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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 正面衝突するに関連した英語例文

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正面衝突するの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 93



例文

車両の正面衝突時に居室部に働く減速加速度を低下させることができるリアディファレンシャル装置の支持構造において、車両の底部と路面との距離を充分に確保することができるようにする例文帳に追加

To sufficiently secure a distance between a vehicle bottom and a road face in a rear differential device supporting structure capable of lowering deceleration applying on a cabin in the case of a head-on collision of a vehicle. - 特許庁

乗員脚部保護装置1を備えた自動車が正面衝突すると、ガス発生器5が作動し、そのガス噴出口5bからガスが噴出し、エアバッグ4が膨張を開始する例文帳に追加

When an automobile equipped with this occupant leg protecting device 1 goes in a head-on collision, the gas generator 5 is actuated, and gas spouts out of its gas jet 5b to cause the airbag 4 to start inflating. - 特許庁

乗員脚部保護装置1を備えた自動車が正面衝突すると、ガス発生器5が作動し、そのガス噴出口5bからガスが噴出し、エアバッグ4が膨張を開始する例文帳に追加

A gas generator 5 works, gas blows out from a gas blowout port 5b and the air bag 4 starts to expand when an automobile furnished with the occupant leg part protection device 1 comes into a head-on collision. - 特許庁

車両の通常走行時に後続車両や対向車両に対して注意を喚起し、追突や正面衝突を防止するとともに、車両の美観も向上すること。例文帳に追加

To prevent a rear-end collision or a head-on collision by calling an attention to a following vehicle or an oncoming car during normal running of a vehicle, and to improve appearance to the vehicle. - 特許庁

例文

プラズマトーチ1から噴出するプラズマガス21に、膜の原料の原料ガスジェット23を正面から衝突させて熱交換を行わせ、原料ガスのラジカルを生成する例文帳に追加

A plasma ejected from a plasma torch 1 is collided with a gaseous starting material jet 23 of the raw material of a film from the front, and heat exchange is executed to form the radical of the gaseous starting material. - 特許庁


例文

車両の正面衝突時に前方へ向けて移動する着座乗員の膝からの荷重を受ける部位が、種々の体格の着座乗員に対して膝の略正面に配される、軽量で低コストなニープロテクタを提供すること。例文帳に追加

To provide a light weight and low cost knee protector on which a portion to receive a load from a knee of an seated occupant moving forward at the time of head-on collision of a vehicle is arranged roughly in front of the knee against the seated occupant of various physical set-up. - 特許庁

一方、レーザー光源12によって発せられたレーザー光13は、回転式波長板14を透過し、反射鏡113で反射され、電子線112中の高エネルギー電子と正面衝突するように設定される。例文帳に追加

On the other hand, a laser beam 13 emitted by a laser light source 12 is set so as to be transmitted through a rotary wavelength plate 14, reflected by a reflector 113, and frontally collide with a high energy electron in the electron beam 112. - 特許庁

これにより、例えば前進している車両が正面衝突した瞬間にシートに後方への加速度が加わるので、車体減速度よりも高い減速度がシートに発生する例文帳に追加

Backward acceleration is applied to the seat at the instant when, for example, a progressing vehicle has a head-on collision, so that deceleration higher than car body deceleration is generated in the seat. - 特許庁

例えば正面衝突事故時に生じるような急激な減速によってもロック解除されない、上述したタイプのプッシュプッシュロック機構を構成する例文帳に追加

To constitute such a type of push/push mechanism that a lock can not be released even by drastic deceleration occurring in the case of a head-on collision accident. - 特許庁

例文

キャブ全体の大型化を伴うことなく、車両の正面衝突時において、着座シートの前方側の空間を確保することが可能なフロアアンダフレームの提供。例文帳に追加

To provide a floor under frame capable of ensuring a space on the front side of a seat in a head-on collision of a vehicle without increasing the size of the entire cab. - 特許庁

例文

車両重量の大幅な増加やコストの高騰を招くことなく、オフセット正面衝突時におけるキャブの変形を効果的に抑制し得るようにする例文帳に追加

To effectively suppress deformation of a cab in an offset head-on collision without a great increase of a vehicle weight and an increase of cost. - 特許庁

高速移動体の正面衝突時に拘束具からチャイルドシート着座者に加えられる衝撃を減少させることができるチャイルドシート上部の支承装置を提供する例文帳に追加

To provide a supporting device for an upper part of a child seat capable of reducing impact applied to a child seat seated person from a restraint in a head-on collision of a fast moving body. - 特許庁

これにより、例えば前進している車両が正面衝突すると、車体の前端部に設けられた流体容器が潰れるなどして、容器内の流体が例えば液圧シリンダなどの力発生手段に送り込まれる。例文帳に追加

When, for example, a progressing vehicle has a head-on collision, the fluid vessel provided for the front end of the car body crashes to feed fluid from the vessel to the force generating means such as a hydraulic cylinder. - 特許庁

キャブオーバトラックの正面衝突や追突時に、キャブの変形を抑制して、キャブ生存空間をより確保することが可能なキャブバッククロスメンバの提供。例文帳に追加

To provide a cab back cross member capable of suppressing the deformation of a cab at the time of head-on collision or rear-end collision of a cab over truck, and ensuring a cab life space. - 特許庁

正面衝突時,ダッシュボードの後方移動に伴なう操作ペダルの踏み部の後方移動を抑制し得る自動車の操作ペダル装置を提供する例文帳に追加

To provide an operation pedal device of an automobile capable of suppressing backward movement of a tread part of an operation pedal associated with the backward movement of a dashboard in a head-on collision. - 特許庁

インストルメントパネルの下方のセンタトンネル内にスタックを配置しても、正面衝突時の荷重からスタックを守る燃料電池車の車体構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicle body structure of a fuel cell vehicle, capable of protecting a stack from the load in a front collision even if the stack is disposed in a center tunnel below an instrument panel. - 特許庁

連結片(22)は正面衝突の際乗客(47)から肩掛けベルト(12)を介して転向部材(18)へ及ぼされる動的負荷又は力を、鎖錠装置(20)を介して座部分枠(4’)へ導入する例文帳に追加

The connection piece (22) introduces dynamic load or force applied from an occupant (47) to the switching member (18) through the shoulder belt (12) to a sitting portion frame (4') through the locking device (20) in the head-on collision. - 特許庁

第三のクロスメンバより前方の構造を補強しても、正面衝突時に第三のクロスメンバの下部構造に変形や応力集中が起こらないようにした大型バスのフレーム構造を提供する例文帳に追加

To provide a frame structure for a motor coach causing no deformation or concentration of stress in the lower structure of a third cross member in the case of a head-on collision even when a front structure beyond the third cross member is reinforced. - 特許庁

さらに、第2の分級手段としての正面板32または平板32Aを設け、第2ミストM2を衝突させてさらに粒子径の小さな第3ミストM3を生成する例文帳に追加

Further, a third most M3 having a more smaller diameter is formed by letting the second mist M2 collide with a front plate 32 or a flat plate 32A provided as a second sorting means. - 特許庁

トラック等への乗用車等の正面衝突時において、乗用車の潜り込みを防止するフロントアンダランプロテクタにダイナミックダンパとしての機能を持たせること。例文帳に追加

To provide a front underrun protector for preventing a passenger car from diving into a truck and the like at the time of head-on coliision with a function as a dynamic damper. - 特許庁

車両の側面衝突時に、通常は車両の正面衝突時にのみ作動するシートベルト装置75のプリテンショナが作動してショルダーベルト81に張力を与えるので、車室の側部内面に沿って上方から下向きに展開するエアバッグ21がショルダーベルト81と干渉するような場合でも、ショルダーベルト81と乗員との位置関係を適正に維持することができる。例文帳に追加

The pretensioner of the seat belt device 75, which works only on the head-on collision usually works to give the tension to the shoulder belt, and then the relationship between the shoulder belt 81 and the passenger can be properly adjusted even when the air bag 21, which is developed from under downwards along the inside surface of the side of the cabin, interferes with the shoulder bag belt 81. - 特許庁

電子ビームとレーザ光の正面衝突ができ、これにより、衝突確率が高くX線の発生出力を高めることができ、高周波の調整や電子ビーム軌道の変化が少なく、かつレーザ本体およびレーザ光路を追加することなく発生するX線のエネルギーおよびその波長を変化させることができるX線発生装置の波長変更装置および方法を提供する例文帳に追加

To provide a wavelength changing device and method for an X-ray generating device capable of performing head-on collision of electron beams and laser light, whereby, collision probability and generation power of X rays can be heightened, with little adjustment of high frequencies and change of electron beam orbits, and capable of changing energy and its wavelength of X rays generated without adding a laser main body or laser light paths. - 特許庁

車両の側面衝突時にインフレータが発生するガスでエアバッグ21を膨張させて車室の側部内面に沿ってカーテン状に展開させるとともに、車両の正面衝突時に乗員をシート74に拘束するシートベルト装置75のショルダーベルト81にプリテンショナで張力を与える。例文帳に追加

On the lateral collision of a vehicle, the air bag 21 is expanded with the gas which an inflator generates and developed in a curtain shape along the inside surface of the side part of the cabin, and on the head-on collision of the vehicle, a tension is given to the shoulder belt 81 of a shoulder belt device 75 for constraining the passenger to a seat 74 with a pretensioner device. - 特許庁

正面衝突時の乗員減速度とライドダウン効果との関係を明確にするとともにライドダウン効果に基づいてどのような車体前部剛性が乗員保護のために要求されるかをシミュレーションする技術を提供する例文帳に追加

To provide a technology for clarifying the relation between an occupant deceleration at the head-on collision and a ride-down effect, and simulating what kind of car body front part rigidity is required for occupant protection based on the ride-down effect. - 特許庁

エンジンの車両前方に電動ファンの配設された車両の前部構造において、該電動ファンの電動機部分によって正面衝突時の車両前部の変形が阻害されるのを防止するとともに、該電動機部分によって2次的な災害が発生するのを防止する例文帳に追加

To provide a forward part structure of a vehicle having an electric fan at the front of an engine in the vehicle direction which can prevent the electric motor part of the electric fan from impeding the deformation of the forward part of the vehicle at the time of a head-on collision, and which can prevent the occurrence of a secondary disaster caused by the electric motor part. - 特許庁

これによれば、正面衝突時にフロントサイドフレームに加わった荷重は、居室部分の前後方向に延在する中空ビームにて受け止められることになるので、ダッシュボードロワクロスメンバが局部的に居室内に突入するような変形が避けられる。例文帳に追加

Thereby, as the load added to the front side frame at the frontal clash time is caught by the hollow beam extending to the front/rear direction of a living room, the deformation of a dash board lower cross member rushing in the living room locally is avoided. - 特許庁

車体前部構造11は車両前部54から車室27まで延びて正面衝突のときに車両後方へ向かって座屈することで衝撃を吸収するサイドフレーム14と、サイドフレーム14の前周壁15に立設しているステーと、を備える。例文帳に追加

The vehicle front body structure 11 includes: the side frame 14 which absorbs the impact by extending from the vehicle front part 54 to a vehicle interior 27, and buckling to the rear of the vehicle in a front collision; and the stay which erects on the front peripheral wall 15 of the side frame 14. - 特許庁

レーザ光源6からのレーザLaが非対称光学素子20に入射すると非対称光学素子20の表面法線Lnaに対して入射角度と等しい角度で反射して加速器2の窓部2cから直線軌道部2b内に入射して電子e^-と正面衝突する例文帳に追加

When laser La from a laser beam source 6 is made incident on an asymmetric optical element 20, it is reflected at an angle equal to the incident angle to the surface normal Lna of the optical element 20, made incident on a linear track part 2b through the window part 2c of an accelerator 2, and front-collides with electron e^-. - 特許庁

旋廻流となる様に導入された流体が、出口方向に向かい絞り込まれ流出するサイクロン状の構造物を正対方向で配置し、旋廻流が逆回転で旋廻正面衝突合流混合されるよう構成する例文帳に追加

Cyclone type structure bodies in which a fluid introduced into in a manner that the fluid becomes swirling current is throttled and discharged are arranged in mutually symmetric directions, so that swirling currents in respective structure bodies turn around and swirl reversibly and come into head-on collision and are joined and mixed together. - 特許庁

車輛の運行中車輛の正面或いは後面で衝突事故または追突事故が発生するとか急制動された場合、トランクル−ムに積載されていた荷物に慣性力が働いたとしても、前記荷物が車室内へ流入されることが防止されるようにすること。例文帳に追加

To prevent baggage loaded in a trunk from flowing into a car interior even when inertial force works on the baggage in cases where a vehicle has a collisional accident or a rear-end collisional accident at the front or the rear of the vehicle in the middle of traveling or is suddenly braked. - 特許庁

なお、京福においては、過去にも1964年1月には当時の鞍馬線で正面衝突炎上事故を起こし、わずかその7ヶ月後の同年8月には、越前本線発坂付近で下り旅客列車が貨物列車に追突する事故を起こしている。例文帳に追加

The Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., suffered a train frontal impact accident in the past on the Kurama Line in January 1964; and in August 1964, only seven months after the accident, it suffered another train crash in which a passenger train hit a freight train near Hossaka on the Echizen Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

これは長年の倭寇対策で船体破壊のための遠戦指向の朝鮮水軍に対して、船員制圧のための近戦指向の日本水軍では装備や戦術の差もあって、正面衝突の海戦をすると日本水軍が不利であったことによる。例文帳に追加

This was because direct naval battles were unfavorable to the Japanese navy because of the differences in equipment and tactics between the Korean navy that was oriented to distant combat (battles with missiles) to break the vessel's body because of their experiences over a long period in coping with wako (Japanese pirates) and the Japanese navy that was oriented to close combat to suppress sailors.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

正面からの衝突時(矢印A)に発生する曲げモーメントM1がリブ27の面内で圧縮力に変換され、その面内圧縮力はリブ27により支持されるので、内側側壁24を矢印方向に曲げる力が大きく減殺される。例文帳に追加

Because a bending moment M1 generated at the time of frontal collision (an arrow A) is converted to a compression force in the plane of the rib 27, and the in-plane compression force is supported by the rib 27, a force bending the inside sidewall in the direction shown by the arrows is greatly reduced. - 特許庁

プリクラッシュセンサの検出信号に基づいて車両の正面衝突のおそれが予測判別されたとき、持ち上げ機構13によりシート12の一部または全体が動作されて、乗員Pの下肢Pa全体が持ち上げられるようにする例文帳に追加

When the fear of the vehicle head-on collision is estimated and decided on the basis of a detection signal of a precrush sensor, the lift mechanism 13 operates a part or the whole of the seat 12 to lift the wholes of the lower limbs Pa of an occupant P. - 特許庁

横置きタイプのエンジンで燃料パイプがシリンダヘッドの前側にレイアウトされている場合について、該シリンダヘッドの前方に位置する吸気マニホールドを利用して車両の正面衝突時における燃料パイプの保護を図る。例文帳に追加

To provide a suction manifold for an engine of horizontally laid type whose fuel pipe is arranged in the front of a cylinder head in which the fuel pipe is protected against a damage when the vehicle goes in a head-on collision through utilization of the suction manifold positioned ahead of the cylinder head. - 特許庁

ステアリングシャフトの中間部を車両の正面衝突時に後方に引き込む作動部材を設けることにより、ステアリングシャフトの挙動コントロールによる安全性を図ることができる車両のステアリング支持構造を提供する例文帳に追加

To provide a vehicular steering supporting structure capable of realizing safety of a steering shaft by the behavior control by providing an operation member to pull in an intermediate portion of the steering shaft backwardly in a head-on collision of a vehicle. - 特許庁

一方、車両の正面衝突時には、アッパフレーム部38がシート前後方向後側へ弓形に変形されることに伴って可動壁部32がシート前後方向に沿って延在されるので、シートバックサイドフレーム26の剛性を高くすることができる。例文帳に追加

Since the movable wall part 32 is extended along the seat longitudinal direction according to deformation of an upper frame part 38 into an arch shape to a seat longitudinal direction rear side during a head-on collision of the vehicle, the rigidity of the seat back side frame 26 is enhanced. - 特許庁

車両のオフセット衝突時に、ステアリングコラムに対し運転者が車体の幅方向で偏位しないようにし、通常、上記幅方向でステアリングコラムと同じところに配置される運転者用の保護装置に対し運転者が正面から対向できるようにする例文帳に追加

To eliminate deviation in the width direction of a vehicle body of a driver relative to a steering column at an offset collision of a vehicle, and to make the driver oppose a protection device for the driver arranged at the same position as the steering column in the width direction from a front surface. - 特許庁

本発明は、進行方向の前後に出入口を具備する斜行エレベーターの乗場正面と背面に可動敷居1とスライド敷居受け2を設けることにより、オーバーランにによる、乗場出入口との接触破損防止およびカゴ7が乗場出入口に接触、衝突する事によるカゴ室内の衝撃を緩和する例文帳に追加

A movable sill 1 and a slidable sill receiver 2 are provided on a front side and a back side of a landing of an inclined elevator having front and rear entrances in the advancing direction, and any contact or breakage with the landing entrance caused by overrun is prevented, and any shock in a car caused by any contact or collision of a car 7 with the landing entrance is mitigated. - 特許庁

従って、ルーフサイドパネル1の遮断効果及び補強強度を確保しつつ、例えば車両の正面及び背面からの衝突によって、ルーフサイドパネル1に矢印1,2方向の圧縮力、また矢印11,12方向の曲げ力が作用した場合には、第2の発泡体12aとの境界部7,9に局部的に応力が集中するのを回避することができる。例文帳に追加

Accordingly, the shielding effect and the reinforcing strength of the pannel 1 is ensured and generation of local stress on boundary parts 7, 9 with respect to the body 12a can be avoided when compression forces in the arrow directions 1, 2 and bending forces in the arrow directions 11, 12 act on the pannel 1 due to the collision of a vehicle from the front and back thereof. - 特許庁

正面オフセット衝突事故の発生時にサイドアウタパネルが室内側へ押し寄せられすぎるのをあらかじめ食い止めて搭乗者の安全性を確保するとともに、ドア装着時に全体的に車室内側へ垂れ下がる現象をあらかじめ食い止めてドアの開閉機能に悪影響を及ぼさないようにする例文帳に追加

To secure safety of occupants by preventing a side outer panel from being pushed into a room at a front-offset collision accident and to prevent an opening/closing function of a door from being affected by preventing a phenomenon that the entire door is hung into the interior when mounting. - 特許庁

正面衝突時に、吸気マニホルドの他部分割体が早期に変形して、衝撃吸収を図り、さらなる荷重入力時に基部分割体の形状保持性能を維持でき、局部的荷重入力時に、互いの樹脂性質を活かして基部分割体の破壊が早まることを抑制し、燃料分配管との干渉を抑制する車両用エンジンの前部構造を提供する例文帳に追加

To provide a front part structure of an engine for a vehicle capable of attaining impact absorption by earlier deformation of an other divided body of an intake manifold on front collision and maintaining shape holding performance of a base part divided body on further load input and suppressing early breakage of the base part divided body by utilizing mutual resin properties on local load input and suppressing interference with a fuel distribution tubes. - 特許庁

例文

ロック部材50により第1のレール30と第2のレール40との相対移動がロックされた状態で、正面衝突事故に遭遇して第1のレール及び第2のレールの一方に車両前方向の大きな負荷が入力されると、先ず、ロック部材は移動許容部46b,46cにおいて該ロック部材が取着されるレールに対しレール軸方向に相対移動する例文帳に追加

When a head-on collision accident is encountered with relative movement of a first rail 30 to a second rail 40 in a locked state by a lock member 50 and a large load in the vehicle forward direction is input into either one of the first rail or the second rail, first, the lock member moves in the rail axial direction relatively to the rail attached with the lock member in movement allowable portions 46b, 46c. - 特許庁

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