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圧縮行程の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 786



例文

そして、このエンジンにおいては、圧縮行程上死点付近で主噴射が実行され、主噴射後の膨張行程において、主噴射により噴射された燃料の拡散燃焼終了時期付近で後噴射燃料が燃焼するように後噴射が実行される。例文帳に追加

In the engine, main injection is carried out near the top dead point of compression stroke, and after-injection is carried out at the expansion stroke after main injection, so that after-injection fuel burns near the end period of diffusion combustion injected by the main injection. - 特許庁

燃焼室から排出される排気ガスの空燃比を前記リーン空燃比から前記リッチ空燃比に切り替えるのに必要な燃料増分のうち一部(QRc)を圧縮行程初期に噴射し、残り(QRp)を燃焼行程に噴射する。例文帳に追加

A part (QRc) of the fuel increment necessary for switching the air-fuel ratio of the exhaust gas discharged from the combustion chamber from the lean air-fuel ratio to the rich air-fuel ratio is injected in the initial stage of a compression stroke, and the remainder (QRp) is injected in a combustion stroke. - 特許庁

燃料噴射弁駆動部23は、マイナスオーバーラップ期間中に1回目の燃料噴射時期を設定し、吸気行程中または圧縮行程中に2回目の燃料噴射時期を設定し、噴射量比の応じた1回目、2回目の燃料噴射を行う。例文帳に追加

A fuel injection valve driving part 23 sets the first time fuel injection timing in a minus overlap period, and sets the second time fuel injection timing in an intake stroke or a compression stroke to inject fuel for the first time and the second time according to the injection quantity ratio. - 特許庁

ECU30は、エンジン停止時に圧縮行程となる気筒および膨張行程となる気筒においてピストンの上死点方向への移動に対する抵抗を大きくすべく、エンジン停止動作期間中の所定期間だけ上記スロットル弁17を所定の開状態とするように制御する。例文帳に追加

The ECU 30 controls the throttle valve 17 to open at the predetermined opening for the predetermined period during the time when the engine is stopped to increase a resistance against the movement of the piston in the top dead center direction in a cylinder in the compression stroke and in a cylinder in the expansion stroke after the engine is stopped. - 特許庁

例文

排ガス中のCOとO_2とを反応させて低温で活性化する触媒を備え、冷態始動と判定したときに(ステップS2がYES)、燃料噴射を圧縮行程と膨張行程に分割して実行する2段噴射を実行する(ステップS6)。例文帳に追加

A catalyst activated at a low temperature by making CO and O2 in exhaust gas react is provided, two-step injection executing fuel injection divided into a compression stroke and an expansion stroke is executed (step S6) when cold starting is decided (step S2 is YES). - 特許庁


例文

圧縮行程上死点付近で主噴射を行い膨張行程で後噴射を行うディーゼルエンジンにおいては、主噴射燃焼終了時期、すなわち主噴射燃料の燃焼による熱発生率がほぼ0以下となる時期に後噴射が実行され、HC及び煤発生量が低減される。例文帳に追加

The diesel engine for performing main injection around a top dead center in a compression stroke and after-injection in an expansion stroke executes the after-injection at a timing when main injection combustion is finished, namely, when a heat generation factor with the combustion of the main injection fuel is nearly zero or less and reduces the production of HC and soot. - 特許庁

そして、エンジン再始動条件が成立したときに、圧縮行程で停止した気筒3の混合気を燃焼させてクランク軸6を逆回転させ、この後、膨張行程で停止した他の気筒3に燃料を噴射して点火し、自動的に再始動する。例文帳に追加

When an engine restart condition is satisfied, a fuel/air mixture in the cylinder 3 stopped at a compression stroke is burned to reversely rotating a crankshaft 6, and afterwards, the fuel is injected into the other cylinder 3 stopped at an expansion stroke to be ignited, and the engine E is automatically restarted. - 特許庁

エンジン1が冷えた状態からの始動完了後の圧縮行程噴射から吸気行程噴射へと切り換えられた後の所定期間中においては、燃焼室3の内壁面に付着した燃料の蒸発に伴う空燃比のリッチを抑制すべく燃料噴射量の減量補正が行われる。例文帳に追加

During predetermined period after the engine 1 is switched from compression stroke injection to suction stroke injection after its start from a cold condition is completed, reduction amount compensation of fuel injection amount is performed to suppress a rich condition of an air-fuel ratio in accordance with the evaporation of fuel adhered on the internal wall face of the combustion chamber 3. - 特許庁

制御部5によりリニアモータ25を駆動制御して、吸気行程において吸気圧縮ピストン13が上死点から下死点に到達するまでのクランクシャフト3の回転角度である吸気行程角度を、機関運転条件に応じて可変制御する。例文帳に追加

A linear motor 25 is driven and controlled by a control part 5, and intake stroke angle which is rotation angle of the crankshaft 3 until the intake compression piston 13 reaches bottom dead center from top dead center in intake stroke is variably controlled according to engine operation conditions. - 特許庁

例文

エンジンの吸気行程でシリンダー内に、空気と水を噴射装置により注入し、圧縮行程でシリンダー内にスチームプラズマトーチによりスチームプラズマアークを噴射し水蒸気爆発を誘発させ、エンジンを駆動させる。例文帳に追加

Air and water are injected by an injection device in a cylinder in an intake stroke of the engine, and a steam plasma arc is injected by a steam plasma torch in the cylinder in a compression stroke to induce vapor explosion and the engine is driven. - 特許庁

例文

シリンダー側壁に排気口を開けたり、特別な調節排気バルブを設ける構成以外の手法によって、構造や制御の大幅な改造無しに、圧縮行程より爆発行程を長くできる直噴4サイクルエンジンを実現する。例文帳に追加

To provide a direct-injection four-cycle engine setting an explosion stroke longer than a compression stroke without remarkably remodeling a structure or control by a technique other than opening an exhaust port on the sidewall of a cylinder or providing a special exhaust control valve. - 特許庁

圧縮行程の上死点前60度で検出した燃焼室内圧力P2と、膨張行程の上死点後60度で検出した燃焼室内圧力P3との圧力比P3/P2から「1」を減算して燃焼状態パラメータPRXを算出する。例文帳に追加

The parameter PRX of the combustion condition is calculated by deducing '1' from the pressure ratio P3/P2 of the internal pressure P2 in the combustion chamber detected at 60 degrees before the top dead center in the compression process to the internal pressure P3 in the combustion chamber detected at 60 degrees after the top dead center in the expansion process. - 特許庁

機関の圧縮行程の例えば上死点前60度における第1の燃焼室内圧力P2と、膨張行程中における例えば上死点後60度における第2の燃焼室内圧力P3とを検出し、その圧力比P3/P2を算出する。例文帳に追加

A first pressure P1 inside the combustion chamber, for example, at 60 degrees before the top dead center in the compression process of the engine, and a second pressure P2 inside the combustion chamber, for example, at 60 degrees after the top dead center in the expansion process are detected, and the pressure ratio P3/P2 is calculated. - 特許庁

燃料噴射時期の切り換え時に再循環排気ガス量の増減遅れを検出し(ステップ112又は116)、増減遅れが検出されている間は圧縮行程末期及び吸気行程中の各燃料噴射時期で燃料を噴射する(ステップ113又は117)。例文帳に追加

The increase and decrease delay of re-circulating exhaust gas quantity is detected (step 112 or 116) in changeover of fuel injection timing, fuel is injected at each fuel injection timing at the end of compression strokes and in a middle of suction strokes (step 113, 117) while the increase and decrease delay is being detected. - 特許庁

エンジン1の自動運転時には、停止後にそれぞれ膨張行程及び圧縮行程になる始動用の気筒#A,#Bを予測(推定)して、この気筒#A,#Bにそれぞれ燃料が残存するように、燃料噴射弁22により所定時期に燃料を噴射させる。例文帳に追加

When automatically operating the engine 1, this engine automatic stopping/starting control device forecasts (estimates) the start cylinders #A and #B to be the expansion stroke and the compression stroke after the stop respectively and injects the fuel at a prescribed timing by a fuel injection valve so as to leave the fuel in the cylinders #A and #B respectively. - 特許庁

燃料を直接燃焼室内に噴射する燃料噴射弁を備える内燃機関において、吸気行程圧縮行程とにそれぞれ分割して燃料噴射弁から燃料を噴射させる制御を精度よく行い、全体としての燃料消費量を抑制する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine control device capable of suppressing a consumed fuel quantity as a whole by precisely carrying out control injecting fuel from a fuel injecting valve by separating fuel into an intake stroke and a compressing stroke in an internal combustion having the fuel injection valve for directly injecting fuel into combustion chambers. - 特許庁

圧縮行程上死点付近で主噴射を行い膨張行程で後噴射を行うディーゼルエンジンにおいては、主噴射燃焼終了時期、すなわち主噴射燃料の燃焼による熱発生率がほぼ0以下となる時期に後噴射が実行され、HC及び煤発生量が低減される。例文帳に追加

In the diesel engine which performs main injection in the vicinity of top dead center in a compression process and post-injection in an expansion process, post-injection is performed when main injection combustion ends, namely, when a heat generation rate due to the combustion of main injection fuel becomes almost below zero to reduce HC and soot generation amount. - 特許庁

燃料噴射弁1によって圧縮行程で気筒内へ燃料を噴射する内燃機関において、膨張行程において燃料噴射弁1から流出した燃料を含む気筒内の一部の既燃ガスを機関吸気系4へ戻す。例文帳に追加

In the internal combustion engine injecting the fuel into the air cylinder in the compression process by the fuel injection valve 1, part of the burned gas inside the air cylinder including the fuel having flowed out of the fuel injection valve 1 in the expansion process is returned to an engine intake system 4. - 特許庁

圧縮行程および膨張行程の少なくとも一方において、燃料カット運転時の基準圧力特性200に対して検出圧力特性210のずれ量を検出し、このずれ量に基づいて筒内圧センサの異常を検出する。例文帳に追加

In at least one of the compression stroke and the expansion stroke, the deviation in detection pressure characteristics 210 is detected with respect to the reference pressure characteristics 200 in the fuel cut operation, and an abnormality in the cylinder internal pressure sensor is detected based on the deviation. - 特許庁

そして、揺動ピストン(28)の外周面形状及びシリンダ室(25)の内周面形状を、円形としたときよりも揺動ピストン(28)の動作時の圧縮行程が短く、吐出行程が長くなるように卵形などの形状に形成する。例文帳に追加

The outer surface shape of the swing piston 28 and the inner surface shape of the cylinder chamber 25 are formed in the shape of an egg, etc., so that the compression stroke is shorter and the discharge stroke is longer in the operation of the swing piston 28 than when the shapes are circular. - 特許庁

エンジンの冷間始動時においては、燃料噴射弁による燃料噴射が、点火時期前の圧縮行程後半に実行される前段燃料噴射と、点火時期後の膨張行程で実行される後段燃料噴射とに分けて行われる。例文帳に追加

In cold start of an engine, a fuel is injected through a fuel injection valve, dividing into a preceding stage to be carried out in the latter half of compression process prior to ignition timing and a subsequent stage in an expansion process after ignition timing. - 特許庁

そして、燃料噴射モードを圧縮行程噴射から吸気行程噴射に切替えるとともに、これに伴う空燃比のジャンプに対応して点火リタードを行い(t4〜)、これにより、噴射モード切替直後のエンジントルクの急増を打ち消す。例文帳に追加

The fuel injection mode is switched from compression stroke injection to intake stroke injection, and ignition retard is performed corresponding to a jump of the air-fuel ratio along with the switching (t4 or after), so that rapid increase in engine torque immediately after the switching of injection modes is canceled out. - 特許庁

筒内噴射型火花点火式内燃機関の制御装置において、燃料噴射制御手段は、アイドル運転時(S10)、所定空燃比以下の空燃比で運転するときには(S18)、燃料を吸気行程圧縮行程とに分けて分割噴射(2段混合運転)するようにした(S20)。例文帳に追加

In the control system for a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine, at an idle operation (S10) and for an operation with an air-fuel ratio not higher than a given air-fuel ratio (S18), fuel injection controlling means execute a split injection of fuel (two-stage mixture operation) divided for a suction stroke and a compression stroke (S20). - 特許庁

停止中の内燃機関の圧縮行程気筒や吸気行程気筒のピストン位置を検出し、そのピストン位置に対応するマップに基づき、自着火の領域を避けて火花着火の領域(ポイントA)に燃料噴射量及び噴射時期を設定する。例文帳に追加

Piston positions of a compression stroke cylinder and an suction stroke cylinder of a stopped internal combustion engine are detected, and a fuel injection amount and injection timing is determined in spark ignition area (point A) so as to avoid a self-ignition area, on the basis of a map corresponding to the piston positions. - 特許庁

冷媒回路に封入する冷媒としてP−h線図上での過熱域において飽和ガス線と等エントロピー線が2点以上の交点もしくは接点を有する特性を持つ単一冷媒および混合冷媒を含む冷媒を用いた場合に圧縮機1の圧縮行程中の液圧縮を回避する。例文帳に追加

To avoid liquid compression during a compression stroke by a compressor 1 when a refrigerant which includes a single refrigerant and a mixed refrigerant having a characteristic that a saturated gas line and an isentrope have two or more intersection or contact points in a superheating area on a P-h diagram, is used as a refrigerant enclosed in a refrigerant circuit. - 特許庁

通常走行時は、混合気を点火栓近傍に偏在させる成層燃焼制御と、混合気を燃焼室内に均等に分布させる均質燃焼制御とを切換えて実行し、両者の切換えの際に、圧縮行程と吸気行程の両行程で燃料噴射を行う弱成層燃焼が所定時間だけ実行される(S5,S9,S12)。例文帳に追加

During normal running, a stratified-charge combustion control in which air/fuel mixture is concentrated around a spark plug and an uniform combustion control in which the air/fuel mixture is distributed uniformly in a combustion chamber are performed selectively. - 特許庁

前記各気筒の相互間に、高負荷域において、各気筒のうち任意の一つの気筒における爆発(膨張)行程の前半の時期の燃焼(膨張)ガスの一部を取り出し、これを他の気筒のうち吸気行程又は圧縮行程中の一つの気筒に連通路14を介して導入するようにした手段を設ける。例文帳に追加

Among the cylinders, a means is arranged which, in a high load range, extracts part of combustion (expansion) gas in the first half period of an explosion (expansion) stroke of an arbitrary cylinder out of the cylinders, and introduces it into a cylinder in a suction stroke or a compression stroke out of the other cylinders via a communicating passage 14. - 特許庁

エンジンEの自動始動時には、エンジン停止時に圧縮行程にある気筒で燃焼が実行されてエンジンEが一旦逆転され、この後、エンジン停止時に膨張行程にある気筒と吸気行程にある気筒との2つの気筒で燃焼が実行されて、エンジンEが正転方向に駆動される。例文帳に追加

In automatically starting the engine E, combustion is executed in the cylinder in a compression stroke in engine stop, and the engine E is reversely rotated, thereafter combustion is executed in two cylinders such as the cylinder in an expansion stroke, and the cylinder in an intake stroke in engine stop, and the engine E is driven in the normal rotation direction. - 特許庁

所定の再始動条件が成立したときに、エンジン停止時の圧縮行程気筒のピストンを逆転方向に作動させて、膨張行程にある気筒のピストン上昇によって筒内圧力を高めてから、この膨張行程気筒での燃焼によりエンジンを正転方向に回転させて再始動させる。例文帳に追加

When predetermined restarting conditions are established, a piston of a cylinder in a compression stroke at the stop of the engine is operated in a reverse rotating direction to heighten pressure in the cylinder by the piston rise of the cylinder in the expansion stroke, and then the engine is rotated in a normal rotating direction by combustion in the cylinder in the expansion stroke to carry out restarting. - 特許庁

機関冷機時に、触媒の早期活性化のため、圧縮行程噴射による成層燃焼を行い、この燃焼の安定性を向上させ、またHC排出量を低減する。例文帳に追加

To perform stratified combustion through compression stroke injection for early activation of catalyst in cooling a machine, to improve stability of the combustion, and also to reduce HC emission. - 特許庁

筒内噴射型内燃機関を圧縮行程噴射モードで運転しているときに、筒内での燃焼悪化を来すことなく、排気流量制御を効果的に行う。例文帳に追加

To effectively control the flow of exhaust gas without deteriorating combustion in a cylinder when a cylinder injection internal combustion engine is operated in a compression stroke injection mode. - 特許庁

エンジン制御回路21は、吸気バルブ13の閉弁タイミングを圧縮行程中まで遅らせることで、ポンピング損失を低減させて燃費の向上を図る。例文帳に追加

An engine control circuit 21 delays valve closing timing of the suction valve 13 up to the compression process to reduce pumping loss and improve fuel consumption. - 特許庁

ピストンの圧縮行程終了直前に燃料噴射弁から燃焼室内に燃料を噴射する型式の火花点火内燃機関は、広い運転範囲において安定して成層燃焼を実現することが困難である。例文帳に追加

To provide a fuel injection controller for a spark ignition type internal combustion engine capable of realizing stratified combustion stably in a wide scope of operation. - 特許庁

CI燃焼の場合は、第2燃料噴射弁14から圧縮行程にて噴射した着火用燃料(軽油)の自己着火燃焼をトリガとして予混合気を自己着火燃焼させる。例文帳に追加

In CI combustion, the air fuel pre-mixture is burned with trigger by self ignition combustion of ignition fuel (gas oil) during compression stroke injected from a second fuel injection valve 14. - 特許庁

このような空気を吸気としてエンジン本体130の燃焼室132に供給することにより、圧縮行程において気筒131の筒内圧力を高い圧力にすることなく、燃料に着火することが可能になる。例文帳に追加

Fuel can be ignited without making cylinder pressure in a cylinder 131 high during compression stroke by supplying such air to a combustion chamber 132 of an engine body 130 as intake air. - 特許庁

エンジンの始動初期にその逆転作動における膨張行程気筒の圧縮圧力を効率的に高めることができ、これによりエンジンの始動性を向上させる。例文帳に追加

To improve startability of an engine by efficiently heightening the compression pressure of a cylinder in an expansion stroke in reverse rotating operation in the early stage of starting the engine. - 特許庁

一方、圧縮及び膨張行程では少なくとも燃焼室の作動ガスを窒素、酸素、炭化水素、炭酸ガス等により模擬して、化学反応式の演算を行う(化学反応SIM)。例文帳に追加

While, the operating gas of at least a combustion chamber is simulated in compression and expansion strokes by nitrogen, oxygen, hydrocarbon and carbon dioxide gas, and an operation of a reaction formula is performed (chemical reaction SIM). - 特許庁

圧縮行程Bの終期付近で、燃料噴射ノズル1から主噴射した主噴射燃料4を、前記予備燃焼火炎により引火させて、燃焼させ始める。例文帳に追加

In a nearly final stage of the compression stroke B, the main injection fuel 4 mainly injected from a fuel injection nozzle 1 is ignited by the auxiliary combustion flame to start combustion. - 特許庁

制御ユニット40は、吸気弁161が閉弁した後の圧縮行程時に水素噴射弁HIJから決定された量の水素をシリンダ11内へ直接噴射する。例文帳に追加

The control unit 40 directly injects hydrogen of quantity determined from a hydrogen injection valve HIJ into a cylinder 11 at a compression stroke after closing an intake valve 161. - 特許庁

エンジン停止時における吸気行程気筒のピストンが最初に迎える圧縮上死点を通過する確実性を向上することができ、これによりエンジンの始動性を向上させる。例文帳に追加

To improve startability of an engine by improving certainty of a piston of a cylinder in an intake stroke passing the first compression top dead center at the stop of the engine. - 特許庁

4サイクルガソリンエンジン、6サイクルガソリンエンジンに、ピストンバルブ、ロータリーバルブを使用した時の、吸気工程で開き、圧縮行程に入ってから閉じる、弁、気口の対策。例文帳に追加

MEASURE FOR VALVE OR AIR OPENING OPENED IN INTAKE STROKE AND CLOSED AFTER STARTING COMPRESSION STROKE IN USE OF PISTON VALVE OR ROTARY VALVE TO 4-CYCLE GASOLINE ENGINE OR 6-CYCLE GASOLINE ENGINE - 特許庁

排気弁の開弁タイミングを圧縮行程上死点近傍に進角させる際に、カムシャフト駆動トルクに負けない油圧を簡素なシステムで供給できるようにする。例文帳に追加

To feed hydraulic pressure which can resist camshaft drive torque in advancing valve opening timing of an exhaust valve toward a compression stroke top dead center. - 特許庁

機関再始動条件が成立したときは、その時点で全気筒に対する斉時噴射を実行し、機関停止中圧縮行程にあった気筒から点火を開始する。例文帳に追加

When engine restart conditions are satisfied, simultaneous injection for all the cylinders is performed at the time to start ignition starting from the cylinder in the compression stroke while the engine stops. - 特許庁

この成層ストイキ燃焼では、圧縮行程噴射により点火プラグ41周りに燃料が集められるため、EGR量の過多に伴う失火によりドライバビリティが悪化することは抑制される。例文帳に追加

In the stratified stoichiometric combustion, the worsening in the drivability by misfire accompanied to the excessive EGr volume is restrained since fuel is collected around an ignition plug 41 by the compression stroke injection. - 特許庁

また燃料噴射弁58は、具体的には圧縮行程後半にEGR層を構成する筒内ガス流動(スワール流)に対向するように燃料を噴射する。例文帳に追加

The fuel injection valve 58 injects fuel to oppose the inside-cylinder gas flow (swirl flow) constructing the EGR layer in a latter half of compression stroke to put it concretely. - 特許庁

圧縮行程の高温高圧の燃焼室に水または水を主成分とする液体を石油燃料の代わりに直接噴射して使用する内燃機関である。例文帳に追加

In the internal combustion engine, water or liquid mainly made of water instead of petroleum fuel is directly injected to a combustion chamber of high temperature and high pressure in a compression stroke. - 特許庁

開閉弁10とガス燃料弁11は,圧縮行程で開閉してガス燃料をピストン5のキャビティ7内に供給するように設定されている。例文帳に追加

The opening and closing valve 10 and the gas fuel valve 11 are opened and closed in the compression stroke to supply gas fuel into the cavity 7 of the piston 5. - 特許庁

アイドルストップの直前に、いずれかの気筒のピストン停止位置が圧縮行程の中で吸気下死点へ近づくように、バルブタイミング可変機構31を駆動制御する。例文帳に追加

Immediately before idle stop, drive of the valve timing variable mechanism 31 is controlled such that the piston stop position of any cylinder approaches to an intake bottom dead center in the compression stroke. - 特許庁

ECU40は、分割噴射の実施に際し、圧縮行程噴射量を徐々に減少側又は増加側に変更し、変更された燃料噴射量ごとに、その噴射燃料の燃焼により変化するエンジン回転速度を検出する。例文帳に追加

In the split injection, the ECU 40 gradually decreases or increases a compression stroke injection amount and detects engine speed varying by the combustion of the injected fuel for respective fuel injection amounts which are changed. - 特許庁

例文

ハウジングの中に燃焼室を仕切るプレートを組み込んだドラムを配置し、吸気圧縮・爆発・排気の行程を繰り返し原動機としての役目を果たすものである。例文帳に追加

A drum in which a plate defining a combustion chamber is arranged in a housing, and strokes of intake and compression/combustion/exhaust are repeated to act as a prime mover. - 特許庁

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