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加速度偏差の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 55



例文

状態量偏差ローパスフィルタ値演算手段26は、ローパスフィルタ処理が行われた、前後加速度状態量の偏差、横加速度状態量の偏差、及び鉛直加速度状態量の偏差を演算する。例文帳に追加

A state quantity deviation low pass filter value calculation means 26 calculates the deviation of longitudinal acceleration state quantity, the deviation of lateral acceleration state quantity and the deviation of vertical acceleration state quantity, to which low pass filter processing has been performed. - 特許庁

比較器9は理想加速度8aとかご加速度6aとの偏差9aを求める。例文帳に追加

A comparator 9 finds deviation 9a between the ideal acceleration 8a and the car acceleration 6a. - 特許庁

これに対し本システムの場合は、加速度偏差がしきい値を越えなくても(S912:NO)、予測加速度偏差がしきい値(加速度偏差しきい値ATref1ex)を越えていれば(S913:YES)、F/Cを実行できる。例文帳に追加

This system, on the other hand, can perform the F/C if predicted acceleration deviation exceeds the threshold (the acceleration deviation threshold value Atreflex) (S913: YES) even though the acceleration deviation do not exceed the threshold (S912: NO). - 特許庁

加速度偏差演算部103は、目標横加速度G^*と実横加速度Gとの偏差ΔGを計算し、PI制御部104が偏差ΔGに応じたフィードバック制御値Δδ_fbを演算する。例文帳に追加

A lateral acceleration deviation computation unit 103 calculates the deviation ΔG between the target lateral acceleration G^* and the actual lateral acceleration G, and a PI control unit 104 computes the feedback control value Δδ_fb according to the deviation ΔG. - 特許庁

例文

姿勢角推定手段28によって、前後加速度状態量の偏差、横加速度状態量の偏差、及び鉛直加速度状態量の偏差をフィードバックして、ロール角及びピッチ角を推定する。例文帳に追加

An attitude angle estimation means 28 estimates a roll angle and a pitch angle by feeding back the deviation of the longitudinal acceleration state quantity, the deviation of the lateral acceleration state quantity, and the deviation of the vertical acceleration state quantity. - 特許庁


例文

姿勢角推定手段28は、演算された前後加速度状態量の偏差、横加速度状態量の偏差、及び鉛直加速度状態量の偏差をフィードバックして、ロール角及びピッチ角を推定する。例文帳に追加

An attitude angle estimation means 28 estimates the roll angle and the pitch angle by feeding back the calculated deviation of the longitudinal acceleration state quantity, the calculated deviation of the lateral acceleration state quantity and the calculated deviation of the vertical acceleration state quantity. - 特許庁

加速度偏差演算部104は、最終目標横加速度G*’と実横加速度Gxとの偏差ΔGを計算し、PI制御部105が偏差ΔGに応じたフィードバック制御量を演算する。例文帳に追加

A computing part of lateral acceleration deviation 104 calculates deviation ΔG of the final target lateral acceleration G*' and the actual lateral acceleration Gx, and a PI control part 105 computes a feed back controlled variable in response to the deviation ΔG. - 特許庁

自動変速機の制御装置は、ハンドル操舵角と車速から推定横加速度を算出する推定横加速度算出手段と、推定横加速度の値と横加速度の値との差である横加速度偏差を算出する横加速度偏差算出手段を具えている。例文帳に追加

The control device of the automatic transmission comprises an estimated lateral acceleration calculation means for calculating the estimated lateral acceleration from a handle steering angle and a vehicle speed, and a lateral acceleration deviation calculation means for calculating a lateral acceleration deviation that is a difference between an estimated lateral acceleration value and a lateral acceleration value. - 特許庁

本発明にかかる歩行ロボット10は、歩行ロボット10の目標加速度を計算する手段と、歩行ロボット10の実加速度を検出する手段と、目標加速度と実加速度加速度偏差を計算する手段と、加速度偏差に基づいてならい制御を調整する手段とを備えている。例文帳に追加

This walking robot 10 is provided with a means for calculating target acceleration of the walking robot 10, a means for detecting actual acceleration of the walking robot 10, a means for calculating an acceleration deviation between the target acceleration and the actual acceleration, and a means for adjusting a copy control based on the acceleration deviation. - 特許庁

例文

従来手法の場合、加速度偏差(=目標加速度−実加速度)があるしきい値(加速偏差しきい値ATref1)を越えた場合(S912:YES)にのみ減速手段を駆動制御していた。例文帳に追加

In a conventional method, a decelerating means is driven and controlled only when acceleration deviation (= target acceleration - actual acceleration) exceeds a certain threshold (acceleration deviation threshold value Atref1) (S912: YES). - 特許庁

例文

ある前後加速度の値と横加速度の値とからなる加速度状態が、変速禁止を行う状態か否かを判定する判定値を横加速度偏差に応じて補正する変速禁止領域補正手段を具えている。例文帳に追加

Provided is a gear change prohibition region correction means for correcting depending on a lateral acceleration deviation a determination value for determining whether an acceleration state consisting of a longitudinal acceleration value and a lateral acceleration value is a state in which gear change is prohibited. - 特許庁

制動力制御装置は、横加速度センサ値とヨーレイト及び車速を基に算出した横加速度相当値との偏差を基に、制動力配分制御において横加速度センサ値を基に行う制御部分の横加速度偏差感応ゲインを算出し(ステップS10)、その算出した横加速度偏差感応ゲインを基に、制動力を算出し(ステップS20、ステップS30)、制動力を制御する(ステップS3)。例文帳に追加

A braking force control device calculates a lateral acceleration deviation sensitive gain of a control part based on a lateral acceleration sensor value in braking force distribution control (Step S10), calculates a braking force based on the calculated lateral acceleration deviation sensitive gain (Step S20, Step S30), and controls the braking force (Step S3). - 特許庁

具体的には、加速度偏差が大きいときには、ならい制御が弱くなるように調整する。例文帳に追加

Concretely, when the acceleration deviation is large, the copy control is adjusted to be weak. - 特許庁

目標車間距離dmと車間距離偏差Δdとの比を用いて目標加速度を算出する。例文帳に追加

Target acceleration is calculated by using the ratio of an inter- vehicle distance deviation Δd to a target inter-vehicle distance dm. - 特許庁

理論空走加速度算出手段41で理論空走加速度α_0 を算出し、補正値算出手段42により勾配車両加速度センサ11からの出力値α_S と理論空走加速度α_0 との偏差に基づき勾配車両加速度センサ出力値の補正値α_SDを算出する。例文帳に追加

A theoretical free-running acceleration α0 is calculated by a theoreticall free-running acceleration calaculating means 41, a correction value αSD of the output value from the G-sensor is calaculated by a correction value calculating means 42, based on a deviation between the output value as from the G-sensor 11 and the theroretical free-running acceleration α0. - 特許庁

動力伝達機構の許容加速度マップ、および車両の等価慣性重量毎に該許容加速度に対応する標準偏差を規定した標準偏差マップを記憶する。例文帳に追加

An allowable acceleration map of a power transmission mechanism, and a standard deviation map defining the standard deviation corresponding to the allowable acceleration for each equivalent inertial weight of a vehicle are stored. - 特許庁

そして、目標加速度と前記加速度偏差に基づき第1駆動トルク補正値を演算する第1駆動トルク補正値演算部29と、目標加速度加速度偏差と、イナーシャトルクに基づき第2駆動トルク補正値を演算する第2駆動トルク補正値演算部30とを有するフィードバック補償部23を備える。例文帳に追加

The device is further provided with a feedback compensation part 23 equipped with a first driving torque correction value calculation part 29 for calculating a first driving torque correction value based on a deviation between the target acceleration and the acceleration and a second driving torque correction value calculation part 30 for calculating a second driving torque correction value based on the deviation between the target acceleration and the acceleration and the inertia torque. - 特許庁

統計演算部3は、ベクトル演算部2にて算出された加速度ベクトルノルムから、例えば標準偏差等の統計量を算出する。例文帳に追加

A statistic operation part 3 calculates a statistic value, such as a standard deviation for example from the acceleration vector norm calculated by the vector operation part 2. - 特許庁

処理部2は、3軸方向のうちの少なくとも一つの軸方向における加速度についての、既定時間内での標準偏差と、他の軸方向における加速度についての、既定時間内での標準偏差との大小関係を用いて、ジェスチャを認識する。例文帳に追加

A processing part 2 is configured to recognize a gesture by using a magnitude relation between a standard deviation within a predetermined time about acceleration in at least one axial direction among the three axial directions and a standard deviation within the predetermined time about acceleration in the other axial directions. - 特許庁

ステアリング系制御装置20により、その変量に応じて定められる目標横加速度から検出横加速度を差し引いた偏差と、その変量に応じて定められる目標ヨーレートから検出ヨーレートを差し引いた偏差を打ち消すように、その操舵用アクチュエータ2を制御する。例文帳に追加

A steering system controller 20 controls the steering actuator 2 so as to cancel deviation obtained by subtracting detected lateral acceleration from a target lateral acceleration set according to the variable and deviation obtained by subtracting a detected yaw rate from a target yaw rate set according to the variable. - 特許庁

フィードバックゲイン設定手段30は、ロール角の推定値の絶対値及びピッチ角の推定値の絶対値が大きいほど、前後加速度状態量の偏差及び横加速度状態量の偏差のフィードバックゲインの絶対値を大きく設定する。例文帳に追加

A feedback gain setting means 30 sets the absolute values of the feedback gains of the deviation of the longitudinal acceleration state quantity and the deviation of the lateral acceleration state quantity so as to be larger according as the absolute value of the estimation value of a roll angle and the absolute value of the estimation value of a pitch angle are larger. - 特許庁

偏差演算手段DFにて、横加速度検出手段SGの検出横加速度(Gys)から、ヨーレイト検出手段YAの検出ヨーレイト(γa )と車体速度検出手段VDの検出車体速度(Vs )の積(γa ・Vs )を差し引き、偏差(Gyb)を演算する。例文帳に追加

A product (γa.Vs) of a detected yaw rate (γa) of a yaw rate detecting means YA and a detected vehicle body speed (Vs) of vehicle body speed detecting means VD is subtracted by a deviation computing means DF from a detected lateral acceleration (Gys) of a lateral acceleration detecting means SG, so as to compute a deviation (Gyb). - 特許庁

関数発生器1からの振幅一定で周波数が掃引される信号Eiは、AGC部2に入力され、目標振幅指定信号と試料に印加される加速度を検出する加速度センサ20で検出した加速度測定信号の振幅との偏差信号に応じてその振幅が制御される。例文帳に追加

The signal Ei to sweep the frequency of a constant acceleration from a function generator 1 is inputted in an AGC unit 2, and the amplitude thereof is controlled according to the differential signal in amplitude between the target amplitude designation signal and the acceleration measurement signal detected by an acceleration sensor 20 to detect the acceleration applied to the sample. - 特許庁

ロール抑制装置のアクチュエータの目標回転角θ^*を決定する際、操舵速度が大きく(S22)、推定横加速度が大きく(S23)、かつ、実横加速度と推定横加速度との偏差が大きい場合(S24)に、実横Gと推定横Gとに基づいて目標回転角を決定する(S26,27,28)。例文帳に追加

A target rotary angle θ* of an actuator of the roll suppressing device is decided (S26, 27, 28) based on actual lateral acceleration G and estimated lateral acceleration G when steering speed is fast (S22), estimated lateral acceleration is large (S23), and a deviation of actual lateral acceleration and estimated lateral acceleration is large (S24). - 特許庁

スロットル弁開度補正手段115は、車輌加速度検出手段111の検出値と目標加速度算出手段113によって算出された車輌の目標加速度算出結果の算出値との偏差に応じて補正量を算出し、スロットル開度を補正する。例文帳に追加

A throttle valve opening correction means 115 corrects throttle opening by computing correction quantity in accordance with deflection of a detected value of the vehicle acceleration detection means 111 and a computed value of a target acceleration computed result of the vehicle computed by the target acceleration computing means 113. - 特許庁

車間偏差比及び相対速度に基づき算出した目標加速度に相対加速度補正値を加算し、この補正目標加速度に基づいて車間制御を実行すれば、先行車の挙動変化を応答性良く捉え、適切なタイミングでの車両制御を実行できる。例文帳に追加

When a relative acceleration correction value is added to a target acceleration calculated according to the vehicle interval deviation ratio and the relative speed, and the vehicle interval control is executed according to the corrected target acceleration, the behavior change of the preceding vehicle can be grasped with good responsiveness, so that the vehicle is controlled in suitable timing. - 特許庁

該求めた許容加速度と車両の等価慣性重量に基づいて標準偏差マップを参照し、対応する標準偏差をしきい値(σ_TRQ_SUR)として求める。例文帳に追加

The corresponding standard deviation is calculated as a threshold (σ_-TRQ_-SUR) by referring to the standard deviation map based on the calculated allowable acceleration and the equivalent inertial weight of the vehicle. - 特許庁

場合分け線形トルク演算器105は、負荷速度と減衰パラメータとの乗算値に負号を付した減衰トルクと、位置偏差、速度偏差および加速度偏差の一つ以上に所定ゲインを乗算して得る線形フィードバックトルクと、を算出する。例文帳に追加

The switching linear torque operator 105 calculates a damping torque obtained by applying a negative sign to a product of the load speed and a damping parameter and a linear feedback torque obtained by multiplying one or more of position deviation, speed deviation, and acceleration deviation by a prescribed gain. - 特許庁

上記困難性は車輪の駆動力による車輪の移動に対する抵抗及び車輪から路面への駆動力の伝達のし難さの少なくとも一方を含み、例えば車両の実際の加速度と運転者の駆動操作量に基づく車両の規範加速度との偏差に基づいて判定される。例文帳に追加

The difficulty includes at least one of resistance against the movement of the wheel by the driving force of the wheel and difficulty in the transmission of the driving force to a road surface from the wheel, and is determined based on, for example, a deviation between actual acceleration of the vehicle and reference acceleration of the vehicle based on a driving operation quantity of the driver. - 特許庁

F/B加速度演算部46は、車速センサ31で検出した実車速と設定車速選択部45で選択した設定車速との偏差を小さくするように車両加速度をフィードバック補正するためのF/B補正量を演算する。例文帳に追加

The F/B acceleration operation unit 46 operates the F/B correction for performing the feedback correction of the vehicular acceleration so as to reduce the deviation between the actual vehicle speed detected by a vehicle speed sensor 31 and the set vehicle speed selected by the set vehicle speed selection unit 45. - 特許庁

但し、ブレーキ制御の場合には、加速度偏差が参照値よりも小さく(S741:YES)、加速度偏差だけに基づけばブレーキ制御を実行する条件が成立している場合であっても、次段制御禁止時間カウンタの値が次段制御禁止時間未満の場合には(S742:NO)、ブレーキ制御を実行しない。例文帳に追加

In the case of brake control, however, it is not executed in the case that the value of a next-step control prohibit time counter is below the next-step control prohibit time (S742:NO) even if the acceleration deviation is smaller than the reference value (S741:YES) and the conditions of executing the brake control are met based only upon the acceleration deviation. - 特許庁

また、コントローラ26は、前記ハンドル操舵角δfおよび車速Vに基づいて推定横加速度Gxeを計算するとともに、同計算した推定横加速度Gxeと横加速センサ24により検出された実横加速Gxとの偏差ΔGxを計算し、この偏差ΔGxがなくなるように操舵アクチュエータ12を制御して前輪13a,13bを修正操舵する。例文帳に追加

The controller 26 further computes estimated lateral acceleration Gxe on the basis of the steering wheel steering angle δf and vehicle speed V and computes the deviation ΔGx between the computed estimated lateral acceleration Gxe and actual lateral acceleration Gx detected by a lateral acceleration sensor 24, and controls a steering actuator 12 so as to eliminate the deviation ΔGx to correctively steer front wheels 13a, 13b. - 特許庁

そして、4駆ECU21(CPU)は、所定車両重量及びエンジン2のドライブライントルクτdに基づいて演算される推定車両加速度と実車両加速度との偏差が第1の所定偏差以上の場合にトランスファ油温を高く推定することで、過熱保護制御へ移行し易くするようにした。例文帳に追加

The four-wheel drive ECU 21 (CPU) estimates a higher transfer oil temperature to more readily enter the overheat protection control mode if the deviation of an estimated vehicle acceleration computed from a predetermined vehicle weight and a driveline torque τd of the engine 2 from an actual vehicle acceleration is not less than a first predetermined deviation. - 特許庁

演算処理部6は、加速度センサ1からの出力値を用いて運動強度を求める運動量計測装置としての演算機能を備えており、加速度センサ1の出力値を取り込んで、一定時間wiの加速度の変動平均(標準偏差値)を求めることにより、運動強度に変換するのである。例文帳に追加

An arithmetic processing section 6 comprises an arithmetic function as the momentum measuring apparatus to acquire the kinetic intensity using an output value from an acceleration sensor 1 and loads the output value from the acceleration sensor 1 to convert the same into the kinetic intensity by acquiring the variation average (the mean deviation) of the acceleration in a fixed period wi. - 特許庁

車両用制御装置は、横加速度ayとヨーレートωとに基づいて車両の前進・後退を判定する進行方向判定手段24と、横加速度ayと基準値との偏差である横加速度変動量Δayを算出する変動量算出手段23と、転舵速度算出手段22とを備える。例文帳に追加

A control device for vehicles includes advancing direction determination means 24 for determining the forward movement and backward movement of a vehicle based on lateral acceleration ay and a yaw rate ω, variation calculation means 23 for calculating the lateral acceleration variation Δay which is the deviation between the lateral acceleration ay and the reference value, and steering speed calculation means 22. - 特許庁

追加アシスト力演算部202は、横加速度偏差演算部103によって計算された偏差ΔGを入力し、横風等の外乱に抗する方向への運転者による操舵ハンドル11の回動操作を支援するための目標追加アシストトルクTa^*を計算する。例文帳に追加

An additional assist force computation unit 202 inputs the deviation ΔG calculated by the lateral acceleration deviation computation unit 103, and calculates the target additional assist torque Ta^* for assisting the turning operation of a steering wheel 11 by a driver in the direction against the disturbance such as cross wind. - 特許庁

スロットル全閉状態のときには、加速度aが、車速Vと目標車速V*との偏差である車速偏差ΔVが大きくなるほど小さな値として設定されるシフトダウン判定値以上か否かによりシフトダウンするか否かを判定する(S102〜S122)。例文帳に追加

When a throttle is in a fully closed state, whether to downshift or not is determined by whether acceleration a is a downshift determination value, which is set to a smaller value as the car speed deviation ΔV, or the deviation between the car speed V and the target car speed V* becomes larger, or more or not (S102-S122). - 特許庁

本発明に係る停車判定方法は、ジャイロセンサからの出力信号および加速度センサからの出力信号を入力し、一定間隔で出力信号をサンプリングし、サンプリングされた出力信号のそれぞれの標準偏差を算出し、それぞれの標準偏差をしきい値と比較し、標準偏差がともにしきい値以下であるとき、停車していると判定する。例文帳に追加

In this stop determination method, an output signal from a gyro sensor and an output signal from an acceleration sensor are input, output signals are sampled at a certain interval, the standard deviation of each of the sampled output signals is calculated, each standard deviation is compared with a threshold, and the stop is determined when both standard deviations are not higher than the threshold. - 特許庁

加速度偏差に応じ、スロットル制御→アクセルオフ制御→シフトダウン制御→ブレーキ制御というように減速度の小さなものから大きなものへ順次移行しながら実行する。例文帳に追加

According to the deviation of the acceleration, transition from small to large deceleration, such as throttle control, accelerator-off control, shift-down control, and brake control are executed in the sequence. - 特許庁

補正モードにおいて、求めた操作速度と操作加速度に対応する入出力偏差の大きさだけ、その大きさが増加するように反力を補正する。例文帳に追加

In correction mode, the reaction force is corrected in such a way that its magnitude may increase by the amount of the input/output deviation corresponding to the determined operating speed and the determined operating acceleration. - 特許庁

また、操作位置センサ14,18が検出する操作レバー10の変位位置と、加速度センサ21、操舵角センサ23等が検出する車両の状態との偏差状態を運転者に伝達する表示器31を設けた。例文帳に追加

Also an indicator 31 transmitting to the driver the deviation state between displacement position of the operating lever 10 detected by the operating position sensors 14, 18 and the states of the vehicle detected by the acceleration sensor 21 and the steering wheel angle sensor 23 or the like is provided. - 特許庁

一方、発電機G1の回転子加速度偏差△ωを検出して、△ωが予め設定されている負のしきい値ωsetに達すると、開閉器12をオフして制動抵抗11を開放する。例文帳に追加

On the other hand, the rotor acceleration deviation Δωof the generator G1 is detected and, when Δω reaches preset negative threshold ω set, the switch 12 is turned off to open the damping resistance 11. - 特許庁

車間偏差に所定の演算定数Kderrを乗算したもの及び相対速度に所定の演算定数KVrを乗算したものを用いて目標加速度を算出する。例文帳に追加

Target acceleration is calculated by using a value multiplying an inter-vehicle deviation by a prescribed arithmetic constant Kderr and a value multiplying a relative speed by a prescribed arithmetic constant KVr. - 特許庁

これは、外乱力推定値Di^及び速度推定値x_0'^をフィードバックしているため、システムの安定性を維持しつつ、振動等の加速度外乱に対して低感度化を実現し、位置偏差d_p_eを低減することができる。例文帳に追加

The disturbing force estimate value Di^hat and the speed estimate value x_0'^hat are fed back, and thus the sensitivity to acceleration disturbance like oscillation is reduced and a position deviation d_-p_-e can be reduced while maintaining the stability of the system. - 特許庁

カーブ路終了時の車速または開始時と終了時との偏差によってカーブ路の特性を推定できるので、カーブ路終了時の車速が低いかまたは偏差が大きい場合には、車速指令値の変化量を小さくして車速制御の加速度を小さくすることで、連続したS字カーブ路でもカーブを回る毎に大きな加速が行われない。例文帳に追加

Since the characteristic of a curve road can be estimated from the speed in curve road end and the deviation between the start and end, the change quantity of speed command value is minimized to minimize the acceleration of speed control when the speed in curve road end is low, or the deviation is large, whereby a large acceleration is never performed every curving even in a continuous S-shaped curve road. - 特許庁

前記歩行データは、振動を検知した振動データで構成され、前記歩行検証基準は、連続する前記振動データの周期に所定の偏差があること、連続する前記振動データの振幅に所定の偏差があること、連続する前記振動データに予め定めた加速度の変化があること、および、これらの組合せから選択される1の基準である。例文帳に追加

The walking data are composed of vibration data obtained by detecting vibration, and the walking verification criterion is one selected from among the following criteria: the vibration data continuing have a predetermined deviation in period; the vibration data continuing have a predetermined deviation in amplitude; the vibration data continuing have a change in acceleration determined beforehand; and a combination of these. - 特許庁

一般にサーボモータの位置制御器に比例または比例積分制御および速度制御器に比例積分または積分比例制御を使用した場合でも位置指令が加速度一定時および躍度一定時に定常偏差が生じないようにする。例文帳に追加

To prevent stationary deviations of position instruction during a fixed acceleration and a fixed jerk, even if the position controller of a servo motor uses a proportional control or a proportional/integral control and a speed controller uses proportional/integral control or integral/proportional control. - 特許庁

補正解除モードにおいて、求めた反力に対応する負荷を出力部7aに付与し、操作力の伝達系αへの入力と出力部7aからの出力との間の入出力偏差と操作部2の操作速度と操作加速度との関係を記憶する。例文帳に追加

In correction release mode, a load corresponding to the determined reaction force is provided for an output part 7a, and the relation among an input/output deviation between input to a transmission system α of an operating force and output from the output part 7a; an operating speed of the operating part 2; and its operating acceleration. - 特許庁

マイコン41は、左右前輪14が滑り状態であることを判断するために設定した滑り判定値α0に対する回転加速度偏差の加算値が正の値である間は、アクセル踏み込み量Accに拘らずスロットル開度THを制限スロットル開度TH0とする。例文帳に追加

The microcomputer 41 decides that a throttle opening TH forms a limit throttle opening TH0 despite of an accelerator pedaling amount Acc while an addition value of a deviation of a deviation between a slide decision value α0, set to decide that the right and left wheels 14 are in a slide state, and a rotation acceleration is a positive value. - 特許庁

例文

同軸二輪車において、姿勢制御器84は、姿勢指令であるベース角度指令θrefと、ジャイロセンサ13及び加速度センサ14を用いて算出した現在のベース角度θ_0との偏差から、ベースを目標角度に維持するためのモータトルクTgyrを計算する。例文帳に追加

An attitude controller 84 calculates a motor torque Tgyr for keeping a base at a target angle based on the deviation between a base angle instruction θref which is an attitude instruction and a current base angle θ_0 that is calculated using a gyro-sensor 13 and an acceleration sensor 14. - 特許庁

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