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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 仮想敵の意味・解説 > 仮想敵に関連した英語例文

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仮想敵の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 50



例文

仮想敵.例文帳に追加

an imaginary enemy  - 研究社 新英和中辞典

仮想敵例文帳に追加

an imaginary enemy  - 斎藤和英大辞典

仮想敵例文帳に追加

an imaginary enemy  - 斎藤和英大辞典

某国を仮想敵として海軍を拡張した例文帳に追加

The navy was expanded with a certain power as an imaginary enemy.  - 斎藤和英大辞典

例文

仮想カメラの選択操作が行われなかった場合には能力の低い移動体が選択され、仮想カメラの選択操作が所与の時間だけ行われないと、デフォルトの仮想カメラに戻る。例文帳に追加

When no selecting operation of the virtual camera is done, the enemy moving bodies with lower capabilities are selected or after only a given time passes without the operation of selecting the virtual camera, default virtual camera are back in operation. - 特許庁


例文

仮想カメラCの撮影方向はキャラクタECの頭部を向くように補正される。例文帳に追加

The photographing direction of the virtual camera C is corrected so as to turn to the head of the enemy character EC. - 特許庁

ゲーム中にオブジェクト16がロックオンされると仮想カメラ変更データがリプレイデータとして記憶され、リプレイ用の仮想カメラCA〜CEが、プレーヤオブジェクト10からオブジェクト16へと向く仮想カメラCPやオブジェクト16の周辺に配置される仮想カメラCQに変更される。例文帳に追加

In this game system, when an enemy object 16 is locked on during a game, virtual camera change data are stored as replay data and virtual cameras CA-CE for replay are changed into virtual camera CP turned from a player object 10 to the enemy object 16 or into a virtual camera CQ arranged around the enemy object 16. - 特許庁

仮想3次元空間にて仮想カメラVCが移動する移動経路MRを予め設定しておき、仮想カメラVCから一定の距離にあるオブジェクト平面OPにおける機Eの平面内位置を決定し、仮想カメラVCの位置に応じて、オブジェクト平面OPの仮想3次元空間における位置として、平面位置を決定する。例文帳に追加

The image generation device previously sets a moving route MR through which a virtual camera VC moves in a virtual three-dimensional space, determines an in-plane position of an enemy plane E in an object plane OP present at a prescribed distance from the virtual camera VC, and determines a plane position as a position in the virtual three-dimensional space of the object plane OP according to a position of the virtual camera VC. - 特許庁

キャラクタの仮想重心に仮想重力を作用させることで得られる力を腰60に作用させることで、キャラクタに倒れ動作を行わせる。例文帳に追加

The enemy character is made to perform falling movement by applying force obtained by applying virtual weight to a virtual center of gravity of the enemy character to the waist 60. - 特許庁

例文

キャラクタの仮想重心に仮想重力を作用させることで得られる力を腰60に作用させることで、キャラクタに倒れ動作を行わせる。例文帳に追加

Enemy character's falling motion is created by applying to a hip 60 the force obtained by applying a virtual gravity force to the enemy character's virtual center of gravity. - 特許庁

例文

コース上のコース区間にプレーヤ移動体の対戦相手となる移動体を配置し、移動体が視野範囲に入るように各コース区間に設定された仮想カメラの中からプレーヤの操作により選択された仮想カメラから見える画像を移動体選択画面として表示する。例文帳に追加

The enemy moving bodies as counterparts in the fight against a player's moving body are arranged in sections on a course and images are displayed as an option screen of the enemy moving bodies which is visible through a virtual camera selected by a player according to his operations from those so installed in the respective sections on the course that the enemy moving bodies enter the range of vision. - 特許庁

陸軍は独ソ戦争を、仮想敵国ソビエトに対し軍事行動をとる千載一遇のチャンスととらえた。例文帳に追加

The Army saw the German invasion as a one in a million chance to take military action against the hypothetical enemy, the Soviet Union.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

こうしてイギリスは仮想敵国をロシアからドイツに切り替え、ドイツはイギリスとの建艦競争を拡大してゆく。例文帳に追加

England shifted its projected rival from Russia to Germany, and the two countries became locked in an ever-expanding naval arms race.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

第三部には日本の軍事ドクトリンと仮想敵国に対する個々の作戦計画大綱が述べられている。例文帳に追加

In the third part, the outline of individual operation plans for a Japanese military doctrine and the imagined enemy was stated.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

太平の世にありながら尾張藩を仮想敵国とした軍備の強化に奔走し、そのことを巡り嫡子忠春と対立した。例文帳に追加

Even during the time of peace, he busied himself with the reinforcement of army against his own imagined enemy, Owari Domain; however, this led him confront with his legitimate child, Tadaharu, who was against this.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ロールプレイングゲームでは、キャラクタとの戦闘に勝利することで経験値及び仮想マネーが獲得される。例文帳に追加

In the role playing game, the experience values and the virtual moneys are acquired by winning a battle with enemy characters. - 特許庁

そして、機Eの3次元モデルを空間内位置に配置した時に、仮想カメラVCから見た時の3次元画像を生成する。例文帳に追加

When disposing a three-dimensional model of the enemy plane E in the in-space position, the image generation device generates the three-dimensional image when performing viewing from the virtual camera VC. - 特許庁

平面内位置及び平面位置に基づいて、仮想3次元空間における機Eの位置として、空間内位置を決定する。例文帳に追加

The image generation device determines an in-space position as a position of the enemy plane E in the virtual three-dimensional space based on the in-plane position and the plane position. - 特許庁

また、仮想カメラCの撮影方向がキャラクタECの頭部を向くように、差ΔLに応じた補正を行う。例文帳に追加

In addition, correction according to the difference ΔL is performed so that a photographing direction of the virtual camera C turns to the head of an enemy character EC. - 特許庁

遊技者がホルスター3からガンコントローラ2を抜いて、モニタ19の表示画面19aに表示されているキャラクタ51に向かって仮想弾を発射すると、ガンコントローラ2がホルスター3から取り出されてから、仮想弾が発射されるまでに要した時間と、仮想弾が命中した箇所とに基づいて得点が算出される。例文帳に追加

When a player pulls a gun controller 2 off a holster 3 and shoots a virtual bullet toward an enemy character 51 shown on a display screen 19a of a monitor 19, the scores are calculated from the time to the shooting of the virtual bullet after the gun controller 2 is taken out of the holster 3 and the location where the virtual bullet hits. - 特許庁

仮想空間でキャラクタであるロボットとプレイヤキャラクタとが戦うビデオゲームにおいて、ロボットから逃走する群集を表示することにより、戦闘画面の現実感を高めるとともにロボットの大きさを実感することのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology capable of improving the sense of reality of a fighting picture, and letting a player to recognize the size of an enemy robot with a feeling of reality by displaying the crowd of people escaping from the enemy robot in a video game where an enemy robot being an enemy character is fighting with player characters in a visual space. - 特許庁

これにより、仮想フィールド内のモンスター配置決定処理を複雑化することなく、可視フィールド外に位置するモンスターの画像をユーザーが確実に視認できないようにすることができる。例文帳に追加

Thus, it is possible to surely prevent the user from viewing the image of the enemy monster positioned outside the visible field without complicating enemy monster positioning processing in the virtual field. - 特許庁

仮想フィールド(城内)に配置されたモンスターM3が可視フィールド外の隣接フィールドに位置するとき、そのモンスターの画像を透明にする画像処理を行う。例文帳に追加

When an enemy monster M3 in a virtual field (castle) is positioned in an adjacent field outside a visible field, the image of the enemy monster is made transparent. - 特許庁

プレーヤのコイン投入前のアトラクトモードにて移動体選択画面を表示し、コインが投入されるとその時に選択されていた仮想カメラの視野範囲にある移動体との対戦が開始する。例文帳に追加

The enemy moving body option screen is displayed in an attraction mode before the player throws in coins and when the coins are thrown in, the contest is started with the enemy moving bodies within the range of vision of the virtual camera then selected. - 特許庁

キャラクタ20の頭部や銃をプレーヤ(プレーヤキャラクタ、仮想カメラ)の方に向ける第1のモーション補正と、キャラクタにショットがヒットした場合にキャラクタのスケルトン形状を微少変形させる第2のモーション補正を行う。例文帳に追加

This image generation system makes a first motion correction for directing the head of an opponent character 20 or a gun to a player (player character, virtual camera) and a second motion correction for slightly deforming the skeleton shape of the opponent character when a shot hits the opponent character. - 特許庁

キャラクタ20の頭部や銃をプレーヤ(プレーヤキャラクタ、仮想カメラ)の方に向ける第1のモーション補正と、キャラクタにショットがヒットした場合にキャラクタのスケルトン形状を微少変形させる第2のモーション補正を行う。例文帳に追加

This image generation system makes a 1st motion correction for directing the head of an opponent character 20 or a gun to a player (player character, virtual camera) and a 2nd motion correction for slightly deforming the skeleton shape of the opponent character when a short hits the opponent character. - 特許庁

1882年8月山県有朋は煙草税増税分による軍備拡張を、9月岩倉具視は清を仮想敵国とする海軍軍拡と増税を建議した。例文帳に追加

Aritomo YAMAGATA proposed building up the military forces by increasing the tax on cigarettes in August 1882, and Tomomi IWAKURA proposed to increase taxes to build up the Navy, setting up Qing as an imaginary enemy.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

以後、日本はロシアを仮想敵国として、清から得た賠償金および利子3億6千万円を、日清戦争戦費(2億2247万円)の3割(7900万円)の補填と次のより大規模な戦争のための軍備拡張費(2億円)とした。例文帳に追加

Japan then regarded Russia a hypothetical enemy and, out of the 360,000,000 yen indemnity and its interest obtained from Qing, Japan spent 30% (79,000,000 yen) in compensation for military expenditures for the Sino-Japanese war (222,470,000 yen) and on its military build-up for a possible large-scale war (200,000,000 yen).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

第一部の国防方針は国家目標と国家戦略、また導かれる国防目的と国防方針、仮想敵国と情勢判断、所要軍備などについて述べられている。例文帳に追加

In the first part, the policies for national defense outlined the national goal and strategy, objective and policy for national defense, imagined enemy, situational judgment, and required armaments.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

しかし、事実上は日本陸軍はロシア、大日本帝国海軍はアメリカ合衆国を仮想敵国とする事態は変わらず、その国防思想を統一するという当初の狙いは不十分にしか達成されなかった。例文帳に追加

However, in fact, the situation never changed in which the Japanese Army considered Russia as the imagined enemy and the Imperial Japanese Navy considered the United States of America as the imagined enemy, and therefore the original intentions to unify the ideas of national defense was achieved imperfectly.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

仮想敵国をロシア・アメリカ・ドイツ・フランスとし、陸軍は平時25個師団・戦時50師団体制を、海軍は八八艦隊の創設を謳っていた。例文帳に追加

Considering the imagined enemies as Russia, the United States of America, German, and France, the army demanded 25 divisions in peace time and 50 divisions in wartime, and the navy demanded the deployment of 8 battleships and 8 armor-clad cruisers.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

また、軍事力強化を優先する余り、仮想敵国の状況が現実の日本を取り囲む状況を反映しないというという点も問題とされた。例文帳に追加

With the firm commitment to enlarge the military force, it became a problem that the situation of the imagined enemies did not reflect the circumstances surrounding Japan.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

このため、大正7年と12年の改定では閣議に提出して同意を求め、昭和11年の改定では外務大臣(日本)に意見を求めて整合性のある仮想敵策定を行うなど、軍側から政府へと歩み寄る姿勢も見せた。例文帳に追加

Therefore, in the revision in 1918 and in 1923, the military submitted the policy to the Cabinet and requested the agreement, and in the revision in 1936, it showed willingness to compromise with the government to formulate a coherent imagined enemy based on the opinion from the Minister for Foreign Affairs.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

ただし仮想敵国はロシア・アメリカ・中国から、アメリカ・中国・ソ連、第三回の改定ではアメリカ・ソ連・イギリス・中国に順序が若干変化した。例文帳に追加

However, the order of the imagined enemies had been changed from Russia, the United States of America, and China to the United States, China, and the Soviet Union, and in the third revision, it was changed to the United States, the Soviet Union, Great Britain, and China.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

仮想空間内で動作されるキャラクタに対して照準を表示しシューティングを行うビデオゲーム装置において、シューティングの各種状態情報を、視認性を高めて表示することのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology to visibly display a variety in status information on shooting in a video game device in which a sight is displayed to an enemy character operated in a virtual space and shooting is performed. - 特許庁

仮想空間内で、プレイヤが操作するプレイヤオブジェクトと味方オブジェクトとがオブジェクトを攻撃するゲームを実行可能なゲーム装置10を、コンピュータによって実現するゲームプログラムを用いる。例文帳に追加

A game apparatus 10 capable of executing a game in which a player object and the friend object operated by the player attack an enemy object in a virtual space is achieved by using the game program by the computer. - 特許庁

送信された操作指示情報をもとに、プレイヤキャラクタ及びキャラクタとの仮想戦闘や、イベントの発生などのゲームの進行処理が、所定のプログラムにしたがってサーバ装置2において実行される。例文帳に追加

A virtual fight with a player character and an enemy character and the progressing processing of a game such as the occurrence of an event are executed in the server device 2 following a prescribed program on the basis of the transmitted operation indication information. - 特許庁

ゲーム装置は、画面上にプレイヤにより制御可能な主キャラクタ及び自動制御されるキャラクタを表示し、両キャラクタ間での戦闘を仮想的に実現する。例文帳に追加

This game device displays a main character controllable by a player and an automatically controlled opponent character on a screen and virtually realizes a combat between both characters. - 特許庁

各ネズミオブジェクトMnについて、先ず仮想ターゲットTaまでのベクトルVtと、仲間のネズミオブジェクトMmまでのベクトルVfと、であるネコオブジェクトCnまでのベクトルVeとを求める。例文帳に追加

A vector Vt as far as a virtual target Ta, a vector Vf as far as a fellow rat object Mm and a vector Ve as far as an enemy rat object Cn are obtained for each rat object Mn. - 特許庁

この角速度データに基づいて、第1コントローラ7の振り方向が判別され、また、仮想ゲーム空間内で動作する剣オブジェクト104がオブジェクトと衝突するか否かが判定される。例文帳に追加

Based on this angular velocity data, the swing direction of the first controller 7 is distinguished and moreover it is determined whether a sword object 104, which operates within virtual game space, collides with an enemy object. - 特許庁

この撮影映像を解析し、光線銃がスクリーン上のどの位置を射撃したか特定し、例えば、が倒れるといった仮想空間の更新を行う。例文帳に追加

The photographed video is analyzed to specify which position on the screen the electron-beam gun 40 shot the light beam at and a virtual space wherein, for example, an enemy falls down is updated. - 特許庁

携帯型のゲーム機としても使用でき、特に、携帯型情報端末においてRPGを実現させ、仮想敵(例えばモンスター)と戦うバトルモードを実現させる。例文帳に追加

To use the portable information terminal also as a portable game machine, to especially realize a roll playing game(RPG) on the information terminal and to realize a battle mode for battling against a virtual enemy (e.g. a monster). - 特許庁

こういうもの見方は、思想家の知性にも、また実際であれ仮想のものであれその利害に民主主義が対しているヨーロッパ社会の有力階級の好みにも、同じように魅力的であり、容易に世間に受け入れられました。例文帳に追加

This view of things, recommending itself equally to the intelligence of thinkers and to the inclination of those important classes in European society to whose real or supposed interests democracy is adverse, has had no difficulty in establishing itself;  - John Stuart Mill『自由について』

これにより、仮想ゲーム空間上に存在する大隊の数や各大隊を構成する足軽の数が多い場合でも、すべての足軽の行動を常に個別制御する必要がないので、ゲーム装置の処理負荷の増大を抑制することができる。例文帳に追加

Thereby, since it is unnecessary to always carry out the individual control of the action of all the foot soldiers even when the number of the enemy battalions, who exist on virtual game space, and the number of the foot soldiers, who compose each of the enemy battalions, are many, an increase in the processing load of the game device can be inhibited. - 特許庁

選択したグループに属する全てのNPCの配置位置の代表点に相当する基準点Gを算出し、同基準点に仮想カメラCMの撮影方向Lを向けたと想定して被写体グループの全NPCが映るように目標画角θを算出する。例文帳に追加

A reference point G equivalent to the representative point of the arrangement position of all the enemy NPCs belonging to the selected group is calculated, it is assumed that the photographing direction L of the virtual camera CM is turned to the reference point, and a target view angle θ is calculated so as to project all the enemy NPCs of the object group. - 特許庁

端末PC11aが戦闘ゲームを開始しようとすると、まず、処理能力レベルが無限大の(つまり、無の)仮想キャラクタによって事前シミュレーションが行われ、これから戦闘を開始するキャラクタが戦闘をクリア(戦勝)するために到達すべき目標処理能力レベルBが設定される。例文帳に追加

When a terminal PC 11a is going to start a battle game, at first, a preliminary simulation is executed by a virtual character on an infinite (namely, invincible) capacity level, and a target capacity level B where a character starting the battle from now should be attained for clearing (winning) is set. - 特許庁

モニタ18にボタンアイコンが表示されている間に、決定ボタンの連続入力を許可し、該決定ボタンの連続入力によって、モニタ18に表示されている仮想敵(例えばモンスター)に与えるダメージ値を変更するためのパラメータ変更手段300を設けて構成する。例文帳に追加

This device allows the continuous input of a decision button while a button icon is displayed on a monitor 18 and is provided with a parameter changing means 300 which changes damage values given to a virtual enemy (e.g. monster) displayed on the monitor by the continuous input of the decision button. - 特許庁

リアルな3DCGによるゲーム画面を生成するために、環境テクスチャやスペキュラマップをリアルタイムで生成して、3次元仮想空間内のオブジェクトである戦闘機OBにテクスチャマッピングによって光沢や映り込みを表現する。例文帳に追加

To generate a game screen using real 3-Dimensional Computer Graphics (3DCG), an environmental texture and a specular map are generated in real time, and the gloss and the glare are expressed, by virtue of texture mapping, on an enemy fighter OB serving as an object in a three-dimensional virtual space. - 特許庁

空手の鍛練に使用する練習具において、特に、仮想して単独で行う鍛練に適した練習具に関し、練習者の打撃力、破壊力と受ける、かわすなどの防御力並びにの急所を想定した標的を正確に打突し反撃する能力を養うことができる練習具を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a training tool for developing blowing and breaking forces of a trainee, a defective ability such as receiving and dodging, and an ability of accurately punching and counter blowing a target assumed to be a vital spot, in a training tool used for training Karate (a Japanese martial art with empty hand), especially a training tool fitted to training alone while assuming an opponent. - 特許庁

例文

ネットワーク上に構築された共有仮想空間内に、複数の情報端末のユーザがそれぞれ操作するキャラクタによりパーティを編成し、遭遇するキャラクタと戦闘を行う通信ゲームシステムにおいて、パーティを構成するキャラクタのレベルが低くても、クエストの遂行を楽しむことのできる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique which enables users to enjoy the fulfillment of individual quests even if the levels of characters making up parties are lower in a communication game system in which the users at a plurality of information terminals organize the parties with characters respectively operable and fight enemy characters encountering within a common virtual space formed on a network. - 特許庁

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原題:”On Liberty”

邦題:『自由について』
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Copyright on Japanese Translation (C) 2004 Ryoichi Nagae 永江良一
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