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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 市場調査の意味・解説 > 市場調査に関連した英語例文

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市場調査の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 293



例文

IMFは世界の人材を集め続ける主導的な国際金融機関として、こうした国際資本移動や金融資本市場に関する理解を深め、十分な調査・分析がなされるべきです。例文帳に追加

As a leading international financial institution, the IMF should deepen its knowledge on international capital movements as well as financial and capital markets in order to enhance the quality of policy dialogue in this area.  - 財務省

市場調査支援装置1は、プロファイルデータベース25およびレーティングアンケートデータベース27から部分効用値を算出する部分効用値算出手段29を具備する。例文帳に追加

The market research support device 1 includes a partial utility value calculating means 29 for calculating a partial utility value from a profile database 25 and a rating questionnaire database 27. - 特許庁

市場調査のレコードが、どのモバイル・コンピューティング・プラットフォームが広告ゾーンの一つの中に位置するか、又は該広告ゾーンの一つを通過するかを特定する。例文帳に追加

The records of market investigation specify which mobile computing platform is positioned in one of advertisement zones, or passes through one of the advertisement zones. - 特許庁

サーバ5は、プリファレンス情報と地域限定情報を対応付けて登録し、その登録を複数の利用者について蓄積し、蓄積されたプリファレンス情報と地域限定情報を基に市場調査する。例文帳に追加

The server 5 correspondingly registers the preference information and the area-limited information, stores the registered contents of plural users and performs market investigation on the basis of the stored preference information and area-limited information. - 特許庁

例文

コンピュータ双方向通信網(固定通信ネットワーク1、デジタル移動通信ネットワーク2)を利用したクーポン券の配信による直接市場調査・展開を実施する。例文帳に追加

Direct market investigation and development are performed by delivering coupon tickets using a computer bidirectional communication network (fixed communication network 1, digital mobile communication network 2). - 特許庁


例文

集計センター10は、アンケートの回答結果に基づく市場調査結果を得、アンケートに対する回答の入力に応じて、顧客にクーポン等のインセンティブを与える。例文帳に追加

The totalization center 10 obtains the marketing research results based on answer results of the questionnaire and gives the customer incentives, such as coupons, in response to the input of their answers to the questionnaire. - 特許庁

担当者は分析条件登録手段16ならびに分析結果閲覧手段17により登録されたデータのシミュレーションを行い、市場調査の結果を得る。例文帳に追加

The person in charge simulates the registered data by the analysis condition registration means 16 and an analyzed result browsing means 17 and obtains the result of the market research. - 特許庁

探索信号作成部317は、販売者から依頼された市場調査の対象商品に関する商品情報に含まれるキーワードを用いて探索信号を作成する。例文帳に追加

A search signal preparing part 317 prepares a search signal by using a keyword included in the merchandise information about the object merchandise of market survey requested by the seller. - 特許庁

利用者システムでの異常に対する適切な処置、市場調査情報の企業への提供を可能とし、利用者が必要とする商品の展開に役立てる。例文帳に追加

To enable proper countermeasures to abnormality in a user system, and to provide market investigation information to an enterprise for supporting the development of merchandise necessary for a user. - 特許庁

例文

自動車ユーザーの修理代セルフ見積りインターネットログ情報解析におけるネット市場調査ビジネス及び自動車アフターサービス工場向けの経営診断ビジネス例文帳に追加

SELF-ESTIMATION OF REPAIR CHARGE BY AUTOMOBILE USER, NET MARKETING RESEARCH BUSINESS IN INTERNET LOG INFORMATION ANALYSIS AND MANAGEMENT DIAGNOSIS BUSINESS FOR AUTOMOBILE AFTER-SALES SERVICE WORKSHOP - 特許庁

例文

電子商取引において、インターネットを通じて市場での需要を調査することにより、複製品を量産する際の製造・販売者のリスクを低減しつつ、希少価値のある商品の復刻を容易にする。例文帳に追加

To facilitate reproduction of a commodity with a scarcity value in electronic commerce while reducing risk of a manufacturer and seller when mass-producing a reproduction by investigating demand of the market through the Internet. - 特許庁

ネットワーク接続されたキオスク端末等を利用して、新製品の販売状況の確認やその広告効果などについて、簡単かつ迅速に市場調査を実施可能にする。例文帳に追加

To easily and speedily make market researches into the confirmation of the sale state of a new product, its advertisement effects, etc., by using a kiosk terminal, etc., connected to a network. - 特許庁

アンケートに回答する人を事前に決める必要なく意味情報ネットワーク中を流通する流通情報をもとに市場調査を行うことを可能とする。例文帳に追加

To enable performing market research, based on distribution information distributing in a semantic information network without the need of determining persons to answer a questionnaire in advance. - 特許庁

コンピュータ双方向通信網を利用したクーポン券の配信による直接市場調査・展開の方法及びその通信システム並びに情報記録媒体例文帳に追加

DIRECT MARKET INVESTIGATION AND DEVELOPMENT METHOD BY DELIVERY OF COUPON TICKET USING COMPUTER BIDIRECTIONAL COMMUNICATION NETWORK, COMMUNICATION SYSTEM THEREOF, AND INFORMATION RECORDING MEDIUM - 特許庁

本発明の課題は、マイクから音声入力された会話情報に基づいて、会議や市場調査等のテキスト化されたデータベースを自動的に構築する音声認識装置、及びプログラムを提供することである。例文帳に追加

To provide a speech recognition device which automatically constructs databases converted into text of such as a meeting or a market research based on conversation information whose speech is inputted from a microphone, and to provide a program for the same. - 特許庁

メーカーが、新商品の上市に当たりユーザーニーズを把握する目的で実施する市場調査を精度が高く、客観性のある結果とするためのインターネットを利用したアンケート方法を提供する。例文帳に追加

To provide a questionnaire method, which utilizes the internet for making a market research to be executed by a maker for grasping user needs in the case of putting a new article on the market into accurate and objective result. - 特許庁

ユーザの興味を駆り立てるようなイベントを実施してサーバ上にユーザを集めるようにし、ユーザが集まるまでの間に、ユーザ相互に意見交換等をさせながら、広告を見せ、市場調査を行い、商品の販売促進を行う。例文帳に追加

To promote the sales of articles by collecting users on a server by performing an event attracting the interest of users, presenting an advertisement and performing a market research while mutually exchanging opinions among users before the users gather. - 特許庁

生体情報を計測してこの生体情報を用いて生体反応を評価し、この評価を、特に、市場動向調査に利用することができる生体反応評価システムを提供すること。例文帳に追加

To provide a living body reaction evaluating system, measuring biological information, evaluating a living body reaction using the biological information, and utilizing the evaluation especially for market trend survey. - 特許庁

デバッグや市場での調査など、情報収集を目的とした場合などに、ファームウェア等のプログラム一時的な変更を加えたい場合における、プログラム変更・復元のための時間を短縮すること。例文帳に追加

To shorten a time for program change or restoration in adding temporary change to a program such as firmware for the purpose of information collection such as debugging or market investigation. - 特許庁

広告情報提供者による端末を用いて、携帯電話端末に対する広告の作成、配信依頼、決済までの一貫作業を支援し、広告の利用状況及び市場調査を一体化したシステムを実現する。例文帳に追加

To actualize a system which supports the continuous operation consisting of advertisement preparation, distribution requesting, and settlement for a portable telephone terminal by an advertisement information provider by using a terminal and uniting an advertisement use and market research. - 特許庁

市場調査を予め行うことなく、入札者の希望する広告枠を提供することができる広告枠取引装置、広告枠取引方法、プログラムおよび記録媒体を提供する。例文帳に追加

To provide a transaction device for advertisement quota, a transaction method for advertisement quota, a program and a recording medium for providing an advertisement quota desired by a bidder without performing market investigation in advance. - 特許庁

市場調査を予め行うことなく、様々な広告枠を設定して提供することができる広告枠取引装置、広告枠取引方法、プログラムおよび記録媒体を提供する。例文帳に追加

To provide a transaction device for advertisement quota, a transaction method for advertisement quota, a program and a recording medium for setting and providing various advertisement quotas without performing market investigation in advance. - 特許庁

メーカーに「市場調査」というメリットを与えるかわりに、レンタル会社は割安で商品を提供してもらいそれにより消費者にも低価格でレンタルサービスを提供しやすくなる。例文帳に追加

In a system for renting clothing products, a rental service provider provides a benefit of being able to conduct market research to makers and the makers provide the rental service provider with their products at low price in return so that the rental service provider can provide rental services to customers at low price. - 特許庁

マーケティング等における市場調査における人口や世帯分布、顧客分布等のマッピング及び適合エリアの選出を、地域ごとの特徴やマーケティングを行う業種に応じて適正に行う。例文帳に追加

To properly perform the mapping of population or household distribution and customer distribution or the like in market investigation in marketing or the like and the selection of an adaptive area according to characteristics of each area or the type of marketing. - 特許庁

市場調査に要する時間と費用を削減して正確、且つ、確実なマーケティング企画を立案し、顧客一人一人に合わせたサービスを提供する。例文帳に追加

To provide services matching individual customers by making an accurate and reliable marketing plan while saving time and cost necessary for marketing research. - 特許庁

また、視聴者固有の情報、ネットワーク広告の閲覧ページへのリンク元およびリンク先の属性を収集分類し、保持し、市場調査情報として提供する。例文帳に追加

And also in this method, information inherent to viewers, the properties of linking source and linking destination with respect to the browsing pages of network advertisement, are collected, sorted, and retained, and provided as marketing research information. - 特許庁

メーカー側が、市場にどのような機能を有するファクシミリ装置が多く出回っているのかを容易に調査することができるファクシミリ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a facsimile terminal by which a manufacturer side can easily survey what function facsimile terminals is mostly accepted in the market. - 特許庁

インターネットを使用した通信カラオケシステムによって、ユーザの嗜好する情報を提供し、また、ユーザ個別の顧客管理情報を入手し適格な市場調査を可能にする。例文帳に追加

To provide desired information to a user by a communication Karaoke system which utilizes the Internet and to obtain customer control information that is customer-individualized to provide appropriate market research. - 特許庁

棚割センタのセンタ装置21においては、販売店から顧客POSデータを入力し、調査会社から市場POSデータを入力する(S11、S12)。例文帳に追加

For a center device 21 in a shelving allocation center, customer POS data and market POS data are inputted (S11, S12) from a sales office and a research firm respectively. - 特許庁

自然かつ容易に市場調査の実施を可能にするボタン販売装置、ボタン販売システム、ボタン販売方法、およびボタン販売プログラムを提供すること。例文帳に追加

To provide a button selling device, a button selling system, a button selling method and a button selling program capable of naturally and easily conducting market research. - 特許庁

シンガポール以外のASEAN原加盟国は、自国民の雇用を守る観点から、労働市場の需給状態を調査した上で外国人を受け入れる労働許可制度を採用している。例文帳に追加

Original ASEAN member states other than Singapore are adopting work permit systems to accept foreigners after studying supply and demand conditions in their labor markets with a view to protecting the employment of their own people. - 経済産業省

外資規制について、会計(35%)、エンジニア、市場調査(35%)、医療等に関する研究開発(49%)、国内旅行代理店(35%)等の特定のサービスについて、GATS での約束を上回る自由化約束がなされた。例文帳に追加

With respect to foreign equity participation restrictions, liberalization commitments with a level higher than that of GATS were made regarding specific services (such as accounting (35%), engineering, market surveying (35%), research and development regarding medical services, etc., (49%), domestic travel agencies (35%), etc.). - 経済産業省

日本の自動車補修部品市場の規制に関して、米国政府は1994年10月1日に301条に基づき調査を行い、1995年5月10日には制裁措置の対象となる行為が存在するとして「クロ決定」を行った。例文帳に追加

The United States initiated a Section 301 investigation against the Japanese aftermarket for auto parts on 1 October 1994, and announced sanctions on 5 May 1995. The United States proposed unilateral measures that would impose 100-percent import duties on Japanese luxury automobiles. - 経済産業省

中国国務院発展研究中心が行った調査によれば、2001年の中国の模倣品市場額は1,600億元から2,000億元(2.1兆円~2.6兆円)とされている。例文帳に追加

According to a survey by the Development Research Center of the State Council of the People's Republic of China, China's market for imitation products totaled between 160 and 200 billion yuan (2.1 - 2.6 trillion yen) in 2001. - 経済産業省

地域資源を活用した商品の販路開拓などに取り組む組合、公益法人等に対し、市場調査、展示会出展等の事業に対する補助。(新規)(予算額1,125百万円)例文帳に追加

Support will be provided for market research and displays at exhibitions, etc., by business cooperatives and public interest corporations, etc., that endeavor to develop markets for products that use regional resources.(new) (\\1,125 million budget) - 経済産業省

支社化事業は、事業者の参加目的によって、海外輸出成約、エージェント発掘、市場調査、その他(単純情報提供など)に分類される。例文帳に追加

The company office project is classified into the conclusion of overseas export contracts, finding of agents, market research, and others provision of simple information, etc., depending on the purpose of participation. - 経済産業省

JETRO の「在アジア・オセアニア日系企業活動実態調査」によれば、特にシンガポール、タイ、インドネシアにおいてインドを最重要市場とする日系企業が多い。例文帳に追加

According to the "Status Survey on Activities of Japanese Companies Operating in Asia and Oceania" reported by JETRO, a large number of Japanese companies especially operating in Singapore, Thailand and Indonesia regarded India as the most important market. - 経済産業省

外食産業規模推計値(((財)食の安全・安心財団 外食産業総合調査研究センター)外食産業の市場規模を推計。例文帳に追加

Estimated Values of the Scale of the Food Service Industry dimension estimated value (Food Service Industry Survey and Research Center, Foodservice Industry Research Institute) Estimates the market scale of the food service industry  - 経済産業省

営業店の担当者が、取引先の売りニーズ、買いニーズを把握し、相手先を見つけて引き合わせることはもちろん、市場調査を伴う商品開発等、コンサルティング型のビジネスマッチングも行っている。例文帳に追加

Sales office staff grasp customerssales and purchasing needs, and make introductions when suitable matches are found. The bank also carries out product development with market research and other consulting-type business matching.  - 経済産業省

参加者は、市場見通しの相互理解の促進に資するため、アジア産消国の専門家の支援の下、需給見通しを作成するための調査やワークショップを開催するという日本の提案を歓迎した。例文帳に追加

Participants welcomed Japan’s proposal to conduct a study and organize workshops, supported by experts from Asian producing and consuming countries, aiming to project supply and demand in the region, as a means of promoting mutual better understanding of market prospects.  - 経済産業省

インドの消費市場の規模に関する公式統計は存在せず、その規模を正確に把握することは難しいが、民間機関が各種調査報告書を公表している。例文帳に追加

Since there is no public statistics for the size of Indian consumer market, it is hard to accurately grasp the size. However, some private organizations publicize various research reports. - 経済産業省

前述の「対日直接投資に関する外資系企業意識調査」によると、「人材の確保」のほか、50.6%の外資系企業が「我が国の市場環境の閉鎖性、特殊性」を阻害要因として挙げている。例文帳に追加

In theSurvey on Attitudes of Foreign-Affiliated Companies toward Direct Investment in Japan51 introduced earlier, 50.6% of foreign-affiliated companies stated that the “closed and unique nature of the Japanese market environment” was one of the hindering factors in addition tosecuring skilled human resources.” - 経済産業省

そのため近年ではソフトウェア開発やコールセンター事業に加えて、市場分析や調査研究事業など、より高付加価値の業務を受託するケースも増えている。例文帳に追加

Thus in addition to software development and call center business, there are an increasing number of cases in recent years where they are entrusted with higher value added work, such as market analysis and survey research business. - 経済産業省

パナソニック社では、現地の同社生活研究センターが中心となり、その国の生活研究や市場調査を徹底して行い、商品企画に反映させている。例文帳に追加

Panasonic has conducted a thoroughly research on life of the local country and market research, led by their living research center in the local country, and the outcome is reflected to the product planning. - 経済産業省

民間機関が実施した「人材不足調査」50によれば、世界で回答した4万3,000社のうち31%が、市場で適切な人材が得られないため、採用に困難を感じているという結果になった。例文帳に追加

According to the "Survey on the Shortage of Human Resources" carried out by a private organization, among the 43,000companies in the world that responded, 31% have difficulty recruiting because the appropriate human resources are not available in the market. - 経済産業省

一方、他のAD調査において、調査当局は、総販売量が輸入加盟国への販売量の5%以上であったにも関わらず、調査対象産品のそれぞれのカテゴリー毎に販売量が5%以上であるかどうかを検討し、ある特定のカテゴリーの国内市場における販売量が、その産品の輸入加盟国への販売量の5%に満たなかった場合、国内市場におけるそれら販売は、正常価額の計算に考慮しなかった。例文帳に追加

Nevertheless, in another AD investigation, the total sales represented more than 5% of its sales to the importing Member, the authorities reapplied the 5% test to the sales of each category of the product under investigation. As sales in the domestic market of a specific category did not represent 5% or more of its sales to the importing Member, those sales in the domestic market were not considered for the determination of the normal value.  - 経済産業省

去る11月13日、「金融・資本市場に係る制度整備について」において、①店頭デリバティブ取引に関する規制、②ヘッジ・ファンドに関する規制、③証券決済・清算態勢の強化、④証券会社の連結規制等、⑤投資家保護・取引の公正の確保の各項目について、市場関係者等から適宜調査等を行うこととした。例文帳に追加

In theDevelopment of Institutional Frameworks Pertaining to Financial and Capital Marketsissued on November 13, the FSA declared that it would conduct a survey of market participants and others on each of the following issues: (i) regulation of OTC derivative transactions, (ii) regulation of hedge funds, (iii) strengthening of securities clearing and settlement systems, (iv) consolidated regulation of securities companies, etc., and (v) ensuring investorprotection and fair trade.  - 金融庁

日本貿易振興会が実施したアンケート調査を見てみると、1996年と比較した海外生産を行っている日本企業(製造業)の2001年の業績は、国内市場では景気の低迷、価格競争の激化等により「減収・減益」に終わった企業が半数近く(47.6%)を占めているのに対して、海外市場では半数以上の企業(50.4%)が「増収・増益」を記録している(第2-2-8表)。例文帳に追加

According to a questionnaire survey carried out by the Japan External Trade Organization (JETRO) that compares the performance of Japanese companies(in the manufacturing industry) engaged in overseas production activities for 1996 and 2001, nearly half of the companies (47.6 percent) answered that they declined in earnings performance and profitability on the domestic market due to economic stagnation and the intensified price competition, while more than half of the companies (50.4 percent) recorded an increase in earnings performance and profitability on the overseas markets (Fig. 2.2.8). - 経済産業省

例文

具体的には、ターゲット国と分野を決め、「業種を越えたチームづくり→市場調査市場開拓→成果の検証→実際の事業展開」という民間の一貫した取組を支援し、クール・ジャパンを競争力の源泉とする新たな成長産業群を創出し、雇用を創出することを目的としている。例文帳に追加

Specifically, the purposes of the projects are to: decide target countries and fields; support integrated measures by the private sector, the process of which is "forming a team across industries > market research > pioneering of new markets > verification of results > actual business development;" create new industries utilizing Cool Japan as a source of competitiveness; and create employment. - 経済産業省

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