal generating means 44 to stop the electromagnetic brake means 15. - 特許庁

車種が異なることによりブレーキマスタシリンダの仕様が異なっても、部品の変更を必要最小限に抑制することが可能なブレーキマスタシリンダの製造方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a manufacturing method for a brake master cylinder capable of minimizing the change of components, even when the specification of the brake master cylinder varies with a different car model. - 特許庁

制動による温度上昇に伴って、ディスクロータ7はブレーキパッド6b側に傾倒し、また、ブレーキパッド6a及び6bも偏磨耗する。例文帳に追加

The disc rotor 7 is tilted to the side of a brake pad 6b in accordance with temperature rise due to raking, and the brake pads 6a and 6b are also unevenly abrased. - 特許庁

電磁制御弁の制御によりブレーキ液圧を制御する液圧制御装置において、温度変化に起因するブレーキ液圧の制御精度の低下を抑制する。例文帳に追加

To provide a fluid pressure control device for controlling a brake fluid pressure with the control of a solenoid control valve, inhibiting the lowering of control accuracy of the brake fluid pressure resulting from a change in temperature. - 特許庁

ブレーキドラム取り付け部1aおよびブレーキドラム外筒部1bの剛性を変更することにより半径方向振動周波数固有値と摺動方向振動周波数固有値との離間周波数を大きく設定する。例文帳に追加

By changing rigidity of a brake drum mounting part 1a and that of a brake drum outer cylinder part 1b, a separation frequency between a vibration frequency eigenvalue in a radial direction and a vibration frequency eigenvalue in a slide direction are set large. - 特許庁

電磁制御弁の制御により、ブレーキシリンダの液圧を制御するブレーキ液圧制御装置において、電磁制御弁の制御を液圧変化特性に基づいた係数で補正する。例文帳に追加

To correct control of a solenoid control valve by a coefficient based on a fluid pressure change characteristic in a brake fluid pressure controller for controlling fluid pressure of a brake cylinder by the control of the solenoid control valve. - 特許庁

そのままブレーキペダル38を踏み込むと、ロックアーム25がロック受片26に係合してブレーキペダル38が踏み込み状態(制動状態)にロックされる。例文帳に追加

When a brake pedal 38 is operated in this condition, the lock arm 25 is engaged with a lock receiver piece 26 so as to lock the brake pedal 38 in the operating condition (braking condition). - 特許庁

液圧ポンプの吐出ブレーキ液圧によってマスタシリンダピストンを駆動し得る車両の液圧ブレーキ装置において、車種等に応じて、液圧ポンプに変更を加えることなく、適切なリザーバを容易に付設し得るようにする。例文帳に追加

To provide a fluid pressure brake device using a discharge brake liquid pressure of a fluid pressure pump for driving a master cylinder piston, allowing a proper reservoir to be easily provided without giving additional changes to the fluid pressure pump depending on the types of vehicles. - 特許庁

電動倍力装置において、ブレーキペダルの操作に対する反力の急激な変化を抑制して、ブレーキペダルの操作フィーリングを向上させる。例文帳に追加

To provide an electric booster capable of suppressing an abrupt change in reaction force generated in response to operation of a brake pedal, thereby improving operation feeling of the brake pedal. - 特許庁

リンクバーは、ブレーキ片が後輪へ接触したブレーキ状態で、且つ足踏み本体が位置決め部へ突き当たった位置において、足踏み本体のデッドポイント上ないしそれを超えた位置を連結している。例文帳に追加

The link bar links the dead point of the step body or positioned thereon in a position, where the main body of step is abutted to the positioning part in the brake state of bringing the brake element into contact with the rear wheel. - 特許庁

ブレーキトルク及び車輪の角速度に基づく摩擦材の発熱エネルギー及びブレーキ装置の周辺の環境温度に基づいて摩擦材の温度を推定する摩擦材の温度推定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a temperature presumption apparatus of a friction material for presuming the temperature of a friction material, based on an exothermic energy on the bases of a brake torque and a wheel angular velocity and the ambient temperature around a brake system. - 特許庁

作用力演算手段10は、ブレーキの構成部品の変形の検出信号から求めたブレーキの制動力、および軸トルク演算手段6で求めた軸トルクから、路面とタイヤ間の作用力を推定する。例文帳に追加

An acting force computing means 10 estimates the acting force between the road surface and the tire, based on braking force of a brake found from a detection signal of deformation of a brake constitutive component, and based on the axial torque found by the axial torque computing means 6. - 特許庁

その結果、仮にブレーキペダル3の踏力が大きくても、入力ロッド22とパワーピストン21との相対変位が小さくなるため、ブレーキブースタ2のアシスト機構の作動が抑制される。例文帳に追加

As a result, even when the stepping force of the brake pedal 3 is large, the relative displacement between an input rod 22 and a power piston 21 is decreased, and the operation of an assist mechanism of a brake booster 2 is suppressed thereby. - 特許庁

ブレーキシューは、ブレーキドラムの制動面に接触可能な接触面、及びローラとの接触部分にハブの回動中心C1からの距離が徐々に変化するように形成された第2カム部41d、を有している。例文帳に追加

The brake shoes include contact surface capable of coming into contact with braking surface of the brake drum and the second cam portion 41d formed on a portion in contact with the roller such that distance from center C1 of turning of the hub gradually varies. - 特許庁

大きなスプールにブレーキ力を加えてもブレーキ力の変動が少なく、スプールの回転が円滑にできる釣用両軸受リールを提供する。例文帳に追加

To provide a double bearing reel for fishing, capable of smoothly rotating a spool in slight change of brake force even when brake force is applied to large spool. - 特許庁

前進制動時にブレーキパッド14が非傾姿勢となることで、当該ブレーキパッド14は予定されていた接触位置でディスクロータ18と接触することができて、偏摩耗の発生が軽減できる。例文帳に追加

When the brake pad 14 thus takes a non-tilting attitude in forward braking, the brake pad 14 can come into contact with the disk rotor 18 at a scheduled contact position, so that the occurrence of uneven abrasion can be reduced. - 特許庁

コントローラ40は、ポンピングブレーキ特性であると判定したときは、ホイールシリンダ7へのブレーキ油圧を高めるポンプ28の駆動用モータ27をオンとする条件を緩やかなものに変更する。例文帳に追加

When determining that the driver's braking characteristic is the pumping brake characteristic, the controller 40 changes into a less strict one the condition for turning on a drive motor 27 for the pump 28 that enhances brake hydraulic pressure delivered to a wheel cylinder 7. - 特許庁

そのため、第2ブレーキキャリパ4bの収縮によって、支持部材4b1の爪部4b2がアウタパッド9bを押す方向に変位し、アウタパッド9bがディスクロータ10を押圧し、パーキングブレーキ力を発生させている。例文帳に追加

Therefore, a claw part 4b2 of the support member 4b1 is displaced in a direction for pushing an outer pad 9b by the shrinkage of the second brake caliper 4b, and the outer pad 9b pushes the disk rotor 10 to generate the parking brake force. - 特許庁

弾発部材3はブレーキシュー4を被制動体2に対して圧接すると共に、電磁コイル6の磁力によりブレーキシュー4が被制動体2から離間するように弾性変形する。例文帳に追加

The elastic member 3 makes the brake shoe 4 be closely kept into contact with the object 2, and is elastically deformed to separate the brake shoe 4 from the object 2 by the magnetic force of an electromagnetic coil 6. - 特許庁

これによりホイールハウスの上壁にダンパー29およびコイルスプリング33を収納する凹部を形成する必要をなくし、かつブレーキディスク37の振れによるブレーキパッドの偏摩耗を抑えることができる。例文帳に追加

Therefore, a recessed portion for storing the damper 29 and the coil spring 33 need not to be formed on an upper wall of the wheel house, and partial wear of a brake pad due to runout of the brake disc 37. - 特許庁

ブレーキ制御装置において、ABS作動時に充分な制御情報が得られない状況においてもブレーキペダルの踏力変動を抑制して操作フィーリングを改善する。例文帳に追加

To provide a brake control device improved in operation feeling by suppressing fluctuation of pressing force of a brake pedal even when sufficient control information cannot be obtained when an ABS is in operation. - 特許庁

運転者がブレーキペダルを踏み込み始めてからブレーキペダルがストロークを開始する初期踏力を可変とするとともに、車両特性や運転環境に合致した理想的な踏力—ストローク特性を実現する。例文帳に追加

To vary an initial stepping force from the start of stepping on a brake pedal by a driver to the start of the stroke of the brake pedal, and to achieve ideal stepping force-stroke characteristics suitable for vehicle characteristics or driving environments. - 特許庁

スプライン部材(モータ側部材)12及びブレーキディスク(ブレーキディスク側部材)14を互いに軸方向の相対変位が可能な状態で配置し、両者12、14をばね部材30によって円周方向に一体的に連結する。例文帳に追加

A spline member (motor side member) 12 and a brake disc (brake disc side member) 14 are disposed for relative axial displacement to each other, and both of them 12 and 14 are circumferentially integrally coupled by a spring member 30. - 特許庁

撚り線ばね21の荷重−圧縮変形特性のヒステリシスにより、ブレーキペダル15の踏込ストローク−踏力特性に従来の油圧式ブレーキ装置における操作特性のようなヒステリシスを持たせる。例文帳に追加

Hysteresis such as an operation characteristic in a conventional hydraulic brake device is imparted to a stepping stroke- stepping force characteristic of the brake pedal 15 by hysteresis of a load- compressive deformation characteristic of the stranded wire spring 21. - 特許庁

エンジン出力が静油圧式無段変速装置を介して走行装置に伝達されるものでありながら、駐車ブレーキも走行用ブレーキも掛けやすい乗用型草刈り機を提供する。例文帳に追加

To provide a riding mower easy to apply both a parking brake and a traveling brake while the engine output is transmitted to a running system via a hydrostatic type continuously variable transmission. - 特許庁

緊急時用のブレーキアシストシステムを備えた車両において、そのときどきのブレーキ操作状態に応じてアシスト力の付加のしかたを変更し、常に適切な制動力の助勢を実現することを課題とする。例文帳に追加

To achieve always appropriate assisting of braking forces in a vehicle having a brake assist system for use in emergencies by changing the way of adding the assist force according to brake operating conditions that vary from time to time. - 特許庁

ブレーキ操作後に発生するインテークの負圧変動が真空室に及ぼす影響を少なくし、安定した倍力を得てブレーキ操作を行うことのできる負圧式倍力装置を提供する。例文帳に追加

To reduce an influence of fluctuated negative pressure in an intake generated after a braking operation onto a vacuum chamber, and to provide stable booster force to conduct the braking operation. - 特許庁

湿潤クラッチ及び/又は湿潤ブレーキ系統、例えば自動変速機やトラクタに有用な機能液のブレーキ能力とクラッチ能力を改善する方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for improving the brake and clutch capacity of a functional fluid useful for wet clutch and/or wet brake systems, such as an automatic transmission and a tractor. - 特許庁

回転機能とブレーキ機能を有する歯車型ユニットA〜Fを、平面上で複数個組み合わせて、前記各ユニットのブレーキと回転を適宜制御することで平面上を変形しながら高速に移動できる移動装置。例文帳に追加

This moving device can move at a high speed while deforming on a plane by combining a plurality of gear type units A to F having a rotation function and a brake function on the plane and controlling brake and rotation of each unit properly. - 特許庁

このブレーキペダル反力FBを設定に際し、ABS13からABSの作動信号が入力された場合には、ABS非差動の場合に設定されるブレーキペダル反力FBよりも高い値に設定変更する。例文帳に追加

This brake pedal reaction force FB is set and changed to a value higher than the brake pedal reaction force FB set in case of ABS non-differentiation when a working signal of an ABS is input from the ABS 13 in setting this brake pedal reaction force FB. - 特許庁

この摩耗調節装置60は、ディスクブレーキ10の締付の際に、トーション軸62のプレロードによるエネルギを蓄え、このエネルギをディスクブレーキ10のリリースの際に摩耗調節装置の運動に変換する。例文帳に追加

The wear adjusting device 60 stores an energy by the preload of a torsion shaft 62 when the disk brake 10 is tightened, and converts the energy into the motion of the wear adjusting device when the disk brake 10 is released. - 特許庁

既存の装置の構造を大規模に変更することなく簡単な構造によってブレーキ時の騒音を低減することができる制輪子の振動低減構造及びブレーキ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vibration damping structure of a brake block and a brake device capable of reducing the noise at braking with a simple structure without changing an existing equipment structure. - 特許庁

強いブレーキをかけ続けるフルブレーキ制御を無くすことができため、針の運針の急激な変化も無くなり、針のふらつきを低減することができる。例文帳に追加

Since full brake control for continuing to apply strong braking has been eliminated, the rapid change in the movement of clock hand is eliminated, thus reducing the fluctuation of the clock hands. - 特許庁

制動装置全体の消費電力の増加を抑制しつつ、ブレーキロータ及びブレーキパッドの偏摩耗の発生を抑制できる車両の制動制御装置、及び車両の制動制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a braking controller for a vehicle, and a braking control method for the vehicle capable of suppressing the partial wear of a brake rotor and a brake pad while suppressing an increase in the power consumption of the entire braking device. - 特許庁

例文

ブレーキブースタ制御装置1において、大気導入抑制手段は、車両の停止中であり、かつブレーキペダル3が踏み込まれていることを条件に、大気導入部を介した変圧室13への大気の導入を抑制する。例文帳に追加

In the brake booster control device 1, an atmospheric air introduction suppressing means suppresses introduction of the atmospheric air in a pressure changing chamber 13 via an atmospheric air introduction section on the condition that a vehicle is stopped and a brake pedal 3 is stepped on. - 特許庁

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